Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Lakóautókat és lakókocsikat érintő változások: 

Változásként említik, hogy a legfeljebb 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű gépjárművek D1 díjkategóriáját a jövő évtől méret szerint kétfelé osztják. A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át. Az utóbbi körbe tartozó járművek számára a heti (10 napos) és a havi e-matricák ára a kétszeresére nő, de az éves matricáké nem emelkedik. 

Ha nem személygépkocsi után kötik, akkor a jövőben az utánfutók úthasználatáért is fizetni kell a díjköteles szakaszokon. Az erre a célra kialakított új U-kategória díjtételei megegyeznek majd a D1 kategória díjaival. A teherautók számára kötelező e-útdíj rendszerben 5 százalékkal magasabb díjakat kell fizetni 2015 januárjától. Az M0 díjfizetésbe bevont szakaszainak ingyenessége a kamionok számára is megszűnik.

Megszűnik az M0-s díjmentessége:

Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd. 

"Az arányos közteherviselés érdekében az M0-s egyes szakaszai és a teljes M31 kivételével megszűnik az idei év végéig még ingyenesen igénybe vehető szakaszok díjmentessége" - közölte a tárca. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös autópálya és M4-es autóút (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók.

Így az azonos szolgáltatási színvonalú utak használatáért az ország minden részében egyformán kell fizetniük a járművezetőknek - írták. Hozzátették: mivel az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé. A tájékoztatás szerint a jövőben tehát az autópályát vagy autóutat jelző tábla szinte kivétel nélkül a fizetős szakasz kezdetét is jelöli. 
 
Kitértek arra is, hogy a kialakult közlekedési szokásokra tekintettel a változásokat türelmi idővel vezetik be: aki az újonnan díjasított szakaszra matrica nélkül hajt fel, mentesülhet a pótdíj megfizetése alól, ha még januárban éves megyei vagy országos matricát vált. Ha mégis kapna pótdíjfizetési felszólítást, az a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban a szükséges jogosultság megváltásának igazolásával január végéig visszavonatható.

Az NFM közleménye szerint januártól egy-egy megye díjköteles útjait újfajta, éves e-matricákkal is használhatják majd az autósok, amelyek ötezer forintba kerülnek majd. Felhívják a figyelmet arra, hogy az új, éves megyei matricák használatával a rendszeresen nagyobb távolságra, több megyehatárt átlépve utazók is jelentősen csökkenthetik költségeiket. Az új lehetőséggel élve például a Győr-Budapest vagy a Budapest-Dél-Balaton viszonylaton gyakran autózók a négy megyei jogosultság megvásárlásával a 42 ezer forintos éves matrica árának kevesebb mint feléért, 20 ezer forintért juthatnak el úti céljukhoz, tetszőleges számú alkalommal.

A minisztérium hangsúlyozta: "A személygépkocsik a korábbi jogosultsági kategóriák szerint is változatlan áron vehetik igénybe a fizetős gyorsforgalmi szakaszokat. A fejlesztési tárca a vasúti és autóbuszos helyközi közösségi közlekedés tarifáiban sem tervez emelést." Megjegyzik, hogy az állami tulajdonú buszvállalatok és vasúttársaságok alaptarifái a 2010-es kormányváltás óta nem emelkedtek.
 
Forrás:  Portfolio
 
 

Beküldve: 2016 aug. 24 13:38 írta MaNa #48425
MaNa profilkép
Januárban írtam be a másik D1 topicba, hogy kettéválasztották a matrica vásárlásnál a gépjárműveket, és a lakóautókra már a D2-t kell megvenni. Azóta megszületett ez a topic, jogi végzettséggel bíró klubtársunk is megírta ugyanezt, és már nekünk is vannak tapasztalataink.
Mi bármelyik benzinkútnál vagy az interneten vettük meg a matricát azóta, mindenhol úgy értelmeztük, hogy D2-t kell venni.

Van már valakinek büntetése, tapasztalata azóta?

Köszi MaNa
Beküldve: 2016 aug. 24 08:34 írta bigzee #48419
bigzee profilkép
Nálam az ügyfélszolgálatos elmondta,hogy mindegy mi a "J" nél szereplő kód. A belső oldalra be van firkálva tollal,hogy "Lakógépjármű" ...ez alapján büntetnek...
Beküldve: 2016 jan. 29 09:46 írta Sityubácsi #47329
Sityubácsi profilkép
Sziasztok ! .....A tanult jogalkotó,aki (k) szövegezte a rendeletet ,ha a "lakóautó" elé odaírta volna hogy : valamennyi,avagy hogy minden vagy összes stb. akkor mi egyszerű földi halandók is egyértelműen értelmezhetnénk a rendeletet. Így azonban , hogy az összetett mondat úgy kezdődik : "aD1-be nem tartozó" ,és utána felsorol, -eléggé kétértelmű . Addig is míg ki nem forrja magát a dolog én továbbra is D1-et veszek kihasználva, hogy a rendszer az M1-et tudja az autómról és nem dob ki.Ha meg a kijáratnál valami FAFEJ megállít majd meglátjuk.....
Beküldve: 2016 jan. 29 07:19 írta EdGaR #47327
EdGaR profilkép
Borisz írta:
...Engem a segítőkészség vezérelt, valamint talán némi hozzáértés is, azért osztottam meg véleményemet.

Sem a segítőkészségedet, sem a hozzáértésedet nem akartuk megkérdőjelezni, csupán a gyorsan és sután megalkotott törvényeket kifogásoljuk. Egy törvény legyen egyértelmű és ne lehessen kiskapukat találni benne!
Beküldve: 2016 jan. 28 22:31 írta nemo25 #47325
nemo25 profilkép
Borisz írta:
Ha a KRESZ szabályait nézed, ha a megengedett legnagyobb sebességet akarod tudni, ha a kötelezőt kötöd, stb,, igazad van, mert ott személygépkocsiként szerepel a lakóautó. De a matricánál a miniszteri rendelet a lakóautót nevesítette. Örüljünk annak, hogy a biztosítók még erre nem figyeltek oda. Ismétlem, ne egymást győzzük meg, nem az a lényeg. Ne kerüljön senki oda, hogy per legyen a téves matricavásárlás miatt, de ha mégis ilyen lenne, kíváncsian várom, mire jut. Ha Én tévednék, nem bánnám. Az éves matrica ára a D1-nél és a D2-nél ugyanaz, de a többi a D2-nél többe kerül. Ezért érthető a besorolás miatti együttgondolkodás. Engem a segítőkészség vezérelt, valamint talán némi hozzáértés is, azért osztottam meg véleményemet.

Abban igazad van, hogy megtévesztő egy kicsit a megfogalmazása, de, és itt van a lényege a dolognak, a "J" rovatban meghatározott kategória szerint értendő a besorolás. Az viszont egyértelműen M1, ami személyautó, és a nyilvántartásban is így szerepel. Ahogyan azt már Prinz is jelezte, nálunk, nincsen lakóautó kategória.
Ellenben, külföldi lakóautóknál, már más lehet a helyzet, mert vannak országok, ahol létezik lakójármű, mint külön járműfajta.
Ezeken túl, azért köszönet a felvetésért, mert inkább vitassunk meg többször egy problémát, minthogy felesleges problémákba fussunk. :-)
Beküldve: 2016 jan. 28 20:42 írta Prinz #47323
Prinz profilkép
Mitől lakóautó, egy M1 kategóriás autó? Az ágy? A fűtés? A méret?
Beküldve: 2016 jan. 28 16:09 írta riviera #47322
riviera profilkép
Nem vitatkozni akarok Veled,de én ezt már végig "játszottam",korábban ezt itt a fórumon meg is írtam.
A matrica vásárláskor a benzin kutas vitatkozott velem,hogy nem D1-et kell vennem,hanem D2-et.Mondtam neki van állásfoglalás arra,hogy D1,igy azt mondta nem vitatkozik velem,de meg fognak büntetni.Mielőtt felhajtottunk az autópályára ott volt a matrica ellenőr és Őt is megkérdeztük,azt mondta ezzel a D 1-el meg fognak büntetni.Igy a következő benzin kutnál megvettem a D 2 -t is. Tudtam,hogy nekem van igazam,de gondoltam igy nem büntethetnek meg.Aztán utánna bementem az Autópálya ügyfélszolgálatra és mindezt elmondtam,bemutattam a forgalmit,amiben M 1 van és minden további nélkül visszafizették a D 2-re megvásárolt matrica árát. Nem éves matricáról beszélek,hanem a 10 naposról.Szerintem újra felesleges ezt megint kavargatni,már egyszer ez letisztázódott.
Beküldve: 2016 jan. 28 15:51 írta Borisz #47321
Borisz profilkép
Ha a KRESZ szabályait nézed, ha a megengedett legnagyobb sebességet akarod tudni, ha a kötelezőt kötöd, stb,, igazad van, mert ott személygépkocsiként szerepel a lakóautó. De a matricánál a miniszteri rendelet a lakóautót nevesítette. Örüljünk annak, hogy a biztosítók még erre nem figyeltek oda. Ismétlem, ne egymást győzzük meg, nem az a lényeg. Ne kerüljön senki oda, hogy per legyen a téves matricavásárlás miatt, de ha mégis ilyen lenne, kíváncsian várom, mire jut. Ha Én tévednék, nem bánnám. Az éves matrica ára a D1-nél és a D2-nél ugyanaz, de a többi a D2-nél többe kerül. Ezért érthető a besorolás miatti együttgondolkodás. Engem a segítőkészség vezérelt, valamint talán némi hozzáértés is, azért osztottam meg véleményemet.
Beküldve: 2016 jan. 28 14:47 írta Prinz #47320
Prinz profilkép
Ezeket az M1 kategóriába sorolt járműveket csak mi hívjuk lakóautónak. A forgalmiban az M1 kategória az nem lakóautó! Nem mi kértük ezt kaptuk, mert nem sorolható máshova.
Beküldve: 2016 jan. 28 14:36 írta Prinz #47319
Prinz profilkép
Magyarországon nincs lakóautó!
M1 - személygépkocsi
M1G - terepjáró személygépkocsi
N1 - tehergépkocsi 3,5 t össztömegig
N1G - terepjáró tehergépkocsi 3,5 t össztömegig
O1 - pótkocsi 0,75 t össztömegig
O2 - pótkocsi 0,75 t és 3,5 t össztömeg között
O3 - pótkocsi 3,5 t és 10 t össztömeg között
L3e - motorkerékpár 50 cm3 és 45 km/h felett
L4e - motorkerékpár, oldalkocsis 50 cm3 és 45 km/h felett
LJ - lassújármű
T1 - traktor, kerekes, maximum 40 km/h, min 601 kg, has magasság 601-1000 mm
T2 - traktor, kerekes, maximum 40 km/h, min 601 kg, has magasság maximum 600 mm
T3 - traktor, kerekes, maximum 40 km/h, maximum 600 kg
T4 - traktor, kerekes, különleges felhasználásra, maximum 40 km/h, maximum 600 kg
T5 - traktor, kerekes, vagy maximum 40 km/h felett
Ra1 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés maximum 1500 kg, vagy maximum 40 km/h
Rb1 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés maximum 1500 kg, vagy maximum 40 km/h felett
Ra2 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés 1500 kg és 3500 kg között, vagy maximum 40 km/h
Rb2 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés 1500 kg és 3500 kg között, vagy maximum 40 km/h felett
Ra3 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés 3500 kg és 21000 kg között, vagy maximum 40 km/h
Rb3 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés 3500 kg és 21000 kg között, vagy maximum 40 km/h felett
Ra4 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés 21000 kg felett, vagy maximum 40 km/h
Rb4 - traktor pótkocsi, össz tengelyterhelés 21000 kg felett, vagy maximum 40 km/h felett
Sa1 - traktor vontatású gép, össz tengelyterhelés maximum 3500 kg, vagy maximum 40 km/h
Sb1 - traktor vontatású gép, össz tengelyterhelés maximum 3500 kg, vagy maximum 40 km/h felett
Sa2 - traktor vontatású gép, össz tengelyterhelés 3500 kg felett, vagy maximum 40 km/h
Sb2 - traktor vontatású gép, össz tengelyte
Beküldve: 2016 jan. 28 13:21 írta EdGaR #47315
EdGaR profilkép
Borisz írta:
...
Nem egymást kell meggyőzni, hanem gond esetén a hatóságot, beleértve a bíróságot is. Egy ismerősöm tavaly év elején hivatalos állásfoglalást kért, a forgalmi alapján D1-et írtak válaszként, majd miután megírta, hogy ez a jármű lakóautó, az állásfoglalás D2-re változott. De mindenki úgy dönt, ahogy akar, saját felelősségére. Borisz
Neked teljes mértékben, a törvényhozónak részben adok igazat. Mindannyian értjük, hogy mit takarnak a sorok, de legyünk őszinték, ha a törvény a szürke kabátosokra vonatkozna, ki dönti el, hogy honnan számít a szürke szín feketének, vagy fehérnek? :sml201
Beküldve: 2016 jan. 27 16:21 írta Borisz #47313
Borisz profilkép
Sziasztok! Ügyvédként annyit tudok hozzátenni, hogy a lakóautót a D2-be miniszteri rendelet sorolta be, hatályos 2015.01.01-től.
( "36/2007. (III. 26.) GKM rendelet
az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról". "6. § 27 (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ:
a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, - a vezetővel együtt- legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,
b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó),")
Azon lehet vitatkozni, hogy a 6.§ bevezetőjében "a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján" megfogalmazás hogyan értelmezhető, de ismerve a bírói gyakorlatot, ha egy jogszabály nevesíti a lakóautót, akkor annak ellenére, hogy a forgalmi engedély ilyen kategóriát nem ismer, a D2 megvásárlása mellett vagyok, Én is ilyent vettem a 3500 kg-os lakóautómra.
Nem egymást kell meggyőzni, hanem gond esetén a hatóságot, beleértve a bíróságot is. Egy ismerősöm tavaly év elején hivatalos állásfoglalást kért, a forgalmi alapján D1-et írtak válaszként, majd miután megírta, hogy ez a jármű lakóautó, az állásfoglalás D2-re változott. De mindenki úgy dönt, ahogy akar, saját felelősségére. Borisz
Beküldve: 2016 jan. 26 11:35 írta Sityubácsi #47312
Sityubácsi profilkép
Szia ! Én M1 (3400 kg összsúly ,6 szem.) vagyok , nem veszek évest sosem,csak 10 naposat ,mindíg D1-ET !!! Sosem volt gond ! Ne keltsünk hisztériát !!!
Beküldve: 2016 jan. 26 11:07 írta ember a szélben #47311
ember a szélben profilkép
Bocsi,d1-et akartam írni!
Beküldve: 2016 jan. 26 11:05 írta ember a szélben #47310
ember a szélben profilkép
Sziasztok!Akkor mindenki akinek m1 van a forgalmiban d2 matricával jár közületek,akinek nincs éves?Nem volt még belőle gond?
Beküldve: 2016 jan. 25 07:19 írta EdGaR #47306
EdGaR profilkép
MaNa írta:
Megtörtént a D1 kategória kétfelé váltása, Lásd itt >

ematrica.nemzetiutdij.hu/hu

Sziasztok
Én sem látok változást a tavalyihoz képest... viszont a D1 és a D2 országos éves díja megegyezik, így inkább megvettem a D2-t idén is. Függetlenül, hogy valóban nem létező kategóriára hivatkoznak lakóautó esetében.
Beküldve: 2016 jan. 24 18:44 írta olah80 #47304
olah80 profilkép
még mindig az dönt mi van a forgalmiban, lakóautó kategória pedig nincs magyarországon
Beküldve: 2016 jan. 24 18:13 írta Kerti #47303
Kerti profilkép
MaNa írta:
Megtörtént a D1 kategória kétfelé váltása, Lásd itt >

ematrica.nemzetiutdij.hu/hu

Sziasztok

Mi az ami megtörtént? Mi vált ketté?
Beküldve: 2016 jan. 24 18:04 írta MaNa #47302
MaNa profilkép
Megtörtént a D1 kategória kétfelé váltása, Lásd itt >

ematrica.nemzetiutdij.hu/hu

Sziasztok
Beküldve: 2015 jan. 20 09:04 írta E.G. #45130
E.G. profilkép
develooper írta:
Most, hogy módosított választ is kaptam, ismét egy levéllel örvendeztetem meg őket:

Kedves Ügyintéző.

10 napja már kaptam egy hivatalos állásfoglalást.
Most jött ismét egy,de már más szöveggel. Csak a következő mondatot ragadnám ki az utolsó verzióból:
...és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel"
"J" mezőben minden lakóautónál M1 szerepel ami 3500Kg alatt van. Magyarországon csak is a különleges járműveknél van van lakóautó kategória, ami az SA kódot kapta. Engem nem érint szerencsére ez az "egyéb bejegyzés",de másokat igen is érint.
Az "egyéb megjegyzés" az nem tekinthető hivatalos gépjármű kategóriának.
A helyzet abszúrdsága miatt, továbbra is igényt tartok egy hivatalos állásfoglalásra amit postai úton ,vagy digitálisan aláírt pdf formátumban szeretnék megkapni.
Az előző válaszuknál megelégedtem a válasz email-el,de most hogy egy újabb merőben más választ látván, nem érzem így hitelesnek.
Nem érzem azt, hogy egy autós pihenőben, egy túlbuzgó kollégájuk nem e próbálja megcáfolni eme levelezés tartalmát.
Válaszukat előre is köszönöm. Posta címem: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxx
Üdvözlettel:
Ács Márton

Ez az egész törvény egy hübelebalázs modjára hozott, minden átgondolás, részlet kidolgozást nelkülöző férc munka. Ilyet kiadni a Fidesz részéről szegénységi bizonyitvány. Látszik, hogy csak a gyors pénzbeszedés motiválta őket.
Logikátlan ráadásul, mert egy 900 kg Fiat van kisteherre dupla árat keljen fizetni, mint egy papiron 3,5 t. Integrált lakóra. De ezt is csak azért, mert még arra sem vették a fáradságot, hogy mi van egy lakóautó forgalmijába beírva.
Gondolták, ez jó nagy, meg drága, akkor ez gazdag ember szórakozása, fizessen!
Beküldve: 2015 jan. 20 08:53 írta develooper #45128
develooper profilkép
Most, hogy módosított választ is kaptam, ismét egy levéllel örvendeztetem meg őket:

Kedves Ügyintéző.

10 napja már kaptam egy hivatalos állásfoglalást.
Most jött ismét egy,de már más szöveggel. Csak a következő mondatot ragadnám ki az utolsó verzióból:
...és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel"
"J" mezőben minden lakóautónál M1 szerepel ami 3500Kg alatt van. Magyarországon csak is a különleges járműveknél van van lakóautó kategória, ami az SA kódot kapta. Engem nem érint szerencsére ez az "egyéb bejegyzés",de másokat igen is érint.
Az "egyéb megjegyzés" az nem tekinthető hivatalos gépjármű kategóriának.
A helyzet abszúrdsága miatt, továbbra is igényt tartok egy hivatalos állásfoglalásra amit postai úton ,vagy digitálisan aláírt pdf formátumban szeretnék megkapni.
Az előző válaszuknál megelégedtem a válasz email-el,de most hogy egy újabb merőben más választ látván, nem érzem így hitelesnek.
Nem érzem azt, hogy egy autós pihenőben, egy túlbuzgó kollégájuk nem e próbálja megcáfolni eme levelezés tartalmát.
Válaszukat előre is köszönöm. Posta címem: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxx
Üdvözlettel:
Ács Márton
Beküldve: 2015 jan. 19 20:52 írta E.G. #45125
E.G. profilkép
Nyomi írta:
na most aztán a "gépház zajt " felszámoló január végi pontosításkor aztán dolgozhatnak a " fiúk "develooper írta:
Fodrozódik a történet...
Egy barátomnak el akartam forwardolni az állásfoglalásom amit korábban itt megosztottam veletek.
Sikerült is elküldeni de véletlen a NYUSZ Zrt.-nek is lement. Ezek véletlenségből megint válaszoltak.
Érdekes mód a korábbi ügyfélszolgálatos írt ismét, és most lepődjetek meg:

Tisztelt Ács Márton Úr!
Lakóautóval kapcsolatos érdeklődésére még az alábbi tájékoztatást tudjuk nyújtani.

Ha egy jármű külső jegyei alapján alkalmasnak is tűnik a szabadidős felhasználásra, de a forgalmi engedélye alapján, M1 kategóriába sorolt 3,5 t alatti személygépjármű, a szállítható személyek száma nem haladja meg a 7 személyt az engedély alapján és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel, akkor ebben az esetben a jármű a forgalmi engedélye alapján személygépkocsinak minősül és így D1 kategóriába sorolandó.



Tisztelettel:

NÚSZ Zrt

Ügyfélszolgálat


Sajnos nekem, meg akiknek tgk nak van regisztrálva a csigája a gepzaj elmulása sem hozhat árcsökkentést. :sir
Beküldve: 2015 jan. 19 17:46 írta Nyomi #45124
Nyomi profilkép
na most aztán a "gépház zajt " felszámoló január végi pontosításkor aztán dolgozhatnak a " fiúk "develooper írta:
Fodrozódik a történet...
Egy barátomnak el akartam forwardolni az állásfoglalásom amit korábban itt megosztottam veletek.
Sikerült is elküldeni de véletlen a NYUSZ Zrt.-nek is lement. Ezek véletlenségből megint válaszoltak.
Érdekes mód a korábbi ügyfélszolgálatos írt ismét, és most lepődjetek meg:

Tisztelt Ács Márton Úr!
Lakóautóval kapcsolatos érdeklődésére még az alábbi tájékoztatást tudjuk nyújtani.

Ha egy jármű külső jegyei alapján alkalmasnak is tűnik a szabadidős felhasználásra, de a forgalmi engedélye alapján, M1 kategóriába sorolt 3,5 t alatti személygépjármű, a szállítható személyek száma nem haladja meg a 7 személyt az engedély alapján és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel, akkor ebben az esetben a jármű a forgalmi engedélye alapján személygépkocsinak minősül és így D1 kategóriába sorolandó.



Tisztelettel:

NÚSZ Zrt

Ügyfélszolgálat
Beküldve: 2015 jan. 19 12:57 írta develooper #45121
develooper profilkép
Fodrozódik a történet...
Egy barátomnak el akartam forwardolni az állásfoglalásom amit korábban itt megosztottam veletek.
Sikerült is elküldeni de véletlen a NYUSZ Zrt.-nek is lement. Ezek véletlenségből megint válaszoltak.
Érdekes mód a korábbi ügyfélszolgálatos írt ismét, és most lepődjetek meg:

Tisztelt Ács Márton Úr!
Lakóautóval kapcsolatos érdeklődésére még az alábbi tájékoztatást tudjuk nyújtani.

Ha egy jármű külső jegyei alapján alkalmasnak is tűnik a szabadidős felhasználásra, de a forgalmi engedélye alapján, M1 kategóriába sorolt 3,5 t alatti személygépjármű, a szállítható személyek száma nem haladja meg a 7 személyt az engedély alapján és a forgalmiban semmilyen egyéb különleges a lakóautós célt erősítő hatósági bejegyzés nem szerepel, akkor ebben az esetben a jármű a forgalmi engedélye alapján személygépkocsinak minősül és így D1 kategóriába sorolandó.



Tisztelettel:

NÚSZ Zrt

Ügyfélszolgálat
Beküldve: 2015 jan. 15 17:36 írta KakaóRocker #45069
KakaóRocker profilkép
Oké. Értem... de a lakó az csak költség marad.... Így is, meg úgyis, külön FAJ.... :.-D

Nyomi írta:
gondolj bele nekem ez szór 2. ( költsék gyógyszerre )

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.