Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Ismét módosította a kormány a közúti járművek műszaki követelményeit tartalmazó KöHÉM-rendeletet, melyből több változás érinti a bicikliseket is.

 A Magyar Kerékpárosklub szerint a legtöbb módosítás követi a mai kor kihívásait, de még mindig maradtak bosszantóan idejétmúlt szabályozások a rendeletben. A jogszabályváltozás mellé tanácsokat is adunk téli bringázáshoz.

Kötelező első prizma, ruházaton is elhelyezhető világítóeszközök

Újfent módosították a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. KöHÉM-rendeletet (KöHÉM: Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium, az elnevezés 1989. januárja és 1990. nyara között élt). A 2014. január elsejével életbe léptetett változás több ponton is érinti a kerékpárral közlekedőket.

A biciklisekre vonatkozó szakasz (10. paragrafus) több ponton is az élethez közelít a Magyar Kerékpárosklub bejegyzése szerint, azonban még így is maradtak benne bosszantó, vagy épp a múltban ragadt elképzelések.

- A kerékpáros most már ruházatán is elhelyezheti a világítótesteket, szemben az eddigi tiltással. A lámpák által kibocsátott fény villogó is lehet, a lényeg az, hogy egyértelműen látsszanak a világítótestek!

- A kerekekre kötelező sárga oldalprizmák helyzete is változott: a módosítás szerint legalább az első keréken kell 2 darab borostyánsárga küllőprizmát elhelyezni. Ezek mellett, vagy helyett viszont alkalmazni lehet két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrűt is. A lényeg, hogy valamilyen fényvisszaverést segítő szerkezet muszáj a kerekekre, legalább az elsőre.

- Az eddigiekben megszokottól eltérően 2014. január elsejétől nemcsak hátra kötelező a piros színű, és nem háromszög alakú fényvisszaverő prizma, hanem emellé előrefelé is fel kell szerelni egy fehér fényvisszaverőt.

A lámpáknak és prizmáknak legalább 150 méternyi távolságból látszódniuk kell - nem árt tehát tisztítani és karbantartani őket.

- A gyermekülést oly módon kell elhelyezni, hogy a gyerek önmagától ne tudjon kibújni belőle, és ne zavarja a kerékpárost a kilátásban, valamint ne zavarjon be a lámpák útjába. Ha az ülés hátrakerül, gondoskodni kell arról, hogy a gyerek lába ne érhessen a kerékhez, ezért lábtartót és kapaszkodót is el kell helyezni. Az ülés, a lábtartó és a kapaszkodó semmilyen esetben sem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, vagy az azt elfordító szerkezettel.

A XXI. század rezdüléseire nagyban reagáló rendeletmódosításban azonban benne maradt pár régebbi meghatározás, és vannak olyan kitételek is, melyek eléggé vaskalaposan lettek megfogalmazva.

- A hangjelző eszköz csak és kizárólag csengőhangot adhat ki - vége tehát a vicces ködkürtük korának. A Kerékpárosklub véleménye szerint ezen a területen azt kellene szabályozni, hogy a hangjelző eszköz által kibocsátott hang ne legyen fülsértő, másokat megriasztó és félelmet keltő.

- A főképp a fővárosban egyre jobban elterjedt gyermekszállító utánfutókról és dobozos bringákról nem esik szó a rendeletben, holott ezek a biciklik nagy biztonságot tudnak nyújtani a szállított gyerekeknek.

- A dinamóval működtetett lámpánál még mindig megmaradt a kitétel, hogy csak olyan engedélyezett, mely egyszerre kapcsolja fel a világítótesteket.

(forrás: pecsistop.hu) 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.