Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Sziasztok!

Lefkadai út második része.

Stellplatz információk Macedónia: Chateau Sopot Vinery GPS: 41.777303,21.740875 

Ingyenes, non-stop éjjeli őrrel, csendes területen távol az autópályától és reggelizni is lehet az étteremben. Szervizre (szürkevíz) nincs lehetőség, de van egy wc, ahol a wc-tartályt ki lehet üríteni és vizet is lehet vételezni. Talán áramot is lehet kérni a portásfülkéből.

 

3. nap 08.16. péntek stellplatzon Veles-ben

Tervezett ébredésünk nehezen sikerült, éreztük magunkban az előző nap terhelését.

Szerettünk volna gyorsan reggelizni és tovább indulni a hátralévő 500 km megtételére, de a táj szépsége nehezen engedett el minket. A portás bácsi is nagyon kedves volt, két méretes paradicsommal járult hozzá a reggelinkhez, amit az étterem saját zöldséges kertjéből hozott nekünk.

Cserében meg akartuk kínálni egy jó kávéval, amit nem fogadott el és a kézjelek alapján arra  jutottunk, hogy a szíve nem bírja és ezért nem iszik kávét. 

További útvonalunkat Bitola felé terveztük, mivel sokan írták különböző fórumokon, hogy a macedón-görög nagy tranzit határon ebben az időszakban hosszú lehet a várakozás, ezért inkább úgy döntöttünk, hogy elkerüljük.

Bitola felé Gradszko-Prilep között az út minősége több helyen igen rossznak mondható, folyamatosan kerülgetni kellett a kátyúkat és volt az útvonalon valami nagyobb fejlesztés is, amelynek köszönhetően kavicsszállító kamionok kígyóztak minden irányba, komolyan küzdve az emelkedőkkel.

Ettől függetlenül nincs sok település a Veles-Bitola útvonalon és a forgalom is elenyésző, ezért problémamentesen jutottunk el a határig, leszámítva egy kisebb eltévedést Bitolában, amit közösen hoztunk össze a navigációval. Az történt, hogy a navigáció rövidebbnek érezte, ha levisz a főútról és a házak között levágva egy szakaszt juttat vissza a főútra. Ezzel nem is lett volna semmi gond, de mivel ezen a szakaszon volt egy nagyon rossz minőségű macskaköves útszakasz, amin nem szerettem volna szétrázni az autót, így kavarogtunk 5-10 percet, mire rájöttünk, hogy ezt nem tudjuk kikerülni, így visszatértünk a főútra. 

Járt erre valaki? Rémlik valakinek ez a szakasz?

Bitola után gyorsan elértük a határt, átjutásunk átlagosnak volt mondható, 20-30m-es sor volt oldalanként, amin szűk 1 óra alatt jutottunk át. Semmi extra dolgot nem tapasztaltunk, csak a nagyon szakadt autókba néztek be, de azt is csak felületesen. Én nem jártam 15 éve az Unión kívül, ezért nem tudtam, hogy milyen lesz ismét a Balkánon szolgálatot teljesítő vámosokkal szemezni, de szerencsére az út eddigi részén nem történt semmi különös.

A görög oldalra érve pluszban a vendégszeretet is megmutatta magát, mivel a vámos úriember örömmel fogadta, hogy Magyarországról jöttünk és szívélyesen jó nyaralást kívánt. 

Egy dolgot érdemes megemlíteni, a határ után 1-1,5 órán belül nem rémlik, hogy lett volna benzinkút. Persze mi is Macedóniában tankoltunk olcsó gázolajat, ezért lehet, hogy ez nem okoz gondot senkinek, de aki gyerekekkel utazik, annak érdekes lehet, hogy hol tud pihenőzni, mert  pihenőhely sem rémlik túl sok ezen a szakaszon.

A görög útszakasz Kozani-ig változóan egy vagy kétsávos, de a gyér forgalom miatt minden részén jól lehet haladni, gyönyörködve a változatos tájban.

A Thessaloniki-Ioannia autópályán továbbra is gyér forgalomban és jó tempóban tudtunk haladni Lefkada irányába, aminek nagyon örültünk, mivel a terveinkhez képest 2-3 órával voltunk lemaradva.

Egy Shell kúton ebéddel egybekötött pihenőt tartottunk, shell strata GPS: 40.025637, 21.395015. Szimpatikus volt, hogy nagy parkolója van, ahol el lehet húzódni a lakóautóval és még árnyék is található.

Volt étterem, kávézó, helyi termékek boltja és még medence is. A mosdó elég lelakott volt, amiről azt gondolom, hogy előfordulhat egy ilyen tranzitútvonalon.

Az utolsó 100 km-en, ami főútvonalon vezet Lefkada felé hullámokban voltak zsúfolt útszakaszok és a táj is váltakozó, ezért akkor pezsdült fel ismét a vérünk, amikor elértük a Lefkada előtti nyitható hidat és ráláttunk a városra.

A híd előtt is elég nagy sorral találkoztunk, de szerencsére az épp zárva volt.

 19 óra körül értünk be a városba, ami pont az az időszak volt, amikor beindul az esti élet, a nyaralók elindulnak sétálni, vacsorázni.

Elég körülményes volt a város peremén átjutni, minden irányból motorosok kerülgettek, emberek hömpölyögtek a járdán és az úton egyaránt, egymást érték a parkolót kereső autók, uh volt néhány izzadós pillanat, de a végére szerencsésen és jó helyen le tudtunk parkolni, hogy kereshessünk magunknak egy jó tavernát kiéhezve a görög ízekre. Parkoló GPS: 38.830614, 20.708721. 

Ezen a szakaszon az út szélén hosszan ki vannak alakítva a parkolóhelyek, már csak az a kérdés, hogy a központhoz mennyire közel találhat az ember szabad helyet.

Rövid belvárosi séta után már volt elképzelésünk, hogy hol szeretnénk enni, de az asztalra kicsit várni kellett. Az tény, hogy ebben az időszakba nagyon sok a turista és nehéz jó helyet találni, még a talponállók előtt is hosszú sor kígyózott.

Finom vacsorát fogyasztottunk el a Lighthouse Garden hangulatos kerthelységében, de a végén kicsit meglepett Jorgos bácsi, amikor kihozta a számlát.

Volt rajta egy tétel, amit nem értettünk, ezért rákérdeztünk, hogy mi az a 6 Eur, mivel semmi arra utaló jelet nem láttunk az étlapon, amiből kiderült volna, hogy a szervízdíjat tartalmazza vagy sem. Jorgos bácsi korához képest egész jó angollal elmondta, hogy ez az asztalpénz és örüljünk, hogy Nála vacsoráztunk és, hogy ez a tétel csak ennyi, mert ez máshol még több lett volna. Hmm… köszönjük a nagylelkűséget!

Kicsit máshogy képzetük el a NAGY görög vendégszeretet, de mivel az utunk elején voltunk egy nyüzsgő nagyvárosban gyorsan el is engedtük ezt a story-t. 

Azt megállapítottuk, hogy hangulatos lehet sétálgatni Lefkada utcáin du-n, szinte minden elérhető, megkapható, de estére túl nagy a nyüzsi, nekünk pedig nyugodtabb településre van szükségünk, minket már nem vonz a nagy forgatag. 

Kicsi séta után már több tervünk nem volt Lefkadában és 21 óra is elmúlt, ezért úgy gondoltuk megkeressük az éjszakai pihenőnk helyszínét.

Erre volt is egy tervünk, ami hamar füstbe ment Gps: 38.834748, 20.704042

Átverekedtük magunkat a város másik felére kicsit sem csökkenő forgatagon keresztül és az a parkoló, amiről azt hittük, hogy egy csendes pihenő lehet éjszakára, az olyan szinten volt tele 22 óra környékén, hogy 500m-es körzetében még félre sem tudtunk húzódni az autók tömegétől, nem hogy letelepedjünk éjszakára! Nem voltam vidám! 

Kicsit lehettünk volna felkészültebbek, de sajnos nem voltunk. Rádöbbentünk, hogy 22 óra elmúlt a város jobban él, mint 19 órakor és még nem tudjuk, hogy a sötétben merre induljunk tovább.

Egy tapasztalt lakóautós ilyenkor nem esik kétségbe, gyorsan jött a B-terv. 

Elindultunk a híres szélmalmok környékére (Gps: 38.838892, 20.682045) hátha lesz valami nyugodtabb rész, ahol meghúzódhatunk, de mivel nem láttunk éjszakázó lakókat és óriási szél is fújt, így nem akartuk megkockáztatni, hogy egész éjjel hallgassuk és érezzük az orkán erejű szél haragját.

Másnap délelőtt még terveztük volna Lefkadát világosban megnézni, ezért a városban vagy a közelében akartunk éjszakázni, de nem volt más választásunk, mint hogy a keleti parton elmenjünk az első kempingig. Ez a Camping Kariotes Beach volt (Gps: 38.804504, 20.714578), ami nem meglepő módon tele volt. A recepciós fiú nem biztatott semmi jóval minket, jelezte, hogy szezonban nem sok esélyünk lesz helyet találni.

Az aggodalmunk továbbra sem csökkent, de nem volt más választásunk menni kellett a következő kempingig. Már 23 óra is elmúlt mire átértünk a Camping Village Episzkoposz-ba (Gps: 38.769606, 20.721309) és nem akartuk elhinni, hogy az odafele vezető úton folyamatos dugóban kellett éjjel közlekedni.

Itt végre ránk kacsintott a szerencse, ami már nagyon kellett, mivel a recepciós fiú még jókedvűen sörözött a bárban és nem otthon aludt. A másik nagy csoda pedig az volt, hogy a saját személyautójának a helyét átadta, így megoldódott az éjszakai parkolásunk, egyébként nem volt nekik sem szabad parcellájuk. Hozzá kell tenni, hogy két nap és 1350 km autózás után már nem is lett volna erőnk tovább autózni.

A kempingköltség 20 eur/éj volt, átlagos vizes blokk fogadott bennünket, szervizállomást nem használtuk, nem is láttam a kempingen belül, mivel csak egy átmeneti állomás volt, így a büfét és az árakat sem fedeztük fel. Van apartman is a kempingen belül.

Video link: 

https://youtu.be/jhCJYYh5lBE

https://youtu.be/pJBAk4Ur3m0

https://youtu.be/iF6Bhzpmsl8

Folyt köv.

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.