Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Ausztriai csavargás két feln?tt és két gyerek részvételével (1 saját és 1 kölcsön)

 

Augusztus 8-án szerdán délután indultunk, a laza terv annyi volt, hogy a Wachau érintésével jutunk el Salzkammergutba, aztán majd meglátjuk…
Némi bécsi tévelygés után, szürkületkor érkeztünk Kremsbe. Egy zöldséges bódé szomszédságában, 8 méterre a Dunától, egy kis parkolóban éjszakáztunk, a f?út közelségéhez képest nyugalomban.

Reggel indultunk tovább Dürnstein várának és a melki panorámának a vizuális bekebelezésével. Dürnstein vára csak annyira régi, hogy a XII. században a keresztes háborúk idején már Oroszlánszív? Richard is raboskodott itt, amíg királyi családja ki nem fizette érte a tetemes váltságdíjat, hogy hazatérhessen találkozni Kevin Costnerral. Az ybbsi duzzasztógát tetején kialakított úton szeltük át a Dunát, majd az A1-es autópályán ballagtunk tovább.

A Salzkammergut els? állomása a Traunsee északi csücskében fekv? Gmunden városa volt. A belvároshoz egészen közel sikerült egy tök üres autóbuszparkolót találnunk, ahol a kb 2 órás sétánk idejére a verdát hagyhattuk. Nagyon hangulatos város, kellemes tóparti sétánnyal, szök?kúttal, bérelhet? elektromos hajtású csónakokkal, óránként harangjátékkal, jó cukrászdával.

Innen az út f? céljaként kezelt Hallstattba indultunk tovább. Ez a kisváros régi kedvencünk, már 15 évvel ezel?tt, SKODA 120L gépjárm?vel, sátorral is jártunk itt. A város központjától néhány lépésre találtunk kempinget, ahová be is kvártélyoztuk magunkat a következ? 2 éjszakára, majd ezt megünnepeltük egy Hallstatterbeer elfogyasztásával, és a Hallstatt Múzeum meglátogatásával.

Pénteken délel?tt felfelvonóztunk a hallstatti kultúra alapját adó 7000 éves sóbányához. Ez a világ legrégebbi ilyen jelleg? létesítménye, és a mai napig folyik a só kitermelése. A mintegy 1 órás, a föld mélyébe tett túra során a sóbányászat történelmének megismerésén kívül egy 60 méteres speedcsúszdán is követtük a hajdani sóbányászokat. Egy kellemes ebéd után kényelmesen lesétáltunk a városba. Megnéztük a kicsit morbid „csontházat” ahol a - természeti adottságokból adódóan - sz?k temet?b?l exhumált csontok, kiváltképp a névvel, dátummal ellátott koponyák vannak kiállítva, majd egy kis kirándulóhajó fedélzetér?l a víz fel?l is megcsodáltuk a hallstatti látképet. Még kicsit sétáltunk a városban, mert szerettünk volna elázni egy kiadós nyári záporban, de végül mégis inkább beálltunk egy kis fatemplom eresze alá az es? el?l, és a másnapi jó id? reményében egészen korán lefeküdtünk aludni.

Szombaton, 12 óra alvás után arra kellett ébrednünk, hogy esik az es?, és ellopták a környékr?l az összes hegyet. Rövid morfondírozás után úgy döntöttünk, nem megyünk fel a vadonatúj szenzáció, az 5 ujj (Five fingers) kilátó panorámáját élvezni, mert a kb 50m látótávolság jelent?sen csökkentené az elvárt élményt. Így azután elindultunk megkerülni a Dachstein masszívumot, reménykedve, hogy a 3000m magas hegycsoport déli oldalán talán szebb az id?. Sokkal nem lettünk boldogabbak ott sem, de ha már ott voltunk felvonóztunk egyet a Filzmoos és Ramsau közötti útszakaszról induló Dachsteinseilbahnnal, közel 3000m magasra. Itt hógolyóztunk, ettünk egy forró húslevest, er?sen belenéztünk a ködbe, majd lejöttünk. Odafent 2 fok volt…

Újabb kreatív percek után elindultunk keletre, hátha arra még nem jár a rossz id?, és célba vettük a szintén régi kedvencnek számító Höllental nev? szurdokot. Itt a Raxseilbahn felvonó tágas parkolójában tértünk nyugovóra.

Vasárnap reggel úgynevezett változóan felh?s id?ben, felvonóztunk 1600 méterre, és igazi középmagas alpesi környezetben kristálytiszta leveg?ben túráztunk kb 6 km-t. Törpefeny?k és mindenféle alpesi virágok között sétáltunk.

A lakóautóhoz visszatérve rá kellett jönnünk, hogy a tágas parkoló összement tegnap este óta. Miután kicentiztük a lakót, sikerült elindulnunk haza egy, a szokásos vegyes id?járás ellenére nagyon kellemesre sikerült csavargás emlékével.

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.