Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Üdv a nyár közepén mindenkinek

Pár információt szeretnék veletek megosztani az utóbbi utamról, amit furgonnal tettem meg a baltikumi országokon keresztül Finnországba.

Útvonalam: Bp-Kassa-Lublin-Bialystok-Kaunas-Riga-Tallinn-FIN

 

Nem lakóval voltam, mint ahogy az el?bb említettem, de utólag ennek csak örülni tudok és sajna hasznos infót sem tudok a kempingekr?l és stellplatzokról az út mentén, de azt mindenféleképpen szerettem volna megosztani veletek, hogyha valaki tervez baltikumi vagy finn körutat kerülje el a Kassa-Lublin fele vezet? tranzitutat, mert az út min?sége iszonyat és ahol kicsit is jobb, ott biztosan 2 km-en belül lesz egy újabb javítás, ahol 1-2 km-es sor várja, hogy átjusson a lámpán, utána pedig lehet követni a kamionokat hegyen- völgyön keresztül 40-el. A magyar határ után hosszú úton keresztül vezet kisebb-nagyobb szünetekkel ez a rossz útmin?ség (talán 3-400km) és csak Lublin után kezd javulni a helyzet. Sajna minden részlet nem maradt meg a fejemben, de ha visszagondolok néhány pillanatra, még most is bosszankodom, ja és azt nem is emlitettem, hogy egymást érik lengyelben a trafipaxolo korrupt rend?rök...tapasztalatból mondom!!

Tény, hogy az id?m nem tette lehet?vé a kényelmes, nézel?d?s tempót, de 100-110-es sebességnél leírhatatlan, amit kapott a futóm? és azt gondolom, hogy mindenkinek fájdalmas lenne ezt átérezni, aki szereti a négykerek? útitársát, arról nem is beszélve, hogyha nyaralni indulok nincs kedvem órákat stauban ülni.

Nem szeretnék elijeszteni senkit, de erre fel kell készülni, ha arra megy valaki, ne érje meglepetés, hogy a "jól ismert" lengyel közlekedési viszonyok még durvábbak, mint amir?l eddig tudtunk.

A lengyeleken áthaladva sokat javul a helyzet, de kezd már a baltikumi országokban is túlterhelt lenni az út, sok helyen nyomvályús és javítgatják is helyenként, szerintem a közbiztonság rendben van, de az is tény, hogy visszafele 1x aludtam benzinkúton letteknél, viszont kamionosok sem meséltek semmi rémtörténetet.

Természetesen próbáltam menet közben figyelni az útszéli parkolókat, benzinkutakat, de Tallinnig nem láttam olyan helyet, ami legalább a tartályok ürítésére, feltöltésére adna lehet?séget, viszont Riga-tól sok kemping van kitáblázva.

 

A finnek is érdekesek ebb?l a szempontból, mert nagyon sok a lakóautó,lehet, hogy Európa legnagyobb lakóautós társadalmát képviselik (nincs statisztikám, tehát meg lehet cáfolni), de ott sem lehet kifejezett stellplatzot találni (vagy csak nekem nem sikerült). Néhány Neste oil kuton lehet vizet tölteni, de ez is ritka volt amerre jártam, viszont a benzinkutak nagy részén kényelmesen lehet parkolni és éjszakázni is. Egy finn lakóautóssal próbáltam beszélni, de nem tudtuk egymást megérteni, ezért ez sem tuti info, de FIN-40530 KELJONKANGAS-ban egy ABC benzinkutat magyarázott erre a célra. A finn úthálózat szerintem nagyon jó (kicsit elfogult vagyok az országgal szemben…bocsi), haladni is lehet és kultúra is létezik az országúton....még.

Hazaút: Tallinn-Riga-Varsó-Bielsko Biala-Nitra-Komárom.

Visszaúton a navira hagyatkoztam, gondoltam nagyobb a memória benne, mint az agykapacitásom, amivel nem is lett volna bajom, csak azt nem tudta a kisokos, hogy Varsótól szintén nincs kész az autópálya Czestochowa-ig, ami azt jelentette, hogy kb. 170 km-en keresztül egy-egy sávra van korlátozva a forgalom és 10-20 km-n-ként még át is terelik a szembejöv? oldalra és néhány lámpás keresztez?dés is megállítja a forgalmat. Talán ezen a szakaszon szerencsém volt és tudtam kell?en haladni, mert vasárnap kés? délután közlekedtem és a kamionok még a parkolókban pihentek, ezért 60-70-es tempó is megvolt néha, de tartok t?le, hogy hétköznap ez is elég lassú lakasz, az út további része elfogadható és haladós volt Komáromig.

Ja…az már csak hab a tortán, hogy vmi felüljárót is építenek az északi varsói bevezet? úton és sikerült araszolnom kb. 1,5 órát, mire egérutat találtam, hogy kijussak a városból…

Összefoglalva, a számomra ismert 3 lehetséges tranzitút variációból kett? elég problémás, de hátha lesz valaki, aki a Zvolen-Krakow-Varso útvonalon is tud hasznos infóval segíteni.

Ennyi lett volna a gondolatom egy hét utazásról, remélem segíthettem a jöv?ben erre közleked? lakóautós társaimnak, ha valakinek vmi kérdés felmerül, amire tudok, szívesen válaszolok.

 

Jó utat mindenkinek!

Üdv:

Pezmen 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.