Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

A Floriade egy virág világkiállítás, amelyet 10 évenként egyszer, 2012-ben a hollandiai Venlo-ban rendeztek meg, az Europa rally-t pedig a francia karaván szövetség rendezte meg a Loire folyó völgyében. Ezt a kettőt látogattuk meg a múlt héten.

 

Először a virág világkiállításra mentünk, ez Venlo-ig 1200 km összesen, Útközben éjszakáztunk Nürnbergen túl a Concorde-Reisemobile GmbH Concorde-Straße 2-4, 96132 Schlüsselfeld N 49°46'03" O 10°33'51" címén. Ingyenes, vízvétel és leeresztő van.

Itt a Concorde lakóbuszok gyártása és szervízelése folyik, valamint mintaterme és kereskedelmi részlege található. Vasárnap este érkeztünk, és legnagyobb meglepetésünkre a kijelölt ’Übernachtungplatz’ tele volt, csakis Concorde lakóbuszokkal, akik vártak a másnap reggeli szervízelésre.

Azért a parkolóban a műhely mellett még volt egy-két hely, oda beálltunk.

Reggel minden lakóbuszon ott fityegett a szélvédőn 3 friss zsemle, ez az ingyen szolgáltatása a Concorde-nak! Cserébe megnéztük a mintateremben az összes lakóbusz típust, már nem gyártanak csak 3,5 tonna felettit, ezért szerfelett sajnálkoztunk, hogy ma sem cseréljük le a régi Adriánkat, és távoztunk.

Másnap kora délután már Venlo-ban voltunk, a kiállítástól 4 km-re, a város centrumtól 1 km-re van egy jó éjszakázóhely, egy helyi család nagy telke, Horsterweg 84, Venlo-Blerick Cordinaten: N51.37489°, E6.16005° címen.

8 EUR/éj, csak a füves föld, semmi más. Ez nagyon jó volt, mert a kiállításnál hiába vannak hatalmas parkolók, körbe vannak kerítve, és tilos az éjszakázás ott. Ugyanúgy, mint máshol Hollandiában, Venlo-ban is a fő közlekedési eszköz a bicikli. Mi is bekarikáztunk délután a városcentrumba, séta, kávézás, bámészkodás a főtéren. Másnap reggel megérkeztek barátaink is lakóbuszukkal, mentünk a kiállítást megnézni. Jól szervezett az egész, kijelölt parkolók állnak rendelkezésre kb. 2 km-re a kiállítástól, és ingyenes buszok hozzák-viszik a népet. 10h-kor nyit és 25 EUR/fő a belépő. Nem olcsó, de ez csak a kezdet volt. Több volt benne a különböző áruda, büfé és étterem, mint a virág. Minden nagyon drága benn is, barátaink megebédeltek, egyszerű ételekért is 60 EUR-t kértek el.

Hatalmas a terület, kb. a budapesti városliget nagyságú, minimum 5-6 óra kell hozzá, úgynevezett témaparkok vannak külön-külön, és minden témaparknak van egy hatalmas étterme, terasszal. Összesen 1 pavilon volt szépen berendezve rengeteg virággal, a többi gyenge volt.

Kora délután elindultunk Marcon-ba az Europa Rally-re. Éjfél körül bolyongtunk egy falu melletti dombon, a földek között, de nem találtuk meg az ADAC Stellplatz kiadványában lévő francia címet, leálltunka következ kis faluban a járda szélen. Hajnali ötig bírtuk, addig elment mellettünk 100 kamion, inkább utaztunk tovább.

Marcon-ban a Varennes tónál lévő kempingben volt az Europa Rally, mi csodálatos helyet kaptunk közvetlen a tó partján. Homokos beach, füves elkerített telek, sarkán vízcsappal, 50 méterre a zuhanyozó, reggelenként friss francia kenyér, tűző nap, fogadásként 1 francia húspástétomot és 1 üveg bort kaptunk.
500 lakóegység jött el, 4 napig tartott, vittek bennünket busszal kirándulni, egyik nap a Loire menti kastélyok, Blois és Chambord meglátogatása, másnap a Le Mans-i autóversenypálya és múzeuma, harmadik nap La Ferté-Bernard, a középkorból itt maradt kis romantikus városka volt a progi. Le Mans-ban először körbevittek a versenypályákon, külön van egy belső pálya, egy külső pálya, és egy motoros pálya. Majd bevittek bennünket az irányító és kontroll toronyba, a riporterek és újságírók termébe, elmagyarázták a működésüket. Lenn a pályán közben rótta a köröket négy diesel Peugeot versenygép. Végül a múzeumban az old timer kocsikon kívül megnéztünk kb. 10 db. régebbi Forma-1 versenyautót is.

Az első nap egy falusi nagyobb étteremben kaptunk ebédet, nagyon ízletes volt, barátunk még beosont a konyhára a desszertből repetát kérni. Kapott is!

Esténként a közösségi nagy sátorban buli és vacsora+sör volt. Első este egy nagyon jó zenekar lépett fel, egy rendkívül tehetséges tangóharmonikás-énekes lány volt a főszereplő, mezítláb táncolt és énekelt, rajta a harmonika, pillanatok alatt feldobta a hangulatot, tapsoltak, fütyültek, éjfélig táncoltunk. Közben három hatalmas serpenyőben főtt a paella, a spanyolok rizses étele, tele kagylóval, rákokkal, csirkehússal.

A tó már elég meleg volt, lehetett úszkálni benne, a szombati kirándulásmentes napon elbicikliztünk a következő faluba, miközben újabb barátokat ismertünk meg.

Úgy látszik ide kellett elmenni ahhoz, hogy luxemburgi magyarokat is megismerjünk!

Tizenöt magyar személy regisztrált, volt aki korábban jött, volt aki korábban ment haza, két családban az asszonyok kitettek magukért, gyönyörű magyar népviseletben vonultak fel a szombati ’mars’-on, amikor egy francia rezes banda vezetésével körbesétáltuk a tavat.

Az egész program nagyon sikeres volt, francia vendéglátóink kitettek magukért, mindenki jól érezte magát.

A francia sztrádákon viszont sajna elég komoly díjak vannak, Marcon-ig oda-vissza összesen kifizettünk kb. 100 EUR-t! Már csak ezért is érdemes volt benevezni a rally kirándulásaira, az egész 4 nap így kb. a kétharmadába került, mintha magánúton mentünk volna.

Képeink már a MaNa fotóalbumunkban láthatóak.

Már meg van a 2013. évi 52. Europa Rally színhelye: a jesolo-i félsziget végén, Punte Sabbione mellett két top kempinget vonnak össze a tengerparton május 16-20 között. Velencébe, Padovába és Treviso-ba lehet majd velük kirándulni.

 

MaNa

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.