Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Szerbián Bulgárián át, hazafelé egy kis Kiskunmajsai megállóval.

Ilyen hosszú ideig még nem terveztünk egy utazást, évekig vagy robbantottak Isztambulban vagy anyagilag nem volt aktuális egy ilyen viszonylag távoli és költséges nyaralás. Igen bármilyen fura, egy keleti, Isztambuli út drága nyugat Európához képest. Kell útlevél (3-at kellett csináltatni (12.500 Ft), kell vizum fejenként kb. 4.000 Ft azaz összesen 16.000 Ft és az autópálya dijak sem kevesek különösen Szerbiában oda-vissza 3-as kategóriában kb. 20.000 Ft plusz 3.000 km üzemanyag költsége mintegy 100.000 HUF Tehát ez 150.000 Ft és még nem csináltál semmit Isztambulban. 1 hetet Lignanoban 2 napos fullos Mirabilandiával meg szoktunk csinálni ennyi pénznek kb. a feléből kompletten…

2011.Június 27. Hétfő Reggel 7-re bementem a céges büfébe ahonnan napokra feltöltöttem a hűtőt üditőkkel, szendvicsekkel, pizzával, pogival, sütikkel. (Mivel mi hét közben is főzünk rengeteg ebédjegyem szokott havonta maradni, ezeket raktam össze) Kb 9-kor indultunk Székesfehérvár mellől és Dunaföldvár Kalocsa felé főutakon haladva 12 óra után léptük át várakozás nélkül az üres Hercegszántói határátkelőt. Szerb oldalon sem volt várakozás. A terv az volt hogy Belgrád alattig elcsalinkázunk a főutakon némi autópálya költséget spórolva. Ezt csak egy igen jó térképpel vagy GPS-el felszerelve ajánlom bárkinek is, mert a kitáblázás nagyon rossz. Ha nincs elrohadva vagy kidöntve a tábla akkor néha a 2 km-re lévő kis falut jelzi néha az 50 km-re lévő várost általában utszám jelölés nélkül, semmi konzekvencia nincs benne. A Sombor-Vrbas-Becej-Zrenjanin-Pancevo-Smederevo-Velika Plana (nagyrészt a 24-es főut) utvonal után hajtottunk fel az autópályára és itt éjszakáztunk egy benzinkuton, bármennyire is tilos tudomásom szerint közterületen éjszakázni Szerbiában mert annyira fáradt voltam. (Szombaton még Tesómat költöztettem a Transit-tal.) A pályadij 14 EUR volt a Nis-ig terjedő 150 km-re. Apropó autópályán alvás, ha lakoval kifizetjük a kamionok kategóriájának megfelelő dijat akik ott alszanak a pályán, akkor miért ne aludhatnánk ott mi is???

Junius 28. Kedd: Reggel indultunk Bulgária felé kb. délben 5 perc alatt léptük át az üres határt, megvettük 5 EUR-ért az egyhetes matricát és nekivágtunk a 400 km-es bulgár szakasznak. Tankolni Bulgáriában kell mert 20 Ft-al olcsóbb a Shell gázolaj mint a szerbeknél. Szófiáig egész tűrhetőek a dolgok de ami a várost elkerülő kereszteződésnél fogadja az utazót az minden képzeletet felülmúl… Egy olyan szegényes viskórengeteg mellett vezet az út amiről én azt hittem hogy évtizedek óta nem létezik Európában… Majd rákanyarodsz az elkerülőre ahol annyi folt és gödör van hogy én már az autó szétesését vártam 40-es tempónál… Közben kőkorszaki lovaskocsikat kellett kerülgetni… Hogy lehet ennyire igénytelen egy ország kormánya 2011-ben? Itt el is dőlt hogy a hazafelé tervbe vett Naposparti kirándulás elmarad, a bulgár részt a lehető legminimálisabbra kell szoritani. Beállitottam a GPS-ben a leggyorsabb tervezési módot és amilyen gyorsan lehetett haladtunk kelet felé. Szófia után vannak jobb részei is az autópályának de az is rosszabb mint a régi M7-esünk… A lényeg hogy az E80-as táblát kell követni mert IGO rossz felé visz!!! Tiszta jóindulatból elvisz még autópályán Plovdiv felett a tengerpart irányába ami gyorsabb mint a régi E80-as, de a visszatérés Dimitrovgrád előtt borzalmas!! A kb. 20 km-es átkötő út fele földes-köves út, nem mertünk rámenni, igy meg 40 km-t mentünk olyan falvakon, cigánytelepeken át hogy azt vártam mikor szoritanak le az útról hogy adjuk át az autónkat és minden értékünket. Ez sajnos nem vicc, hanem 2011 Bulgária!! Délután érkeztünk a bulgár-török határra. Ha vizumot veszel egyszerre add oda az utleveleket és a pénzt mert átvágnak!!! Jellemzően dollárban adják a vizumot és az euródból nagyon rosszul adnak vissza. Nekem is mondták ezt a jó tanácsot de elfelejtettem mert fáradt is voltam meg az öreg elkezdett a magyarokról gagyarászni, 10 EUR-om bánta.. Mindegy, búcsúzóul kivántam neki hogy költse gyógyszerre. Estefelé lecsorogtunk főutakon Rodostóig és aludtunk egyet egy csendes mellékutcában, A koordinátáit félve adom meg mert egy iszonyat nagy emelkedőn kell átmenni, akinek jó a kuplungja mehet. E 40.96380 és K 27.49845 garantáltan csendes jó környék.

Június 29. Szerda Reggel elkezdtük keresni a Rákóczi házat, a parti turista info iroda adott térképet, koordinátái E40.97409 és K 27.51002 Viszont a gondnok nem volt ott, két török család is felhivta őt mobilon (ki van rakva az ajtóra a száma) de vagy szabadnapos volt vagy beteg mert nem jött, 3 órát vártunk potyára. Mindegy, szép képeket csináltunk kivülről a házról és a tengerpartról, tudta ez az öreg Rákóczi hova kell számüzetésbe menni… A gondnok mobilszámai: 05428363923 és 05363497777 szerintem mindenki egyeztessen vele mielőtt megy… Délután elkezdtünk Isztambul felé csorogni. A török közlekedés érdekesen szervezett, bizonyos értelemben jó. Az alapelv hogy a településeknek nincs elkerülő körgyűrűje hanem nyilegyenesen vág át a 2-4 sávos út a település közepén. A gyalogos forgalmat kis településen 50-es tábla és zebra kezeli le, nagyobb településen gyalogos felüljáró van nekik és végül csak végső esetben van autóut kereszteződés. Hihetetlen tempóval lehet repeszteni belvárosokban kb. olyan mintha a 100ezres Székesfehérvár közepén 3 perc alatt hajtanál át. Az Isztambuli közlekedés még tesz erre egy lapáttal a rengeteg sávval. De minden ment flottul IGO-val és beértünk a parkolóba amit itt GáborApáék és Füredy Laciék is irtak (ezuton is köszönet érte!) E 41.00166 es K 28.97738. Szóval ez egy kb. 40 autós parkoló a Kék Mecsettől mintegy 300 m-re, de az egész történelmi belváros gyalog bejárható. Tőlünk 12 EUR-t kértek per nap, 3 napot fizettünk. Víz vételezhető, szennyviz leengedhető a WC melletti aknába. A parkoló egyetlen hátránya, hogy ha a fák alá parkolsz akkor az éjszaka zajos lesz a sok járkáló embertől, ha a tenger felöli oldalra állsz, nappal nagyon felmelegszik a kocsi. Mindegy, igy is nagyon jó hogy nem kell tömegközlekedni és a vizes dolgok megoldottak. A további adatok 2 felnőtt, egy 16 éves és egy 9 éves gyerekre vonatkoznak. Mindent EUR-ra forditottam hogy mindig át lehessen számolni, de török lirát váltani kell, hiába mond bárki bármit, egy csomó helyen lehetett EUR-ral fizetni de lirában adtak vissza és nagyon rosszul váltottak!!!

Június 30. Csütörtök: Délelőtt Boszprusz hajókázás (vigyázz, a másfél órást válaszd a Galata híd feletti kb. második megállóból 6 EUR per fő (9 évesnek nem kellett jegy), délután Galata torony (6 EUR per fő, 6 évesig ingyenes) utána Bazár. Szendvicsek 1 EUR a csirkés, 2 EUR a halas, ki ne hagyd egyiket se! Fagyi 0.5 EUR, kukorica 0.5 EUR. Fél literes víz 0.25 EUR.

Július 1. Péntek: Kék Mecset látogatás ingyenes majd egész nap Bazár.

Július 2. Szombat: Hagia Sofia látogatás 10 EUR per fo kivéve a 9 évest neki ingyenes, kis vásárlás és indulás a török-bulgár határhoz. Éjszaka a határon egy benzinkut parkolóban aludtunk, magyar kamionosokkal beszélgettünk a szerb autópálya dijról is, ők is a 24-es utat ajánlották ahogy az elején irtam.

Július 3.Vasárnap: Reggel indulás, bulgár szakasz már jobban ment mint idefele, délután szerbia félig autópálya félig főutas verzióban, este alvás Röszkénél a határon.

Július 4. Hétfő: Indulás Kiskunmajsára a termál kempingjébe (4200 Ft árammal/nap) fürdő 3800 Ft/nap. 3 nap pihi üdülési csekkel…

Július 7. Csütörtök: Indulás haza Székesfehérvár mellé. Útközben Kiskunhalas csipkemúzeum látogatás, Kiskőrös Petőfi ház látogatás, ebéd Dunaföldváron a Vár Étterem teraszán, délután hazaérkezés.

Szép volt, keletből ennyi elég is volt, jövőre ugyanennyi pénzből Párizsba megyünk…

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.