Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Pisa-Sorrento- Capri- Vieste 2009.06.26

Indulás 11,-én 18 óra. Már sötét volt mire a Wörti tó közelébe értünk, elnéztem egy kereszteződést, így a tó túloldalára kerültünk mire észrevettem. Gondoltam nem gond, mert már itt is aludtunk, és egyenesen a part melletti kis folyópartra mentem, a már ismert megalvó helyre. Koordináta : 46.60568 14.18119 Alvás Maria Wört patakparton .

12,-én pénteken reggel, cél autópályán Olaszország Písa. Firenzénél autópálya kikapcsolva, ( egész utunk során) csordogálás Pizáig. Gyönyörű napsütéses idő volt, kerestünk egy közeli parkolót, koordináta : 43.72179 10.41980 innen 5 perc gyaloglással elértük a ferde tornyot, és a nyüzsgő bazársort. Fagyizás, és 3 órás nézelődés után irány a tengerpart, délnek.

Az első gyönyörű sziklás tengerparton lábáztatás, hatalmas parkoló, kordináta:43.40366 10.41522 ( 8 eurós éjszaka ), ligetes szökőkutas parkkal. Nem maradtunk, mentünk tovább. Piombino irányában. Végig csodás magas parton haladtunk, nézelődtünk, és kerestünk egy tengerparti éjszakázó helyet. Találtam egy parkot, ahol már volt két lakóautó, csak nem tudtam bemenni mert magasságkorlát volt, 2 méter. Megkerültem a parkot, és a kijáratnál már nem volt korlát, így bementem és a két lakó mellé álltam, koordináta : 42.92022 10.76228 Szintén a parkon keresztül lejutottunk a homokos partra. Kellemes kis egyszerű partja volt. Másnap ebéd után tovább indultunk. Így haladtunk partközelbe , egészen a Sorrento félszigetig. Közben Róma szélén haladtunk, de Nápolyt nem tudtam elkerülni, kis városnézés lett belőle, mert csak ha autópályát kapott a gps. Akkor vitt ki Nápolyból. Keskeny utcákon haladtunk, nagy forgalom, de sehol nem dugultunk be, nagyon jó volt olaszos stílusban vezetni ( duda és gáz :) nagyon kevés volt az egészséges kocsi minden harmadik, karcos törött, visszapillantó nélküli, de senki sem szaladt a fényezőhöz, ez ott természetes. Nápoly belvárosában a tengerparton, az út szélén találtam két autónyi lukat és gyorsan beálltam, hogy megebédeljünk, de a kocsit nem mertem ott hagyni. Másfél euró / óra /. Nápolyt elhagyva, nem sokára megláttuk a gyönyörű Sorrento-i félszigetet. Szerpentines parton haladtunk, és kerestünk egy kempinget, mert tudtam, hogy ezen a részen megállni lehetetlen lakóval. Még volt egy buszos – lakós parkoló, de semmi árnyék, csak betonos placc. Egy kemping előtt elhaladtunk , csak éppen ellenkező irányból lehetett ráfordulni a szerpentines útról, igy párszáz méter után a második kempingben maradtunk, ott simán be tudtunk fordulni.Kordináta:40.62957 11.35808 Santa Fortuna. Szép árnyas szerpentines úton lehet megközelíteni a már kijelölt placcot. Onnan a strandot, egy kanyargós gyalogösvényen, kb 200 méter lefele egy sziklás strand és beton napozó. Ez volt az első és utolsó itteni strandolásunk. Igaz csak két éjszakát voltunk, itt motor le, és azzal közlekedtünk a városban, és a környéket is azzal jártuk be. Nagyon csodás város, a központban a hajó kikötő, innen indultunk egy napos Capri utunkra. Félórás hajóúttal értük el Capri szigetét, ami szintén csodás hely. Capri kikötőből, csak járművel lehet bejárni, annyira meredek és keskeny utcája van. Kis busszal lehet megközelíteni Capri városát, a legolcsóbban. Mi egy nyitott taxit választottunk, amivel bejárhattuk Capri nevezetességeit, és angol idegenvezetést kaptunk a taxistól. Sokat nem értettünk de a látvánnyal együtt jó volt a kiegészítés. Ezt látni kell, Capri pici belvárosa, szinte csak egy pici főtér, Ana Capri, magas partról a kilátás, Sorrentóra a Vesuvra, a kékbarlangra, csodás volt. Visszafelé a jegyünkre rá volt írva hány órakor indulunk, de szerintem bármelyik Sorrento-i hajóra fel lehet szállni, mi is félórával korábbira szálltunk és nem szóltak. Én Amalfi -t szerettem volna még megnézni De lakóval nem ajánlatos a sziget körbejárása, annyira keskeny és hajtűkanyar és szembe jármű, nem lehet elférni. Úgy döntöttem, hogy a szárazföld felől közelítem meg, Pompei közbeiktatásával. Pompei-ben, a centrumban szinte behívtak egy zárt udvaros parkolóba koordináta: 40.75110 14.49730 ( 8 euró ) egész napra, a romok 5 perc séta. Pompei után próbáltam Amalfi felé venni az irányt, de a második faluban bedugultunk és a rend őre visszafordított, nagyon udvariasan mondta, hogy lehetetlen ekkora kocsival tovább menni. Visszafordultunk, és le délnek20 km-r mire találtunk egy kis kempinget, ahol letáboroztunk.( Camping Rubinya ) kiskemping, koordináta :40.61520 14.85532 Itt már nem európai léptékű a környék, nincs úgy kiépítve, szemetes kulturálatlan. A kiskemping nem tengerparti volt de tiszta és árnyas ( 15 euró ) árammal vízzel szervizzel, és ingyen Internet a tulaj laptopján. Motor le, és vissza Amalfi irányába, közel 40 km.er. Nem csak Amalfi, de az odavezető út is csodálatos, minden kisvárosba, sőt fotózáshoz majdnem kilométerenként megálltunk. Amalfi belvárosa is csodás, de tele van túristákkal. Pici keskeny és meredek utcák, tele kis boltokkal, gyümölcs és minden van, amire egy túristának szüküksége lehet. Innen vissza csordogáltunk a kiskempingbe, pihenés grillezés, itt két éjszakát töltöttünk. Innen irány a keleti part, autópálya kikapcsolva, 700 – 900 méteren, a hegyekben haladtunk, nagyon szép vidékeken, egészen Monfredonia fölé Mattinata, tengerpart, lakós parkoló koordináta :41.71054 16.07216 ( 12,50 euro, áram víz strand ) Itt motor le és Vieste meglátogatása volt a cél. Nagyon szép krétafalra épült Ó városrész, keskeny meredek, lépcsőkön közelíthető, sikátoros utcákban sétálgattunk és fotóztunk. Itt a kikötőben találtunk egy parkolót koordináta: 41.88760 16.17879 ahol megkérdeztem hogy lehet e éjszakázni, és igenlő választ kaptunk. Eldöntöttük hogy lakóval is eljövünk a meredek csodás szerpentinen megközelíthető Viestébe. Visszafelé motorral este 8 körül nagyon kezdett lehűlni a levegő. Másnap még szép időnk volt de délután gyülekeztek a felhők, még annyi időm volt hogy grilleztünk egyet, összepakoltam és eleredt az eső. Innentől hazáig kísért kisebb nagyobb megszakításokkal. Másnap kis töprengés, maradjunk vagy menjünk, mert még lett volna motoros látnivaló a környéken. Délelőtt szemerkélő esőben elindultunk Viestébe a kikötői parkolóba. Verőfényes napsütésre érkeztünk, azonnal mentünk nézelődni. Pár óra múlva fekete felleg és erős viharos szél. Szintén esett egész éjjel. Reggel elindultunk a Pó folyó torkolatához Velence alá. Ez nem annyira nyerte meg a tetszésem, egy csendes, inkább kerékpározásra kiépített környék, de ezt is láttuk. Innen felhívtam (Hobbi )– Zsuzsáékat, mert tudtam, hogy csapattal vannak valahol Caorle környékén) . Délutánra oda csorogtunk, napsütés, fürdés, este nagy grillparti, csak hajnalban kezdett esni az eső. Itt is tétovázás, maradjunk, vagy menjünk, hiszen borult ég bármikor eshet, de hideg nem volt. Mire összekészültünk, kisütött a nap, de elindultunk Velden, ( Klágenfurt Minimundus ) irányába, Zsuzsáék bementek a gyerekekkel, nagy sikere volt, mi már láttuk, megvártuk, míg kijönnek majd estefelé elindultunk Ausztria irányába, és egy csendes parkolóban éjszakáztunk. Reggel elbúcsúztunk egymástól és irány Sopron. Péntek délkörül megérkeztünk a csodás utunkról.

Elmondhatjuk hogy megint nagyon szép helyeken jártunk. Csapattal sokkal kellemesebb, hiszen ott nem éjszakáztunk ahol csapattal megtettem volna. Viszont ott megálltam ahol több lakó nem fért volna el :))))

Összesen 3600 km-er kevés autópálya és sok keskeny szerpentines utak.

András  

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.