Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

Hát eljött az augusztus 25.-e a várva-várt indulás napja!

Hát eljött az augusztus 25.-e a várva-várt indulás napja!


Szokás szerint Balatonlelléről indulunk, illetve csak szeretnénk, mert egyrészt a melóval nem lettem kész, másrészt meg „Carla” – aki még nem ismeri a lakóautónk- (gondolom,- passzol a név az ilyen idős olasz hölgyhöz)… Úgy gondolja, hogy nem mindig, ill. egyre ritkábban indul.

 (Tavaly a hűtő rakoncátlankodott, azt nagy rutinnal különösebb szétszedés nélkül, kompresszorral kifújattam otthon a pókoktól, tehát az most ok, - most az önindító…L)

Megcsinálja egy szárszói mester csak hát elmegy vele a hétfő.

 Indulás tehát kedden délelőtt. Lellén van mindenféle élelmiszer diszkont ott megállunk, hogy ne kelljen útközben ezzel vesződni, és csak tankolni álljunk meg (ha Carla is úgy akarja)J

 Ausztriában és Olaszországban autópályázunk, így az este Verona határában ér, ennek örömére alszunk is egy jót.

 Másnap városnézés Veronában (ha már útba esik). Klasszul leparkoltunk a rakparton, bedobtam a automatába 1,- Eu-t, és a cetlit egy kicsit félbehajtva tettem a szélvédő mögé…J

(Ez külföldön eddig mindig bevált…J)

 Amfiteátrum, Dóm, Piactér, Júlia háza…

Otthagyjuk a cédulánkat mi is…

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=1

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=4


Gyönyörű kék ég, napsütés, iszonyú meleg.

Kicsit nehéz szívvel, de délután indulás tovább, hiszen mi Hispániába készültünk!

Genováig megint a pálya, de aztán már nem bírom tovább, le kell mennünk a partra!

Én valahogy úgy vagyok, hogy hegy nélkül el tudom képzelni a szabit, de víz nélkül sehogy sem…


Nekem az olasz Riviéra jobban tetszett, mint a francia. A mi léptékeinkhez jobban igazodik. A francia parton, és Monte Carlo-ban már zavart az iszonyú már-már öncélú gazdagság…
Olyan szegény-rokon érzésem volt, mint annak idején, amikor valamikor a 80-as évek elején először kijutottam Bécsbe…

Tehát végig a parton egészen Menton-ig.

Utána fel a pályára (jó drága) de itt legalább Carla tudja az emelkedőket 70-nel is, azért az mégsem 40…L…J))

Az egyik alagútban (itt ugyanis sík terepre nem terveznek alagútat, - biztos nem értenek hozzá..) - észreveszem, hogy Carla félszemű lett, nincs gond, minden kútnál

árulnak H4-est, de itt 10,-Eu… - Hiába az itt aprópénz. Tanulság vinni kell és időnként ellenőrizni, hogy jó-e a tartalék.

Valahol Marseille alatt alszunk egy benzinkút mellett.

Következő nap leszaladunk Barcelonáig, miután türelmetlen vagyok már, meg még az elején pénzünk is van, megyünk a pályán „szédületes” 80-90-es átlaggal.

Este van, mire begurulunk ebbe a csodavárosba.

Vadul és eléggé fáradtan keresek valami nyugisabb, de a centrumhoz mégis közeli biwac-helyet. Úgy gondolom, hogy a tenger parton a kikötő közelében kell ilyet találnom.

Már kezdem feladni, mikor a parttal párhuzamos elég széles útra lelek, ahol a megállni tilos tábla ellenére sorban állnak az autók kézifék be, - itt maradunk.

É 41.3712130, K 2.756454 !!!!!!

Mi mindig viszünk magunkkal 2db kerékpárt és a városokat azzal csavarogjuk be.


Nosza ki tud ilyenkor aludni, késő sincs még csak tíz óra, a frissítő söröcskémet is megihattam (Így biztosítottam be magunkat, hogy innen ma már nem mozdulunk! J )

Próbáltam még egy biztosítékot, hogy holt biztos legyen a dolog, de Móni ellenkezettJ

Jó, akkor lekaptam a bicikliket és hajrá nézzük meg Barcelonát!

Tudtam, hogy naaagyon jóóó helyet találtunk, amikor kettőt tekertünk és ott voltunk a Kolombusz-szobor tövében !!! 300m-re a Rambláktól, a Kikötőtől a Mindentől !!!!

Ezeket a koordinátákat tényleg érdemes eltenni!

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=9


Rögtön hamisítatlan spanyol hangulatú szabadtéri rock-koncertre voltunk több század magunkkal hivatalosak a kikötőben…

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=7


Aztán az egyik oldalon fel a másikon vissza a Ramblákon. Csoda!

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=8

Ez a város él és lüktet éjfél után is! Világosan érezzük, hogy a lakói szeretnek itt élni, büszkék rá, hogy itt élhetnek (katalánok) és tesznek is azért, hogy ilyen vonzó városuk legyen!! Lehet róluk példát venni…

Ahogy vissza érünk látom, hogy némiképpen átrendeződött a „parkolóhelyünk”. Kiderült, hogy behajózásra várnak itt a különböző autók a Spanyol szigetekre. Így, ahogy elindult a sor, szépen kikerültek… Egy másik olasz lakóautó is megtalálta mögöttünk ezt a kamu-Biwacot….:-)

Másnap reggeli után kerékpár, útikönyv, irány a város!

Amit be lehet járni 35 fokos melegben biciklivel, azt bejárjuk

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=14
Este vacsi után fájó szívvel, de elindulunk, azzal hogy ide még biztosan visszatérünk (akkor még nem tudtuk, hogy milyen hamarJ )

Hiába, túl meleg van a többnapos, részletes város nézéshez. Meg engem a tenger vonz, mint a mágnes..

 

Nem megyünk sokat a parton, de mindig csak dél felé, mintha nem lenne elég meleg. Ha látunk egy szimpatikusabb parti települést körbeszaglásszuk, igazi strandolós, nyugis biwac-helyet keresve. Így persze nem haladunk, de nem is az a cél most.
És iiigen! Gyönyörű homokos part, ca. 10km hosszú, kis festői városka, és megállunk fél kerékkel a járdám, fél kerékkel a homokos parton. És a neve is gyönyörű: Torredembarra … Illik hozzá. Tarragona felett: É41.1336932, K 1.37446671 (Torredembarra)

Még egy éjjeli fürdés aztán szundi.

Reggel korán ébredünk… A 0-adik óra elején. Ti. egy német iskolás csapat itt tartja a 0-adik testnevelés óráját a szomszédunkban lévő strand-röplabda pályán…L Kellett nekem a strandon aludnom. De miért kell mindehhez ilyen iszonyúan ordítozni???

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=22


Két nap csodás, gondtalan strandolás a homokban. A kis város bevásárlási lehetőségei, kiskocsmái is elérhetőek egy pár perc kellemes sétával.

Igazán jó hely, már megint szerencsénk van…J

A standon kicsi kék műanyag fülkék. Gondoltam egy nagyot, egy életem, egy halálom én kipróbálom, ha bírom a spanyol Toi-toi-t. Háát kérem, kellemes enyhe virágillat, patika tisztaság, folyó víz a kézmosáshoz is, tiszta törülköző !!!

Két három napnál azonban nem tudok hosszabb időt egy helyben tölteni, így a harmadik nap reggelén felszedjük a sátoralut és továbbra is irány dél a parton.

A kövi megálló egy pár km (Carla is nyaral) Tarragona. Nagyon kellemes fiatalos hihetetlenül fejlődő kisváros. Széles nagy sétálóutcáján végig sétálva jó esik a fagyi.

Rövid megállónk után ismét be a kocsiba és a mai cél Valencia környéke.

Azt hogy közeledünk Valenciához, abból láttuk, hogy egyre sűrűbben tűntek fel a hihetetlenül csodás mélyzöld ligetek az út mentén (narancs és citromerdők…).

(Egyszer el kéne jönni erre szilveszter tájban akkor mind érik… Most még mindegyik pici és zöld…LL)
Valecia előtt egy benzinkút hatalmas parkolójában alszunk É39.6847002, NY0.2665437

5.

Másnap városnézés. Valenciában. Na itt aztán már tényleg nem tudtam parkolni a belvárosban, de sebaj, van bicikli, - majd tekerünk…

Úgy találomra az orrunk után indultunk el.

Csakhamar kiértünk egy tágasabb térre, a közepén egy furcsa arabos stílusú épülettel, amely gyönyörű majolika burkolattal a valenciai Főpályaudvar.

Ez jó, ide mindig visszatalálunk.

Csak ca. 40 fok – árnyékban, de az nincs..

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=23

Úgy 2 órásra terveztem a tekergést, mert addig kitart a GPS akkuja, és „az Andrea-Mari” haza vezet minket. Másképp szerintem teljesen esélytelen lett volna még egyszer megtalálni a lakót. Így viszont halál –könnyű volt, fél kézzel a kormányt, másikkal a PDA-t tartva, teljes hangerővel „Mari” utasításait követve hazakerekezni. Mondjuk nem kevés spanyol nézett kissé megrökönyödve, hallgatva a számukra, gondolom elég furcsa magyar nyelvet… :-)

Most jött eddigi utunk nehéz döntése, merre induljunk tovább.

Mivel egy nappal később indultunk, ez már a szabadságunk 11-12 napja volt, és megnéztük a papír térképet, meg a pénztárcánkat, arra a következtetésre jutottunk, hogy nagyon feszített program lenne, ha lemennénk még a giblaltári sziklákig, ahogy eredetileg terveztük , így visszafordultunk a jól ismert úton ismét észak felé.

Nem baj, fogunk mi még erre járni, de az igen nagy távolság miatt, asszem ez is olyan úticél, mint Szicília: ha az útközbeni gyönyörű látnivalókat is meg akarjuk nézni, sose érjük el….

Így viszont rögtön idő milliomosok lettünk!

Akkor vissza Barcelonába, (mert az nagyon tetszett)!

Rutinosan megálltunk „saját helyünkön” a Kolón szobor mellett.

Most a Ramblák által kettészelt belváros másik oldala került sorra.

Erre van az egyetemi város, előtte viszont át kellett kelni a török, kínai, vígalmi és egyéb negyedeken… Teljesen otthon éreztem magam, mint a Józsefvárosban…

 

Csak itt egyáltalán nem féltem. Nem hiszem hogy bántanák a szegény turistát, abból élnek ők is…
Késő este, miután másnap reggel a Güell-parkot terveztük megnézni, gondoltam egyszerűbb, ha ott alszunk valahol a közelben, akkor nem kell a délelőtti csúcsban keresztülmenni a városon. Sikerült is egy meredek utcácskában, közvetlenül a főbejárat mellett megállnunk, csak az volt a gáz, hogy majdnem ülve aludtunk, annyira meredek volt az utca…J J

Másnap nagy séta a híres parkban.

http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=25
http://www.lakoautoklub.hu/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=300&pos=26

Az, hogy valaki szépnek találja-e az egyéni, de hogy párja nincs különleges (és nagyon drága) az biztos…

Aztán kora délután búcsú Barcelonától (nem volt túl könnyű…) és irány hazafelé…

Mivel időnk így maradt elegendő, Carla jelentősen úgysem gyorsabb az autópályán, így úgy gondoltam, hogy hanyagoljuk a pályát hazafelé.

Jó döntésnek bizonyult, mert nagyon szép tájakon vezetve, élvezetes lett a hazaút is.

Hazafelé aludtunk egy jó kis helyen: É43.5700896, Ny 4.1730319 (Montpellier mellett)

A legdrágább francia pálya szakaszt (Menton és Marseille között) viszont nem nagyon lehet kihagyni, ha valaki haza is szeretne azért érni…


Szép út volt, megyünk még arrafelé…. 

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.