Miután kilehelte lelkét az újabb májusi fűtési szezon itthon, gondoltuk, hogy teszünk egy pár kört a Duna partján – ez mindig jól szokott sikerülni. Sikerült is kifogni a szép időt és jó helyet 5 napra. Elővettük a magasabb bringákat – van nálunk „zsákos bringa” (mint a zsákos Frodo…) bevásárlásra, és van túrabringa, hosszabb távokra. Elvittük őket a szervízbe, ahol jó munkát végeztek, kiválóan fogott a fék és nem kellett javítgatnunk őket út közben. Hétfőn délelőtt elindultunk és kora délután már Melk-ben voltunk, ahol az előzetes terveinkben lévő kempinget villámgyorsan megtaláltuk. Ez a kemping közvetlenül a Duna és bicikliutak mellett van, a Fährhaus Jensch panzió és étterem kempingje, közvetlenül szemben van vele. A Duna partján egy körbekerített és körbe bokrosított terület, kilátással a Dunára, bejárati kapu nincs. Nagyon egyszerű, inkább leálló helyre hasonlít, bár minden van benne, füves egybefüggő terület, áram és víz kiállások, a ház alsó utcai szintjén direkt a kempingeseknek zárt zuhanyozóval.   A kemping kijáratától 5 méterre balra a Duna jobboldalán van a parti bicikliút Ybbs felé, és balra 5 méterre indul ellenkezőleg Krems felé. Ugyancsak erre van 500 méterre Melk öreg városközpontja, és a Melki Apátság is, valamint az a hajókikötő, amellyel Krems-ig lehet oda-vissza kirándulni, be lehet tolni a hajóra a biciklit is. Az étteremben van egy csöpp recepciós pult, ahol gyorsan bejelentkeztünk és első délután felderítettük Melket, felmentünk kb. 100 lépcsőn az apátságba, ami a Duna felett magasodik, belülről impozáns aranyozással és gyönyörű kerttel, nyáresti hangversenyekkel. A leadott energiát gyorsan visszapótoltuk a főutcai teraszon bedöntött két kis sörrel, miközben nézegettük az ódon kis házakat. Másnap délelőtt lekerekeztünk Ybbs felé oda-vissza 20 km-t, gyilkos 14 km-es „nyugdíjas” átlagsebességgel. Jól ápolt, betonozott, emelkedő nélküli bicikli utak vannak errefelé, a fák árnyékot adnak, út menti büfékkel. Délután nem minden nehézség nélkül átruccantunk a Duna Melk-kel szembeni oldalára Emmersdorfba. A híd magasan a Duna felett vezet át, és a felhajtója 2 km-en keresztül szépen emelkedik. Az első km után inkább toltuk a bringákat a hídig, ahol viszont már megint volt bicikliút. A hídról lefelé rögtön szemben ott is van egy kemping, kapu nélküli bejárattal, víz, áram kiállásokkal, zuhanyozókkal, csak reggel és este van 1-1 órát recepció. Szintén a Duna partján, előtte a bicikliút, és egy kis büfé, sült kolbásszal, fröccsel, stb.  Visszafelé felfedeztük a híd melki oldalán a 2 emelet magas lépcsőt lefelé, ez a kemping közelében van. Vacsora a Fährhaus étterem Duna parti teraszán, kitűnő rántott húst kaptunk, szintén kitűnő Kaiser sörrel, miközben a lemenő nap fényében bámultuk fáradtan a nagy hajókat. Mint kiderült, itt az étterem előtti Duna parton van a megállójuk azoknak a nagy kabinos hajóknak is, amelyek Franciaországtól Budapestig járkálnak, a nevezetes városoknál megállókkal. Ezekből minden napra jutott 5-6 darab, reggel megérkeztek, vártak rájuk a buszok, főbb látnivalókkal, majd délután felszedték a horgonyt és mentek tovább. Itt a kemping környékén zajlott az élet minden napszakban, 500 m-re építették azt a nagy fesztiválsátrat, amibe 1-2 ezer ember befér, és a nyáresti buliknak adott helyet. Esténként viszont mindenki eltűnt és jött a kellemes, csendes éj. Szerdán a 11 órakor induló hajóra betoltuk a bicikliket, 2 óra alatt Krems-ben voltunk. Ez szintén egy kihagyhatatlan kisváros, öreg ódon házakkal a városmagban, hosszú sétálóutcával. Elvileg biciklivel is le lehet tekerni ide, 38 km. Melktől, és oda vagy vissza variálható hajóval is. A hajón kilátóterasz van, és meleg ételek, italok, kávék. Gyönyörű a panoráma, kastélyok, kolostorok magas sziklákon, idilli megállóhelyek, mint Spitz, Dürnstein. A jegy egy irányban 22 EUR, oda vissza 26 EUR. A hajó este 7-re ér vissza, tehát ez egy egész napos kirándulás. Vacsora a Fährhaus teraszán, gulyás. Nem világos, hogy ezt vajjon magyar gulyásként gondolják elkészíteni, de attól kicsit távol van, viszont így is príma. 4-5 nagy kocka marhahús, fűszeres szaftban friss kenyérrel, sörrel!  Utána még egy kis bringa naplementében, és tuti a nyugodt alvás.   Csütörtökön egy kis egyszerű túrát terveztünk be, Melk határától 5 km-re van Schallaburg reneszánsz kastélya, gondoltuk, ez secperc alatt meg lesz. Már akkor gyanús lett a helyzet, amikor először a Melket körbevevő dombot kellett leküzdeni, e mögött indul a kivezető út a kastély felé. Majd útközben jött egy 10 %-os újabb emelkedő és még ez után a harmadik, Schallaburg magaslata, ahova építették. Eddigre pont kileheltük a lelkünket. Maga a kastély szépséges, az utóbbi évek egyik legszebb általunk látott kastélya. Udvarán étterem van, ahova be is feküdtünk rögtön egy nagyfröccsre. Visszafelé még mindig ott voltak az emelkedők, de viszont milyen fenséges volt legurulni róluk a másik oldalon!... Pénteken délelőtt elkerekeztünk még Schönbühel kastélyához, ami egy 40 m. magas sziklára épült és egy zárt magántulajdonú kastély. Délután megállapítottuk, hogy az ausztriai Aldi és Hofer üzletekben még mindig nem fogadják el a magyar bankkártyákat, ugyanúgy, mint tavaly Németországban, valamint hogy megérkeztek a nagy zivatarfelhők. Estére már itthon voltunk. Ez is egy jól sikerült biciklis kirándulás volt Ausztriában, ugyanúgy, mint az előző években, szakaszonként járjuk végig a Duna partját. A hajóról több Dunaparti kempinget láttunk, a bicikliutak mellett. A melki, ahol voltunk 20 EUR volt árammal, zuhanyozóval, mindennel együtt éjszakánként, 2 főre.  Ezt a kempinget azoknak ajánljuk, akik valami kis életet is szeretnek a környezetükben, viszont a Schönbüheli kastély alatt volt egy másik is, falu szélén, szintén fogadó kertjében, de abszolút kietlen környezetben. Igazán tartalmas, aktív pihenés volt, összesen 300 km, hét végére is alkalmas kiruccanás, ajánljuk mindenkinek. MaNa