Sokszor voltunk Velencében, egyszer az öcsém családjával, 3 (akkor még) kis gyerekkel is.

Ez itt most nem „rendes” útibeszámoló lesz, előre is elnézést kérek.
Totya-nak kezdtem írni, néhány tapasztalatot, ötletet, de már megint átmentem regényíróba és Lajos azt mondta, tegyük át ide, hátha másnak is jó lesz valamire…

Mindig a Rialto nevű kempingben laktunk. Ez egy kisebb, csendes kemping. A busz a kapuban áll meg, 20 percenként jár, kb. 15 perc Velence, a Piazzale Róma, a recepción kapható buszjegy.
Könnyű megtalálni, mert az Aeroporto (repülőtér) című jelzésnél kell lehajtani, az Udine - Velence pályáról.
Lejutsz az SS-14-es útra, elindulsz Velence irányba és Campalto falu után van, ebből az irányból bal oldalon. (Mestre és Campalto között).
Megnéztük az ACSI katalógusban április l-től szept. 30-ig van nyitva, a főszezoni ár 25 Eu./ l egység: 2 fő, +autó,+ lakókocsi van megadva, (2007-es ár) szezonon kívül olcsóbb volt.
A kempinggel szemben volt egy nagy lakós bolt is.

Egy-két tanács, ha megengeded: Ha arra mentek, az Udine - Velence darabot mindenképpen autópályán kell megtenni, vagy ezer falun, városon át, eszméletlen lassan és dugóban.

Egyszer Trieszten át, mentünk, senkinek nem kívánom azt sem. (Ez régebben volt, lehet, hogy most már nem így van)
Visszafelé a pályára felhajtás előtt is tuti elég nagy dugó lesz, de azt sajnos ki kell várni.

Én semmiképpen nem vinnék ide biciklit: bárhol laksz, onnan biciklivel sehova nem tudsz kimozdulni, mert vagy keskeny és életveszélyesen forgalmas utak vannak, vagy gyorsforgalmik.
Nem tudom biztosan, hogy a bevezető gáton (2 x 2 sávos gyorsforgalmi) van-e mód biciklizni.
Ha olyan helyen laktok, ahonnan hajóval, vaporettóval mentek be a városban azon biztos, hogy jól megfizettetik a bicikli szállítást, buszra nem hiszem, hogy felengedik ?
Velencében aztán végképp nem tudom, hogy azonkívül, hogy cipeled a tömegben (húsvét környékén biztos óriási tömeg lesz, gyerekeken az összes szemetek rajta legyen), lépcsőkön kis hidakon át...

A vaporetto (vízibusz) árát jól felverték, de szerintem egyszer legalább kell utazni rajta, legalább a Canal Grande-n.
Erre pl. az 1. és 2. számúak jók, az 1. minden megállóban megáll, mindkét parton, a 2-es gyorsabb járat.
Mi az 1-sel szoktunk menni, erről lehet végig fotózni, videózni legszebben a palotákat. (szerintem legjobb az orrban utazni, Lajos szerint meg hátul)
Piazzale Roma - Lido az útvonala.
A Piazzale Roma-nál ér véget a „szárazföld”, innen indulnak – ide érkeznek az összes buszok, innen indulnak a vaporettók, itt kezdődik a Canal Grande. Ha a Piazzale Roma-nál szálltok fel befelé menet, NE szálljatok le a S. Marco-nál, hanem menjetek eggyel tovább (S. Zaccharia).
A S. Marco megálló a tér előtt van, ha viszont tovább utaztok, kikanyarodik, mintha elhagyná a várost, elhajózik a Dózse palota, Sóhajok hídja stb. előtt (gyönyörű látvány a vízről), és megáll a S. Zaccharia-nál, pár percre a Szent Márk tértől.

Én azzal kezdeném, hogy veszek egy részletes térképet a városról, de magyar nyelvű útikönyvet is vettük már ott, térképpel együtt, nagyon jót.
Amúgy eltévedni, szerintünk nagyon nehéz, (kipróbáltuk) mert előbb-utóbb találsz egy kis sárga táblát, házfalon, amin valamelyik fő irányt nyíllal jelzik (S.Marco, Rialto, P.Roma stb.)

Első alkalommal vigyázni kell, legalább is mi, mindent látni akartunk (akkor még nem lehettünk biztosak benne, hogy mikor jutunk el ide újra), a sokadik templomban az azóta is emlegetett mondatom: és a sekrestyében is négy Tintoretto…-amit már agyilag úgy sem tudsz befogadni-..
Csavarogj, amennyit bírsz, járj nyitott szemmel, de mindent ne akarj egyszerre, szerintem úgy is vissza fogsz jönni…
Lehetőleg sötétedés után is látni kell, egészen más képet mutat.
Mindig azt mondtuk Velencéről, amilyen csodálatos, még elég közel is van….
Ez persze abszolút szubjektív vélemény……

Ha kis gyerekekkel mész, egy-két tapasztalat:
- okvetlenül vigyél valami galamboknak való eledelt, mert úgy is etetni akarnak és helyben elég drága.
- a vaporetto nem tud elsüllyedni !!!
- az Arsenal (hajómúzeum) jól bejött…
- sok macska van…
- ha pl. 3 éves, egész nap alig kér valamit, de ezer kilométer gyaloglás után, a Rialto híd egyik ékszerboltjában meglát egy jó nagy, tömör ezüst akármit, és azt a „lufis pacikát” akarja sírva… (kb. másfél havi fizetésünkért ...)
- az általunk ismer WC-k: a Szent Márk tér, templommal szembeni oldalán középen az árkádok alatt átmenve nyíló utca elején, és (Ferrovia) vasútállomás.

Most hirtelenjében ennyi jutott szembe, használjátok egészséggel.

Enni, főleg pizzát, és fagyizni nem a fő csapásokon kell, a legjobb és legnagyobb adag fagyit a Frari oldala melletti kis utcában ettük…

2024. március 29. péntek
Auguszta napja van
Holnap Zalán .

lakóautó kisbusz
(Eladó / Lakóautó)

Truma kombit v szervizt keresek
(Keres / Felszerelés)

Armaflex/Kaiflex kaucsuk szigetelés (új ár)