1.nap (hétfő 2007. február 5.)
Ma reggel 6 óra 00 perckor elindultunk Málta irányába.

Természetesen a szokásos módon tudniillik az utolsó percekben még néhány elintézni valóval. Szóval irány Budapest, amúgy is arra mennénk.:-) Hipp hopp a Hivatalos dolgok elintézve ezt követően még néhány baráttól érzékeny búcsú és 20 óra magasságában már újra úton. Komoly döntés előkészítés És egy üveg pezsgő mint megdönthetetlen érv bemutatását követően  a határozat a következő: alvás a határ előtt (12 km) a Mol kút parkolójában, majd holnap go Rómáig.

parkoló: csendes, biztonságos
Víz vételi lehetőség: előzetes kérésre az autómosónál.
Áram:-
Wc ürítés:-

2.nap (kedd 2007. február 6.)

Szóval, ami meg vagyon írva az meg van írva, azaz ember  tervez Isten végez. A nap szépen indul ham and eggs reggelire, majd a tervnek megfelelően 10 órakor indulás.

A határon semmi fennakadás, enyhe esőben folytatjuk utunkat osztrák barátainkhoz. Egy kellemes bécsi kávé után Graz irányában haladunk. A hegyekben csak ritkán látni havat azt is csak nagy magasságban. Az út nagyon unalmas kopár a táj.

Lassan faljuk a kilométereket. A GPS szerint a mai napra 1200 km a penzum. Villachnál átlépjük a határt és a napfényes Itália esővel fogad minket. Ezt követően nem mondhatjuk, hogy unalmas az út. Eső, kanyarok, kamionok, alagutak teszik változatossá.

Úgy tűnik itt ezen az úton közlekedik Európa valamennyi kamionja. De egyenlőre jól haladunk. A GPS szerint éjfél előtt elérjük Rómát. Szóval mint a levelem elején említettem ember tervez Isten végez. Velence előtt véget ért a fizetős autópálya, azt gondoltuk, hogy fizetni kell (10,8 EUR) de a dugóra nem számítottunk.

autópálya kijárat Velence előtt

Csekély 2 órás araszolás után megindult a forgalom (Velence után). Ekkor még semmi probléma. A megbeszélteknek megfelelően másfél óránként váltjuk egymást, így a fáradságnak semmi jele. A dugóban eltöltött időt a GPS természetesen beszámítja az érkezésbe de ez még kibírható csúszás. Milyen jó, hogy osztrák barátainknál kávéztunk. Hamarosan kapjuk az SMS-t, az olasz benzinkutasok sztrájkot hirdettek, így ma este tíz órától csütörtök estig nem lesz kiszolgálás a benzinkutaknál. Gyors fejszámolás, amelyből kiderül, hogy bizony tankolni kell. Most rögtön, majd ezt követően még tíz óra előtt,  nehogy gond legyen. Valószínűleg nem csak mi gondolkodtunk így. Szóval mire ismét ránéztünk a GPS-re az óra állása az mutatta, hogy csak hajnal két órára érjük el Rómát. Szálláskeresés. Nagyon egyszerű csak meg kell találni azokat a benzinkutakat amelyek egy  AUTOGRILL  nevezetű étteremmel együtt vannak (sok van a pálya mellett) .Ezeken a helyeken biztonságosan meg lehet állni Szóval kellemes jó éjszakának nézünk elébe.

Parkoló koordinátái (N 43,13146 fok   E 011,86819 fok)
fontos GPS-nél a megfelelő mértékegység beállítása több variáció lehetséges,
A parkoló: csendes, biztonságos
Víz vételi lehetőség: nem találtam
Áram:-
WC ürítés: van

Pályadíjak Ugovizza- Boschi (az osztrák határtól Velencéig) 10,8 EUR

Utóirat
Ilyet még nem tapasztaltunk.  Egy ideiglenes konténeres benzinkút a pálya mellett. Szakadó eső. A kocsiból kiszállva tankolok. Ekkor odalép a benzinkutas, hogy  esernyőt tartson fölém és megvárja még tankolok. Grácia az Talján benzinkutasoknak, megbocsátva a sztrájk.

4.nap (csütörtök 2007. február 7.)

Jó reggelt Róma!
Ma nem terveztünk hatalmas városnézést elegendőnek ítéljük ha megnézzük a Vatikánt. Így a kerékpárokat a garázsba tettük és megkerestük a buszmegállót. Jegyeket a camping recepciójánál lehet vásárolni a busz a camping bejáratától indul. Meddig menjünk? Erre a kérdésre az utasok nagyon szép olasz akcentussal válaszolnak. Szóval menjünk ameddig tudunk.(a helyes válasz Cipro Metró). Ettől a tértől 5 perc séta a lépcsőn és a Vatikáni Múzeum bejáratánál vagyunk.

Vatikánt nem csak az erős hit védi A múzeum együttes a világ legnagyobb és legjelentősebb műgyűjteményeit őrzi. Egy életen át el lehetni itt bolyongani Tél van tömeg nincs. Több irányba lehet menni mi a Sixtusi kápolna irányát választjuk. Jó választás. Keresztül megyünk a térkép szobán. Az állunkat alig győzzük megtámasztani.

Raffaelló szobáin keresztül jutunk a kápolnába. A döbbenet lesz úrrá rajtunk. Őrületes freskók a világ teremtéséről, Jézus és Mózes életéről, a végítéletről.(fotózni sajnos tiltott a kápolnában). Ja és megemlítendő mert az útikönyvek nem említik, hogy a freskók alatt a falon függöny dekoráció(festve). A könyvtáron keresztül és Momo lépcsőin elhagyjuk a múzeumot.

Könnyű ebéd után a Szent Péter tér és a bazilika.

Nem tudom szavakba foglalni az elképesztő méreteket. A tömeg miatt inkább a kupolával kezdünk.

lent  hangyának látszanak az emberek

a kupola belső folyosóján vagyok.                      Az előző képen látható helyről
                                                                           fotózva a többi látogatót a ku-
                                                                           polában

Érdemes lifttel menni. A kupola belső terébe jutunk. Hangyányiak az emberek a bazilikában. A látványt még lehet fokozni. Keskeny lépcsőkön, csiga lépcsőkön (320 lépcsőfok)  és egyéb nyaktörő mutatvány után feljutunk a kupola
Tetőig

Pazar panoráma a jutalom. Róma, vatikáni kert.

Ezt követően nézzük meg a bazilikát. Jól mondták ”Rómánál semmi sem lehet hatalmasabb”. No ezt szó szerint vették. Hatalmas, monumentális, elképesztő. Látszik nem három nap alatt építték.(120év).

Teljes fizikai és szellemi fáradság. Ekkora területet bejárni és ennyi mindent befogadni. Irány a camping a jól ismert 247 buszjárattal. Buszjegy: 1 EUR  egy óra utazásra jogosít

Vatikáni Múzeum nyitva tartása: ha szükséges elküldöm az eredeti felvételt ami olvasható Vatikáni Múzeumban belépő 13 EUR/fő Szent Péter bazilika ingyenesen látogatható Szent Péter bazilika kupolájába a jegy gyalogosoknak 4 EUR/fő  Lifttel: 7 EUR/fő

5.nap (péntek)

Fél 12-re összepakolva, a kocsit feltöltve, elhagyjuk a campinget. Róma külső körgyűrűjén Nápoly irányába haladunk. Szakadó eső.

Hálát adunk Istennek, hogy az előző két napot megúsztuk jelentős eső nélkül, így ízelítőt kaptunk Róma látnivalóiból. Az út unalmas és hosszú.

Autópályadíj csak Nápolyig van ezt követően ingyenes az út használat.

tankolás a pálya mellett a sztrájk után

Igaz olyan is „olcsó húsnak híg a leve”. Sok esetben az autópálya majd az azt követő út vetekszik a romániai utak minőségével.

Azt mesélik azért ilyenek az utak mert a nagy állami útfejlesztési pénzekre rámozdult a maffia . Megnyerték az útépítéseket a minősége olyan amilyen, de érthető okokból kifolyólag nem mert senki sem reklamálni. A camping katalógus ajánlata alapján szállás keresés. Természetese nem azt találjuk meg amire gondoltunk, de egy éjszakára jó lesz.

Camping  koordinátái (N 38,65753 fok   E 015,85462 fok) egész évben nyitva

Camping címe: -
e-mail: -

A camping csendes, Mosdók, zuhanyzók: lekopottak elhasználodtak
Víz vételi lehetőség: van
Áram: van (az árban benne van)
WC ürítés: -
Bolt: -
Buszmegálló: -

A camping ára : mi ingyen szálltunk meg nem tudtuk kideríteni az árat Autópálya díj Róma Nápoly 15 EUR

6.nap (szombat)

Utólagosan úgy gondolom olyan ellentmondásos volt az egésznap mint maga Szicilia vagy ahogy a juhász mondja örüljünk a rossz időnek mert utána csak napsütés következik. No de ne vágjunk a dolgok közepébe kezdjünk az elejével . Egy szó mint száz este nem tudtam megnézni a campinget így beírtam a jegyzetek közé a koordínátáit. Reggel felkelvén körül néztem, az állam majd leesett.

nincs zsúfoltság

Hát azért jobbra számítottam.

tengerpart csak a távolban de a szivárvány azért szép

miután ezeket a képeket elkészítettem azt írtam a jegyzetekbe, hogy ez a camping tranzit szállásnak jó, de nem ajánlom  jó szívvel senkinek sem. Meg kell, hogy kövessem a campinget, hamut szórok a fejemre, hogy az első benyomásra elhamarkodottan ítéltem. Ildikó találkozott a tulajdonossal nagyon kedves úr. Ékes talján nyelven ismerkedtünk elmesélte életét, a camping történetét. Közben haladtunk nem csak az időben de a kertben is. Narancs ültetvény. Érő narancsok. Kóstolás.

ahhoz képest, hogy gyerekkorunkban sorban állás után jutott a család a kiporciózott narancshoz nem rossz reggeli mutatvány a narancs zsönglörködés. De mindezt tetézte, hogy amíg mi két pofára ettük a gyümölcsöt a házigazdánk a legszebb fáiról szedet narancsot és citromot útravalónak.

Egy üveg magyar megy pálinkával mélységes tisztelettel köszöntük meg kedvességét. Nagy örömöt szereztünk házigazdánknak. Mint elmondta pálinka gyűjtő, több száz példány a gyűjteménye. Vendéglátónk kedvessége, figyelmessége teljes mértékben feledtette campingjének néhány apró hiányosságát. Azt kell mondanom, hogy jó szívvel ajánlom mindenkinek. Lassan elindulunk. Úgy tervezzük, hogy dél körül szállunk a kompra amellyel áthajózunk Sziciliába. Letérünk a főútvonalról és kis mellékutakon ismerkedünk dél Olaszországgal. Addig addig ismerkedünk még egy kis falu kis utcájában a nagy autóval beszorulunk. Előre semmi mivel a „vasúti aluljáró” alatt nem fér el az autó. Mögöttünk pedig az „olasz maffia” néhány fekete autóval. De semmi gond türelmesen megvárják a tolatás eredményét sőt meg segítenek is. Ők maguk is visszatolatnak. Gond egy szál se. Néhány szerpentin kanyar után megtaláljuk a jó utat. Szép a táj.

Szerpentin, alattunk több száz mélyég mélyben a tenger, keskeny szalag korlát. Alig pillantunk néhányat megérkezünk Villa S. Govanniban és meglátjuk a kikötőt. Mi az hogy meglátjuk, egyenesen behajhatunk.

Kár volt. Mondom így utólag. Laza egy órás várakozás után megindul a sor. És gurulunk, gurulunk, gurulnánk. Próbálnak a kompos szakemberek valamit magyarázni valami bumm bumm. De a pénztáros csekély angol nyelvtudásával tudomásunkra hozza megvásárolt jegyünk ellenére egyenlőre nem szálunk kompra. Várjunk, majd a következővel (talán másfél óra múlva). Talán ezt mentalitás akarta a kikötőben megismert olaszhonban szakadt hazánklánya elmondani, megmagyarázni? Tehát nagy betűkkel írva mindenki okulására A BLUVIA HAJÓSTÁRSASÁGGAL SENKI SE UTAZZON. „Szemetek ezek a déliek” A kapitalizmus nagy előnye a verseny. „van másik” idézve a klasszikusokat Újabb társasággal próbálkozunk.

Itt folyamatosan járnak a kompok és a jegy is annyiba kerül mint az előbbi cégnél.

Végre: üdv Szicilia

Mondtuk most, de még van a napból! Messinából haladunk Catania irányában. Az autópályán az Agip kút mellett kitűnő megállóhelyet találunk full szerviz lehetőség, csendes parkoló, kitűnő alvási lehetőség. (Koordinák: N38,14280  E015,51693)

Gyors szerviz és go tovább. Az eső elállt, Taormina közel, időnk rengeteg megnézzük az ókori színház romjait . A városban tábla. Se autóval, se camperrel nem lehet megállni. De van kijelölt központi parkoló.

Érdemes ezen foto sorozatot figyelmesen szemlélni

Sétálunk, alig negyven -ötven perc. Legalábbis így mondták. De néhány lépés után egy kedves helybeli autójába invitál és a templom rom utcájáig szállít minket. Napfény, Haway, Tibi csoki, boldogság, mivel 20 percig lehet még jegyet venni. De bent sötétedésig maradhatunk. „Nagyon kedvesek a  déliek”. A romokat kár lett volna kihagyni. De nyári hőségben embertelen lehet a megközelítése.

egy kis séta Taorminában

Irány Catania nehogy lekéssünk a kompról. A GPS  megint jó szolgálatott tett. Pontosan a kikötőbe vezetett. Néhány kérdés és megtaláljuk a jegy irodát. Zárva. Kissé morcosak lettünk, talán nyugtalanok is . Fél hétkor laza tájékozódó rallyt indítunk a konténerek és berakodó hajók között. Hajónkat nemhogy nem látták de nem is hallottak róla. Klasszikusokat idézve ha egy cirkálót ellehet lopni akkor a mi hajónk is eltünhet. Szóval kanyar után, hajó hajót követve félóra alatt megismerve a kikötőt visszajutottunk a jegy irodához. Nyitva. Néhány lelkesítő szó és hideg zuhany. Mi nem utazunk Máltára. Talán a jövő héten. Leveleztünk? Ő írta a válasz e-meileket? Nem? Akkor mi köze a problémához? („Szemetek ezek a déliek”) Kiborulás, stressz, könyörgés, síró szemek. Miután a hölgy megérti, hogy nekünk fontos kompra szállnunk és ötletként megemlítjük, hogy talán Pozzalloból is indul hajó. Kedvesen segítségünkre van. „Nagyon kedvesek a  déliek”. Elintéz valamit talán lesz foglalási számunk és  talán hajózhatunk Máltára. Hétfön. Az élet szép, lazítsunk egy vacsorával. Elhagyjuk Cataniát és egy útmenti szocreál tipusú bárban vacsorázunk. („Nagyon kedvesek a  déliek”.) kellemes vacsora után az első campingnél szállás. Ne feledjük mindig nyugtával dicsérjük a napot. CARONTE & TOURIST Hajós társaság  koordinátai: N 38,22105   E 015,63332 Kompjegy ára: 31 EUR Megálló és szállás lehetőség az autópálya melletti Agip kútnál Koordinák: N38,14280  E015,51693 Taorminai lakóautó parkoló kordinátai:  N 37,84899 E 015,27866 Catania kikötő bejárat koordinátai: N 37,50119  E 015,09382 Virtu Ferries hajós társaság jegyirodája a kikötőben Koordináták: N 37,49876 E 015, 09485 Fontos a jegy foglaláskor rendelési számot elkérni, faxoltatni, e-maileztetni. Hiába hivatkoznak arra, hogy nem szükséges. FONTOS www.virtuferries.com fax: 00356 21 235 435 sziciliai camping neve: Sabbiadore koordinátái: N 36,93645 E 015,17490 Szállásdíj: 15EUR 2fő+autó Nagyon kulturált, tiszta, rendezett saját tengerparttal rendelkezi. A tengerpartja keskeny homokos a tenger nagyobb kövekkel, ajánlatos a strand szanda. Egész évben nyitva Telefon, bár a camping területén

7.nap (vasárnap)

Egész nap döglöttünk a kempingben. (Bár Fecó megreklamálta, hogy ne lőjem le előre a poént, de igazán gőzöm sincs, arról, hogy hogyan meséljem el másként a semmit.)

1,   -Nagyon jó és szép napot töltöttünk el kettesben a lakókocsinkban és tettük azt is, amit tehet két külön nemű (bocs., akár azonos is) kipihent, elégedett ember.  Szóval el voltunk! Megfőztem a vasárnapi húslevest (ezt otthon igen ritkán sikerül), Fecó megírta a naplónk hiányzó részeit, kiültünk kicsit napozni a fák alá, lesétáltunk a partra hallgatni a tenger moraját, a köztes időt pedig el valahogy. Nem mondom, nagyon romantikus vasárnapunk volt.

2,    -Hogy ez a vasárnap milyen fergetegesre sikeredett! Mára nem terveztünk semmi mozgalmas programot, hiszen volt elég izgalom az elmúlt napokban. Pihentünk, pihentünk és megint csak pihentünk egész nap! Tettük azt, mi már rég nem adatott meg nekünk, Mind ketten hódoltunk a hobbinknak. Fecó írta az úti naplót, én olvasgattam és megfőztem a húslevest, sétáltunk a tengerparton és imádtuk egymást.

3,    -Ez a mi formánk! Itt szarakodunk a helyett, hogy már Máltán készülnénk a hétfői suli kezdésre! Dög unalom ez kemping is, hisz rajtunk kívül szinte nincs itt senki. Ja és elég zajos hisz  állandóan morajlik  a tenger! Lementünk a partra, ami elég kihalt, elhagyott és hagytuk, hogy a tenger hullámai a lábunkat nyaldossák (praktikum!: ma már cipőt sem kell pucolni). Fecó ezek után elő jött az örök kérdéssel,  - mi lesz az ebéd? Széles vigyorral, ám  magamban füstölögve, nekiláttam elkészíteni a mai harapnivalónkat, ez alatt ő megírta az elmaradhatatlan naplót! Természetesen a házastársi kötelezettségekről sem feledkeztünk meg.

Jaj, majd elfelejtettem!  Lett egy macskánk, 5 percre, míg felzabálta, az otthonról hozott szalámit.

8. nap (hétfő)

Drága, egyetlen, imádatos, arany Ádi gyermekünk! Tudsz-e nélkülünk élni még egy héttel tovább?  Ne, ne, ne,  ki ne mondd a választ, hiszen jól ismerlek már (apád fia vagy ide s tova 17 éve), ha komolyan vennélek, érző anyai szívemet igen hazavágnád! A mai napon kompromisszum született! (Nem, nem kis testvér, nézd meg az idegen szavak és kifejezések szótárában!) Apád és én, megállapodtunk abban, ha már így alakult ez az eset a hajóval, akkor eltöltünk itt még egy kis időt. A jó Istennek biztos szándéka van velünk itt Szicília szigetén, ha más nem is, de az már egy kiváló dolog, hogy még egy héttel tovább távol tart tőletek! (Üdv.: a barátainknak is!) Szóval, ismered jó apád néha milyen nehezen vontatható haza, így most megegyeztünk abban, hogy még itt elidőzünk egy kicsit, de cserébe hazafelé egy vágtában megyünk. Olyan vagyok én is mint Klári, tudod, mikor fordul a szekér, elfog a vágy, hogy mielőbb csókolhassam pattanásos orcád! Így történt, hogy gyorsan átszerveztünk mindent. Felhívtuk az utazási irodát, akik elintézték a csúszást Máltán,  megvettük a hajójegyet e hét vasárnap estére és most boldogan nézünk ki a fejünkből. Van egy „lopott” hetünk egy gyönyörü szigeten és ez majdnem olyan csodálatos dolog, mint Te! Valaki egyszer ezt mondta:

…..A hatodik napon
az atya, hogy müvét bevégezé,
örömében, mert ily
szépet alkotott,
a földet két kezébe vette
s rá csókot nyomott.
Ott, ott, hol ajka illeté,
ott van Szicília.

Szeretünk!
Apa és Ildikó

Donnalucata,   2007-02-12

8.nap  (hétfő)

Mihez kezdenétek + egy héttel Szicília szigetén Először is főztem egy jó kávét és míg megittuk (aki ismer bennünket, az tudja hogy ez kb. fél nap, na jó; sietve is legalább egy óra.), remek tervet szőttünk. Körutazással folytatjuk a sziget felfedezését! Pár évvel ezelőtt voltunk már itt Vilivel és Klárival, de akkor kétkerekü járgányainkon motoroztunk keresztül Olaszországon egészen idáig. Ami akkor kimaradt, annak egy részét pótolhatjuk most. Ez egy remek ötlet, meg vagyunk elégedve magunkkal!   Indulhatunk!

Irány Pozzallo, Via Studi 80, a Virtu Ferries hajóstársaság utazási irodája. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.   Megvettük a jegyeket: retur, 400eur.(a vissza út időpontjáról majd később ráérünk dönteni, de 1 héttel a tervezett visszaút előtt szólni kell) Hölgyeim! Ajánlom az ügyintézés fáradalmait a pozzalloi  irodánál vállalják be!  Azok az olajos szemek!  Higgyék el megéri! Most már biztos, hogy vasárnap este 5-ig  itt ragadtunk. Itt az ideje aklimatizálódni, de úgy döntöttünk, hogy rá ér, majd holnap! Most nyugi van, hová ez a nagy kapkodás?, így elindultunk megkeresni azt a kis kempinget, amit úgy kigondoltunk magunknak. Nincs nagy igény, :csendes kis város, közvetlen tengerpart szép hosszú homok fövennyel, ami a reggeli futás helyszíne lesz. Az a vicc, hogy megtaláltuk, csak úgy blindre! Akit érdekelnek a koordináták, az most dobjon be még 20 Ft-ot!

Pozzalloból  Ispica felé vettük az irányt,mert fogytán voltak a készleteink, mind a kamrát, mind egyéb, „nem lehet nélkülük élni” dolgainkat tekintve. Jól is tettük!
Ragusában szieszta időben is nyitva van az Iperstanda (N 36,90704;   E014,72124), hibátlanul fel lehet tölteni az éléskamrát, a ruhatárat, külön említeném a cipő részleget! Én is rettenetesen ki voltam már éhezve, hiszen már egy hete nem shopingoltam! Tudom, hogy sok érzéketlen hímnemü embertársam átsiklik,( inkább úgy tesz, mint ha meg sem hallaná) ezen az igen jelentős problémán, ám Uraim valamit, valamiért! Egy jó masszázs oldja a bankkártya riadó okozta görcsöket!

No,de még mielőtt bevágtattunk Ragusába, Ispicát elhagyván, egy gyönyörű ciprus soron akadt meg a szemünk, amiről hamar kiderült, hogy a város temetőjének békéjét őrzi. Megálltunk. Olyan káprázatos építmény részletek tüntek fel, hogy közelebbről is meg kellett nézzük. Fogtuk a kis fényképezőgépünket és besétáltunk a kapun. Amit ott láttunk, egy részét most megosztjuk veletek.

Aki időközben bedobta a húszast, az innen folytathatja!

-N 36,78543;  E014,55781  Porto Venere,  egy hatalmas parkoló. Most télen, csak lakóautók állnak benne, olcsó vadkemping céljából.

-N36,78000;   E014,57012  pihenőhely, közvetlenül a parton. Nem tudjuk, hogy lehet-e itt éjszakázni, de mindenképp megállni!

-N36,74766;   E014,66308  igen, ez a mi megálmodott kempingünk! Club Piccadily.   Donnalucata mellett. Ki van táblázva a szerencsétlen,  csak marhára kell figyelni, hogy észre is vegyük! A kemping kicsi, olcsó (15eur. cakk-pakk), elég „puritán”,de a tulaj nagyon rendes. Van itt minden! Villany, víz, internetes csatlakozás, kiöregedett, de még mindig aktív hullám lovasok, bármi, amit csak akarsz! Itt is igaz, hogy  minél puccosabb egy  hely, annál személytelenebbül szól a pénztárcádnak. A kis, szegényebb társaik, a gondoskodásukkal próbálják pótolni a hiányosságokat, ami néha így, máskor meg úgy sikerül. Kinek mi! Nekünk ez is, az is bejön, teljesen hangulat függvénye. Minden esetre, ma együtt ittunk a tulajjal és az egyik szomszédunkkal.  Jól esett!

9.nap (kedd)

tegnap a campingbe érkezéskor lementünk a partra. Nem volt nehéz mivel néhány méterre van a bejárattól és megállapítottuk, hogy a reggeli futásnak nem lesz akadálya. Szóval és tettel nagy lelki elhatározással reggel nekilódultunk az edzésnek. Szép napsütéses tengerpart viharos széllel.

A „kiváló” edzést követően a tegnapi tervnek megfelelően indulás Piazza Armeliaba. A Maximianus császári család nyári rezidenciájának a megtekintése a mai program. Útközben a táj kevésbé látható a tengerparti dombokon a fólia sátrak végeláthatatlan sorai.

Egy, egy magasabb helyről jól látható mint takarja be a fél domboldalt a fóliasátrak sokasága. Így már érthető a sok román vendég munkás dömpingje. A várost aránylag könnyen megtaláljuk de a palota valahogy nem akar megkerülni. Helybeli iskolások hathatós útba igazítása után rátalálunk a parkolóra. A bejárati rész olyan mint Budán a Citadellán. Sátrak, sátra és helybeli giccsek. A tél itt sem turista szezon, kihalt a bejárat. A sátor sor végén két ember bohóckodik talán barátilag kötegednek egymással. Közelebb érve kibontakozik egy turista és egy helybeli konfliktusa. Néhány rúgás és ütésváltás után egy helybeli árus siet a feszültséget feloldani. Bár a feszültség oldás eléggé sajátos módját alkalmazza (fél kézzel grabancon ragadja a turistát a másik kezével távol tartja a  helybélit és eközben meghallgatja a problémát. Megérkezünk a bejárathoz. Sehol senki. Az előbbi jelenetből okulva megvárjuk a pénztárost. A villa romjait befedték. De jól körbejárható . lenyűgöző a megmaradt mozaikok szépsége.

Nagyon jól ábrázolták az alakokat és a mindennapi történéseket, de a lovas kocsi kerekeit nem tudták helyesen elhelyezni a síkban. Ha ezt a kultúrát nem pusztítják el a barbár hordák és nem követi a sötét középkor akkor már régen az űrkorszakban lehetne az emberiség.

Mi meg a lakóautónknál így irány a tengerpart. A táj megváltozik. Mivel a tél csapadékos és a hőmérséklet 10-15 fok azaz a mi viszonyaink között tavaszinak mondható így minden üde zöld a mandula fák virágban.

Gyönyörű dombok között csorgunk le a partig. Az igények változatlanok a campinget illetőleg. Tengerpart, csend. Ismét megtaláljuk. Hozzáteszem nem nehéz feladat, mivel a parton aránylag sok campinget építettek. Euro Camping Due Rocche. Elhagyatott, csendes, kihalt. Egyedüli vendégekként bitoroljuk az egész üdülőt. Ha már így alakult teszünk egy sétát. Látszik, hogy nyáron nagy élet, nyüzsgés lehet szinte érezni a tömeget. A tengerpartja  szép hosszan elterülő  széles homok fövenyes.

Piazza Armelia  villa parkolójának koordinátái: N 37,36786 E 014,33439 Nyitva reggel 8-tól napnyugtáig Belépő: 6 EUR/fő

Euro Camping Due Rocche koordinátái: N 37,10958 E 014, 03873 20 EUR/ éjszaka autóval+ 2fő

víz: van
szerviz :van
telefon a campingen belül
saját tengerpart

10. nap (szerda)

Hely  a mai  nap ez aztán a nap. Reggel az elmaradhatatlan futás. Úgy gondoltuk, hogy a parton a homokban egy laza testmozgást végzünk. A gondolat jó csak nem alföldi ember eszével. Tehát nem kell cipő és hosszú bemelegítő. Csak lazán mezítláb és rövid gatya. Futás közvetlenül a hullámok mentén. Így kitűnő a futópálya bár néha bokáig vizes lesz az elszánt sportoló. De mivel ezen tapasztalatra csak a futás közben tettem szert ezért átázott cipőben, csurom víz bemelegítőbe tértem haza Laza reggelit követően délben sikerült elindulnunk. Nem siettünk. Ennek eredménye képen eltávolodtunk a campingtől kb kettő kilométert és máris találtunk egy szép tengerpartot. Megtekintettük és ott ragadtunk.

Hosszú szieszta a „fárasztó” nap után. Hallgattuk a tenger morajlását, megebédeltünk, hallgattuk a tenger morajlását, beszélgettünk, hallgattuk a tenger morajlását, összepakoltunk, hallgattuk a tenger morajlását, eljöttünk.

Lelassultunk. No ébresztő találjunk szállást! Alighogy haladunk a kiszemelt szállás irányában egyszer csak narancs ültetvényeken vezet az utunk. Gondoltuk feltöltjük a készleteinket, mivel az öregtől kapott narancsok már elfogytak.

egy láda narancs 6 EUR kb 10 kg Két óra autókázás után a sötét éjszakában

sikerült egy nagyon full extrás campinget találni.

A tulaj vagy nem sziciliai vagy nagyon sokat lehetett nyugat- európában. A camping nyugat európai színvonalú.
Szép esztétikus bungallók, a lakóautók helye tökéletesen vízszintes, a mosdók tiszták szóval „rend, fegyelem, tisztaság, sík, derékszög, párhuzam”.

Campig Balatelle 20 EUR/ éjszaka autóval+ 2fő

víz: van
 szerviz :van
saját medence
sport pályák
www.campingbalatelle.it

11.nap (csütörtök)

Nem akarom a társaságot folyamatosan azzal fárasztani, hogy a reggeli kocogás beszámolójával kezdem az útinaplót, de mindennap újabb tapasztalatra teszek szert a futás jó voltából. A mai reggel az önzetlen barátságról mutatott példát méghozzá a tekintetben, hogy a baráti segítség milyen fontos. Elhagyván a campinget néptelen tájon futok egy kisebb település irányába. A táj unalmas a tenger még alig látható. Egy kanyar után előttem halk kutya ugatás. Egyre közelebb érek az ugatás forrásához. Már látható is egy pulihoz hasonló forma kutya. A ház amelyet védenie kell eléggé túlméretezett így a kutya is nagyra veszi a territóriumát. Elém fut, jelezve, hogy túl közel akarok elfutni a házhoz. De lendületes futásomat nem törheti meg egy kis túlbuzgó vakarcs. Ezen akaratomat érzékelve a vakarcs visszafut a bejárathoz. Néhány lépés és el is felejteném az előbbi affért, de a bejárattal egy vonalba érve a vakarcs újból megjelenik. A kíséretében egy dobermannal aki immár erőteljes ugatásával kijelöli a futásom fordulópontját. Az egyik útikönyvben olvastunk a Calatafimi melletti épségben megmaradt ókori templomról (a segestai templom). Úgy döntünk a mai cél ezen templom lesz. A sziget belseje felé tartunk. Enyhe dombok, szemet gyönyörködtető táj.

keskeny szűk szerpentinen autózunk. A sofőrnek kevésbé lehet a táj szépségében elmerülnie, mivel  már említettem az utak minősége a román utakéval vetekszik. Azaz itt talán egy kissé rosszabb a helyzet. Mivel ez csak egy „kitudjahanyadrendű” út ezért némi hiány mutatkozik a felújítások terén. Természetesen az út felújítók javára kell írni, hogy errefelé nem a fagy teszi tönkre az utakat hanem a földmozgások. Szóval földmozgások. Egyszerűen leszakad az út egy része. A baleset elkerülése végett kihálózzák.

de ez semmit nem vesz el a táj szépségéből. Másfél órás autókázás követően megérkezünk Calatafimibe. A szokásoknak megfelelően az útikönyv nem jelzi  a  látványosság pontos címét. Rutinosan vesszük az akadályt. Egy helybeli segítségével pillanatok alatt rátalálunk a helyes útra. Még néhány kanyar és feltűnik a templom.

így nem látszik túl nagynak de épségben van

így már elég nagy

az alapos szájtátás után újabb camping keresés. A sziget egyik északi csücskén lévő San Vito lo Capo városkát szemeltük ki következő állomásunknak. A hegyekről leereszkedve a felszakadozó eső felhőkből kibukkan a nap. Szép fényeivel bevilágítja a hegyeket.

Ennek szép példája a márvány bányák Gyönyörű sziklás partok mellett autózva érjük el San Vito lo Capo városkát.

felkapott üdülőhely  szép hosszú fövenyes tengerparttal, éttermekkel, boltokkal minden jóval ami a turistáknak fontos és elengedhetetlen.

Super jó campinget találtunk. El Bahira. Zárva. De fantasztikusan jó és szép helyen fekszik. A nyaraláshoz talán már most le kellene foglalni a szállást annyira felkapott lehet El Bahira helyett La Pineta. A városka szélén jól karbantartott tiszta és nyitva lévő camping.

Calatafimi Segesta templom rom koordinátái: N 37,94209 E 012,83494 Belépő : 6 EUR/fő Nyitva: reggeltől napnyugtáig

El Bahira camping koordinátái N 38,14451 E 012,73584 www.elbahira.it

La Pineta camping koordinátái N 38,17376 E 012,74807
víz: kannázással
saját medence
ár 20EUR autó+2 fő
www.campinglapineta.it

12.nap   péntek

A reggeli futás közben felfedezzük S. Vito Lo Capo tengerpartját. Hosszan elterülő homokos föveny és a part mellett kiépített sétány. A sétányt pálmafák helyett szállodák szegélyezik. A kettőtől a a négy csillagosig minden megtalálható.

A kiépített sétány egy parkot követően a sportpályák mellett a kikötőnél ér véget. Az itteni idő szerint hajnali kilenc óra van, most nyitogatják a boltokat, pakolják ki az árukat. Sietünk a kempinget elhagyni, hiszen a városban a posta hivatal csak egy óráig van nyitva. Mivel itt úgy látszik, hogy a bélyeg vásárláshoz is 12 példányos kérvény szükséges és a sorban előttünk állók láthatóan ennél bonyolultabb jogügyletbe kezdenek, ezért a bélyeg vásárlást elhalasztjuk, így az otthon maradottakat képeslap híján, csak SMS-ben üdvözöljük. A postai ügyintézés fáradalmait kipihenvén megállunk  S.Vito Lo Capo tengerpartjának legszebb kilátást adó parkolójában.

Néhány fotó elkészítése után

a többi mellettünk álló autó példáját követve, mi is sziesztát tartunk. Csendes magányunkban a tenger hullámzását nézve megállapítjuk, hogy lent délen nem a szívinfarktus a vezető halál ok. Nem várjuk meg a szieszta végét, indulunk tovább. falvakon, kis városokon keresztül visz az utunk és újra

felvetődik bennünk a kérdés, a sziesztát illetően: nyáron 50 fokos hőségben érthető az 1órától 5-ig tartó pihenő, de most télen a kellemes 10-15 fokban? Szóval, nem rángatják szét az istrángot. Délután négyre Scopelloba érkezünk.

Helyes kis fő tér, melyet néhány ház vesz körbe. Egy pici zsákutca falu, melynek egyetlen látványossága a tengerből kiemelkedő sziklák.

Lézengés, majd szieszta következi. De nyughatatlan vérünk tovább hajtott bennünket no nem messzire csak egy szép tengerparthoz. a romantikus naplementét így éltük meg

Estére asztalt foglaltunk a város legelegánsabb éttermében szép kilátással a sziklákra. Felesleges volt, nem volt tömeg. A vacsoránál a téli szezonra tekintettel nagyon gyér étlapból kellett választanunk. Miért is maradtunk Scopelloban? Esti séta után alvás a kisváros főterén.

S. Vito Lo Capo  szép kilátású parkolójának koordinátai N 38,17513 E012,74256

S. Vito Lo Capo  parkoló camper szervízzel eléggé puritán nincs kiépítve semmi N 38,18332 E012,73226 Ettől a parkolótól 50 méterre található a fent jelzett camper szerviz

Scopello koordinátái: N 38,05461 E 012,81872

14.nap (vasárnap)

A mai nap már nem olyan mint a többi. Reményeink szerint a mai nap áthajózunk Máltára. De ne siessük el a dolgot még előttünk van az egész nap. Még néhány foto a campingről és indulás Pozzallo kikötőjébe. A GPS hamarosan felvezet az autópályára. A már ismerős és megszokott tájakon autózunk a sziget belsején keresztül. Este 5 órára elérjük a kikötőt. A hajó indulása hat óra… vagy talán hét. Egyelőre csend a kikötőben, de hajónkat már látjuk. A várakozás unalmát csak egy bedübörgő Ferrári töri meg. Máltára tart. A Ferrárit követően hamarosan feltűnik néhány máltai rendszámú autó. Figyelmesebben szemlélve a járgányokat némely autóbelsejét nagyfokú rendetlenség  uralja. Jobb oldalt van egyeseknél a kormány. Miután még kifizetünk néhány eurót behajózhatunk. Szép nagy katamarán. Ennek következtében csak másfél óra az út. Ismételten megnézzük a Beépített szépség című „felejthetetlen” alkotást és már újra a szárazföldön vagyunk. A kikötőből kifordulva rá kell döbbennünk, hogy nem egy némely autóban volt rendetlenség hanem itt a mi kocsinkban van kupleráj. Eleinte egy kissé szokatlan az út baloldalán haladni, minden kanyarnál várom, hogy mikor jön velem szemben egy kamion. Egy laza városnézés után egy jóravaló taxis segítségével megtaláljuk szállásunkat

Feco

2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna, Hanna napja van
Holnap Auguszta .

Ülésforgató adapter

MLK Póló
(Eladó / Klub-os termékek)