- Hozzászólások: 7
Sziasztok!
Nálam kb. ugyanez a helyzet. 2000-es évjáratú Fiat Ducato, Pilote felépítménnyel.
Menet közben a generátor tölt (14,2-14.4V körül), a hálózatra csatlakoztatva viszont 15,5V-os is mértem már az akkusarukon.
Előtte eg indítóakksi volt fedélzeti akkunak, az 2 év alatt meghalt. Most vettem egy 55Ah-s munkaakkut (valami elektromos kerekesszékben volt, de alapvetően jónak tűnik), és elkezdtem mérni a feszültségeket - és tapasztaltam ezt. Meg is ijedtem, hogy ez is kinyíródik hamar, ráadásul minden tönkremegy ami 12 V-on működne...
Ráadásul mivel Győrben lakom, a környéken szakavatott szerelőről sem tudok.
Vn valami ötletetek?
Üd, Joe
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Üdv! Régebben is felmerült ez kérdésként, jó lenne hallani a tapsztalataitokat, véleményeteket.
1996-os Dethleffs felépjtményem van, még mindig az eredeti, gyári töltő muzsikál a járgányban, amikor 220V-os hálózatra csatlakozom. (Mellé még van erősítésként egy 200 wattos napelem panel).
Indító akksi:
www.auto-motor-akkumulator.hu/Exide-Prem...F5Na7rAaAvDqEALw_wcB
Fedélzeti akksi:
www.auto-motor-akkumulator.hu/Rocket-mun...mulator-12V-82Ah-bal
Amikor a hálózatra csatlakozom, akkor mind az indító akksi, mind a fedélzeti akksi 15V vagy kicsit afeletti feszültséget mutat töltés közben. Attól félek, hogy túlsülnek.
Az indítóakksinál még nem gond, le tudom kapni a sarut, ha hosszabb ideig állunk és hálózaton vagyunk, viszont a másiknál ez nem megoldás.
Úgy általánosságban véve is tudni szeretném, hogy kinyírhatja-e ez az akksikat, vagy sem, és bízhatok a régi töltőben?
Vagy hogy van-e olyan akksi, amelyik megbirkózik a 15V-os feszültséggel a töltés során?
Köszönöm a segítséget!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Megtaláltam, valóban az a biztosíték volt, köszönöm a tippet! De nem lengő nálam, hanem egy kis dobozka van mindkét akkunak, persze külön helyeken, nehéz volt megtalálni. A munka akksinak a szekrény aljában, a lemez alatt, az autó akksinak meg a bojler mellett a pad alatt. így néz ki.
Kösziii!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nekem a vezetéken van, "lengő" biztosíték az aksi előtt.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszi! Próbálom felfedezni. Nálad ez a biztosíték valahol az akksi körül van, vezetéken, vagy panelen?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia!
Ugyan ez volt a problémám. Ha 220-ra van kötve az autó, jelen esetben azért mutat, mert a töltőáramot "látja" az akkut nem. Van egy biztosíték közvetlenül az akkumulátor után, vélhetően az ment ki, vagy a töltő vezeték nincs csatlakoztatva az aksihoz.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok. Van egy akksis problémám. Kicseréltem az autó akkumulátorát, mert kellett. Minden rendben, töltés van, 220-ról is tölt, de a lakóban lévő vezérlő panel azt jelzi, hogy az akksi lemerült. Előtte mutatta rendesen, most csak ha töltésen van 220-ra kötve akkor mutatja, utána leesik mintha nem lenne feltöltve. Hol keressem a hibát? Mit rontottam el esetleg a csere alkalmával?
Mondom a típust, hátha valaki találkozott hasonlóval: Ford Transit/Chausson Flash S3 2010. Csatolom a képeket a töltőről, a 12V tábláról (kibontva) és a vezérlőpanelről.
Köszi előre is ha tudtok segíteni!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Boti68 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Az akku tárolási helye szinte mindegy...
A 12v betáp helyét kéne megtalálni. Anno a lakókocsiban magam csatlakoztattam, de az sokkal egyszerűbb rendszer volt.
Itt valószínűleg oda valahova kell majd, ahová a (most épp használaton kívüli) akku töltő van rögzítve.Onnan mennek a vezetékek a 12v rendszer vezérlő paneljébe.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Boti68 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
...ja és a Transitban gyárilag van két indító akku.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Igen, valószínűleg utólag kötötték így rá az akkura. Meg is találtam a motortérből hátramenő kábeleket az egyik motorakkutól. Erre nekem sincs szükségem, ezért szeretnék hátra egy külön munkaakkut bekötni.
A lakórészben van is kapcsolótáblája a 12v-os rendszernek, az ajtó felett. Jelzi az akku töltöttségét, a víztartály szintjét, és van három kapcsoló is (lámpák, vízcsapok és hűtő).
A ruhásszekrény aljában van egy 220v akkutöltő is, aminek a kimenő kábelei most le vannak blankolva...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Valami nincs rendben! Vagy elírtad a dolgot, vagy ott valami galiba van. Hogy jobban megértsd hogy müködik általában az csiga áramellátása megprobálom leirni:
1.Jár a motor: mindkét akku kap töltést, a lakórészben minden ami 12 voltos müködik (még az abszorpciós hütő is ha 12V-os kapcsolója be van kapcsolva. A nagy fogyasztása miatt CSAK ez az egyedüli helyzet amikor megy 12V-ról.
2. Leállitod a motort: az elektronika szétválasztja a kapcsolatot a két akku között. A lakó rész akkuja táplálja az összes 12 voltos cuccot (pompa, világitás, stb). A motorinditó akku " szundikál" és lévén hogy lekapcsolódott a fogyasztókról nincs az a veszély hogy lemerül és nem tudsz majd inditani.
3. Valahol olyan helyen kempingezel ahol 220V-os hálozatra tudod kapcsolni a csigát: megy minden a lakótérben, attól függetlenűl hogy 220 vagy 12 voltos, közben a lakórész akkuja is töltődik. A modernebb elektroblokkos csigáknál ekkor az inditóakku is telik (nállad ki kell mérni).
Még volna egy állapot-ha napelemeid is vannak szerelve..de erről nem irtál.
Remélem eleg érthető a magyarázatom
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia!
Nem vagyok sajna ebben szakértő, mindenképpen jó ha szakember nézi meg, mert ugyan nem félünk a 12V-tól, rázni nem ráz, de sajna az is tud nagy galibát okozni (tűz).
Amit írsz "Az egyik akku a lakórész 12v-os rendszerét is működteti, ha jár a motor." nem nagyon értem, ennek így nem sok értelme van. Biztos probléma van ott szerintem.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok!
Az akku témához kapcsolódva szeretnék kérdezni.
Nem rég vettem lakóautót. A motortérben két akku van. Az egyik akku a lakórész 12v-os rendszerét is működteti, ha jár a motor.
Van AGM munkaakkum, amit korábban lakókocsiban használtam. Ezt szeretném rákötni a 12v-os rendszerre, így az alapfogyasztók bármikor használhatók lennének (szivattyúk, lámpa, piezo-k...)
Még nem ismerem teljesen a 12v hálózatot, így felhívtam a kempinvilágos szervizt, hogy tudnának-e kialakítani egy betápot az AGM akkunak.
Mondták:...hát, nem biztos, hogy lehet 12v betápot....
Azért megbeszéltunk egy időpontot, amikor megnézik. Nem akadékoskodtam, kérdezgettem tovább...
Ha ez nem működik, hogyan lehetne még megoldani? Akku+Inverter és 220v-os betáp?
Minden megoldás érdekel
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszönöm na ezért kérdeztem ,igy ez is megoldódott.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
kertesz írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A fontosabb kérdés az lenne ,hogy hány darabot !!!!!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Buék Mindenkinek
Az idei év is kiadással kezdődik mivel többet akarunk lenni vadkempingben ,milyen munka akkut vegyek a 3000 w.os inverterhez amivel időnként üzemeltetni akarok egy 1000-1600w-os fűtőtestet?
Tudom sok hozzászólás volt,de változik a technika és a tapasztalat is gyűlik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A zselés is savas, meg az AGM (errefelé gondozásmentesnek hívják) meg a hagyományos (kupakos, ioncserélt vízzel vagy savval tölthető) is. Nem csoda, ha a töltési és a kisütési feszültségei hasonlóak.
A zselésben az elektrolit kocsonyásítva van, ezért abban az elektronok nehezebben közlekednek, kisebb az önkisülése, hosszabb az élettartama (általában, bár ez használat-függő - az akkumulátor élettartama MINDIG használatfüggő!). Az AGM (absorbed glass mat) üvegszövet "vattát" visel a lemezei között, az elektrolit az üvegszövet szálaira felfut a felületi feszültség miatt, ezért az elektrolit nem folyik, de nem is kocsonyás. A régi hagyományosat ismerjük.
Az, hogy a savas indító vagy munkaakkumulátor, az a belső (mechanikai) kialakításától függ, pl. hogy milyen formájúra és vastagságúra öntik az ólom lemezeket. Az indítókban vékonyabb lemezek vannak, nagyobb felülettel, a nagy felület miatt gyorsan nagy áramot tudnak leadni (én mivel nem kell sokáig áramot leadnia, a többi ólmot megspórolják, mert drága). Hosszú távon azonban az anyag mennyisége számít, mert az akkumulátor a kémiai reakció által adja le az energiát, és több anyag tovább tud reagálni.
Tehát ha azt akarjuk, hogy az akkumulátor sokáig működjön, akkor az egyik fontos paraméter a tömege!
A másik, hogy minden használat után a lehető leghamarabb töltsük fel teljesen (de ne töltsük túl).
A harmadik, hogy ne merítsük túl mélyre.
A fentiekkel szemben a lítium akkumulátor sokkal jobban szereti a "mostohább" körülményeket, nem szeret sokáig sem teljesen feltöltve, sem teljesen lemerítve lenni, akkor él sokáig boldogan, ha kb. 50% töltöttség körül létezhet.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Mercedes-Benz L306DC Hanomag lakóautó |
Honda EU20i aggregátor |
Heron EGM 30AVR |