Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Akkumulátor

Több
2022 ápr. 21 12:41 #57275

Mértem, számoltam és arra jutottam nem fér el sehogy 2 db 100A akku. Viszont a 80A-ból hármat is el tudok helyezni. Mi a véleményetek, párhuzamosan kötve üzemelhetnek ezek? Nekem kettő volt eddig párhuzamosan kötve és kifogástalanul működött.
Kicsit buta a kérdésem, de vagytok egy páran tapasztaltabbak, hozzáértők.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 ápr. 05 08:38 #57260

Sziasztok.
Ismét hozzátok fordulok segítségért.

Meglévő napelem rendszert bővítem és a gél akkuk helyett lítium akku lett vásárolva ennek a beszereléséhez keresek szakembert.
Ugyan is be kell kötni a rendszerbe egy dc-dc battery konvertert meg egy hozzá való akku töltőt hogy a kocsi generátora is töltse a rendszert.

Ha tudtok magán személyt vagy céget aki bizonyos határidőn belül el tudja vállalni jelezzetek.


Én Heves megyében élek de a a távolság lényegtelen.

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 31 17:34 #57255

Azért ez a ciklusállóság elég savanyú:
Ciklusállóság 30% maradó kapacitásig: ~400-500
Szerkezeti élettartam év: ~4-5

Egy Banner kb. másfélszer ennyiért többet tud:
Ciklusállóság 30% maradó kapacitásig: ~1100+
Szerkezeti élettartam év: ~7-8

lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator...ulator-agm-12v-85ah/
jocibacsi írta:

Szeretnék segítséget kérni tőletek.
Eddig sima ólomsavas "munka" akkumulátort használtam 13 éven keresztül.
Most szeretnék váltani.
lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator...v-75ah-bal-ltc12-75/
Erre gondoltam.
Kérdésem az lenne, kell e nekem bármit is alakítani az akku töltése miatt a meglévő rendszeren. 1992 Knaus a lakó.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.
jocibacsi

Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 17:44 #57251

Ket darab 100Ah van beszerelve. Ezeket a halozati tolto/utkozben generator tolti, mikor napocska is van akkor egy 360W-os napelem. Boven viszik a kompresszoros hutot es a tobbi fogyasztot. Kempingen kivul nap nelkul 5 napot birok. Ha nagyon borus akkor csak negyet. De nem szoktam megvarni amig melypontra kerulnek, inkabb beinditom a motort es rasegitek egy kicsit. A generator nem az eredeti 1990-es Ducatoe, lecsereltem egy 900W-ra, de ez nem kotelezo. Veletlenul akadt es felszereltem. Menet kozben eleg volt az eredeti 500W-s is, de allva hamarabb tolt a 900W.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: jocibacsi, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 12:34 #57250

Köszönöm. A hely bővités lehetőségét feladatnak veszem. Neked mekkora akku van az ülések alatt? Nekem most 2 db 80 A van. Az újból is 2 db a cél


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 10:36 #57249

Nem kell semi valtoztatas. De szerintem a 75Ah eleg keves. Ha az akkutarto meretei megengedik jo volna egy 90-100Ah akkut szerlni. Annyit akarmelyik toltorendszer csuklobol visz, ugyhogy nem lenne semmi problema.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 márc. 26 10:05 #57248

Szeretnék segítséget kérni tőletek.
Eddig sima ólomsavas "munka" akkumulátort használtam 13 éven keresztül.
Most szeretnék váltani.
lestiakku.hu/webaruhaz/munka-akkumulator...v-75ah-bal-ltc12-75/
Erre gondoltam.
Kérdésem az lenne, kell e nekem bármit is alakítani az akku töltése miatt a meglévő rendszeren. 1992 Knaus a lakó.
Köszönöm, ha foglalkoztok velem.
jocibacsi


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 23 06:18 #57220

Sala írta:

nagyonszépen köszi ,megvan mit olvasok a hétvégén!
Szívesen! Egyébként már vásároltam tőlük ,minden gond nélkül.(kinti címre)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 22 20:45 #57219

nagyonszépen köszi ,megvan mit olvasok a hétvégén!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 21 09:57 #57218

Sala írta:

Sziasztok segitseg kellene, főleg tőled Nagypapa!

Erősen elgondolkodtam egy beépitett bms-es, bluetoothos 100Ah lifepo4 en.
Jól gondolom, hogy csak kicserélem vagy kell mást is cserélnem?
Persze a csere előtt ki kell kössem a napelemeket is.
Elvileg az Epever mppt tudja kezelni, a gyári ülés alatti töltőben nemvagyok biztos, ha csak a feszültséget nézem, jónak kell lennie (14.5V)

köszönöm előre is!
Kinga&Andras, Svájc
Esetleg segíthet. Olvasgatva ,keresgélve véletlenül bukkantam rá:
solarv.de/ressourcen/faq-laderegler/

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 10 05:32 #57210

Szia.
Nagyon köszönöm az infót.
Utána is járok ennek az elektronikanak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 10 00:12 #57208

Ez éppen aktuális téma nálam is, megtennéd, hogy kifejted?

Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 09 20:41 #57206

DucatoKatze írta:

Sziasztok.

Ismét a segítségetek szeretném kérni.
Vettem egy 200Ah Lifpo4 aksit. És hallottam, hogy a kocsi generátora ha tölti az károsíthatja a lítium akkumulátort.

Ez igaz lehet???

Ha jól emlékszem az autó generátora 14,8 Volttal tölt.
Eddig 2db gél aksi volt amit a kocsi generátora és a napelem panel töltött minden gond nélkül.
Szia!
Vélhetőleg igen. Célszerű ilyenkor, meg pl eur 6-nál boostert beiktatni, melyen van lítium aksi beállítási opció is.
Üdv: Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 09 16:19 #57204

Sziasztok.

Ismét a segítségetek szeretném kérni.
Vettem egy 200Ah Lifpo4 aksit. És hallottam, hogy a kocsi generátora ha tölti az károsíthatja a lítium akkumulátort.

Ez igaz lehet???

Ha jól emlékszem az autó generátora 14,8 Volttal tölt.
Eddig 2db gél aksi volt amit a kocsi generátora és a napelem panel töltött minden gond nélkül.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2022 febr. 01 21:40 #57184

Sziasztok segitseg kellene, főleg tőled Nagypapa!

Erősen elgondolkodtam egy beépitett bms-es, bluetoothos 100Ah lifepo4 en.
Jól gondolom, hogy csak kicserélem vagy kell mást is cserélnem?
Persze a csere előtt ki kell kössem a napelemeket is.
Elvileg az Epever mppt tudja kezelni, a gyári ülés alatti töltőben nemvagyok biztos, ha csak a feszültséget nézem, jónak kell lennie (14.5V)

köszönöm előre is!
Kinga&Andras, Svájc

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 18:38 #55674

NagyPapa írta:

fehencke írta:
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Ez ennyiért ingyen van!
Hát még akkor, ha nincs rajta szállítási költség sem, csak esetleg ÁFA...
Az egyedüli gond ott lehet, hogy nem tudni ki a gyártója, meddig fogja bírni, egyáltalán használható-e?...

Ez 49$ + 60$ a posta + vám + áfa. A minősége kérdéses, garanciát nem lehet érvényesíteni.

A GWL-nél 125$ egy 100Ah-s cella, garival.

Most akkor melyik a jobb üzlet?

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 18:24 #55673

fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Kínából rizikós cellákat venni, van hogy a harmadát sem tudják, mint ami rá van írva. A legjobb esetben is olyat kapsz, ami nem ment át a minőségi ellenőrzésen. De olyat meg itthon is lehet szerezni a Samsung gödi gyárából.

Szerintem LiFePO4 cellákat a cseh GWL-től érdemes venni. Korrekt cég, eu adószámmal nettósan is megveheted.

Az elektromos autókban LiMnO, vagy LiMnCo kémiájú cellák vannak, ezeknek 3,7-3,8V a névleges feszültségük, 12V-os rendszerhez sajnos nem igazán jók.

Pont ma volt liciten egy 56e km-t futott törött Leaf, 30 kWh-s akkuval, amikor néztem 7000 EUR-on állt.

Nekem van egy 14 Leaf modulból összerakott akkum, ami kb. 50 kg. A múlt héten építettem be, egyúttal csináltam egy tesztet is. Egy 1000 W-os fűtő ventilátor 4 órán keresztül ment róla, amikor el kellett jönnöm. Akkor még 3,6V felett voltak a cellák, szerintem még egy órát bírt volna. Mindezt úgy, hogy csak kb. 10 fok volt. Egy 50 kg-os ólom akku kifeküdt volna 1-1,5 óra alatt, azok nem bírják se a nagy áramot, se a hideget...

Az elektromos autók li-ion akkui amúgy sokkal könnyebbek, mint a LiFePO4 akkuk, de cserébe érzékenyebbek, túltöltésnél esetleg kigyulladhatnak, bár közel sem olyan veszélyesek, mint modellező li-poly cellák. De bms nélkül nem rakunk össze semmilyen lítium akkupakkot, ez alapszabály...

Ja, nemrég ajánlottak Tesla modulokat is a szervízben, 750 EUR volt egy 25V-os 230Ah kapacitású modul, ami csak 25 kg!

Megköszönte: fehencke

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 17:54 #55672

Sala írta:

Segitseg kellene akksi ugyben.
Bar ez nem a lakoban van, hanem a motoromban.
Egy 12V os Lifepo4 akksi, amit a rajta felejtett usb leszivott 4.5Vra.
Az okos tolto nem indult el, mondvan alacsony a fesz. Atraktam 6V akksira, felnyomta 7V ra, atraktam 10V ra, feltolta 11Vra aztan vegleges 13.2V , feltolta 14.4V ra.
Mondjatok hogy nem oltem meg szegeny, draga volt

A tapasztalataim szerint az a LiFePO4 cella ami 2V alá merül, sajnos kuka. A te akkud 4 cellás, eléggé reménytelen szerintem. Mázlid van, hogy nem pukkant szét. Egy 20$-os bms megvédte volna, de még egy 3$-os low voltage alarm is, ha meghallod visítását.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 16:45 #55670

Srychy írta:

fehencke írta:
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Nem ez szokott felrobbanni, ha túltöltődik?

:rohog :rohog
Nem! Ezek, vas-szulfátosak ezeknek biztonságosnak kellene lenniük.
Nekem ebben csak az zavar, hogy túlon-túl jók ezek az árak, számomra már zavaróan ócsók!
:sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 dec. 04 16:19 #55669

fehencke írta:

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne mi a legjobb megoldás Litium akku beszerzéshez (ár érték arányába)?
Környező országból is szóba jöhet. Sajnos itthon irreálisan magasak az árak. Hol találhatnék használt elektromos autó akkut, megéri- e beszerezni ilyet? Én egyenlőre alibaba-aliexpress-ben gondolkodom.
Pl ez az ajánlat elég kedvező:
www.aliexpress.com/item/4000282710672.ht...0mUD5E7x_XXvlkt7Rtac

Köszönöm a válaszokat

Nem ez szokott felrobbanni, ha túltöltődik?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.