- Hozzászólások: 1
Sziasztok!
Első posztommal rögtön szeretnék segítséget, tanácsot kérni.
Az autó kárpitozásánál tartok, viszont nem találok sehol olyan beszállítót, aki tudna nekem EU-s számlával eladni (cégre vásárolnám). A Kiravans lett volna az egyedüli, viszont Ők nem szállítanak jelenleg Magyarországra.
www.kiravans.de/products/easyliner-4-way...riant=39366896779309
Esetleg valami ötlet?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Esetleg érdekes lehet:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jaaa, ez igy igaz - en abbol indultam ki, hogy a daily szemelyautova minositheto, es szemelyautokent eleg a D1, potkocsival is.
Ha ez nem jatszik, es valamiert nyergeskent teherautonak kell maradnia (ezt meg tenyleg meg kell kerdeznem), akkor tenyleg D2+U
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
dutow írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ezt latom a jogszabalyban: "a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, és a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, - a vezetővel együtt - legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,"
Nincs benne kikotes a potkocsi sulyara - es kozlekedtem U matrica nelkul eleg sokat nehezpotkocsival autopalyan, nem kaptam meg potdij csekket miatta.
(de a D2+U is csak duplaannyi lenne eves szinten)
Teherutanfuto: ennek nem latom milyen negativ kovetkezmenye lehet? Marmint ez barmilyen utanfutora igaz, amire valami rakomanyt teszek... Az EU-n kivuli hatarok ugrottak be esetleg, hogy azoknal szamithat - de itt visszaolvasva szerepelt tobb olyan tapasztalat is, hogy ugyanez teherauto platora tett "rakomannyal" mukodik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Pótkocsira akkor elég a D1 és nem kell pótdíj, ha az ún. könnyű pótkocsi. Tehát a megengedett össztömege nem több, mint 750 kg.
Ha rakományként teszel egy nagy utánfutóra bármit, az már teherutánfutó.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Koszonom, ugy nez ki ez alapjan lassan eljutok egy elkepzeleshez, ami mukodhet (bar par dolognak meg utana kell neznem, es tevedhetek is - azert is osztom most ezt meg, hatha lat benne valaki hibat)
Iveco Daily Doka-bol van 7 szemelyes nyerges vontato, 2.3 tonna onsullyal, erre egy B+E jogsi eleg is.
Ha jol nezem egyreszt ez szemelyautova minositheto, masreszt meg nem talaltam semmi arra utalot, hogy szemelyautonak minositve ne huzhatna nyerges potkocsit.
Ez alapjan nincs utdij, csak D1 matrica, es par eu orszag amit megneztem szinten rendben van. (ezt par jelenleg aktiv aprohirdetes is allitja)
Hirdetesek alapjan kb. 6.8 tonnas potkocsi kotheto ra, de ha jol ertelmezem nemetorszagban a teljes szerelveny lehet maximum 7.5 tonnas utdij nelkul, igy az egy jo limitnek tunik.
Ilyen ossztomegu potkocsikat hossz es felepitmenytol fuggoen 700-1500 kg kozott talaltam, az kb. 4 tonna sulyt hagy a lako felepitmenynek vagy rakomanynak.
Amin itt meg vacilalok, hogy a lako resz csak rakomany legyen egy sima egyenes platos potkocsin odacsavarozva, vagy keressek meg valakit azzal kapcsolatban, hogyan lehet belole egyedi felepitmeny (esetleg, feltetelezem hogy az egyedi utanfuto gyartassal foglalkozo cegek/vallalkozok nyerges potkocsit is tudnanak gyartani, ugy, hogy ok keszitik a szerkezeti reszt + papirozast, en meg a dobozt ra. Ez utobbival legalabb pont olyan hosszu lehetne a potkocsi, amilyen kell)
Ha jol gondolom, akkor rakomany esetben tudom hasznalni a potkocsit masra is (... elmeletileg, gyakortalilag nem hiszem, hogy tul praktikus lenne), mig utobbi esetben nem kene a muszaki miatt trukkozni, es par dolog bemehetne a padloszint ala.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Teherautóban kötelező a válaszfal a vezetőfülke és a tehertér között. Továbbá a tehertérben utas nem lehet mehet közben. Tehát, ha max annyi személy ül a vezetőfülkében, ahány ülés van biztonsági övvel, akkor az szabályos. A tgk. rakterében természetesen lehet bútor (fekhely, tároló) és lehet max 500 g-os töltetű PB készülék. És ha áll az autó, alhatsz benne. Ablakot vágni már engedélyköteles, de az az ablak, ami eredetileg ott volt, az szabályos.
A vízválasztó az, ha személyautónak akarod minősíteni (mert egy csomó előnnyel jár), vagy több személlyel akarsz autózni, vagy, ha ki akarod venni a válaszfalat.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok, üdv mindenkinek! Teljesen laikus vagyok a lakóautó témában, ezért kérnék segítséget. Olvasok itt mindenféle engedélyeztetést, de nem értem, hogy mi a víz választó. pl... az ősszel szeretnék venni egy kisbuszt, vagy furgont, amit leszigetelnék, belső borítást kapna, és lenne benne egy ágy, némi tároló rész, egy ülés és egy asztal. Semmi elektromosság / megoldom hosszabbítóval /, semmi víz,és gázrendszer. Kell -e nekem ezért bármiféle engedélyt beszereznem, vagy élhetem életem öreg hippiként:) Köszönöm a válaszokat.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy tudna-e valaki mondani nekem olyan embert vagy céget aki lakóautó építéssel foglalkozik a Dunántúlon, Keszthely és kb. 200km-es körzetében.
Eladtam a régit ami saját kezűleg lett barkácsolva, de most szakemberre bíznám az új autó átépítését.
Köszönöm!
Athis
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
dorka írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Sziasztok!
Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
Köszönöm előre is a válaszaitokat!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
sziasztok!
Van valaki aki sajátkezűleg alakította az autóját és esetleg fel tudnám hívni egy pár kérdés erejéig?
Alap dolgokról lenne szó, főleg az engedélyeztetési része a dolognak.
Előre is köszönöm!
David
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
dutow írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Vedd elő a párna cihából az aprót . Itt küldök egy olcsó nyergest
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ariant1.makeId=1400&
De könnyebben járható -csak 1800kg-hagyományos vonó háromszöges utánfutó is fellelhető az igényeidnek.Ez már terepjáróval/picuppal is gurul. Szűk 9 Millióból .
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...ariant1.makeId=1400&
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)
Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)
Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
dutow írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
dutow írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.
A cel itt tenyleg "mozgathato (allando) lakas" lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) - nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.
Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges "tiny house"-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
lakó-felszerelés |
Asztalost keresek |
Kathrein BAS 60 antenna |