Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Lakóautó fűtés

Több
2021 szept. 10 08:27 #57089

apóka írta:

Gondolom az égéstérben a tűz hőfoka nagyjából ugyan az .Viszont a fémtestről a forrólevegő leszívása majd a körfűtés csatornába hajtása nagyobb lakótér-főfok elérése érdekében nagyobb ventilátor teljesítményt igényel / feltekerte a hőfokot/. A nagyobb elektromos teljesítmény ugyanazon 12 volt mellet nagyobb ampert igényelt .Ha jól emlékszem ezek az üvegbiztik amper beállításuak. Én leolvasnám a fémvégén az amper számot és a legközelebbi eggyel nagyobbra cserélném . Pl: 3-as ról 4,5 amperesre. Meg tartaléknak hordok egy hálózsákot és szilvóriumot .
Ha már üvegbiztosíték. Arra azonban érdemes odafigyelni ,hogy milyen a kioldási jelleggörbéje(gyorsasága) Ezeket betűkkel jelzik. F ,N ,T ,M.... Szóval van úgy ,hogy a gazda kicseréli az üvegbiztit ugyanolyan értékűre , közben meg vakaródzik ,hogy mi a f@sz van? ,mert megint elszállt a bizti. Közben meg lehet ,hogy F-est(gyors) rakott be csereként és csak ennyi. Szóval érdemes ezen apróságra is ügyelni.

Megköszönte: jocibacsi, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 09 20:27 #57088

Gondolom az égéstérben a tűz hőfoka nagyjából ugyan az .Viszont a fémtestről a forrólevegő leszívása majd a körfűtés csatornába hajtása nagyobb lakótér-főfok elérése érdekében nagyobb ventilátor teljesítményt igényel / feltekerte a hőfokot/. A nagyobb elektromos teljesítmény ugyanazon 12 volt mellet nagyobb ampert igényelt .Ha jól emlékszem ezek az üvegbiztik amper beállításuak. Én leolvasnám a fémvégén az amper számot és a legközelebbi eggyel nagyobbra cserélném . Pl: 3-as ról 4,5 amperesre. Meg tartaléknak hordok egy hálózsákot és szilvóriumot .

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 09 17:53 #57087

kiraly, azonban erdemes továbbgondolni miert olvadt ki, ok-okozat

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 09 14:51 #57086

És!!! Igen! Biztosíték!! A kálya oldalán van egy elektromos panel, annak az alján egy üveg biztosíték, szinte láthatatlan!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 26 20:43 #57077

hülye kérdés,biztositek?

Megköszönte: Edinalorincz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 25 20:29 #57076

Sziasztok! Adott egy Fiat ducato lakóautó, este eltekertem a termosztátot 25 fokra hibátlanul mükődött a fütés, elérte a kívánt hőmérsékletet leált és azóta nem működik, a kis lámpák sem világítanak rajta. Mi lehet a gond?? Elöre is köszönöm a válaszokat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 júl. 09 21:33 #57007

Üdvözlünk Mindenkit!
Segítséget szeretnénk kérni.
Használ-e valaki ilyen klímát Dometic Freshwell 3000? Látott-e már F1, F3 hibaüzenetet? Hol lehet javíttatni? (Vas megyében élünk) A lakóautónkba most lett beszerelve és mindjárt ezzel a hibaüzenettel indult a berendezés, össze vissza működik, a kézikönyv utasításai használhatatlanok.
Előre is köszönjük: Kati és Attila

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 06 07:37 #56764

whynot írta:

Hello,
Trumatic C 3402 rövidebb-hosszabb (fél óra - óra) működés után piros hibajelzéssel leáll... Gáz van (sima propán, tele palack), az autóban 18 fok (külső elektromos fűtés), a boilerben lévő vizet és a lakóteret is fűti, de random leáll... ☹️
Van esetleg vkinek ötlete h hol keressem a hibát??
Az eddigi problémamentes működés óta nem volt semmi beavatkozás, átalakítás...
.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 03 21:11 #56744

Hello,
Trumatic C 3402 rövidebb-hosszabb (fél óra - óra) működés után piros hibajelzéssel leáll... Gáz van (sima propán, tele palack), az autóban 18 fok (külső elektromos fűtés), a boilerben lévő vizet és a lakóteret is fűti, de random leáll... ☹️
Van esetleg vkinek ötlete h hol keressem a hibát??
Az eddigi problémamentes működés óta nem volt semmi beavatkozás, átalakítás...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 25 12:05 #54097

Volt valaha egy kis buszom. Mitshubishi L300-as. Abban volt a vezető ülés mögött a második üléssor alatt agy fűtőtest, Nagyin egyszerűen és kiválóan működött. A szokványos utastér fűtéssel volt párhuzamosan kötve. A helyszínen volt egy csap amivel rá lehetett engedni a meleg vizez. A műszerfalon volt egy kapcsoló, KI, I., II. állással, ami a fűtőtesten lévő két fokozatú ventilátort kapcsolta. Járó motornál az I.-fokozatot nem lehetett hallani, olyan csendes volt. Nem volt a mellékelt ábrán látható "áramlás terelő" bele építve. Nem volt benne szivattyú. A kocsi vízpumpája keringette e vizet. Gyári szerelés volt!

Nyáron nem fűtött az elzárt csap okozta folyadék torlódás következtében.
Ventilátor nélkül, alig észrevehetően kellemes volt az utastér hőmérséklete.
I. fokozaton jó meleg volt az egész utastér.
II. fokozat csak befűtés elején kellett használni, illetve -10C° alatt.

Nekem az a tanulság, hogy az egyszerű megoldások működnek jól. Ezeknél kevés a meghibásodási lehetőség. Kicsi vagy nincs szervíz költség. Nincs bosszankodás!

Mellékletek:
Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 25 08:13 #54096

Innentől Gyurcsok féle távoperáció.
Boldog Karácsonyt!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 25 00:20 #54095

Még nincs szivattyúm. Keresek olyat akinek van...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 24 23:39 #54094

Az elméletet félre téve, légtelenítést követően:Amikor felkapcsolod a műszerfali ventilátort a szivattyú is kap áramot ?Hallod a hangját? Ha barkácsolt, a pólus jól van bekötve?Netalán az előremenő szárban az áramlással szemben tol ? Lehetséges ---fagy mellet/után beindítottam a kis búvár szivattyút az ott rekedt víz megfogta a propellert az meg letáncolt a tengelyről---hogy jó a polaritás forog a tengely de a propeller áll? üdv apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 14:21 #54083

Nem tudom. Nálam van 2 éve. Azota nem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 13:53 #54082

apóka írta:

...felnyúlok a műszerfal...ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.

Akkor ha jól értem, itt egy utólag felrakott kiegészítő radiátorról van szó.Ebben nem fordul meg a víz.
Tiszta fizika, a kisebb ellenállás felé igyekszik, főleg ha az utólagos még levegős is. Működött valaha normálisan?
:)

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 11:21 #54081

...felnyúlok a műszerfal...ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 09:02 #54080

szobrászok írta:

Ez csak akkor megy ha a motor megy. Menetben... Akikkel eddig beszéltem és integráltjuk van, azok mind betették mert a kasztni fel lett emelve, majd 30 cmrel feljebb van az utastér mint az eredeti ducatonak. És betéve ezt a kis vackot, felnyomta a melegvizet. Amúgy meglehet, csak az a 4 különböző autósműhely kb 10 szerelője volt tudatlan marha, de senki sem tudta megmondani, hogy a felső műszerfali radiátorba miért nem megy fel kényszerülve a melegvíz???!!! Ez csak azért is fura, mert más integrált tulajok más szerelői sem tudták.... és gyerekbetegségnek titulálták... Mondom, foggalmam sincs nekem sem... ezért lenne jó ha integrált tujal írna akinek bentvan ez a cucc. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat!!!


A szerelők 90%-ának fingja sincs mitől és merre áramlik bármi egy autóban. Olajcserés "szerelők".

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 08:56 #54079

ÜdvW!
Én első körben megnézném az elzáró csapot, ha van és nem állandó átfolyású. 2. légtelenítés, ha lehetséges.
Azt ne várjuk, hogy a hőmérséklet különbség miatt magától megindul az áramlás, ez nem gravitációs fűtés, ahhoz sokkal nagyobb keresztmetszetű csövek kellenek. A kis szivattyú jó ötlet rásegít az áramlásra, pár ezerért kínából boldogan postáznak egyet. pl www.ebay.com/itm/Quiet-DC12V-280L-H-Micr...Sw-H9alpIf:rk:5:pf:0 Ez csak példa, sajnos kicsi a csonk méret, de a jó méretű se sokkal drágább.
De ha gáz az olcsó, akkor, www.ebay.com/itm/Gates-Heater-Engine-Aux...d:g:IKgAAOSwC0dbu9bu
erre lehet még vámot és Áfát fizetni:)
Amúgy nem a 30 cm emeléstől áll meg a rendszer, szervi baja lehet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 22:03 #54077

Simán lehet hogy van gomba, vagy csap, de eddig akkor azt minimum 20 szerelő nem lelte meg... felnyúlok neki a műszerfal alá, és van cső ami meleg, de azt valahová a radiátor fölé megy. Hogy lehetne itt márkatársat keresni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 21:53 #54076

Találgatok: a műszerfal radiátornak is lehet termosztát-gombája ,kis elzáró csapja/nyári üzemre/ berohadva?A modern műhelyek kibontanák a műszerfalat a diagnosztikához .Öreg ducato -t olasz bontóban kérdeznék rá. apóka

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.