Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Tetöbeázás

Több
2021 aug. 20 16:31 #57069

Pont igy nezet ki az en Chaussonom is! Csak a teljes tetoszerkezet ujracsinalasaval lehetet megoldani. Ne gondold hogy csak a szellozo ablakok melett jutot be a viz! Ha jol megvizsgalod az alulemezt talalni fogsz rengeteg pici lyukacskat a megoregedett festek alatt! Nallam az alulemez helyett (amely egy jokepu szitara hasonlitott) egy 2mm-s uvegszalas lemez kerult, levedve egy UV ellenallo massza reteggel. Sok munka var read! Foleg egy fedett hely kell, mert le kell bontani az egesz tetot, es a munka meg segitseggel is elhuzodik jopar napig. Faanyag csak jominosegu, szaraz lehet. A ragaszto-tomito anyag minosegevel se sporolj! Jo felszerszamozas is szukseges. Lehetoleg a faszerkezetet pontosan utanozd az eredetivel. Elvalasztofalak, butorok fel vannak erositve a tetoszerkezetre is, es ha nem talal az eredetivel a csavarok a szigetolobe talalnak, termeszetesen semmi tartast biztositva. Sok turelemet es sikert kivanok!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 14 03:47 #57058

Sziasztok, segítséget kérek tőletek, olyanoktól, akik már sikerrel vették föl a küzdelmet a beázás rémével... Elérkezett a nap, hogy feltárjam a tetőbeázás helyét, és okát. 1997-es Chausson Allegro36 a kasztni, és eleinte csak egy ablaknál csöpögött, most már megjelent máshol is ez a kellemetlen jelenség. Két éve a "bűnös" tetőablakot újra ragasztottam a "szakértő" karosszériások által ajánlott szélvédőre való fekete ragasztóval, de a mostani megbontás bebizonyította, hogy nem ez volt a legjobb 5let. A tetőszerkezet rétegsorrendje kívülről / a gondoldom szokásos ../ 1- alumínium lemez 2- ragasztó teljes felületborítással 3- rétegelt falemez 4- ragasztó teljes felületborítással 5- keretléc borda és kék EPS hab kitöltés 6- ragasztó teljes felületborítással 7- gumiszerű tapéta (?) 8- ragasztó,valószínúleg tubusból kikenve, mert kígyóvonalas 9- és legbelül amerikai dekor falborító ... /Az a gyanúm, hogy ez utóbbi réteg a korábbi beázások gyors eltakarására szolgált, amikor az előző tulaj megvált a lakótól.. Most, a megbontás után a "bűnös" ablak melletti merevítő lécek szivacsként összenyomhatók, vízzel telítettek, és a léceket a gomba sok helyen teljesen megette már.. A mellékelt képek önmagukért beszélnek.. Most itt tartok vele, éppenhogy csak belekezdtem a feltárásba...
Azt már látom, hogy nem lesz egyhamar kész, mert valószínűleg komoly a baj, és sok egyéb gond (pl. elekrtomos vezetékezés, a többi, még ki nem bontott ablak, a szellőzők kivezetése, stb.) de megnyugtató, hogy a végén mégiscsak használható lesz a szerkezet, és legalább tudni fogom, mi van benne.. :-)
A bíztatáson kívül - amit jó szívvel veszek - megköszönném, ha a tapasztalataitokkal, tanácsaitokkal, mesterfogásokkal, anyagok, módszerek ajánlásával segítenétek ebben a sziszifoszi küzdelemben..
Előre is köszönök minden hozzászólást! Bence

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 24 16:03 #56930

Sziasztok!
A Mariseal 250 nevű vízszigetelő anyagot szeretném ajánlani nektek (vagyis akinek szüksége van rá).
Én túl vagyok a kenésen, nagyon jó a cucc 4 rétegben kell felhordani, nekem a legrövidebb szörű teddy vált be, éleknél ecset. Van hozzá speckó geotextília 1m2 900Ft , ezzel lehet erősiteni az anyag szakítószilárdságát. Mondjuk anélkül is nagyon erős!
Most értünk haza a Tiszáról , tegnap fél napon át ömlött ránk az eső és....frankó!!! Az anyag beszerzése: Kerekes Miklós +36 70 610 3078 Eupor Group Kft. Őt fel kell hívni és mindent elmond, a telephelyük most költözött át Kunszentmártonba. Csak ők forgalmazzák az országban, én lekocsikáztam a cuccér mert macera a posta...Sok sikert mindenkinek!!! Sziasztok!
Egy öreg Mitsubishi L300 Eura Mobil boldog tulaja....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 márc. 17 21:02 #56832

Kedves nemo25!
Tetőbeázással és szigeteléssel kapcsolatban szeretnénk egy kis segítséget kérni. 2 éve vettük meg az autót. Az első esős nap után vettük észre, hogy ázik. Sajnos azóta sem tudtuk a beázást megszűntetni. Több szervizbe is elvittük, de senki nem vállalta a teljes javítást. Most a párom teljesen szétszedte és próbálja megoldani a lehetetlennek látszó feladatot. Egy telefonos elérhetőséget szeretnék kérni.
Köszönöm szépen!
Anna

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 25 20:31 #56801

Üdv! A meglevő lakóautó tapétára milyen tapétaragasztóval tudok új tapétát ragasztani?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 19 13:18 #56778

Köszönöm, utána járok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 19 09:43 #56777

2018. augusztus 25-én írta cimbi ide a fórumba ezt a bejegyzést, tőle idézném (4. oldalon van több ehhez kapcsolódó hozzászólás is) (lementettem magamnak direkt :) )
"Lakóautó beázás megszüntetés:
A szezon végén eljutottam a későbbi beázást megelőző szigetelésig, ami a teljes tetőpanelt, annak élét, valamint a fenti ablakok, antennakivezetés stb. környékét érintette. A korábbról ismert Mariseal anyagot használtam, mivel szigetelési szakemberek és kinti fórumok is megerősítették, hogy erre a célra korrekt, hosszú távú megoldást ad.

Munkamenet:
- felesleges tetőelemek leszedése (pl.: szakadozott lépőfólia, mozgó antenna elemek stb.)
- tető kefés, mosószeres lemosása, öblítése
- tető portalanítása (rongy, illetve kompresszoros levegő)
- tető zsírtalanítása (hígítós rongy)
- karosszéria fóliás burkolása (4 db OBI festőfólia + 1 db 15 méteres TESA festőszalag)
- első Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- a még nedves rétegbe dilatációs Mariseal geotextil csík behelyezése (ablakok körül, tetőélnél)
- száradás 2 óra
- második Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 2 óra
- harmadik Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 30 perc
- festőfólia és festőszalag levétele
- száradás egy óra

Megjegyzés:
- a felvitt anyag világosszürke, enyhén fényvisszaverő, járható, hő-, és vízszigetelő
- az anyag a teljes száradását követően sem keményedik ki teljesen
- kizárólag száraz, napos időben végezhető munka
- a Mariseal-t megfolyás nélkül, vékony rétegekben kell felhordani
- a még nedves Mariseal átlagos nitro hígítóval oldható kézről, felületről, eszközről
- a tetőn végzett munkához javasolt 2 db járópalló felhelyezése
- gumikesztyű viselése nem ajánlott, mivel ragadós lesz az anyagtól
- létezik un. gyorsító katalizátor, ami kb. felezi a Mariseal száradási idejét
- a speciális geotextil ollóval is nehezen vágható, rendkívül ellenálló anyag

Időszükséglet:
- 10 óra (amiben benne van felülettisztítás, fóliázás, alapkenés + geotextilezés + kétszeri átkenés, valamint a köztes száradási idők)

Anyag-, és eszközszükséglet:
- kb. 10 méter geotextil
- kb. 5-7 liter Mariseal - Polyurethane Liquid Membrane (Maris Polymers)
- 1 db ecset, 1 db kézi festőhenger, 2 liter hígító, rongy, 2 db palló, létra, fólia, festőszalag)

Kapcsolat:
- További ár-, és műszaki információ, valamint Mariseal kivitelezés: Fodor Adrián (06-30-258-1753)"

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 18 17:30 #56776

Sziasztok. Lefesteném a lakó tetejét, nem ázik be csak gondolom a kora miatt (89-es) látom ráférne. Van ötletetek mivel csináljam? A válaszokat előre is köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 febr. 06 07:34 #56761

Etherium írta:

Üdv mindenkinek!

Segítségeteket szeretném kérni.

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/peugeot/pe...kkXKrYXERpckWaXkhkOU

Adott ez a sárkány. Tulaj szerint - még! nem vettem meg- hátul konyha felett egyik polc mögött található kis beázás, elvileg évek óta száraz a folt.

Továbbá szeretnék tanácsot kérni, hogy megérné-e ez az auto mondjuk 2.5 ért?.

Ui.: lakoautozást most kezdeném.. ez lenne az első. nem tervezek bevásárolni egyből egy 8 milliósat. de egy pénztemetőt sem szeretnék magamévá tudni.

Válaszokat előre is köszönöm!

További kellemes napot kívánok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jan. 25 15:06 #56719

Üdv mindenkinek!

Segítségeteket szeretném kérni.

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/peugeot/pe...kkXKrYXERpckWaXkhkOU

Adott ez a sárkány. Tulaj szerint - még! nem vettem meg- hátul konyha felett egyik polc mögött található kis beázás, elvileg évek óta száraz a folt.

Továbbá szeretnék tanácsot kérni, hogy megérné-e ez az auto mondjuk 2.5 ért?

Ui.: lakoautozást most kezdeném.. ez lenne az első. nem tervezek bevásárolni egyből egy 8 milliósat. de egy pénztemetőt sem szeretnék magamévá tudni.

Válaszokat előre is köszönöm!

További kellemes napot kívánok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jan. 16 22:49 #56706

nemo25 írta:

Bogyó111 írta:
Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

A 7 mm-es butilcsík kör keresztmetszetű, fehér, és nagyon ragad. Többnyire a tetőablakok beépítésénél használjuk, de egyes ablakokhoz (S7) is az a jobb, de a többi ablaknál inkább a kinyomósat használjuk, de azok közül sem mindegy, hogy melyiket. Számtalan gyártónak vannak butil tömítő masszái, de némelyik hajítófát sem ér.

Köszönöm a választ. Én ezt használom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jan. 16 22:49 #56705

nemo25 írta:

Bogyó111 írta:
Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

A 7 mm-es butilcsík kör keresztmetszetű, fehér, és nagyon ragad. Többnyire a tetőablakok beépítésénél használjuk, de egyes ablakokhoz (S7) is az a jobb, de a többi ablaknál inkább a kinyomósat használjuk, de azok közül sem mindegy, hogy melyiket. Számtalan gyártónak vannak butil tömítő masszái, de némelyik hajítófát sem ér.

Köszönöm a választ. Én ezt használom.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 29 21:23 #56684

Bogyó111 írta:

Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

A 7 mm-es butilcsík kör keresztmetszetű, fehér, és nagyon ragad. Többnyire a tetőablakok beépítésénél használjuk, de egyes ablakokhoz (S7) is az a jobb, de a többi ablaknál inkább a kinyomósat használjuk, de azok közül sem mindegy, hogy melyiket. Számtalan gyártónak vannak butil tömítő masszái, de némelyik hajítófát sem ér.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 26 13:20 #56676

Bogyó111 írta:

Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.
Az ablakok beszereléséhez a szerelési utasítások egyrésze kinyomósat javasol. Tetőre én ahol keskeny a perem a szalagot javaslom, mert az keményebb.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 25 22:36 #56675

Üdv!
A /7-8mm butilcsík /az lapos vagy kör keresztmetszetű? Az ajtó és az ablakhoz is ezt kell használni vagy a kinyomósat? Előre is köszi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 17 01:02 #56637

Szia Bence!

Itt kint atszamolva 49ezer forintnak megfelelo chf volt, hogy milyen modszerrel csinaljak fogalmamsincs

udv

Megköszönte: Bence

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 16 15:23 #56634

VéPetya írta:

Szia. Sajnálom amit leírtál, azért is mert én is autó vásárlás előtt állok. Valami hasonló kategóriát képzeltem el magamnak, többet meg is néztem már és sajnos a szemem előtt mindig ott lebeg ez a téma.
Ha nem titok és szabad kérdeznem hol és mennyiért vetted az autót? Én a magam részéről úgy érzem, hogy lemondok az ilyen 2,5-3 millió közti autókról. és megpróbálok még hozzá gyűjteni, mert az nem kerek ha vesz az ember egy ilyen korú autót, kb 3 milláért aztán még 2 milla mire használhatja is nyugodtan. Sok sikert a projekthez!

Az én lakóm is be volt ázva. Első lakóm, nem tudtam mire kell figyelni. tény, hogy jó árban vettem, és akkor annyi pénzem volt, a lakó meg kellett. 6 millióért vettem egy 11 éves Ducató alapú Mclouis márkájú járgányt. 2,5 milliót költöttem a beázás 100%-os megszüntetésére, rehabilitációra szakműhelyben végezve. Ez kétszeri beavatkozást jelentett, mert két helyen is be volt ázva.

De a lényeg: Azt mondta a szakemberem, hogy javított már 4-5 éves lakót, mert be volt ázva. Gyárilag is jönnek ki hibások, és vagy észre veszed, vagy nem. Ha észre veszed garanciáztathatod, De ha garancia után veszed észre azt a beázást, ami még bőven garancia időn belül kezdődőt, akkor nem is tudod igazolni.
Én is azt gondolom, hogy "nincs" idősebb kvázi 10 éven túli lakóautó, ami nem volt beázva. A kérdés csak, hogy hogy volt javítva. Sajnos kevesen teszik meg, hogy időnként újra szigetelteik az autót. Ez olyan mint az autón a féltengely gumiharang. Szerintem még senki nem cserélte ki szakadás előtt. Utólag meg ha már kiszakad, féltengellyel együtt kell cserélni.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 16 05:11 #56631

Hol csináltattad és milyen módszerrel ellenőrzik?

üdvB

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 15 22:51 #56630

Ma megvolt Csigusz tomitettsegvizsgalata, sehol semmi beazas, szaraz mint a szahara

Ellenben a hatso kereknel levo takaro ajto zsanerja 60eur per darab , rendeltem 4db-ot 80ezerert

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 15 21:46 #56629

VéPetya írta:

Szia. Sajnálom amit leírtál, azért is mert én is autó vásárlás előtt állok. Valami hasonló kategóriát képzeltem el magamnak, többet meg is néztem már és sajnos a szemem előtt mindig ott lebeg ez a téma.
Ha nem titok és szabad kérdeznem hol és mennyiért vetted az autót? Én a magam részéről úgy érzem, hogy lemondok az ilyen 2,5-3 millió közti autókról. és megpróbálok még hozzá gyűjteni, mert az nem kerek ha vesz az ember egy ilyen korú autót, kb 3 milláért aztán még 2 milla mire használhatja is nyugodtan. Sok sikert a projekthez!


Petya!

Ne legyenek illúzióid. Az 5 millás ár sem garancia arra, hogy nem lesz beázva a bódé, de még a 8, vagy 10 gurigás ár ellenére is tartogathat a szekér meglepiket. A vásárláshoz, mindenképpen hozzáértő szaki kell, aki rutinból szúrja ki az árulkodó jeleket. Nem egyszer előfordult, hogy segítettem lakóautó választásban ismerősöknek. Bevált módszer, hogy első körben átküldik a hirdetést, és az esetek 80-90 %-ában, már a fotók alapján kiszúrom a problémák nagy részét, és azoknál már tudjuk, hogy nem érdemes foglalkozni azzal a példánnyal. A fennmaradó 10-20 % érdemes arra, hogy egyáltalán foglalkozzanak velük. Így sok időt, és pénzt lehet megtakarítani. Viszont ehhez kell némi rutin, ismeret, és tapasztalat. A rossz minőségű, elmosódott, semmitmondó képek, már eleve okot adnak a gyanakvásra, hogy ott valamit takargatni szeretnének. Azok a hirdetések eleve felejtősek, vagy esetleg lehet kérni nagy felbontású képeket, de többnyire nem szokott érkezni róluk, (vajon miért??? :-) ) vagy ha igen, akkor nagyon hamar megvan a trükközés oka. Egy jó szaki véleménye, megvédhet egy befürdős vásárlástól, vagy segítségével le lehet tornászni az árat olyan mélységekbe, ahol már beleférhet egy szakszerű, teljes körű javítás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.