Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Haszongépjármű átalakítása lakóautóvá. Mi a hivatalos ügymenet?

Több
2021 aug. 17 20:14 #57065

Hívjál fel +36309287704 István


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 12 11:54 #57056

Sziasztok!
Tudom, már többször volt téma, de tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Kerekesszékes vagyok, ami csak azért érdekes, mert így lakóautó, lakókocsi nehezen jön szóba.
Arra gondoltam vennék egy "B" kategóriás jogsival vezethető dobozos (koffer) teherautót (pl. Iveco Daily 35). Emelőhátfalas lenne, a vezetőülésbe majd valahogy feltornászom magam. Beszigetelném a dobozt, és vékony PVC lemezzel burkolnám a falat. Álmennyezetben szellőzőcsövek lennének ,és világítás. Felhajtható ágyak, tárolódobozok, egy gázos mobilgrill, és egy tisztálkodó sarok lenne a berendezés. Ez utóbbi ún. szoba WC lenne, ami gyakorlatilag egy guruló szék vödörrel. :) Persze zuhanyfüggöny, vagy polikarbonát fallal kiegészítve. Elektromos hálózatnak 24V-ot gondoltam. 24V-os klíma mondjuk érdekes lesz. Gáz rendszert nem akarok kiépíteni, de víztartályok a doboz alatt kapnának helyet. Vizsgára természetesen kiszedném a felszereléseket, bár a klíma itt megint csak problémás. Hűtőkocsit nem szeretnék a szaga miatt!
Kérdéseim:
1.,Lehet ilyen járművet személygépkocsinak átminősíteni?
2.,Törpefeszültségű hálózathoz kell valami engedély? Tudom, vastagabb kábel kell!
3.,Adódhat jogi vitám, ha a rendőr benéz a raktérbe? Nem szeretnék visszaélni a helyzetemmel.
Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 08 08:01 #57053



Szerintem egy ilyen egyterű átalakítása korrekt, a lényeg, hogy a műszaki vizsgára vissza lehessen bontani vissza állítani az eredeti állapotot.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 júl. 31 16:51 #57044

Sziasztok!
Új vagyok itt és csak olvasgatni nézelődni szoktam. Van egy elképzelésem. Ehhez kérnék véleményt, hogy jó-e az ötlet illetve a hatóság a közúton bele tud-e kötni. Egy platós kisteherautóra rögzítenék egy épített lakóépítményt.Tulajdonképpen jogilag egy rakomány lenne. A Youtube-n találni videókat róla. Úgy tűnik a Japánok ebből már sportot űznek tehát van bőven minta. Itt egy link amiről írtam idáig:



A véleményeket várom. köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 20 10:47 #56923

istozi írta:

Egy személygépkocsiként nyilvántartott (forgalmi engedély "J" rubrika: M1) esetében az élet egyszerűbb. Két vizsga között lehet benne bútor, lehet kevesebb ülés (utasnak mindig biztonsági öves ülésen kell ülni!). Vizsgára viszont teljes üléskészlettel kell vinni.

Sziasztok!
A fentebb kiemelt részt valaki meg tudná erősíteni? Esetleg van erről valahol egy bővebb leírás? Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy egy ilyen: https://youtu.be/xXIOVMwKkKg átalakítás belefér-e a fentebb leírtakba.
Köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 23 14:22 #56656

Szerintem, itt nem kell mást tenni, mint kérni a személygépkocsivá való átminősítést (nem is lakóvá, csak személyautóvá), mivel a korábbi vizsgákon már olyan állapotot fotóztak, amin nem akarsz változtatni. Azt hiszem, nem kell tervezés, mert nem kell átalakítani. A kérelmet kitöltöd az NKHnál sk.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 21:08 #56654

Üdv a csapatban! Jó hosszú leállás volt..... Én váltottam bogárról LT-re. Próbálj keresni a témában, sokat foglalkozott a csapat ezzel a kérdéssel....
KIZS írta:

Sziasztok!

Ezt a tervezés/engedélyeztetés procedúrát akkor is végig kell játszani, ha egyébként nem tervezem átalakítani az autót?

Adott egy T3-as Transporter, 2 személyes TGK. Szerencsés vagyok, mert a válaszfal nálam gyárilag átjárható tehát ezzel nem kell foglalkozni. A tolóajtóban és szemben is van ablak (ami nem gyári, hanem lakókocsi ablak, de eddig még nem kötöttek bele), szóval ahhoz se nyúlnék. Igazándiból amióta megvan (2004) lakóautónak használtam, direkt ezért vettem. Aztán lett egy hosszabb leállása, de most szeretném feléleszteni a projektet.
Az viszont nagyon nem tetszik, hogy borzasztó magas lenne a kötelezője és a súlyadó is. Ezért szeretném, ha szgk-ként vagy hivatalos lakóautóként élné tovább az életét.
Nem akarok bele zuhanyzót, nem akarok bele bonyolult elektromos rendszert. Van benne pár sk. készített bútor ami még alakulhat is ha a szükség úgy hozza.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 20:43 #56653

KIZS írta:

Sziasztok!

Ezt a tervezés/engedélyeztetés procedúrát akkor is végig kell játszani, ha egyébként nem tervezem átalakítani az autót?

Adott egy T3-as Transporter, 2 személyes TGK. Szerencsés vagyok, mert a válaszfal nálam gyárilag átjárható tehát ezzel nem kell foglalkozni. A tolóajtóban és szemben is van ablak (ami nem gyári, hanem lakókocsi ablak, de eddig még nem kötöttek bele), szóval ahhoz se nyúlnék. Igazándiból amióta megvan (2004) lakóautónak használtam, direkt ezért vettem. Aztán lett egy hosszabb leállása, de most szeretném feléleszteni a projektet.
Az viszont nagyon nem tetszik, hogy borzasztó magas lenne a kötelezője és a súlyadó is. Ezért szeretném, ha szgk-ként vagy hivatalos lakóautóként élné tovább az életét.
Nem akarok bele zuhanyzót, nem akarok bele bonyolult elektromos rendszert. Van benne pár sk. készített bútor ami még alakulhat is ha a szükség úgy hozza.

Az átminősítéshez mindenképpen kell rajz, és engedély. Ez így már eleve át van alakítva a gyári állapothoz képest. Az hogy nem szóltak eddig, talán annak köszönhető, hogy a korábbi fotókon is ilyen állapotban látható, és az mérvadó. Az ügymenet a következő. Mérnők, rajz, engedély, vizsga, NAV, regadó, okmányiroda.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 14:28 #56651

TRobert írta:

Sziasztok, aki most tervez építeni lakóautót , annak jóljöhet egy wc , a hirdetések között megtalálod. Képet nem tudtam felrakni a hirdetéshez, megpróbálom ide.
Tedd fel hozzá, hogy jobbos, vagy balos!
Az ára viszont jó!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 22 11:18 #56650

Sziasztok!

Ezt a tervezés/engedélyeztetés procedúrát akkor is végig kell játszani, ha egyébként nem tervezem átalakítani az autót?

Adott egy T3-as Transporter, 2 személyes TGK. Szerencsés vagyok, mert a válaszfal nálam gyárilag átjárható tehát ezzel nem kell foglalkozni. A tolóajtóban és szemben is van ablak (ami nem gyári, hanem lakókocsi ablak, de eddig még nem kötöttek bele), szóval ahhoz se nyúlnék. Igazándiból amióta megvan (2004) lakóautónak használtam, direkt ezért vettem. Aztán lett egy hosszabb leállása, de most szeretném feléleszteni a projektet.
Az viszont nagyon nem tetszik, hogy borzasztó magas lenne a kötelezője és a súlyadó is. Ezért szeretném, ha szgk-ként vagy hivatalos lakóautóként élné tovább az életét.
Nem akarok bele zuhanyzót, nem akarok bele bonyolult elektromos rendszert. Van benne pár sk. készített bútor ami még alakulhat is ha a szükség úgy hozza.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 dec. 19 16:54 #56648

Sziasztok, aki most tervez építeni lakóautót , annak jóljöhet egy wc , a hirdetések között megtalálod. Képet nem tudtam felrakni a hirdetéshez, megpróbálom ide.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 26 23:35 #56560

köszi a választ

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 26 23:02 #56558

barabassy írta:

Köszönöm a választ,
Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
Köszi
Üdv

Ne tartson vissza az engedély kérése, és az átminősítés. Szgk-ként sokkal olcsóbb az üzembetartás, hamar megtérül a befektetett összeg.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 24 09:06 #56554

Köszönöm a tiszta választ!
üdv
Barabassy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 24 06:38 #56553

Ha jogkövető magatartást kívánsz tanúsítani akkor az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelete alapján a járművön átalakítást nem végezhetsz. Nem szeretnék belemenni abba, hogy ki miként oldja meg okosba, meg hogy úgyse veszik. Ez a szabály és pont.

üdvB

Megköszönte: Srychy

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 20:54 #56552

Köszi, ez jó, és lazán meg is tudom tenni, de komolyan érdekel a dolog, mert nem akarom megszivatni magamat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 18:00 #56551

Ha van lemezollód, vághatsz. Más kérdés, mit szólnak hozzá a műszakin.... :)
barabassy írta:

Köszönöm a választ,
Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
Köszi
Üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 09:09 #56550

Köszönöm a választ,
Viszont érdekelne még a tetőablak kérdése is. Várhatók-e rá engedély nélkül?
Köszi
Üdv

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 23 07:24 #56549

barabassy írta:

Sziasztok!
Új vagyok az oldalon és szeretném megtudni, hogy szigetelhetem-e a furgonomat (tgk, 6 személyes, Ducato, válaszfal nélküli, illetve van egy vasrács a hátsó űlések mögött) engedély nélkül, illetve felszerelhetem-e bútorokkal, wcvel, amit mind könnyűszerrel ki tudok szerelni a vizsgáztatás alkalmával? Van két hátsó ablak, amit viszont lakóautóablakra cserélnék s plusz vágnék felülre két tetőablakot. Vajon mindezt megtehetném-e engedély nélkül?
Köszönöm előre is!
Kedves barabassy!
A szigetelés nem engedélyköteles, de a válaszfal eltávolítása már igen. A Te autódban a rács helyettesíti a válaszfalat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2020 okt. 22 19:11 #56548

Sziasztok!
Új vagyok az oldalon és szeretném megtudni, hogy szigetelhetem-e a furgonomat (tgk, 6 személyes, Ducato, válaszfal nélküli, illetve van egy vasrács a hátsó űlések mögött) engedély nélkül, illetve felszerelhetem-e bútorokkal, wcvel, amit mind könnyűszerrel ki tudok szerelni a vizsgáztatás alkalmával? Van két hátsó ablak, amit viszont lakóautóablakra cserélnék s plusz vágnék felülre két tetőablakot. Vajon mindezt megtehetném-e engedély nélkül?
Köszönöm előre is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.