Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Problémák a motortérben...

Több
2021 aug. 21 13:00 #57071

Üdv! 1996-os 1.9TD Fiat Ducato adagolóját kellene beállítani... egy régebbi hazajövetelkor Szerbiában megadta magát az eredeti adagoló, cserélve lett ott kint, haza is értem rendben, de mivel nem volt használva a járgány, rendesen beállítva nem volt. Most Szántódon parkol a járgány, és keresnék a környéken adagoló beállításában jártas autószerelőt. Tudna valamelyikőtök ajánlani hozzáértő szakembert? Az lakóautó forgalomba van helyezve, szóval tudok messzebb is menni, ha muszáj.


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 08 06:22 #57052

Nem vagyok szerelő, csak tippet adhatok. Vedd le az üzemanyagszűrő tank felöli oldalán a bejövő vezeték csavarját és takarítsd ki a járatot. Ugyanazt megcsinálhatod az adagoló felé menővel is. Nekem a bejövőnél volt berakodva kócszerű anyaggal. Azóta kétévente cserélem a szűrőt is. Igaz nekem 1,9 td motor van, de valószínű üza szűrő neked is van.
Ugyan ez volt a hiba nálam is. Nagy fordulaton nem volt elég az üzemanyag, amit átengedett.
Remélem segítettem.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 07 09:01 #57051

Sziasztok. Fiat ducato 2.5 Td csaladi kedvenc, 2000 fordulat folott berang turanal nincs ereje. Van jogy jol megy, pl. Kottunk vagy 800 km, es utana a kovetkezo 300 berangott. Mi lejet velw?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 20 22:34 #46733

Köszönöm a megerősítést, gyanítottam, hogy ez van. Amitől tartok, hogy a fém hajtókarok beragadása miatt égett le. Semmit nem érek azzal, ha az új motort úgy teszem bele, hogy a mechanika be van szorulva és nem engedi a motort dolgozni. Befújtam rozsdagátlóval a karokat, tengelyt, bütyköt, ahol lehetett, de nem mozognak egy nap után sem, pedig gondolom, hogy valamennyire moccanniuk kellene. :( Még holnap jön egy kis óvatos kalapácsolgatás, aztán feladom, komplett csere lesz a következő. Köszönöm a segítségeteket!


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 20 18:55 #46732

Mélységesen sajnálom, de ez nagyon úgy tűnik, hogy kuka, teljesen le van égve....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 18 17:09 #46730

Sziasztok! Berhelem, berhelem :) , a feszmérővel kimértem a motorba menő csatit, jön rajta áram, szóval a motortól kell lennie a hibának. Leszedtem a hajtókarokat a motorról, sajnos egymagukban, szabadon sem forognak, még nem tudom, hol és miért szorulnak, ha szorulnak, de lehet, hogy az ablaktörlő-motor már leégett.

A tekercsre ránézve mit gondoltok, összeégett ott egy részen, vagy nem úgy néz ki?

Belül, az ablaktörlő-motor belső tengelyénél lévő tárcsa, amihez a szakaszos ablaktörlés érintkezői csatlakoznak, azt tiszta zsír. Okozhat ez gondot a delej áramlásánál? :)

A másik kérdésem, hogy a fém-hajtókarokat próbáltam kézzel mozgatni, de meg se mozdulnak semmilyen irányba. Azért picit illene mozdulniuk, ugye? Megpróbálom szétszedni közvetlenül a tengelynél, de eléggé úgy tűnik, mint ami szétszedhetetlen. :)

Köszönet a jó tanácsokért!


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 13 08:30 #46689

Igen.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: benojeno

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 12 21:31 #46685

Köszi szépen! :) Nálam a slusszkulcsál lévő bajuszkapcsolónak négy állása van, akkor ezek szerint a legfelső állásban (a szélvédő felé) van kikapcsolva, ugye? :)


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 12 21:00 #46684

Az enyemnel (Ducato280) az ablak fele van a semleges...gondolom a tiednel is....maskulomben 90%az autoknak igy van.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 12 18:53 #46683

Köszönet az instrukciókért, sajnos csak a jövő héten tudok nekiállni, addig még odébb is állunk, remélhetőleg esőmentes napon. :) Azt meg tudnátok mondani, hogy az ablaktörlő bajuszkapcsolója melyik állásban van "üresben"? Nem akarom úgy járatni a motort, hogy bekapcsolt állásban van, hátha így nem égetem le az ablaktörlő motort, de nem jut eszembe, hogy mikor volt semleges állásban.


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 09 08:46 #46674

Ahogy Andras is irta...a sok allastol es nemhasznalatol valszinuleg berozsdaztak a lapatok tengelyei. Mielott szetszedned (eleg maceras...)probalj egy par napig boven rozsdaoltot fujni a tengely es persely koze. Ehez lehet hogy le kell szedni a torlokarokat (a fedo muanyagot felbillented, az alatta levo anyat kicsavarod es jobra-balra mozgatva lehuzod a tengelyrol a kart). Amiutan a rozsda feloldodott es mukodik mar a szerkentyu kis motorolajat csepegtes a tengelyekre mikozben az ablaktorlo jar.. Ja ...es meg valami: egy-egy kis szigeteloszallag darabbal "jelold" meg a lapatok pontos nyugihelyet hogy a munka bevegzesevel az eredeti pozicioba tudd visszaszerelni a karokat. Jo butykolest!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: benojeno

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 08 16:20 #46672

Nekem is volt hasonló, be volt rohadva a tengely.Nem volt könnyű kibányászni, csiszolni és vissza.

András


" Mindenhol jó de legjobb útk
Megköszönte: benojeno

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 07 22:58 #46670

Sziasztok! 1996-os Fiat Ducato ablaktörlője nem akar működni. Ha a gyújtást ráadom, mintha moccanna egyet, de ennyi, nem működik. Járatom a motort, és rángatom belül a fémrudakat, hátha ez kell neki, de nem történik semmi azon kívül, hogy úgy érzem, mintha az ablaktörlő motor hengeres része melegedne. Leégetni sem akarom végképp, szóval gyújtás le... A biztosíték jó, ellenőriztem. Feszültségmérőm van, de hülye vagyok a használatához. :)
Hogyan tudnám megjavítani? Sajnos ugyanúgy külföldön vagyok, nem olcsó mulatság szerelőhöz begurulni ezzel, ha lehet, magam oldanám meg.
Sok-sok köszönet a segítségért!
Jenő


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 03 21:06 #46651

A listaban ami megjelenik amikor be akarsz illeszteni egy doksit nincs a .pdf formatum...gondolom azert.
Maskulemben egy eleg nagy 38 megas fajl volt. Sikerult gmailon elkuldeni...a yahoo nem engedett.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 01 11:48 #46638

rlacika írta:

csendi írta:
A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :(
Itt talasz kepeket is
UI. Latom nem lehet beileszteni PDF-t....kuldj egy pm-t az email cimeddel es ott elkuldom

Elméletileg lehet PDF-et is beilleszteni. Nekem is küldd már el légyszi, hogy megnézzem, hogy be lehet e tenni.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: rlacika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 01 09:53 #46635

rlacika írta:

csendi írta:
A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :(
Itt talasz kepeket is
UI. Latom nem lehet beileszteni PDF-t....kuldj egy pm-t az email cimeddel es ott elkuldom

Üzenetben elküldtem a cimemet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 szept. 01 08:15 #46632

csendi írta:

A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :(
Itt talasz kepeket is
UI. Latom nem lehet beileszteni PDF-t....kuldj egy pm-t az email cimeddel es ott elkuldom


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: csendi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 aug. 31 20:59 #46630

csendi írta:

A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :(
Igen, egy olajbanban fut mindketto....de leereszto csavar ketto van, mindketto a difi alatt. Feltolteni legkonnyebben a hatramenet vilagitaskapcsolo kicsavarasaval lehet. Ez a kapcsoloszekreny tetejen talalhato, elektromos kabel megy hozza. A kapcsoloszekrenynek van olajpalcaja is ahol az olajszint elenorizheto. Ez a kocsi alol a legkonnyeben elerheto, a diferencial resz tetejen van. Az 5-os sebeseghez tartozo fogaskerekek jobb kenese erdekeben jo ha a szint kb 1,5-2cm-rel a maxim jel felett van.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: csendi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 aug. 31 15:52 #46627

A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 aug. 11 12:41 #46540

csendi írta:

E.G. írta:
csendi írta:
Attol tartok, hogy az a repülögephang szerü zaj amit ujabban hallok, üresjaratban is gurulas közben, az a differencialmüböl jön. Mi okozhatja, es mit lehet tenni ellene? :smt217 Ducato 230, 2,8 itd (1998-as evjarat) Köszönöm a segitseget.

Felemelve a kocsit, neztétek, hogy nem a kerékcsapágy bug, morog. Annak szokott ilyen hangjának lenni. A difik elvileg akár ket motort is kiszolgálnak, de ez mindenképpen szervizes munka.

Es ez meddig tudja huzni? Eppen most keszülünk csütörtökön utra kelni. (Igaz nem messzire)

Szia! Én nem biztos, hogy elindulnék! Ha csapágy, az bármikor eltörhet, vagy beragódhat, és akkor nagyobb a jarulékos gond. Ha difis a kocsi, ott is vagy csapágy gond, de mivel az olyajban fut , nem igen szokott előfordulni, vagy a tányér/ kupkerék kopott el, de az nem ilyen hanggal jár. Azt javasolm , ugorj el egy szervízbe, felemelik a kocsit, és rögtön adott , hol a hiba.

Megköszönte: csendi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.