Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Több
2021 szept. 19 17:57 #57098

A mi mostani lakóautónk 6 m hosszú, alkóvos, fogyasztása 8-9 l, erős szembeszélnél 10 l. A magassága nem egészen 3 m. Az alkóvban és hátul 2-2 személyes ágy. Visszaforgatható ûlésekkel öten is lehet étkezni. Az előző lakóautónk 7,20 hosszú volt, mindig izgultam, hogy ne állítsanak meg minket súly mérésre, em nagyon tudtunk 3,5 tonnán belül maradni. Ezzel nincs ilyen izgalom. A fűtés dízel, a boyler gáz. Chausson Flash 01 a típusa. A nagy garázs jól használható, a fürdőben zuhanyozáskor leválasztható egy rész, kènyelmes, de nem teljesen különálló a zuhanyfûlke. Ha ketten vagyunk teljesen kényelmes, egyik fiunk régen gyakran, most már csak neha jön velûnk, így is kényelmes, szerintem két gyerekkel is megfelelő lenne. Ez Ford alépítményen van, de biztos vannak hasonlók Fiat alvázon is. Napelemekkel és nagyobb kapacitású fedélzeti akksival nem kell áramra csatlakoznunk. Tavasszal volt 10 éves, több, mint 140 ezer km van benne, elég sokat hasznàljuk, szeretjük.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 18 11:59 #57097

Elég minimalista..... A gyapot szigetelés nem igazán jó, a rázkódástól szétesik, porlik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 szept. 12 18:13 #57095

Sziasztok!

Talán fél éve már kértem segítséget lakóautókkal kapcsolatban, nos azóta sem sikerült vennem :(

Most a kiszemelt darab ez a kívülről szép narancssárga teherautó (furgon lakót szeretnék mindenképp). Belülről már annyira nem találom szépnek, de azon lehet segíteni talán dekorral és tulajdonképpen minden megvan benne ami nekem egyelőre kell pár napos utazásokhoz (kivéve a 220V és a napelem)

Mit gondoltok róla?

A szigetelés gyapot + hőtükör + lambéria, az állófűtés kínai, munkaakkut a generátor tölti, valamilyen töltésvezérlő is be lett építve hozzá, egy 12 v-os kiállás van illetve a vezeték a 220v-hoz be lett húzva, a gázpalack sima alumínium, tiszta és szürkevíztartály is van, mikrokapcsolós csappal, és a bútorok rétegelt nyárból készültek. Minden kiszerelhető ha szükséges (vizsga esetére ugyebár)

Nekem az 1,6 ár elég sok, (persze lehet hogy korrekt, nem igazán tudom megítélni a beépítés árát) hasonló állapotú ugyanilyen üres modellt 1,2 millióért láttam hirdetve.

Köszi!

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/volkswagen...transporter-17383367

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 30 19:27 #57081

carlmarx írta:

Azt hiszem, az első elem, amire szüksége lesz, a kemping, pontosan úgy, ahogy a képen látom. Ellenőrizheti a https://www.truck1.hu/lakoautok/ címet, ha nem tudja, hová menjen. A biztonságos autó a jó utazás garanciája. És ez azt is jelenti, hogy nem lesz szüksége sátorra, mert saját kempingező autójában lakhat.
--kedves Károlyom --- az, hogy ahogyan a nagy vezír 1917 ben az Auróra mellett kimondta ,majd a valahanyadik kötet 510-en akárhányadik oldalán írásban is megerősítette , nos a helyzet nem áll fenn ! V. I. lenin

Megköszönte: gattila, Sala

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 30 17:38 #57080

Azt hiszem, az első elem, amire szüksége lesz, a kemping, pontosan úgy, ahogy a képen látom. Ellenőrizheti a https://www.truck1.hu/lakoautok/ címet, ha nem tudja, hová menjen. A biztonságos autó a jó utazás garanciája. És ez azt is jelenti, hogy nem lesz szüksége sátorra, mert saját kempingező autójában lakhat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 aug. 14 15:50 #57059

Sziasztok!

Egy ideje már motoszkál bennem, érlelődik a gondolat, hogy lakóautót vásároljunk. Korábban, még a gyerekek előtt motorral túráztunk kis hazánkban és a szomszédos, illetve nem szomszédos országokban és azt a szabadség élményt keresem. Mivel azóta született két lányunk, ezért a kirándulást némi komforttal muszáj megtámogatnunk, hogy a gyerekek is élvezzék és nekünk is élmény legyen, ne kínlódás. Mielőtt kérdéseket tennék fel, elolvastam az utolsó betűig ezt a topicot és gondolkodtam erősen a felhasználási területen, igényeinken, lehetőségeinken.

Következőkre jutottam.

4 személy, 2 felnőtt, 2 gyerek (6-8 évesek)
Félintegráltban gondolkodnék, az alkóvos a magasság miatt annyira nem jó, mert egyrészt fedett helyen szeretném tartani (3m magas a garázs, bár nyilván ez alakítható), másrészt jelentősen növeli a fogyasztást, illetve nem szeretnék magasságkorlátokba ütközni sehol. A full integrált a speciális alkatrészek, karosszéria elemek miatt nem tetszik.
Felhasználási terület: Előbb országhatáron belül 2-3 napos kirándulások, aztán ha belejövünk, nyáron Horvátország, később akár még messzebb merészkednénk 5-7 napra. Munka és iskola miatt több hétre nem tudunk lelépni. Jellemzően szerintem kempingekben szállunk majd meg eleinte, közművek és a biztonság érzet miatt, aztán majd alakul, kiderül mennyire bátorodunk fel. Őszi, enyhe téli időszakban azért biwakolnánk, kempingekből úgysincs túl sok nyitva itthon olyankor, ellenben a gyerekek és mi is szeretünk fürdeni, így a számunkra több szabadidővel kecsegtető őszi, téli szezonban a termál fürdőket és kempingeket szívesen látogatnánk.

Elrendezést illetően gondolom már alap a forgatható sofőr és utas ülés, variálható asztal. A hátsó ágy lehet keresztben is, cserébe jó lenne, ha a fürdő szeparált zuhanyzóval lenne szerelve.
Az autó hossza megint egy bizonytalansági tényező. A vállalkozásunkban egy 6m-es Ducatot hajtok, bárhova beparkolom, ahova egy átlag személyautót. A 7,4m hosszúság már okozhat fejfájást, ha netalán városba keveredünk.
Aztán a gépészet. Tudom nektek furának tűnhet, de én idegenkedem a gáztól. Még az otthoni palackot se szívesen cserélem ki. Jobban tetszene, ha a fűtés, melegvíz dízel üzemű lenne, nem kell cserélni, tölteni palackot, nincs műszaki vizsgára gáztömörségi jegyzőkönyv és a biztonság érzetem is nagyobb lenne.
A hűtőszekrényeket illetően furának találom egy kicsit, hogy még ma is előszeretettel építenek be a gyártók abszorbciós készüléket, ahol szintén nyílt gáz láng van, illetve 12Vról nem túl hatékony. Nekünk nem kell nagy szekrény, elég lenne egy kisebb, kompresszoros. Nézegettem és az újabbak 1,5A fogyasztanak, ami szerintem szenzációs, akkor miért építenek be még mindig 100 éves technikán alapuló dolgot? Azon kívül, hogy hangtalan és 3 üzemű, ezt értem, de igazán mégsem. Ebből következik, hogy elektronika terén számomra fontos lenne nagy kapacitású munka akksi és persze megfelelően méretezett napelem.
Aztán, hogy még tovább bonyolítsam, az alap Fiat Ducato legyen. 20 éve Ducatokkal dolgozunk, de ismeretségi körben sok Ford-Peugeot-Citroen furgon van és a 2.2-es Ford Puma motort kerülném.
Fiatal, kevés futású, vagy új. Keret erősen képlékeny, igazából van egy nyaralónk egy termál fürdő mellett, ha azt eladnánk, újat is tudnánk venni 20MFt+áfáig kb.
Még egy igény. Tetőklíma. Tudom lehet élni nélküle, de a mostani 35 fokokban azért annyira nem lenne kellemes egy bódéban, ha meg óránként be kell indítani a kocsit, egy kempingben azért biztos felhördülnének a szomszédok. Ugyanakkor ahogy bele ástam magam a hazai kempingek honlapjaiba, több helyen írják, hogy 6A kismegszakító van. Nyilván nagy teljesítményű klíma nem kell egy lakóautóba, mert alapvetően kicsi a tér, de érdekelne ezzel kapcsolatban tapasztalat, hogy mennyi a valós fogyasztása, elég szokott lenni a 6A?

Családban van lakóautó, szóval ez egy plusz motiváció, hogy rokonsággal, társasággal is tudnánk menni, illetve baráti társaságban is megindult már a vezérhangya. Jó barátok béreltek a VPT caravántól idén és tavaly is, de őszintén megmondom, hogy én azt nettó pénzkidobásnak érzem, hogy 4-500eFt-ot kifizessek 7-10 napért. Meg, ha meglenne a lakó, tutira többet is mennénk, hisz ha megvan, használjuk ki! :)

Szóval nagyon szívesen vennék tanácsot, ötletet, véleményt a gondolataimmal kapcsolatban. Akár konkrét típust, legyen új, vagy fiatal használt.


Hálás köszönettel

Zsolt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 30 15:38 #56989

istozi írta:

A Großglockner nem vészes. Kényelmes kanyarok, enyhe emelkedő. Ezen belül az Edelweisspitz kemény, de megéri, mert onnan csodás a kilátás. Van parkoló az alján, sokan ott hagyják a verdát és felsétálnak. A Dolomitokban már találtam problémásabb utakat, ahol a nagyon szűk és keményen emelkedő visszafordítókat csak egyes fokozatban lehetett teljesíteni.

De gondolom nem 75 lovas öreg Ducatoval mentél fel a Glocknerre... A "közvélemény kutatásom" alapján az elég kevés oda... Vagy mégse? Voltam fent én is, a Skoda Fabia 1.4 16V simán felmászott, bár az se egy erőgép... Szeretném a személyautóval korábban bejárt szép helyeket lakóval újra megkeresni, a közelben éjszakázni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 30 14:44 #56988

A Großglockner nem vészes. Kényelmes kanyarok, enyhe emelkedő. Ezen belül az Edelweisspitz kemény, de megéri, mert onnan csodás a kilátás. Van parkoló az alján, sokan ott hagyják a verdát és felsétálnak. A Dolomitokban már találtam problémásabb utakat, ahol a nagyon szűk és keményen emelkedő visszafordítókat csak egyes fokozatban lehetett teljesíteni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 28 13:54 #56985

Akkor nekem ezek szerint a 92 lovas turbósat kellene megcéloznom minimumnak. Jól sejtettem, ezért is tettem fel a kérdést. Mindenkinek köszönöm a segítséget, ez fontos infó volt! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 26 14:00 #56983

KATAND írta:

Srychy írta:
Szerintem ez gyenge lesz...
sekli írta:
Tisztelt lakóautó tulajdonosok! Szeretném megvásárolni első lakóautómat. A 90-es évek elején készült "csőrös" Fiat Ducato-kat nézegetem, mert árban ezek elérhetők számomra. Kérdésem, hogy a 75 lóerős szívódízel változatok egy közepes méretű (6 méter hosszú) alkovos felépítménnyel alkalmasak-e Alpesi túrákra? Azaz képes-e egy ilyen csigaház gond nélkül felmászni pl. 2000 méteres tengerszint feletti magasságokba? Nem extrém emelkedési %-okra gondolok, de pl. egy Grossglockner-hágóra. Van valakinek ilyen tapasztalata?

Nekem 92 lovas 2,5TD van 87-es kiadás. Járok síelni vele nem a hegyek ura de eltudsz közlekedni. Á 75 ló ...hát?? ,szerintem kicsit karcsú amire te szeretnéd:sorry

Szia!
Nekem is egy szívó dezső 2.5-ös van (mitsu L300) ráadásul kisebb, csak 5m...a saját tapasztalatom az hogy idehaza elég, de én is hiányolom belőle a turbót...ha hegyre mész oda kell a TD az tuti!!

Megköszönte: sekli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 24 11:41 #56981

Srychy írta:

Szerintem ez gyenge lesz...
sekli írta:
Tisztelt lakóautó tulajdonosok! Szeretném megvásárolni első lakóautómat. A 90-es évek elején készült "csőrös" Fiat Ducato-kat nézegetem, mert árban ezek elérhetők számomra. Kérdésem, hogy a 75 lóerős szívódízel változatok egy közepes méretű (6 méter hosszú) alkovos felépítménnyel alkalmasak-e Alpesi túrákra? Azaz képes-e egy ilyen csigaház gond nélkül felmászni pl. 2000 méteres tengerszint feletti magasságokba? Nem extrém emelkedési %-okra gondolok, de pl. egy Grossglockner-hágóra. Van valakinek ilyen tapasztalata?

Nekem 92 lovas 2,5TD van 87-es kiadás. Járok síelni vele nem a hegyek ura de eltudsz közlekedni. Á 75 ló ...hát?? ,szerintem kicsit karcsú amire te szeretnéd:sorry

Megköszönte: sekli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 24 09:36 #56980

Szia.Nekem is ilyen van.A nagyobb emelkedokon nem kell sokat bibelodni a valtassal 2 es 3 as .a sik terep a baratja inkabb..Viszont ha nem autopalyan kozlekedsz elfigadhato..Neztem ezt a kocsit ha nem csodat varsz akkor tok jo auto..

Megköszönte: sekli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 24 09:27 #56979

....ez a Le /tengerszint különbözet többet igényel .Szerintem legalább 101 Le-t . Egyébként maga a szívódízel hazai terepre jó ! maga a teljesítmény "alföldi " autó . De felfelé az utasok is tolhatják.:smt209

Megköszönte: sekli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 24 08:26 #56978

sekli írta:

................ Azaz képes-e egy ilyen csigaház gond nélkül felmászni pl. 2000 méteres tengerszint feletti magasságokba? Nem extrém emelkedési %-okra gondolok, de pl. egy Grossglockner-hágóra. Van valakinek ilyen tapasztalata?
Szeretni fognak a közlekedők.......
,bár ezek az utak régen is megvoltak.
És azzal mentek ami volt. BMW Isetta ,Bogár csak ,hogy a "legerősebbeket" említsem :cheer:
Persze azóta sokat változott a technika :)
De azért Mo-n is vannak szoptatós részek!
Legalábbis nekem ,mármint a tranyómnak.
Bár a Juliai alapokban is elevickéltünk. És figyeltem folyamatosan a tükröt ,hogy ne legyen túl sok anyázás!
Én inkább az autópályát dobom. Amúgy is unalmas ,nem nekünk való.
Viszont ez a motor elmegy növényi olajjal is ugye? Osztrák Németben mehetel vele.
Csak egy lángossütödés ismerős kell :smt204

Megköszönte: sekli

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 24 07:45 #56977

Szerintem ez gyenge lesz...
sekli írta:

Tisztelt lakóautó tulajdonosok! Szeretném megvásárolni első lakóautómat. A 90-es évek elején készült "csőrös" Fiat Ducato-kat nézegetem, mert árban ezek elérhetők számomra. Kérdésem, hogy a 75 lóerős szívódízel változatok egy közepes méretű (6 méter hosszú) alkovos felépítménnyel alkalmasak-e Alpesi túrákra? Azaz képes-e egy ilyen csigaház gond nélkül felmászni pl. 2000 méteres tengerszint feletti magasságokba? Nem extrém emelkedési %-okra gondolok, de pl. egy Grossglockner-hágóra. Van valakinek ilyen tapasztalata?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 23 23:22 #56976

Tisztelt lakóautó tulajdonosok! Szeretném megvásárolni első lakóautómat. A 90-es évek elején készült "csőrös" Fiat Ducato-kat nézegetem, mert árban ezek elérhetők számomra. Kérdésem, hogy a 75 lóerős szívódízel változatok egy közepes méretű (6 méter hosszú) alkovos felépítménnyel alkalmasak-e Alpesi túrákra? Azaz képes-e egy ilyen csigaház gond nélkül felmászni pl. 2000 méteres tengerszint feletti magasságokba? Nem extrém emelkedési %-okra gondolok, de pl. egy Grossglockner-hágóra. Van valakinek ilyen tapasztalata?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 jún. 02 18:46 #56947

Beszélj egy teherautó-tulajdonossal. Pontosan ugyanakkora költségeket tervezhetsz.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 31 10:20 #56942

Szepnapot ,szeretnek egy amerikai lakobuszt majd, De nemtudom mik lenenek a koltsegei ,gondolok ,muszaki ,engedelyek, adok, biztositas stb, megkoszonnem a segitseget ,hatha mas kaliber utan kene nezni ,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 27 08:54 #56937

gattila írta:

Ha a papirozását vállalják, nincs szétrohadva az alja, működik a nyitható tető, én inkább ezt választanám:

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/re...tfaia_tetos-14388259
Nyitható tető.....
Kíváncsi lennék az állapotára ,mert a cseréje ,javítása elég derága.
Én mikor keresgéltem nagyon tetszettek a nyithatósak , aztán nem az lett hanem kemény tetős. Nagyon nem bántam meg.
Aztán megismerkedtem egy márkatársal és elregélte ,hogy nyithatósa volt de soha többé! Történt velük ,hogy a Balcsinál jó kis szeles esős időbe keveredtek és le kellett húzni a tetőt. Főleg a szél miatt. Természetesen nem volt kellemes a nedves vászon(amit ki kell szárítani mert másképp penész stb....) ,meg az sem ,hogy így mindenki egy színtelen lejjebb költözött. A ház ura pedig a padlón aludt két napig.
Na meg a pakolásról ,fűtésről , esetleg biwakról ne is beszéljünk.........
Ettől függetlenül imádom a nyithatósakat.
Persze ezeknek is van előnye a kemény tetővel szemben. De mindenki másképp gondolja és ez így van jól :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2021 máj. 26 12:18 #56936

Ha a papirozását vállalják, nincs szétrohadva az alja, működik a nyitható tető, én inkább ezt választanám:

www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/re...tfaia_tetos-14388259

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.