Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Túlsúly

Több
2019 júl. 08 21:21 #55173

...visszatérő túlsúly problémára az egyik klubtársunk a Zeatxot javasolja.
:woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Bocs, de ezt nem hagyhattam ki!

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 07 07:49 #55163

Jóreggelt srácok,

Lassan a horvát határra érek, és nem hagy nyugodni a kérdés, hogy kell e aggódjak a kb 600kg túlsúly miatt ami a csigámat terheli.

Van esetleg bármi tapasztalatotok, élményetek horvátország és az állandóan visszatérő túlsúly-problémák viszonyában?

Érdemesebb kerüljem az autópályát Split-ig, vagy inkább az a jó ha ott megyek?

köszönöm ha bármilyen hasznos infot megosztotok

üdv
Norbi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 16 19:46 #51600

NagyPapa írta:

Az információim a lakóautós túlsúllyal annyi, hogy a németeknél + 10 % ig nem büntetnek, Ők sokkal nagyobb bajba kerülnének, mert HYMER járgányokról mindenki tudja, hogy bizony alaphangon nehezek.
Az Osztrákoknál lakóautóra ez a határ sajnos csak 5 %!
Ott két helyen van igen gyakran mérés, az egyik az ASFINAG parkolója Schwehat előtt, a másik Salzburg előtt egy szintén egy parkoló, de ott úgy, hogy minden 2,5 tonna feletti járgánynak ki kell menni.
Az ASFINAG-nál én is láttam -szerencsére a másik oldalon voltam- két alkalommal is, hogy mindenkit kitereltek és beintésre küldtek a mérleg-szőnyegekre autókat...

Azert ehhez hozzatennem, hogy Ausztriaban (Bruck es Wels) a(z) (elektronikus) tabla szerint csak a 2,5t össztömeget meghalado teherautoknak kell kimenni merlegelni. En mar többször haladtam el az elmult 5-6 honapban (amiota van lakoautonk) a nyitott merleg mellett, eddig senki nem szolt erte.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 16 11:35 #51599

Gratulálok!


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 16 09:10 #51598

Update:
a súlyprobléma megoldódott, 2250 helyett már 2500 szerepel a forgalmiban!! Köszi mindenkinek a tanácsokat!

Leírom hogyan intéztük, hátha valakinek jól jön még:
Találtunk a kocsiban (morotrétben) egy súlytáblát, amin szerepelt a bűvös 2500-as szám. Ezután kormányablakot, vizsgabázist kérdezgetve először azt az infót kaptam hogy ezt csak központi vizsgaállomásokon, azaz a nemzetközi közlekedési hatóságnál tudom intézni. Mentünk egyből Szigetszentmiklósra, ahol ugyan mondták hogy rendben lenne a 2500-as súly, viszont a bürökrácia valamiért igényt tartott volna a felújtások alatt a felépítményből eltűnt másik súlytáblára. Elintultunk hát igazolást kérni a dethleffs felépítmnyünkről, miközben kiderült, hogy a Fejes Caravannál igazolást ugyan nem tudnak adni, de le tudják vizsgáztatni a mi Bertánkat, helyesbítve az össztömeget. Számtalanszor tapasztaltuk az elmúlt időszakban hogy ahány vizsgabázis/okmányiroda annyiféleképpen értelmezik a dolgokat, szóval ha valahol nem sikerül valamit elintéznetek, érdemes megpróbálni egy (kettő, három) másik helyen :D
Kicsit bosszantó hogy egy hónapja műszakizott a kocsi, de nekünk bőven megért egy vizsgadíjat hogy nyugodt szívvel pakolhatunk a kocsiba ;)

Megköszönte: Brigi, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 12:06 #51572

Köszi a tapasztalatokat!
Nem számolunk hatalmas túlsúlyokkal, 100 kg (ami kevesebb mint 5 %) is már nagy komfortugrás lenne. Ráadásul a 3500-at elérni sincs esélyünk, szóval nem esünk a jogsi kategória vagy GO-box szempontjából necces csoportba.
Jó volna tudni hogy ilyen kis túlsúly (5 max 10%) esetén is kipakoltatják-e a többletet, illetve milyen bírságokra lehet számítani, ha mégis. Az megnyugtató hogy legalább kártyás fizetésre van lehetőség, de elég minimál költségvetéssel indulunk el... ha sokra lehet számítani, akkor inkább minimalizálunk.
A rugóink mindenesetre frissen lesznek javítva, remélem ezzel is hozzájárulunk hogy szemre is megfelelő súlyúnak nézzünk ki. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 12:05 #51571

Az információim a lakóautós túlsúllyal annyi, hogy a németeknél + 10 % ig nem büntetnek, Ők sokkal nagyobb bajba kerülnének, mert HYMER járgányokról mindenki tudja, hogy bizony alaphangon nehezek.
Az Osztrákoknál lakóautóra ez a határ sajnos csak 5 %!
Ott két helyen van igen gyakran mérés, az egyik az ASFINAG parkolója Schwehat előtt, a másik Salzburg előtt egy szintén egy parkoló, de ott úgy, hogy minden 2,5 tonna feletti járgánynak ki kell menni.
Az ASFINAG-nál én is láttam -szerencsére a másik oldalon voltam- két alkalommal is, hogy mindenkit kitereltek és beintésre küldtek a mérleg-szőnyegekre autókat...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: bigzee, bertha

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 11:27 #51569

Nekem az ausztriai helyzetről van kézzel fogható tapasztalatom, arra én csak akkor megyek, ha biztos vagyok benne, hogy nincs túlterhelve a kocsi.
Most is kitereltek bennünket az autópályáról Graz környékén, egy parkolóba, lassan el kellett gurulnunk egy rendőr előtt, aztán intettek, hogy mehetek tovább.
Ezeknek az osztrák rendőröknek olyan szemmértékük van, hogy messziről kiszúrják a túlsúlyt. A sógoromat fogták már meg kb. 1 tonna túlsúllyal, Ő egy méter se mehetett tovább, küldeni kellett utána egy másik kocsit, amibe átrakták a rakomány egy részét. A bírság kb. 1000 euró volt, amit a helyszínen ki kellett fizetni, még szerencse hogy kártyát is elfogadnak. Később még jött valami csekk is, azon egy kisebb bírságot kellett befizetni.
Én úgy tudom, tengelyenként kb. 50 kg túlsúlyt még elnéznek, viszont a mérésnél úgy kell ráállni a mérlegre, hogy nem szállhat ki senki, pl. leengedni a vizet. A sógoromnak az volt a szerencséje, hogy eredetileg 5 tonnás volt a Sprinter, később vizsgáztatták le 3,5 tonnásra, így a gyári adattáblán lévő megengedett össztömeget nem lépték túl, ezért úszta meg relatíve olcsón...

Megköszönte: bertha

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 11:19 #51568

Ahogy Istvan irta, biztos novelheto a forgalmiba beirt suly ha a tehnikai eloirasok megvannak. De szerintem nincs ertelme parazni egy kis tulsuly miatt. En egyedul Ausztriaban lattam autokat merlegelni, de csakis autopalya melett! Ottan a GO-box miatt erdkli oket a dolog, mert 3,5T felett az kotelezoes pluszbevetelt biztosit az ASINFAG-nak! De ha nem nagyon sietos az utatok, nyugodtan lehet menni Ausztriaban rendes orszaguton (higyjetek el, sokkal tobbet lattok igy!!!), ott az ordogot se erdekli hogy 3250 vagy 3550 vagy. Mashol (Olasz,Nemet, Francia, Svajc-ahol en jartam) nem lattam semi ilyennemu akciot. A mi csigank gyarilag 3850 engedelyezet osszsulyu volt, de valami okbol nemet gazdaja 1991-ben leertekeltette a sulyat 3500-ra. Hat en lemertem...es biza majdnem uresen ennyi! Ugyhogy ezert figyeltem oda a meresekre, de eddig nem volt gubanc.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: bertha

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 10:53 #51567

Annak hol tudok utánanézni, hogy létezik-e ilyen? Rákerestem, de nem sok infót találtam. Ha a max tengelyterhelésünk összege nem sokkal több (+kb 100kg) mint az összsúly, akkor lehet egyáltalán esélyünk erre? Vagy a max tengelyterhelést is szokás kissebbíteni?
Huhh ha lehetséges is, egy hét alatt ez ultranecc h átmegy, remélem tudtok valamit írni a túlsúllyal közlekdésre is...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 08:17 #51566

" a forgalmiban lévő max súlyt át lehet iratni"
Azt hiszem, a megengedett össztömeg módosításának az útja, hogy ha annak a gyártónak van azonos alvázon, azonos (vagy erősebbre átépíthető) futóművel és fékrendszerrel nagyobb össztömegű gyártmánya, akkor egy szakvéleményben arra hivatkozva (alkatrész cikkszámokkal igazolva) lehetne kérni a módosítást.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: bertha

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 02:37 #51565

+ Angol fórumokon találkoztam azzal a lehetőséggel hogy a forgalmiban lévő max súlyt át lehet iratni, vagyis engedélyeztetni nagyobb súlyt. Szerintetek ez nálunk is lehetséges? Ha igen, hogyan és hol kell intézni? (Mondjuk arra kevés esélyt látok hogy ez egy hét alatt elintáződne, de talán legközelebbre)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 12 01:54 #51564

Sziasztok,

találtam pár hozzászólást a témában, de nem lettem sokkal okosabb. Tudjátok hol lehet utánanézni az Európai országok (leginkább Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Ausztria, Szlovénia) túlsúllyal kapcsolatos bírságolásának és a gyakorlatnak ezügyben? Nagyon ellentmondásos információkat találtam eddig, kezdetnek alig van arról infó hogy 3500 kg alatti járművekre mi vonatkozik. Az új magyar rendszerről sem igazán derül ki hogy foglalkoznak-e személygépkocsikkal (lakókkal 3500 alatt), és ha igen akkor van-e valami elnézett többlet. 5%-kal itt-ott lehet találkozni, de konkrét infó sehol. A bírság összegéről meg pláne semmi ebben a kategóriában.

Felújítás után kissé megnőtt az önsúlyunk, 370 kg maradt a 2250-es mágikus határig, ha megtankoljuk a kocsit, plusz akksi, gáz és beülünk, alig fér be már valami. Pedig fél évre indulunk, szóval vinnénk ezt-azt. Spanyolország fele vesszük az irányt, szerintetek merre érdemes menni? Legalább 5% plusz ha beférne, azzal már egész jók lennénk, de legalábbis tudnunk kéne mivel járhat a túlsúly, és bevállaljuk-e vagy inkább hódolunk a drasztikus minimalizmusnak... :P

Éva

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.