Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2015 nov. 23 06:10 #46935

woodoopilot írta:

Van valamilyen megoldás arra a lakóautóknál, hogy a ciklikus aksik fullra töltődjenek menet közben? Gyártanak erre a célra valami spéci DC-DC konvertert? Az indítóaksikat csak 14,4V-ig szabad tölteni, az autó generátorok is erre az értékre vannak beállítva, de a ciklikus ólom aksik 15V-nál érik el a 100%-os töltöttséget, az viszont már már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének.

Nekünk a motortérben gyárilag 2 db indítóaksi van, külön munkaaksit viszont nem találtam. Nem szívesen építenék be nehéz ólom aksikat a fedélzeti áram ellátáshoz, inkább lítium cellákat vennék. A 100 Ah-s LiFePO cellák csak 3,3 kg tömegűek, egy 12V-os pakkot össze lehet rakni 13 kg-ból. Az áruk sem vészes, 38e Ft/db, de 10 évet is kibírnak. Savas ólom aksikból kb. 50 kg lenne egy hasonló kapacitású akkupakk tömege, zárt rendszerű VLRA akkukból meg kb. 70 kg. Viszont a lítium akkupakk töltéséhez 15,2V végfeszültség kellene, tehát azokat a motor generátoráról pláne nem lehet fullra tölteni, csak ha valamilyen konverterrel megemeljük a feszültséget...

Azért nem ennyire durva a helyzet, mármint a súlyokkal:
Valóban egy lítium-foszfátos akkupakk kb 13 kg, de egy 95 Ah-s AGM akku is "csak" 27 kg, nem 50!!
Igen a lítiumos akksinak 100 %-ra töltése esetén kissé magasabb töltési fesz kéne, de! A szakirodalom szerint nagyon extrém esetben kell és szabad ezeket 100-% ra feltölteni!! Ennek ellenére, nem igazán nyerő a generátorral tölteni, mert a töltési áramot szabályozni kellene, amit ugye a generátor valóban nem tud, így akár ki is gyulladhat, sajnos pontosan az LiFePO érzékeny erre!!
Áthidaló megoldásnak, vagy akár véglegesnek javasolnám a napcellát egy lítiumos töltés-szabályzóval kombinálva! Erre a célra már egyetlen modul (250 - 280 wattos, 55-70 eFt) tökéletesen megfelel. (vagy 2 db 100 wattos semiflexibil panel, csak az sokkal drágább)
Másik, talán egyszerűbb (is meg nem is) megoldás: egy Lítiumos MPPT töltésszabályzó beiktatása a generátor és az akkupakk közé!!
Ez képes a fesz ilyen mértékű megemelésére, de az áram korlátozást sok típus közülük nem tudja is!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 22 13:19 #46933

Van valamilyen megoldás arra a lakóautóknál, hogy a ciklikus aksik fullra töltődjenek menet közben? Gyártanak erre a célra valami spéci DC-DC konvertert? Az indítóaksikat csak 14,4V-ig szabad tölteni, az autó generátorok is erre az értékre vannak beállítva, de a ciklikus ólom aksik 15V-nál érik el a 100%-os töltöttséget, az viszont már már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének.

Nekünk a motortérben gyárilag 2 db indítóaksi van, külön munkaaksit viszont nem találtam. Nem szívesen építenék be nehéz ólom aksikat a fedélzeti áram ellátáshoz, inkább lítium cellákat vennék. A 100 Ah-s LiFePO cellák csak 3,3 kg tömegűek, egy 12V-os pakkot össze lehet rakni 13 kg-ból. Az áruk sem vészes, 38e Ft/db, de 10 évet is kibírnak. Savas ólom aksikból kb. 50 kg lenne egy hasonló kapacitású akkupakk tömege, zárt rendszerű VLRA akkukból meg kb. 70 kg. Viszont a lítium akkupakk töltéséhez 15,2V végfeszültség kellene, tehát azokat a motor generátoráról pláne nem lehet fullra tölteni, csak ha valamilyen konverterrel megemeljük a feszültséget...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 19 19:26 #46922

Még nem vagyok hozzá szokva, hogy spórolni kell a súllyal, nekem a fagyis kocsikban is 100 kg aksi van, az elektromos mopedautómban meg 150 kg, nem tűnt soknak a Powewall se.

Egy nagy előnye lenne egy ilyen akkupakknak, hogy nem kellene a napon állni a csigával, csak el kellene gurulni valamelyik városba, szinte mindenhol vannak már gyorstöltők (még nálunk Debrecenben is), és akár ingyen is lehetne vételezni 7 kWh energiát. Azt egy lakóautóban több napra is be lehetne osztani. Vagy építeni kell valami minimál elektromos járgányt, abba beépíteni a Powerwallt, és azzal begurulni a belvárosokba...:)

Azt meg végül is nem igen venné észre senki, ha évközben otthon használja valaki a rendeltetésnek megfelelően a napelemes rendszerében a Powerwall-t, aztán amikor nyaralni megy, átrakja a lakóautójába...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 19 07:59 #46916

woodoopilot írta:

Egy lakóautóba vajon be lehetne építeni egy Tesla Powerwall-t?

www.teslamotors.com/powerwall

7 kWh a kapacitása, 100 kg, 10 év garancia, 3000$...

AGM ólom aksikból kb. 250 kg kellene ekkora kapacitáshoz, és azok 500-1000 töltést bírnak csak.

Elvileg igen, bár az is 100 kg súlyú. A mintegy 1,3 millás ára (itthon a mi ÁFA kulcsunkkal) azért ma még riasztó!
Kérdés még, hogy ekkora teljesítményt a napmentes éjszakai órákban egy lakóautó vajon fel tudna egyáltalán használni? Mert szerintem nem! Ez inkább egy lakás igényeit képes ellátni, de azt viszont kompletten!! Kell a kertbe, tetőre telepíteni kb 10 KW-nyi napcellát és be lehetne inteni az ELMŰ cégeknek!:woohoo: hurrá


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 18 18:13 #46912

Egy lakóautóba vajon be lehetne építeni egy Tesla Powerwall-t?

www.teslamotors.com/powerwall

7 kWh a kapacitása, 100 kg, 10 év garancia, 3000$...

AGM ólom aksikból kb. 250 kg kellene ekkora kapacitáshoz, és azok 500-1000 töltést bírnak csak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 máj. 20 06:12 #46138

MOLL akksit!

WWW.LEGJOBBAKKU.HU


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: EdGaR, olah80, Gylaci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 máj. 19 16:09 #46137

Autó indító akksit vennék. Ducato 2002-es 2.8 JTD-hez. Mit ajánlotok?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 25 20:09 #45166

Üdv Neked is! :)

Na jó a Konrad, vagy Conrad? termékei tényleg kicsit bazárinak tűnnek, de épp ezért volt elméleti a kérdés. :)
2x100 W épp hogy elég? Azt hiszem át kell értékelnem a világot.:) Mert az már komolyabb beruházás, és nem tudom, hogy erre a jelenlegi lakóra érdemes-e ennyit áldozni. Erre, esetleg max. még a következő szezonra tervezzük. Az előző lakónkkal is úgy jártunk, hogy megvettünk mindent, majd eladáskor a töredékéért odaadtuk az új tulajnak. Aki még húzta is a száját...Mert ugye a szintezők, az összes csatlakozók oda-vissza, székek asztalok, stb, még kivehető, de egy-két napelem már bonyolultabb, ha le kell venni eladás előtt. :smt217
Lehet, hogy a kofferes megoldás lesz amit itt is láttam ajánlásban már.

NagyPapa írta:

customman írta:
Oké, köszönöm. Annyira azért nem olcsó, hogy érdemes legyen kipróbálni ennyire negatív tapasztalat után. A tetőre szeret napelemmel nekem az a bajom, hogy nincs. :) Egyelőre. De akkor elkezdem az utánajárást, illetve a megfelelő topik átolvasását még egyszer.

Üdv Néked! :meghajol

A megadott adatok elméleti maximumot jelentenek, ami ugye a valóságban nem egészen úgy néz ki.
A 13 watt elméletileg is kevesebb mint 1 Ampert jelentene, de:
-Az Amorf napelemnek van a piacon ma kaphatók között a legkisebb hatásfoka!
- A téli napsütés ereje, beesési szőge miatt ennek a töredéke hasznosul csupán
A 13 watt mint teljesítmény elméletileg elegendő lenne egy MPPT töltőszabályozóval az akku szinten tartására, de a valóság ugye itt is más... No ha ehhez még veszel, vennél, egy MPPT szabályzót akkor dobnál egy nagy hátast, a költségek miatt!! :woohoo:

A végén csak halkan jegyzem meg, hogy a hivatkozott oldalon többnyire, nem az ipari, a jó minőségéről híres termékek találhatók, vásárolhatók...
:evil:

Nekem a tetőn 2 db 100 Wattos polikristályos egység van, ami éppen, hogy elég!!!
:smt204

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 25 17:45 #45165

customman írta:

Oké, köszönöm. Annyira azért nem olcsó, hogy érdemes legyen kipróbálni ennyire negatív tapasztalat után. A tetőre szeret napelemmel nekem az a bajom, hogy nincs. :) Egyelőre. De akkor elkezdem az utánajárást, illetve a megfelelő topik átolvasását még egyszer.

Üdv Néked! :meghajol

A megadott adatok elméleti maximumot jelentenek, ami ugye a valóságban nem egészen úgy néz ki.
A 13 watt elméletileg is kevesebb mint 1 Ampert jelentene, de:
-Az Amorf napelemnek van a piacon ma kaphatók között a legkisebb hatásfoka!
- A téli napsütés ereje, beesési szőge miatt ennek a töredéke hasznosul csupán
A 13 watt mint teljesítmény elméletileg elegendő lenne egy MPPT töltőszabályozóval az akku szinten tartására, de a valóság ugye itt is más... No ha ehhez még veszel, vennél, egy MPPT szabályzót akkor dobnál egy nagy hátast, a költségek miatt!! :woohoo:

A végén csak halkan jegyzem meg, hogy a hivatkozott oldalon többnyire, nem az ipari, a jó minőségéről híres termékek találhatók, vásárolhatók...
:evil:

Nekem a tetőn 2 db 100 Wattos polikristályos egység van, ami éppen, hogy elég!!!
:smt204


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 25 16:44 #45164

Oké, köszönöm. Annyira azért nem olcsó, hogy érdemes legyen kipróbálni ennyire negatív tapasztalat után. A tetőre szeret napelemmel nekem az a bajom, hogy nincs. :) Egyelőre. De akkor elkezdem az utánajárást, illetve a megfelelő topik átolvasását még egyszer.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 25 12:26 #45163

customman írta:

Sziasztok, van valakinek tapasztalata ehhez hasonló kütyük üzemeltetésében? Kidobott pénz, vagy alkalmas téli átvészelésre?

www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=401985
Nekem van egy, és egy nagy SEMMIT ér! Azért vettem hogy télen pótolja a hideg és a távközlős riasztó fogyasztását, mert párszor már lemerült az akku normálszint alá. Hát, pedig a töltésjelző szép pirosan vigyorog amikor süt a nap, a 90A-s aksi lement egy téli hónap alatt 10V alá! Ki is dobtam, most a tetőre szerelt 180W-os napelem teljesen feltöltve tartja mindkét aksimat, még ha bekapcsolva is marad a rádió! Úgyhogy véleményem szerint felesleges a linkben található cuccra pénzt költeni!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: Kerti, EdGaR, customman, NagyPapa, olah80

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 25 11:49 #45161

Sziasztok, van valakinek tapasztalata ehhez hasonló kütyük üzemeltetésében? Kidobott pénz, vagy alkalmas téli átvészelésre?

www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=401985

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 20 18:49 #45135

Ha valakinek van kapcsolata, szerintem a legjobb választás az ipari UPS-ből leselejtezett akku. Pl. a banki szervertápokban 6 havonta, a Tescoban 1 évente, a kórházakban pedig 2 évente cserélik az aksikat. Mivel áramszünet ritkán van, és csak a tartalék generátor beindulásáig kell az áramot biztosítani, az aksik pedig egy klimatizált helyiségben vannak csepptöltőn, így gyakorlatilag újszerű az állapotuk, A szerelők kapzsiságától függ az ár, legutóbb pl. 20 db 100 Ah-s aksit 10e Ft/db áron hoztak nekem.. Egy ilyen aksi 36 kg, és egy 80 A áramfelvételű fűtőventilátort kb. 1 órán keresztül tud működtetni, ha 10,5V-ra van állítva a mélykisülés védelem. Ezek teljesen zárt, AGM aksik semmilyen káros gázt nem bocsájtanak ki töltés közben, zárt térben is lehet használni őket.

Mellékletek:
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 24 09:46 #44269

Van egy vadonat új Mean Well PB-1000-12 full profi akkutöltőm, még sosem volt használva. 200-600 Ah kapacitású akkupakkhoz jó, max. 60A-rel tud tölteni: Az új ára 95500 Ft, ha esetleg érdekel valakit, 60e Ft körül megválnék tőle.
tapegysegaruhaz.hu/shop_ordered/3780/pic...akkumulatortolto.pdf

Azt számolgatom, hogy kb. netto 250e Ft-ért tudnék venni 200 Ah kapacitású 12V-os lítium akkupakkot, aminek csak 24 kg lenne a tömege. A 200 Ah kapacitású AGM akkupakkom tömege közel 80 kg, a kicsivel könnyebb és olcsóbb munka aksikból viszont csak a névleges kapacitásuk kb. 70%át lehet kivenni, ha meg nagy árammal sütjük még annyit se.. A lítium aksik viszont még nagy áramú kisütés esetén is tudják a névleges kapacitásukat, a ciklusszámuk pedig kb. 5x annyi mint az ólom aksiknak. Viszont az ólom aksikhoz gyártott töltőm nem jó a lítium aksikhoz, le kellene cserélni.

Egy biwakolásra használt lakóautóban hány évente cseréltek aksikat? Az elektromos kocsimban kb. 2 évet bírnak a spéci Panasonic AGM aksik, de gondolom egy lakóautóban nincs akkora igénybevétel...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 22 17:08 #44241

Én úgy oldottam meg a karbantarto töltőm villódzását, hogy vettem egy 30A-es kapcsoló üzemű tápot, ha halózatra van kötve az autó, akkor az látja el árammal a 12V-os rendszert, ha nem, akkor az akku pakk.

Így a töltő nyugodtan töltheti a "lekapcsolt" akkut.

Nyomi írta:

na pont ezt. Tehát (ha jól értem) vagy megveszem a spéci, de méregdrágát lakóhoz kitalált tültőt , vagy lekötve töltöm az aksit spéci töltővel. Ez azt hiszem a lényeg. Figyelmébe ajánlom mindenkinek.
Köszi.

Kerti írta:
Ezért fontos az, hogy csak megfelelő és kifejezetten erre tervezett eszközöket (napelem, töltő, stb) építsünk be a lakóautóba. Kivéve, ha ért hozzá az ember, hogy valóban a jó kombinációt rakja össze és tudja, hogy azzal nem lesz baj. Sokszor az okasban (mert az olcsóbb) megoldott dolgok drágábbak lesznek. A gyártók nem véletlenül fejlesztik ki arra a terméket amire való és nem másra. A másik amire még figyelni kell, hogy az eszközöket megfelelően is használjuk. Pl. a CTEK töltőnél a recond üzemmódot csak úgy szabad alkalmazni, ha minden le van kötve az akkumulátorról és csak a töltő van rajta, mert különben az érzékeny elektronikákat ez az üzemmód hazavághatja. Hiába a jó töltő ami mindent tud, ha nem megfelelően használjuk.
Mire gondolsz, mit osszunk meg amiből okosodni lehet?


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 22 12:19 #44237

Nyomi írta:

na pont ezt. Tehát (ha jól értem) vagy megveszem a spéci, de méregdrágát lakóhoz kitalált tültőt , vagy lekötve töltöm az aksit spéci töltővel. Ez azt hiszem a lényeg. Figyelmébe ajánlom mindenkinek.
Köszi.

Igen, mindenképpen érdemes jó töltőt használni, ha pedig valami speciális karbantartó töltés van akkor leválasztani a rendszerről az aksit és úgy tölteni.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 22 11:56 #44235

na pont ezt. Tehát (ha jól értem) vagy megveszem a spéci, de méregdrágát lakóhoz kitalált tültőt , vagy lekötve töltöm az aksit spéci töltővel. Ez azt hiszem a lényeg. Figyelmébe ajánlom mindenkinek.
Köszi.

Kerti írta:

Ezért fontos az, hogy csak megfelelő és kifejezetten erre tervezett eszközöket (napelem, töltő, stb) építsünk be a lakóautóba. Kivéve, ha ért hozzá az ember, hogy valóban a jó kombinációt rakja össze és tudja, hogy azzal nem lesz baj. Sokszor az okasban (mert az olcsóbb) megoldott dolgok drágábbak lesznek. A gyártók nem véletlenül fejlesztik ki arra a terméket amire való és nem másra. A másik amire még figyelni kell, hogy az eszközöket megfelelően is használjuk. Pl. a CTEK töltőnél a recond üzemmódot csak úgy szabad alkalmazni, ha minden le van kötve az akkumulátorról és csak a töltő van rajta, mert különben az érzékeny elektronikákat ez az üzemmód hazavághatja. Hiába a jó töltő ami mindent tud, ha nem megfelelően használjuk.
Mire gondolsz, mit osszunk meg amiből okosodni lehet?


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 17:27 #44232

Nyomi írta:

én nem igen értek hozzá, de mivel éppen most pusztult meg az automata aksitöltőm, és egész napos szeánsz volt mire kiderült " miért ráz a lakó" próbáltam hozzáértő szakemberekhez fordulni. Ők felhívták figyelmemet a foszfátmentesítő regeneráló funkció működése, valamint a beépített illetve a hálózatra csatlakoztatott elektronikák kölcsönhatására. Az információk szerint a fordított polaritású impulzusok az elektronikák egy részét ( inverter fűtésvezérlés, tv, stb )kivégezhetik . Nem akarok vészmadár lenni, de volt itt olyan akinek a webasto vezérlése emiatt szált talán el. Úgy hogy most én is erőteljesen gondolkodom hogy mi legyen , mert az egybeépített töltő és táp megfelelő teljesítménnyel nem az olcsó kategória. Igazán jó megoldást keresek most, és ha van ( márpedig van ) hozzáértő a saját és mások épülésére néhány dolgot megoszthatna, megoszthatnának velünk hát ha okosodnánk egy kicsit. (rámférne). Edgár ne helyeselj!
Előre is köszi.


Ezért fontos az, hogy csak megfelelő és kifejezetten erre tervezett eszközöket (napelem, töltő, stb) építsünk be a lakóautóba. Kivéve, ha ért hozzá az ember, hogy valóban a jó kombinációt rakja össze és tudja, hogy azzal nem lesz baj. Sokszor az okasban (mert az olcsóbb) megoldott dolgok drágábbak lesznek. A gyártók nem véletlenül fejlesztik ki arra a terméket amire való és nem másra. A másik amire még figyelni kell, hogy az eszközöket megfelelően is használjuk. Pl. a CTEK töltőnél a recond üzemmódot csak úgy szabad alkalmazni, ha minden le van kötve az akkumulátorról és csak a töltő van rajta, mert különben az érzékeny elektronikákat ez az üzemmód hazavághatja. Hiába a jó töltő ami mindent tud, ha nem megfelelően használjuk.
Mire gondolsz, mit osszunk meg amiből okosodni lehet?


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: benojeno, EarthRoamer, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 17:09 #44231

én nem igen értek hozzá, de mivel éppen most pusztult meg az automata aksitöltőm, és egész napos szeánsz volt mire kiderült " miért ráz a lakó" próbáltam hozzáértő szakemberekhez fordulni. Ők felhívták figyelmemet a foszfátmentesítő regeneráló funkció működése, valamint a beépített illetve a hálózatra csatlakoztatott elektronikák kölcsönhatására. Az információk szerint a fordított polaritású impulzusok az elektronikák egy részét ( inverter fűtésvezérlés, tv, stb )kivégezhetik . Nem akarok vészmadár lenni, de volt itt olyan akinek a webasto vezérlése emiatt szált talán el. Úgy hogy most én is erőteljesen gondolkodom hogy mi legyen , mert az egybeépített töltő és táp megfelelő teljesítménnyel nem az olcsó kategória. Igazán jó megoldást keresek most, és ha van ( márpedig van ) hozzáértő a saját és mások épülésére néhány dolgot megoszthatna, megoszthatnának velünk hát ha okosodnánk egy kicsit. (rámférne). Edgár ne helyeselj!
Előre is köszi.

EdGaR írta:

benojeno írta:
Tudtok ajánlani megbízhatóan működő intelligens töltőt, ami nálatok bevált? Írnak ilyet is, olyat is az olcsó aldis töltőkről, inkább nem kísérleteznék vele. Erről viszont nagyon rosszat nem olvastam, inkább csak jót, valamelyikőtök használja esetleg? www.akku-fer.hu/ctek-akkumulator-tolto/2...kkumulator-tolt.html
Köszönet a tanácsokért!

Nekem ez évek óta hibátlanul működik, pont őt akartam ajánlani. Az ára kicsit húzós, de megéri.

Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 13:26 #44229

Na, ezt se tudtam!
Megmértem amúgy: már csak 12.83V-on állt a töltés; izzítás, majd indítózás alatt leesett 11.84V-ra; aztán járó motor mellett visszaállt 14.34V-ra; leállítás után meg 13.82V-ra .
Mindenesetre a varázsszem zöld golyója eltűnt. Az meg nem jelent jót... :( Nehéz eldönteni, hogy fekete, vagy fehér, mert egy kis fehér foltot látok a lyuk közepén, ez meg arra utalhat, hogy túlforrt a töltés alatt...

Utánaolvastam, és az a gyanúm, hogy a lakóban régi, lineáris töltő van, vsz. azt meg nem szereti ez a típusú akksi, és ha tovább marad rajta az ilyen töltő, az nem tesz jót neki. De ezt meg én ne fogom szeretni, mert a lakót sokszor kötjük hosszabb ideig áramra, nem tudom, és nem is akarnám a lakó töltőjét leválasztani a motorakksiról. Ha ez a probléma áll fenn, akkor hiába is hoznám helyre CTEK töltővel az akksit (már ha egyáltalán lehet), a későbbiekben megint gond lesz.
Hülye egy helyzet, mert a varázsszem gondot mutat, töltés még van, indul, újra tölt generátorról, de valami nem stimmel... :smt217


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.