Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Akkumulátor

Több
2019 okt. 02 23:16 #55442

Biztos igazad, van, de ez 25-30 ezerben megállt....
woodoopilot írta:

Kicsit fura nekem a 12V-ról működő bojler, a gáz sokkal kézenfekvőbb számlmra. A kombikazánunk 10-15 perc alatt felfűti magát, nem sok gázt fogyaszthat.
De egy sima kannában is felmelegszik a víz a napon...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 okt. 02 21:34 #55441

Kicsit fura nekem a 12V-ról működő bojler, a gáz sokkal kézenfekvőbb számlmra. A kombikazánunk 10-15 perc alatt felfűti magát, nem sok gázt fogyaszthat.
De egy sima kannában is felmelegszik a víz a napon...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 30 11:06 #55426

12 voltos bojlerem van ( 10 literes), választható 100-200-300 watt teljesítménnyel. Menet közben simán fel tudom fűteni, kempingben is 220 voltról. (nagy töltőm van :) ) Hosszabb biwak-nál lehet probléma, de akkor hidegben zuhanyozok....
woodoopilot írta:

gattila írta:
A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton :)

12V-os a bojlered, hogy az akkuról akarod működtetni?

Ha sima 230V-os bojlered van, akkor azt a hálózatról célszerűbb működtetni, mint inverterről, ha már úgy is a konnektoron lógsz...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 30 09:55 #55425

gattila írta:

A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton :)

12V-os a bojlered, hogy az akkuról akarod működtetni?

Ha sima 230V-os bojlered van, akkor azt a hálózatról célszerűbb működtetni, mint inverterről, ha már úgy is a konnektoron lógsz...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 27 08:21 #55423

gyusza T3 és Tie,
Kösz a sok önzetlen tanácsot.
Okosabb lettem:):unsure: :o =D>

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 26 11:15 #55419

Tie írta:

Tényleg nem volna hülyeség, ha legalább nem hazudtolnád meg saját magadat.

Ezt írod pl: "Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott."

"Pontosan azt írtam meg, hogy a 200/400-as kevés," by TIE
Ez volt az alap kérdés, sikeres megválaszoltad.
köszönöm
Én is erre próbáltam rávilágítani válaszaimban.
A többi tipust nem én hoztam képbe, nem én állítottam párhuzamba, nem én kevertem össze.
Lassan írom, hogy megértsed: a 200/400-as ról adtam véleményt nem másról, nem általánosságokban, nem a 300/600-ról. Ennél nem tudom érthetőbben.

a fotelfizikus

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 26 10:39 #55418

Tényleg nem volna hülyeség, ha legalább nem hazudtolnád meg saját magadat.

Ezt írod pl: "Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott."

Ránézésre. Direkt nem írtam be, hogy az enyémnek, ami 300/600A-t tud, és mint írtam, simán beindítja a ducatot, pont ugyanilyen kábele van. Valószínűleg a kábelnek nem mondta meg egy magadfajta fotelfizikus, hogy annak már rég el kellett volna párolognia, ránézésre, úgyhogy nem párolgott el, hanem tökéletesen működik. De ezt is nyilván jobban tudod RÁNÉZÉSRE, mint mindenki más, aki rendszeresen használ ilyesmit.

"Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?"

Onnan, hogy ha fogtál, HASZNÁLTÁL volna ilyet, akkor nem írnál ilyen baromságokat, hogy a kábel elpárolog RÁNÉZÉSRE.

Ha már szövegértés:

"Vagy csak TIE írta, hogy "A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés" majd "300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi""


Az úgy megvan, hogy az a TIE az pont én vagyok??? Pontosan azt írtam meg, hogy a 200/400-as kevés, de egy tetszőleges 300/600-as már simán elegendő.

A különbség továbbra is az, hogy neked véleményed van ezekről a holmikról, másoknak meg TAPASZTALATA.
gyusza T3 írta:

Tie írta:
Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.

Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?
Egyáltalán a hangnem.
Véleményt alkottam egy bizonyos valamiről, pontosan meg volt határozva a tipusa, utána mindenki általánosította a zsebakku kifejezésre. Mikor leírtam, hogy csak arról a tipusról alkottam véleményt,egyeseknél kialakult egy szövegértési-értelmezési probléma (kinek nem inge...)
Ezek után, mert megmondók megmondták, hogy ez jó, ajánlom mindenkinek, hisz itt írták a neten. Felelősséget nem vállalok.
Sőt minél kisseb annál jobb, mert olcsóbb.

Pár szó még.
KATAND kollégának írt valaki épkézláb választ? Szerintem velem foglakoztok (kivéve a csajos kép)
Vagy csak TIE írta, hogy "A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés" majd "300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi" Itt mondjuk 100-200A a különbség!
Akkor melyikről adsz véleményt? Ezzel nem segíted a kérdezőt.

Senki nem merte vállalni a vásárlás támogatását pl. Te sem, de a másik véleményét ügyesen félre lehet magyarázni.
Ez talán nem is szövegértelmezési gond, hanem kötekedés.

Ennyi. Béke. Részemről nincs több ebben a kérdésben.
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 24 10:22 #55417

Ezt a töltőt nem zavarja, ha fogyasztó is rá van kötve a rendszerre töltés közben, így 12 voltos tápként is használható. A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton :)
woodoopilot írta:

gattila írta:
Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.

Azért 10-20A nem kevés, pláne ha ólom akkud van, azoknál 0,1C-t szoktak akánlani...

Egyébként mikor van szükséged nagyobb töltőáramra? Útközben hol találsz hozzá konnektort? A kempingekben sokszor csak 5A-es biztik vannak a konnektorokon, de ott meg nem kell kapkodni a töltéssel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 23 18:33 #55416

Tie írta:

Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.

Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?
Egyáltalán a hangnem.
Véleményt alkottam egy bizonyos valamiről, pontosan meg volt határozva a tipusa, utána mindenki általánosította a zsebakku kifejezésre. Mikor leírtam, hogy csak arról a tipusról alkottam véleményt,egyeseknél kialakult egy szövegértési-értelmezési probléma (kinek nem inge...)
Ezek után, mert megmondók megmondták, hogy ez jó, ajánlom mindenkinek, hisz itt írták a neten. Felelősséget nem vállalok.
Sőt minél kisseb annál jobb, mert olcsóbb.

Pár szó még.
KATAND kollégának írt valaki épkézláb választ? Szerintem velem foglakoztok (kivéve a csajos kép)
Vagy csak TIE írta, hogy "A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés" majd "300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi" Itt mondjuk 100-200A a különbség!
Akkor melyikről adsz véleményt? Ezzel nem segíted a kérdezőt.

Senki nem merte vállalni a vásárlás támogatását pl. Te sem, de a másik véleményét ügyesen félre lehet magyarázni.
Ez talán nem is szövegértelmezési gond, hanem kötekedés.

Ennyi. Béke. Részemről nincs több ebben a kérdésben.
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 23 15:55 #55415

Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.
gyusza T3 írta:

Tie írta:
Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.

Ugye ez van neked, ilyen teljesítményű nem nagyobb, nem más.
www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-2000...e:g:hkAAAOSwW2tdC62J

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 19 20:32 #55409

gattila írta:

Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.

Azért 10-20A nem kevés, pláne ha ólom akkud van, azoknál 0,1C-t szoktak akánlani...

Egyébként mikor van szükséged nagyobb töltőáramra? Útközben hol találsz hozzá konnektort? A kempingekben sokszor csak 5A-es biztik vannak a konnektorokon, de ott meg nem kell kapkodni a töltéssel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 19 07:07 #55407

Tie írta:

Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.

Ugye ez van neked, ilyen teljesítményű nem nagyobb, nem más.
www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-2000...e:g:hkAAAOSwW2tdC62J

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 18 19:04 #55406

Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.
gyusza T3 írta:

Tie írta:
" gyusza T3 írta:

Ajándéknak jó (más szopik vele)."



A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés, de azért amit mondasz, az általában véve butaság, tájékozatlanság.
Nekem egy Aldis zseb-bikám van, 300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi ducatot simán. A 100% töltésből lement 65-70%-ra.
1.6-os benzinest beindítva kb 2-3 %-ot veszít a töltöttségből, és elfér a kesztyűtartóban.
Adott tipusról kérdeztek, tehát nem butaság írásom. Ne általánosítsunk. a zsebakku szóra.
Amúgy fentartásaim vannak továbbra is , a fizikát megb..ni, na az a butaság.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 18 18:41 #55405

Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.
woodoopilot írta:

gattila írta:
Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.

Abban is van napelemes töltésvezérlő?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 17 10:42 #55402

gattila írta:

Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.

Abban is van napelemes töltésvezérlő?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 16 23:27 #55401

Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.
woodoopilot írta:

Nem tudom mennyire macerás egy második generátor beépítése, de ha emellett döntünk, akkor már érdemes megfontolni, hogy a lakótérben 24V-os rendszert építsünk ki. A nagyobb feszültségnek több előnye is van, kisebbek az áramok, emiatt kisebbek a veszteségek, vékonyabb vezetékek is elegendőek, és lehetne használni a kamionokba tervezett 24V-os készülékeket, amiknek az ára sokszor kedvezőbb, mint a 12V-os lakóautós változatnak. Én ugyan nem vagyok híve az inverternek egy csigában, de ha 24V-os rendszerünk van, akkor 230$-ért vehetünk 3 kW-os solar-hibrid invertert is: 12V-os inverterből nem láttam még ilyet:

www.aliexpress.com/item/32966568938.html...1,searchweb201603_53

Ebben az tetszik leginkább, hogy egy készülékbe van integrálva a szinuszos inverter, a napelemes töltésvezérlő, és a hálózati akkutöltő. Bizonyára ideálisabban működnek együtt a részegységek, mintha külön-külön vesszük meg, talán még olcsóbb is így, és a bekötése is biztosan egyszerűbb...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 16 16:38 #55399

Nem tudom mennyire macerás egy második generátor beépítése, de ha emellett döntünk, akkor már érdemes megfontolni, hogy a lakótérben 24V-os rendszert építsünk ki. A nagyobb feszültségnek több előnye is van, kisebbek az áramok, emiatt kisebbek a veszteségek, vékonyabb vezetékek is elegendőek, és lehetne használni a kamionokba tervezett 24V-os készülékeket, amiknek az ára sokszor kedvezőbb, mint a 12V-os lakóautós változatnak. Én ugyan nem vagyok híve az inverternek egy csigában, de ha 24V-os rendszerünk van, akkor 230$-ért vehetünk 3 kW-os solar-hibrid invertert is: 12V-os inverterből nem láttam még ilyet:

www.aliexpress.com/item/32966568938.html...1,searchweb201603_53

Ebben az tetszik leginkább, hogy egy készülékbe van integrálva a szinuszos inverter, a napelemes töltésvezérlő, és a hálózati akkutöltő. Bizonyára ideálisabban működnek együtt a részegységek, mintha külön-külön vesszük meg, talán még olcsóbb is így, és a bekötése is biztosan egyszerűbb...

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 21:27 #55394

gattila írta:

A 6 akksi amit vettem tőled 1000Ft/ darab áron, remekül muzsikál az autóban. Másfél napig megy róluk töltés nélkül a 220 voltos hűtő inverterrel. :meghajol
,

Örülök, hogy jók lettek, a fagyiskocsiban már gyengék voltak, de ott sokkal nagyobbak az áramok, azt meg nem szeretik a megnövekedett belső ellenállású ólom akkuk. Mondjuk ár érték arányban azokkal az aksikkal nehéz versenyezni, amit nem vittetek el, azt a gyerek leadta a méh-ben, 900 Ft-ot kapott darabjáért. :)
Selejtezek most megint 20 db 17 Ah-s akkut, valamelyik tuti megdöglött a pakk alján, mert reggelente időnként büdös volt a garázsban. Ezekben az aksikban nincs biztonsági szelep, amelyik a végét járja, az először felpúposodik, aztán valahol csak kijön belőle a túlnyomás, és olyankor jellegzetes szúrós szaga van. De biztosan lesz még köztük néhány használható...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 20:26 #55392

Na, ezért építek be egy második generátort az autóba. Nem tudom van-e 16 V-os fesszabályozó, de diódával gondolom meg lehet "bolondítani" őket. A 6 akksi amit vettem tőled 1000Ft/ darab áron, remekül muzsikál az autóban. Másfél napig megy róluk töltés nélkül a 220 voltos hűtő inverterrel. :meghajol
,woodoopilot írta:

Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu "dobozos" cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!

A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet "húzni" 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb...

Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 11:45 #55391

Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu "dobozos" cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!

A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet "húzni" 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb...

Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is...

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.