- Hozzászólások: 456
Biztos igazad, van, de ez 25-30 ezerben megállt....
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Kicsit fura nekem a 12V-ról működő bojler, a gáz sokkal kézenfekvőbb számlmra. A kombikazánunk 10-15 perc alatt felfűti magát, nem sok gázt fogyaszthat.
De egy sima kannában is felmelegszik a víz a napon...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
12 voltos bojlerem van ( 10 literes), választható 100-200-300 watt teljesítménnyel. Menet közben simán fel tudom fűteni, kempingben is 220 voltról. (nagy töltőm van ) Hosszabb biwak-nál lehet probléma, de akkor hidegben zuhanyozok....
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
gyusza T3 és Tie,
Kösz a sok önzetlen tanácsot.
Okosabb lettem:)
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tie írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tényleg nem volna hülyeség, ha legalább nem hazudtolnád meg saját magadat.
Ezt írod pl: "Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott."
Ránézésre. Direkt nem írtam be, hogy az enyémnek, ami 300/600A-t tud, és mint írtam, simán beindítja a ducatot, pont ugyanilyen kábele van. Valószínűleg a kábelnek nem mondta meg egy magadfajta fotelfizikus, hogy annak már rég el kellett volna párolognia, ránézésre, úgyhogy nem párolgott el, hanem tökéletesen működik. De ezt is nyilván jobban tudod RÁNÉZÉSRE, mint mindenki más, aki rendszeresen használ ilyesmit.
"Elnézést, de te honnan tudod, hogy nem fogtam, nem láttam, nem tudom?"
Onnan, hogy ha fogtál, HASZNÁLTÁL volna ilyet, akkor nem írnál ilyen baromságokat, hogy a kábel elpárolog RÁNÉZÉSRE.
Ha már szövegértés:
"Vagy csak TIE írta, hogy "A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés" majd "300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi""
Az úgy megvan, hogy az a TIE az pont én vagyok??? Pontosan azt írtam meg, hogy a 200/400-as kevés, de egy tetszőleges 300/600-as már simán elegendő.
A különbség továbbra is az, hogy neked véleményed van ezekről a holmikról, másoknak meg TAPASZTALATA.
gyusza T3 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ezt a töltőt nem zavarja, ha fogyasztó is rá van kötve a rendszerre töltés közben, így 12 voltos tápként is használható. A bojlerem 300 wattot vesz majd fel fűtés közben, na erre kell a teljesítmény, nem annyira a töltéshez. 5A 220 volton egyébként elég sok amper 12 volton
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tie írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ahogy megírtam már sokkal korábban, nekem Aldis 300/600-as van. Te meg még semmilyet sem fogtál a kezedben, de jobban tudod, hogy melyik mire képes.
gyusza T3 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Tie írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Neked fenntartásaid vannak, nekem meg egy zsebbikám, ami simán beindítja a 2.5tdi ducatot.
Amid viszont nincsen: tapasztalatod ezeket illetően.
gyusza T3 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Igen, egy napelemes cég árulta. 10-20 amperrel tudott tölteni hálőzatról.
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ha most kezdeném, ilyet tennék be. Találtam egy magyar oldalon 12 voltost, de nem volt meggyőző a hálózati töltőárama.
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem tudom mennyire macerás egy második generátor beépítése, de ha emellett döntünk, akkor már érdemes megfontolni, hogy a lakótérben 24V-os rendszert építsünk ki. A nagyobb feszültségnek több előnye is van, kisebbek az áramok, emiatt kisebbek a veszteségek, vékonyabb vezetékek is elegendőek, és lehetne használni a kamionokba tervezett 24V-os készülékeket, amiknek az ára sokszor kedvezőbb, mint a 12V-os lakóautós változatnak. Én ugyan nem vagyok híve az inverternek egy csigában, de ha 24V-os rendszerünk van, akkor 230$-ért vehetünk 3 kW-os solar-hibrid invertert is: 12V-os inverterből nem láttam még ilyet:
www.aliexpress.com/item/32966568938.html...1,searchweb201603_53
Ebben az tetszik leginkább, hogy egy készülékbe van integrálva a szinuszos inverter, a napelemes töltésvezérlő, és a hálózati akkutöltő. Bizonyára ideálisabban működnek együtt a részegységek, mintha külön-külön vesszük meg, talán még olcsóbb is így, és a bekötése is biztosan egyszerűbb...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Na, ezért építek be egy második generátort az autóba. Nem tudom van-e 16 V-os fesszabályozó, de diódával gondolom meg lehet "bolondítani" őket. A 6 akksi amit vettem tőled 1000Ft/ darab áron, remekül muzsikál az autóban. Másfél napig megy róluk töltés nélkül a 220 voltos hűtő inverterrel.
,woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu "dobozos" cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!
A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet "húzni" 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb...
Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Asztalost keresek |
Nyári gumi 185/75R14C |
Gumi Continentál 225/75/R16/CP |