Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Akkumulátor

Több
2019 szept. 15 20:26 #55392

Na, ezért építek be egy második generátort az autóba. Nem tudom van-e 16 V-os fesszabályozó, de diódával gondolom meg lehet "bolondítani" őket. A 6 akksi amit vettem tőled 1000Ft/ darab áron, remekül muzsikál az autóban. Másfél napig megy róluk töltés nélkül a 220 voltos hűtő inverterrel. :meghajol
,woodoopilot írta:

Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu "dobozos" cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!

A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet "húzni" 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb...

Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 11:45 #55391

Nézegettem tegnap a Nissan Leaf cellákat, egy alu "dobozos" cella kb. 50 Ah kapaciású, és 7,2V névleges feszültségű. Manapság már elég könnyű beszerezni a bontott cellákat, állapottól függően 10-15e Ft között mozog az áruk.
Lakóautóba természetesen sokkal jobb lenne LiFePO4 cellákat beépíteni, de 4 db 200 Ah-s cella kb. 300e Ft nettóban. Mondjuk ezek vadi új cellák, min. 2000-es ciklusszámmal, egy lakóautó árához képest nem olyan vészes az áruk. De a Nissan cellák lényegesen olcsóbbak, egy 200 Ah-s 14,4V-os akkupakkhoz 8 db cella szükséges, ami kb. annyiba kerül használtan, mint egy jobb fajta ólom akku. Viszont a 8 db Nissan cella csak kb. 20 kg!

A Nissan cellák töltését kell valahogyan megoldani, mert azokhoz kb.16V kell összesen (4x4V), ami viszont már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének. Az autó villamossághoz nem értek, de a generátort valószínűleg fel lehet "húzni" 16V-ig, az indító akkut pedig lehetne tölteni egy dc-dc konverterrel. Vagy betehetünk indító aksinak is Nissan cellákat, 15-16V-ot egy indítómotornak ki kell bírni, a többi fogyasztót meg el tudja látni egy kisebb dc-dc konverter is. Mondjuk lehet van valami előírás, hogy egy autóba kötelező egy ólom akkut is beépíteni, mert a Nissannál is van egy 12V-os ólom akku, amit a lítium akkuról töltenek. Vagy lehet egy plusz generátort beépíteni a lítium akkunak, esetleg felkonvertálni a 14V-os feszültséget, stb...

Most rendeltem 14 db Nissan Leaf cellát, amiket egy fagyiskocsiba építek be tesztelés céljából, ha azt a terhelést bírják majd, akkor egy lakóautóba bőven jók lesznek. A fagyiskocsikban a savas ólom aksik általában 2 szezont szoktak kibírni, egy lakóautóban még azok is elmennek 5-6 évig is...

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 09:42 #55390

Lovi írta:

Más forumokon írfák, hogy egy 10ezer Ft körüli zsebbika 3x beindit egy dízelt.
Más fórumokn laposföldről is írnak, de ugyanitt kapható pénisznövelő varázszsó is.
Mindent elhiszünk, ha neten olvassuk. Politikát nem keverem bele.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 06:48 #55389

woodoopilot írta:

gyusza T3 írta:

Ajándéknak jó (más szopik vele).
üdv,

Powerbankom nincs, de egyszer már simán beindítottam az autómat egy 2 kg-os elektromos bicikli akkuról. A kocsink akkuja csontra lemerült, mire hazajöttünk egy 2 hetes útról, valószínűleg bekapcsolva maradt a rádió, vagy a belső világítás. A bicikli akkun is elég vékony vezetékek vannak, hiszen nincsenek nagy áramok, a csatlakozó is csak max. 60A folyamatos terhelésre van tervezve, de nem "párolgott el" a vezeték, amíg indítóztam. Ezek a kis lítium akkuk teljesen másképp működnek, mint az ócska ólom akkuk.
Töltögetni sem kell a nem használt lítium akkukat, 2 éve letároltam (az előírás szerint 70%-ra töltve) 16 db 100 Ah-s cellát, egy év alatt 1-2 század V-ot csökkent a feszültségük. Pár havonta rámértem a cellákra, de nem kellett rátölteni egyikre sem.. Egy ólom aksi ennyi idő alatt tönkrement volna az önkisüléstől.

2kg 60A, ha jól értem nem a hirdetésben szereplől írsz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 15 06:43 #55388

Tie írta:

" gyusza T3 írta:

Ajándéknak jó (más szopik vele)."



A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés, de azért amit mondasz, az általában véve butaság, tájékozatlanság.
Nekem egy Aldis zseb-bikám van, 300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi ducatot simán. A 100% töltésből lement 65-70%-ra.
1.6-os benzinest beindítva kb 2-3 %-ot veszít a töltöttségből, és elfér a kesztyűtartóban.
Adott tipusról kérdeztek, tehát nem butaság írásom. Ne általánosítsunk. a zsebakku szóra.
Amúgy fentartásaim vannak továbbra is , a fizikát megb..ni, na az a butaság.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 14 22:21 #55386

Más forumokon írfák, hogy egy 10ezer Ft körüli zsebbika 3x beindit egy dízelt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 12 15:53 #55385

" gyusza T3 írta:

Ajándéknak jó (más szopik vele)."



A 200/400 Amperes egy 2.5 tdi-hez valóban kevés, de azért amit mondasz, az általában véve butaság, tájékozatlanság.
Nekem egy Aldis zseb-bikám van, 300/600 Ampert tud, még cellazárlatos akksival is beindította a 2.5tdi ducatot simán. A 100% töltésből lement 65-70%-ra.
1.6-os benzinest beindítva kb 2-3 %-ot veszít a töltöttségből, és elfér a kesztyűtartóban.

Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 10 09:11 #55379

gyusza T3 írta:


Ajándéknak jó (más szopik vele).
üdv,

Powerbankom nincs, de egyszer már simán beindítottam az autómat egy 2 kg-os elektromos bicikli akkuról. A kocsink akkuja csontra lemerült, mire hazajöttünk egy 2 hetes útról, valószínűleg bekapcsolva maradt a rádió, vagy a belső világítás. A bicikli akkun is elég vékony vezetékek vannak, hiszen nincsenek nagy áramok, a csatlakozó is csak max. 60A folyamatos terhelésre van tervezve, de nem "párolgott el" a vezeték, amíg indítóztam. Ezek a kis lítium akkuk teljesen másképp működnek, mint az ócska ólom akkuk.
Töltögetni sem kell a nem használt lítium akkukat, 2 éve letároltam (az előírás szerint 70%-ra töltve) 16 db 100 Ah-s cellát, egy év alatt 1-2 század V-ot csökkent a feszültségük. Pár havonta rámértem a cellákra, de nem kellett rátölteni egyikre sem.. Egy ólom aksi ennyi idő alatt tönkrement volna az önkisüléstől.

Megköszönte: jocibacsi, NagyPapa, KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 09 21:55 #55376
Megköszönte: jocibacsi, NagyPapa, KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 06 20:02 #55366

KATAND írta:

Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.

erről mi a vélemény 20000 mAh ?

www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-2000...e:g:hkAAAOSwW2tdC62J

Bővebben:
A hítzenéskarcórát biztosan hangosabbra veszi. Más értelme nincs e földön.

Specification
* Color: Blue
* Input: 12V
* Output: 5V1A
* Starting Current: 200A
* Peak Current: 400A
* Capacity: 20000mAh
* Size: 137x77x14mm
Kíváncsi vagyok a kábele mennyire bírja a 200-400A-t. Ránézésre 10 Ampernál már elpárolgott.

Ennyi pénzért veszel egy kb 50Ah ólom akkut. Havonta utántöltöd. Akkora dobozokkal járkáltok nem hiszem el, hogy ne férne el bárhol. Az legalább használható dolog.

Ajándéknak jó (más szopik vele).
üdv,

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 06 19:48 #55365

KATAND írta:

Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.

erről mi a vélemény 20000 mAh ?

www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-2000...e:g:hkAAAOSwW2tdC62J

:rohog

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 06 13:51 #55364

Két Ga-bika megoldja :)

KATAND írta:

Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.

erről mi a vélemény 20000 mAh ?

www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-2000...e:g:hkAAAOSwW2tdC62J

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 06 06:19 #55363

Ha már szóba került,,milyen zsebbikát érdemes venni,van tapasztalat mit tud egy gyengélkedő dízel aksinál.

erről mi a vélemény 20000 mAh ?

www.ebay.com/itm/Portable-Mini-Slim-2000...e:g:hkAAAOSwW2tdC62J

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 05 23:40 #55362

Itt van, a második bekötési mód tudja ezt:
forex.hu/webshop/levalaszto-kapcsolo
forex.hu/images/pdf/levalaszto_kapcsolo.pdf


NorbiPan írta:

Sziasztok

tudnátok tanácsot adni, merre nézelődjek megfelelő akku-őr kütyü után.
nyár elején mélykisütöttem a 270ah ólomaksimat, az újjal szeretnék jobban bánni...

keresgélve a fórumon, találtam forex-es javaslatot de bármennyire is kutakodok a weboldalukon nem találok megfelelő eszközt.
a cél: 12v elektromos rendszer leválasztása az aku alacsony feszültsége esetén

köszönöm

Megköszönte: istozi, NorbiPan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 05 20:02 #55361

Az indító aksi egy jó rendszernél nem tud lemerülni, de ha mégis lemerülne, egy zsebbika sokkal olcsóbb megoldás, és az még powerbanknak is jó...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 05 14:37 #55360
Megköszönte: NorbiPan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 05 13:48 #55359

Sziasztok

tudnátok tanácsot adni, merre nézelődjek megfelelő akku-őr kütyü után.
nyár elején mélykisütöttem a 270ah ólomaksimat, az újjal szeretnék jobban bánni...

keresgélve a fórumon, találtam forex-es javaslatot de bármennyire is kutakodok a weboldalukon nem találok megfelelő eszközt.
a cél: 12v elektromos rendszer leválasztása az aku alacsony feszültsége esetén

köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 szept. 03 14:14 #55338

Érdekes holmi, most találtam Banggood-on:
www.banggood.com/SANU-T202-62400mAh-USB-...C-12V-p-1542850.html

62400mAh-s hordozható akksi, 230Wh kapacitással. Tud kinyomni 250Wattot 230V-on is corrected sinus-t csinál.
Vész-vésztartaléknak nem rossz, ha végképp minden lemerült, akkor rádugod a 230-as akksitöltőt, és feltöltöd róla az indítóakksit, aztán onnan a generátor már feltölt mindent.
Nem olcsó, de ha azt veszed, benne van egy inverter is kapásból, és nincs az autóhoz kötve.

Vannak persze drágábban nagyobbak is, amik pure sinus áramot csinálnak, meg még nagyobb kapacitásúak, egészen monstre, 120Ah kapacitású, 500W-os pure sine, igaz 400 dollár.
www.banggood.com/500W-120000mAh-12V-Port...224&cur_warehouse=CN
De ez már kivált egy 100Ah munkaakksit, ÉS egy 1000W-os invertert együtt. Egyre durvább a Li-Ion technika.

Megköszönte: repi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 14 22:36 #55284

NagyPapa írta:

jocibacsi írta:
Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottse...zo-LCD-12V-24V-36V-4

Köszi a segítséget

Jelezni szeretném Laccci-nak is, hogy a link szerinti kütyű a Lithium-Ion-s akkupakkokhoz használható, a mi járgányainkban ilyenek még csak fehér hollóként léteznek, nálunk a "divat" az olmos-savas akkupakkok formájában léteznek. Egy mezei fesz-mérő elegendő erre a célra, pláne, ha tudjátok, hogy max 50%-ig szabadna csak lemeríteni őket, ha hosszú életet vársz el tőlük..
:meghajol

Nagypapa!

Nem olvastad el a leírást figyelmesen:
Fitment:

Code: Suitable for

For L3: 3 string lithium

L4: 4 string lithium

L5: 5 string lithium

L6: 6 string lithium

L7: 7 string lithium

L8: 8 string lithium

L9: 9 string lithium

L10: 10 string lithium

L11: 11 string lithium

L12: 12 string lithium

L13: 13 string lithium

L14: 14 string lithium

P12V: 12V lead-acid

P24V: 24V lead-acid

P36V: 36V lead-acid

P48V: 48V lead-acid

Megköszönte: jocibacsi, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 14 17:34 #55282

jocibacsi írta:

Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottse...zo-LCD-12V-24V-36V-4

Köszi a segítséget

Jelezni szeretném Laccci-nak is, hogy a link szerinti kütyű a Lithium-Ion-s akkupakkokhoz használható, a mi járgányainkban ilyenek még csak fehér hollóként léteznek, nálunk a "divat" az olmos-savas akkupakkok formájában léteznek. Egy mezei fesz-mérő elegendő erre a célra, pláne, ha tudjátok, hogy max 50%-ig szabadna csak lemeríteni őket, ha hosszú életet vársz el tőlük..
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.