Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2019 febr. 18 19:23 #54556

www.vezess.hu/hirek/2019/02/18/nissan-x-...-c1Ei3mfjtUxpxb_XEvw

Az ötlet nem rossz, de egy 700 Wh kapacitású akku neccesen elég egy hétre. Ha a hűtő is akkuról megy, akkor kb. 1 napot bírhat...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 01 06:04 #54470

woodoopilot írta:

Srychy írta:
Engem érdekelne, tesztelés céljából..

Debrecenben vannak az aksik, a legjobb lenne, ha valaki el tudná vinni kocsival. De küldtem már DPD-vel is...

Én el tudok menni érte

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 31 19:41 #54468

Üdv Nekem is jól jönne vagy 6db Debreceni vagyok.Az akkum 5 éves és nagyon igényli a törődést.Köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 31 16:03 #54467

Ha nekem is jut 5-6 db, boldog leszek :)
woodoopilot írta:

gyusza T3 írta:
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Tudok adni néhány akkut kvázi ingyen, és szerintem még nem is szarok.

Ősszel kivettem 24 db 17 Ah-s AGM aksit az egyik fagyiskocsimból, mert a műszak vége felé már sípolt az inverter akkuvédelme. De ilyenkor az aksik egy része még használható szokott lenni. Most is csak 6 db volt felpúposodva, azokat bedobtam a leadandó kupacba, de 18 db-ot félre tettem, mert egy horgász ismerősöm el szokta vinni 1000 Ft-ért darabját. Nem tudom mire használja, gondolom valami lámpához kell neki. 6 kg egy ilyen aksi, kb. 1000 Ft-ért szokták átvenni az akkuboltban is.

Ma a felső sor aksira rámértem, a többségükben még 13V körül van a feszültség, pedig hónapok óta nem voltak töltve. Ezek szerintem kisebb terhelés esetén pár évet még kibírhatnak. A fagyiskocsiban gyorsításkor 90-100A körül van az áramfelvétel, egy kis hűtő tized akkora áramokkal elmegy.

Ha 6 db-ot párhuzamosan kötsz, kapsz egy 100 Ah-s aksit. Ezeket az aksikat bármilyen helyzetben be lehet építeni, teljesen zártak, még biztonsági szelep sincs bennük, azért púposodnak fel, amikor tönkre mennek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 31 09:55 #54465

Srychy írta:

Engem érdekelne, tesztelés céljából..

Debrecenben vannak az aksik, a legjobb lenne, ha valaki el tudná vinni kocsival. De küldtem már DPD-vel is...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 31 05:59 #54461

woodoopilot írta:

gyusza T3 írta:
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Tudok adni néhány akkut kvázi ingyen, és szerintem még nem is szarok.



Köszönöm a felajánlást, de nekem rendben működnek az ólom aksik. Napelem is tölti mindkettőt (indító-fedélzeti).
Nincs panaszom rájuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 31 05:17 #54460

woodoopilot írta:

gyusza T3 írta:
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Tudok adni néhány akkut kvázi ingyen, és szerintem még nem is szarok.

Ősszel kivettem 24 db 17 Ah-s AGM aksit az egyik fagyiskocsimból, mert a műszak vége felé már sípolt az inverter akkuvédelme. De ilyenkor az aksik egy része még használható szokott lenni. Most is csak 6 db volt felpúposodva, azokat bedobtam a leadandó kupacba, de 18 db-ot félre tettem, mert egy horgász ismerősöm el szokta vinni 1000 Ft-ért darabját. Nem tudom mire használja, gondolom valami lámpához kell neki. 6 kg egy ilyen aksi, kb. 1000 Ft-ért szokták átvenni az akkuboltban is.

Ma a felső sor aksira rámértem, a többségükben még 13V körül van a feszültség, pedig hónapok óta nem voltak töltve. Ezek szerintem kisebb terhelés esetén pár évet még kibírhatnak. A fagyiskocsiban gyorsításkor 90-100A körül van az áramfelvétel, egy kis hűtő tized akkora áramokkal elmegy.

Ha 6 db-ot párhuzamosan kötsz, kapsz egy 100 Ah-s aksit. Ezeket az aksikat bármilyen helyzetben be lehet építeni, teljesen zártak, még biztonsági szelep sincs bennük, azért púposodnak fel, amikor tönkre mennek.

Engem érdekelne, tesztelés céljából.

Most halt meg a lakóban az aksim. Az egyik cella zárlatos lett.
Leírom az okát, hátha tanultok belőle:
Két és fél éve vettem. Beszereltem az ágy alá, de mivel macerás volt kiszedni, sosem néztem rá.
Most amikor állt az autó, néha rátöltöttem, de észrevettem, hogy gyakorlatilag egy nap alatt 11Vra lement a feszültsége. Lakatfogóval rámértem, nem fogyaszt-e valami... Bizony nem.... a lakóval minden rendben.
Kiszereltem az aksit és látom, hogy folyadékszintet nem látni. Közel 2 liter desztvizet elnyelt.
Úra töltés után a cellákat kimértem. Az egyik menthetetlen.
A tanúlság az, hogy legalább fél évente ellenőrizni kell az aku állapotát!
Az nem ellenőrzés, hogy néha ránézünk a műszerre, hogy mennyi a villany benne. A folyadékszintet is ellenőrizni kell. Így jártam (villamos szaki létemre)
:-(

Szóval most a felújításkor aksit is kell cserélnem....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 30 21:27 #54459

gyusza T3 írta:

jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Tudok adni néhány akkut kvázi ingyen, és szerintem még nem is szarok.

Ősszel kivettem 24 db 17 Ah-s AGM aksit az egyik fagyiskocsimból, mert a műszak vége felé már sípolt az inverter akkuvédelme. De ilyenkor az aksik egy része még használható szokott lenni. Most is csak 6 db volt felpúposodva, azokat bedobtam a leadandó kupacba, de 18 db-ot félre tettem, mert egy horgász ismerősöm el szokta vinni 1000 Ft-ért darabját. Nem tudom mire használja, gondolom valami lámpához kell neki. 6 kg egy ilyen aksi, kb. 1000 Ft-ért szokták átvenni az akkuboltban is.

Ma a felső sor aksira rámértem, a többségükben még 13V körül van a feszültség, pedig hónapok óta nem voltak töltve. Ezek szerintem kisebb terhelés esetén pár évet még kibírhatnak. A fagyiskocsiban gyorsításkor 90-100A körül van az áramfelvétel, egy kis hűtő tized akkora áramokkal elmegy.

Ha 6 db-ot párhuzamosan kötsz, kapsz egy 100 Ah-s aksit. Ezeket az aksikat bármilyen helyzetben be lehet építeni, teljesen zártak, még biztonsági szelep sincs bennük, azért púposodnak fel, amikor tönkre mennek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 28 13:29 #54449

Nem "beszólás", a végén ott a mosolygó - ezek után max. egy barátságos "hátbaveregetés" :)
portland írta:

Attol hogy nem,azert a minosegi kulonmbseg megmarad, aksirol irunk,semmi szemelyeskedes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 28 13:27 #54448

A fordulatszámot meg pláne nem szabad állítgatni, mert az nem úgy működik, hogy ha feljebb vesszük, akkor majd jobban fog hűteni a hűtő. A kapiláris cső, az elpárologtató és a kodenzátor egy adott szállító teljesítményre van tervezve, ha belepiszkálunk, borul az egyensúly, és nem lesz jó vége.[/quote]

Fordulatot nem is piszkálnám.

Amúgy a táblázatban van egy furcsaság, lehet csak nekem:)
A resistror (R2) ellenállásnál, a 0 KΩ és a 200 KΩ ugyanazt hozza (cut in-out)
Végre egy hozzáértő, nem szószaporító válasz.
köszönöm!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 28 11:30 #54445

Közben megnéztem a kapcsolási rajzot, rosszul gondoltam, természetesen lehet egyszerre állítani a fordulatszámot és az akkuvédelem szintjét.
Kb. 10 éve vettem utoljára BD80-as kompresszort, én csak a fordulatszámot állítottam fel a maximumra, az akkuvédelmet nem piszkáltam soha, csak rémlett, hogy arra is van lehetőség. 40 kg fagylalt hűtéséhez kicsit karcsú volt a 2,5 cm3-is lökettérfogat.

Mindenesetre én továbbra is azt javaslom, ne vigye le senki 10,4V alá az akkuvédelmet, az a néhány Wh energia amit még ki lehet csikarni az akkuból, max. 1-2 órával hosszabbíthatja meg a hűtés idejét, szerintem nem ér annyit az akku gyilkolása.

A fordulatszámot meg pláne nem szabad állítgatni, mert az nem úgy működik, hogy ha feljebb vesszük, akkor majd jobban fog hűteni a hűtő. A kapiláris cső, az elpárologtató és a kodenzátor egy adott szállító teljesítményre van tervezve, ha belepiszkálunk, borul az egyensúly, és nem lesz jó vége.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 28 07:40 #54443

woodoopilot írta:

Az akkuvédelmet úgy lehet állítani, hogy a C és P pontok közé bekötsz egy ellenállást. Az ellenállás értékeket, és a feszültség szinteket ebben az ismertetőben találod a 9. oldalon lévő táblázatban:

files.danfoss.com/TechnicalInfo/Dila/06/...4-2007_pk100c802.pdf

A gyári beállítás 10,4V, ezt én nem venném alacsonyabbra, ilyenkor már gyakorlatilag üres az akku. De a Danfoss lehetőséget ad rá, hogy tönkre vághassuk az akkut, le lehet vinni 9,6V-ra is az akkuvédelmet. Ami kicsit aggasztó, hogy az akkuvédelem pontossága 0,3V, ami rettentő soknak tűnik.

A másik probléma, hogy a motor fordulatszámát is a C-P pontok közé bekötött ellenállással állítjuk be. Ezek szerint vagy a fordulatszámot tudjuk állítani, vagy az akkuvédelmet. Ha a hűtő gyártója változtatott a fordulatszámon, azaz bekötött a C-P pontok közé valamilyen ellenállást, akkor ahhoz nem szabad nyúlni.

Köszönöm, átgondolom.
Gyusza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 21:22 #54439

Az akkuvédelmet úgy lehet állítani, hogy a C és P pontok közé bekötsz egy ellenállást. Az ellenállás értékeket, és a feszültség szinteket ebben az ismertetőben találod a 9. oldalon lévő táblázatban:

files.danfoss.com/TechnicalInfo/Dila/06/...4-2007_pk100c802.pdf

A gyári beállítás 10,4V, ezt én nem venném alacsonyabbra, ilyenkor már gyakorlatilag üres az akku. De a Danfoss lehetőséget ad rá, hogy tönkre vághassuk az akkut, le lehet vinni 9,6V-ra is az akkuvédelmet. Ami kicsit aggasztó, hogy az akkuvédelem pontossága 0,3V, ami rettentő soknak tűnik.

A másik probléma, hogy a motor fordulatszámát is a C-P pontok közé bekötött ellenállással állítjuk be. Ezek szerint vagy a fordulatszámot tudjuk állítani, vagy az akkuvédelmet. Ha a hűtő gyártója változtatott a fordulatszámon, azaz bekötött a C-P pontok közé valamilyen ellenállást, akkor ahhoz nem szabad nyúlni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 17:10 #54437

[
Ha csak a hűtő miatt szerelnéd be a konvertert, miért nem állítod át inkább a kompresszor indító elektronikájában az akkuvédelem feszültség szintjét?


Ez viszont érdekelne.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 15:38 #54435

Az van benne, legalább is kívülről nézve pont olyan....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 13:32 #54432

Véleményem szerint aki 0,1C alatt tudja tartani a kisütő áramot, annak az ólom akku továbbra is jó választás lehet, nem kell leírni azt sem.

Nagyobb terhelésnél a lítium előnye vitathatatlan, viszont felmerül egy probléma, amivel korábban az ólom aksinál nem keleltt foglalkozni, ez pedig a hosszabb idejű tárolás. Az ólom akkunál megszoktuk, hogy 100%-ra töltve tároljuk, célszerűen csepptöltőn, de a lítium akkuk ezt nem bírják. A gyártók ajánlása szerint hosszabb ideig a lítium akkut csak 70% töltésen szabad tárolni. Ezt annyira komolyan veszik, hogy a jobb töltőkben külön proram van a tárolási töltéshez.

A lítium akkuknál eleve el kell felejteni a kapocsfeszültséget, amit a hagyományos szabályzók, vagy pl. az inverter akkuvédelme tud kezelni. Cella szinten kell menedzselni a feszültséget, mert különben nagy tüzijáték lehet a vége. A LiFePO4 cellákat az egyszerűbb CC-CV töltők 3,65V-ig töltik. Ez tökéletes abban az esetben, ha rövid időn belül kisütjük. Az én "okos" töltőmnél 3,6-3,7V között lehet állítani a max feszültséget, de ha tárolási töltésre állítom, akkor a gyári beálítás csak 3,3V, amit max. 3,4V-ra lehet állítani. 3,3V-nál 70% töltést mutat a töltő, 3,4V-nál már 80%-ot.

Ha a napelemes töltésvezérlőkben és a fedélzeti töltőkben nem lehet állítani a feszültséget, akkor valahogyan manuálisan kell megoldani, hogy hosszabb állásnál, 3,3V körül legyen a cellák feszültsége. Vagy egy drágább BMS-t kell venni, amiben szoftveresen lehet állítani a cellavédelem feszültségszintjét.

Ha a teljes élettartamra számoljuk a költségeket, akkor sok esetben a lítium akku már most is gazdaságosabb, mint az ólom. De csak akkor, ha kibírja azt a 10 évet és a 3000 ciklust, amit meg szoktak adni a gyártók. Ha nem figyelünk oda az előírásoknak megfelelő használatra, akkor néhány év alatt is tönkre lehet tenni.

Megköszönte: nemo25, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 12:02 #54431

gyusza T3 írta:

Leginkább a hűtőm miatt kellene. Az elektronika letilt, holott még van benne "anyag".
Amúgy a túlmerités és az ebből adódó korábbi akkuhalál költségei (csere) miatt részemről még mindig vállalhatóbb, mint a másik nem szar verzió.
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Ha csak a hűtő miatt szerelnéd be a konvertert, miért nem állítod át inkább a kompresszor indító elektronikájában az akkuvédelem feszültség szintjét?
Bár én csak a Danfoss BD kompresszorok vezérlését ismerem, de európai gyártású dc kompressszoros hűtőben nem is nagyon láttam még mást. Az olasz Necchi-nek is volt dc kompresszora, de abból eggyel talákoztam 20 év alatt.

Valaki nem fotózta le esetleg a kínai solar hűtőjének a kompresszorát? Kíváncsi lennék, hogy jól sejtem-e, hogy Danfoss koppintás van azokban is.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 07:57 #54428

Minden esetre én biztosan nem ezt venném meg, hanem megbízhatóbb forrást, típust keresnék.[/quote]


Megfontolom véleményed, köszi!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 06:59 #54427

gyusza T3 írta:

Leginkább a hűtőm miatt kellene. Az elektronika letilt, holott még van benne "anyag".
Amúgy a túlmerités és az ebből adódó korábbi akkuhalál költségei (csere) miatt részemről még mindig vállalhatóbb, mint a másik nem szar verzió.
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

A beállításnál kell figyelni, az aksit védeni kell, ezért a bemenőt 10,5V-ra kell állítani.
Egyébként van ettől jobban megszerelt kütyü is. Kissé drágább, de szerintem biztonságosabb.
(van TÜV vizsgája.)
Ennek nem tudjuk a saját fogyasztását sem és alig van benne alkatrész.
A profi kütyünek alig mérhető a fogyasztása.
Minden esetre én biztosan nem ezt venném meg, hanem megbízhatóbb forrást, típust keresnék.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 27 06:41 #54426

Leginkább a hűtőm miatt kellene. Az elektronika letilt, holott még van benne "anyag".
Amúgy a túlmerités és az ebből adódó korábbi akkuhalál költségei (csere) miatt részemről még mindig vállalhatóbb, mint a másik nem szar verzió.
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.