Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2018 jan. 18 14:49 #52138

Ugyanilyen elektromos elosztó van az én lakómban is az ülés mellett, de levettem a fedelét, és hát vannak ott igencsak összekormozódott részek is,. Szerintem nem is biztos hogy működik. De az autóban mindenhol van áram, ha 220V-os hálózatra kötöm, akkor azonnal tölti is az akkukat. Amit viszont észrevettem, és talán nem kellene így lennie, hogy a két akku biztosítja a gépészetet, amik párhuzamba vannak kötve, vagy is nem külön-külön működnek, hanem csak is együtt, egyszerre, hatalmas (2 x 75) amperórával. Amúgy nekem a motor nem tölti a munkaakksikat, csak a hálózati beépített töltő. Nem lehet hogy pont e-miatt nem tölti a generátor?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 18 13:42 #52137

jocibacsi írta:

Érdeklődnék, erröl az akkuról mi a véleményetek? upsakku.hu/termekek/Leaftron/LTC_100Ah_1...iklikus_akkumulator/
Nekem méretbe, mindenbe megfelelne.

Üdv Néked "jocibácsi"!

Nem akarlak elkeseríteni, de ennyi pénzért én biztosan nem leértékelt (túltárolt? besült?) akkut vennék, különösen nem Leaftront!!

Kezdjük azzal, hogy nem találsz róla egyáltalán semmi olyan műszaki adatot amely bizonyítani tudná a minőségét, belső ellenállását, terhelhetőségét, maximális töltőáramát....
Az, hogy egy akkumulátor AGM. az még nem azt jelenti, hogy az csak és kizárólag ciklikus üzemű, ugyanis pontosan ezen típusok az egyik legjobb start-stop akkuk, ha jó -azaz nagyon alacsony- a belső ellenállásuk.

Ennyi pénzért, ekkora kapacítással, már kapsz VARTA SILVER Dynamic AGM típust, vagy akár Exide AGM 950, kicsivel többért Exide AGM 1050 típust is!!

Azt pedig higyj nekem, hogy felejtsd el, lakóautós használatra a "munka-akkumulátor" szót is!!
Jó akku kell oda is, azok pedig nem a nagy belső ellenállású akkuk között találhatók.
Az 1600 számú ciklusról pedig külön topikot lehetne nyitni....mármint, hogy ezt melyik akku tipus tudja,(a Lítiumosok igen)..
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: jocibacsi, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 18 13:28 #52136

Ez egy mezei elektromos elosztó, ami szétosztja különböző helyekre a szuflát, némely ágat le is biztosít...
:meghajol
kertesz írta:

Üdv Ez mire is jó,és hogy működik?


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 18 11:31 #52135

Ahogy Kerti írta, valami ilyesmi lehet.
Vincsenzo írta:

A munka akumlátorhoz tartozik egy relé. Mi célt szolgál, hogyan van be kötve?

Mellékletek:
Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 18 10:34 #52134

Érdeklődnék, erröl az akkuról mi a véleményetek? upsakku.hu/termekek/Leaftron/LTC_100Ah_1...iklikus_akkumulator/
Nekem méretbe, mindenbe megfelelne.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 17 20:41 #52125

Üdv Ez mire is jó,és hogy működik?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 02 16:50 #51973

Vincsenzo írta:

A munka akumlátorhoz tartozik egy relé. Mi célt szolgál, hogyan van be kötve?

Elvileg járó motornál összekapcsolja a start akkumulátorral, hogy menet közben legyen töltésed a generátoron keresztül.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 02 13:33 #51968

A munka akumlátorhoz tartozik egy relé. Mi célt szolgál, hogyan van be kötve?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 22 17:03 #51905

woodoopilot írta:

Nem csak az indító akkura vonatkozik a 2 év?
Munkaaksikra csak 6 hónapot szoktak adni...
Gondolom de. Viszont egy AGM indító akksi teljesen tökéletesen megfelel munka akksinak. :-)
És igen, ebben ez az előremutató, hogy nem fél ill. egy évet adnak végre.
Meg remélem emiatt a többiek is bevezetik, hogy nem fogják 6 hónappal kiszúrni a szemünket.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 22 16:57 #51904

Nem csak az indító akkura vonatkozik a 2 év?
Munkaaksikra csak 6 hónapot szoktak adni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 22 06:00 #51903

Döme írta:

Most olvastam egy hírdetést, miszerint a Bárdi autó innentől 24 hónap garanciát ad az Exide AGM akkumulátorokra.
Innentől lépéskényszerben lesz a többi forgalmazó is. hurrá

Korábban is volt olyan, hogy a jobb minőségű akkumulátorokra "járt" a két év gariancia.
Az egy évre történő "visszaminősítés" uniós javaslatra történt, rengeteg egyéb alkatrésszel együtt!

A szűkebb értelemben vett szakma azért eddig is pontosan tudta, hogy melyek azok a termékek amelyek könnyedén tudják ezt a terminust produkálni, pl.: MOLL, BANNER csúcsgyártmányai, típusai, PANASONIC...
Általános alapadat, hogy a sokkal nehezebben gyártható, nagyon magas technológiai szintet tudó gyártmányok már eleve tudják ezeket a feltételeket, ilyenek az AGM és az EFB technológiával készült termékek, gyártótól függetlenül. Aki ezen technológiával készült gyártásokat nem tudja teljesíteni, attól szerintem necces más típust is megvenni...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 23:27 #51902

Most olvastam egy hírdetést, miszerint a Bárdi autó innentől 24 hónap garanciát ad az Exide AGM akkumulátorokra.
Innentől lépéskényszerben lesz a többi forgalmazó is. hurrá

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 14 16:55 #51848

Van aki Nissan Leaf akkupakkból faragott magának fedélzeti akkut.



Egy komplett 30 kWh-s akkupakk ára 4000 euro körül van, de lehet kapni egyesével is cellákat, egy 7,6V-os 60Ah-s cellát 30-35e Ft között adnak...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 29 11:19 #51699

Hívják AGM-nek, VRLA-nak, a lényeg ugyan az. Az elektrolit üveggyapotban van felitatva (nem zselés), és van egy szelep, ami elengedi a túlnyomást. Nem folyik ki, teljesen gondozásmentes, és nincs gázképződés sem, tehát zárt térben is biztonságosan használható.

www.victronenergy.hu/upload/documents/Da...ev%2002%20-%20HU.pdf

Tegnap beszereltem az 50 kg-os lítium akkupakkot egy elektromos quadba, amiben korábban 150 kg ólom aksi volt. A változás brutális, bár a 40 km/h végsebesség csak kicsit nőtt a néhány V-al magasabb kapocsfeszültség miatt, de a gyorsulás sokkal jobb lett, és az áramok is kisebbek lettek. Az ólom aksikkal induláskor 90A volt az áramfelvétel, mert annyi az áramkorlát, most meg 80A-nél nem vesz fel többet. Tegnap 3 órán keresztül motoroztam, hogy lemerítsem az aksit, de nem sikerült, a kezem hamarabb lefagyott... :)
gattila írta:

Nem vagyok egy nagy szaki, de ahogy néztem az általad megadott oldalakat, ez egy AGM akkumulátor. Szerintem a tavaszi forduló lesz aktuális, de addigra lehet, már egy elektromos robogóba is :)

.
[/quote]

Megköszönte: NagyPapa, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 19:24 #51695

Nem vagyok egy nagy szaki, de ahogy néztem az általad megadott oldalakat, ez egy AGM akkumulátor. Szerintem a tavaszi forduló lesz aktuális, de addigra lehet, már egy elektromos robogóba is :)
woodoopilot írta:

Ciklikus használatnál 14,5-14,9V között kell lennie elvileg a végfeszültségnek, akkor van 100%-ra töltve. Az autó generátorok, nem tudnak ennyit, de legfeljebb nem lesz fullra töltve, csak akkor, ha hálózatról töltöd.
A max. töltőáram 6,8A, ez egy akkura vonatkozik, ha több van párhuzamosan kötve, akkor értelemszerűen nagyobb lehet a töltőáram.
Az akku szélessége 76 mm, a hossza 181 mm, a magassága 167 mm., és 6,5 kg.
A típusa Panasonic LC-RD1217P
Az adatlapja szerint 20 órás kisütésnél tud 17 Ah-t, de 55W-os halogén izzókkal teszteltem, és azt több mint 3 órán keresztül bírták.
na.industrial.panasonic.com/products/bat...eries/lead-acid-vrla

Megjött ma a 20 db, az idén már nem lesz több, de februárban várható egy újabb "szállítmány"...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 17:27 #51693

Ciklikus használatnál 14,5-14,9V között kell lennie elvileg a végfeszültségnek, akkor van 100%-ra töltve. Az autó generátorok, nem tudnak ennyit, de legfeljebb nem lesz fullra töltve, csak akkor, ha hálózatról töltöd.
A max. töltőáram 6,8A, ez egy akkura vonatkozik, ha több van párhuzamosan kötve, akkor értelemszerűen nagyobb lehet a töltőáram.
Az akku szélessége 76 mm, a hossza 181 mm, a magassága 167 mm., és 6,5 kg.
A típusa Panasonic LC-RD1217P
Az adatlapja szerint 20 órás kisütésnél tud 17 Ah-t, de 55W-os halogén izzókkal teszteltem, és azt több mint 3 órán keresztül bírták.
na.industrial.panasonic.com/products/bat...eries/lead-acid-vrla

Megjött ma a 20 db, az idén már nem lesz több, de februárban várható egy újabb "szállítmány"...

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 08:35 #51689

Köszi! Autó generátorral tölthetők? A mérete is érdekelne, hány fér be az ülés mögé, ahová szánom.
woodoopilot írta:

A németországi forrásom elapadt pár éve, de nemrég összehaverkodtam egy magyar szervizes sráccal, aki elvileg szerdán vagy csütörtökön hoz 20 darabot. Ezek 17 Ah-s aksik, 4e Ft darabja. 6 kg a tömege, kicsit "sűrűbb" mit a hagyományos aksik, de a kivehető energia is ezzel arányos. Furcsa volt eleinte, hogy a névleges kapacitásukat tudják 5 órás kisütés esetén is. Általában az akkuk kapacitását 20 órás kisütésre adják meg, az jobban néz ki a prospektusban, de ha megnézzük az 5 órás kisütésnél is, akkor már csak kb. 75% kapacitást adnak meg. Mondjuk egy lakóautóban több nap alatt sütjük ki az akkut, így ennek annyira nincs nagy jelentősége, de járműhajtásnál nagyon is fontos szempont. Egy ismerősöm az elektromos biciklijében használja, nagyon meg van velük elégedve...

Párhuzamosan kötve 6 db-ot egy príma 100 Ah-s akkut kapunk, csak figyelni kell az egyforma áram utakra. Ezen a képen pl. egy 4,8 kWh-s akkupakkba vannak összerakva, igaz itt sorba vannak kötve, mert 300V DC kellett a frekiváltónak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 21:23 #51687

A németországi forrásom elapadt pár éve, de nemrég összehaverkodtam egy magyar szervizes sráccal, aki elvileg szerdán vagy csütörtökön hoz 20 darabot. Ezek 17 Ah-s aksik, 4e Ft darabja. 6 kg a tömege, kicsit "sűrűbb" mit a hagyományos aksik, de a kivehető energia is ezzel arányos. Furcsa volt eleinte, hogy a névleges kapacitásukat tudják 5 órás kisütés esetén is. Általában az akkuk kapacitását 20 órás kisütésre adják meg, az jobban néz ki a prospektusban, de ha megnézzük az 5 órás kisütésnél is, akkor már csak kb. 75% kapacitást adnak meg. Mondjuk egy lakóautóban több nap alatt sütjük ki az akkut, így ennek annyira nincs nagy jelentősége, de járműhajtásnál nagyon is fontos szempont. Egy ismerősöm az elektromos biciklijében használja, nagyon meg van velük elégedve...

Párhuzamosan kötve 6 db-ot egy príma 100 Ah-s akkut kapunk, csak figyelni kell az egyforma áram utakra. Ezen a képen pl. egy 4,8 kWh-s akkupakkba vannak összerakva, igaz itt sorba vannak kötve, mert 300V DC kellett a frekiváltónak.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 20:54 #51686

Ilyet hol lehet elérni?
woodoopilot írta:

Egy időben nagyon sok Panasonic AGM aksit vettem, újonnan ezek nagyon drágák, de a lélegeztető gépek szünetmentes tápjában 2 évente kötelező cserélni, így kb. negyed áron tudtam megvenni. Ezek az aksik tovább bírják, mint a vadonat új Banner Energy Bull aksik, ráadásul teljesen karbantartás mentesek, nincs gázképződés, zárt térbe én nem tennék savas aksit, az tuti.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 20:22 #51684

A lítium aksikat is CC-CV töltőkkel kell tölteni, ezt tudja minden processzoros töltő. Elvileg 3,65V-ig kellene tölteni a cellákat, akkor érik el a 100%-ot, az 4 cellánál 14,6V végfeszültség, de én pl. csak 3,6V-ig töltöm, az csak 14,4V.

A lítium aksikhoz akkufelügyelet kell (BMS), ami figyel minden cellát, és megakadályozza a túltöltést, és a mélykisülést. Ha nem is ballanszolunk, legalább egy olcsó cell loggert illik betenni. Új cellák között nem szokott túl nagy különbség lenni, de egy idő után a belső ellenállások közötti kis különbségek miatt, elmásznak egymástól. Lehet kapni lítiumos autó indító aksikat is, azokban mondjuk pont nincs BMS, de állítólag így is jól működnek.

www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1...Ah-WB-LP12V90AH.html

Nekem alapból mániám az újrahasznosítás, de láttam már komoly cégeknél is, hogy az elektromos autókból kiselejtezett akkukból építenek nagy szünetmentes tápokat. Az autókban nagy áramokkal terhelik az akkukat, amit azok már nem bírnak, de kis áramokkal terhelve, még sokáig jók lehetnek.

Egy időben nagyon sok Panasonic AGM aksit vettem, újonnan ezek nagyon drágák, de a lélegeztető gépek szünetmentes tápjában 2 évente kötelező cserélni, így kb. negyed áron tudtam megvenni. Ezek az aksik tovább bírják, mint a vadonat új Banner Energy Bull aksik, ráadásul teljesen karbantartás mentesek, nincs gázképződés, zárt térbe én nem tennék savas aksit, az tuti.
gattila írta:

Ezeket mivel lehet tölteni? (éppen munka-akku vásárlás előtt állok)
woodoopilot írta:
A hétvégén 105Ah kapacitású 12,8V-os lítium-vasfoszfát akkukat teszteltem,

Az nyilván nem kérdés, hogy jobb-e a lítium aksi az ólomnál, többnyire az árát sokalljuk. Ezek a bontott akkuk darabonként 40e Ft-ba kerültek ennyiért szerintem nem volt rossz vétel. Újonnan most 4 db 100 Ah-s cella 130e Ft lenne, az se olyan vészes összeg, ha azt nézem, hogy egy lakóautóban min. 10 évet kibírnak.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.