Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2015 jan. 25 11:49 #45161

Sziasztok, van valakinek tapasztalata ehhez hasonló kütyük üzemeltetésében? Kidobott pénz, vagy alkalmas téli átvészelésre?

www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=401985

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 jan. 20 18:49 #45135

Ha valakinek van kapcsolata, szerintem a legjobb választás az ipari UPS-ből leselejtezett akku. Pl. a banki szervertápokban 6 havonta, a Tescoban 1 évente, a kórházakban pedig 2 évente cserélik az aksikat. Mivel áramszünet ritkán van, és csak a tartalék generátor beindulásáig kell az áramot biztosítani, az aksik pedig egy klimatizált helyiségben vannak csepptöltőn, így gyakorlatilag újszerű az állapotuk, A szerelők kapzsiságától függ az ár, legutóbb pl. 20 db 100 Ah-s aksit 10e Ft/db áron hoztak nekem.. Egy ilyen aksi 36 kg, és egy 80 A áramfelvételű fűtőventilátort kb. 1 órán keresztül tud működtetni, ha 10,5V-ra van állítva a mélykisülés védelem. Ezek teljesen zárt, AGM aksik semmilyen káros gázt nem bocsájtanak ki töltés közben, zárt térben is lehet használni őket.

Mellékletek:
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 24 09:46 #44269

Van egy vadonat új Mean Well PB-1000-12 full profi akkutöltőm, még sosem volt használva. 200-600 Ah kapacitású akkupakkhoz jó, max. 60A-rel tud tölteni: Az új ára 95500 Ft, ha esetleg érdekel valakit, 60e Ft körül megválnék tőle.
tapegysegaruhaz.hu/shop_ordered/3780/pic...akkumulatortolto.pdf

Azt számolgatom, hogy kb. netto 250e Ft-ért tudnék venni 200 Ah kapacitású 12V-os lítium akkupakkot, aminek csak 24 kg lenne a tömege. A 200 Ah kapacitású AGM akkupakkom tömege közel 80 kg, a kicsivel könnyebb és olcsóbb munka aksikból viszont csak a névleges kapacitásuk kb. 70%át lehet kivenni, ha meg nagy árammal sütjük még annyit se.. A lítium aksik viszont még nagy áramú kisütés esetén is tudják a névleges kapacitásukat, a ciklusszámuk pedig kb. 5x annyi mint az ólom aksiknak. Viszont az ólom aksikhoz gyártott töltőm nem jó a lítium aksikhoz, le kellene cserélni.

Egy biwakolásra használt lakóautóban hány évente cseréltek aksikat? Az elektromos kocsimban kb. 2 évet bírnak a spéci Panasonic AGM aksik, de gondolom egy lakóautóban nincs akkora igénybevétel...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 22 17:08 #44241

Én úgy oldottam meg a karbantarto töltőm villódzását, hogy vettem egy 30A-es kapcsoló üzemű tápot, ha halózatra van kötve az autó, akkor az látja el árammal a 12V-os rendszert, ha nem, akkor az akku pakk.

Így a töltő nyugodtan töltheti a "lekapcsolt" akkut.

Nyomi írta:

na pont ezt. Tehát (ha jól értem) vagy megveszem a spéci, de méregdrágát lakóhoz kitalált tültőt , vagy lekötve töltöm az aksit spéci töltővel. Ez azt hiszem a lényeg. Figyelmébe ajánlom mindenkinek.
Köszi.

Kerti írta:
Ezért fontos az, hogy csak megfelelő és kifejezetten erre tervezett eszközöket (napelem, töltő, stb) építsünk be a lakóautóba. Kivéve, ha ért hozzá az ember, hogy valóban a jó kombinációt rakja össze és tudja, hogy azzal nem lesz baj. Sokszor az okasban (mert az olcsóbb) megoldott dolgok drágábbak lesznek. A gyártók nem véletlenül fejlesztik ki arra a terméket amire való és nem másra. A másik amire még figyelni kell, hogy az eszközöket megfelelően is használjuk. Pl. a CTEK töltőnél a recond üzemmódot csak úgy szabad alkalmazni, ha minden le van kötve az akkumulátorról és csak a töltő van rajta, mert különben az érzékeny elektronikákat ez az üzemmód hazavághatja. Hiába a jó töltő ami mindent tud, ha nem megfelelően használjuk.
Mire gondolsz, mit osszunk meg amiből okosodni lehet?


...Lakóval ismeri meg az ember a másikat...
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 22 12:19 #44237

Nyomi írta:

na pont ezt. Tehát (ha jól értem) vagy megveszem a spéci, de méregdrágát lakóhoz kitalált tültőt , vagy lekötve töltöm az aksit spéci töltővel. Ez azt hiszem a lényeg. Figyelmébe ajánlom mindenkinek.
Köszi.

Igen, mindenképpen érdemes jó töltőt használni, ha pedig valami speciális karbantartó töltés van akkor leválasztani a rendszerről az aksit és úgy tölteni.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 22 11:56 #44235

na pont ezt. Tehát (ha jól értem) vagy megveszem a spéci, de méregdrágát lakóhoz kitalált tültőt , vagy lekötve töltöm az aksit spéci töltővel. Ez azt hiszem a lényeg. Figyelmébe ajánlom mindenkinek.
Köszi.

Kerti írta:

Ezért fontos az, hogy csak megfelelő és kifejezetten erre tervezett eszközöket (napelem, töltő, stb) építsünk be a lakóautóba. Kivéve, ha ért hozzá az ember, hogy valóban a jó kombinációt rakja össze és tudja, hogy azzal nem lesz baj. Sokszor az okasban (mert az olcsóbb) megoldott dolgok drágábbak lesznek. A gyártók nem véletlenül fejlesztik ki arra a terméket amire való és nem másra. A másik amire még figyelni kell, hogy az eszközöket megfelelően is használjuk. Pl. a CTEK töltőnél a recond üzemmódot csak úgy szabad alkalmazni, ha minden le van kötve az akkumulátorról és csak a töltő van rajta, mert különben az érzékeny elektronikákat ez az üzemmód hazavághatja. Hiába a jó töltő ami mindent tud, ha nem megfelelően használjuk.
Mire gondolsz, mit osszunk meg amiből okosodni lehet?


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 17:27 #44232

Nyomi írta:

én nem igen értek hozzá, de mivel éppen most pusztult meg az automata aksitöltőm, és egész napos szeánsz volt mire kiderült " miért ráz a lakó" próbáltam hozzáértő szakemberekhez fordulni. Ők felhívták figyelmemet a foszfátmentesítő regeneráló funkció működése, valamint a beépített illetve a hálózatra csatlakoztatott elektronikák kölcsönhatására. Az információk szerint a fordított polaritású impulzusok az elektronikák egy részét ( inverter fűtésvezérlés, tv, stb )kivégezhetik . Nem akarok vészmadár lenni, de volt itt olyan akinek a webasto vezérlése emiatt szált talán el. Úgy hogy most én is erőteljesen gondolkodom hogy mi legyen , mert az egybeépített töltő és táp megfelelő teljesítménnyel nem az olcsó kategória. Igazán jó megoldást keresek most, és ha van ( márpedig van ) hozzáértő a saját és mások épülésére néhány dolgot megoszthatna, megoszthatnának velünk hát ha okosodnánk egy kicsit. (rámférne). Edgár ne helyeselj!
Előre is köszi.


Ezért fontos az, hogy csak megfelelő és kifejezetten erre tervezett eszközöket (napelem, töltő, stb) építsünk be a lakóautóba. Kivéve, ha ért hozzá az ember, hogy valóban a jó kombinációt rakja össze és tudja, hogy azzal nem lesz baj. Sokszor az okasban (mert az olcsóbb) megoldott dolgok drágábbak lesznek. A gyártók nem véletlenül fejlesztik ki arra a terméket amire való és nem másra. A másik amire még figyelni kell, hogy az eszközöket megfelelően is használjuk. Pl. a CTEK töltőnél a recond üzemmódot csak úgy szabad alkalmazni, ha minden le van kötve az akkumulátorról és csak a töltő van rajta, mert különben az érzékeny elektronikákat ez az üzemmód hazavághatja. Hiába a jó töltő ami mindent tud, ha nem megfelelően használjuk.
Mire gondolsz, mit osszunk meg amiből okosodni lehet?


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: benojeno, EarthRoamer, Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 17:09 #44231

én nem igen értek hozzá, de mivel éppen most pusztult meg az automata aksitöltőm, és egész napos szeánsz volt mire kiderült " miért ráz a lakó" próbáltam hozzáértő szakemberekhez fordulni. Ők felhívták figyelmemet a foszfátmentesítő regeneráló funkció működése, valamint a beépített illetve a hálózatra csatlakoztatott elektronikák kölcsönhatására. Az információk szerint a fordított polaritású impulzusok az elektronikák egy részét ( inverter fűtésvezérlés, tv, stb )kivégezhetik . Nem akarok vészmadár lenni, de volt itt olyan akinek a webasto vezérlése emiatt szált talán el. Úgy hogy most én is erőteljesen gondolkodom hogy mi legyen , mert az egybeépített töltő és táp megfelelő teljesítménnyel nem az olcsó kategória. Igazán jó megoldást keresek most, és ha van ( márpedig van ) hozzáértő a saját és mások épülésére néhány dolgot megoszthatna, megoszthatnának velünk hát ha okosodnánk egy kicsit. (rámférne). Edgár ne helyeselj!
Előre is köszi.

EdGaR írta:

benojeno írta:
Tudtok ajánlani megbízhatóan működő intelligens töltőt, ami nálatok bevált? Írnak ilyet is, olyat is az olcsó aldis töltőkről, inkább nem kísérleteznék vele. Erről viszont nagyon rosszat nem olvastam, inkább csak jót, valamelyikőtök használja esetleg? www.akku-fer.hu/ctek-akkumulator-tolto/2...kkumulator-tolt.html
Köszönet a tanácsokért!

Nekem ez évek óta hibátlanul működik, pont őt akartam ajánlani. Az ára kicsit húzós, de megéri.

Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 13:26 #44229

Na, ezt se tudtam!
Megmértem amúgy: már csak 12.83V-on állt a töltés; izzítás, majd indítózás alatt leesett 11.84V-ra; aztán járó motor mellett visszaállt 14.34V-ra; leállítás után meg 13.82V-ra .
Mindenesetre a varázsszem zöld golyója eltűnt. Az meg nem jelent jót... :( Nehéz eldönteni, hogy fekete, vagy fehér, mert egy kis fehér foltot látok a lyuk közepén, ez meg arra utalhat, hogy túlforrt a töltés alatt...

Utánaolvastam, és az a gyanúm, hogy a lakóban régi, lineáris töltő van, vsz. azt meg nem szereti ez a típusú akksi, és ha tovább marad rajta az ilyen töltő, az nem tesz jót neki. De ezt meg én ne fogom szeretni, mert a lakót sokszor kötjük hosszabb ideig áramra, nem tudom, és nem is akarnám a lakó töltőjét leválasztani a motorakksiról. Ha ez a probléma áll fenn, akkor hiába is hoznám helyre CTEK töltővel az akksit (már ha egyáltalán lehet), a későbbiekben megint gond lesz.
Hülye egy helyzet, mert a varázsszem gondot mutat, töltés még van, indul, újra tölt generátorról, de valami nem stimmel... :smt217


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 13:07 #44227

A CTEK töltőket én is merem ajánlani, mert elég sokat használjuk mi is. Sajnos valóban csak az árával van gond, mert nem olcsó kategória de ennek oka is van, mert tényleg jó. Ami még nagy előnye, hogy van benne RECOND üzemmód amivel a túlmerített (ami valjuk be előfordul egy lakóautónál) akkumulátorokat lehet helyreállítani.

A varázsszem az akkumulátorban nem led, így azt ne is várd, hogy világítani fog. Az csak egy mechanikus visszajelző golyó. Érdemes belevilágítani és úgy megnézni.

Varázsszem:
Az akkumulátorok töltöttségét a sav sűrűségével is lehet ellenőrizni. A feltöltött akku savsűrűsége magasabb.
A varázsszem nem más, mint egy zöld golyó. Ha a sav sűrű, akkor a golyó feljön a sav tetejére, és a kémlelőnyílást zöldnek látjuk.
Ha az akku lemerül, azaz a sav sűrűsége csökken, akkor a golyó lesüllyed, és ekkor fekete a kémlelőnyílás.
Tudni kell, hogy a varázsszem csak egy cellában méri a savsűrűséget. Ez a mérés jó állapotban lévő akkumulátoroknál valószínűleg a többi cellára is igaz, de öregebb, szulfátos akksiknál előfordulhat, hogy a varázsszem zöld, de a többi cella akár zárlatos is lehet.
A varázsszem fehér is lehet, ha túltöltés miatt elektrolit távozott az akkumulátorból. Ilyenkor a bejutó és visszaverődő fény miatt látjuk fehérnek.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 12:33 #44226

Köszi, hazaérek, kipróbálom, megmérem. A gond az, hogy nem a fedélzeti visszajelző zöld ledje nem világít, hanem az akksiban lévő varázsszem zöld ledje tűnt el. Az meg nem jelent jót... :(

EdGaR írta:

benojeno írta:

... mikor váltott a lakó led-je zöldre, mielőtt lekapcsoltam a lakót 220v-ról, megmértem a töltöttséget, mert időközben multiméter is került. 14.8V-ot mutatott. Miután levettem az áramról, 13.22V-ra esett vissza.
De ami aggasztóbb, az az, hogy a varázsszembe nézve nem látom a zöld fényt, hanem csak a nagy semmit, fekete.

Szerintem ne keverd össze a töltőfeszültséget az töltésről leválasztott akku terheletlen feszültségével. A 13,22V tökéletesen feltöltött akku feszültség. A fedélzeti visszajelzőn a zöld led csak a töltéskor zöld az én 20 éves csigámon is, az nem egy OMH hitelesített műszer. Ha van multimétered nézd meg mekkorát esik a feszültség terhelésre (indítózás alatt sem lehet 12V alatt), majd kikapcsolva a fogyasztókat visszaáll-e az eredeti értékre, azaz a 13,22V-ra. Ha igen, nyugodj meg és használd.

Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 12:29 #44225

benojeno írta:


... mikor váltott a lakó led-je zöldre, mielőtt lekapcsoltam a lakót 220v-ról, megmértem a töltöttséget, mert időközben multiméter is került. 14.8V-ot mutatott. Miután levettem az áramról, 13.22V-ra esett vissza.
De ami aggasztóbb, az az, hogy a varázsszembe nézve nem látom a zöld fényt, hanem csak a nagy semmit, fekete.

Szerintem ne keverd össze a töltőfeszültséget az töltésről leválasztott akku terheletlen feszültségével. A 13,22V tökéletesen feltöltött akku feszültség. A fedélzeti visszajelzőn a zöld led csak a töltéskor zöld az én 20 éves csigámon is, az nem egy OMH hitelesített műszer. Ha van multimétered nézd meg mekkorát esik a feszültség terhelésre (indítózás alatt sem lehet 12V alatt), majd kikapcsolva a fogyasztókat visszaáll-e az eredeti értékre, azaz a 13,22V-ra. Ha igen, nyugodj meg és használd.

Ja, és a személyautómban lévő Exide akku varázsszemes visszajelzője 5 éve fekete... ez sem egy műszer

Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról


EDit & GÁbo®
Megköszönte: benojeno

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 12:15 #44224

benojeno írta:

Tudtok ajánlani megbízhatóan működő intelligens töltőt, ami nálatok bevált? Írnak ilyet is, olyat is az olcsó aldis töltőkről, inkább nem kísérleteznék vele. Erről viszont nagyon rosszat nem olvastam, inkább csak jót, valamelyikőtök használja esetleg? www.akku-fer.hu/ctek-akkumulator-tolto/2...kkumulator-tolt.html
Köszönet a tanácsokért!

Nekem ez évek óta hibátlanul működik, pont őt akartam ajánlani. Az ára kicsit húzós, de megéri.

Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról


EDit & GÁbo®
Megköszönte: benojeno

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 21 11:53 #44222

Tudtok ajánlani megbízhatóan működő intelligens töltőt, ami nálatok bevált? Írnak ilyet is, olyat is az olcsó aldis töltőkről, inkább nem kísérleteznék vele. Erről viszont nagyon rosszat nem olvastam, inkább csak jót, valamelyikőtök használja esetleg? www.akku-fer.hu/ctek-akkumulator-tolto/2...kkumulator-tolt.html
Köszönet a tanácsokért!


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 20 20:25 #44218

Hm, az akksi-történet folytatódik.
Miután a régi meghalt, vettem a lakóba egy gondozásmentes Yuasa indító akksit (100AH, 900Amps), nem volt választásom, megfelelő méretben, teljesítményben csak ez volt kapható. Ezüst-kálciumos, és ezeknél az akkuknál - hagyományos rendszerben - a 14,4 Volt helyett némileg magasabb, 14,8 Volt töltőfeszültség az előírás. Tartottam attól, hogy a Ducato generátora nem fogja tudni ennyivel tölteni, és emiatt generátorról soha nem lesz max.ra töltve. Ezt a feltételezésemet látszott igazolni az, hogy lezúztunk 1500 km-t, és hazaérve sem mutatta a fedélzeti feszültségszint-jelző max. töltöttségűnek, a zöld sáv alsó harmadában állt a mutató. Szóval gondoltam, megnézem, hogyan áll majd a töltöttség, ha rákapcsolom a lakót a 220V-ra, hadd menjen a beépített töltőről egy kis delej. Egész éjszaka, meg napközben egy ideig rajta volt, nem tudom, mikor váltott a lakó led-je zöldre, mielőtt lekapcsoltam a lakót 220v-ról, megmértem a töltöttséget, mert időközben multiméter is került. 14.8V-ot mutatott. Miután levettem az áramról, 13.22V-ra esett vissza.
De ami aggasztóbb, az az, hogy a varázsszembe nézve nem látom a zöld fényt, hanem csak a nagy semmit, fekete.

Ez azt jelenti, hogy megfőztem az akksit, mert a lakóba épített töltő nem tudta intelligensen tölteni (1996-os a járgány)?

Ha ez így van, akkor miért nem történt ez meg a régi akksival, sokszor heteken át áramra voltunk kapcsolva, semmi gond nem volt ezzel.

Vagy nem a beépített töltő a hibás? Mi lehet még az oka annak, ha a zöld fény eltűnik?

Vissza akarom kapni a zöld LED-et!!! :sir Egy intelligens töltő tehet még csodákat? (Ezt nem is kérdem, kipróbálom holnap, rosszabb már nem lehet. Ámbár ez nem fogja megoldani igazán a helyzetet, nem akarok olyan akksival flangálni, amelyik kipurcan attól, ha rákötöm a lakót az áramra.)


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 08 20:43 #44088

benojeno írta:

Hahó! Akksi kicserélve, a régi halott maradt... Beindult szépen, most még rákötöttem a járgányt a 220V-ra, mert a bolti akksi sem volt maxon... Köszi a válaszokat, megint tanultam! :)

Tanács bikakábel beszerzéséhez. Azt ne egy nagy áruházban szerezd be!!!!! Az ott kapható indító kábelek, nem alkalmasak ilyen motorok életrekeltéséhez. Ugyan, igen jó ajánlatnak tűnnek első látásra, mert vastag kábellel vannak szerelve, de ha jobban megnézed, akkor látod, hogy egy vékonyka réz van a vastag műanyag közepén. Mivel tudjuk, hogy a vastag műanyag nem igazán alkalmas az indításhoz szükséges delej vezetésére, ebből fakadóan ezek nem lesznek használhatóak a gép beindítására. A vékonyka keresztmetszet miatt hatalmas feszültség esés következik be, rosszabb esetben, akár felizzik, balesetet és károkat okozva.
Ezért lényeges, hogy lehetőleg megbízható, hozzá értő szakáruházból szerezzük be az indító kábelt, még ha ott egy kicsit drágább is.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: repi, Kerti, EdGaR, EarthRoamer

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 08 14:37 #44087

Hahó! Akksi kicserélve, a régi halott maradt... Beindult szépen, most még rákötöttem a járgányt a 220V-ra, mert a bolti akksi sem volt maxon... Köszi a válaszokat, megint tanultam! :)


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 08 08:48 #44084

benojeno írta:

A beszerzendők listájára kerül a bikázó és a mérő is. ;) Még tudnátok segíteni akksiválasztásban? Sajnos szó szerint a világ végén vagyok, és hétvégén csak egy nagyáruházba jutok el, itt meg két különböző típusú, 1.9TD Ducatonak való akksit dobott ki a gép:

Silver Calcium-osat vagy hagyományos savasat.

A calciumosról azt olvastam, hogy hátránya az, hogy magasabb, 14.4 és 14.8 V közötti töltést igényel. Ez azt jelenti, hogy az én 16 éves járgányom generátora nem annyira szeretné?
Szia!

Én spirálcellás (Optima) akkut használok indítónak is és fedélzetinek is. Ezek élettartama hosszabb az átlagosnál, kis helyet foglalnak és elég magas indítóárammal rendelkezik (55Ah / 850A indító). Az ára 2-2.5-szer több az átlagos (pl.: Exide) akkuénál, de szerintem megéri. Bírják a folyamatos töltést, azonban nem szabad hagyni lemerülni.
Nézz közül az Akku Diszkont oldalán , itt össze tudod hasonlítani az árakat a teljesítménnyel.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 08 08:17 #44082

Az aksi már csak ilyen, én is így jártam előző évben Megérkeztünk Olaszországból még itthon töltött 2 napig aztán még a töltő sem töltötte.
Végleg meghalt! Új aksit kell venned vagy a fedélzetit előre ideiglenesen.

Kellemes utat kívánok András

benojeno írta:

Hát, újból itt vagyok! :oops: S.O.S. kérdés, indítóakksi ügyben. Nem bántom szegény lakót, mindig a legjobbkor romlik el, hogy legyen időm lelket önteni bele. A lakó kb. 6 hete áll, nem indítottam be, töltésre sem tettem, de ellenőriztem a műszerfalon lévő visszajelzőt, nem úgy tűnt, mint ami vészesen merülne lefelé. Egy hete még bőven az "árpádsávos" rész felett, a felén túl állt a mutató.
Ma eggel viszont totálisan lemerült, semmi, de semmi. Most éjszaka, a sötétben láttam, hogy a slusszkucsot elfordítva nagyon halványan láttam a piros indítólámpát, de ezen kívül tök sötét minden, fényszóró, elakadásjelző néma, semmi. A fedélzeti voltmérő mutatója meg sem rezdül, ha a motorakksit ellenőrizném. A fedélzeti akksik viszont rendben vannak, azokkal semmi gond.
Most a szállásunkról kihúztam a hosszabbítót, épp elért odáig, és bedugtam a 220V-ra, a töltő kontroll ledje világít, elvileg töltődni kéne a motorakksinak, de három óra eltelte után is ugyanaz a helyzet, semmi töltést nem mutat. (Voltmérőm nincs, ezért csak a fedélzeti mérőre tudok hagyatkozni.)
A cellákban a vízszint megfelelő. Azt tudni kell erről az indítóakksiról, hogy kb. 4-5 éves, még az, amivel a lakót vettem, nem nagy márka, Budget 12V 74Ah, 680A Calcium típusú. Két évvel ezelőtt egyszer majdnem teljesen lemerült, akkor felötlöttetem, és nem volt gond.
Kérdéseim:
1. Hogy van az, hogy egy hete még bőven a felén felül volt a töltésmutató, most meg zéró. Ilyen gyorsan megadja magát?
2. Rákötöttem a lakót 220V-ra, az, hogy három óra múltán is a helyzet változatlan, az végérvényesen azt mutatja, hogy halott az akksi? Vagy van még remény?
3. Angliából indulnék haza hétfőn. Még ha remény van is, és reggelre feltölt annyira, hogy elindul, mit tanácsoltok, merjek így elindulni? Félek, hogy nem tartja majd a töltést, nem fogok a kompolás előtt sokat menni, le kell majd állítgatni, indítani, nem akarnék a kompon ragadni, vagy bárhol útközben, mert újból lemerült...
4. Jól gondolom, hogy ez már bizony megérett a cserére? :smt217

Köszönöm a tanácsokat!
Jenő


" Mindenhol jó de legjobb útk
Megköszönte: EdGaR

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 08 00:23 #44081

A beszerzendők listájára kerül a bikázó és a mérő is. ;) Még tudnátok segíteni akksiválasztásban? Sajnos szó szerint a világ végén vagyok, és hétvégén csak egy nagyáruházba jutok el, itt meg két különböző típusú, 1.9TD Ducatonak való akksit dobott ki a gép:

Silver Calcium-osat vagy hagyományos savasat.

A calciumosról azt olvastam, hogy hátránya az, hogy magasabb, 14.4 és 14.8 V közötti töltést igényel. Ez azt jelenti, hogy az én 16 éves járgányom generátora nem annyira szeretné?


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.