Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2009 nov. 03 13:29 #16245

GaborApa írta:

Tényleg "csak" ennyi. Ebbe benne lehet még némi bontás-visszaépítés + némi újravezetékelés.
Így látatlanban nehéz lenne árat mondani, de ez még mindig jobb eset, mintha a töltőd ment volna tönkre.
Lehet, hogy párezezer, lehet, hogy pár tízezer.

Most ott tartok, hogy holnap (még vétel előtt) elvisszük a lakót egy autóvillamosságishoz is.
A tulaj azt mondta, hogy régebben ő szóban megkérdezett egy villamosságist, és azt mondták neki, hogy a gyári generátor nem elég egy plusz fedélzeti aksi töltéséhez, ahhoz erősebb generátornak kellene benne lennie. Mivel a lakó általuk csak ebben a szezonban volt használva, és ők kempingeztek, a hálózati töltés nekik megoldás volt.

- Az én fejemben az állt össze, hogy a régi lakókban az akkumulátorok valóban függetlenül töltődtek, az alvázhoz tartozó csak a motor generátoráról, a fedélzeti csak a 230V-os hálózatról? De egy 1996-os évjáratú lakóban ez ugye már nem így kell, hogy legyen, és illene egy izmosabb generátornak benne lenni gyárilag? [-o<
- Ha ez a típus mégis réginek minősül,és még a független töltés van benne, mekkora teljesítményű generátornak illik lenni a motorban, ha azt szeretném, hogy az indító akksi és a fedélzeti egyaránt töltődhessen róla? És az kb. mennyibe kerülne? Meg egyáltalán, miről ismerszik meg egy ilyen generátor?(Gondolom, megoldható a dolog utólag.)

Azért kulcskérdés az aksitöltés nekünk, mert minden bizonnyal leszünk majd olyan helyzetben, hogy 3-4 napnál hosszabb ideig sem leszünk hálózatközelben, ezért ilyen esetben marad majd a menet közbeni töltés. Hacsak nem oldjuk meg más módon... Megyek is a napelemes témához... :wink:

Mindenesetre nagyon köszönöm a segítségeteket, nagyon jól esett, hogy többen is odafigyeltek ránk. És elnézést az esetleg ismétlődő kérdésekért!

:D

Üdv!
Jenő


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 02 08:50 #16235

benojeno írta:

Ezt a villamossági részt szakember kb. mennyiért csinálná? Már amennyiben tényleg csak ennyi?
Tényleg "csak" ennyi. Ebbe benne lehet még némi bontás-visszaépítés + némi újravezetékelés.
Így látatlanban nehéz lenne árat mondani, de ez még mindig jobb eset, mintha a töltőd ment volna tönkre.
Lehet, hogy párezezer, lehet, hogy pár tízezer.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 02 08:27 #16233

No, ezt (is) akkor jó lenne tudni, főleg, hogy mennyi a rendberakása. Átböngésztem a régi hozzászólásokat, abból nekem az jött le, hogy "csak" egy relét kell közbeiktatni, hogy egy körön és töltésen legyen a két akksi, de motorleállításnál lekapcsolódjon a fedélzeti akksi. Ezt a villamossági részt szakember kb. mennyiért csinálná? Már amennyiben tényleg csak ennyi?


"De nem az áramgenerátorral van baj, mert akkor a főaksi is lemerült volna az úton. A két akkut egy relé köti össze, amelynek többek közt az a feladata hogy álló motornál lekapcsolja a főakkut a fedélzeti akkuról (ezt persze azért hogy egy hosszabb kempingezés után még induljon a motor ). Ennek a relének a kapcsoló pogácsái elég könyen beégnek, oxidálódnak és akkor a fedélzeti aksi gyengébben vagy egyáltalán nem kap töltést. Azt a fránya relét ha van egy kis kézügyességed (és nincs túl beégve)egy finomreszelővel ujá varázsolhatod.
Hogy biztos legyél hogy nem az akkuval hanem a töltéssel van a baj, egy digitális műszerrel mérd le alapjáraton a feszültséget a főakun és a fedélzeti akun, minden fogyasztóval kikapcsolt állapotban (lámpák, trumavent,inverter stb). Ha a két feszültség között 0,5V-nál nagyobb eltérést tapasztalsz akkor keresd a relét!
És nem árt ha az összes ehhez szóló csatlakozót és biztositékot tüzetesen átnézed és egy kontaktsprayal kezeled."


"Bocsi, de bele kell köhögnöm kicsit, majd jövő pénteken .
Járó motornál a fedélzeti töltőnek semmi szerepe sincs. A töltő az csak a hálózati töltésnél dolgozik. Hacsak nem a generátort nevezted fedélzeti töltőnek? Menet közbeni töltésnél az ún D+ jel alapján (ezt a generátor adja ki, és ezzel jelzi azt, hogy Ő most megfelelően pörög tehát tölt) tehát a töltésjel alapján, egy relé összeköti a fedélzeti áramkört (és ezzel a fedélzeti akkut is) az autó rendszerével, vagyis a két akku tulajdonképpen egy áramkörbe kerül egymással és a generátorral.
Ebből adódik az is, hogy mivel ilyenkor ez az egész egy áramkör, ezért a mért feszültségek ilyenkor azonosak.
Ha leáll a motor, akkor a relé szétválasztja a két áramkört."


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 02 08:04 #16232

benojeno írta:

Jó estét!

Nézelődünk erősen lakóautó után, van is egy jelölt, de valami nem áll össze. Dethleffs A5420-as felépítmény, Ducato motorral.
A tulaj azt mondta, hogy a fedélzeti aksi csak 220V-ról tölthető, menetközben nem. Mondta, hogy gondolkoztak rajta, hogy a generátorra rékötik, de nem volt rá szükségük, mert mindig tudták tölteni kempingekben...
Létezik az, hogy gyárilag nem hozátk össze a fedélzeti akksit a generátorral???
Ha igen, milyen módon lehet menetközbeni töltésre is képessé tenni? Vagy alapból jó volt az, csak elromlott a töltő? Drága dolog?

Köszönet a segítségért!
Jenő

Alapból jó volt az, csak elromlott a töltő #-o rátapintottál a lényegre, és elég drága.

De a szekemberek elmondják neked.

[-o< inkább kérdezz, mint bevásárolj [-o<

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 nov. 01 21:53 #16227

Jó estét!

Nézelődünk erősen lakóautó után, van is egy jelölt, de valami nem áll össze. Dethleffs A5420-as felépítmény, Ducato motorral.
A tulaj azt mondta, hogy a fedélzeti aksi csak 220V-ról tölthető, menetközben nem. Mondta, hogy gondolkoztak rajta, hogy a generátorra rékötik, de nem volt rá szükségük, mert mindig tudták tölteni kempingekben...
Létezik az, hogy gyárilag nem hozátk össze a fedélzeti akksit a generátorral???
Ha igen, milyen módon lehet menetközbeni töltésre is képessé tenni? Vagy alapból jó volt az, csak elromlott a töltő? Drága dolog?

Köszönet a segítségért!
Jenő


A világ látása egyben világlátás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 máj. 27 19:35 #13535

GaborApa írta:

A Biwak oldalon a "készülékek" menüpont alatt megtalálod az aksikat.
Nézegesd meg, mert bár nem a méret a lényeg, de akkor jó ha befér.
Átvenni viszont vagy egy találkozón, vagy Miskolcon, vagy Törökbálinton tudod. :roll:
Ha gondolod hívj 20-9-72-72-72
Köszi, lemérem a lehetőséget és jelentkezem!


Menni nagyon jó (lenne)!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 máj. 27 18:53 #13533

3hinfo írta:

Az a helyzet, hogy megadta magát a fedélzeti akksim. Tudnál valami megoldást? Tudom Nálatok annyi van, hogy el is adtok belőle. Ha jól emlékszem, Somacseknek adtatok el egy 80 Ah-sat, 30 ezerért. Azt hiszem, ez nekem is jó lenne. De hogy jutna el hozzám? Üdv! 8) 8) 8) 8)
A Biwak oldalon a "készülékek" menüpont alatt megtalálod az aksikat.
Nézegesd meg, mert bár nem a méret a lényeg, de akkor jó ha befér.
Átvenni viszont vagy egy találkozón, vagy Miskolcon, vagy Törökbálinton tudod. :roll:
Ha gondolod hívj 20-9-72-72-72

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 máj. 27 18:21 #13532

Kerti írta:

Nincs mit, a találkozóra visszük.
Az a helyzet, hogy megadta magát a fedélzeti akksim. Tudnál valami megoldást? Tudom Nálatok annyi van, hogy el is adtok belőle. Ha jól emlékszem, Somacseknek adtatok el egy 80 Ah-sat, 30 ezerért. Azt hiszem, ez nekem is jó lenne. De hogy jutna el hozzám? Üdv! 8) 8) 8) 8)


Menni nagyon jó (lenne)!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 ápr. 09 19:21 #12628

somacsek írta:

Szia!
Megnéztem őket,van egy 30-ezerért Exrider 80Ah na ő kellene.
Ez kényelmesen elfér az ülés alatt.
Előre is köszi. =D>

Nincs mit, a találkozóra visszük.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 ápr. 09 12:55 #12625

Kerti írta:

Ha kéred akkor természetesen tudunk vinni.
Az oldalunkon meg tudod nézni a fedélzeti aksik árait. akkumulátorok
Szólj, ha kell és, hogy melyik.

Szia!
Megnéztem őket,van egy 30-ezerért Exrider 80Ah na ő kellene.
Ez kényelmesen elfér az ülés alatt.
Előre is köszi. =D>


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 ápr. 08 21:23 #12621

somacsek írta:

Szia!
Köszi a gyors segítséget.Megmértük az aksi feszültségét de nem vesz fel töltőről sem áramot.
Betettünk egy másik aksit és azt tölti.
Szeretnék még egy kis segítséget, Martfűre ha megoldható tudnál hozni egy új fedélzeti aksit? Milyen árban mozognak ezek az akkumulátorok? =D>

Ha kéred akkor természetesen tudunk vinni.
Az oldalunkon meg tudod nézni a fedélzeti aksik árait. akkumulátorok
Szólj, ha kell és, hogy melyik.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 ápr. 08 20:32 #12620

Kerti írta:

Szia!

A lakóautó fedélzeti akkumukátorát kétféle képpen lehet tölteni. Az egyik az autó saját generátora ami menet közben tölti. A másik amikor 220V-ra csatlakozol és ekkor egy beépített 220V-os töltő tölti. Ha nálad amikor rácsatlakozol a 220-ra és nem töltődik az akkumulátor akkor valószínűleg a 220V-os töltővel van a baj. Ott kell keresni a hibát. Lehet biztosíték gond is vagy vezeték szakadás. A rosszabb, ha tönkre ment a töltőd. A lényeg, hogy ha 220V-ra csatlakozol akkor mindenképpen töltenie kell az aksit a töltőnek. Akár az is lehet, hogy külön kapcsolója van a töltőnek és az van kikapcsolva.

Szia!
Köszi a gyors segítséget.Megmértük az aksi feszültségét de nem vesz fel töltőről sem áramot.
Betettünk egy másik aksit és azt tölti.
Szeretnék még egy kis segítséget, Martfűre ha megoldható tudnál hozni egy új fedélzeti aksit? Milyen árban mozognak ezek az akkumulátorok? =D>


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 ápr. 08 17:54 #12614

somacsek írta:

Sziasztok!
Lehet,hogy ismét egy buta kérdést teszek fel de mielőtt szervizhez fordulnék kérném a segítségeteket.
A találkozó után ahogy haza értünk és jobban átnéztem a lakot akkor vettem észre hogy mind a két aksit,a motortérben és a lakótérben is az autó generátora tölti.De viszont ha rácsatlakoztatom az áramra akkor a fedélzeti nem vesz fel semmit.Minden működik a 220-ról.de az aksit csak menet közben tölti.
Most csak az a kérdésem hogy ez így normális vagy valami el van buherálva az autón. #-o

Szia!

A lakóautó fedélzeti akkumukátorát kétféle képpen lehet tölteni. Az egyik az autó saját generátora ami menet közben tölti. A másik amikor 220V-ra csatlakozol és ekkor egy beépített 220V-os töltő tölti. Ha nálad amikor rácsatlakozol a 220-ra és nem töltődik az akkumulátor akkor valószínűleg a 220V-os töltővel van a baj. Ott kell keresni a hibát. Lehet biztosíték gond is vagy vezeték szakadás. A rosszabb, ha tönkre ment a töltőd. A lényeg, hogy ha 220V-ra csatlakozol akkor mindenképpen töltenie kell az aksit a töltőnek. Akár az is lehet, hogy külön kapcsolója van a töltőnek és az van kikapcsolva.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 06 08:19 #11559

Fischer! Köszi a válasz. Örülök hogy ilyen bő lére eresztetted!
Gabor apa! Lehetséges hogy felugrok a kiállításra,tervezgetem.Ha igen akkor mindenképp felkereslek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 06 01:01 #11556

Elsősorban a napi igényt kell kitalálni, és ehhez méretezni a rendszert. (na meg sajnos a pénztárcához is :cry: )
Nagyon nem mindegy, hogy csak akkut akarsz szinten tartani, vagy TV-zel videózol több órát. Télen is használni akarod, és akarsz-e áramot tárolni a borult napokra is.
Elég ha csak napsütésben tölt, vagy már borult időben esetleg félárnyékban is működjön.
A választási lehetőség elég nagy.
A katalógusban több mint 10 oldalon vannak napelemek, 34-3200 euróig.
Ha kijössz a kiállításra, keress meg, és adok katalógust. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 05 22:49 #11551

lui írta:

A szabadban tárolom a lakót és jó ötlet a napelem!
Nyáron itthol lessz a kocsi és akkor beszerelhető.
Tudsz esetleg ajánlani, hogy hol érdeklődjek? Esetleg kb árat is ha tudnál írni.
Köszönet mindenkinek a jó tanácsokért.

egy céget ismerek, akik foglalkoznak ezzel, ez korántsem a teljes hazai repertoár, de egyelőre nálam is elméleti síkon mozog a történet.

a napelemek idehaza 50 ezertől 250 ezerig terjedő árban találhatóak a netes árlisták alapján. 20Watt - tól 250 Wattig terjedő névleges teljesítménnyel...

a bibliát, a mobile.de - t sokat nézegettem, ott a max. névleges teljesítmény, amit lakó tetejére tettek, az 2x100 Watt volt, de az átlagos a 2x70 - 2x80 watt volt.
persze én állat vagyok, tehát ha lesz rá pénz, akkor 2x250Watt lesz a tetőmön... :D
Igaz, mi ebben lakunk majd munkaszezonban, meg szándékomban áll 2 - 3 hétre eltűnni majd némi horgászatra is valami isten háta mögötti helyre... :D
azon is agyaltam már, hogy ez megoldhatja a lakó téliesítésének a problémáját is, csak a legnagyobb hóban is tisztán kell tartani a napelemek felületét... :wink:

egy töltésvezérlő, némi kábel és a felfogatás elemei szükségesek még hozzá.

töltésvezérlőt 2000 és 90000 forint közti áron láttam, a kábelezés és a felfogató elemek rendszertől függően 5 - 40 ezerből jönnek ki nagyjából...

egy átlag 80 - 90 wattos napelem és mondjuk 200 Ah - s akku esetében a napelem olyan 100 - 130 ezer közt mozog a különböző árlistákon, a töltésvezérlő mondjuk egy 10A - os, processzoros 10 - 15 ezer ft, a kábelek max. 500ft/méter árban futnak, a lakóautóhoz a szerelőkeretet nem látom át, de az alumínium profil, ami gondolom a napelem köré a befogató keretet adja, az 5000 - 6000ft/méter

minimum költség ideális esetben
napelem 100 ezer
töltésvezérlő 10 ezer,
kábel az én lakómra kb. 10 méter - 5 ezer
szerelőkeret aluprofil 80 watt - 1224mmx545mm - 12 ezer
plusz pár csavar, anya, alátét
felkerekítve 130 ezer

és a legnagyobb rejtély:-a munkadíj!...

persze csak ha nem saját beszerelés... :)

...mindenesetre én nem vagyok villamossághoz értő ember, így nem tudom, milyen fogyasztó rendszerhez és lakóautó-használati szokásokhoz milyen akkurendszer és napelemrendszer ajánlott, a példa tehát sántíthat, főleg, mert nem a rendszer fogyasztásából és a használat időtartamából indultam ki...

mindenesetre aki ért hozzá, remélem, majd kijavít... :wink:


na, ezt jó bő lére eresztettem... :oops:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 05 21:20 #11547

fischer írta:

ha szabadban áll az autó, akkor egy napelem megoldja az akku kondícionálását, bár az alapgondot nem szünteti meg

A szabadban tárolom a lakót és jó ötlet a napelem!
Nyáron itthol lessz a kocsi és akkor beszerelhető.
Tudsz esetleg ajánlani, hogy hol érdeklődjek? Esetleg kb árat is ha tudnál írni.
Köszönet mindenkinek a jó tanácsokért.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 04 12:25 #11526

lui írta:

Köszönöm mindenkinek a gyors választ.Igazán segítőkész csapat!Mivel minden hónapban egy hetet Hollandiában töltök így a lakóm kint van és általában 3 hetet pihen 1 hetet használjuk.December közepén leraktuk és jan 25-ére teljesen lemerült a fedélzeti aksi(kb 5 hét alatt).Fél éves aksi, volt vagy 40 ezer ft.Teljesen áramtalanítva hagytunk mindent,de a sarut nem vettem le.A hideg miatt totál lemerült.A motor elsőre indult,tehát a főaksi jó.250 km után valamit töltődött a fedélzeti akku, mert ment a fűtés egy jó órát még.Azután alvás a hotelban.Másnap kb 7-8 órát volt a villanyhálózaton és teljesen feltöltődött a fedélzeti aksi.Egész éjszaka volt fütés és reggelre se merült le.Biztonságból azért mindennap (napközben)hálózathoz csatlakoztattam.Most ismét pihen 3 hetet a hidegben,de most levettem a sarukat,sőt kivettem az egész aksit és beraktam a fülkébe.Kiváncsi leszek febr utolsó hetében hogyan találom majd.Amatőr logikám szerint a generátornak jónak kell lenni mert akkor a főaksi is merült volna.Ugy gondolom az új aksi is jó, mégha lemerült is, mert villannyal teljesen feltöltődött.Mivel a renszert én sem ismerem ezért kértem segítséget.Jó ötletnek tünik a relé megnézése,mert lehet hogy egy ilyen apró hiba okoz bosszuságot.Csak még ki kell nyomoznom hol találom.Nem vagyok műszaki ember,de inkább megtanulom mert már lakóm nélkül élni sem tudnék! :lol:
Köszönet mindenkinek a segítségért!

ha szabadban áll az autó, akkor egy napelem megoldja az akku kondícionálását, bár az alapgondot nem szünteti meg

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 04 11:23 #11524

lui írta:

Köszönöm mindenkinek a gyors választ.Igazán segítőkész csapat!Mivel minden hónapban egy hetet Hollandiában töltök így a lakóm kint van és általában 3 hetet pihen 1 hetet használjuk.December közepén leraktuk és jan 25-ére teljesen lemerült a fedélzeti aksi(kb 5 hét alatt).Fél éves aksi, volt vagy 40 ezer ft.Teljesen áramtalanítva hagytunk mindent,de a sarut nem vettem le.A hideg miatt totál lemerült.A motor elsőre indult,tehát a főaksi jó.250 km után valamit töltődött a fedélzeti akku, mert ment a fűtés egy jó órát még.Azután alvás a hotelban.Másnap kb 7-8 órát volt a villanyhálózaton és teljesen feltöltődött a fedélzeti aksi.Egész éjszaka volt fütés és reggelre se merült le.Biztonságból azért mindennap (napközben)hálózathoz csatlakoztattam.Most ismét pihen 3 hetet a hidegben,de most levettem a sarukat,sőt kivettem az egész aksit és beraktam a fülkébe.Kiváncsi leszek febr utolsó hetében hogyan találom majd.Amatőr logikám szerint a generátornak jónak kell lenni mert akkor a főaksi is merült volna.Ugy gondolom az új aksi is jó, mégha lemerült is, mert villannyal teljesen feltöltődött.Mivel a renszert én sem ismerem ezért kértem segítséget.Jó ötletnek tünik a relé megnézése,mert lehet hogy egy ilyen apró hiba okoz bosszuságot.Csak még ki kell nyomoznom hol találom.Nem vagyok műszaki ember,de inkább megtanulom mert már lakóm nélkül élni sem tudnék! :lol:
Köszönet mindenkinek a segítségért!


Javasolt próba:
a fedélzeti akku saruját hozzáérintgeted az akkupólushoz. Ha minden ki van kapcsolva, akkor nem szabad szikrázást látni-hallani. Ha mégis van szikra, akkor valami leszívja az akkut (pl óra, vagy olyan berendezés, ami készenléti állapotban maradt, esetleg rossz szigetelés miatti szivárgó áram). Aki rendelkezik árammérő műszerrel (mA tartományban), az pontosabb adathoz juthat, mint a szikra keresése, ha megméri az akkuról és a levett saru felé menő áramot.
Jó munkát


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 febr. 04 08:08 #11519

Köszönöm mindenkinek a gyors választ.Igazán segítőkész csapat!Mivel minden hónapban egy hetet Hollandiában töltök így a lakóm kint van és általában 3 hetet pihen 1 hetet használjuk.December közepén leraktuk és jan 25-ére teljesen lemerült a fedélzeti aksi(kb 5 hét alatt).Fél éves aksi, volt vagy 40 ezer ft.Teljesen áramtalanítva hagytunk mindent,de a sarut nem vettem le.A hideg miatt totál lemerült.A motor elsőre indult,tehát a főaksi jó.250 km után valamit töltődött a fedélzeti akku, mert ment a fűtés egy jó órát még.Azután alvás a hotelban.Másnap kb 7-8 órát volt a villanyhálózaton és teljesen feltöltődött a fedélzeti aksi.Egész éjszaka volt fütés és reggelre se merült le.Biztonságból azért mindennap (napközben)hálózathoz csatlakoztattam.Most ismét pihen 3 hetet a hidegben,de most levettem a sarukat,sőt kivettem az egész aksit és beraktam a fülkébe.Kiváncsi leszek febr utolsó hetében hogyan találom majd.Amatőr logikám szerint a generátornak jónak kell lenni mert akkor a főaksi is merült volna.Ugy gondolom az új aksi is jó, mégha lemerült is, mert villannyal teljesen feltöltődött.Mivel a renszert én sem ismerem ezért kértem segítséget.Jó ötletnek tünik a relé megnézése,mert lehet hogy egy ilyen apró hiba okoz bosszuságot.Csak még ki kell nyomoznom hol találom.Nem vagyok műszaki ember,de inkább megtanulom mert már lakóm nélkül élni sem tudnék! :lol:
Köszönet mindenkinek a segítségért!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.