Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2008 dec. 21 19:53 #10556

köszönöm az infót!Vedrem az midig van a fedélzeten az amúgy is halas veder mert ebben szoktuk a fogott halakat néha pucolni és mosni....igazán kinti szerszám,a külső hátsó lökháritó alatti ládában keresztben van.A peca botok de még a siléceknek is kiváló hely az.Egy mások kérdésem :A Ti laqkoautótoknak sincs műanyag doblemeze a hátsó kerekei járatánál?Megdöbbenve láttam hogy a nagy műanyag szoknyája alatt ennek a felépitménynek semmi védelme sincs a kerekek szórta sár,só viz stb ellen,ezek felcsapódnak a fa padlólemezre kivűlről ami gondolom ezért rövidebb életű.Nem lehet ilyen doblemezeket venni valahol ami jó a Ducato-C 25-J5 -ös generációra ?Ha nem csal emlékezetem pár éve láttam az autópályán hoztak konvojban 15-20 db vadiúj Ducatót pucér alvázzal.semmi felépitmény nem volt rajta és ezeknek a hátsó kerekeik fölé egy szabályos fa doboz volt összeszegelve.Gondolom ha felépitmény kerül rá csak tesznek rá valamit műanyagból,vagy tévednék?Leszerelhette a volt tulaj?Teljesen tanácstalan vagyok.... :roll:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 18:37 #10555

LMC25 írta:

Köszi a tanácsokat,nem mertem fagyállót tenni a szviztartályba mert attól tartottam hogy megeszi a gumitömitést a leeresztő csapnál,vagy egyébb helyen ha van ilyesmi a rendszerében.Igy mostmár nyugodtabban indulunk el még ha minuszok is döngetnek. :D
Környezetkímélési szempontból talán a vödör a nyitott tartály alá a legjobb.
Lehet kapni benzinkutaknál olyan fagymentesítőt útszóráshoz, amire rá van írva, hogy környezetkímélő. ha jól láttam 5kg-os kiszerelésben.
Végső esetben ha nincs más tegyél sót a lefolyóba.
A kocsik hűtőrendszeréhez árult fagyálló szerintem a legdrágább megoldás.
Hivatalosan, a profi megoldás az elektromos fűtőpatron, 64 euró.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 15:05 #10552

Köszi a tanácsokat,nem mertem fagyállót tenni a szviztartályba mert attól tartottam hogy megeszi a gumitömitést a leeresztő csapnál,vagy egyébb helyen ha van ilyesmi a rendszerében.Igy mostmár nyugodtabban indulunk el még ha minuszok is döngetnek. :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 12:29 #10547

LMC25 írta:

Ja és még valami :hogyan lehet téli üzemmódban használni a vizberendezést anélkűl hogy az reggelre megfaggyon a tartályban?
Kellemes ünnepeket.Cv2adi-alias LMC25 :(

A frisvíz nem fagy meg, mert gondolom az űlés alatt van és bent megy a fűtés.
A szenyvíz elvileg befagyhat,de nem jellemző, inkább a lefolyó ürítő csap ami elfagy. Sót teszel a szenyvizes tartályba, vagy fagyálót és megoldottad.Esetleg nyitvahagyod a csapot és vödröt rax alá, és üríted.
Még lehet kapni 12 voltos melegítőt, de -10 felett nem használ.

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 20 21:47 #10537

Ja és még valami :hogyan lehet téli üzemmódban használni a vizberendezést anélkűl hogy az reggelre megfaggyon a tartályban?A hűtőt azt szerencsére ilyenkor nem kell mert a külső doboz átveszi ezt a szerepet,ellenben tartok tőle hogy tönkretenném a berendezést-ez még működik rajta kifogástalanúl-és reggelre már a vizszivatyú is elnémúl rajta.Csk ez és a fűtése az a két terület amit nem kellet barkácsolni a nyáron az aló ágy is leszakadt a súlyom alatt-azóta az alkóvban alszom.Igaz hogy amikor hazaértünk első dolgom volt két támpillért barkácsolni az ágy lába alá amelyek rögzitésénél két facsavarral sikerült átfurnom az elektromos vezetéket és igy rövidre zárni a klotyószivattyú és világitás áramkörét.Nekem nincs szerencsém ezzel a csotrogánnyal.Adok még neki egy szezont,remélem megembereli magát.Mindenkinek szép estét és
Kellemes ünnepeket.Cv2adi-alias LMC25 :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 20 21:32 #10536

Köszönöm az Akkus tanácsokat,eltelt egy pár hónap és mostmár elmondhatom hogy bevállt.Ahogyan leirtam az előzőekben az alig pár hónapos lakóautós tapasztalataimat,a nem túl rózsás helyzet azóta sem sokat változott jó irányba,hiszen a Horvát utunkon a nyáron ismét meglepetés ért csotrogányommal : tolatás közben-amit természetesen a kemping összlakossága végignézett.leesett a bal első lámpaüvegem a rázkódástol! A nap fénypontjaként pedig estére beálitott a kemping tulaja egy tubus FBS pasztával hogy vissza tudjam tenni az üveget ami szerencsére nem tört el.Nem kapitális dolog de igy publikusan eléggé BEAN-feelingem volt.Most el szeretnénk utazni egy kis sielés végett Ausztriába,kérdezném hogyan lehet észrevenni ha szénmonoxid érezhető a légtérben ?Csak reggelig szeretnénk aludni k.b.9-ig.Köszönettel és várva a hasznos tanácsokat,üdvözlök mindenkit a volt cv2adi azaz LMC25 [-o<

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 aug. 04 16:54 #8555

Köszönöm a jótanácsokat,igérem megfogadom őket mert ez nem egy filléres mulatság.Sikerült beszereznem ezt az átitatott akkut mert az előző savas volt,és most minden szuperül működik a csotrogányon,valamint műanyag tetőszellőző nyilásokat a porladozó helayett.Remélem újabb dolog az indulásunkig már nem jön elő rajta,és útközben sem okoz meglepetéseket.Mindenkinek jó nyaralást. :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 aug. 02 19:05 #8531

cv2adi írta:

...télen 220V-os csatlakozón kellet volna hagynom a kocsit ha nem veszem ki belőle az akut.Hát ezt most megtanultam,mégpedig saját káromon.

[-X Azért ezt ne így tanuld meg :wink:
Az sem jó, ha állandóan töltőn van az akkumulátorod, elég ha időnként megnézed, és néha feltöltöd. 10 V alá sose engedd! [-X
Ha savas akkor a lemerült akku még szét is fagyhat nagy hidegben.

Vásárlásnál az a fontos, hogy ún. "ciklikus" akkumulátor legyen és ne "indító" akkumulátor.
A ciklikus akksik több százszor bírják a lemerítés-feltöltés megterhelését. (persze a 0 V-ot már ezek sem)
Ciklikusban is létezik savas is, felitatott savas is (ezt nevezik száraz akkunak is, de sok kereskedő zselésként szokta kínálni mert az jól hangzik), és persze van géles is.
Az biztos, hogy mindegyik teljesen zárt.
Mi ár érték arány alapján általában a felitatott savast szoktuk beépíteni.

Ami pedig az öreg lakóautókat illeti: :wink:
Amire Ti azt hiszitek, hogy Bentley és Jaguár az ... valamikor talán igaz lehetett.
Nem merem megnevezni mert beperelnek, de bizony szervizes munkákon mindig az derül ki, hogy ezek mára már csak jól csengő nevek maradtak.
A 15-20 éves lakóautókban még volt anyag és odafigyelés.
Ma a nagy lakóautógyárakban ugyanaz a tendencia van, mint az autógyártásban, vagy bármilyen iparcikkgyártásban.
Anyag és költségmegtakarítás.
Ami fontos, hogy a garanciaidő végéig valahogy tartson ki.

A könnyítési versenyben, szinte nem marad anyag a bútorzatokban. Emiatt sok lakónak 3-5 éves korában már elkezdenek kilazulni az ajtórögzítő csavarjai.
Az elektronikában pedig már mindent egyetlen computer vezérel, ami viszont, ha elromlik, akkor minden megszűnik a lakóban, és a cseréje méregdrága.
A szendvicspanel sarkokból a tömítőmassza kb. 5 éves kortól elkezd kiszivárogni (gusztustalan ragacs, benzinnel lehet letörölgetni, de újra szivárog).
A műanyag spoilerek pedig (melyek a szendvicspanel szögletességeit takarják, és design-olják a dobozt), szépen repedezgetnek a napsütésban.

Ismerek olyan klubtagot akinek már az 1 éves lakójában a szekrényajtók elkezdtek lógni. :(

Ezek nem tragédiák, de számítani lehet rájuk.
Munka és javítanivaló mindig, minden korú lakóautónál akadhat.

A Ti lakóautóitok pedig lehet, hogy tovább fognak élni, mint azok, amelyek mostanában jönnek ki a nagy, neves gyárakból.
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 21 17:56 #8461

Köszönöm a biztatást,az igazság az hogy mint Citroen nincs bajom ,amit a Citroen gyár csinált meg rajta az kifogástalanúl működik,és ez nem a reklám helye!A személyautóm is Citroen,a feleségem hétköznapija is az,és a veteránom is egy Citroen DS ami 40 éves és még mindig működik,tehát én is Citroen párti vagyok =D> Azonban minden ami a LMC hires preciz német felépitményéhez tartozik kissé kezd bomlani,pedig nincs lelakva szinte egyáltalán,és mégis a fiók foggantyuja is a kezemben maradt már,a polcokat is a szekrénybe ujra kellet rögziteni mert már csak 2 ponton tartotta őket valami,a budiajtó kilincsét és záródását be kellet állitani ujból,stb.A többi apró kis bosszúságot már le sem irom,pedig jaj de nagyon dicsérték ezt a német felépitményt.Azt mondták szakik hogy az LMC és a Hymer a lakóautófelépitmények között olyanok mint a kocsik között a Bentley és Jaguár.Most már azt mondom neki hogy köszi de maradok a Citroennél.-nem tudom mi a megfelelője a felépitmények között!!!!Hát,minden jót mindenkinek,Jó utazást

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 21 14:49 #8459

Sziasztok!
Tényleg jókat derültem levelezéseteken, de fel a fejjel lesz ez még jobb is. Nekem is egy C25-ösöm van és fekaptam a fejem, amikor azt írtad csotrogány. Ejjnye mondtam.
Ez nem azt jelenti, hogy nem fogadén el 1 új cuccot, hanem azt hogy lehet, hogy kevesebb gond van ezekkel a "öreg csotrogány" okkal, mint a legújabb kompjúteres csilli villi lakóautókkal.
Minap jártam a Balatonon és a kisebbik fiam véletlenül egy ággal végighúzta az oldalát. Na mi történt? 1 el több nem kaptam rohamot, mert elfér rajta. Ezért nézem a jó oldalát. Amúgy pedig öreg tényleg napi kis problémákkal küzdök én is, de lehet vele menni, mert könnyen javítható (barkácsolható) dolgok lehetnek vele csak. Ilyen a tetőszellőző is. Sikerült megoldani és az a fontos. Az akku pedig akkor jó, ha új. Az a biztos. Olaj legyen benne és szerszámos láda. Na meg a fékeket nézesd meg, mert ha ez tömeg elindul, akkor, jaj.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 02 17:13 #8357

Köszönöm a biztató szavakat,nejkem is sajnos a budget szabott határt a kocsivásárláskor és ez lett belőle:egy 14 éves csotrogány,ami motorikusan és mechanikailag O.K,nagyon jól megy,a szervizkönyvét is ideadta a volt német tulaj és valóban 106 ezer volt benne.Sehol egy deka olaj,húz mint a bivaly,szépeen működik,de ez a sok kütyü rajta már lassan kezd elegem lenni,dehát ez van.Örülök neki igy is,más biztosabban boldogabb lenne vele és nem kritizálná annyit.El szeretnénk menni vele Augusztusban Horvát-Olasz és talán Francia rivierára de itthon előtte még jól átnézem,mert ha pl.ez a tető szellőző útközben repül le a tetejéről....az van amit Te irtál:Mehetek a sunyiba a buszommal!Elég gyakran járok haza.Erdélybe,hisz jómagam Nagyváradi vagyok,az oldalbordám pedig Sepsiszentgyörgyi,de csak a fekete körösre járunk horgászni no meg Pádis-Vládeasa-Ponor-környékére a bihari érchegységbe.Sajnos az utak errefelé nem a legjobbak,tehát szinte csak lépésben megyek fel a medvebarlangtól-30 km k.b.2 óra alatt de ilyet nem lehet máshol látni,még Svájcban sem,gondolom Te is tudod.Hát ez van,remélem összefutunk majd egyszer valahol,és megihatjuk azt a finom hideg Ursust.Na Isten áldjon,még egyszer köszönöm a segitségedet.Üdv Adrián. :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 02 13:49 #8356

Hát nem irigyellek! De ne búsúlj, más is ebben a cipőben jár. Majdnem mindegy hogy milyen gyártmány...az idő dolgozik. Ezt főleg a műanyag és gumi részeken fogod észrevenni. Például a fürdőszobai műanyagcuccok. Nekem, amikor ki akartam cserélni a tustálca lefojó repedt slagját, a kezemben maradt a lefojó...egy darab tálcával együtt...valahogy az volt az érzésem hogy tojáshéj-nem műanyag! Nó... dehát ha lett volna vagy 20ezer ejróval több a zsebemben :D akkor biztos nem vásárolok egy 17 eves kocsit...de akkor olyan unalmas lenne! Úgyhogy légy felkészűlve hogy bánat még lessz, de nem kel elkeseredni hanem valami jó ötlettel kel mindig becsapni az idösödő, reumás részeket! Mindenesetre mindent probálgass ki mielött elindulnátok utazgatni, mert máskülömben a szép élmények helyett mérges/durcás(főleg az asszony!) képeket fogsz megörökiteni :roll: . Nekem nem hiányzik a kocsiból egy kis rugalmas autótömitő anyag, kétkomponensű ragasztó, külömböző műanyag és gumicsövecskék hogy ne keljen valahol ](*,) !!! Még ha kevesebb hely is jut a söröcskének :lol: De azért annyi bizti lessz, hogy amikor találkozunk valahol akkor :smt206 !!!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 02 12:31 #8355

Köszönöm Lacika!
Már ki is szedtem az akut az anyósülés alól,hát teljesen nulla,és nem is veszi fel a töltést.A tipusa pedig :FIAMM 12 V 100Ah és 20 óra után 80AH ad.Legalábbis ez van ráirva,tehát ez nem autó akku hanem lakóautó aku,ezt megkérdeztem itt telefonon egy lakóautó forgalmazó cégtől.Ez nem olcsó,ellenben azt tanácsolta amit Te is hogy a garázsban töltsem fel,ne a kocsiban mégpedig 4 napig.Szerinte ez a fajta aksi hosszú idő alatt töltődik fel és lassan ereszt le is,bár télen 220V-os csatlakozón kellet volna hagynom a kocsit ha nem veszem ki belőle az akut.Hát ezt most megtanultam,mégpedig saját káromon.Amint irtad,sajnos az akusav por formájában jelen van a gumiszőnyeg alatt,hiába van túlfolyócsövekivezetve a fülke alá.Most leszedtem az ülést,felszedtem a gumiszőnyeget,kiporszivóztam és lekentem glicerin olajjal alatta és a szőnyeg fölött is.majd visszatettem a helyére.Ha nem kell életre az akkum,megfogadom tanácsodat és egy zselés után nézek.Igy jár az aki tanuló a szakmában,de sajnos eddig nem volt honnan tudjak ilyesmiket,nem tudttam a klubról.Hogy az élet ne legyen oly egyszerű ma a kezemben maradt a tetőszellőző műamnyag ajtó mert a 4 kis műanyagszegecs ami odarögziti a fogantyúhoz,elporladt a sok UVB miatt .Ezt mechenikusan megoldottam úgy hogy visszaragasztottam egy 2 komponensű ragasztóval,majd a biztonság kedvéért átmenő anyás-alátétes csavarokkal mind a 4-et megerősitettem.Mi jö9n még?Azt tanácsolták az okosak hogy LMC-t nézzek mielőtt veszek mert annak minden része jobb a többinél...! Hát ez nem jött be.!!!!!Ahhoz képest hogy hangárba tárolom,vigyázok rá,meg minden,elég sok meglepetés mutatkozik,és ez részben a tapasztalatlanságom miatt van.Valahogy beletanulok.Köszi a jótanácsokat,üdvözlettel,Adrián. :o

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 02 10:39 #8354

Hogy állapitottad meg hogy zéróra merült?Lemérted? Mindenesetre ha rendes autóakku és tényleg teljesen lemerült akkor már nézhetsz is egy új után, mert azok a tipusok nem birják javithatatlan károsodás nélkül az ilyen agressziót. Megprobálhatod egy külső töltőről feltőlteni....de sok reményt ne fűz hozzá [-X hogy valamire még jó lessz. Ha nem autóakku hanem RV-nek készűlt zselatinos, teljesen zárt tipus , akkor még van reményed hogy magához tér egy pár feltöltés/kisütés után. A kisütést két párhuzamosan kötött 45-60W-os autóégővel lehetséges:amiután feltöltötted kb 13,8V-ra, kisütöd egészen a 10,5V-os határig, majd újratöltöd. Ha van türelmed, 3-4 ilyen ciklus után helyreáll az akku kapacitása. A teljesen lemerült akkut ne probáld a lakó saját töltőjével feltölteni mert valószinüleg leégeted...legjobb esetben a töltési ág biztositéka kimegy(az üres akku majdnem rövidzárat jelent egy pár percig-ehez jó erős töltő kel hogy kibirja). Ahogy leirtad hogy csak egy helyen van áram a lakódban, valószinű hogy valami már elfüstölt ott...az a szivargyújtó csatlakozó kb. az autó főakkujára van kötve!
Ha új akkut kel vegyél ajánlom hogy a legnagyobb (a helyére beférő, minimum 100-110A) kapacitású akkut vásárold, és ha lehet zárt, zselatinos akkut. Ez nem bocsát a lakó terébe savgőzt ami amelett hogy az egészségre káros, minden fémet elrohaszt idővel. Őszintén nem értem miért nem szereltek a gyártok máshova azt a fránya akkut (én már láttam túltöltött akkut felrobbani-igazán nem kellemes!!!)máshova, valahova kivűlre! Azért ajánlom a speci zselatinos akkut! És ezek jól birják a lemeritést is, úgyhogy lehet velük vadkempingezni elég sokat.Igaz hogy jó drágák is #-o !
És még valami: amikor nem használod a lakót, feltétlenűl kapcsold le a főkapcsolót mert valami mindig bekapcsolva maradhat és akkor hosszabb idő után a legerősebb, legjobb aku is kiürűl teljesen :D


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 júl. 02 08:35 #8353

Előre elmondom hogy nagyon kezdő vagyok lakoautó témában és volna pár olyan kérdésem amin egyesek jót fognak derülni,tessék:A fedélzeti akum egy 12V85Ah az anyós ülés alatt,nem vettem ki a télen,természetesen lemerült 0-ra.Ha rácsatlakozok 220V-ra külső kábellel,mennyi idő alatt kellene feltöltődjön?Ez tényleg feltőltődik vagy jobb ha kioperálom a trónus alól és a garázsban rendes töltőre teszem? :( Ugyanis most semmmi sem működik a kocsiban csak a TV melyet egy szivargyújtó szerü valamibe kell bedugni a munkapulton....Ez hogy lehet?Nem ugyanarra van rákötve?Lehet ilyen?Nem szükséges nagyobb aku ide?Elég ez a 85 Ah?A beltéri egységem a TV hez meg nem műküödött,az valószinű hogy a másik körre lenne kötve?Tudna valaki tanácsot adni?Előre is köszönöm.Üdvözlet mindenkinek. :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.