Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2019 júl. 08 15:29 #55171

Szia Woodoopilot,


köszönöm a válaszod <3 és sorry a lassú reagálásért, valamiért nem jelzett a fórum a gmail fiókomra


ezer köszönet azért

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 08 10:05 #55168

:sir :sir :sir
woodoopilot írta:

NorbiPan írta:
Szia Woodoopilot

érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?

Bocsi, rég jártam erre, de sajnos nincs is már felesleges akkum, és úgy tűnik a forrás is elapadt. Biztos besértődött a szervizes srác mert legutóbb nem vettem át az aksikat, gondolom talált rájuk más vevőt. Pedig tök jók ezek az aksik, pont azt néztem a múltkor, hogy az 5 éves Panasonic aksikkal szerelt kocsik inverterén még zöld a led a műszak végén, a 2 éves Banner Energy Bull akkukkal szerelt kocsik meg sípoló inverterrel vánszorognak haza, de előfordul, hogy már a mélykisülés védelem is letilt...

De lassan úgy is áttérünk a lítiumos akkukra, az egyik fagyiskocsimban már elektromos autóból kiselejtezett cellákból építettem az akkupakkot...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 07 19:31 #55164

NorbiPan írta:

Szia Woodoopilot

érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?

Bocsi, rég jártam erre, de sajnos nincs is már felesleges akkum, és úgy tűnik a forrás is elapadt. Biztos besértődött a szervizes srác mert legutóbb nem vettem át az aksikat, gondolom talált rájuk más vevőt. Pedig tök jók ezek az aksik, pont azt néztem a múltkor, hogy az 5 éves Panasonic aksikkal szerelt kocsik inverterén még zöld a led a műszak végén, a 2 éves Banner Energy Bull akkukkal szerelt kocsik meg sípoló inverterrel vánszorognak haza, de előfordul, hogy már a mélykisülés védelem is letilt...

De lassan úgy is áttérünk a lítiumos akkukra, az egyik fagyiskocsimban már elektromos autóból kiselejtezett cellákból építettem az akkupakkot...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 03 08:51 #55150

Nagyk írta:

Kicsit kezdő vagyok lakóautó témában. Most fedezem fel a járgányt.
Találtam az anyós ülés alatt is egy akku helyet bekábelezve, sarukkal és a mellékelt dobozzal.
Ez mit csinál? Hogyan köti össze a két munka aksit?
Jelenleg a motortérben van a szokásos indító akku és a lakótérben a munka akku.
Ez már egy harmadik akku lenne az ülés alatt.

Szia!
Ez nem az amire gondolsz. Ez a kütyü a töltést vezérli. A generátorról jövő villanyt először az indító aksira küldi, utána amikor az rendben van akkor tölti a fedélzetit. Csak nem látszik a fotón a teljes rajz.
Ez szétválassza a fedélzeti aksit a motorindító aksitól. Amikor indítasz nem terheli a fedélzetit, amikor állsz nem meríti az indítót a lakó fogyasztása.
Ma már sokkal kisebbeket gyártanak...
:)

Megköszönte: Nagyk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 02 20:02 #55143

Kicsit kezdő vagyok lakóautó témában. Most fedezem fel a járgányt.
Találtam az anyós ülés alatt is egy akku helyet bekábelezve, sarukkal és a mellékelt dobozzal.
Ez mit csinál? Hogyan köti össze a két munka aksit?
Jelenleg a motortérben van a szokásos indító akku és a lakótérben a munka akku.
Ez már egy harmadik akku lenne az ülés alatt.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 27 07:59 #55136

Szia Woodoopilot

érdeklődnék, van e még esetleg ezekből a januárban emlegetett aksikból?
megadta magát a 240ah munkaaksim, és gyorsan kellene találnom valami viszonylag pénztárcakimélő megoldást.

Természetesen igyekszem az "általános energiacsere" iratlan szabályainak betartására :) , nem ingyen kérném


köszönöm
Norbi

woodoopilot írta:

gyusza T3 írta:
jelige: jó nekem a szar is, ha olcsón műkszik

Tudok adni néhány akkut kvázi ingyen, és szerintem még nem is szarok.

Ősszel kivettem 24 db 17 Ah-s AGM aksit az egyik fagyiskocsimból, mert a műszak vége felé már sípolt az inverter akkuvédelme. De ilyenkor az aksik egy része még használható szokott lenni. Most is csak 6 db volt felpúposodva, azokat bedobtam a leadandó kupacba, de 18 db-ot félre tettem, mert egy horgász ismerősöm el szokta vinni 1000 Ft-ért darabját. Nem tudom mire használja, gondolom valami lámpához kell neki. 6 kg egy ilyen aksi, kb. 1000 Ft-ért szokták átvenni az akkuboltban is.

Ma a felső sor aksira rámértem, a többségükben még 13V körül van a feszültség, pedig hónapok óta nem voltak töltve. Ezek szerintem kisebb terhelés esetén pár évet még kibírhatnak. A fagyiskocsiban gyorsításkor 90-100A körül van az áramfelvétel, egy kis hűtő tized akkora áramokkal elmegy.

Ha 6 db-ot párhuzamosan kötsz, kapsz egy 100 Ah-s aksit. Ezeket az aksikat bármilyen helyzetben be lehet építeni, teljesen zártak, még biztonsági szelep sincs bennük, azért púposodnak fel, amikor tönkre mennek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 12 17:10 #55106

Nekem a kisautomon volt egy ilyen bajom. Eleg regi, tobb mint negy eves volt. En is oxidalt kotesekre gondoltam, de mas akkuval nem volt baj. Az akkus mondta, lehet hogy belso hid szakadas az akkuban. Kivancsisagbol levagtam a tetejet: tenylegesen szakadas volt, a plussz csatlakozo alatt a bekoto olomhid le volt torve es az olvadasnyomokbol arra kovetkeztettem hogy mar eleg reg beteg volt!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni
Megköszönte: istozi, KATAND, apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 12 16:19 #55104

KATAND írta:

Szakmai tanács,véleményt kérnénk.
3,5 éves 90 Ah Baren- savas inditó akkumlátor.
Egy pár lakalommal,elkezdte hogy egyszerüen hosszú útról megérkeztem
végig volt töltés,leállítottam a mosóba gyönyörűen újra inditot.,ahogy hazaértem rá öt percre amig a kaput nyitottam,már nulla feszültségre esett.Kivettem betettem egy másika automból aksit hogy be tudjak állni.
És miután kivettem az akksit megint már 0V-ról 12,7 v -t mutat ,minden töltés nélkül,.
Tehát néha 0v –és néha normál 12,7v
Tudom hogy 3,5 éves akksitól nem kell meglepődnöm ha vége van.De nem tudom biztosra,hogy itt a vége vagy valami más elektromos bajom lehet?mit tanácsoltok hogyan keressem a hibát?Vagy csak akkuteszterrel lehet?
Lehet ez cella zárlatra utaló jel is?
Én a csatlakozásoknál és a testkábelnél keresném a hibát, nem biztos, hogy az aksid a ludas...

Megköszönte: KATAND

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jún. 12 11:37 #55102

Szakmai tanács,véleményt kérnénk.
3,5 éves 90 Ah Baren- savas inditó akkumlátor.
Egy pár lakalommal,elkezdte hogy egyszerüen hosszú útról megérkeztem
végig volt töltés,leállítottam a mosóba gyönyörűen újra inditot.,ahogy hazaértem rá öt percre amig a kaput nyitottam,már nulla feszültségre esett.Kivettem betettem egy másika automból aksit hogy be tudjak állni.
És miután kivettem az akksit megint már 0V-ról 12,7 v -t mutat ,minden töltés nélkül,.
Tehát néha 0v –és néha normál 12,7v
Tudom hogy 3,5 éves akksitól nem kell meglepődnöm ha vége van.De nem tudom biztosra,hogy itt a vége vagy valami más elektromos bajom lehet?mit tanácsoltok hogyan keressem a hibát?Vagy csak akkuteszterrel lehet?
Lehet ez cella zárlatra utaló jel is?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 30 20:46 #54949

manoci írta:

woodoopilot írta:
Nekem 6 db 17 Ah-s AGM akku van párhuzamosan kötve a Transitban, így fértek el lapjára fektetve a szekrény alatt. Tökéletesen működnek, egy hétig is tudunk biwakolni, napelemek nélkül is.

Ezt hogy csinálod? Ha jól számolok, az 102Ah. Nálam gyárilag 2X95Ah AGM van a csigában, és egy nap után már 50%-ot mutatott a központi kijelző (fűtés, kompresszoros hűtő, mindenütt LED).

Ez nem olyan nagy mutatvány. Nekünk is gond nélkül megy 6-7 nap vadkemping napelem nélkül, pedig "csak" egy 100-Ah-ás ólomsavas tök hagyományos, nyolcadik évét betöltött akku adja az energiát.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 21:51 #54945

manoci írta:

Ezt hogy csinálod? Ha jól számolok, az 102Ah. Nálam gyárilag 2X95Ah AGM van a csigában, és egy nap után már 50%-ot mutatott a központi kijelző (fűtés, kompresszoros hűtő, mindenütt LED).

Ha kompresszoros a hűtőd, pláne ha inverterről megy, akkor nem csoda, hogy lemerül az aksi.

A ledes világításra, meg az abszorpciós hűtő szellőző ventilátorának elég lehet egy hétre az az 1 kWh, amit ki lehet venni egy 100Ah-s akkuból. A vizet pet palackokban melegítettük, nem sokat ment a kombi kazán meg a szivattyú. Filmet, tv-t nem nézünk, laptopot se viszünk már, elég a telefon, annak meg van plusz powerbank...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 29 11:54 #54935

woodoopilot írta:

Nekem 6 db 17 Ah-s AGM akku van párhuzamosan kötve a Transitban, így fértek el lapjára fektetve a szekrény alatt. Tökéletesen működnek, egy hétig is tudunk biwakolni, napelemek nélkül is.

Ezt hogy csinálod? Ha jól számolok, az 102Ah. Nálam gyárilag 2X95Ah AGM van a csigában, és egy nap után már 50%-ot mutatott a központi kijelző (fűtés, kompresszoros hűtő, mindenütt LED).

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 25 20:18 #54910

Nekem 6 db 17 Ah-s AGM akku van párhuzamosan kötve a Transitban, így fértek el lapjára fektetve a szekrény alatt. Tökéletesen működnek, egy hétig is tudunk biwakolni, napelemek nélkül is.
A fagyiskocsikban 24 db akku van párhuzamosan kötve, 3 szezont simán kibírnak, úgy, hogy évente kb. 100x addig merítjük, amíg sípolni kezd az inverterben az akkuvédelem, de van amikor már le is tilt a nap végére.

Az akkukat én nem szoktam szétkötögetni, meg egyenként töltögetni, a vezetékek megoldják a töltés kiegyenlítést. :)

Vannak profi töltéskiegyenlítőim, amik néhány mV-on belül tartják az akkukat, de azokat sorba kötött akkuknál szoktuk használni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 25 06:54 #54897

"Két kisebbhez olcsóbban jutok, mint egy nagyobbhoz"
Kipróbáltam az egyszerű párhuzamos kapcsolást és kipróbáltam azt is, hogy diódákkal választottam le egymástól a 2 db akkut. Természetesen egyszerre vásárolt, egyforma darabokról beszélek. Az eredmény ugyanaz, egyszerre ment tönkre a páros.
Arra ügyelj, hogy a sima párhuzamos kapcsolásnál, ha hosszabb ideig nem használod a gépezetet, akkor kösd le a kábelezést és időnként mérd meg külön-külön a feszültségeket. Amíg hasonló értéket mutat a műszer, addig minden jó. Az utántöltést is célszerű külön végezni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 ápr. 24 18:15 #54895

Üdv,

Van esetleg előnye-hátránya párhuzamosan kötni a munka akkumulátorokat? Természetesen teljesen egyforma paraméterekkel!
Két kisebbhez olcsóbban jutok, mint egy nagyobbhoz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 31 00:02 #54735

adamdenes írta:

kaptam tesztelésre TS-LFP 200 AHA tipusu akukak Amit tudok róluk a 1 aku 200 AH 3,2 V-s hogyn tudok ebből lakóautóba intágráni egy megfelelő akucsomagot.
Az akuk eddig egyszer voltak feltöltve és nem voltak használva kb 4 évesek. Van most nálam belőle ha db ha tudtok segíteni kapcsolási rajzokkal elvi leírásokkal akkor azt megköszönöm.

Ha 4 év alatt csak 1x voltak feltöltve a cellák, akkor sajnos lehet már tönkrementek. A LiFePo aksik önkisülése csekély, de azért évente 1x fel kell tölteni. Mérd meg a cellákat, ha 3V felett vannak, akkor még van esély, hogy használhatók. Ha 2,5V alatt vannak, akkor valószínűleg tönkrementek. Először is le kellene tesztelni a cellák kapacitását, ha 50% alatt vannak, akkor én nem kínlódnék velük.

Szerezni kell egy töltőt, vagy labortápot, amivel 3,65V-ra tudod tölteni a cellákat. Lehet venni kifejezetten a cellák formázására való 1 cellás töltőt, de neked kár ezért megvenni, kölcsön kell kérni valahonnan. Ha fel vannak töltve a cellák, akkor kicsit pihentesd őket, kb. 1 óra múlva mérj rá, jó lenne, ha legalább 3,4V lenne bennük. A kapacitás méréshez kb. 0,5C-vel (100A) kellene megterhelni, és mérni kell az időt, amíg a feszültség leesik 2,7-2,8V-ra. Ebből ki lehet számolni a kapacitást.

Az ilyen nagy cellákhoz egy 1 kW-os fűtőventilátort szoktam használni terhelésnek. 4 cellát sorbakötök, és rákötök egy 1200W-os invertert, így a terhelés kb. 80A körül van. A cellák feszültségét egy loggerrel figyelem kisütés közben, ami sípol, ha bármelyik cella feszültsége a beállított érték alá esik. Egy sima multiméterrel is meg lehetb oldani a mérést, csak arra kell vigyázni, nehogy 2,5V alá csökkenjen a cellák feszültsége, mert az már károsítja a cellákat, 2V alatt még ki is gyulladhat. Az fontos, hogy ne zárt helyen teszteld a cellákat, mert ha kigyulladnak, nem lehet eloltani semmivel, a lítium cellák a víz alatt is égnek. A cellák hőmérsékletét töltés és kisütés közben is figyelni kell, ha nagyon melegszenek, akkor le kell állítani a töltést és a kisütést.

Ha a cellák kapacitása 70% felett van, akkor még sokáig jók lehetnek. Nekem vannak 7 éves celláim, amik még kb. a 80%-át tudják az eredeti kapacitásuknak, pedig gyakran naponta 2x is töltve vannak.

Az akkupakk megépítése nem bonyolult, a 12V-os rendszerhez 4 cellát kell sorbakötni. Kell hozzá egy jó BMS, esetleg pluszban balansz modulok, ha nagyobb kiegyenlítő áramokra van szükség. Az autó generátora nem tudja 100%-ra tölteni a lifepo akkut, de szerintem elég az a kb. 90% is.

100%-ra hálózati töltővel tudsz tölteni, ahhoz én ezt javaslom: www.ev-power.eu/Chargers-6V-to-36V/Charg...ells-1-batt-1-2.html

Cseh cég, a garival nem lesz gond, és nem sokkal olcsóbb a kínai töltő sem.

BMS-t viszont inkább kínából rendelnék, ennek pl. jobbak a védelmi szintjei, mint azoknak, amit a csehek árulnak:
www.aliexpress.com/store/product/Deligre...56.13.1b205dbc93UEfm

Szerintem 60A bőven elég egy lakóautóban, de ha kell vannak nagyobbak is.

A BMS megvédi a cellákat a túltötés és a mélykisülés ellen, enélkül nem szabad lítium akkut használni, pláne egy lakóautóban...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 24 11:03 #54679

kaptam tesztelésre TS-LFP 200 AHA tipusu akukak Amit tudok róluk a 1 aku 200 AH 3,2 V-s hogyn tudok ebből lakóautóba intágráni egy megfelelő akucsomagot.
Az akuk eddig egyszer voltak feltöltve és nem voltak használva kb 4 évesek. Van most nálam belőle ha db ha tudtok segíteni kapcsolási rajzokkal elvi leírásokkal akkor azt megköszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 21 13:39 #54566

Napelemes powerbank:

www.amazon.com/dp/B075RSFJF4/ref=dp_cerb_3

Nem olcsó, de a Dometic ennyi pénzért csak egy 100 Ah-s lítium akkut ad, ebben meg van egy1500/3000W-os szinuszos inverter, 12V-os és USB csatlakozók, és még egy 100W-os összecsukható napelemet is adnak hozzá.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 20 10:51 #54560

Íme a woodoopilot-tól beszerzett akkumulátorokból összeállított "csomag". Sajnos csak 6 db. fért be egy euro ládába, de így van hely az összekötő kábeleknek és egyebeknek.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 19 12:21 #54557

azert van anapelem, hogy utanna toltson,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.