Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2016 febr. 14 15:13 #47409

Nem tudom egy diesel motort beindítana-e ez a zseb bika, de telefont, laptopot, fényképezőgépet tölteni biztosan jó lehet...

auto.indavideo.hu/video/Filleres_Neppertrukk_A_zseb-bika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 11:31 #47362

kole1 írta:

szlovakiábol vagyok ,ha nem helyesen fogalmazok elnézést kérek.van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert a nap nem sut álandoan és jo jonne akkor is egy kis áram.már min.2-4 amper segitene az emberen -lakoautonál

A céges dolgaimhoz kellett volna, pont most, januárban, ezért körbe jártam a témát!
El kell, hogy keserítselek! Elérhető áron nincs jó műszaki megoldás a feladat ellátására, ilyen kicsi teljesítményekre!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 08:58 #47360

nincs is szo a napelem leváltásárol nekem is van 2X-80 wattos,de ha 2nap nem sut a nap akkor a 2-TVre nem elég az áram

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 06:42 #47357

kole1 írta:

szlovakiábol vagyok ,ha nem helyesen fogalmazok elnézést kérek.van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert a nap nem sut álandoan és jo jonne akkor is egy kis áram.már min.2-4 amper segitene az emberen -lakoautonál
Szia kole1!
Nézegettem én is, mint lehetőséget. A teljesítménye még tetszik ,de a hordozhatósága miatt szerintem nem alkalmas lakóautós használatra. A napelemet egyenlőre nem fogja leváltani.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 02 11:21 #47351

szlovakiábol vagyok ,ha nem helyesen fogalmazok elnézést kérek.van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert a nap nem sut álandoan és jo jonne akkor is egy kis áram.már min.2-4 amper segitene az emberen -lakoautonál

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 08 20:50 #47074

nemo25 írta:

Akkor ezt jól körbe jártuk, és megbeszéltük. :woohoo:

Meg hát :)


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 08 20:46 #47073

Kerti írta:

nemo25 írta:
.... már többször beigazolódott, hogy a drága márkák mögött sok esetben nagyon szerény teljesítmény lapul...

... sok esetben, feltörekvő cégek, sokkal jobban odafigyelnek a minőségre, mint a már befutott, jóllakott cégek. Egy új cégnek bizonyítania kell, míg a réginek, sok esetben elegendő a hírneve, és az alapján árazza be a termékeit...

... Persze az olcsók között vannak silány termékek is, de a drága cuccoktól sem szabad csodát várni...

...Drágán jót, nem nagy mutatvány tervezni, de olcsón jót, sokkal nehezebb...
Ezekben egyet értünk! Szerintem egyről beszélünk! :smt204

Akkor ezt jól körbe jártuk, és megbeszéltük. :woohoo:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 23:20 #47068

nemo25 írta:

.... már többször beigazolódott, hogy a drága márkák mögött sok esetben nagyon szerény teljesítmény lapul...

... sok esetben, feltörekvő cégek, sokkal jobban odafigyelnek a minőségre, mint a már befutott, jóllakott cégek. Egy új cégnek bizonyítania kell, míg a réginek, sok esetben elegendő a hírneve, és az alapján árazza be a termékeit...

... Persze az olcsók között vannak silány termékek is, de a drága cuccoktól sem szabad csodát várni...

...Drágán jót, nem nagy mutatvány tervezni, de olcsón jót, sokkal nehezebb...
Ezekben egyet értünk! Szerintem egyről beszélünk! :smt204


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 22:43 #47067

Kerti írta:

nemo25 írta:
... Nekem már számtalan esetben beigazolódott, hogy nem szabad túl nagy összegeket kiadni hiper-szuper akkuknak kikiáltott csili-vili kütyükre, mert a végén, mindig verte a névtelen a drága "nagy" márkákat. ....

A drágább általában nem véletlenül drágább.

Valóban nem véletlenül drágább. Rengeteg energiát fektetnek bele a nagy cégek, hogy véletlenül sem legyen jobb a kelleténél.( tervezett elavulás) Ezt megspékelik a reklám költségével, és a PR költsége is hozzá jön a végösszeghez.

Nehogy félre értsd, nem szeretnék kötekedni, de már többször beigazolódott, hogy a drága márkák mögött sok esetben nagyon szerény teljesítmény lapul.
Azt viszont megfigyeltem, és élek is vele, hogy sok esetben, feltörekvő cégek, sokkal jobban odafigyelnek a minőségre, mint a már befutott, jóllakott cégek. Egy új cégnek bizonyítania kell, míg a réginek, sok esetben elegendő a hírneve, és az alapján árazza be a termékeit.

Mivel azon emberek közé tartozok, akit nem hatnak meg a reklámok, ezért megnézem, mit kapok a pénzemért. A tények alapján próbálok meg dönteni, nem a kitalált hazugságok mentén. Az akkuk terén, már a leírtak, több évtizedes tapasztalat alapján alakultak ki. Persze az olcsók között vannak silány termékek is, de a drága cuccoktól sem szabad csodát várni. Az viszont tény, hogy a sokszor 2-3 szoros áron kapható akkuk, nem fogják, 2-3-szoros élettartammal megajándékozni a tulajdonosokat.
Lehet, hogy nekem szerencsém volt ezidáig, vagy nektek nem volt szerencsétek az olcsóbb cuccal. :smt217

Ha még maradhatunk egy kicsit az olcsó-drága kérdésénél, akkor halkan megjegyezném, hogy sokkal többre tartom példának okáért Issigonist, az eredeti Mini tervezőjét, mint Ferrarit. Drágán jót, nem nagy mutatvány tervezni, de olcsón jót, sokkal nehezebb. ;) :dry: :blush:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 22:00 #47066

nemo25 írta:

... Nekem már számtalan esetben beigazolódott, hogy nem szabad túl nagy összegeket kiadni hiper-szuper akkuknak kikiáltott csili-vili kütyükre, mert a végén, mindig verte a névtelen a drága "nagy" márkákat. ....

Ezzel én nem értek teljesen egyet, mert az akkumulátor élettartalma nagyban függ a felhasználás fajtájától is. Nem mindegy, hogy kihasználjuk e, vagy csak minimális ideig használjuk pufferként.

Nekem az a tapasztalatom, hogy igaz a régi mondás, hogy "olcsón jót nem lehet venni, csak drágán sz@rt"

Sajnos mi is bele estünk már abba a hibába, hogy az ügyfél olcsó akkumulátort akart és mi be tettük neki és végül mégis az lett, hogy mi csináltunk neki rossz rendszert.
Nem azt mondom, hogy nem lehet belefutni olyanba, hogy olcsón veszed és jó is (én is futottam már bele ilyenbe) de nagy többségben ez sajnos nem így van.
A drágább általában nem véletlenül drágább.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 21:18 #47065

woodoopilot írta:

Ismeri valaki, a Schaudt elektroblock EBL 208 S-t? A neten csak angol vagy német nyelvű leírást találtam, de igazából az csak a bekötéssel foglalkozik. Az akku töltésén kívül mire jó ez még? Kell valamit kapcsolgatni rajta?

Ez az Akkutöltő, és fedélzeti elektronika, valamint elosztó, és biztosíték tábla egyben.

Innen vezéreled a világítást, fűtést, vízpumpát, és az egyéb elektromos berendezésedet. Szerintem a fekete billenő kapcsolóval tudod áramtalanítani a 12 voltos elektromos rendszered.
Ezen nem nagyon kell kapcsolgatni semmit sem, azt a bútor oldalán lévő, kezelőpanelon tudod megtenni.
Amennyiben jól látom, egy napelem csatlakozási lehetőség is van rajta, oda bármikor be tudsz kötni egy cellát.
Ráadás IUoU töltő, ami jó hatással van az akku élettartamára.
Nekem egy sima, zárt rendszerű, no name, 100Ah-s ólomsavas akkumulátor van beépítve áramforrásnak, 4 és fél éve, ami anno 28000.- pénzbe fájt. Az idő múlásával dacolva, még nyomát sem érzem annak, hogy gyengélkedne. Nekem már számtalan esetben beigazolódott, hogy nem szabad túl nagy összegeket kiadni hiper-szuper akkuknak kikiáltott csili-vili kütyükre, mert a végén, mindig verte a névtelen a drága "nagy" márkákat.
Erre a bizonyíték, hogy még gariban cserélték a lakó indító akkuját, és nem lévén más lehetősége a szerviznek, egy 50000-es Bosch csodát szereltek be. A legkörültekintőbb gondozás mellett is alig több, mint 2.5 év alatt kimúlt. Hiába a "nagy" név, hiába a csillogás, szarabb, mint a legolcsóbb, TSZ melléküzemágban gyártott akku. Hozzátenném, hogy sose volt túl fickós. Most egy 26 ezrest érő, csúnya, fekete lett berakva. Azt borítékolom, hogy legalább annyit el fog ketyegni, mint az arany árban mért elődje.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 16:55 #47062

Az AGM akku is a zselések közé sorolandó, már ami a töltő feszültséget illeti -nekem is ilyenek vannak- Téli és nyári kapcsolóval pedig még lakóautónál nem találkoztam....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 13:55 #47061

Így van beépítve állítva a vezetőfülke fölötti dobozba, ahogy fényképeztem, csak egy kis ajtón lehet látni...
Ez a gyártó honlapja:
www.schaudt-gmbh.de/de/produkte/handelsp...terieladesysteme.php

Az akku típust kiválasztó kapcsoló funkciója világos, bár az nekem pont nem jó, mert ha már zárt ólom aksit raknék be, akkor AGM-et választanék, azt meg pont nem lehet választani. De van még egy billenő kapcsoló is, az mire való? A piktogram szerint az akku pozitív pólusát kapcsolja le (a töltőről?), esetleg ez lenne a "téli leállás" kapcsolója?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 07:52 #47055

Amennyire ebből a furcsa szögből fényképezett képből meg lehet itélni, (oldalra tekert fejjel, nyakkal) ez egy normál fedélzeti töltőelektronika, amely átkapcsolással -azaz kell kapcsolgatni- képes kezelni a normál ólom és az AGM zselés típusú akkuk töltését is. A többi nem igazán látszik.


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 06 19:02 #47047

Ismeri valaki, a Schaudt elektroblock EBL 208 S-t? A neten csak angol vagy német nyelvű leírást találtam, de igazából az csak a bekötéssel foglalkozik. Az akku töltésén kívül mire jó ez még? Kell valamit kapcsolgatni rajta?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 23 15:11 #46937

Ólom aksiból a tapasztalataim szerint kb. a dupláját kell beépíteni, ugyan akkora kapacitáshoz, mint lítiumból, azért írtam 50 kg-ot a 100 Ah-ra. Ez főleg 1C körüli áramoknál igaz, de még 0,5C-nél is csak a névleges kapacitás 70%-át lehet kihasználni. Természetesen ki lehet sütni 100%-ra is egy ólom aksit, de akkor nem fogja tudni a 300-as ciklusszámot. Megmértem a Panasonic VLRA ólom aksikat, azokból 102 Ah 36 kg.

A lítium aksiknál ha 1 óra alatt sütjük ki az akkupakkot, akkor is ki lehet venni a névleges kapacitást, tehát abból kevesebbet is elég beépíteni.

A LiFePO akkuk töltési végfeszültségét viszont elszámoltam, a BMS 3,6V-ra balanszolja a cellákat, így csak 14,4V-ra (4 x 3,6) van szükség, azt meg pont tudja a generátor. Valami áram korlát persze nem ártana, pláne ha szeretnénk elérni az 1500-2000 ciklusszámot. A 3,8V az első, formázó töltéshez kell, de utána már csak 3,6V-ig szabad tölteni a cellákat.

A LiFePO aksik biztonságosak, ha rövidre zárod a pólusokat, akkor sem robbannak fel. Egy 100Ah-s cella simán bírja a 100A körüli töltőáramot, de a hosszabb élettartam miatt valóban ideálisabb lenne a max. 50A. A Li-ion és a Li-polimer aksik szoktak kigyulladni, amit pl. a modellezők használnak. Tudnék szerezni olcsón Samsung li-ion cellákból készült UPS modulokat, de pont a tűzveszély miatt nem mernék olyat beépíteni. Bár van bennük védelmi elektronika, de ha kigyulladnak, nem lehet eloltani semmivel, akárhogy bedobozolnám, porrá égne a járgány egy cella zárlat esetén. Mondjuk ezeket a li-ion UPS modulokat kórházakban használják vész energia forrásnak, (pl. lélegeztetőgépben), ott meg fontos a biztonság, de mégsem bízok bennük.

A napelem tervbe van véve, de még azt sem tudom mi van a csigánk elektromos rendszerébe beépítve. Van ugyan egy szabadkézzel rajzolt kapcsolási rajz, meg valami német nyelvű használati utasítás, de nem tudtam kiigazodni rajta. Ha meg lesz végre a rendszám, az első utam az elektroműszerész barátomhoz fog vezetni. A honosításhoz kellett kérnem egy érintésvédelmi jegyzőkönyvet, de azt úgy állították ki, hogy meg se nézték a kocsit. A gázrendszerről találtam egy német jegyzőkönyvet a kinti műszaki vizsga papírok között, de az elektromos rendszerről nem volt semmi. Létezne hogy Németországban nem kell érintésvédelmi vizsgálat a műszaki vizsgához?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 23 06:10 #46935

woodoopilot írta:

Van valamilyen megoldás arra a lakóautóknál, hogy a ciklikus aksik fullra töltődjenek menet közben? Gyártanak erre a célra valami spéci DC-DC konvertert? Az indítóaksikat csak 14,4V-ig szabad tölteni, az autó generátorok is erre az értékre vannak beállítva, de a ciklikus ólom aksik 15V-nál érik el a 100%-os töltöttséget, az viszont már már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének.

Nekünk a motortérben gyárilag 2 db indítóaksi van, külön munkaaksit viszont nem találtam. Nem szívesen építenék be nehéz ólom aksikat a fedélzeti áram ellátáshoz, inkább lítium cellákat vennék. A 100 Ah-s LiFePO cellák csak 3,3 kg tömegűek, egy 12V-os pakkot össze lehet rakni 13 kg-ból. Az áruk sem vészes, 38e Ft/db, de 10 évet is kibírnak. Savas ólom aksikból kb. 50 kg lenne egy hasonló kapacitású akkupakk tömege, zárt rendszerű VLRA akkukból meg kb. 70 kg. Viszont a lítium akkupakk töltéséhez 15,2V végfeszültség kellene, tehát azokat a motor generátoráról pláne nem lehet fullra tölteni, csak ha valamilyen konverterrel megemeljük a feszültséget...

Azért nem ennyire durva a helyzet, mármint a súlyokkal:
Valóban egy lítium-foszfátos akkupakk kb 13 kg, de egy 95 Ah-s AGM akku is "csak" 27 kg, nem 50!!
Igen a lítiumos akksinak 100 %-ra töltése esetén kissé magasabb töltési fesz kéne, de! A szakirodalom szerint nagyon extrém esetben kell és szabad ezeket 100-% ra feltölteni!! Ennek ellenére, nem igazán nyerő a generátorral tölteni, mert a töltési áramot szabályozni kellene, amit ugye a generátor valóban nem tud, így akár ki is gyulladhat, sajnos pontosan az LiFePO érzékeny erre!!
Áthidaló megoldásnak, vagy akár véglegesnek javasolnám a napcellát egy lítiumos töltés-szabályzóval kombinálva! Erre a célra már egyetlen modul (250 - 280 wattos, 55-70 eFt) tökéletesen megfelel. (vagy 2 db 100 wattos semiflexibil panel, csak az sokkal drágább)
Másik, talán egyszerűbb (is meg nem is) megoldás: egy Lítiumos MPPT töltésszabályzó beiktatása a generátor és az akkupakk közé!!
Ez képes a fesz ilyen mértékű megemelésére, de az áram korlátozást sok típus közülük nem tudja is!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 22 13:19 #46933

Van valamilyen megoldás arra a lakóautóknál, hogy a ciklikus aksik fullra töltődjenek menet közben? Gyártanak erre a célra valami spéci DC-DC konvertert? Az indítóaksikat csak 14,4V-ig szabad tölteni, az autó generátorok is erre az értékre vannak beállítva, de a ciklikus ólom aksik 15V-nál érik el a 100%-os töltöttséget, az viszont már már túl sok lenne a kocsi elektromos rendszerének.

Nekünk a motortérben gyárilag 2 db indítóaksi van, külön munkaaksit viszont nem találtam. Nem szívesen építenék be nehéz ólom aksikat a fedélzeti áram ellátáshoz, inkább lítium cellákat vennék. A 100 Ah-s LiFePO cellák csak 3,3 kg tömegűek, egy 12V-os pakkot össze lehet rakni 13 kg-ból. Az áruk sem vészes, 38e Ft/db, de 10 évet is kibírnak. Savas ólom aksikból kb. 50 kg lenne egy hasonló kapacitású akkupakk tömege, zárt rendszerű VLRA akkukból meg kb. 70 kg. Viszont a lítium akkupakk töltéséhez 15,2V végfeszültség kellene, tehát azokat a motor generátoráról pláne nem lehet fullra tölteni, csak ha valamilyen konverterrel megemeljük a feszültséget...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 19 19:26 #46922

Még nem vagyok hozzá szokva, hogy spórolni kell a súllyal, nekem a fagyis kocsikban is 100 kg aksi van, az elektromos mopedautómban meg 150 kg, nem tűnt soknak a Powewall se.

Egy nagy előnye lenne egy ilyen akkupakknak, hogy nem kellene a napon állni a csigával, csak el kellene gurulni valamelyik városba, szinte mindenhol vannak már gyorstöltők (még nálunk Debrecenben is), és akár ingyen is lehetne vételezni 7 kWh energiát. Azt egy lakóautóban több napra is be lehetne osztani. Vagy építeni kell valami minimál elektromos járgányt, abba beépíteni a Powerwallt, és azzal begurulni a belvárosokba...:)

Azt meg végül is nem igen venné észre senki, ha évközben otthon használja valaki a rendeltetésnek megfelelően a napelemes rendszerében a Powerwall-t, aztán amikor nyaralni megy, átrakja a lakóautójába...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 nov. 19 07:59 #46916

woodoopilot írta:

Egy lakóautóba vajon be lehetne építeni egy Tesla Powerwall-t?

www.teslamotors.com/powerwall

7 kWh a kapacitása, 100 kg, 10 év garancia, 3000$...

AGM ólom aksikból kb. 250 kg kellene ekkora kapacitáshoz, és azok 500-1000 töltést bírnak csak.

Elvileg igen, bár az is 100 kg súlyú. A mintegy 1,3 millás ára (itthon a mi ÁFA kulcsunkkal) azért ma még riasztó!
Kérdés még, hogy ekkora teljesítményt a napmentes éjszakai órákban egy lakóautó vajon fel tudna egyáltalán használni? Mert szerintem nem! Ez inkább egy lakás igényeit képes ellátni, de azt viszont kompletten!! Kell a kertbe, tetőre telepíteni kb 10 KW-nyi napcellát és be lehetne inteni az ELMŰ cégeknek!:woohoo: hurrá


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.