Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2011 máj. 13 17:52 #29524

Úgy tűnik a tél, és a gondatlanság meghozta gyümölcsét. Mindkét akku lemerült az indító valószínűleg kuka. Fedélzeti akkunak viszont nem ciklikus van benne. Illetve ki tudja, mert az aksit nem ismeri a gugli... Magneti Marelli Run. Szóval a lényeg. Akkut kell vennem, de milyet?

Ciklikust hol? Mire figyeljek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 19:36 #25739

miska írta:

Szinte biztos, hogy van benne valahol egy min 30A-es bizti.
Még akkor is, ha noném a dolog. Nekem is van egy neve nincs valamim, és abban is van bizti. Sztem. szedd szét. A rosszat úgysem lehet elrontani. :)

Neked lett igazad.SzétszedtemÉs van biztije a pozitív bemenőnél. Bele van forrasztva a panelbe egymás mellé két 30-as ,olyan mint az autóké csak kisebb.
Ezt erkerülendő, most ki fogom vezetni kívülre egy biztitartót csatlakoztatok rá, és kívül látni fogom ha ez megint megesne.
A többinél nem látok semmit , úgy látszik a füst még bent van :lol:


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 13:47 #25734

rlacika írta:

#-o Nem is úgy gondoltam hogy az aksikat kösse össze kapcsolóval...hanem a relébehúzó áramkörét vezérelje vele.
Ha relét vezérled kapcsolóval az szinte ugyanaz, mintha kapcsolót tennél be, mivel bekapcsolva tudod hagyni.
rlacika írta:
Sajnos a +D az újabb fajta generátoroknál nincs kivezetve... :roll:
Ilyenkor jó a leválasztó relét használni, mert azzal nem kell D+ keresni, sőt hozzá sem kell nyúlni a jármű gyári kábeleihez. Az újabb fajta autók már nagyon érzékenyek az ilyesmire.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 12:14 #25733

GaborApa írta:

na megint megírtam valamit amit nem küldtem el, mert közben zajlott az élet.
szval ugyanazt leírtam mint Kerti :lol:
most már benthagyom, ketten együtt már nagyon érthetőek lehetünk :2010_igen_pacsi.gif

Igen és köszönöm, ez is igazolja hogy tudjátok mit beszéltek, és ugye igazság csak egy van ,maximim van ami hasonlít.Kösz Rlacika-nak is .
Az invertert majd szétkapom, nem no name, hanem kis blekendekker, remélem gondoltak rám a gyárban és nem füstölt le. Szaga nem volt és pár pillanat alatt kilőtt ,ezért is bízom a biztiben , most már nemsokára kiderül. Ha éjjel is de szétkapom.Kösz Miska.


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 11:05 #25728

Kerti írta:


Sima kapcsolóval összekötni nagyon nem ajánlatos a két aksit, mert elfelejted szétkapcsolni induláskor és ha a start aksid le van merülve valamiért, akkor a fedélzetiről akar majd áramot felvenni az indító motor. Ha bizti sincs benne akkor a vezeték kigyulladhat.
#-o Nem is úgy gondoltam hogy az aksikat kösse össze kapcsolóval...hanem a relébehúzó áramkörét vezérelje vele.Sajnos a +D az újabb fajta generátoroknál nincs kivezetve... :roll:
@Dep...sajnos nem sok jóval biztat a jövő ami az invertert illeti. Akármilyen gyors is legyen a beszerelt biztositék...általában amig leég adigra az elektronika már elfüstölt :( . Ha csak véletlenül a gyártó nem szerelt bele védődiodát is....akkor még van valami reményed [-o<


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 10:07 #25722

na megint megírtam valamit amit nem küldtem el, mert közben zajlott az élet.
szval ugyanazt leírtam mint Kerti :lol:
most már benthagyom, ketten együtt már nagyon érthetőek lehetünk :2010_igen_pacsi.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 10:04 #25721

DEP76 írta:

Ahogy írtam ,van relé a két akksi között.
Akkor kapcsol ha gyújtásra teszem....

Ha jobbat akarsz akkor ne a gyújtás alapján kapcsold össze a két akkut.

1. lehetőség: A jelenlegi cuccodhoz képest legolcsóbb is és a legkorrektebb, ha a relédet a D+ jelről vezérled. Ezt a generátor adja és csak olyankor jelenik meg rajta feszültség amikor a generátor már tölt. + kapocsra kell kötni.

A jelenlegi gyújtásvezérelt rendszered indítózáskor a fedélzeti akkut is használja. Ez mindaddig nem nagy probléma amíg a startakkud rendben van, de ha az gyenge, akkor az önindító a fedélzetitől veszi az energiát. Ilyenkor remélhetőleg csak a biztosítékod fog elfüstölni.

2. lehetőség ha nem találod a D+ jelet akkor feszültség alapján vezéreld.
Ha már jár a motor, tölt a generátor akkor magasabb a feszültség a rendszeredben. Ezt használhatod a kapcsolas vezérlésére egy ilyen leválasztó kapcspolóval.
a komolyabb gépekben töltésszabályozók vannak. Vagy azok csak a finomabb akksik miatt kellenek?
Az akkuknak (nem csak a finobbbaknak) a legjobb a vezérelt töltés, de azt úgyis csak a mondern hálózati töltők tudják biztosítani. Ott töltési ciklusszakaszok vannak változó feszültség és áramerősséggel. Tehát ez egy másik téma.
Ha a generátorom nem bírja azt miben veszem észre?
A generátor ilyen szempontból olyan mint a processzorok. Füsttel működnek. Ha kijön a füst, akkor nem működnek tovább. 8)
Komolyan: ezen ne aggódj egy fedélzeti akku töltését minden autó generátora elviseli. Az akku max 10-15 A áramot tud felvenni, ha nagyon le van merülve. ennyi tartalék minden generátorban megvan.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 08:02 #25719

DEP76 írta:

....A kérdésem, hogy áll fel egy ilyen rendszer?

Az eredeti rendszered elvileg jó, ha megfelelő anyagokat használtál benne, annyi kiegészítéssel, hogy ha simán gyújtásra van kötve a relé ami összeköti a rendszert az nem jó, mert így még a töltés előtt összekapcsolódnak és az indító motor a fedélzeti aksiról is vehet fel áramot arra pedig biztos, hogy alkalmatlan az összekötő vezeték. A relé vezérlését vagy D+ -ra kell kötni (ezen csak akkor van 12V, ha a generátor tölt), vagy töltőfeszültségre működő relét kell betenni és akkor nem kell a D+ keresgetni. Ez úgy működik, hogy sima 12V-ra nem húz be csak 13.4V-ra és 12,8V-nál elenged.

Sima kapcsolóval összekötni nagyon nem ajánlatos a két aksit, mert elfelejted szétkapcsolni induláskor és ha a start aksid le van merülve valamiért, akkor a fedélzetiről akar majd áramot felvenni az indító motor. Ha bizti sincs benne akkor a vezeték kigyulladhat.

A rendszer felépítése:
Két akkumulátort össze kell kötni párhuzamosan legalább 6mm


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 nov. 03 23:54 #25718

DEP76 írta:

Köszönöm válaszod, nem féltem csak aggodtam, hogy nem megfelelő a rendszer.
Lenne mégegy kérdésem.
Van egy kisebb 400-800 wattos inverterem. Azt hiszem véletlen fordított polaritásra tettem néhány másodpercre, azóta nem ad semmit. Lehet hogy teljesen kinyírtam, vagy van valami biztosíték benne? Kívül semmit nem látok, kibeleljem?
Szinte biztos, hogy van benne valahol egy min 30A-es bizti.
Még akkor is, ha noném a dolog. Nekem is van egy neve nincs valamim, és abban is van bizti. Sztem. szedd szét. A rosszat úgysem lehet elrontani. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 23:33 #25717

rlacika írta:

Ha a generátorod bírja, semmi baj a két külömböző kapacitás miatt.Töltéskor a generátoron levő feszültségszabályzó figyeli és szabályozza a hálozaton levő feszültséget és azt tartja 13,8V-14,3V határok között. Általában a generátorok 500W...vagy efelett vannak egy olyan tipusu kocsiban mint a tied, úgyhogy a plusszterhelést (ami az elindulás után rohamosan csökken) gyűrődés nélkül birják. Ha nagyon igényes vagy akkor beszerzel egy RV töltésszabályzó kapcsolást (van a Falle katalogus kinálatában egy jópár tipus). Az tulajdonképen csak azt fogja tenni hogy amikor beinditod a kocsit egy pár perces késéssel fogja rákapcsolni a beltéri akkut a töltésre, amikor már a kezdeti nagy áramigény megszünik (a generátor legjobban az inditás után van megrángatva, amikor vissza akarja gyorsan tölteni az inditásnál elhasznált nagymennyiségű energiát)és a beállitot feszültséget megtartja menet közben. Ha nem tudod a generátorod erejét...és félted :D , akkor a mostani relét egy kapcsolón keresztül bekötve, azt csak az elindulás után pár percel kapcsolod be. Csak fentáll a veszély hogy elfelejted :roll: . A külön töltőnek még az az előnye is megvan hogy ott ahol 220-ra tudod kötni magadat automatikusan "melegen" tartja mindkét akkudat!

Köszönöm válaszod, nem féltem csak aggodtam, hogy nem megfelelő a rendszer.
Lenne mégegy kérdésem.
Van egy kisebb 400-800 wattos inverterem. Azt hiszem véletlen fordított polaritásra tettem néhány másodpercre, azóta nem ad semmit. Lehet hogy teljesen kinyírtam, vagy van valami biztosíték benne? Kívül semmit nem látok, kibeleljem?


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 23:23 #25716

Ha a generátorod bírja, semmi baj a két külömböző kapacitás miatt.Töltéskor a generátoron levő feszültségszabályzó figyeli és szabályozza a hálozaton levő feszültséget és azt tartja 13,8V-14,3V határok között. Általában a generátorok 500W...vagy efelett vannak egy olyan tipusu kocsiban mint a tied, úgyhogy a plusszterhelést (ami az elindulás után rohamosan csökken) gyűrődés nélkül birják. Ha nagyon igényes vagy akkor beszerzel egy RV töltésszabályzó kapcsolást (van a Falle katalogus kinálatában egy jópár tipus). Az tulajdonképen csak azt fogja tenni hogy amikor beinditod a kocsit egy pár perces késéssel fogja rákapcsolni a beltéri akkut a töltésre, amikor már a kezdeti nagy áramigény megszünik (a generátor legjobban az inditás után van megrángatva, amikor vissza akarja gyorsan tölteni az inditásnál elhasznált nagymennyiségű energiát)és a beállitot feszültséget megtartja menet közben. Ha nem tudod a generátorod erejét...és félted :D , akkor a mostani relét egy kapcsolón keresztül bekötve, azt csak az elindulás után pár percel kapcsolod be. Csak fentáll a veszély hogy elfelejted :roll: . A külön töltőnek még az az előnye is megvan hogy ott ahol 220-ra tudod kötni magadat automatikusan "melegen" tartja mindkét akkudat!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 22:33 #25715

rlacika írta:

Ha jol értem akkor a te két akkud párhuzamosan működik? Ha igen akkor feltétlenül be kel épits egy relét a rendszerbe amelyik leválasztja a beltéri akkut a főakkuról amikor a motor nem jár. Máskülömben hoszabb álldogálás után segitség kel az elinduláshoz. Amugy se nagyon áldásos két külömböző kapacitású akksit párhuzamosan kisütni. Ha kel ehez a relézéshez rajz szivesen küldök.

Ahogy írtam ,van relé a két akksi között.
Akkor kapcsol ha gyújtásra teszem, ebből adodóan ha leveszem akkor nyitja a két akksit és nem merítem az indítómat.
Csak az aggodalmam abból adódik hogy azt mondta egy hozzáértőként nyilatkozó, hogy nem jó két akksit tölteni főleg ha nem egyformák teljesítményre.
Én eddig úgy tudtam ennek csak teljesítménylevételnél van jelentősége ,mert akkor az egyik erőlködik rátölteni a másikra,ha az merül, nyilván a kisebb. De Istozi válaszából úgy veszem le hogy nem gond ez töltésnél.
Ha a generátorom nem bírja azt miben veszem észre?
A feszültségem stabil 13.5 -13.8 közötti, teljes kilámpázásnál plusz ködlámpák, sem veszek észer semmit.
Csak abból indultam ki hogy a komolyabb gépekben töltésszabályozók vannak. Vagy azok csak a finomabb akksik miatt kellenek? Köszi a válaszokat
Nincs gondom vele csak tényleg nem nagyon értek hozzá és azt hittem ennyire egyszerű nem lehet. Csak asztalos fejjel kigondoltam és kötöztem.


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 22:13 #25714

DEP76 írta:

és egy 40 amperos biztit is betettem a két akksi közé.

Ezt nem értem... amúgy mi a gondod vele?


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 22:08 #25713

Ha jol értem akkor a te két akkud párhuzamosan működik? Ha igen akkor feltétlenül be kel épits egy relét a rendszerbe amelyik leválasztja a beltéri akkut a főakkuról amikor a motor nem jár. Máskülömben hoszabb álldogálás után segitség kel az elinduláshoz. Amugy se nagyon áldásos két külömböző kapacitású akksit párhuzamosan kisütni. Ha kel ehez a relézéshez rajz szivesen küldök.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 22:03 #25711

DEP76 írta:

Villamossággal kapcsolatban szeretnék kis segítséget kérni a hozzáértőbbektől.
Nekem jelenleg úgy működik a rendszerem hogy, gyujtás adásnál kapcsol egy relé és, ez ad áramot a töltésnek menet közben. Erről töltöm a fedélzeti akksimat ami egy normál olomsavas 55-ös volt eddig. Nekünk nem is nagyon kell nagyobb ,mert a pár vattos belső világítást és az alkalmankénti vízpumpa motort és a gyerekek dvd-jét kibírta addig amíg mi egyhelyben maradtunk.
De most szeretném kijavítani , mert tudom nem épp ideális ez a megoldás de mi az, azt nem tudom.
Annyit megtettem hogy egy kb 8-mm-es kábelen adom neki a töltést és egy 40 amperos biztit is betettem a két akksi közé.
A kérdésem, hogy áll fel egy ilyen rendszer?
Ez egy működő rendszer. Miért akarod bonyolítani? Létezik elektronikua kapcsoló, de az akkor kapcsol át, ha az elsődleges akku (pl. a motor akkuja) fel van töltve. Bár be lehet kötni úgy is, hogy a fedélzeti legyen az elsődleges. Szóval a te megoldásod egyszerre indít, a másik nem. Azt hiszem, hogy ha a generátorod elbírja a két akkumulátor egyidejű töltését (nem túl nagyok az akkuk), akkor jót építettél. De el lehet menni a bonyolításban addig, mint én, ahol 2 generátor van a motorra akasztva.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 03 20:52 #25705

Villamossággal kapcsolatban szeretnék kis segítséget kérni a hozzáértőbbektől.
Nekem jelenleg úgy működik a rendszerem hogy, gyujtás adásnál kapcsol egy relé és, ez ad áramot a töltésnek menet közben. Erről töltöm a fedélzeti akksimat ami egy normál olomsavas 55-ös volt eddig. Nekünk nem is nagyon kell nagyobb ,mert a pár vattos belső világítást és az alkalmankénti vízpumpa motort és a gyerekek dvd-jét kibírta addig amíg mi egyhelyben maradtunk.
De most szeretném kijavítani , mert tudom nem épp ideális ez a megoldás de mi az, azt nem tudom.
Annyit megtettem hogy egy kb 8-mm-es kábelen adom neki a töltést és egy 40 amperos biztit is betettem a két akksi közé.
A kérdésem, hogy áll fel egy ilyen rendszer?


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 26 11:14 #22186

Köszi a tanácsokat! Nem veszünk.


2G gabi,gábor és Dorottya

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 26 08:20 #22182

tsong írta:

csak szintentartásra elég.gyakorlatilag semmire
Nekunk is van de inkabb vegyel egy tokajit az aran semmire se jo vagy is eleg... :smt061 [-X


Eva-challenger

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 25 20:20 #22175

2Ggab írta:

Sziasztok!
Mire lehet elég egy 12w-os napelemes akkutöltő. Metroban lesz 14000 Ft-ért.
csak szintentartásra elég.gyakorlatilag semmire

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 ápr. 25 10:54 #22171

DEP76 írta:

Kedves EdGaR barátom cikiznek a származásod miatt.
Ez már diszkrimináció :P
Neeem :D szó sincs erről. Ez nem származás, hanem egy életforma és miután nincs mit tennem felvállalom. :wink:


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.