Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2011 jún. 17 10:34 #29919

Akkor maradt a szagértő beavatkozása... :D


Pőzsó-ka -> Zsóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 15:26 #29906

Sokminden függ a kábelhosszoktól és keresztmetszetektől, de járó motornál az a 12.2V szerintem is nagyon kevés.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 15:24 #29905

EdGaR írta:

Ha jól értem feltöltötted az akkut 220V-ról. Járó motornál egy jó állapotú generátornak minimum 13,5 és 14,5V felszültséggel kellene tölteni az akkut. Ha fogyasztókat rákapcsolod és fokozatosan csökken az akku feszültség nincs rendes töltésed, vagy cellazárlatos az aksid és azért nem tartja meg a feszültséget. Leállított motornál egy érzékenyebb multiméterrel fogyasztók nélkül nézd meg csökken-e az érték. Még hatékonyabb a cellazárlat vizsgálatra az autóvillamossági szerelők által használatos terhelő villa. Én a helyedben mindenképp szakival ráméretnék.
Lehet, hogy nem voltam egyértelmű. A csökkenés azelőtt volt, hogy visszanyomtam a kisautomatát, utána teljes terhelésen sem csökkent kb. fél óra alatt 12,2V alá a feszültség.


Pőzsó-ka -> Zsóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 15:19 #29904

rmekler írta:

Na valamit próbálkoztam. Ha elindítottam az autót, a feszültség maradt 13.08 volt (220-as feltöltés után ). Ha bekapcsoltam a hűtőt, elkezdett esni szépen lefelé. Az anyósülés alatt találtam egy dobozt, amibe megy be és ki sok-sok kábel, azon volt egy 12V-os automata, azt megnyomtam.
Utána ha bekapcsoltam a hűtőt, plusz az összes belső fogyasztót ( 12V 21W lámpa, hordozhatő hűtőbox stb. ), a motor járt alapjáraton, a feszültség nem esett 12,2 V alá.
Megoldottam a problémát :D =D>
Megoldottam a problémát? [-o<
Ha jól értem feltöltötted az akkut 220V-ról. Járó motornál egy jó állapotú generátornak minimum 13,5 és 14,5V felszültséggel kellene tölteni az akkut. Ha fogyasztókat rákapcsolod és fokozatosan csökken az akku feszültség nincs rendes töltésed, vagy cellazárlatos az aksid és azért nem tartja meg a feszültséget. Leállított motornál egy érzékenyebb multiméterrel fogyasztók nélkül nézd meg csökken-e az érték. Még hatékonyabb a cellazárlat vizsgálatra az autóvillamossági szerelők által használatos terhelő villa. Én a helyedben mindenképp szakival ráméretnék.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 15:08 #29903

Na valamit próbálkoztam. Ha elindítottam az autót, a feszültség maradt 13.08 volt (220-as feltöltés után ). Ha bekapcsoltam a hűtőt, elkezdett esni szépen lefelé. Az anyósülés alatt találtam egy dobozt, amibe megy be és ki sok-sok kábel, azon volt egy 12V-os automata, azt megnyomtam.
Utána ha bekapcsoltam a hűtőt, plusz az összes belső fogyasztót ( 12V 21W lámpa, hordozhatő hűtőbox stb. ), a motor járt alapjáraton, a feszültség nem esett 12,2 V alá.
Megoldottam a problémát :D =D>
Megoldottam a problémát? [-o<


Pőzsó-ka -> Zsóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 11:32 #29901

repro írta:

... szerintem nem lehet nagy gond. ...
Szerintem se :wink:
Főleg most, hogy már kiderült, hogy a tüzijáték is akkuról megy :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 11:25 #29900

rmekler írta:

Áááááá, köszi megnyugtattál..

Elnézést,hogy beleírok.. :lol: de szerintem nem lehet nagy gond. A fedélzeti akkuk körül,mellett van egy egész nagy biztosíték azt kéne első körben megvizsgálni. Nekem be volt dugva a falba a szigetelésbe.Amikor kínomban elkezdtem a vezetékeket kirángatni akkor találtam meg és lám :lol: persze,hogy az volt a baj...jó birizgálást.A probléma és az ok hasonló volt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 11:06 #29899

Áááááá, köszi megnyugtattál. Bár inkább humán beállítottságú vagyok, és embereket gyógyítok, de azért az elektronika sem áll messze tőlem.
Talán egyébként én vagyok az oka, mert beépítettem még tavaly egy három pólusú szivargyújtó aljat, közben a csavarhúzó kicsit letestelte a fedélzeti akkut, volt kicsi tűzijáték, nem értem, miért :2010_nemtom.gif .
Előtte mintha működött volna :lol: , de az sem biztos, hogy van összefüggés.
Norvégiába készülünk július második felében, mert csak akkor tudok szabadulni, addig egy csomó mindent kéne még csinálni. Áll itt egy riasztó, egy DVD lejátszó fejegység, egy tolató kamera 8O :lol: .


Pőzsó-ka -> Zsóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 10:54 #29898

rmekler írta:

....Ha nem emelkedik a feszültség, akkor mi lehet a baj? A relével van valami gond esetleg?...

Akkor jön a nyomozás ::keres
Lehet biztosíték, lehet relé, szétlazulás, sérült kábel, vagy bármi más.
A felderítés lehet 5 perc vagy 5 nap.
Ezek az autovillamosság szápségei. :2010_nem_guluszem.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 16 10:44 #29897

Köszönöm a gyors választ GáborApa, reméltem, hogy te is hozzászólsz.

Én is valami ilyenre gondoltam, mihelyst ráérek, lemegyek, elindítom az autót és rámérek a fedélzeti akkura.
Ha nem emelkedik a feszültség, akkor mi lehet a baj? A relével van valami gond esetleg?
Van fedélzeti ellenőrzőm, az egyik irányba nem mutat semmit ( ill. néha igen, néha nem, vagy csak menet közben, de az úgy tűnik, a motor akkuja ) a másik irányban ha nem használok semmit, zöld a LED.


Pőzsó-ka -> Zsóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 15 14:22 #29891

rmekler írta:

Sziasztok!
Eddig csak olvasgattam az oldalt, sok hasznos dolgot találva rajta. Most szeretnék segítséget kérni. Autóm egy PeugeotJ5 alvázon Adria 540. Fedélzeti akkumlátora is van, amit egész télen 200V-al töltöttem. Most elindultunk a négy napos ünnepen, és a feltöltött akku ( fedélzeti ) kb. fél óra hűtő ( Electrolux 12V, 220v, gáz )használat után megadta magát, leesett a feszültsége. Menet közben aztán még a kis 12V-os hűtőtáskát is csak úgy tudtam használni, hogy pár percig ment, aztán lekapcsolt, erre én is lekapcsoltam, aztán néhány perc múlva visszakapcsoltam, akkor megint néhány percig ment. A kempingben 220v-ról megint feltöltött, hazafelé már csak a kis hűtőt tettem rá, egy darabig ment, aztán megint jött a játék.
Szerintetek mi lehet a baj? Rossz a fedélzeti akku? Nem jó fedélzeti akku generátoros töltése?
Egyébként ha elvben tölt a generátor, akkor egy ilyen kis fogyasztó, mint a hordozható hűtőtáska, lemerítheti a fedélzeti akkut?
Köszönettel.
Ebből nekem úgy tűnik, hogy a hűtőd megkapja a töltésről a jelet, viszont az akkumulátorod nem kapja meg a töltést.

A hűtő ugyanis (elvileg) figyeli, hogy van-e töltés, és csak akkor hajlandó a 12V-os fűtőszálat használni.
Ezt egy külön D+ vagy töltés esetén + árammal szokták megoldani, de sajnos ettől még lehet, hogy az akkudhoz nem jut el a töltőáram.

Tehát, először is a töltésedet nézd meg.
Ha erre nincs fedélzeti visszajelzésed/műszered akkor is egyszerüen láthatod, ha a fedélzeti akkudra ráteszel egy feszmérőt és megnézed mennyit mutat álló és mennyit járó motornál.

Az hogy a hűtődet mennyi ideig tudja egy akku kiszolgálni az nagyban függ az akku állapotától, kapacitásától és persze a hűtő fogyasztásától.
Pont a nagy fogyasztás miatt van, hogy az abszorpciós hűtők csak töltés esetén működhetnek áramról.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 jún. 15 14:01 #29890

Sziasztok!
Eddig csak olvasgattam az oldalt, sok hasznos dolgot találva rajta. Most szeretnék segítséget kérni. Autóm egy PeugeotJ5 alvázon Adria 540. Fedélzeti akkumlátora is van, amit egész télen 200V-al töltöttem. Most elindultunk a négy napos ünnepen, és a feltöltött akku ( fedélzeti ) kb. fél óra hűtő ( Electrolux 12V, 220v, gáz )használat után megadta magát, leesett a feszültsége. Menet közben aztán még a kis 12V-os hűtőtáskát is csak úgy tudtam használni, hogy pár percig ment, aztán lekapcsolt, erre én is lekapcsoltam, aztán néhány perc múlva visszakapcsoltam, akkor megint néhány percig ment. A kempingben 220v-ról megint feltöltött, hazafelé már csak a kis hűtőt tettem rá, egy darabig ment, aztán megint jött a játék.
Szerintetek mi lehet a baj? Rossz a fedélzeti akku? Nem jó fedélzeti akku generátoros töltése?
Egyébként ha elvben tölt a generátor, akkor egy ilyen kis fogyasztó, mint a hordozható hűtőtáska, lemerítheti a fedélzeti akkut?
Köszönettel.


Pőzsó-ka -> Zsóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 20:35 #29532

Utazocica írta:

Húúúhh, de megkönnyebültem! ::olel :lol:

:lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 20:15 #29531

customman írta:

Haragról szó sincs. 8)

Húúúhh, de megkönnyebültem! ::olel :lol:


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 20:12 #29530

Utazocica írta:

:2010_nevet3.gif Ezt abszolút magamra értettem. Soha máshol nem találtam az akkumulátorokrol ilyen kimeritö és laikusoknak is érthetö felvilágositást mint ezen a honlapon.
:2010_igen_pacsi.gif

Haragról szó sincs. 8)

Van itt is egy jó leírás.: http://www.elnagh.hu/akku.php

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 20:05 #29528

customman írta:

Ugyan felesleges, és jelen esetben teljesen hiábavaló is a védekezésem, de nem én voltam az elkövető. Sajnos testvérem, -akinél az autó is volt fizikailag- nem volt képes többszöri kérésem, könyörgésem ellenére sem legalább havonta ránézni a lakóra. A Biwak leírását jómagam is olvastam, jelentős részét magam is tudtam 23 éves autós múltamból kifolyólag, Persze a ciklikus aksi fogalmát lakóautó tulajdonlása előtt nem ismertem. De jelenleg az autó indítóaksija ami üzemképtelen.
A fő kérdés arra irányult, hogy amennyiben ciklikus aksit (is) kellene vennem, hol tegyem meg, milyet vegyek? Mivel pl a Biwak honlapján szereplő típusok számomra ismeretlenek. Amatőrként ismerek pár márkanevet, de ezeket nem.

:2010_megad.gif Sorry, kis félreértés részemröl ... :oops: :(

Utazocica írta:
Ezt még én is teljesen megértettem! :oops: :lol:

:2010_nevet3.gif Ezt abszolút magamra értettem. Soha máshol nem találtam az akkumulátorokrol ilyen kimeritö és laikusoknak is érthetö felvilágositást mint ezen a honlapon.
:2010_igen_pacsi.gif


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 18:35 #29526

Utazocica írta:

::keres Néz csak ide: Technikai információk az akkumulátorokról.

Ezt még én is teljesen megértettem! :oops: :lol:

Ugyan felesleges, és jelen esetben teljesen hiábavaló is a védekezésem, de nem én voltam az elkövető. Sajnos testvérem, -akinél az autó is volt fizikailag- nem volt képes többszöri kérésem, könyörgésem ellenére sem legalább havonta ránézni a lakóra. A Biwak leírását jómagam is olvastam, jelentős részét magam is tudtam 23 éves autós múltamból kifolyólag, Persze a ciklikus aksi fogalmát lakóautó tulajdonlása előtt nem ismertem. De jelenleg az autó indítóaksija ami üzemképtelen.
A fő kérdés arra irányult, hogy amennyiben ciklikus aksit (is) kellene vennem, hol tegyem meg, milyet vegyek? Mivel pl a Biwak honlapján szereplő típusok számomra ismeretlenek. Amatőrként ismerek pár márkanevet, de ezeket nem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 18:15 #29525

customman írta:

Úgy tűnik a tél, és a gondatlanság meghozta gyümölcsét. Mindkét akku lemerült az indító valószínűleg kuka. Fedélzeti akkunak viszont nem ciklikus van benne. Szóval a lényeg. Akkut kell vennem, de milyet?

Ciklikust hol? Mire figyeljek?

::keres Néz csak ide: Technikai információk az akkumulátorokról.

Ezt még én is teljesen megértettem! :oops: :lol:


Kedves

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2011 máj. 13 17:52 #29524

Úgy tűnik a tél, és a gondatlanság meghozta gyümölcsét. Mindkét akku lemerült az indító valószínűleg kuka. Fedélzeti akkunak viszont nem ciklikus van benne. Illetve ki tudja, mert az aksit nem ismeri a gugli... Magneti Marelli Run. Szóval a lényeg. Akkut kell vennem, de milyet?

Ciklikust hol? Mire figyeljek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 nov. 04 19:36 #25739

miska írta:

Szinte biztos, hogy van benne valahol egy min 30A-es bizti.
Még akkor is, ha noném a dolog. Nekem is van egy neve nincs valamim, és abban is van bizti. Sztem. szedd szét. A rosszat úgysem lehet elrontani. :)

Neked lett igazad.SzétszedtemÉs van biztije a pozitív bemenőnél. Bele van forrasztva a panelbe egymás mellé két 30-as ,olyan mint az autóké csak kisebb.
Ezt erkerülendő, most ki fogom vezetni kívülre egy biztitartót csatlakoztatok rá, és kívül látni fogom ha ez megint megesne.
A többinél nem látok semmit , úgy látszik a füst még bent van :lol:


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.