- Hozzászólások: 599
Van aki Nissan Leaf akkupakkból faragott magának fedélzeti akkut.
Egy komplett 30 kWh-s akkupakk ára 4000 euro körül van, de lehet kapni egyesével is cellákat, egy 7,6V-os 60Ah-s cellát 30-35e Ft között adnak...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Hívják AGM-nek, VRLA-nak, a lényeg ugyan az. Az elektrolit üveggyapotban van felitatva (nem zselés), és van egy szelep, ami elengedi a túlnyomást. Nem folyik ki, teljesen gondozásmentes, és nincs gázképződés sem, tehát zárt térben is biztonságosan használható.
www.victronenergy.hu/upload/documents/Da...ev%2002%20-%20HU.pdf
Tegnap beszereltem az 50 kg-os lítium akkupakkot egy elektromos quadba, amiben korábban 150 kg ólom aksi volt. A változás brutális, bár a 40 km/h végsebesség csak kicsit nőtt a néhány V-al magasabb kapocsfeszültség miatt, de a gyorsulás sokkal jobb lett, és az áramok is kisebbek lettek. Az ólom aksikkal induláskor 90A volt az áramfelvétel, mert annyi az áramkorlát, most meg 80A-nél nem vesz fel többet. Tegnap 3 órán keresztül motoroztam, hogy lemerítsem az aksit, de nem sikerült, a kezem hamarabb lefagyott...
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Nem vagyok egy nagy szaki, de ahogy néztem az általad megadott oldalakat, ez egy AGM akkumulátor. Szerintem a tavaszi forduló lesz aktuális, de addigra lehet, már egy elektromos robogóba is
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ciklikus használatnál 14,5-14,9V között kell lennie elvileg a végfeszültségnek, akkor van 100%-ra töltve. Az autó generátorok, nem tudnak ennyit, de legfeljebb nem lesz fullra töltve, csak akkor, ha hálózatról töltöd.
A max. töltőáram 6,8A, ez egy akkura vonatkozik, ha több van párhuzamosan kötve, akkor értelemszerűen nagyobb lehet a töltőáram.
Az akku szélessége 76 mm, a hossza 181 mm, a magassága 167 mm., és 6,5 kg.
A típusa Panasonic LC-RD1217P
Az adatlapja szerint 20 órás kisütésnél tud 17 Ah-t, de 55W-os halogén izzókkal teszteltem, és azt több mint 3 órán keresztül bírták.
na.industrial.panasonic.com/products/bat...eries/lead-acid-vrla
Megjött ma a 20 db, az idén már nem lesz több, de februárban várható egy újabb "szállítmány"...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszi! Autó generátorral tölthetők? A mérete is érdekelne, hány fér be az ülés mögé, ahová szánom.
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A németországi forrásom elapadt pár éve, de nemrég összehaverkodtam egy magyar szervizes sráccal, aki elvileg szerdán vagy csütörtökön hoz 20 darabot. Ezek 17 Ah-s aksik, 4e Ft darabja. 6 kg a tömege, kicsit "sűrűbb" mit a hagyományos aksik, de a kivehető energia is ezzel arányos. Furcsa volt eleinte, hogy a névleges kapacitásukat tudják 5 órás kisütés esetén is. Általában az akkuk kapacitását 20 órás kisütésre adják meg, az jobban néz ki a prospektusban, de ha megnézzük az 5 órás kisütésnél is, akkor már csak kb. 75% kapacitást adnak meg. Mondjuk egy lakóautóban több nap alatt sütjük ki az akkut, így ennek annyira nincs nagy jelentősége, de járműhajtásnál nagyon is fontos szempont. Egy ismerősöm az elektromos biciklijében használja, nagyon meg van velük elégedve...
Párhuzamosan kötve 6 db-ot egy príma 100 Ah-s akkut kapunk, csak figyelni kell az egyforma áram utakra. Ezen a képen pl. egy 4,8 kWh-s akkupakkba vannak összerakva, igaz itt sorba vannak kötve, mert 300V DC kellett a frekiváltónak.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ilyet hol lehet elérni?
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A lítium aksikat is CC-CV töltőkkel kell tölteni, ezt tudja minden processzoros töltő. Elvileg 3,65V-ig kellene tölteni a cellákat, akkor érik el a 100%-ot, az 4 cellánál 14,6V végfeszültség, de én pl. csak 3,6V-ig töltöm, az csak 14,4V.
A lítium aksikhoz akkufelügyelet kell (BMS), ami figyel minden cellát, és megakadályozza a túltöltést, és a mélykisülést. Ha nem is ballanszolunk, legalább egy olcsó cell loggert illik betenni. Új cellák között nem szokott túl nagy különbség lenni, de egy idő után a belső ellenállások közötti kis különbségek miatt, elmásznak egymástól. Lehet kapni lítiumos autó indító aksikat is, azokban mondjuk pont nincs BMS, de állítólag így is jól működnek.
www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1...Ah-WB-LP12V90AH.html
Nekem alapból mániám az újrahasznosítás, de láttam már komoly cégeknél is, hogy az elektromos autókból kiselejtezett akkukból építenek nagy szünetmentes tápokat. Az autókban nagy áramokkal terhelik az akkukat, amit azok már nem bírnak, de kis áramokkal terhelve, még sokáig jók lehetnek.
Egy időben nagyon sok Panasonic AGM aksit vettem, újonnan ezek nagyon drágák, de a lélegeztető gépek szünetmentes tápjában 2 évente kötelező cserélni, így kb. negyed áron tudtam megvenni. Ezek az aksik tovább bírják, mint a vadonat új Banner Energy Bull aksik, ráadásul teljesen karbantartás mentesek, nincs gázképződés, zárt térbe én nem tennék savas aksit, az tuti.
gattila írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Ezeket mivel lehet tölteni? (éppen munka-akku vásárlás előtt állok)
woodoopilot írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
A hétvégén 105Ah kapacitású 12,8V-os lítium-vasfoszfát akkukat teszteltem, ezeket még 2011-ben gyártották, kíváncsi voltam mit tudnak 6 éves korukban. Az akkupakkot egy elektromos autóban használták pár évig, utána meg évekig egy raktárban tárolták. A lítium akkuk tárolása elég sok kockázattal jár, a BMS le tudja meríteni a cellákat, ha nem figyelnek rá, és tönkre mennek. A helyszínen csak a cellák feszültségét lehetett megmérni, de az sajnos a kapacitásra nem jelent garanciát. Tehát benne volt a pakliban, hogy kidobtam az ablakon 200e Ft-ot...
A tesztelésre egy 1200W-os invertert használtam, amire egy 1000W-os fűtőventilátort kötöttem. Az inverter betápján kb. 80A-t mértem lakatfogóval. Ezt a terhelést 60 percig bírták, tehát ilyen nagy kisütő áramnál is van még legalább 80Ah kapacitásuk. Nem merítettem le teljesen az akkukat, 3V cella feszültségnél abbahagytam a kisütést, elvileg le lehet meríteni 2,5V-ig is
Ja és a lényeg, ezek a LiFePO akkuk csak 13 kg tömegűek, egy hasonló kapacitású ólom akku min. a duplája lenne. Arról nem is beszélve, hogy ha egy 100 Ah-s ólom aksit sütünk ki 80A-rel, akkor 30-40 percnél már sípol az akkuvédelem.
Az nyilván nem kérdés, hogy jobb-e a lítium aksi az ólomnál, többnyire az árát sokalljuk. Ezek a bontott akkuk darabonként 40e Ft-ba kerültek ennyiért szerintem nem volt rossz vétel. Újonnan most 4 db 100 Ah-s cella 130e Ft lenne, az se olyan vészes összeg, ha azt nézem, hogy egy lakóautóban min. 10 évet kibírnak.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
lucien írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
TÉMA: FEDÉLZETI AKKU TÖLTÉSE AGGREGÁTORRAL
Kinek van erről tapasztalata? Mekkora teljesítményű aggregátorral működne ez, hány óra alatt tudná feltölteni a fedélzeti aksimat fullra? Mennyivel zajosabb, mint a lakóautó motor? Prok és kontrák? Köszönöm.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszönöm. Akkor marad a bérlés .
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Bontott cellákat lehet "találni" olcsón, vagy áfa nélkül tudunk venni újakat, de ki fogja összeépíteni a pakkot, és az akkufelügyeletet? Nem nagyon van cég aki ezt "emberi áron" megcsinálja, ahhoz meg túl drágák a lítium cellák, hogy összerakasd valakivel gari nélkül...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia !
Van egy Renault Twizy elektromos "kisautónk " jelenlegi akupackot egy Francia cégtől bérlem . Ez kicsit macerás emberi áron szívesen vennék egy sajátot. Ebben nem tudsz segíten ?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Frankfurt mellett vannak a cellák, egy csomagban 504 db van. Az a baj, hogy csak személyesen lehet intézni az üzletet, de a sógorom Sprinterje mindig este felé jár arra, ezért nem tudják elhozni. Ki kellene menni érte, de akkor már több csomagot kellene hozni...
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Szia
engem érdekelne az akkupakk vagy cellák
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
5 Ah-s 32650-es lítium-vasfoszfát cellák érdekelnek valakit kb. 1,5 euro/db áron?
A GWL-nél egy 3Ah-s 26650-es LiFePO4 cella kb. 3$
Úgy néz ki, lenne egy németországi forrás, ahonnan tudnánk behozni max. 3000 km-t futott elektromos autó akkupakkokat, amiket 3265-ös cellákból raktak össze. Ilyen cellák vannak az akkupakkokban:
www.optimumnanolithiumbattery.com/single...ll-3-2v-5000mah.html
Egy 100 Ah-s 12V-os akkuhoz 80 db cella kell, aminek kb. 12 kg lenne a tömege. Házilag is össze lehet forrasztgatni a cellákat, 20s4p konfigurációban, de jobb ponthegeszteni az átkötéseket. Lehet bérelni is ponthegesztőt. Plusz kell egy BMS is.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Viking75 írta:
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Köszi a gyors reagalast. De meg nem vagyok kepbe mit is kell vennem! Adott az lifepo4 akksi 12v90ah napelem 270w (mpp fesz;30v csak ilyen van nekik raktaron) voltage monitor . Mit kell vennem ahoz hogy jaro motorral tudjam tölteni az akksit ha a napelem keves lenne ? Ev power oldalarol szeretnem a hozzavalokat megrendelni . Linknek örulnek. Köszönöm ha tudsz segiteni !
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Remifront IV. fülke oldalsó ablak roló eladó |
Minimosógép |
Prémium kategóriás lakóautó, részletre! |