Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2017 dec. 22 06:00 #51903

Döme írta:

Most olvastam egy hírdetést, miszerint a Bárdi autó innentől 24 hónap garanciát ad az Exide AGM akkumulátorokra.
Innentől lépéskényszerben lesz a többi forgalmazó is. hurrá

Korábban is volt olyan, hogy a jobb minőségű akkumulátorokra "járt" a két év gariancia.
Az egy évre történő "visszaminősítés" uniós javaslatra történt, rengeteg egyéb alkatrésszel együtt!

A szűkebb értelemben vett szakma azért eddig is pontosan tudta, hogy melyek azok a termékek amelyek könnyedén tudják ezt a terminust produkálni, pl.: MOLL, BANNER csúcsgyártmányai, típusai, PANASONIC...
Általános alapadat, hogy a sokkal nehezebben gyártható, nagyon magas technológiai szintet tudó gyártmányok már eleve tudják ezeket a feltételeket, ilyenek az AGM és az EFB technológiával készült termékek, gyártótól függetlenül. Aki ezen technológiával készült gyártásokat nem tudja teljesíteni, attól szerintem necces más típust is megvenni...


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 21 23:27 #51902

Most olvastam egy hírdetést, miszerint a Bárdi autó innentől 24 hónap garanciát ad az Exide AGM akkumulátorokra.
Innentől lépéskényszerben lesz a többi forgalmazó is. hurrá

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 14 16:55 #51848

Van aki Nissan Leaf akkupakkból faragott magának fedélzeti akkut.



Egy komplett 30 kWh-s akkupakk ára 4000 euro körül van, de lehet kapni egyesével is cellákat, egy 7,6V-os 60Ah-s cellát 30-35e Ft között adnak...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 29 11:19 #51699

Hívják AGM-nek, VRLA-nak, a lényeg ugyan az. Az elektrolit üveggyapotban van felitatva (nem zselés), és van egy szelep, ami elengedi a túlnyomást. Nem folyik ki, teljesen gondozásmentes, és nincs gázképződés sem, tehát zárt térben is biztonságosan használható.

www.victronenergy.hu/upload/documents/Da...ev%2002%20-%20HU.pdf

Tegnap beszereltem az 50 kg-os lítium akkupakkot egy elektromos quadba, amiben korábban 150 kg ólom aksi volt. A változás brutális, bár a 40 km/h végsebesség csak kicsit nőtt a néhány V-al magasabb kapocsfeszültség miatt, de a gyorsulás sokkal jobb lett, és az áramok is kisebbek lettek. Az ólom aksikkal induláskor 90A volt az áramfelvétel, mert annyi az áramkorlát, most meg 80A-nél nem vesz fel többet. Tegnap 3 órán keresztül motoroztam, hogy lemerítsem az aksit, de nem sikerült, a kezem hamarabb lefagyott... :)
gattila írta:

Nem vagyok egy nagy szaki, de ahogy néztem az általad megadott oldalakat, ez egy AGM akkumulátor. Szerintem a tavaszi forduló lesz aktuális, de addigra lehet, már egy elektromos robogóba is :)

.
[/quote]

Megköszönte: NagyPapa, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 19:24 #51695

Nem vagyok egy nagy szaki, de ahogy néztem az általad megadott oldalakat, ez egy AGM akkumulátor. Szerintem a tavaszi forduló lesz aktuális, de addigra lehet, már egy elektromos robogóba is :)
woodoopilot írta:

Ciklikus használatnál 14,5-14,9V között kell lennie elvileg a végfeszültségnek, akkor van 100%-ra töltve. Az autó generátorok, nem tudnak ennyit, de legfeljebb nem lesz fullra töltve, csak akkor, ha hálózatról töltöd.
A max. töltőáram 6,8A, ez egy akkura vonatkozik, ha több van párhuzamosan kötve, akkor értelemszerűen nagyobb lehet a töltőáram.
Az akku szélessége 76 mm, a hossza 181 mm, a magassága 167 mm., és 6,5 kg.
A típusa Panasonic LC-RD1217P
Az adatlapja szerint 20 órás kisütésnél tud 17 Ah-t, de 55W-os halogén izzókkal teszteltem, és azt több mint 3 órán keresztül bírták.
na.industrial.panasonic.com/products/bat...eries/lead-acid-vrla

Megjött ma a 20 db, az idén már nem lesz több, de februárban várható egy újabb "szállítmány"...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 17:27 #51693

Ciklikus használatnál 14,5-14,9V között kell lennie elvileg a végfeszültségnek, akkor van 100%-ra töltve. Az autó generátorok, nem tudnak ennyit, de legfeljebb nem lesz fullra töltve, csak akkor, ha hálózatról töltöd.
A max. töltőáram 6,8A, ez egy akkura vonatkozik, ha több van párhuzamosan kötve, akkor értelemszerűen nagyobb lehet a töltőáram.
Az akku szélessége 76 mm, a hossza 181 mm, a magassága 167 mm., és 6,5 kg.
A típusa Panasonic LC-RD1217P
Az adatlapja szerint 20 órás kisütésnél tud 17 Ah-t, de 55W-os halogén izzókkal teszteltem, és azt több mint 3 órán keresztül bírták.
na.industrial.panasonic.com/products/bat...eries/lead-acid-vrla

Megjött ma a 20 db, az idén már nem lesz több, de februárban várható egy újabb "szállítmány"...

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 28 08:35 #51689

Köszi! Autó generátorral tölthetők? A mérete is érdekelne, hány fér be az ülés mögé, ahová szánom.
woodoopilot írta:

A németországi forrásom elapadt pár éve, de nemrég összehaverkodtam egy magyar szervizes sráccal, aki elvileg szerdán vagy csütörtökön hoz 20 darabot. Ezek 17 Ah-s aksik, 4e Ft darabja. 6 kg a tömege, kicsit "sűrűbb" mit a hagyományos aksik, de a kivehető energia is ezzel arányos. Furcsa volt eleinte, hogy a névleges kapacitásukat tudják 5 órás kisütés esetén is. Általában az akkuk kapacitását 20 órás kisütésre adják meg, az jobban néz ki a prospektusban, de ha megnézzük az 5 órás kisütésnél is, akkor már csak kb. 75% kapacitást adnak meg. Mondjuk egy lakóautóban több nap alatt sütjük ki az akkut, így ennek annyira nincs nagy jelentősége, de járműhajtásnál nagyon is fontos szempont. Egy ismerősöm az elektromos biciklijében használja, nagyon meg van velük elégedve...

Párhuzamosan kötve 6 db-ot egy príma 100 Ah-s akkut kapunk, csak figyelni kell az egyforma áram utakra. Ezen a képen pl. egy 4,8 kWh-s akkupakkba vannak összerakva, igaz itt sorba vannak kötve, mert 300V DC kellett a frekiváltónak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 21:23 #51687

A németországi forrásom elapadt pár éve, de nemrég összehaverkodtam egy magyar szervizes sráccal, aki elvileg szerdán vagy csütörtökön hoz 20 darabot. Ezek 17 Ah-s aksik, 4e Ft darabja. 6 kg a tömege, kicsit "sűrűbb" mit a hagyományos aksik, de a kivehető energia is ezzel arányos. Furcsa volt eleinte, hogy a névleges kapacitásukat tudják 5 órás kisütés esetén is. Általában az akkuk kapacitását 20 órás kisütésre adják meg, az jobban néz ki a prospektusban, de ha megnézzük az 5 órás kisütésnél is, akkor már csak kb. 75% kapacitást adnak meg. Mondjuk egy lakóautóban több nap alatt sütjük ki az akkut, így ennek annyira nincs nagy jelentősége, de járműhajtásnál nagyon is fontos szempont. Egy ismerősöm az elektromos biciklijében használja, nagyon meg van velük elégedve...

Párhuzamosan kötve 6 db-ot egy príma 100 Ah-s akkut kapunk, csak figyelni kell az egyforma áram utakra. Ezen a képen pl. egy 4,8 kWh-s akkupakkba vannak összerakva, igaz itt sorba vannak kötve, mert 300V DC kellett a frekiváltónak.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 20:54 #51686

Ilyet hol lehet elérni?
woodoopilot írta:

Egy időben nagyon sok Panasonic AGM aksit vettem, újonnan ezek nagyon drágák, de a lélegeztető gépek szünetmentes tápjában 2 évente kötelező cserélni, így kb. negyed áron tudtam megvenni. Ezek az aksik tovább bírják, mint a vadonat új Banner Energy Bull aksik, ráadásul teljesen karbantartás mentesek, nincs gázképződés, zárt térbe én nem tennék savas aksit, az tuti.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 20:22 #51684

A lítium aksikat is CC-CV töltőkkel kell tölteni, ezt tudja minden processzoros töltő. Elvileg 3,65V-ig kellene tölteni a cellákat, akkor érik el a 100%-ot, az 4 cellánál 14,6V végfeszültség, de én pl. csak 3,6V-ig töltöm, az csak 14,4V.

A lítium aksikhoz akkufelügyelet kell (BMS), ami figyel minden cellát, és megakadályozza a túltöltést, és a mélykisülést. Ha nem is ballanszolunk, legalább egy olcsó cell loggert illik betenni. Új cellák között nem szokott túl nagy különbség lenni, de egy idő után a belső ellenállások közötti kis különbségek miatt, elmásznak egymástól. Lehet kapni lítiumos autó indító aksikat is, azokban mondjuk pont nincs BMS, de állítólag így is jól működnek.

www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1...Ah-WB-LP12V90AH.html

Nekem alapból mániám az újrahasznosítás, de láttam már komoly cégeknél is, hogy az elektromos autókból kiselejtezett akkukból építenek nagy szünetmentes tápokat. Az autókban nagy áramokkal terhelik az akkukat, amit azok már nem bírnak, de kis áramokkal terhelve, még sokáig jók lehetnek.

Egy időben nagyon sok Panasonic AGM aksit vettem, újonnan ezek nagyon drágák, de a lélegeztető gépek szünetmentes tápjában 2 évente kötelező cserélni, így kb. negyed áron tudtam megvenni. Ezek az aksik tovább bírják, mint a vadonat új Banner Energy Bull aksik, ráadásul teljesen karbantartás mentesek, nincs gázképződés, zárt térbe én nem tennék savas aksit, az tuti.
gattila írta:

Ezeket mivel lehet tölteni? (éppen munka-akku vásárlás előtt állok)
woodoopilot írta:
A hétvégén 105Ah kapacitású 12,8V-os lítium-vasfoszfát akkukat teszteltem,

Az nyilván nem kérdés, hogy jobb-e a lítium aksi az ólomnál, többnyire az árát sokalljuk. Ezek a bontott akkuk darabonként 40e Ft-ba kerültek ennyiért szerintem nem volt rossz vétel. Újonnan most 4 db 100 Ah-s cella 130e Ft lenne, az se olyan vészes összeg, ha azt nézem, hogy egy lakóautóban min. 10 évet kibírnak.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 16:56 #51682

Ezeket mivel lehet tölteni? (éppen munka-akku vásárlás előtt állok)
woodoopilot írta:

A hétvégén 105Ah kapacitású 12,8V-os lítium-vasfoszfát akkukat teszteltem,

Az nyilván nem kérdés, hogy jobb-e a lítium aksi az ólomnál, többnyire az árát sokalljuk. Ezek a bontott akkuk darabonként 40e Ft-ba kerültek ennyiért szerintem nem volt rossz vétel. Újonnan most 4 db 100 Ah-s cella 130e Ft lenne, az se olyan vészes összeg, ha azt nézem, hogy egy lakóautóban min. 10 évet kibírnak.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 27 12:09 #51678

A hétvégén 105Ah kapacitású 12,8V-os lítium-vasfoszfát akkukat teszteltem, ezeket még 2011-ben gyártották, kíváncsi voltam mit tudnak 6 éves korukban. Az akkupakkot egy elektromos autóban használták pár évig, utána meg évekig egy raktárban tárolták. A lítium akkuk tárolása elég sok kockázattal jár, a BMS le tudja meríteni a cellákat, ha nem figyelnek rá, és tönkre mennek. A helyszínen csak a cellák feszültségét lehetett megmérni, de az sajnos a kapacitásra nem jelent garanciát. Tehát benne volt a pakliban, hogy kidobtam az ablakon 200e Ft-ot...

A tesztelésre egy 1200W-os invertert használtam, amire egy 1000W-os fűtőventilátort kötöttem. Az inverter betápján kb. 80A-t mértem lakatfogóval. Ezt a terhelést 60 percig bírták, tehát ilyen nagy kisütő áramnál is van még legalább 80Ah kapacitásuk. Nem merítettem le teljesen az akkukat, 3V cella feszültségnél abbahagytam a kisütést, elvileg le lehet meríteni 2,5V-ig is

Ja és a lényeg, ezek a LiFePO akkuk csak 13 kg tömegűek, egy hasonló kapacitású ólom akku min. a duplája lenne. Arról nem is beszélve, hogy ha egy 100 Ah-s ólom aksit sütünk ki 80A-rel, akkor 30-40 percnél már sípol az akkuvédelem.

Az nyilván nem kérdés, hogy jobb-e a lítium aksi az ólomnál, többnyire az árát sokalljuk. Ezek a bontott akkuk darabonként 40e Ft-ba kerültek ennyiért szerintem nem volt rossz vétel. Újonnan most 4 db 100 Ah-s cella 130e Ft lenne, az se olyan vészes összeg, ha azt nézem, hogy egy lakóautóban min. 10 évet kibírnak.

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 18 11:37 #51629

lucien írta:

TÉMA: FEDÉLZETI AKKU TÖLTÉSE AGGREGÁTORRAL

Kinek van erről tapasztalata? Mekkora teljesítményű aggregátorral működne ez, hány óra alatt tudná feltölteni a fedélzeti aksimat fullra? Mennyivel zajosabb, mint a lakóautó motor? Prok és kontrák? Köszönöm.

Nekem személyes tapasztalatom egy ilyen életformáról nincs, de segítek számolni.

Ahogy "Istozi" írta, egy ilyen életmódhoz 3 de inkább 5 KWH energiát kellene tárolnod akkupakkban.
Egy "í10" inverteres aggregátor -mással mint inverteres ne is próbálkozzál- 1000 wattot tud így egy telejs lemerítést követő feltöltés, -figyelembe vége a töltési karakterisztika laposodó görbéjét tele állapothoz közelítve- alsó hangon akár 6 - 8 óra is lehet!!
Akkupakkot ha összeállítasz arra nagyon figyelj, hogy teljesen egyforma -típus-életkor-teljesítmény-belső ellenállás- legyen, mert ha nem azok akkor mindig a leggyengébb állapotú határozza meg a feltöltést-kisütést, hiszen a különbözőek egymás ellen hatnak, rontják egymással szemben a hatásfokot.
Ez alapvető szakmai adat ezen nem lehet vitázni sem.
A tartós BIWAK során el kell felejteni az inverteres hálózati kütyüket, azaz a 230 VAC berendezéseket is, mert egyrészt rontanak a hatásfokon, másrészt az inverterek a teljesítmény növekedésével nő a saját fogyasztása is, azaz ha nen elkerülhető csak akkor kapcsold rá az invertert is a rendszerre amikor nagyon muszáj.
A gázos fűtésnél sokan arra gondoltak, hogy a régi járgányokban a gázfűtések nem körbe-fúvósak, hanem mint a parapet kályha csak melegítő típusúak voltak, ami semminemű villamos energiát nem fogyaszt.
A DIESEL fűtés valóban kissé több villamos energiát kér, mint a gázos, de csak akkor, ha sokat kell újra indulnia, mert ilyenkor izzítószálas a begyújtása..
Magával a nagy motorral történő alapjáratos-terhelésmentes töltési módot örökre felejtsd el, mert ahogy Istozi írta egyetlen télen kinyíródik a motorod!!.
A generátorral való töltés a járgányokban alapból biztosított egyébként minden járgánynál, ha nem olyan a kiépítés, amit én vitatnék, egy 40 Amperes dióda -ami 2,000.- Ft- a generátor és az akkupakk között ezt megoldja..


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Döme, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 18 10:54 #51628

TÉMA: FEDÉLZETI AKKU TÖLTÉSE AGGREGÁTORRAL

Kinek van erről tapasztalata? Mekkora teljesítményű aggregátorral működne ez, hány óra alatt tudná feltölteni a fedélzeti aksimat fullra? Mennyivel zajosabb, mint a lakóautó motor? Prok és kontrák? Köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 18 21:36 #51300

Köszönöm. Akkor marad a bérlés . :)


TRUCK-1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 18 21:26 #51299

Bontott cellákat lehet "találni" olcsón, vagy áfa nélkül tudunk venni újakat, de ki fogja összeépíteni a pakkot, és az akkufelügyeletet? Nem nagyon van cég aki ezt "emberi áron" megcsinálja, ahhoz meg túl drágák a lítium cellák, hogy összerakasd valakivel gari nélkül...

Megköszönte: TRUCK-1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 18 10:57 #51296

Szia !

Van egy Renault Twizy elektromos "kisautónk " jelenlegi akupackot egy Francia cégtől bérlem . Ez kicsit macerás emberi áron szívesen vennék egy sajátot. Ebben nem tudsz segíten ?


TRUCK-1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 09 11:06 #51170

Frankfurt mellett vannak a cellák, egy csomagban 504 db van. Az a baj, hogy csak személyesen lehet intézni az üzletet, de a sógorom Sprinterje mindig este felé jár arra, ezért nem tudják elhozni. Ki kellene menni érte, de akkor már több csomagot kellene hozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 08 13:09 #51166

Szia
engem érdekelne az akkupakk vagy cellák

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 20:10 #50946

5 Ah-s 32650-es lítium-vasfoszfát cellák érdekelnek valakit kb. 1,5 euro/db áron?
A GWL-nél egy 3Ah-s 26650-es LiFePO4 cella kb. 3$

Úgy néz ki, lenne egy németországi forrás, ahonnan tudnánk behozni max. 3000 km-t futott elektromos autó akkupakkokat, amiket 3265-ös cellákból raktak össze. Ilyen cellák vannak az akkupakkokban: www.optimumnanolithiumbattery.com/single...ll-3-2v-5000mah.html

Egy 100 Ah-s 12V-os akkuhoz 80 db cella kell, aminek kb. 12 kg lenne a tömege. Házilag is össze lehet forrasztgatni a cellákat, 20s4p konfigurációban, de jobb ponthegeszteni az átkötéseket. Lehet bérelni is ponthegesztőt. Plusz kell egy BMS is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.