Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2018 júl. 14 22:09 #53053

Sziasztok!

Megadta magát az indító akksim...
Leállítottam az autót a ház előtt és már nem tudtam elindítani, a töltést sem vette fel, valszeg fenékzárlatos lett.
Viszont van egy felesleges jó állapotú A.B.S. 90Ah-s munka akkum, azzal álltam be az udvarba.
Szépen indít...
Szerintetek használható indító akkunak, vagy meghal az hirtelen nagy áramfelvétel miatt?
Ha bírja akkor most nem vennék másikat egyenlőre.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 11:09 #52865

istozi írta:

"Fel lehet azt az akkut egy 1 Amperes töltővel is teljesen tölteni!"
Igen, fel lehet. Többször megtettem, hogy 360 Ah-ás telepet töltöttem a 3,8 A-es automata kütyüvel. Igaz, eltartott neki majd' egy hónapig, de télen volt rá ideje. Feltöltötte.

Az a töltő akkor messze nem tartozik a jó, pontosabban profi töltők közé...
Számolj utána: ha tök üres az akkud, akkor is csak cirka 100 óra kell egy teljes töltéshez.
Persze ez így nem igaz, mert az intelligens töltők 90 % töltés után visszavesznek -a belső ellenállás számítása alapján- a töltő áramból és onnan csökkentett teljesítménnyel, pontosabban árammal töltenek!
Ekkora -360 Ah- teljesítményű akkunál nem igazán fog a töltő leszabályozni, csak közvetlenül a teljes tele állapot előtt...
A CTEK töltők között az 5 Amperes már nagynak számít, a gyártója szerint alkalmas akár 240 Ah-s akku töltésére,sőt repasszálására is!
Nem véletlenül kértek érte a megjelenésekor 35 ezer ruppót....


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 10:03 #52864

"Fel lehet azt az akkut egy 1 Amperes töltővel is teljesen tölteni!"
Igen, fel lehet. Többször megtettem, hogy 360 Ah-ás telepet töltöttem a 3,8 A-es automata kütyüvel. Igaz, eltartott neki majd' egy hónapig, de télen volt rá ideje. Feltöltötte.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 10:01 #52863

Írtam, hogy "kevéssé tudom megítélni". Törölni sajnos nem tudom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 05 06:29 #52860

gattila írta:

Szakmailag kevéssé tudom megitélni, talán egy "kezdőnek" hasznos lehet :)

lestiakku.hu/milyen-meghajto-akkumulator...akkumulatort-vegyek/

Azt ígértem legutóbb, hogy a témához nem szólok hozzá többet, de nem tudom megállni, hogy a cikk kapcsán ne írjak!
A cikk tele van ellentmondásokkal, szakmailag értelmezhetetlen dolgokkal, sőt marhaságok tömkelegével.
A cikk írójának halvány fingja sincs az elektromosságról, max annyit tud róla, hogy a villany ráz, mégis osztja az észt. Csak egyetlen példa:" a 100 Ah-s teljesítményű akkut minimum 10 Amperes töltővel kell tölteni, mert ha kisebbel töltjük akkor soha sem lesz az akku feltöltve!!"
:sir :smt208
A többi észosztása is ennyit ér!
Fiuk-lányok! Fel lehet azt az akkut egy 1 Amperes töltővel is teljesen tölteni!
:sorry :meghajol

Óvatosan azokkal a cikekkel amiket belinkeltek!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jún. 04 18:42 #52858

Szakmailag kevéssé tudom megitélni, talán egy "kezdőnek" hasznos lehet :)

lestiakku.hu/milyen-meghajto-akkumulator...akkumulatort-vegyek/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 máj. 08 22:26 #52762

Van-e valakinek tapasztalata arra nézvést hogy az álábbi szett működését hogyan befolyásolja egy olyan riasztó ami telefon tud hívni? Egy lakóaitós üzletben azt mondták tönkreteszi a munka akkukat. Ez igaz? Ha igen , érdemes eetleg egy külön akksira kötni?
És vajon milyen akksi jó hozzá. Banner megteszi?
Így nézne ki:

CIGS technológiás - 100 wattos panelek kaphatók Érden, 20.- eFt/db pénzért.

egy töltés-szabályzó, ami kb 25.- eFt, ez megrendelhető az interneten, -vigyázz 100 Voltos bemenetű .

( www.ev-power.eu -ez egy Cseh oldal- ott keresni: GWL/Power MPPT Solar Regulator Tracer 2210 A -t az ára: 62,04 Euro = 19,235.- Ft, 3 napon belül leszállítják a Csehek)

inverter 2000 W,
a fogyasztás: monitor, fotóslámpák időnként, de mikro nem lenne.


K 2 db 100 Ah kapacitású fedélzeti akku,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 23 06:29 #52733

:meghajol
A karosszéria munkáihoz, a műanyagok felhasználásához a zsírtalanításhoz a ragasztások technológiájához, famunkákhoz, beázásokhoz... én nem szoktam hozzászólni, nem szoktam tanácsot sem adni, mert nem értek hozzá!
Én, ha eddig észre vettétek, csak és kizárólag ahhoz szólok hozzá, amihez értek!!

Részemről akku tárgyában utoljára szeretnék a témában hozzászólni, mert úgy látom, hogy értelmetlenné vált a vita, győzött a "csóróság"!!
:sorry
Van egy régi barátom Pécelen (Béres Krisztián Safirlakoauto) aki azzal hívott fel, hogy a sokadik gagyi gyártmányú akkumulátor problémával kell foglalkoznia úgy lakókocsi,mint lakóautó kapcsán.
Több olyan járgánnyal találkozott ahol egyszerűen felrobbant az "akku-csoda" a járgányban és írjam meg, hogy nagyon vigyázzon mindenki a gagyival!!

Zoli!
Én megértem a minden áron való spórolást, de!
Az ilyen gagyik mellé mindig tegyük hozzá, hogy ezek a nagy belső ellenállású szarok, nem szeretik a köldökzsínórral való -vagy akár csak a napcellával való- un. csepptöltést sem, mert túltöltenek és akkor forrni szoktak.
Ha egy akku felforr -azt sokszor észre sem lehet venni- akkor vizet veszít, savgőzzel szép lassan tönkreteszi a teljes járgány belsejét, majd a tömény savtól képes felrobbanni a cellazárlat bekövetkezte végett!!

Arról már ne is beszéljünk, hogy szép lassan mennyi kárt tud okozni a csendben szivárgó savgőz!!

A csóróság ilyenkor duplán visszaüt. Ne ezeken spóroljunk!!

Az ócsó akkuknál mindíg mellé kell kell tenni-gondolni-írni, hogy ezek messze nem "gondozás mentesek" -még akkor sem, ha az van ráírva!

Krisztián barátom, -sok más lakós, lakóautósnak is ismerősen csenghet a neve Pécelről- találkozott több olyan esettel, olyan akkumulátorokkal foglalkozó KERESKEDŐVEL aki lakókocsi Mouverhez -tudjátok a járgányt távirányítva közlekedtető motoros kütyű- kifejezetten "munka-akkumulátor" szart javasolt.

Tudvalevő hogy ezek a mozgató motorok igen nagy áramokat képesek felvenni igen rövid idő alatt, ahova a start-stop akkuk közül is messze legjobban a spirálcellás akku kellene!

A vezetékek keresztmetszetével kapcsolatos gondokról ódákat lehetne írni.
Nekem személyes tapasztalatom volt, hogy egy "szakcégnél" az akkor vadiúj járgányomnál ködlámpák felszerelésre odavitt szerelésnél a "MESTER ÚR" 0,75 mm2 keresztmetszetű vezetékkel szeretett volna kötözni.
Sokan ismernek, hogy nagyon hangosan tudok ordítani, ott is ezt tettem!

Én a fentiek miatt -no meg az általam már sokszor leírt alapgondolat miatt is, én soha semminemű ócsó akkut nem javasolnák -a járgány árához képest a röhely ócsó akkuk világából- mert "MINDÍG A SZEGÉNY EMBER POCSÉKOL"!
:sorry
Van jó hírem is: 30 eFt körül, már lehet kapni akár EXIDE akkut is! Vigyázat! Az sem gondozásmentes!!
Nem a 60-70 eFt értékű AGM a drága, hanem a savgőzöket fújkáló szarok!!
A LESTI MESTER akkui valóban jók voltak régen, de lakóautóba és lakókocsiba semmi körülmények között nem javasolnám betenni őket... Igaz Ő is már más termékeit árulja....elszállt már felette is az idő...

Nálunk lakóautósoknál -remélem talán megértik a lakóautós társaim- ezen nem szabad spórolni!!
:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Peter_Nizza, Nyomi, Srychy, gattila, Döme, Vincsenzo, bojes

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 22 21:37 #52732

Nyomi írta:

Sziasztok.
Örömmel olvasom, hogy már megint felvetődött az akkumulátorokkal kapcsolatos......vita? Úgy gondolom a Papának abban igaza van, hogy alapvetően a felhasználás fogja meghatározni az akku fajtáját. Nemo25 érvelése abban sántít, hogy saját igényei és felhasználása alapján javasol. Én eddig sem tudtam inverter nélkül elképzelni az autómat, neki saját bevallása szerint még 230-as dugalja sincsen. Mindenkinek az ár és érték valamint felhasználás figyelembe vételével kell a vásárolt akkumulátor megválasztani. Minden tipp és információ, tapasztalat jól jöhet a döntés megfogalmazásában. Én mindkettőtöknek köszönöm az infókat.
Üdv: :smt204 Nyomi

Az ajánlást nem a saját igényeim szerint tettem, hanem egy rém egyszerű logika mentén. Amennyiben megnézed a Béla által feltöltött képet, azon jól látszik egy szép korú, 74Ah-ás, 680A leadására képes indító akku. Ezek alapján, ha ez sok-sok éven keresztül megfelelt, akkor ezután is tökéletes lesz egy 80Ah-ás Rakéta.

230-as dugalj van a kocsiban, kettő is, de igen ritkán használjuk. Az inverterre azért nincsen szükségünk, mert már minden eszközünk 12, vagy 5 voltos, így okafogyottá vált az inverter használata, és a kütyük töltésére is beépítettem USB aljzatokat, ami okán, az autós töltőket is száműztük a fedélzetről. Ezzel energiát spórolunk meg, nem kell cipelnünk, kerülgetnünk felesleges eszközöket, ami helyet is felszabadít.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 22 21:22 #52731

NagyPapa írta:

Zoli!
Félre értettél engem!
Én nem azt írtam, vagy akartam írni, hogy egy hagyományos akku nem jó, hanem ki szerettem volna élezni a munka-akku/start-stop-akku közötti anomáliákat...azt, hogy a "munka-akku" mint fogalom, ma már csak a gyártók -tartok tőle, hogy inkább a kereskedők- egyik marketing fogása, a komoly nagy gyártóktól ilyen kifejezést már egyre kevésbé, szinte nem is nagyon fogsz hallani. Ez a "munka-akku" kifejezés ma már idejét múlt, hamis, megtévesztő fogalom... Legjobb példának az elektromos kerékpárokba gyártott -egyébként messze nem rossz- kínai akkukat jelölik a kereskedők, mint munka-akkut, amelyek valójában igen jó minőségű start-stop akkuk...
Tudod, ha egy gyár tartós akkut akar gyártani, ahhoz igen magas szintű technológiai tudás kell, azt szinte biztos, hogy nem munka akkunak fogja nevezni...
:meghajol


Drága Barátom, Miklós!

Dehogy értettelek félre, csak olyan jó néha vitába szállni Veled. :woohoo: Tisztában vagyok azzal, hogy Nálad jobban senki sem ismeri ki magát az elektronika világában. :oops:
Egyedüli lelki fájdalmam a téma körül, hogy számtalan gyártó, ígér fűt-fát-virágot, és az ígéretek mögött, nincsen túl sok valós tartalom, de az árak viszont igen vastagok. Az ember elvárná, hogy a 3x-os ár takarjon hasonló mértékű többlet élettartamot. Persze lehet érvelni, hogy többet lehet belőle kivenni, talán jobb a teljesítménye, kisebb a belső ellenállása, meg nem kell karban tartani, de akkor is számomra igen domináns az ár-érték-teljesítmény viszony. Már párszor pofára estem a nagy ígéretek kapcsán, ezért számomra a bevált cuccok vonzóbbak, mint azok, amik nem bizonyítottak.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 21 19:19 #52729

Sziasztok.
Örömmel olvasom, hogy már megint felvetődött az akkumulátorokkal kapcsolatos......vita? Úgy gondolom a Papának abban igaza van, hogy alapvetően a felhasználás fogja meghatározni az akku fajtáját. Nemo25 érvelése abban sántít, hogy saját igényei és felhasználása alapján javasol. Én eddig sem tudtam inverter nélkül elképzelni az autómat, neki saját bevallása szerint még 230-as dugalja sincsen. Mindenkinek az ár és érték valamint felhasználás figyelembe vételével kell a vásárolt akkumulátor megválasztani. Minden tipp és információ, tapasztalat jól jöhet a döntés megfogalmazásában. Én mindkettőtöknek köszönöm az infókat.
Üdv: :smt204 Nyomi


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 21 06:34 #52727

Zoli!
Félre értettél engem!
Én nem azt írtam, vagy akartam írni, hogy egy hagyományos akku nem jó, hanem ki szerettem volna élezni a munka-akku/start-stop-akku közötti anomáliákat...azt, hogy a "munka-akku" mint fogalom, ma már csak a gyártók -tartok tőle, hogy inkább a kereskedők- egyik marketing fogása, a komoly nagy gyártóktól ilyen kifejezést már egyre kevésbé, szinte nem is nagyon fogsz hallani. Ez a "munka-akku" kifejezés ma már idejét múlt, hamis, megtévesztő fogalom... Legjobb példának az elektromos kerékpárokba gyártott -egyébként messze nem rossz- kínai akkukat jelölik a kereskedők, mint munka-akkut, amelyek valójában igen jó minőségű start-stop akkuk...
Tudod, ha egy gyár tartós akkut akar gyártani, ahhoz igen magas szintű technológiai tudás kell, azt szinte biztos, hogy nem munka akkunak fogja nevezni...
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 20 22:26 #52726

Az öreg vasban nekem is Lesti feliratú indító akku van, igaz csak két és fél éves. Eddig OK.

Ezt: segitotars.hu/termekek/munka-akkumulator...ulator-12v-90ah-jobb savval töltögetni kell? Valóban teljesen lemeríthető?
nemo25 írta:

A történet lényege, hogy tisztában vagyok azzal, Bélának mire lenne szüksége, így számára, véleményem szerint, felesleges egy 70-80 ezresért osztogatott, AGM akku. Az elfáradt öreg savas helyett, ami ezidáig is kiszolgálta az igényeiket, tökéletesen megfelel egy ilyen megbízható koreai cucc, lényegesen alacsonyabb befektetés mellett. Az, hogy bent marad 30%, kit érdekel? Amíg elketyeg a technika ennyivel, minek költsön rá többet a vándor. Letilt az inverter? 2 éve kiszedtem a lakóból, mert nem volt rá szükségünk. Akkor minek kellene kihegyezni rá a rendszert? Ezzel együtt, nekünk működik minden hiba nélkül, mióta megépítettük a szekeret, ráadásul sokak kételkedése mellett, akár hét napot is el tudunk tölteni a lakóval úgy hogy nem töltünk vissza egy árva miliampert sem, mindezt még továbbra is a 2010-es gyártású óccó, őstechnológiás akkuval. Ezt meg én írtam le oly sokszor, hogy már cikinek érzem.....:huh:
Ezen tények alapján, érdemes lenne háromszoros áron akkut venni? Tudod, hogy a különbségből, mennyi gyros jön ki lent, nagyon délen? :woohoo: ;)

Még annyit hozzátennék, hogy Lesti Mester, már sok-sok évtizede az akkumulátorok világában dolgozik, és alkot, hatalmas tapasztalata van, és ismeri a lelkiviláguk mélységeit. Én még emlékszek az általa épített akkukra, amik elpusztíthatatlanok voltak, de azokat elnyelte a globalizáció, és multik világa. A 8-9 évig szolgáló erőforrások, nem voltak köztük ritka esetek. Sok tucat akkut vásároltam már nála, és még egyszer sem voltam átverve, vagy becsapva.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 20 22:18 #52725

A történet lényege, hogy tisztában vagyok azzal, Bélának mire lenne szüksége, így számára, véleményem szerint, felesleges egy 70-80 ezresért osztogatott, AGM akku. Az elfáradt öreg savas helyett, ami ezidáig is kiszolgálta az igényeiket, tökéletesen megfelel egy ilyen megbízható koreai cucc, lényegesen alacsonyabb befektetés mellett. Az, hogy bent marad 30%, kit érdekel? Amíg elketyeg a technika ennyivel, minek költsön rá többet a vándor. Letilt az inverter? 2 éve kiszedtem a lakóból, mert nem volt rá szükségünk. Akkor minek kellene kihegyezni rá a rendszert? Ezzel együtt, nekünk működik minden hiba nélkül, mióta megépítettük a szekeret, ráadásul sokak kételkedése mellett, akár hét napot is el tudunk tölteni a lakóval úgy hogy nem töltünk vissza egy árva miliampert sem, mindezt még továbbra is a 2010-es gyártású óccó, őstechnológiás akkuval. Ezt meg én írtam le oly sokszor, hogy már cikinek érzem.....:huh:
Ezen tények alapján, érdemes lenne háromszoros áron akkut venni? Tudod, hogy a különbségből, mennyi gyros jön ki lent, nagyon délen? :woohoo: ;)

Még annyit hozzátennék, hogy Lesti Mester, már sok-sok évtizede az akkumulátorok világában dolgozik, és alkot, hatalmas tapasztalata van, és ismeri a lelkiviláguk mélységeit. Én még emlékszek az általa épített akkukra, amik elpusztíthatatlanok voltak, de azokat elnyelte a globalizáció, és multik világa. A 8-9 évig szolgáló erőforrások, nem voltak köztük ritka esetek. Sok tucat akkut vásároltam már nála, és még egyszer sem voltam átverve, vagy becsapva.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 20 05:11 #52724

nemo25 írta:

jaszaibela írta:
Sziasztok!

Tonkre ment a kepen lathato fedelzeti aksi. Sokaig birta megerett a cserere. Tudnatok javasolni milyet es hol vegyek helyette??
Kimerettem egy szaki bacsival a rendszert es azt mondta rendben van, az aksi faradt el.

A valaszokat elore is koszonom...


A mostani kínálatból, én ezt választanám:

segitotars.hu/termekek/munka-akkumulator...mulator-12v-82ah-bal

A méretei alapján, ellenőrizd, hogy elférjen az adott helyen.
A cég, rendkívül megbízható!!!!! A koreai gyártó, simán veri minőségben a nálunk ismert, márkásabb, drágább fajtákat.

:meghajol

Na, de Zoli!

Én ilyenkor szoktam hangosan felröhögni, amikor megnézem a "munka" akkumulátor műszaki adatait...
Vastagított cellalapok, az utolsó 30 %-t nem lehet belőle kivenni...
Ennek az akkunak akkora a belső ellenállása, hogy magázni kell!
:woohoo: :sir

Tudod Zoli: iszonyatosan nagy a káosz a "MUNKA" akku és a START-STOP akku fogalmak között!
Példának okaként: az elektromos kerékpároknak szánt "munkaakkunak" becézett, de -szerintem inkább marketing fogásként annak nevezett- igen kicsi belső ellenállású, folyamatosan nagy áramokat rövid idő alatt leadni képes, -többnyire AGM- akkukat neveznek "munka" akkunak, amik valójában nagyon jó minőségű start-stop akkuk!!

Mire jó és mire semmi esetre sem jó a lakóautóban az ilyen akku??
Egy biztos: ha egy akár közepes teljesítményű invertert is akarsz róla működtetni esetleg később, akkor ezt semmi esetre se vedd meg, mert nagyon hamar le fog oldani az invertered védelme...

:meghajol :rohog :sir :sorry

Érdemes lenne munka akku tárgyában korábban írt megjegyzéseimet hangosabban elolvasni!
Lakóautóban való használatok során döntő részben alkalmatlanok a gyártók által munkaakkunak nevezett, vagy gyártott ilyen szörnyek. Ettől még ez az akku hosszú évekig ép és működőképes maradhat, de nagyon függ attól, hogy mire kell, mire szeretnéd használni... Világítgatni, TV-t nézni örök életű lesz, vagy lehet...

:meghajol :meghajol :evil:


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 19 22:20 #52723

jaszaibela írta:

Sziasztok!

Tonkre ment a kepen lathato fedelzeti aksi. Sokaig birta megerett a cserere. Tudnatok javasolni milyet es hol vegyek helyette??
Kimerettem egy szaki bacsival a rendszert es azt mondta rendben van, az aksi faradt el.

A valaszokat elore is koszonom...


A mostani kínálatból, én ezt választanám:

segitotars.hu/termekek/munka-akkumulator...mulator-12v-82ah-bal

A méretei alapján, ellenőrizd, hogy elférjen az adott helyen.
A cég, rendkívül megbízható!!!!! A koreai gyártó, simán veri minőségben a nálunk ismert, márkásabb, drágább fajtákat.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 19 21:56 #52720

Sziasztok!

Tonkre ment a kepen lathato fedelzeti aksi. Sokaig birta megerett a cserere. Tudnatok javasolni milyet es hol vegyek helyette??
Kimerettem egy szaki bacsival a rendszert es azt mondta rendben van, az aksi faradt el.

A valaszokat elore is koszonom...

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 27 11:26 #52621

Tisztelt Nyomi !
Nagyon köszönöm gyors segítségedet, a DUAL-80 adataival kapcsolatosan, nem tudtam erről az adat ról/napi 7.2 A áramfelvétel üresjáratban./A netről beszerzett info ezt nem tartalmazta,vagy felületes voltam.Bennem is megfordult egy másik leválasztó kapcsoló beszerzése /LK-BI 12.8/ de úgy találtam ,hogy a m tortérben az ind.akku mellett előzőleg egy ugyanazt a funkciót betöltő relé be van már épít ve.Tanácsodat megköszönve megpróbálom az általad ajánlott FOREX relével megoldani a problé mát, mert Szombathely közelében lakóautó elektromosságához érdemben hozzáértő szerelőt nem találtam. Segítségedet hálásan köszönöm. Tisztelettel: Dobosi györgy

Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 26 21:40 #52607

Tisztelt klubtárs. Te is abba a hibába estél, hogy nem olvastad el a DUAL 80 műszaki paramétereit. Én is csak megrendeltem, és utána olvastam ( majd telefonon is rákérdeztem ), hogy álló helyzetben is 1,2 w vesz fel 1 akkumulátor esetén, míg 2 akkumulátornál 3,6 w. Ha a rendszerbe kötöd álló helyzetben ami 7,2 amper / nap. Számold ki hány napot bír ki. Nekem is itt áll a polcon, mert először beszereztem az átépítéshez, és csak 1,5 hónap múlva vettem elő, hogy beépítsem. Talán van még egy lehetőség, de ki kellene mérni, hogy a vezérlés test vezetékét kézi kapcsolón, vagy 30 kapcsolt pluszról vezérelt relén keresztül lehetne vezérelni. Így lehet, hogy leállított állapotban nem fogyasztana. Hangsúlyozom előzetesen ki kellene mérni. Én magam részéről Nagypapa javaslatára végül is a FOREX vezérlője mellet döntöttem. A 12,8-13,4 jelű erre az alkalmas. Ennek is van áramfelvétele, de csak 1mA!!! Ráadásul ha az indító akku feszültsége nagyon leesik indításnál a munka aksit 30 másodpercre bekapcsolja segítségül. A másik a 11,0-12,6 mélymerülés elleni védelemre alkalmas. Én is így kötöttem be őket.
Remélem segítettem.
Üdv Nyomi
:smt039DOBOSI írta:

Tisztelt Klubtársak !
Kezdő lakóautósként, nemrég vásárolt géppel, / mint később kiderült,/ össze-vissza bugerált fedélzeti
elektronikával,beleszaladtam a késbe.Műszakiként egy-két dolgot kiegyenesítettem, de a 2 db akku
töltésének szinkronba hozásával nem boldogulok. Kezdtem a munkaakku megfelelő tipusra cserélésével,
egy külső,T127K tipusú, 7 A töltőáramu folyamatos töltésre, és beépítésre alkalmas töltő telepítésével,
kiegészítve egy DUAL-80 töltés leválasztó kapcsoló beépítésével a két akku közé.Az autó indítóakksija
egy hét alatt csontra lemerül,/ nincs önindítózás, le van az autó állítva/ a munkaakkumulátor,bár az igénybevétele minimális,normál fesz. értéken marad.Tisztelettel kérem azt a klubtársat aki tudna segítséget adni az alábbi témában.Az akkuk töltése lehetséges-e a generátor, a központi elektronika, valamint az általam utólag beépített töltővel,egy vezetékrendszeren keresztűl,természetesen egymástól villamosan szétválasztva hogy mindig csak egy töltö,illetve a generátor töltése érvényesüljön.A D-80 leválasztó a leírás szerint a két akku egyidejű töltését kizárja,de a utólagosan beépített töltőt és a gyári töltőt nem válassza el egymástól.
Kérem ha segíteni tudnátok nagyon hálás lennék. Köszönettel: Dobosi György


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 26 21:03 #52606

Tisztelt Klubtársak !
Kezdő lakóautósként, nemrég vásárolt géppel, / mint később kiderült,/ össze-vissza bugerált fedélzeti
elektronikával,beleszaladtam a késbe.Műszakiként egy-két dolgot kiegyenesítettem, de a 2 db akku
töltésének szinkronba hozásával nem boldogulok. Kezdtem a munkaakku megfelelő tipusra cserélésével,
egy külső,T127K tipusú, 7 A töltőáramu folyamatos töltésre, és beépítésre alkalmas töltő telepítésével,
kiegészítve egy DUAL-80 töltés leválasztó kapcsoló beépítésével a két akku közé.Az autó indítóakksija
egy hét alatt csontra lemerül,/ nincs önindítózás, le van az autó állítva/ a munkaakkumulátor,bár az igénybevétele minimális,normál fesz. értéken marad.Tisztelettel kérem azt a klubtársat aki tudna segítséget adni az alábbi témában.Az akkuk töltése lehetséges-e a generátor, a központi elektronika, valamint az általam utólag beépített töltővel,egy vezetékrendszeren keresztűl,természetesen egymástól villamosan szétválasztva hogy mindig csak egy töltö,illetve a generátor töltése érvényesüljön.A D-80 leválasztó a leírás szerint a két akku egyidejű töltését kizárja,de a utólagosan beépített töltőt és a gyári töltőt nem válassza el egymástól.
Kérem ha segíteni tudnátok nagyon hálás lennék. Köszönettel: Dobosi György

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.