Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2019 jan. 17 10:25 #54277

amig a Honda ket literrel 8 orat megy El addig a kipor vagy egy masik 3-4 orat, enyit a nevrol,a megbizhatosagrol nem is beszelve,olajcsere eloirt idoben,enyit ker Az enyem,tobb mint 10 eve mukodik,kozben en is beugrottam a Nev nelkulieknek, ra is fizettem mint sokan masok akik azt gondoljak fel aron meglehet kapni valamit is Ami elfogadhato minoseg

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 17 10:13 #54276

A teslát csak emlitettem.

Egy céggel beszéltem, AGM akksikat forgalmaz. Ezt ajánlotta. www.powergom.hu/akkumulatorok/fiamm-12FG...ntes-ups-akkumulator

És hozzá egy specko töltőt amit be kell rakni az autó generátora után hogy ne csessze el az akksit. Köszönöm szépen a hozzászólásodat!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 17 10:02 #54274

Nyomi írta:

Szia Szobrászok!
Érdeklődve olvasom az akkumulátorokról, napelemekről, inverterekről, áramfejlesztőkről szóló írásaidat, és a hozzá kapcsolódó válaszokat. Sajnos nem találom, hogy valójában mire is szeretnéd használni. Nem általános értékelhetetlen dolgot kéne leírnod ( és kérlek ne sértődj meg, mert nem akarlak még véletlen sem megbántani )
semmi gond

hanem konkrét dolgokat. Pl: szeretnék használni napi 10 órát átlagban 300 w terheléssel,
sokat járunk mindenfele, de sosem állunk be 220ról tölteni, Ha leállunk az van hogy csak aludni van hogy egész napra és éjjel vezetek tovább, amikor megy a töltés generátorról, szóval nincs konkrét sosem.

alapvetően reggel 8-tól 16-ig és este sötétedés után még 2 órát. Napon fogsz -e állni, vagy árnyékban?
ezt sem lehet meghatározni, mikor árnyék mikor napos hely.
Télen is itthon, vagy déli országokban?
igen, télen is itthon is de tervnem van a digitális nomád rendszer és akkor télen délen is de most még csak itthon vagyunk télen.
Milyen időközönként fog az autód mozogni, milyen távolságban?
kéthetente havonta hétvégét, az esetek túlnyomó százalékában, de nyáron 2-3 hónapot folyamatosan és benne dolgozunk, ekkor mindenképpen tenger mellett vagyunk. És az itthoni is minimum 300-400 km de sokszor 500 is hétvégenként.
A fedélzeti aksi az autó generátoráról kaphat -e töltést?
Igen kap is, de ha finomabb akksi lesz akkor ugy tudom ilyet kell beiktatni a rendszerbe hogy megfelelő legyen a töltése az akksiknak. www.ebay.com/itm/12V-40A-Ladegerat-Wohnm...SwT5tcM2aR:rk:2:pf:0

Az autó alaprendszere napi szinten hány AH vesz fel?
ezt nem tudom mert még nincs kicserélve ledre a rendszer, és lesz egy webasto levegős állófűtés is. köszönöm a leveledet!!!

A korábbi hozzászólásokban leírtakon kívül azért megjegyezném, hogy van olyan társunk, aki egy olcsóbb agregát próbájánál 1 mp alatt elküldte a lakó, és a hűtő elektronikáját és nem volt olcsó a javítás. Szerintem gyere el egy olyan találkozóra, amelyen többen is részt vesznek a válaszadók közül, de addigra a fent említett adatokat próbáld meg összeszedni. Úgy sokkal könnyebb lesz válaszokat adni mint így levelezve. Nekem van napelemem, és tapasztalatom , valamint véleményem. Én szívesen megosztom veled, de csak személyesen, mert ezt úgy lehet igazán. Azon kívül én is szívesen meghallgatnám mások tapasztalatát, és véleményét.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 17 06:15 #54273

szobrászok írta:

Bocs rosszul irtam nem amunkaakksit fényezem csak ezt mondták a szakembernek látszók.
Nekem jobb lenne ha könnyű lenne és nem terhelném a tetőt, azaz leragasztanám a flexit, bár van tervben egy tetőkeret amit az élre terhelnék, és arra felmehetne az alukeretes merev solar. És akkor lenne helye a szörfnek és egyebeknek fent.
Inkább az a kérdés, hogy melyik jobb hatásfokú-

Az akkupakk témában sajna még nem kaptam választ, hogy pld 2 db 100Ah AGM ami 70e kb, milyen LIFEPO váltja ki??? 2db 100Ah?

Régebben olvastam, hogy az ugynevezett Teslafalat épitik meg napelemhez, ez sokszáz 1A (nagy ceruzaakku) ból áll, és van hozzá beépítőkeret.
:meghajol
Bocsánat én csak most írok, mert kezd a dolog egy ismeretlen irányba elmenni...
Kezdjük az elején a 100 Ah az mindenütt 100 Ah.
Ha erről invertert szeretnél üzemeltetni akkor az, védi magát és az akkudat és kikapcsol már 11,5 Voltnál, így sok szufla megmarad a hagyományos akkukban.
De! ez a "maradék szufla" még sokáig jó másra, világításra, fűtőkészülék ventilátorának hajtására stb.
Tehát amit Portland írt, úgy messze nem igaz, hogy a felét tudja csak!
Nagyon különböző az akkuk minősége is, a nagy belső ellenállású (ezek a gagyi kategóriában tartozó "munkaakkuk") akkuk feszültsége hamarabb leeseik, azaz ezeknél már fél kapacitásnál kikapcsol az inverter. Megint az olcsó húsnak híg a leve, és a mottóm "szegény ember pocsékol"!
:sir
Közben én olvastam már minden előttem író véleményét, melyekből sokkal egyetértek, főleg Nyomival!
Már bocsáss meg én azt látom, hogy abszolút dilettánsként vágsz a témába és fogalmad sincs róla, hogy mit szeretnél, azt sem érted, hogy mit kérdezel.
:sorry
Csapkodsz a Tesla faltól az alapcelláig (neked ceruzaelem) minden irányba, mint a vak ló a piacon kóborolva törve zúzva....
:rohog :sorry
A Tesla fal kisebbik változata 7 KWH teljesítményt tud, ami valóban elvisz egy komplett családi házat akár egy egész napra!
De! Kell(ene) hozzá egy minimum 2-3000 Wattos napcella rendszer jó napsütéssel ami feltölti!
'Oszt, jó ha tudod, hogy ez a kisebbik panel is több, mint 100 Kg tömegű!
Vissza a "ceruza elemekhez": Igen, ezekből van összerakva nagyon sok nagyobb cella, ezekből műkszik a TESLA autó is! Ezeket összerakni, még a profiknak is feladat, már bocsánat, de egy dilettánsnak ennél egy kicsit nehezebb.
Azt meg nem írják le, -mert a szakik úgy is tudják-, hogy mennyi elektronikai védelem kell még hozzá, hogy ki ne gyulladjanak. Ezek az un BMS egységek.. (nem pontos, csak a példa okán írom)

Arról nem is beszélve, hogy ezek a cellák -a tűzveszély végett- nem igazán valók lakójárgányba. Erről már írtak többen jókat, pl Wudoopilot (nem biztos, hogy jól írom) is több alkalommal. Ezek a ceruza elemek ráadásul, Litiumion alapúak, ami teljesen más feszültségű, mint a nálunk használható Lítium-vasszulfátosak!

Más: A tetőre a lehető legkönnyebb elemeket kell felrakni, mert minden deka számít!
Mindegyiket ragasztani kell, az a biztos. A videóban -megnéztem- mikor megfúrta az ürge a tetőt majd összekarmoltam magam és tovább, már nem is néztem, mert hülyeségeket látok én az életben eleget így is, nem kell ezért a youtube oldalra felmennem!
Ahogy a Nyomi írta: gyere el egy találkozóra akár kis autóval is, és sokkal többet megtudsz, mint egy ilyen levelezésből....
:meghajol :meghajol
Még utána írom amit Nyomi már írt, most kibővítem:Nem a HONDA aggregát a fontos, mert annak a márka nevét kell megfizetni, hanem az, hogy lehetőség szerint inverteres legyen, mert ha veszel egy szénkefés szart, vagy akár egy régi diódásat, valóban képes tönkre tenni a teljes járgány valamennyi elektronikus kütyüjét, mert un, tűimpulzusokat szór szanaszét melyek feszültsége igen magas, valamint nem jó a feszültség szabályozása sem, emiatt túlfeszültséget, túltöltést gerjeszthet! Ezek a Lítiumos akkupakkok pedig, igen érzékenyek a túltöltésre, nagyon könnyű őket tönkre tenni!
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Nyomi, szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 20:41 #54264

Szia Szobrászok!
Érdeklődve olvasom az akkumulátorokról, napelemekről, inverterekről, áramfejlesztőkről szóló írásaidat, és a hozzá kapcsolódó válaszokat. Sajnos nem találom, hogy valójában mire is szeretnéd használni. Nem általános értékelhetetlen dolgot kéne leírnod ( és kérlek ne sértődj meg, mert nem akarlak még véletlen sem megbántani ) hanem konkrét dolgokat. Pl: szeretnék használni napi 10 órát átlagban 300 w terheléssel, alapvetően reggel 8-tól 16-ig és este sötétedés után még 2 órát. Napon fogsz -e állni, vagy árnyékban? Télen is itthon, vagy déli országokban? Milyen időközönként fog az autód mozogni, milyen távolságban? A fedélzeti aksi az autó generátoráról kaphat -e töltést? Az autó alaprendszere napi szinten hány AH vesz fel? A korábbi hozzászólásokban leírtakon kívül azért megjegyezném, hogy van olyan társunk, aki egy olcsóbb agregát próbájánál 1 mp alatt elküldte a lakó, és a hűtő elektronikáját és nem volt olcsó a javítás. Szerintem gyere el egy olyan találkozóra, amelyen többen is részt vesznek a válaszadók közül, de addigra a fent említett adatokat próbáld meg összeszedni. Úgy sokkal könnyebb lesz válaszokat adni mint így levelezve. Nekem van napelemem, és tapasztalatom , valamint véleményem. Én szívesen megosztom veled, de csak személyesen, mert ezt úgy lehet igazán. Azon kívül én is szívesen meghallgatnám mások tapasztalatát, és véleményét.


Nyomi
Megköszönte: gattila, szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 20:04 #54263

portland írta:

az nemceruza aksi, 18650.......csak ug nez ki:)),,,,,,amugy manapsag barmit epithetsz......a lehetosegek hatartalanok.......de ez meg csaka kezdet

Mellékletek:
Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 19:53 #54262

az nemceruza aksi, 18650.......csak ug nez ki:)),,,,,,amugy manapsag barmit epithetsz......a lehetosegek hatartalanok.......de ez meg csaka kezdet

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 19:14 #54261

portland írta:

2db hagyomanyos 100amperos Jo ha ad 80 jasznalhato ampert, 1 db 100 amp lihium ad 100ampert,elejetol vegig,13voltot kapsz nem 10-11et

Még annyit kérdeznék, hogy valahol azt olvastam, hogy 1A ceruzaakksikból épitettek akkupakkokat. Erről valamit tudsz?
Mert gondoltam erre is, hogy abeépítőkészlettel lehetne bármekkora teslafalat létrehozni.
nem tom mennyire érné meg mint megvenni a lifepo akksit.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 18:41 #54258

2db hagyomanyos 100amperos Jo ha ad 80 jasznalhato ampert, 1 db 100 amp lihium ad 100ampert,elejetol vegig,13voltot kapsz nem 10-11et

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 18:38 #54257

1 db 100amperos kivaltja,sot magasan tulteljesiti

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 18:37 #54256

Nem kell a ragasztason ragodni,a napelem azzal Jon ,utanna le sem tudod vakarni, Az illeto azert ragasztotta le a szelet hogy a menetszel ne kezdje ki, tokeletesre akarta,feleslegesen,egyebkent mindent ugy csinal Az akit latsz,van a you tube on sakat channel neki,sok hasznos dolgot csinal,

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 15:32 #54240

Bocs rosszul irtam nem amunkaakksit fényezem csak ezt mondták a szakembernek látszók.
Nekem jobb lenne ha könnyű lenne és nem terhelném a tetőt, azaz leragasztanám a flexit, bár van tervben egy tetőkeret amit az élre terhelnék, és arra felmehetne az alukeretes merev solar. És akkor lenne helye a szörfnek és egyebeknek fent.
Inkább az a kérdés, hogy melyik jobb hatásfokú-

Az akkupakk témában sajna még nem kaptam választ, hogy pld 2 db 100Ah AGM ami 70e kb, milyen LIFEPO váltja ki??? 2db 100Ah?

Régebben olvastam, hogy az ugynevezett Teslafalat épitik meg napelemhez, ez sokszáz 1A (nagy ceruzaakku) ból áll, és van hozzá beépítőkeret.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 14:28 #54239

Kezdjük ismét a kályhától:
Én soha sem írtam le, -sőt gyűlölöm még a szó használatát is- hogy jobb a "munkaakkumulátor", mint egy jó AGM.! Még egyszer:JÓ AGM ! Annak, azoknak pedig ára van!!
:sorry
Aki ilyeneket (munkaakkumulátorokról írok) javasol lakóautóba annak fogalma sincs arról, hogy miről beszél! Még az akkumulátoros kereskedőnek sem!!
:evil: :smt208
Ha egyszer rákérdezne erre a kereskedőre egy szakmabeli, hogy mit tud jobban egy munkaakku, mint egy jó start-stop (AGM, vagy EFB) egy lakóautóban, nem tudja elmondani, főként nem konkrét paraméterekkel.
'Oszt ha mégis mond paramétereket akkor kiderül, hogy azok pontosan a jó start-stop akkukra igazak.
Az AGM és az EFB akksik mindegyike start-stop akkumulátor elsőként. Ráfogják majd a kereskedők, hogy azok jók munka-akksinak is....
:sir :rohog

A témát részemről én lezártnak tekintem, mert eltértünk a lényegtől, arról, hogy ma már versenyképesnek látszik a fedélzeti áramellátásnál a Lítiumos akkupakk, pontosan úgy ahogy ezt Portland is igen jól leírta!
De mindenki a saját bukszájában túrkál, csak ne feledjétek a fő mottómat amit már sokszor leírtam:
MINDIG A SZEGÉNY EMBER POCSÉKOL!!
:sorry :meghajol
Visszatérve a penelekhez röviden:
Nem is értem, hogy mi a fontosabb a felfogatás módja, vagy a súly és méret?
Az egyik 3-4 kg/db és ragasztani kell a tetőre, a másikat a kereteseket segédkonzollal ugyan, de szintén ragasztani kell, csak a súlyuk sokkal több 13-22 kg, mérettől függően.
A videóban az ürge, mikor megfúrta a tetőt, na ott én a hajamat téptem, de tartok tőle nem voltam egyedül ebben...:sir :sir


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 14:18 #54238

Sziasztok!
Valaki készített már megtérülési (tudom sosem fog) számításokat akku+napelem témában?
Csak úgy repkednek itt a sokszázezrek. Ha akkora lakóm lenni, mint itt többeknek én egy inverteres áramfejlesztőt vennék. Teljesen leszigetelném, hangját sem hallanám. Mindig az egyszerűbb a jobb.
Kínlódjon a nyavaja akkuval és társaival. Ahogy nézem a súly is probléma némelyeknél, namost az ajánlott aggregát kb. 10kg, ezzel vegye fel a versenyt bármi lipo. Megállok, berántom és van áram.
Senki ne jöjjön azzal, hogy a benzin sokba kerül.
na ennyi,
Gyusza

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 10:43 #54233

Köszönöm az eddigieket!!!!

---Ezt meg lehet úszni kis súlyú semiflexibilis 6 x 100 wattos lappal (összesen kb 25 kg)----

Ezek szerint 6db 100 wattos lap. Hol érdemes venni őket? Mekkorák méretre?
www.EV-Power.eu solar panelek, ott mindent látsz

www.ev-power.eu/out/pictures/1/flex-60-600px.jpg
www.ev-power.eu/Solar-Panels/Solar-panel...100-Wp-MPPT-18V.html

Pld ezekből 6 db?

www.ev-power.eu/out/pictures/1/p100_600x600.png
www.ev-power.eu/Solar-Panels/Solar-panel...-cells-MPPT-18V.html
És ez a merev?

És csak a súly és a felfogatás a különbség számomra mindkettő megfelelne?

Rosszul irtam, 20amperes 19000 ft volt. és EPEVER márkájú.

Azt látom hogy ezek a CGIS panelek keretesek. Ezeknek a rögzítése feltétlenül csomagtratóra megy lebegve? (ezeket látom alulról ügye, nem látok rá a tetejáre a lakóknak, a tetőcsomis felfogatás feltűnő) És a flexit hogy teszik fel? Ragasztják közvetlenül a tetőre?

Erről hol lehetne olvasni?

Nem tudom miért jobb a munkaakksi mint az AGM, én amikor kerestem akksit akkor ezt ajánlotta minden cég, elektromos hajóakksinak.
De ugyanezt ajánlották lakóba is. Bár nem napelemhez hanem menetben a generátor által töltött második akksihoz.

Pld egy ZAP AGM 12v 95Ah akksi 48000 ft.
Nekem ZAP van munka akksi a neve, de oks legyen az a szar kategória...
Az EFB-ről azt olvasom hogy kifejezetten autóba való.

Sajnos azt még nem tudom, hogy ha betennék kettő AGM 12v 95Ah akksit majd 100.000 ftból, akkor KÖZEL ILYEN ÁRON milyen LiFePo akksi lenne ÉPP ELÉG még a rendszerhez. Természetesen nem fogok 5000 kw használni, de ez az inverter van oszt kész. Magától érthetődő hogy nem lesz bekapcsolva a rendszerbe csak ha kell éppen a nagyon áram. Amúgy egy 1kw invertert használtunk, és ez is bent marad a rendszerbe.
Szóval a kérdés, milyen, melyik LiFePo akksi lenne okés?
Ami minimálisan de elvinné a rendszert? Meglehet, azokból nem kell 200ah? Akkor mennyi?

---Amit valahol írtál, hogy 5000 wattos invertert szeretnél, azt azért már ezeknél is felejtősre veheted.---

Az inverter is megvan, 5000es de persze nem fogok róla hegeszteni még mikrózni sem.

Volt néhány aggregátom, minddel volt baj, meglehet poros műhelyben dolgoztak.
Honda még nem volt, de jókat hallottam róluk.

Köszönöm szépen a segítségeteket!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 16 07:24 #54232

szobrászok írta:

NagyPapa írta:
szobrászok írta:
ez a sárga pack 355.000 ft.

Üdv Néktek!

Látom, hogy időközben Portlanddal összejöttél, Ő ebben a témában teljesen jókat írt!
Igen ez a pack ennyi! Az AliBabán kicsivel olcsóbban is meg lehet ezt úszni, de nagyságrendileg ennyi az ára a BIWAK üzemmódnak.
Pontosabban ehhez még kéne egy jó napcella rendszer, amelyből -ha biwakolsz- a sok a legjobb!


---Ezt meg lehet úszni kis súlyú semiflexibilis 6 x 100 wattos lappal (összesen kb 25 kg)----

Ezek szerint 6db 100 wattos lap. Hol érdemes venni őket? Mekkorák méretre?
www.EV-Power.eu solar panelek, ott mindent látsz

----egy jó MPPT szabályzóval további 300.- eFt-ból.----

Az már van, 60ezerből,
Szintén ott megkaptad, volna az EPEVER-től 40 ezerért, a 40 Amperest!!


Ha nem gond a súlytöbblet akkor 80 kg súllyal 120.- eFt összeggel van CIGS panel, melyről korábban már volt szó sokszor.
Az ólom akkukkal alapvetően az a baj, hogy nagyon lassan tölthetők fel napcellából, valamint valóban hamar elérik egy nagyobb áramkivételnél a kritikus alacsony feszültséget!

on
---Amit számoltál fedélzeti akkuként a két akkura 70,000.----

A hajómban egy 100ah munkaakksi van az hajtja a motort. Fullgázon elmegy 2-3 órát. Ebből vennék kettőt.

Nálam ez a szó, hogy "munkaakkumulátor" vörös posztó, nincs ilyen egy lakóautóban! Leírnád, hogy egy lakóba való "munkaakkumulátor" milyen paraméterekkel rendelkezik, és miért jobb, mint egy AGM, vagy egy EFB??? Ezt a kifejezést felejtsétek el!!

Ft összeget, az a vicc kategóriája, ennyiért tartós és jó -savgőzöket nem fújkáló- akkukat nem kapsz, csak a gagyi kategóriába tartozó akkupakkot kapsz. Ehhez tartom magamat, ez az én véleményem!
Itt nálad azt is figyelni kell, hogy nagy áramokat szeretnél hirtelen belőle kivenni, ami termeli ezeknél az akkuknál a savgőzt, nem kicsit, nagyon!!
Ami ide alkalmas lenne azok a felitatott üvegszövetes akkuk amely az AGM és az EFB típusok.
Ezek ára pedig darabonként 70-80 ezer pengő!!
Ezekhez képest viszont már valóban, versenyképessé váltak a Lítiumos akkupakkok!


---Amit valahol írtál, hogy 5000 wattos invertert szeretnél, azt azért már ezeknél is felejtősre veheted.---

Az inverter is megvan, 5000es de persze nem fokog róla hegeszteni még mikrózni sem.
Azt azért jó ha tudod, hogy egy ekkora inverternek az önfogyasztása is már oly mértékű, hogy csak önmaga képes két-három nap alatt lenullázni az akkupakkot!! Ez azt jelenti, hogy csak akkor szabad bekapcsolni ha használod!!


Ehhez már egy erőmű kéne.... Ahogy írta Portland, egy kis mikrózás, kávéfőzés belefér, + a napi használat...
A napcellás rendszerrel is lehet gond a téli időszakokban, mert csak példának írom, hogy telepítettünk Mélykút-Öregmajorban egy víztoronyba és annak oldalára 2 x 100 Wattos napcella + 200 Ah EFB akkupakkal napcella rendszert, a torony szintvezérléséhez, rádiós kapcsolatához, ami tavaly azért állt le 3 napra, mert előtte több, mint 3 héten keresztül csak szürkeség volt, napsütés nélkül... Mire lementünk volna, kisütött a nap és azonnal feléledt a rendszer....


---Ilyenkor valóban jó egy kis -akár csak egy i1000 típusú, inverteres- aggregát....---

Tervben van egy Honda igen.
Nem kell a "HONDA" szóhoz ragaszkodnod, a lényeg, hogy inverteres legyen


Köszönöm szépen a tanácsot! Ha kapnék választ a kérdéseimre ujfent megköszönöm!

:meghajol :meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 15 22:59 #54231

Adnak meg egyet is,1600 elado arra var hogy vasarolj,idot vesz igenybe de megeri nezelodni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 15 21:34 #54229

NagyPapa írta:

szobrászok írta:
ez a sárga pack 355.000 ft.

Üdv Néktek!

Látom, hogy időközben Portlanddal összejöttél, Ő ebben a témában teljesen jókat írt!
Igen ez a pack ennyi! Az AliBabán kicsivel olcsóbban is meg lehet ezt úszni, de nagyságrendileg ennyi az ára a BIWAK üzemmódnak.
Pontosabban ehhez még kéne egy jó napcella rendszer, amelyből -ha biwakolsz- a sok a legjobb!


---Ezt meg lehet úszni kis súlyú semiflexibilis 6 x 100 wattos lappal (összesen kb 25 kg)----

Ezek szerint 6db 100 wattos lap. Hol érdemes venni őket? Mekkorák méretre?

----egy jó MPPT szabályzóval további 300.- eFt-ból.----

Az már van, 60ezerből,


Ha nem gond a súlytöbblet akkor 80 kg súllyal 120.- eFt összeggel van CIGS panel, melyről korábban már volt szó sokszor.
Az ólom akkukkal alapvetően az a baj, hogy nagyon lassan tölthetők fel napcellából, valamint valóban hamar elérik egy nagyobb áramkivételnél a kritikus alacsony feszültséget!

on
---Amit számoltál fedélzeti akkuként a két akkura 70,000.----

A hajómban egy 100ah munkaakksi van az hajtja a motort. Fullgázon elmegy 2-3 órát. Ebből vennék kettőt.

Ft összeget, az a vicc kategóriája, ennyiért tartós és jó -savgőzöket nem fújkáló- akkukat nem kapsz, csak a gagyi kategóriába tartozó akkupakkot kapsz.
Itt nálad azt is figyelni kell, hogy nagy áramokat szeretnél hirtelen belőle kivenni, ami termeli ezeknél az akkuknál a savgőzt, nem kicsit, nagyon!!
Ami ide alkalmas lenne azok a felitatott üvegszövetes akkuk amely az AGM és az EFB típusok.
Ezek ára pedig darabonként 70-80 ezer pengő!!
Ezekhez képest viszont már valóban, versenyképessé váltak a Lítiumos akkupakkok!


---Amit valahol írtál, hogy 5000 wattos invertert szeretnél, azt azért már ezeknél is felejtősre veheted.---

Az inverter is megvan, 5000es de persze nem fokog róla hegeszteni még mikrózni sem.


Ehhez már egy erőmű kéne.... Ahogy írta Portland, egy kis mikrózás, kávéfőzés belefér, + a napi használat...
A napcellás rendszerrel is lehet gond a téli időszakokban, mert csak példának írom, hogy telepítettünk Mélykút-Öregmajorban egy víztoronyba és annak oldalára 2 x 100 Wattos napcella + 200 Ah EFB akkupakkal napcella rendszert, a torony szintvezérléséhez, rádiós kapcsolatához, ami tavaly azért állt le 3 napra, mert előtte több, mint 3 héten keresztül csak szürkeség volt, napsütés nélkül... Mire lementünk volna, kisütött a nap és azonnal feléledt a rendszer....


---Ilyenkor valóban jó egy kis -akár csak egy i1000 típusú, inverteres- aggregát....---

Tervben van egy Honda igen.


Köszönöm szépen a tanácsot! Ha kapnék választ a kérdéseimre ujfent megköszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 15 16:29 #54225

Igen 355,es egy nagyon megfelelo tolto kozel 100 ezer,,200amperos lifepo4 akar 80/100amperrel is toltheto es 2ora alatt feltoltodik,memory nncs,barmikor barmenyit toltheto utanna,en amikor megvettem,beszereltem,Ott ultem 2napig es leste.,majdnem sirvafakadtam hogy ilyen nem letezik,amit produkal egy lifepo4,es ezt komolyan irom

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 jan. 15 12:29 #54224

szobrászok írta:

ez a sárga pack 355.000 ft.

Üdv Néktek!

Látom, hogy időközben Portlanddal összejöttél, Ő ebben a témában teljesen jókat írt!
Igen ez a pack ennyi! Az AliBabán kicsivel olcsóbban is meg lehet ezt úszni, de nagyságrendileg ennyi az ára a BIWAK üzemmódnak.
Pontosabban ehhez még kéne egy jó napcella rendszer, amelyből -ha biwakolsz- a sok a legjobb!
Ezt meg lehet úszni kis súlyú semiflexibilis 6 x 100 wattos lappal (összesen kb 25 kg) + egy jó MPPT szabályzóval további 300.- eFt-ból. Ha nem gond a súlytöbblet akkor 80 kg súllyal 120.- eFt összeggel van CIGS panel, melyről korábban már volt szó sokszor.
Az ólom akkukkal alapvetően az a baj, hogy nagyon lassan tölthetők fel napcellából, valamint valóban hamar elérik egy nagyobb áramkivételnél a kritikus alacsony feszültséget!
Amit számoltál fedélzeti akkuként a két akkura 70,000.- Ft összeget, az a vicc kategóriája, ennyiért tartós és jó -savgőzöket nem fújkáló- akkukat nem kapsz, csak a gagyi kategóriába tartozó akkupakkot kapsz.
Itt nálad azt is figyelni kell, hogy nagy áramokat szeretnél hirtelen belőle kivenni, ami termeli ezeknél az akkuknál a savgőzt, nem kicsit, nagyon!!
Ami ide alkalmas lenne azok a felitatott üvegszövetes akkuk amely az AGM és az EFB típusok.
Ezek ára pedig darabonként 70-80 ezer pengő!!
Ezekhez képest viszont már valóban, versenyképessé váltak a Lítiumos akkupakkok!
Amit valahol írtál, hogy 5000 wattos invertert szeretnél, azt azért már ezeknél is felejtősre veheted.
Ehhez már egy erőmű kéne.... Ahogy írta Portland, egy kis mikrózás, kávéfőzés belefér, + a napi használat...
A napcellás rendszerrel is lehet gond a téli időszakokban, mert csak példának írom, hogy telepítettünk Mélykút-Öregmajorban egy víztoronyba és annak oldalára 2 x 100 Wattos napcella + 200 Ah EFB akkupakkal napcella rendszert, a torony szintvezérléséhez, rádiós kapcsolatához, ami tavaly azért állt le 3 napra, mert előtte több, mint 3 héten keresztül csak szürkeség volt, napsütés nélkül... Mire lementünk volna, kisütött a nap és azonnal feléledt a rendszer....
Ilyenkor valóban jó egy kis -akár csak egy i1000 típusú, inverteres- aggregát....
A többit portland jól írta le!
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.