Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
tegnap 11:37 #51629

lucien írta:

TÉMA: FEDÉLZETI AKKU TÖLTÉSE AGGREGÁTORRAL

Kinek van erről tapasztalata? Mekkora teljesítményű aggregátorral működne ez, hány óra alatt tudná feltölteni a fedélzeti aksimat fullra? Mennyivel zajosabb, mint a lakóautó motor? Prok és kontrák? Köszönöm.

Nekem személyes tapasztalatom egy ilyen életformáról nincs, de segítek számolni.

Ahogy "Istozi" írta, egy ilyen életmódhoz 3 de inkább 5 KWH energiát kellene tárolnod akkupakkban.
Egy "í10" inverteres aggregátor -mással mint inverteres ne is próbálkozzál- 1000 wattot tud így egy telejs lemerítést követő feltöltés, -figyelembe vége a töltési karakterisztika laposodó görbéjét tele állapothoz közelítve- alsó hangon akár 6 - 8 óra is lehet!!
Akkupakkot ha összeállítasz arra nagyon figyelj, hogy teljesen egyforma -típus-életkor-teljesítmény-belső ellenállás- legyen, mert ha nem azok akkor mindig a leggyengébb állapotú határozza meg a feltöltést-kisütést, hiszen a különbözőek egymás ellen hatnak, rontják egymással szemben a hatásfokot.
Ez alapvető szakmai adat ezen nem lehet vitázni sem.
A tartós BIWAK során el kell felejteni az inverteres hálózati kütyüket, azaz a 230 VAC berendezéseket is, mert egyrészt rontanak a hatásfokon, másrészt az inverterek a teljesítmény növekedésével nő a saját fogyasztása is, azaz ha nen elkerülhető csak akkor kapcsold rá az invertert is a rendszerre amikor nagyon muszáj.
A gázos fűtésnél sokan arra gondoltak, hogy a régi járgányokban a gázfűtések nem körbe-fúvósak, hanem mint a parapet kályha csak melegítő típusúak voltak, ami semminemű villamos energiát nem fogyaszt.
A DIESEL fűtés valóban kissé több villamos energiát kér, mint a gázos, de csak akkor, ha sokat kell újra indulnia, mert ilyenkor izzítószálas a begyújtása..
Magával a nagy motorral történő alapjáratos-terhelésmentes töltési módot örökre felejtsd el, mert ahogy Istozi írta egyetlen télen kinyíródik a motorod!!.
A generátorral való töltés a járgányokban alapból biztosított egyébként minden járgánynál, ha nem olyan a kiépítés, amit én vitatnék, egy 40 Amperes dióda -ami 2,000.- Ft- a generátor és az akkupakk között ezt megoldja..


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Döme, lucien

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
tegnap 10:54 #51628

TÉMA: FEDÉLZETI AKKU TÖLTÉSE AGGREGÁTORRAL

Kinek van erről tapasztalata? Mekkora teljesítményű aggregátorral működne ez, hány óra alatt tudná feltölteni a fedélzeti aksimat fullra? Mennyivel zajosabb, mint a lakóautó motor? Prok és kontrák? Köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 18 21:36 #51300

Köszönöm. Akkor marad a bérlés . :)


TRUCK-1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 18 21:26 #51299

Bontott cellákat lehet "találni" olcsón, vagy áfa nélkül tudunk venni újakat, de ki fogja összeépíteni a pakkot, és az akkufelügyeletet? Nem nagyon van cég aki ezt "emberi áron" megcsinálja, ahhoz meg túl drágák a lítium cellák, hogy összerakasd valakivel gari nélkül...

Megköszönte: TRUCK-1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 18 10:57 #51296

Szia !

Van egy Renault Twizy elektromos "kisautónk " jelenlegi akupackot egy Francia cégtől bérlem . Ez kicsit macerás emberi áron szívesen vennék egy sajátot. Ebben nem tudsz segíten ?


TRUCK-1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 09 11:06 #51170

Frankfurt mellett vannak a cellák, egy csomagban 504 db van. Az a baj, hogy csak személyesen lehet intézni az üzletet, de a sógorom Sprinterje mindig este felé jár arra, ezért nem tudják elhozni. Ki kellene menni érte, de akkor már több csomagot kellene hozni...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 08 13:09 #51166

Szia
engem érdekelne az akkupakk vagy cellák

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 20:10 #50946

5 Ah-s 32650-es lítium-vasfoszfát cellák érdekelnek valakit kb. 1,5 euro/db áron?
A GWL-nél egy 3Ah-s 26650-es LiFePO4 cella kb. 3$

Úgy néz ki, lenne egy németországi forrás, ahonnan tudnánk behozni max. 3000 km-t futott elektromos autó akkupakkokat, amiket 3265-ös cellákból raktak össze. Ilyen cellák vannak az akkupakkokban: www.optimumnanolithiumbattery.com/single...ll-3-2v-5000mah.html

Egy 100 Ah-s 12V-os akkuhoz 80 db cella kell, aminek kb. 12 kg lenne a tömege. Házilag is össze lehet forrasztgatni a cellákat, 20s4p konfigurációban, de jobb ponthegeszteni az átkötéseket. Lehet bérelni is ponthegesztőt. Plusz kell egy BMS is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 26 16:11 #50149

Viking75 írta:

Köszi a gyors reagalast. De meg nem vagyok kepbe mit is kell vennem! Adott az lifepo4 akksi 12v90ah napelem 270w (mpp fesz;30v csak ilyen van nekik raktaron) voltage monitor . Mit kell vennem ahoz hogy jaro motorral tudjam tölteni az akksit ha a napelem keves lenne ? Ev power oldalarol szeretnem a hozzavalokat megrendelni . Linknek örulnek. Köszönöm ha tudsz segiteni !

:meghajol
A legfontosabb dolog a menet közbeni akku töltéshez az, hogy legyen a járgányban a motorodhoz tartozó generátor!
Ha nincs, akkor bajban leszel, mert nem lesz mivel tölteni!
A lítium-vasszulfátos akkuk valóban jók, csak tudjál róla, hogy kb négyszerese az ára egy normál akkunak, és kétszerese egy AGM akkunak is. A még maradék gondod az lehet, hogy az EW-POWER oldalon hirdetett vasszulfátos akkuban nincs töltőáram szabályozó elektronika, ami önállóan nem is kapható csak komplett
töltőként.
:sir

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 24 16:40 #50131

Köszi a gyors reagalast. De meg nem vagyok kepbe mit is kell vennem! Adott az lifepo4 akksi 12v90ah napelem 270w (mpp fesz;30v csak ilyen van nekik raktaron) voltage monitor . Mit kell vennem ahoz hogy jaro motorral tudjam tölteni az akksit ha a napelem keves lenne ? Ev power oldalarol szeretnem a hozzavalokat megrendelni . Linknek örulnek. Köszönöm ha tudsz segiteni !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 18 22:28 #50101

Viking75 írta:

Sziasztok! Még uj vagyok a forumon. Nemrég vásároltunk egy lakóautó és le szeretném cserelni a regi 100ah agm akut egy lifepo4 60 ah aksira .A tetöre napcellat tennek kb 120w-150w-ost . Fogyasztok tv ,parabola ,gazfütes, vizpumpa .Tudnatok ajanlani termekeket amikkel meg tudnam oldani ,vagy tanacsot az epiteshez . A segitséget elöre is köszönöm .

Mi a Cseh Ev-Powertől szoktuk venni a LiFePo4 cellákat, uniós adószámra áfa nélkül meg lehet venni náluk.
Vannak náluk 12V-os akkuk is, a sárgákban nincs cellafelügyelet, de állítólag elég jól bírják anélkül is.

www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1...uh7m7koo169jm27odc96

Én azért mindenképpen tennék BMS-t az akkupakkra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 18 09:19 #50088

Sziasztok! Még uj vagyok a forumon. Nemrég vásároltunk egy lakóautó és le szeretném cserelni a regi 100ah agm akut egy lifepo4 60 ah aksira .A tetöre napcellat tennek kb 120w-150w-ost . Fogyasztok tv ,parabola ,gazfütes, vizpumpa .Tudnatok ajanlani termekeket amikkel meg tudnam oldani ,vagy tanacsot az epiteshez . A segitséget elöre is köszönöm .

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 05 22:06 #49997

A MeanWell PB-600 40A-rel tölt, az sem kevés. Nettóban 50e körül van, de szokott lenni papír nélkül is 55e-ért. 3 év gari van rá, és elég "okos" töltő.
www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=pb-600

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 22:57 #49995

Itt találtam a topic-ban. Akkor ezt benéztem :)
woodoopilot írta:

Bocsi, de tavaly eladtam. Úgy emlékszem, töröltem a hirdetést...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 21:51 #49994

Bocsi, de tavaly eladtam. Úgy emlékszem, töröltem a hirdetést...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 14:44 #49992

Utána nézek a dolognak, lehet, hogy érdekel :)
woodoopilot írta:

Lakóautó építéshez vettem 2 éve egy 60A-es töltőt, de végül kész csigát vásároltunk, amiben van beépített töltő, így feleslegesség vált.
Két külön akkupakkot (indító, munka akku) is tud tölteni. 200-600 Ah közötti kapacitáshoz ajánlja a gyártó. Profi cucc, 3 év garit adnak rá. Sajnos a számla már nincs meg, de még sosem volt használva. Féláron eladnám.

tapegysegaruhaz.hu/spd/91144/Mean-Well-P...-12#page_artdet_tabs

www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=pb-1000

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 08:29 #49988

Sziasztok!
Valószínűleg téli hanyagságomnak köszönhetően a meghibásodott szolár töltésvezérlő miatt mélykisüléssel sikerült kinyitom mindkét akksimat.
Töltésvezérlő megy,de az indító akksi totál halott,a fedélzeti sem fényes,egy éjjelt nem bír végigfűteni....
Szolár+generátor töltésen van.Mit ajánlottak?Válasszam külön,egy indító,és egy ún.munkaakksi oldalra,azaz szolár+pl banner energy bull,vagy tegyek két azonos akkut összekapcsolva,hogy mindkettöt töltse mindkét mód?Erre az akksira(banner energy bull) a gyártó nem nagyon ír indító áramot,sőt,külön indító akksit ajánl erre a célra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 03 17:20 #47933

A napelemekről készítettem egy kis videót.



Már 4 éve vagyunk Full Time lakósok napi szeinten benne élünk az autóban télen-nyáron.


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....
Megköszönte: challenger, balu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 28 09:52 #47907

Sziasztok!
Mi Katand-al egy 12V-os generátort építünk. Egy japán nagyon profi nyomásos permetező 3-400W-os motorja lesz a meghajtása. Minden megvan már, össze kell szerelni egy alaplapra.
Végszükség esetén zümmög majd néhány órát és feltölti az aksikat. Elég halk motor. Nem kell 230V tulajdonképpen. Esetleg a hűtőhöz jó lenne.
A 230 V os 4 ütemű inverteres profi generátorok nagyon drágák, 150 ezernél kezdődik. Bár láttam 75 ezerért két üteműt ami megfelelne a célra. Nem inverteres generátorral nem szabad kisérletezni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 27 17:00 #47904

Lakóautó építéshez vettem 2 éve egy 60A-es töltőt, de végül kész csigát vásároltunk, amiben van beépített töltő, így feleslegesség vált.
Két külön akkupakkot (indító, munka akku) is tud tölteni. 200-600 Ah közötti kapacitáshoz ajánlja a gyártó. Profi cucc, 3 év garit adnak rá. Sajnos a számla már nincs meg, de még sosem volt használva. Féláron eladnám.

tapegysegaruhaz.hu/spd/91144/Mean-Well-P...-12#page_artdet_tabs

www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=pb-1000

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.