Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2019 aug. 14 22:36 #55284

NagyPapa írta:

jocibacsi írta:
Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottse...zo-LCD-12V-24V-36V-4

Köszi a segítséget

Jelezni szeretném Laccci-nak is, hogy a link szerinti kütyű a Lithium-Ion-s akkupakkokhoz használható, a mi járgányainkban ilyenek még csak fehér hollóként léteznek, nálunk a "divat" az olmos-savas akkupakkok formájában léteznek. Egy mezei fesz-mérő elegendő erre a célra, pláne, ha tudjátok, hogy max 50%-ig szabadna csak lemeríteni őket, ha hosszú életet vársz el tőlük..
:meghajol

Nagypapa!

Nem olvastad el a leírást figyelmesen:
Fitment:

Code: Suitable for

For L3: 3 string lithium

L4: 4 string lithium

L5: 5 string lithium

L6: 6 string lithium

L7: 7 string lithium

L8: 8 string lithium

L9: 9 string lithium

L10: 10 string lithium

L11: 11 string lithium

L12: 12 string lithium

L13: 13 string lithium

L14: 14 string lithium

P12V: 12V lead-acid

P24V: 24V lead-acid

P36V: 36V lead-acid

P48V: 48V lead-acid

Megköszönte: jocibacsi, NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 14 17:34 #55282

jocibacsi írta:

Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottse...zo-LCD-12V-24V-36V-4

Köszi a segítséget

Jelezni szeretném Laccci-nak is, hogy a link szerinti kütyű a Lithium-Ion-s akkupakkokhoz használható, a mi járgányainkban ilyenek még csak fehér hollóként léteznek, nálunk a "divat" az olmos-savas akkupakkok formájában léteznek. Egy mezei fesz-mérő elegendő erre a célra, pláne, ha tudjátok, hogy max 50%-ig szabadna csak lemeríteni őket, ha hosszú életet vársz el tőlük..
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 14 16:47 #55281

jocibacsi írta:

Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottse...zo-LCD-12V-24V-36V-4

Köszi a segítséget

Szerintem elég ha a feszültséget látod.
Ha mindenképpen szeretnéd látni %-ban látni akkor Kínából 3$-ért lehet rendelni:
www.aliexpress.com/item/4000083472541.ht...3,searchweb201603_53

Gusztustalanul nagy árréssel dolgoznak a fiúk....

Megköszönte: jocibacsi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 14 11:59 #55278

Szeretném látni a fedélzeti akkuk töltöttségét. A feszültséget folyamatosan látom, de néha bizonytalan vagyok a töltöttséget illetően. Érdeklődnék van e valakinek ilyen, vagy hasonló műszere, mennyire használható. www.li-ion.hu/Elektromos-jarmu-toltottse...zo-LCD-12V-24V-36V-4

Köszi a segítséget


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 09 15:29 #55269

gattila írta:

Kisérleti stádium:

6 x 17A AGM akkucsomag, Woltcraft 1000/2000W inverter, Zanussi 220V "háztartási" hűtő. Remekül lehűtött az üzemi 5 fokra, és pár órája zavartalanul megy. A csomag feszültsége 12,7-ről 12.5-re csökkent. Drukkolok az első 24 órás tesztnek. Töltés nincs rajta.

Milyen hűtőd van? A modern, izobutánnal töltött A++ hűtők induló áramfelvétele sokkal nagyobb, mint a régi R134a-s hűtőknek, egy 1000W-os inverter gyakran kevés szokott lenni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 09 15:23 #55268

Egy ilyen lakóautóval nem gond biwakolni, szerintem egy hétig is el lennénk vele áram, gáz, napelem stb. nélkül;

www.electrive.com/2019/08/07/iridium-pre...ith-increased-range/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 05 08:55 #55252

24 óra után 11,9 volt, működik :)

Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 aug. 04 13:00 #55249

Kisérleti stádium:

6 x 17A AGM akkucsomag, Woltcraft 1000/2000W inverter, Zanussi 220V "háztartási" hűtő. Remekül lehűtött az üzemi 5 fokra, és pár órája zavartalanul megy. A csomag feszültsége 12,7-ről 12.5-re csökkent. Drukkolok az első 24 órás tesztnek. Töltés nincs rajta.

Mellékletek:
Megköszönte: NagyPapa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 28 07:55 #55222

Sziasztok


érdeklődtem az elmúlt hetekben munkaaksi ügyben itt,

közben itt horvátországban, egy helyi barátom javasolt egy webshopot, nagyon jó áron vannak AGM és zselés aksik, otthon közel sem találtam ennyiért... szóval gondoltam megosztom. valszeg kinából olcsóbb, de ha hamar kell és nincs kedved rulettet játszani hogy mikor is jön meg és mennyit ül a vámon, akkor érdemes körülnézni

solarno.hr/katalog/19/agm-i-gel-baterije-hermetika/

jobbklikk és angol forditás


remélem valakinek hasznos lehet

Megköszönte: NagyPapa, gattila, Döme, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 25 14:45 #55220

Sziasztok!
Kezdő vagyok a lakóautózásban, most vásároltam egy Transit Rimort.
Az előző tulaja már észrevette a hibát, hogy a munka akksik (2db 110A) nem tartják a feszültséget. Ezért eladás előtt vett bele 2 új munka akkut. Megnyugodtam. Aztán én az új akkuval tapasztalom, hogy nincs áram a lakóban hátul. Megmértük az új akksikat, és teljesen jók, ha jól emlékszek 12,6V van bennük. Az indító akku is jó. a generátor tölt. Ha gyújtást adok rá, akkor van áram hátul is.
Hol lehet a probléma? 220-ról hibátlanul megy.

Előre is köszi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 24 06:51 #55219

gattila írta:

Utána néztem, a Conrad Electronic 30 napon beül visszaveszi, ha nem kell :) Szóval rendelek egyet, aztán beszámolok.
istozi írta:
Ezeknél a motoros fogyasztóknál könnyű teljesíteni a tartós áramfelvételt. A nehézség az indítóárammal szokott lenni, amire tényleg nem találsz adatot, tehát próbálgatni kell. Esetleg tedd közzé, hogy van-e valakinek ilyen, és azzal rápróbálhatsz a hűtő indításra. Nekem a Panelektron 1200 W-os van, ha Pesten jársz, kipróbálhatjuk.

A csomagolást őrizd meg, mert csak úgy veszik vissza!

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 23 22:37 #55218

Utána néztem, a Conrad Electronic 30 napon beül visszaveszi, ha nem kell :) Szóval rendelek egyet, aztán beszámolok.
istozi írta:

Ezeknél a motoros fogyasztóknál könnyű teljesíteni a tartós áramfelvételt. A nehézség az indítóárammal szokott lenni, amire tényleg nem találsz adatot, tehát próbálgatni kell. Esetleg tedd közzé, hogy van-e valakinek ilyen, és azzal rápróbálhatsz a hűtő indításra. Nekem a Panelektron 1200 W-os van, ha Pesten jársz, kipróbálhatjuk.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 23 20:45 #55212

Ezeknél a motoros fogyasztóknál könnyű teljesíteni a tartós áramfelvételt. A nehézség az indítóárammal szokott lenni, amire tényleg nem találsz adatot, tehát próbálgatni kell. Esetleg tedd közzé, hogy van-e valakinek ilyen, és azzal rápróbálhatsz a hűtő indításra. Nekem a Panelektron 1200 W-os van, ha Pesten jársz, kipróbálhatjuk.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 23 20:15 #55209

Igen, olvastam a "Saga"-t :) Abban bízom, hogy ebben egy kicsi kompresszor van, nem meghajtva (37 Db a hivatalos adat) Típusa AK100cy1. Gyári felvett teljesítmény adatot nem találtam, a kínai szövegekben 98 és 68 W fordul elő. :)

Éves áramfogyasztás: 113 kWh, ami nap 0,31 kW. Fagyasztó nincs benne.
Szóval próba csere.... Remélem nem.

NagyPapa írta:

gattila írta:
Helló Szakik és Kollégák!

Inverter beszerzés előtt vagyok (egy kis mélyhűtő nélküli kompresszoros "háztartási" hűtőhöz) és a tanácsotokat kérném. Néztem a Panerectron-t (jó de drága) és találtam ezt. Van-e benne valami csont?

feszultsegatalakito.arukereso.hu/voltcra...1000-12-p366205019/#

Attila!
Tudod, a puding próbája....
Nekem az ismert hűtős mizériám idején egy Panelectron 1200/2000 Wattos volt beépítve!
A vadiúj hűtőmet nem tudta -kellő folyamatossággal, biztonsággal- elindítani.
Az a hűtő ellenállásos indítású volt amit nem tudtunk átalakítani sem...
Kellett, hogy vegyek egy Panelctron 2000/3000 wattosat!
Szerencsémre el tudtam bartelezni a régit...
:meghajol

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 23 19:21 #55208

gattila írta:

Helló Szakik és Kollégák!

Inverter beszerzés előtt vagyok (egy kis mélyhűtő nélküli kompresszoros "háztartási" hűtőhöz) és a tanácsotokat kérném. Néztem a Panerectron-t (jó de drága) és találtam ezt. Van-e benne valami csont?

feszultsegatalakito.arukereso.hu/voltcra...1000-12-p366205019/#

Attila!
Tudod, a puding próbája....
Nekem az ismert hűtős mizériám idején egy Panelectron 1200/2000 Wattos volt beépítve!
A vadiúj hűtőmet nem tudta -kellő folyamatossággal, biztonsággal- elindítani.
Az a hűtő ellenállásos indítású volt amit nem tudtunk átalakítani sem...
Kellett, hogy vegyek egy Panelctron 2000/3000 wattosat!
Szerencsémre el tudtam bartelezni a régit...
:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 23 18:44 #55207

Helló Szakik és Kollégák!

Inverter beszerzés előtt vagyok (egy kis mélyhűtő nélküli kompresszoros "háztartási" hűtőhöz) és a tanácsotokat kérném. Néztem a Panerectron-t (jó de drága) és találtam ezt. Van-e benne valami csont?

feszultsegatalakito.arukereso.hu/voltcra...1000-12-p366205019/#

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 18 09:32 #55195

Sziasztok!

Akkumlátort, munkaakkumlátort kell vegyek a lakóautom felépítményebe, milyet ajánlottok... Fiat alvázon van egy 2006-os Elnagh lakóautóm. Általában áprilistól november elejéig használom....

Magamtól Banner Energy Bull munka akkumulátor 12V 80Ah jobb+ ( ez max. méretű ami befér a helyére ) venném, de szívesen megfogadom a más tanácsát.

Előre is köszönöm a segítséget...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 10 21:44 #55181

Ha 5 napig elmegy a kompresszoros hűtőd akkuról, az kész csoda...

Ma jött meg kínából a 72V-os inverterem, a használati utasításban van egy solar hibrid változat is, amit a hálózatra is rá lehet kötni, és van benne akkutöltő is. A napelemeket közvetlenül az inverterre kell kötni, nagyon széles tartományú a DC bemenete. Ha süt a nap, arról mennek a fogyasztók, a felesleget meg tölti az akkuba. Ha nem süt a nap, akkor átvált az akkura, ha pedig merül az aksi, akkor átkapcsol hálózatra, és közben tölti az akkut. 1,5-2 kW teljesítményűeket 2-300$ körül meg lehet venni. Annyi csak a bibi, hogy ezekhez nem elég a 12V-os akku, minimum a duplája kell, de inkább a 48V az ajánlott...

Megköszönte: NorbiPan

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 10 19:22 #55180

Kompresszoros hűtő, laptoptöltés, telefon stb... én a lakóautóban élek.. van fenn solar de ilyenkor nyáron ha mondjuk 5-6napra sikerül árnyékos parkolót kifognom akkor mit sem ér. laptop töltőm egy szivargyújtós rendszer, de nagyon érzékeny a feszültségre. savasnál ha nem volt fullos az aksi, és bedugtam tölteni a laptopot már pittyegett, ledek vibráltak stb. jó ha van tartalék kraft

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 júl. 08 19:43 #55172

Ne viccelj már, én 2 hétig nem válaszoltam, te meg már másnap. :)

Amúgy mire kell neked 240 Ah? Nekünk a kb. 100 Ah 6 napig is elég volt tavaly.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.