Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Akkumulátor

Több
2017 máj. 26 16:11 #50149

Viking75 írta:

Köszi a gyors reagalast. De meg nem vagyok kepbe mit is kell vennem! Adott az lifepo4 akksi 12v90ah napelem 270w (mpp fesz;30v csak ilyen van nekik raktaron) voltage monitor . Mit kell vennem ahoz hogy jaro motorral tudjam tölteni az akksit ha a napelem keves lenne ? Ev power oldalarol szeretnem a hozzavalokat megrendelni . Linknek örulnek. Köszönöm ha tudsz segiteni !

:meghajol
A legfontosabb dolog a menet közbeni akku töltéshez az, hogy legyen a járgányban a motorodhoz tartozó generátor!
Ha nincs, akkor bajban leszel, mert nem lesz mivel tölteni!
A lítium-vasszulfátos akkuk valóban jók, csak tudjál róla, hogy kb négyszerese az ára egy normál akkunak, és kétszerese egy AGM akkunak is. A még maradék gondod az lehet, hogy az EW-POWER oldalon hirdetett vasszulfátos akkuban nincs töltőáram szabályozó elektronika, ami önállóan nem is kapható csak komplett
töltőként.
:sir

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 24 16:40 #50131

Köszi a gyors reagalast. De meg nem vagyok kepbe mit is kell vennem! Adott az lifepo4 akksi 12v90ah napelem 270w (mpp fesz;30v csak ilyen van nekik raktaron) voltage monitor . Mit kell vennem ahoz hogy jaro motorral tudjam tölteni az akksit ha a napelem keves lenne ? Ev power oldalarol szeretnem a hozzavalokat megrendelni . Linknek örulnek. Köszönöm ha tudsz segiteni !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 18 22:28 #50101

Viking75 írta:

Sziasztok! Még uj vagyok a forumon. Nemrég vásároltunk egy lakóautó és le szeretném cserelni a regi 100ah agm akut egy lifepo4 60 ah aksira .A tetöre napcellat tennek kb 120w-150w-ost . Fogyasztok tv ,parabola ,gazfütes, vizpumpa .Tudnatok ajanlani termekeket amikkel meg tudnam oldani ,vagy tanacsot az epiteshez . A segitséget elöre is köszönöm .

Mi a Cseh Ev-Powertől szoktuk venni a LiFePo4 cellákat, uniós adószámra áfa nélkül meg lehet venni náluk.
Vannak náluk 12V-os akkuk is, a sárgákban nincs cellafelügyelet, de állítólag elég jól bírják anélkül is.

www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1...uh7m7koo169jm27odc96

Én azért mindenképpen tennék BMS-t az akkupakkra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 18 09:19 #50088

Sziasztok! Még uj vagyok a forumon. Nemrég vásároltunk egy lakóautó és le szeretném cserelni a regi 100ah agm akut egy lifepo4 60 ah aksira .A tetöre napcellat tennek kb 120w-150w-ost . Fogyasztok tv ,parabola ,gazfütes, vizpumpa .Tudnatok ajanlani termekeket amikkel meg tudnam oldani ,vagy tanacsot az epiteshez . A segitséget elöre is köszönöm .

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 05 22:06 #49997

A MeanWell PB-600 40A-rel tölt, az sem kevés. Nettóban 50e körül van, de szokott lenni papír nélkül is 55e-ért. 3 év gari van rá, és elég "okos" töltő.
www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=pb-600

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 22:57 #49995

Itt találtam a topic-ban. Akkor ezt benéztem :)
woodoopilot írta:

Bocsi, de tavaly eladtam. Úgy emlékszem, töröltem a hirdetést...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 21:51 #49994

Bocsi, de tavaly eladtam. Úgy emlékszem, töröltem a hirdetést...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 14:44 #49992

Utána nézek a dolognak, lehet, hogy érdekel :)
woodoopilot írta:

Lakóautó építéshez vettem 2 éve egy 60A-es töltőt, de végül kész csigát vásároltunk, amiben van beépített töltő, így feleslegesség vált.
Két külön akkupakkot (indító, munka akku) is tud tölteni. 200-600 Ah közötti kapacitáshoz ajánlja a gyártó. Profi cucc, 3 év garit adnak rá. Sajnos a számla már nincs meg, de még sosem volt használva. Féláron eladnám.

tapegysegaruhaz.hu/spd/91144/Mean-Well-P...-12#page_artdet_tabs

www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=pb-1000

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 03 08:29 #49988

Sziasztok!
Valószínűleg téli hanyagságomnak köszönhetően a meghibásodott szolár töltésvezérlő miatt mélykisüléssel sikerült kinyitom mindkét akksimat.
Töltésvezérlő megy,de az indító akksi totál halott,a fedélzeti sem fényes,egy éjjelt nem bír végigfűteni....
Szolár+generátor töltésen van.Mit ajánlottak?Válasszam külön,egy indító,és egy ún.munkaakksi oldalra,azaz szolár+pl banner energy bull,vagy tegyek két azonos akkut összekapcsolva,hogy mindkettöt töltse mindkét mód?Erre az akksira(banner energy bull) a gyártó nem nagyon ír indító áramot,sőt,külön indító akksit ajánl erre a célra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 03 17:20 #47933

A napelemekről készítettem egy kis videót.



Már 4 éve vagyunk Full Time lakósok napi szeinten benne élünk az autóban télen-nyáron.


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....
Megköszönte: challenger, balu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 28 09:52 #47907

Sziasztok!
Mi Katand-al egy 12V-os generátort építünk. Egy japán nagyon profi nyomásos permetező 3-400W-os motorja lesz a meghajtása. Minden megvan már, össze kell szerelni egy alaplapra.
Végszükség esetén zümmög majd néhány órát és feltölti az aksikat. Elég halk motor. Nem kell 230V tulajdonképpen. Esetleg a hűtőhöz jó lenne.
A 230 V os 4 ütemű inverteres profi generátorok nagyon drágák, 150 ezernél kezdődik. Bár láttam 75 ezerért két üteműt ami megfelelne a célra. Nem inverteres generátorral nem szabad kisérletezni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 ápr. 27 17:00 #47904

Lakóautó építéshez vettem 2 éve egy 60A-es töltőt, de végül kész csigát vásároltunk, amiben van beépített töltő, így feleslegesség vált.
Két külön akkupakkot (indító, munka akku) is tud tölteni. 200-600 Ah közötti kapacitáshoz ajánlja a gyártó. Profi cucc, 3 év garit adnak rá. Sajnos a számla már nincs meg, de még sosem volt használva. Féláron eladnám.

tapegysegaruhaz.hu/spd/91144/Mean-Well-P...-12#page_artdet_tabs

www.meanwell.com/webapp/product/search.aspx?prod=pb-1000

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 14 15:13 #47409

Nem tudom egy diesel motort beindítana-e ez a zseb bika, de telefont, laptopot, fényképezőgépet tölteni biztosan jó lehet...

auto.indavideo.hu/video/Filleres_Neppertrukk_A_zseb-bika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 11:31 #47362

kole1 írta:

szlovakiábol vagyok ,ha nem helyesen fogalmazok elnézést kérek.van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert a nap nem sut álandoan és jo jonne akkor is egy kis áram.már min.2-4 amper segitene az emberen -lakoautonál

A céges dolgaimhoz kellett volna, pont most, januárban, ezért körbe jártam a témát!
El kell, hogy keserítselek! Elérhető áron nincs jó műszaki megoldás a feladat ellátására, ilyen kicsi teljesítményekre!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 08:58 #47360

nincs is szo a napelem leváltásárol nekem is van 2X-80 wattos,de ha 2nap nem sut a nap akkor a 2-TVre nem elég az áram

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 03 06:42 #47357

kole1 írta:

szlovakiábol vagyok ,ha nem helyesen fogalmazok elnézést kérek.van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert a nap nem sut álandoan és jo jonne akkor is egy kis áram.már min.2-4 amper segitene az emberen -lakoautonál
Szia kole1!
Nézegettem én is, mint lehetőséget. A teljesítménye még tetszik ,de a hordozhatósága miatt szerintem nem alkalmas lakóautós használatra. A napelemet egyenlőre nem fogja leváltani.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 febr. 02 11:21 #47351

szlovakiábol vagyok ,ha nem helyesen fogalmazok elnézést kérek.van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert a nap nem sut álandoan és jo jonne akkor is egy kis áram.már min.2-4 amper segitene az emberen -lakoautonál

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 08 20:50 #47074

nemo25 írta:

Akkor ezt jól körbe jártuk, és megbeszéltük. :woohoo:

Meg hát :)


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 08 20:46 #47073

Kerti írta:

nemo25 írta:
.... már többször beigazolódott, hogy a drága márkák mögött sok esetben nagyon szerény teljesítmény lapul...

... sok esetben, feltörekvő cégek, sokkal jobban odafigyelnek a minőségre, mint a már befutott, jóllakott cégek. Egy új cégnek bizonyítania kell, míg a réginek, sok esetben elegendő a hírneve, és az alapján árazza be a termékeit...

... Persze az olcsók között vannak silány termékek is, de a drága cuccoktól sem szabad csodát várni...

...Drágán jót, nem nagy mutatvány tervezni, de olcsón jót, sokkal nehezebb...
Ezekben egyet értünk! Szerintem egyről beszélünk! :smt204

Akkor ezt jól körbe jártuk, és megbeszéltük. :woohoo:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2015 dec. 07 23:20 #47068

nemo25 írta:

.... már többször beigazolódott, hogy a drága márkák mögött sok esetben nagyon szerény teljesítmény lapul...

... sok esetben, feltörekvő cégek, sokkal jobban odafigyelnek a minőségre, mint a már befutott, jóllakott cégek. Egy új cégnek bizonyítania kell, míg a réginek, sok esetben elegendő a hírneve, és az alapján árazza be a termékeit...

... Persze az olcsók között vannak silány termékek is, de a drága cuccoktól sem szabad csodát várni...

...Drágán jót, nem nagy mutatvány tervezni, de olcsón jót, sokkal nehezebb...
Ezekben egyet értünk! Szerintem egyről beszélünk! :smt204


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.