Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2018 jan. 17 22:53 #52127

Egy újabb gyakorlati kérdésem lenne:
Vízszivattyú témakör. Tudom-e korlátozni a pumpa teljesítményét? (a 8lityó/ perc soknak tűnik) Hogy valójában is le lehessen tusolni 5-6 l vízből, és azt gondolnám vagy a keresztmetszeten kéne csökkenteni (és egyúttal a zuhanyrózsát kisebbre cserélni pl.) vagy valami más vízkorlátozó megoldás érdekelne, amivel a gyakorlati használat minősége nem csorbul.
Ígérem lassan felhagyok az ostobának tűnő kérdésekkel, bár engem úgy neveltek, ha valamit nem tudok, akkor kérdezzek. :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 17 08:10 #52120

sajnos a pótfogantyú a megoldás. Az új Knaus furgon ajtaján is a görgő felőli végen fogantyú van. Úgy tűnik ők sem tudnak egyszerű ,olcsó megoldást. A fogantyút úgy célszerű felszerelni, hogy minél közelebb legyen a görgő felőli véghez, és azzal kell becsukni. Én kívülről a becsukádnál is inkább a görgö felöli véget nyomom előre, és befelé, igy csapkodom a legkevésbé.;)Döme írta:

"
Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni...
...Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. :) :P :sorry "

Torlónyomás azért nem lesz, mert van tetőszellőző is, meg gomba is. A bajom inkább az, hogy kb. 60 centi lesz az útja az ajtónak, és ezen a távon kell úgy meglendíteni, hogy a felső zár is behúzzon. Kívülről elég 30-35 centi is (nekem), de belül visszarugózik sokszor.
Ha meg gyúrnék, akkor nem lenne elég kettőnknek a 150 centi széles keresztágy, meg állandóan leszaggatnám az oldalajtót. :D
Na szóval akkor ez így marad..


Nyomi
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 22:15 #52118

"
Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni...
...Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. :) :P :sorry "

Torlónyomás azért nem lesz, mert van tetőszellőző is, meg gomba is. A bajom inkább az, hogy kb. 60 centi lesz az útja az ajtónak, és ezen a távon kell úgy meglendíteni, hogy a felső zár is behúzzon. Kívülről elég 30-35 centi is (nekem), de belül visszarugózik sokszor.
Ha meg gyúrnék, akkor nem lenne elég kettőnknek a 150 centi széles keresztágy, meg állandóan leszaggatnám az oldalajtót. :D
Na szóval akkor ez így marad..

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 21:30 #52116

Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni, pedig újabb szekér. Kell neki egy kis lendület, azt meg erővel lehet elérni. A becsukás közben, torló nyomás lép fel, ami ellened dolgozik, ezért, amennyiben nyitva van egy másik ablak, ajtó, ami kiengedi a felesleges levegőt, az sokat hoz a javadra a dolgon.
Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. :) :P :sorry


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 14:11 #52105

Nekem az LT-ben nagyjából ugyanilyen szerkezet van. Cseréltem benne görgőt, a csúszó műanyagot, kimostam, olajoztam, - de változatlanul úgy kell belökni, mint az egykori vidámparki kecskét. A végén túl meredek az behúzó iv, ezt kell legyőzni lendülettel. Az enyém ilyen marad....
Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 13:26 #52104

Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Ezen csak két dolog tud segíteni. A motoros ajtó, vagy a behúzó szerkezet ami a legvégén behúzza az ajtót.
Egyik sem olcsó megoldás, de ezekkel halkan és teljesen be lehet zárni. Sajnos egyéb esetben marad a csapkodás. A plusz behúzó kapaszkodóval tényleg lehet javítani a bezáráson.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 12:33 #52102

Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Szóval... szokj hozzá, hogy ez ilyen.
:unsure:
Lehet javítani rajta, de nem lesz olyan,mint az újabb típusok.
A felső görgő, ha fém, azt ki lehet cserélni műanyagra, az tompít egy kicsit a hangján. A másik két felfogatót azt időnként zsírozni kell. Fontos a pontos beállítás. Nem könnyű mutatvány, és sok türelmet igényel. Én egy hét után feladtam... Most sem tökéletes.
A fogantyú (kapaszkodó) jó ötlet nekem is van.
Nyomi autóján van eresz az ajtó felett. Az jó, ha véletlenül nem zártad be az ajtót teljesen.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 11:01 #52101

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 11 06:24 #52070

istozi írta:

"Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!"
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi

Polgáron nem csak kamionos bolt van, de itt van az ország egyik legnagyobb kamionos bontója.
:evil: :cheer:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 19:29 #52069

istozi írta:

"Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!"
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi

No igen!
Az a durvább állapot, ha kézbe is tudom venni, nem csak a fényképet nézegetem.
Pesten az Ócsai úton -annak majdnem a határszéli végében, jobb oldalt,- van egy nagyobbacska KAMIONOS BOLT.
Na oda sem szabad bemenni.
Ott 'oszt van kompresszoros hűtő dögivel, szinte 5 literenként növekvő sorrendben, meg sok egyéb áru.
Sajnos én is gyakran arra vagyok kénytelen hazamenni, valóban nehéz nem bemenni, csak úgy nézelődni is.... ami eddig nekem sem sikerült, már mint a "csak nézelődés"...
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 19:17 #52068

"Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!"
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 18:54 #52067

A belső világítás B15-ös izzóit akartam kiváltani ledes (B15 12V-os) izzókra. Ezen az oldalon találtam.
www.kamionfelszereles.hu/

De sok más jó dologgal együtt.
Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!:evil: Biztos hogy veszel valamit, hogy kényeztesd a csigádat.

Ha ismered az oldalt, vedd tárgytalannak ezt az írásom. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 27 08:27 #51932

azért a hídmérlegesek szerint a mérleget először "tárázzák", ha pontosan akarnak mérni. Ezt nem szívesen játsszák el idegennek részére mechanikus mérlegnél. A motorszállítónál azért a kinyúlás miatt segédlégrugót javasolnák.
Nyomi ;)woodoopilot írta:

Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.

Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100x100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. :)
Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni...


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 26 17:13 #51931

Tudomásom szerint elég pontos, ha a fél autóval állsz a hídmérlegre. A pontosságot úgy tudod ellenőrizni, hogy 3. mérés az egész autó, és, ha a két fél autó súlya kiadja az egészet, akkor jó vagy.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 26 11:23 #51930

Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.

Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100x100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. :)
Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni...

Megköszönte: apuka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 25 09:34 #51927

helló,engem érdekelne,hogy mitlehet csinálni egy ford tranzitban anélkül,hogy a rendőr cseszegetne.köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 08 08:59 #51802
Megköszönte: Kerti, nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:26 #51591

Döme írta:

Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

Nekem ez pont a duplája az oldalfalakon. A tető 19 + 25mm+ légrés a belső borítás oldalán. A bordák is ki vannak szigetelve, úgy hogy maradt még légrés a szigetelés mellett az átszellőztetés számára. Mindenhol átfedéssel vannak megoldva a vágási illesztések. Mindent megtettünk, a hőhidak minimalizálására. Az biztos, hogy kevés gáz fogy a fűtésnél.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:14 #51590

Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:03 #51589

viktor108 írta:

Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.

www.kaimann.com/hu-hu/products/elastomer...ms/benefits?sid=1496


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.