Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2018 jan. 16 21:30 #52116

Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Nekem is bele kell kapaszkodni mikor be szeretnénk csukni, pedig újabb szekér. Kell neki egy kis lendület, azt meg erővel lehet elérni. A becsukás közben, torló nyomás lép fel, ami ellened dolgozik, ezért, amennyiben nyitva van egy másik ablak, ajtó, ami kiengedi a felesleges levegőt, az sokat hoz a javadra a dolgon.
Persze ha gyúrnál vállra egy kicsit, akkor fel sem tűnne, hogy kajakra kell rángatni a tolót. :) :P :sorry


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 14:11 #52105

Nekem az LT-ben nagyjából ugyanilyen szerkezet van. Cseréltem benne görgőt, a csúszó műanyagot, kimostam, olajoztam, - de változatlanul úgy kell belökni, mint az egykori vidámparki kecskét. A végén túl meredek az behúzó iv, ezt kell legyőzni lendülettel. Az enyém ilyen marad....
Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 13:26 #52104

Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Ezen csak két dolog tud segíteni. A motoros ajtó, vagy a behúzó szerkezet ami a legvégén behúzza az ajtót.
Egyik sem olcsó megoldás, de ezekkel halkan és teljesen be lehet zárni. Sajnos egyéb esetben marad a csapkodás. A plusz behúzó kapaszkodóval tényleg lehet javítani a bezáráson.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 12:33 #52102

Döme írta:

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Szóval... szokj hozzá, hogy ez ilyen.
:unsure:
Lehet javítani rajta, de nem lesz olyan,mint az újabb típusok.
A felső görgő, ha fém, azt ki lehet cserélni műanyagra, az tompít egy kicsit a hangján. A másik két felfogatót azt időnként zsírozni kell. Fontos a pontos beállítás. Nem könnyű mutatvány, és sok türelmet igényel. Én egy hét után feladtam... Most sem tökéletes.
A fogantyú (kapaszkodó) jó ötlet nekem is van.
Nyomi autóján van eresz az ajtó felett. Az jó, ha véletlenül nem zártad be az ajtót teljesen.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 11:01 #52101

Furgon beépítésű lakósoktól kérdeznék:
Cirka 25 éves karosszériás szakmai háttérrel sem tudom úgy beállítani a tolóajtómat, hogy az viszonylag kis erő kifejtésével rendesen bezárható legyen! Pláne belülről. Úgy kell csinálni, mint a kocsmában... :cheer: (be kell ba..ni! )
Ráadásul az útja is le van rövidítve kb. 60 cm hosszra. Ha nincs bezárva rendesen, akkor meg kihúz a hideg, meg befolyik az esővíz. A tranyómnál ez eddig nem jelentett gondot. Gondoltam már olyanra, hogy felülre az ajtó belsejébe felrakok egy kapaszkodót, amit becsukáskor meghúzok magam felé.
Szokjak hozzá a gondolathoz, hogy ez ilyen ólajtós lesz, vagy van valami trükk, esetleg kiegészítő holmi?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 11 06:24 #52070

istozi írta:

"Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!"
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi

Polgáron nem csak kamionos bolt van, de itt van az ország egyik legnagyobb kamionos bontója.
:evil: :cheer:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 19:29 #52069

istozi írta:

"Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!"
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi

No igen!
Az a durvább állapot, ha kézbe is tudom venni, nem csak a fényképet nézegetem.
Pesten az Ócsai úton -annak majdnem a határszéli végében, jobb oldalt,- van egy nagyobbacska KAMIONOS BOLT.
Na oda sem szabad bemenni.
Ott 'oszt van kompresszoros hűtő dögivel, szinte 5 literenként növekvő sorrendben, meg sok egyéb áru.
Sajnos én is gyakran arra vagyok kénytelen hazamenni, valóban nehéz nem bemenni, csak úgy nézelődni is.... ami eddig nekem sem sikerült, már mint a "csak nézelődés"...
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 19:17 #52068

"Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!"
Van rosszabb. A lakásom közelében nyílt egy Kamionosbolt. Nem tudok üres kézzel kijönni tőlük. Mert ott meg is lehet tapogatni a szajrét.
istozi


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 18:54 #52067

A belső világítás B15-ös izzóit akartam kiváltani ledes (B15 12V-os) izzókra. Ezen az oldalon találtam.
www.kamionfelszereles.hu/

De sok más jó dologgal együtt.
Nem ajánlom hogy szét nézz ezen az oldalon!:evil: Biztos hogy veszel valamit, hogy kényeztesd a csigádat.

Ha ismered az oldalt, vedd tárgytalannak ezt az írásom. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 27 08:27 #51932

azért a hídmérlegesek szerint a mérleget először "tárázzák", ha pontosan akarnak mérni. Ezt nem szívesen játsszák el idegennek részére mechanikus mérlegnél. A motorszállítónál azért a kinyúlás miatt segédlégrugót javasolnák.
Nyomi ;)woodoopilot írta:

Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.

Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100x100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. :)
Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni...


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 26 17:13 #51931

Tudomásom szerint elég pontos, ha a fél autóval állsz a hídmérlegre. A pontosságot úgy tudod ellenőrizni, hogy 3. mérés az egész autó, és, ha a két fél autó súlya kiadja az egészet, akkor jó vagy.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 26 11:23 #51930

Tengelyterhelést szeretnék mérni, szerintetek mennyire pontos, ha egy hídmérlegen mérem, úgy, hogy először az első kerekekkel állok rá, utána meg a hátsókkal?
Gondolom nem olyan pontos, mint amikor egyszerre mérik a 4 keréknél, de ha nincs túl nagy eltérés, akkor a célnak megfelelhet.

Sikerült letörni a hátsó lökhárítót, ami 100x100-as zártszelvényből készült, egy kamionra jó lett volna aláfutásgátlónak. :)
Egy könnyebbet akarok csináltatni, és arra gondoltam, hogy bele lehetne integrálni egy motorszállítót is. A mi csigánknak rövid a túllógása és duplakerekes, ha csak ketten utazunk szerintem elbírná a 125-ös Piaggiómat. Van ugyan motorszállító trélerem, de nem szeretek utánfutót húzni...

Megköszönte: apuka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 25 09:34 #51927

helló,engem érdekelne,hogy mitlehet csinálni egy ford tranzitban anélkül,hogy a rendőr cseszegetne.köszi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 08 08:59 #51802
Megköszönte: Kerti, nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:26 #51591

Döme írta:

Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

Nekem ez pont a duplája az oldalfalakon. A tető 19 + 25mm+ légrés a belső borítás oldalán. A bordák is ki vannak szigetelve, úgy hogy maradt még légrés a szigetelés mellett az átszellőztetés számára. Mindenhol átfedéssel vannak megoldva a vágási illesztések. Mindent megtettünk, a hőhidak minimalizálására. Az biztos, hogy kevés gáz fogy a fűtésnél.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:14 #51590

Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:03 #51589

viktor108 írta:

Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.

www.kaimann.com/hu-hu/products/elastomer...ms/benefits?sid=1496


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 07 20:48 #51535

Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 03 20:23 #51477

:smt039
nemo25 írta:

Neogyuri írta:
istozi írta:
"
Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 02 20:01 #51462

Neogyuri írta:

istozi írta:
"
...A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni...

Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:

Ezért ajánlottam neked a műkaucsuk hab lemezeket. Az egy bevált technológia. Van hozzá vízbázisú ragasztó, ami egyszerűen, és jól működik. A könnyű alkalmazhatóság mellett remek a hőszigetelése, és a hangszigetelés terén is remekül teljesít. További fontos előnye, hogy egészségre káros anyagokat nem tartalmaz!!!!!!!
Egyedüli hátránya az ára, de tudok segíteni a beszerzésben, igen kedvező áron, amennyiben szükségét érzed.
Én is azt használtam a sajátunk beépítésénél, nem véletlenül. 6 éve került be a lemezek alá, és a napokban néztem meg, hogy ugyan milyen az állapota, és mondhatom, olyan mint új korában. Bírja a meleget, nincsen vele semmi gond.
Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.