Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2017 máj. 10 20:05 #50017

"oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz"
A még elfogadható méret az ember testmagassága + 10 cm.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Mobili

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 10 19:55 #50016

Mobili írta:

..... Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.

Az Iveco az egyik legkeskenyebb autó a piacon, ezért érdemes megnézni, hogy elég lesz e az ágy keresztben.
A bordák között ha jól emlékszem, akkor 170 - 175 cm-nél több nem marad.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Mobili

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 10 19:53 #50015

az a legegyszerűbb, ha eljössz egy összejövetelre, és ott még sok szempont szerint kaphatsz válaszokat olyan kérdésekre is, ami még fel sem merült benned.
Üdv NyomiMobili írta:

Igen, olvastam hogy mindenki a ducato-boxer-jumper hármast isteníti, de azokból a régebbi modelleknél nagyon rossz helyen van az oldalajtó, konkrétan betették a raktér közepére. 2010 környéki kocsira pedig úgy tűnik nem lesz keret, főleg látva ezt a 300k pluszt ami az átalakítással jár. Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.


Nyomi
Megköszönte: Mobili

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 10 18:56 #50014

Igen, olvastam hogy mindenki a ducato-boxer-jumper hármast isteníti, de azokból a régebbi modelleknél nagyon rossz helyen van az oldalajtó, konkrétan betették a raktér közepére. 2010 környéki kocsira pedig úgy tűnik nem lesz keret, főleg látva ezt a 300k pluszt ami az átalakítással jár. Az ágyat viszont az ivecoban is keresztbe gondoltam, oké hogy csak 180, de szerintem elég lesz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 10 17:49 #50013

NagyPapa írta:

....kár, hogy hosszában nem fér(ne) el benne két nyuggeres különágy.

Ha egyszer majd öreg leszek, akkor lehet, hogy átnyergelek egy ilyen kisebbre...
:rohog
Akkor is csak különágyasra... Tudjátok rajtam átmászni....
:sir

:meghajol

Pedig elfér. Pont most készítünk egy ilyet. Majd ha kész lesz megnézheted, de szerintem a te lakódból átülni egy ilyen picibe, nehéz feladat.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 10 13:29 #50010

nemo25 írta:


4 évesen, EURO 4-es, 2.3 literes dízel regadója 347 ezres.
Az EURO 5 regadója, újonan, 185000.-

Csak jelezni szeretném, hogy a FIAT DUCATO 2,3 Mjet motorok 2011, júniusa óta mindegyike DPF szűrővel szereltek és minimum EURO 5 besorolásúak.

A járgányod valóban nagyon szép, kár, hogy hosszában nem fér(ne) el benne két nyuggeres különágy.

Ha egyszer majd öreg leszek, akkor lehet, hogy átnyergelek egy ilyen kisebbre...
:rohog
Akkor is csak különágyasra... Tudjátok rajtam átmászni....
:sir

:meghajol


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 10 10:18 #50009

Ha nem láttam volna a készítését, azt hinném, hogy gyári!
De ez szebb!

Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 09 22:41 #50008

Mobili írta:

Köszönöm mindenkinek!
Akkor ha jól értem a regadót akkor is ki kell csengetni, ha nem külföldről hozom a gépet? Mert akkor hülye leszek itthon vásárolgatni. Azt hittem spórolok vele.
A súly miatt meg lehet hogy új járgány után kell néznem. Esetleg tudtok tanácsolni valami hasonló behemótot, ami még furgonnak is nézhető csukott szemmel messziről?

A beépítés szempontjából, a legideálisabb a Fiat Ducato 250-es, és 290-es típusai. Persze a Jumper, és a Boxer is ugyan az, csak a motorok terén vannak különbségek. Ugyan ezek "csak" 4,07 méteres hosszúságú raktérrel rendelkeznek, de elég szélesek ahhoz, hogy keresztbe lehessen beépíteni az ágyakat, míg a többi márka modelljei, lényegesen keskenyebb kocsiszekrénnyel rendelkeznek, így azoknál, csak hosszában lehet jó méretű ágyakat elhelyezni, ami okán, már el is vesztetted a hosszabb raktérből adódó előnyt. Nem véletlenül használják a gyártók is a Fityót alapnak a legnagyobb számban.
A legmagasabb verziót válasszátok, akkor a fülke fölött, be lehet építeni egy lehúzható emeletes ágyat, ha esetleg 4 személyesre szeretnéd kialakítani.
A fogyasztás szempontjából is jobb választás. Az Iveco 12-13 , míg nekünk a legdurvább erőltetett menetben sem ment 11 fölé, de nyuggeres stílusban volt már 8.6 is.
Ezzel a mérettel, még egészen jól lehet mozogni városban, eldugott hegyi utakon, és még a szűk görög falvakban is, cserébe belefér a full komfort, és még a két kerékpár is az ágy alatt.

4 évesen, EURO 4-es, 2.3 literes dízel regadója 347 ezres.
Az EURO 5 regadója, újonan, 185000.-

Pár fotó a kicsikéről:
lakoautoklub.hu/k%C3%B6z%C3%B6ss%C3%A9g/...3%B3album/485-nemo25


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 09 11:21 #50005

És a regadó témát sem látom át. Beírtam a kocsi adatait a kalkulátorba, és 300 ezret dobott ki. A NAV oldalán viszont azt olvastam, hogy átalakításnál csak a donorautó és a végtermék közötti adókülönbözetet kell kifizetni, ami remélem kevesebb.
Esetleg valaki, aki végigszenvedte már ezt a procedúrát, tudna nekem konkrét számot mondani, hogy milyen típusú, korú autóra mennyit fizetett?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 09 10:46 #50004

Számomra azért jobb a hosszú autó, mert bicajt mindenképp vinnénk magunkkal, és hogy azt is el tidjam még rejteni a belsejében. Az ilyen helyeket pedig ezzel is közelítenénk meg. De azért még megfontolom az ötletedet.
Ezt a zöld matrica mizériát most hallom először, valaki el tudja mondani hogy mi ez?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 09 08:35 #50003

Ha még autó-választás előtt vagy: én olyan meggondolásból választottam rövid autót, hogy egy átlagos személygépkocsi-parkolóhelyre beférjek. És én lusta ember vagyok, ha egy belvárosi (óvárosi) uticélt néztem ki magamnak, akkor oda tudjak menni a géppel a közelébe, ne kelljen a város szélén hagyni, mert nem tudnék befordulni a sarkon. Ha nagy az autód, akkor - természetesen - tágasabban lehetsz benne.
Más: Véleményem szerint csak olyan gépet szabad lakóautóként használatba venni, amire a német zöld matricát meg lehet kapni.
Ha furgon, attól még lehet rajta valamennyi ablak (menet közben jobb a hátul ülőnek, ha lát valamennyit), csak a belső lámpafény ne látszódjon ki esténként, tehát arra kell koncentrálni.
Ha nem is mindig, de pár naponként be kell majd menned kempingbe, elsősorban a WC ürítés miatt (a kemikál-WC csak az arra kijelölt helyeken önthető ki), akkor pedig az alaposabb fürdés is megoldható, tehát felesleges nag víztartályt-szennyvíztartályt cipelned.
Egyelőre ennyi. Jó tervezést!


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 08 23:36 #50002

Köszönöm mindenkinek!
Akkor ha jól értem a regadót akkor is ki kell csengetni, ha nem külföldről hozom a gépet? Mert akkor hülye leszek itthon vásárolgatni. Azt hittem spórolok vele.
A súly miatt meg lehet hogy új járgány után kell néznem. Esetleg tudtok tanácsolni valami hasonló behemótot, ami még furgonnak is nézhető csukott szemmel messziről?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 08 22:42 #50001

Mobili írta:

Sziasztok!
Leendő lakóautósként vagyok itt, és a segítségetekre lenne szükségem néhány dologhoz.
Egy hosszított, magasított Iveco daily kistehert néztünk ki, a 4,5 méteres raktérhossz és a jól elhelyezett oldalajtó miatt. ezt szeretnénk egy "lopakodó" lakóvá átalakítani, hogy atrocitásmentesen járhassuk európát anélkül, hogy kempingekben kellene megszállnunk minden alkalommal.
A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni:
Kisteher átalakításánál a válaszfal eltávolítása milyen papírmunkàval, költségekkel jár?
Ha nagyméretű tetőablakot szeretnék vágni, azt be kell jelenteni átalakításnak?
Az autó gyárilag 2400 kg önsúlyú, lehetséges egyáltalán 1000 kilóból berendezni egy lakót?
Ha az eredeti 3 ülésből csak kettőt hagyok meg, de a raktérbe valahol még el akarok helyezni egy harmadikat, azt milyen úton tehetem meg?

Amit mindenkép szeretnék bele:
150-200 literes víztartály
zuhanyozó, wc
Franciaágy asztallá alakítható
konyha
sok szekrény
gáztűzhely, konvektor

Amit csak akkor ha marad rá súly:
Napelemek a tetőn
Hifi rendszer
Sok akku

Ha valaki csinált már hasonlót, vagy látott ilyet, esetleg hallotta hogy valaki màr látott ilyet, segítsen kérem, nagyon megköszönném.
Üdv,
Peti

Tervezés, engedélyeztetés, átépítés vizsgáztatás átminősítéssel. Ez a helyes sorrend. Az engedély 1 évig érvényes.
A tervek, engedélyek, illetékek, gáztömörségi, és érintésvédelmi ellenőrzések, valamint az átminősítéshez szükséges vizsga, cirka 100 ezres.
Miután ezek megvannak, jöhet a regadó. Azt a neten a regadó kalkulátorok segítségével tudod kiszámolni, miután megadtad a paramétereit az autónak.
A tervezéshez tudok neked mérnököt ajánlani.
Az Iveco-ról azt érdemes tudni, hogy alvázas, ami ugyan erős, de a kocsiszekrény ezzel szemben nem igazán jól merevített, ezért erősen deformálódik menet közben. Ezt a hátsó ajtók állandó mocorgása menet közben, igen szemléletesen mutatja.
Amit elképzeltél, kivitelezhető, de alapos tervezést igényel, és nagyon oda kell figyelni a megfelelő anyagok használatára. A teljes beépítés súlya, megközelíti az 1 tonnát, ezért érdemes olyan járgányt választani, ami üresen nem haladja meg a 2 tonnát, hogy még a 3.5-be beleférjenek az utasok, a motyó, és még a tartályokban tárolt löttyök is.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Mobili

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 08 20:36 #50000

Az átalakításhoz mikor megszünteted a "teherautó" státuszt, esetleg ÁFA-t, de regadót mindenképpen kell fizetned. Az átalakítást jogosult szakemberrel meg kell tervezteni és a beépítéseket szakember által igazoltatni kell. Legyen még jó sok műbizonylatod a beépített dolgokról. De nem lehetetlen :)
Sok sikert!
u.i.: Ahogy a kolléga írta, az engedélyező helyi hatósággal feltétlen egyezetess előtte. Ők mondják a "frankó"-t (és esetleg ajánlanak tervezőt is)

Megköszönte: Mobili

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 08 11:47 #49999

A szabályok: Tehergépkocsiban kell tömör válaszfal a raktér és a vezetőfülke között (kötelezően). Ezt némelyek nem tartják be. Tehergépkocsi rakterében személy nem utazhat (ülés nem építhető be). Ha átminősíted személyautóvá, akkor lehet ülés hátul is (biztonsági övekkel ellátott, valamilyen gyári ülés, megfelelő szilárdságú rögzítéssel).
Léteznek autógyárak, amelyek készítenek duplafülkés teherautót, ami több személy szállítását teszi lehetővé, de ott is szigorúan kell a válaszfal és (vizsgán) a raktérben ne legyen bútor. Természetesen így sem tartózkodhat utas menetközben a raktérben, ám álló helyzetben igen. Iveco esetében az ilyen típusú átalakítás lehetőségét célszerű egyeztetni azzal a Közlekedési Hatósággal, ahova az átalakítási engedélyt be kívánjátok nyújtani és ahol az átalakítást le fogják vizsgáztatni.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Mobili

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 máj. 08 11:01 #49998

Sziasztok!
Leendő lakóautósként vagyok itt, és a segítségetekre lenne szükségem néhány dologhoz.
Egy hosszított, magasított Iveco daily kistehert néztünk ki, a 4,5 méteres raktérhossz és a jól elhelyezett oldalajtó miatt. ezt szeretnénk egy "lopakodó" lakóvá átalakítani, hogy atrocitásmentesen járhassuk európát anélkül, hogy kempingekben kellene megszállnunk minden alkalommal.
A következő kérdésekben szeretném a segítségeteket kérni:
Kisteher átalakításánál a válaszfal eltávolítása milyen papírmunkàval, költségekkel jár?
Ha nagyméretű tetőablakot szeretnék vágni, azt be kell jelenteni átalakításnak?
Az autó gyárilag 2400 kg önsúlyú, lehetséges egyáltalán 1000 kilóból berendezni egy lakót?
Ha az eredeti 3 ülésből csak kettőt hagyok meg, de a raktérbe valahol még el akarok helyezni egy harmadikat, azt milyen úton tehetem meg?

Amit mindenkép szeretnék bele:
150-200 literes víztartály
zuhanyozó, wc
Franciaágy asztallá alakítható
konyha
sok szekrény
gáztűzhely, konvektor

Amit csak akkor ha marad rá súly:
Napelemek a tetőn
Hifi rendszer
Sok akku

Ha valaki csinált már hasonlót, vagy látott ilyet, esetleg hallotta hogy valaki màr látott ilyet, segítsen kérem, nagyon megköszönném.
Üdv,
Peti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 25 23:17 #49946

woodoopilot írta:

A zongorapánt mennyire bírja a lakóautós használatot? Nem igazán tetszik, de néhány helyre sokkal egyszerűbb lenne beépíteni, mint a békapántot. Kibontottam a régi bútorokból egy csomó hajlított pántot, de azok még a zongorapántnál is csúnyábbak szerintem.

Az asztalunk 15 mm vastag laminált rétegelt lemezből készült, de nem tetszik a színe. Ha ragasztanék rá egy akril lemezt, meg kapna egy új élzárást, akkor már elfogadhatóan nézne ki. Vagy csináljak inkább egy új asztalt? Biztosan lehetne sokkal könnyebbet is csinálni, de nem tudom érdemes-e vele vacakolni.
Dekoritlappal lehet újjá varázsolni. Felcsiszolod, és hőprésben rá lehet ragasztani a 0.8-as kemény dekort, majd 2 mm-es ABS-el élzárod. Profi megoldás, és időtálló.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 24 21:35 #49941

Én 3D-s karbon fóliát ragasztottam az asztalra és a pultra is.Már 5 éve rajta van ,semmi baja és dögös, egyedi.Azóta már van több színben is.Lehet variálni.


ármós lászló. hi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 23 21:30 #49934

Az asztal egy olyan dolog ami bármikor cserélhető bármilyen bútorlapból vagy táblásított anyagból lehet szerintem csinálni olyat amilyet az ember szeretne. A mienkbe is lecserélte az előző tulaj egy egyszerű mdf munkalapra élfóliával és attól egész egyedivé vált.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 ápr. 23 19:14 #49933

A zongorapánt mennyire bírja a lakóautós használatot? Nem igazán tetszik, de néhány helyre sokkal egyszerűbb lenne beépíteni, mint a békapántot. Kibontottam a régi bútorokból egy csomó hajlított pántot, de azok még a zongorapántnál is csúnyábbak szerintem.

Az asztalunk 15 mm vastag laminált rétegelt lemezből készült, de nem tetszik a színe. Ha ragasztanék rá egy akril lemezt, meg kapna egy új élzárást, akkor már elfogadhatóan nézne ki. Vagy csináljak inkább egy új asztalt? Biztosan lehetne sokkal könnyebbet is csinálni, de nem tudom érdemes-e vele vacakolni.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.