Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2017 okt. 29 07:44 #51412

"Nem tudom, hogy ez hogy lehetséges de gondolom le van papírozva"
Az átalakítási engedély egyik fontos lépése, hogy mérlegjegyet kell csatolnunk a dokumentációhoz. Régebben előfordulhatott, hogy a mérlegelt súly (és annak alapján a forgalmiba beírt érték) és a tényleges menetkész súly eltért egymástól. Szóval sikerült "lepapírozni" és elég kicsi volt a lebukás esélye (még a gyárak is benne voltak ebben). Mióta napi probléma, hogy az országúton várható a tényleges súly mérése, ezt nem érdemes csinálni.
És egyébként is, egy jármű legyen minél könnyebb.
A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni.
A zárt pórusú szigetelés mellé nem kell párazáró (önmagában megvalósítja), viszont, ha van légrés a szigetelés és a belső burkolat között, akkor oda jó a fényes fólia, mert az rontja a hővezetést. Mindegy milyen. Nemrég láttam, hogy olcsó készházaknál a külső és belső burkolat között csak egy kétoldalt fényes fólia van beépítve.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 20:59 #51411

istozi írta:

"...Ehhez jött még a reg. adó (neked nem lesz ilyen)..."

Ebben már nem vagyok biztos. A hasznaltauto.hu-n van egy 18 tonnás 12 m-es lakóbusz és azt írja róla az eladó, hogy:
"A jármű M1-es kategóriába van besorolva, C kategóriás jogosítvánnyal vezethető és tachográf használata nem szükséges."

Nem tudom, hogy ez hogy lehetséges de gondolom le van papírozva azért írja. Akkor viszont szép kis reg.adó lesz. :sir
Az a baj, hogy csak decemberben tudok majd személyesen utánajárni a hatóságoknál. :unsure:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 19:22 #51410

Nyomi írta:

Szerintem az építés izgalmasabb mint a végeredmény. Nem az ár miatt, hanem a kihívás, a problémák a feladatmegoldás. Nem tudhatjuk ki milyen céllal, milyen célra épít lakót. Könnyed barangolásokra furgon. Stabil hosszú kitelepülésekre busz. Most páran hosszú lakóról furgonra váltottak, mert a közlekedési problémák, a parkolás, vagy a kempingek mérete így kényelmesebbé teszi az életüket. Nagyszerű barátom azt mondta: " minek a nagy autó, hiszen előtte élünk,csak aludni járunk be ". Én szeretném a " roppan csarnokot " használni na de utazni.....Itt van máris két szempont más más értékrend szerint megálmodva. Sok sikert mindegyik megvalósításához.
Egyébként itt mindenki úgy gondolom őszinte véleményét fogalmazza meg építő jelleggel. Nem kell szívünkre venni, hanem át kell gondolni
Üdv Nyomi;) .

Igazad van. Én is ilyen vagyok. Szeretem egyedivé tenni a dolgaimat. :) Az autómat is annó miszlikre szedettem és olyan lett a végén majdnem amilyet elképzeltem annak ellenére, hogy volt 1-2 buktató. Azért csak majdnem mert egy ilyen projektnek sosincs vége. Mindig jönnek új 5letek. :)
Esetemben a hosszú kitelepülés miatt kell. El fog férni minden szerszám, és nem kell pl. egy macskapisi szagú padláson aludni 2 hónapig. (volt ilyen). De olyan is van hogy napi 50km oda-vissza ami nem csak pénz de idő is. Egyetlen dolog amitől tartok az a parkolás. De mindenhol van olyan hely ahol a kutyát sem fogom zavarni.

Hogy ne csak off legyen, látott már valaki ilyen motorszállítót buszon?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 19:05 #51409

istozi írta:

Azt hittem ez a "Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)"
Nemrég építettem át egy furgont lakónak.
Előnye: kifejezetten a mi igényeinknek megfelelően lett megépítve. Meg kiélhettem az alkotás iránti vágyamat. Szerintem jobb, mint egy hasonló árszintű használt gép.
Költség: a belső átalakítás kb 300.000 Ft volt. (+ munka). Ehhez jött még a reg. adó (neked nem lesz ilyen) és a külső dolgok (omnisztor és tartozékai). Az átalakítás fő tételei az ablakok, a fürdőszoba kialakítása, famunka.
Arra ügyelj, hogy a busz nagy ablakaival csinálj valamit (nyáron meleg, télen hideg az üvegfelület).
Szóval - szerintem - megéri.

Igen én is ezért vágok így bele. Használt lakót is rendbe kell tenni hacsak nincs valaki úgy tele, hogy egy viszonylag fiatalt tud venni. Szerszámaim vannak, elszántság szintén, idő a legtöbb szóval hajrá.
Szigetelni mindenképp fogom. Ez szerintem is nagyon fontos ez lesz az első lépés. Ami előtt beépítés lesz azt fixen ami marad kilátni az meg levehetőre. Plusz a rolók is hasznosak lehetnek, főleg nyáron.
Milyen vastagon érdemes szigetelni minimum? Én összesen 4-5 centire gondoltam...
Első rétegnek 2cm műkaucsukot gondoltam. Az zárt cellás. Abból van még otthon néhány tekercs. Erre mehet esetleg kőzetgyapot és a végén párazáró fólia? (Párazáróból láttam légbuborékosat.) Vagy inkább a zárt-cellás fújt hab+fólia?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 18:23 #51408

Szerintem az építés izgalmasabb mint a végeredmény. Nem az ár miatt, hanem a kihívás, a problémák a feladatmegoldás. Nem tudhatjuk ki milyen céllal, milyen célra épít lakót. Könnyed barangolásokra furgon. Stabil hosszú kitelepülésekre busz. Most páran hosszú lakóról furgonra váltottak, mert a közlekedési problémák, a parkolás, vagy a kempingek mérete így kényelmesebbé teszi az életüket. Nagyszerű barátom azt mondta: " minek a nagy autó, hiszen előtte élünk,csak aludni járunk be ". Én szeretném a " roppan csarnokot " használni na de utazni.....Itt van máris két szempont más más értékrend szerint megálmodva. Sok sikert mindegyik megvalósításához.
Egyébként itt mindenki úgy gondolom őszinte véleményét fogalmazza meg építő jelleggel. Nem kell szívünkre venni, hanem át kell gondolni
Üdv Nyomi;) .


Nyomi
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 16:49 #51406

Azt hittem ez a "Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)"
Nemrég építettem át egy furgont lakónak.
Előnye: kifejezetten a mi igényeinknek megfelelően lett megépítve. Meg kiélhettem az alkotás iránti vágyamat. Szerintem jobb, mint egy hasonló árszintű használt gép.
Költség: a belső átalakítás kb 300.000 Ft volt. (+ munka). Ehhez jött még a reg. adó (neked nem lesz ilyen) és a külső dolgok (omnisztor és tartozékai). Az átalakítás fő tételei az ablakok, a fürdőszoba kialakítása, famunka.
Arra ügyelj, hogy a busz nagy ablakaival csinálj valamit (nyáron meleg, télen hideg az üvegfelület).
Szóval - szerintem - megéri.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 14:55 #51405

:D ....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 14:49 #51404

Bocsi,hogy bele vau-vau.....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 13:18 #51403

Szeretem a pozitív embereket. :) Ha mindenki így gondolná akkor nem lenne egy darab sem a világon.
Üzemeltetésre és építésre összesen. Sokat nem lesz mozgatva. kb. 3000Km van ebbe bekalkulálva.
Azt hittem ez a "Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)" és nem a "Miért ne tegyük" rovat. ;)

A fix költségek ha nem tévedek nagyot:
Évi vizsga: kb. 60.000Ft
Bizti: 200.000Ft
Teljesítmény adó: 45.000Ft

Kihagytam valamit? Ez összesen: 305.000HUF ami alig 1000€. Marad még 5000 az utazásra, építésre, szervizre. Ez 2-3 év alatt azért szerintem már szemmel is jól látható élvezhető eredményt hozhat. Az adó és a bizti. persze csak akkor ennyi ha egész évben be van jelentve.
Mi lehet a legrosszabb ami történhet? Ha elkalkulálom magam, megunom, vagy nem tetszik akkor fogom és eladom. Nagy kaland.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 12:53 #51402

Ez nem egészen tiszta... az építés vagy az üzemeltetés alatt évi 6e/év ? Hidd el bánni fogod ( ha egyáltalán valaha is utazni fogsz vele és nem előbb unod meg a készítés közbeni nyűgöket.)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 09:38 #51400

Hát ezzel nehéz vitatkozni. Mindenkinek mások az igényei.
Ha évi 6000 euro alatt marad amit rá kell költeni akkor már megéri.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 28 09:08 #51399

Én ez ideig két alkalommal építettem át buszból teherautóvá,konkrétan büfékocsivá .Komoly gáz (háztartási cuccok) és elektromos hálózattal . Lakóautót sosem csinálnék autóbuszból. Sokat fogsz vele dolgozni, többe lesz mintha veszel egy gyári lakót és nagy csalódás lesz a végeredmény ,amellett hogy csak hátránya lesz,a gyári lakóhoz képest !!! ( méret, adók, fogyasztás, útdíj, biztosítás, vizsgáztatás évenként,haladási sebesség és sorolhatnám még ) És mi lesz az előnye ??? Ezt csak Te tudhatod.... Szerintem semmi ! Üdv: Sityu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 19:49 #51397

Na most találtam a hasznaltauto-n egy hirdetést. Szinten 12m hosszú 18t-ás lakó M1 kategóriában, C-vel vezethető és nem kell tachográf. :smt204

"M1 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 19:05 #51395

Azt a @*+/% életbe. Hat akkor marad busz és lesz még egy jogosítványom. Egy bünti ára. :( Minden rosszban van valami jó :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 18:59 #51394

Az emeletes sajnos nem jó nekem mert a felső szint túl alacsony.
viszont az enyémnek ugyanakkora az alapterülete mert benyúlik a vezetőfülke fölé ugyanígy.

Ez egy texasi fickóé (kicsit öregebb, meg gyárilag lakó):



Sajnos ekkora fák nőnek itt :D De hát mi a legrosszabb ami történhet? Max. rászokok a száraz kenyérre :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 18:49 #51393

Majdnem. :) Az egy ilyesmi átfolyós vízmelegítő:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 18:43 #51392

Neogyuri írta:

vagyis hiába van autópályára a díj fizetve, ha egy főúton megyek akkor még kilométerenként 50-60Ft? Nem semmi.
összegezve:
Az össztömeg bőven 3,5t fölött van, ezen nem lehet változtatni. A szállítható személyek száma max. 8+1. De inkább csak 7+1 van tervben. Szóval ha 3,5t alatt lenne akkor elég lenne a "B".kat. Mivel fölötte van ezért C.kat minumum. De ha nem akarok km pénzt fizetni akkor D.kat amire nincs jogsim.
Vagy maradhat busznak vizsgáztatva 7+1 személlyel 3,5t fölött és vezethetem "C"-vel? Gyanitom, hogy nem és kénytelen leszek megszerezni a busz jogsit. Wáááá Még szerencse, hogy amúgy nem fizetünk sok adót...

Busznál lehet venni matricát. Teherautó 3,5t felett útdíjat fizet, nem tudsz külön pályadíjat fizetni. Vagy egy terminálnál beírod hova akarsz menni, ad egy útvonalat,(ha letérsz másik fizetősre, akkor büntet) kifizeted és utána indulhatsz. Vagy beszerzel egy elektronikus eszközt, feltöltöd pénzzel és arra mész amerre akarsz, minden szakasz díját azonnal vonja. A díj függ a tengelyszámtól és az környezetvédelmi besorolástól.Ha kifogy a pénz, egyből büntet.Én 2km-ért 165 000 ft-ot fizettem. Ez az autópálykra és a főútvonalakra kell. Bővebbet a HU-GO internetes oldaláról tuhatsz meg

Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 17:40 #51391

Neogyuri írta:

Gondolom azért ez a gyakorlatban tud úgy működni, hogy az ember megcsinálja amit tud és a szakműhely befejezi amihez valóban szakértelem kell. Vagy aminél ilyen nem kell azt csak átnézi, hogy minden rendben van-e és némi pénzösszegért ad egy igazolást.
Ha így nem lehet akkor, hogy működik Magyarországon az SK építés? Engedély nélkül varrhatok egy új üléshuzatot? :D
Az mondjuk persze alap, hogy gázhoz nem nyúlok és az elektromos bekötéseket is ellenőriztetem...

Vannak bizonyos dolgok amiket csak szakműhely végezhet el. Természetesen a többi dolog SK is elkészíthető.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 17:35 #51390

ekatona írta:

Az elmaradott, tolunk nyugatabbra fekvo orszagokban ezt is csinaljak SK.

Gondolom azert ott is kell vizsgaztatni!

A palinak van sajat blogja es szivesen valaszon minden kerdesre.

Jo munkat ! (nem csak a papirmunkara gondoltam) De eleg nagy faba vagod a fejszet!

Udv

Jól láttam, hogy egy háztartási gázkazánt épített bele?! :smt204


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 27 16:13 #51389

Az elmaradott, tolunk nyugatabbra fekvo orszagokban ezt is csinaljak SK.



Gondolom azert ott is kell vizsgaztatni!

A palinak van sajat blogja es szivesen valaszon minden kerdesre.

Jo munkat ! (nem csak a papirmunkara gondoltam) De eleg nagy faba vagod a fejszet!

Udv

Megköszönte: rlacika, Kerti, NagyPapa, Nyomi, Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.