Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2017 júl. 06 22:20 #50418

woodoopilot írta:

A professzionális élzáró gépekkel természetesen szebb eredményt lehet elérni, de a 15-ös rétegelt lemez élzárását nem vállalták Debrecenben sehol.

Ezt a sok hisztis fafaragót. Cirka 30 másodperc átállítani az élzáró gépet a vékonyabb lapra.

Egyébként, teljesen jól lett a végeredmény. :)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 23:59 #50411

Jól néz ki.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 23:08 #50410

Megcsináltam ma az asztalt. A lapja 15-ös nyár rétegelt lemez, amire mindkét oldalán 1 mm vastag magasfényű dekor van ragasztva. Az élzárást 16-os Alfer Clampsoft profilokkal oldottam meg, szépen ráment a 15+2 mm vastag lapra is. A sarkokhoz van a Clampsoft rendszernek sarokidomja is, ezekkel elég kulturáltan meg lehet oldani az élzárást. A vasalós élfóliától biztosan tartósabb.
A professzionális élzáró gépekkel természetesen szebb eredményt lehet elérni, de a 15-ös rétegelt lemez élzárását nem vállalták Debrecenben sehol.
A Clampsoft rendszer barkácsolóknak jó választás lehet, nem baj ha kicsit hullámos a vágás, vagy letöredezett a dekor széle, az U profil kb. 15 mm-t takar.

Mellékletek:
Megköszönte: Prinz

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 08:41 #50402

:meghajol
Srychy írta:

Kész a lakóm.\:D/ \:D/
Fotók hamarosan...

Mérlegelés: 2560Kg feltankolva vízzel, gázolajjal. A csomagtartó telepakolva a kempingcuccal...
3,300 Kg az összsúly...

:mlk_lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 05 06:21 #50401

Kész a lakóm.\:D/ \:D/
Fotók hamarosan...

Mérlegelés: 2560Kg feltankolva vízzel, gázolajjal. A csomagtartó telepakolva a kempingcuccal...
3,300 Kg az összsúly...

:mlk_lako

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 03 00:35 #50388

woodoopilot írta:

Egy ismerősöm a fejébe vette, hogy megveszi ezt a lakóautót, és felújítja. Szerintem felejtős a dolog, egyáltalán helyre lehet hozni egy ilyen sérülést? A szélvédő is megrepedt, egy eredeti lenne vagy 1 milla...
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/niesmann_p...off_arto_69-11060126

Jól látod. Tulajdonképpen újjá kell építeni az egészet, és az alkatrészek többsége is sérült. Ez bőven túl van az anyagi totálkáron.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 01 22:14 #50385

woodoopilot írta:

Tudja valaki, mi a különbség a Mini Heki Style, és a Mini Heki Plus között?

A beépíthetőségi tető vastagság.
Mini Heki Style 25 - 42 mm-es tetővastagságba való. Link
Mini Heki Plus 43 - 60 mm-es tetővastagságba való. Link


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: Srychy, woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 01 18:59 #50384

Szerintem a ventilátor..
woodoopilot írta:

Tudja valaki, mi a különbség a Mini Heki Style, és a Mini Heki Plus között?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 01 16:25 #50383

Borult az autó, jól gondolom? Nagy meló a -javításon túl - életre kelteni egy ilyen bonyolult szerkezetet - szerintem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 01 15:54 #50382

Tudja valaki, mi a különbség a Mini Heki Style, és a Mini Heki Plus között?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 01 00:25 #50380

Egy ismerősöm a fejébe vette, hogy megveszi ezt a lakóautót, és felújítja. Szerintem felejtős a dolog, egyáltalán helyre lehet hozni egy ilyen sérülést? A szélvédő is megrepedt, egy eredeti lenne vagy 1 milla...
www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/niesmann_p...off_arto_69-11060126

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 júl. 01 00:05 #50379

gattila írta:

Fűtés gázról van egy Truma konvektor. A generátor 90 A-es ha megy az autó, nincs gondom az árammal. Én elvagyok komfort nélkül is, de nem szeretném az asszony kedvét szegni :) Jó lenne rávenni a bivakolásra is. Nem vagyunk már fiatalok - sajnos - ezért vacakolok ilyesmivel.

Más: Egy 160 Wp teljesítményű napelemre azt írja a katalógus, hogy 640 Wh/Tag munkát tud leadni. Létezik, hogy 0,6 kiloWattot termel egy egész nap alatt?

Nem lehetne valami hőcserélőt belefaragni a Truma konvektorba? Néhány m 10-es vörösréz csőből lehetne hajtogatni egy csőkígyót, csak nem tudom hova lehetne beépíteni.

Azt értem, hogy a generátorod tud termelni akár 1 kW-ot is, de borzasztó rossz a hatásfoka. Az elégetett gázolaj max. 1/3 része fogja a vizet melegíteni. A hulladékhő meg ingyen van...

Mi sem vagyunk már fiatalok, de amíg nem volt zuhany a Transitban, egy gyerekkádban is meg tudtuk oldani a tisztálkodást, pedig áprilisban Brassó környékén olyan hideg volt, hogy reggelre megfagyott a víz, amit kint hagytunk. :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 21:39 #50375

"Egy 160 Wp teljesitményű..."
Szóval, mint a teljesítményadat mellett szerepel az a fránya "p" (peak=csúcs). Ez azt jelenti, hogy a 160 W-ot ideális esetben tudja. Erős napsütésben, a nappal szembe fordított napelemekkel, stb. Rontja a teljesítményt a vízszintes elhelyezés, a felhős idő, ha nem nyár van (olyankor a napfénynek több levegőn kell átmenni a napelemekig), de ugyanez a végeredmény, ha magasabb szélességi fokon (pl. északabbra) állitjuk fel a naplopókat, illetve kora reggel, késő délután. Szóval a csúcsteljesítményt csak rövid ideig lehet elérni, talán, ha minden összejön. És a 640 Wh/nap a tényleges éves termelés 1/365 része. Tehát a te átlagodat javítani fogja, hogyha nyáron használod, de rontja, ha vízszintesen szereled fel.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 19:38 #50373

woodoopilot írta:

gattila írta:
A kiválasztott fűtőszál ( www.nemsemmi.hu/Egyenaramu-12V-100W---20...00W-futobetet-cekasz ) hasonló tartományból indul, mint amit ajánlottál. Egyenlőre a friss-víz tartály elhelyezésével nagyobb bajban vagyok.

Nekem sehogysem tűnik jó ötletnek 12V-ról melegíteni a vizet, az áramot se pocsékolnám el rá, meg a fűtőszál ára is soknak tűnik, és még +100W-al se szívesen terhelném a rendszert. Én minimalizáltam a 12V-os fogyasztókat, csak a ledes világítás, a vízszivattyú, és a kombi kazán van a fedélzeti akkura kötve, meg persze a telefon töltőknek vannak usb aljzatok. Invertert se építettem be, pedig van itthon több is 400W és 1200W között, semmibe se került volna, de nem látom értelmét olyan energia zabáló fogyasztónak, amihez 230V szükséges. De megértem, ha valaki igényli a mikrót meg a tv-t, mi viszont megvagyunk anélkül is.

A hűtőt tavaly még ki akartam cserélni kompresszorosra, ahhoz kellett volna sok áram, de meglepően jól hűt az Elektrolux hűtőnk gázról, így az maradt végül. Ilyen kis fogyasztás mellett több napra elég nekünk a 100 Ah-s fedélzeti aksi, azon gondolkodok, egyáltalán érdemes-e költenünk a napelemre. Mert 1-2 napnál többet nem szoktunk egy helyben állni, ha meg már egy órát jár a motor, azalatt több áramot termel a generátor, mint egy tábla napelem.

Nyáron amúgy nem nehéz vizet melegíteni, tavaly reggelente kietettem a napra egy 25 literes kék kannát, és este az elég volt 5 személynek is. Fekete kannában már szerintem túl meleg is lett volna a víz. De pár liter vizet akár még egy gázfőzőn is meg lehet melegíteni.

Fűtés amúgy lesz a csigádban? Mert az szerintem fontosabb, mint a melegvíz. Ha meg már beépítesz valamilyen fűtést, talán jobb lenne egy kombi kazánt beszerezni. Ki lehet fogni jó áron is, én 110e-ért vettem a Truma kombi kazánt, amit egy Sprinterből bontottak ki.

Fűtés: 3kW-os dízelkazán...
Itt is köszönet Kerti mesternek.
:)))

Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 16:24 #50372

Fűtés gázról van egy Truma konvektor. A generátor 90 A-es ha megy az autó, nincs gondom az árammal. Én elvagyok komfort nélkül is, de nem szeretném az asszony kedvét szegni :) Jó lenne rávenni a bivakolásra is. Nem vagyunk már fiatalok - sajnos - ezért vacakolok ilyesmivel.

Más: Egy 160 Wp teljesítményű napelemre azt írja a katalógus, hogy 640 Wh/Tag munkát tud leadni. Létezik, hogy 0,6 kiloWattot termel egy egész nap alatt?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 11:58 #50370

gattila írta:

A kiválasztott fűtőszál ( www.nemsemmi.hu/Egyenaramu-12V-100W---20...00W-futobetet-cekasz ) hasonló tartományból indul, mint amit ajánlottál. Egyenlőre a friss-víz tartály elhelyezésével nagyobb bajban vagyok.

Nekem sehogysem tűnik jó ötletnek 12V-ról melegíteni a vizet, az áramot se pocsékolnám el rá, meg a fűtőszál ára is soknak tűnik, és még +100W-al se szívesen terhelném a rendszert. Én minimalizáltam a 12V-os fogyasztókat, csak a ledes világítás, a vízszivattyú, és a kombi kazán van a fedélzeti akkura kötve, meg persze a telefon töltőknek vannak usb aljzatok. Invertert se építettem be, pedig van itthon több is 400W és 1200W között, semmibe se került volna, de nem látom értelmét olyan energia zabáló fogyasztónak, amihez 230V szükséges. De megértem, ha valaki igényli a mikrót meg a tv-t, mi viszont megvagyunk anélkül is.

A hűtőt tavaly még ki akartam cserélni kompresszorosra, ahhoz kellett volna sok áram, de meglepően jól hűt az Elektrolux hűtőnk gázról, így az maradt végül. Ilyen kis fogyasztás mellett több napra elég nekünk a 100 Ah-s fedélzeti aksi, azon gondolkodok, egyáltalán érdemes-e költenünk a napelemre. Mert 1-2 napnál többet nem szoktunk egy helyben állni, ha meg már egy órát jár a motor, azalatt több áramot termel a generátor, mint egy tábla napelem.

Nyáron amúgy nem nehéz vizet melegíteni, tavaly reggelente kietettem a napra egy 25 literes kék kannát, és este az elég volt 5 személynek is. Fekete kannában már szerintem túl meleg is lett volna a víz. De pár liter vizet akár még egy gázfőzőn is meg lehet melegíteni.

Fűtés amúgy lesz a csigádban? Mert az szerintem fontosabb, mint a melegvíz. Ha meg már beépítesz valamilyen fűtést, talán jobb lenne egy kombi kazánt beszerezni. Ki lehet fogni jó áron is, én 110e-ért vettem a Truma kombi kazánt, amit egy Sprinterből bontottak ki.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 07:40 #50368

Én is így terveztem, aztán az asszony miatt lett fürdő (én nem szoktam :) ). Egyenlőre minden 12 voltról megy, egyedül a hűtőn vacillálok. Marha drága.... Megpróbálom a meglevőt (220 V "konyhai) inverterrel, az így is úgyis kelleni fog. Találtam olyan töltőt amit nem zavar meg, ha nagyobb fogyasztó is van a körben, de csak 20 ampert bír.

A mostaniban nincs is fürdő... sok helyet foglal. és főleg csak lomtár volt az előzőben is.
Van viszont külső zuhany, amit praktikusabbnak vélek.
A villany úgy van bekötve, hogy amikor rácsatlakozunk a hálózatra az invertert kikapcsolom. átkapcsolok hálózati üzemre. akkor lehet bekapcsolni az akkutöltőt is.
A munkaaksi tölt a generátorról is menet közben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 06:55 #50367

woodoopilot írta:

gattila írta:
Srychy csak hálózatról járatja, és meg 12 V-ról szeretném.... :sorry
woodoopilot írta:
Az egyenáramot átalakítani min. 10% veszteséggel váltóárammá, és utána elfűteni egy fűtőszállal, nem tűnik hatékonynak...

Akinek nem inge... :)

Srychy írta, hogy inverterről szerette volna működtetni a bojlert.

A 12V-ot amúgy honnan lesz?
Ha napelemmel töltöd az akkut, és 12V-os fűtőszállal melegíted a vizet, annak elég rossz az össz. hatásfoka. Sokkal hatékonyabb, ha egyből a vizet melegíted a nappal, pl. egy kollektorral, vagy akár egy fekete kannával. Ha az autó generátorral töltöd az aksit, akkor is gazdaságosabb lenne inkább a motor hulladékhőjét hasznosítani...

Az előző lakómban én is ötleteltem az autó hűtőköréről megoldani a melegvizet.
Tartály, hőcserélő stb... macerás, nagy meló... nem éri meg vesződni vele.
A mostaniban nincs is fürdő... sok helyet foglal. és főleg csak lomtár volt az előzőben is.
Van viszont külső zuhany, amit praktikusabbnak vélek.
A villany úgy van bekötve, hogy amikor rácsatlakozunk a hálózatra az invertert kikapcsolom. átkapcsolok hálózati üzemre. akkor lehet bekapcsolni az akkutöltőt is.
A munkaaksi tölt a generátorról is menet közben.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 06:50 #50366

Esetleg egy ilyet a fűtőradiátor elé be lehetne kötni:
www.nemsemmi.hu/Lemezes-hocserelo-66-kW

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jún. 30 06:46 #50365

A hulladék hő hasznosítás jó ötlet, de elég bonyolult lenne a kivitelezése. (Legalábbis nekem. Egy hőcserélővel hűtővízkörben megboríthatom az egész hűtőrendszert.) A kiválasztott fűtőszál ( www.nemsemmi.hu/Egyenaramu-12V-100W---20...00W-futobetet-cekasz ) hasonló tartományból indul, mint amit ajánlottál. Egyenlőre a friss-víz tartály elhelyezésével nagyobb bajban vagyok.
woodoopilot írta:

Németországban a hatóságok megkövetelik a melegvizes kézmosót, ezért a fagyiskocsik víztartályába ilyen vízmelegítőt kellett beszerelni:
www.fritz-berger.de/artikel/warmwasserheizstab-7811

A hideg vizet ugyan nem melegíti fel, de ha meleg vizet öntenek a tartályba, azt nem engedi kihűlni. Lehet van belőle nagyobb teljesítményű, vagy 12V-os is...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.