Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2017 szept. 17 10:53 #50950

Tubigum DK 15 (Bezema AG. CH) textília rögzítő ragasztó. Forgalmazza a Screen-Art Kft. 1047 Váci út 21. T: 379-8004

woodoopilot írta:

Kemény anyagoknál biztosan jó a ragasztóhab, de a kaucsuk lemez puha, és semmi tartása nincs. A hézag is csak max. 1 mm lehet, mert 30 mm-es alu bordák vannak a tetőn, a K-flex lemez meg 29 mm vastag. Ha csak kézzel próbálnám a helyén tartani a szigetelést, biztosan hullámos lenne, ezért be kellene "zsaluzni" amíg köt a hab, de az meg kicsit macerásnak tűnik. Valami erős, és valóban hőálló kontakt ragasztóval könnyebb lenne dolgozni.

A mennyezeten rétegelt lemez burkolat volt régebben, ami behullámosodott, gondolom a mögötte lecsapódó pára miatt. Amikor télen lebontottam a plafon burkolatát, a műanyag tető belső oldalán egy vékony jégréteg volt, ahol nem volt odaragasztva a szigetelés. A rétegelt lemez helyett 3 mm vastag pvc hablemezt raktam fel, ami a nedvességre nem érzékeny, viszont nagy a hőtágulása (8mm/m 100 foknál), ezért mechanikusan nem szabad rögzíteni, mert elrepedhet a furatoknál. Ezért az alu bordákra toldó profilokat ragasztottam fel 90 fokig hőálló kétoldalas ragasztóval, de még az is levált. Mondjuk az is lehet, hogy azért vált el a kétoldalas ragasztó, mert a szigetelés ráterhelt a burkolatra, és azt a súlyt már nem bírta el a napon. Mert amióta hűvösebb van újból tart a ragasztás. A "H" profilokat akár csavarral vagy szegeccsel is rögzíthetem, de a szigetelést akkor is fel kellene ragasztani valamivel, hogy ne terheljen rá a belső burkolatra.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 17 07:35 #50949

woodoopilot írta:

A Mini Heki tetőablak belső burkolatát mennyire macerás lebontani? A beszerelésnél csak be kellett pattintani a helyére a belső keretet, de nem tudom mennyire kapaszkodnak a kis rögzítő rugók. Letörik valami, ha elkezdem feszegetni?


Óvatosan le lehet szedni, nem törik könnyen.
A hangsúly az "óvatosan" van!
Figyelj rá, hogy minden csavart vegyél ki előtte!

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 22:21 #50947

Nemo ajánlott egy nagyon jó ragasztót, amivel a Kaiflex habgumit ragasztom a tetőre. Egy latex anyag, ami ha megszárad átlászó lesz, és úgy ragad, mint egy öntapadó anyag. Na, ha felteszem a szigetelést, már nem lehet leszedni :) Jövő héten megnézem a pontos nevét, az újpesti Váci úton lehet kapni, 3700 az áfás ára literenként.
woodoopilot írta:

istozi írta:
"Lehet, hogy ebben az esetben, amikor 30 mm vastagra terjedhet a PUR hab, akkor több idő kell neki a kristályosodáshoz".

A hézag nem 30 mm, hanem csak 1 mm.
30 mm a borda, de a 19+10 mm vastag K-flex szigetelés a bordák között van, így csak kb. 1 mm a rés. Ha csak néhány másodpercig kell tartani, akkor az nem gond. A sima pur habok sokkal lassabban szilárdulnak meg, azt hittem ezt is tovább kell tartani.

A szigetelés oldalirányú mozgatását mondjuk nem tudom megoldani, mert elég szorosan megy be a bordák közé, és a tekercsből akkora darabokat vágtam, hogy ne legyen toldás hosszirányban se.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 13:37 #50945

istozi írta:

"Lehet, hogy ebben az esetben, amikor 30 mm vastagra terjedhet a PUR hab, akkor több idő kell neki a kristályosodáshoz".

A hézag nem 30 mm, hanem csak 1 mm.
30 mm a borda, de a 19+10 mm vastag K-flex szigetelés a bordák között van, így csak kb. 1 mm a rés. Ha csak néhány másodpercig kell tartani, akkor az nem gond. A sima pur habok sokkal lassabban szilárdulnak meg, azt hittem ezt is tovább kell tartani.

A szigetelés oldalirányú mozgatását mondjuk nem tudom megoldani, mert elég szorosan megy be a bordák közé, és a tekercsből akkora darabokat vágtam, hogy ne legyen toldás hosszirányban se.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 13:10 #50943

"a kaucsuk lemez puha, és semmi tartása nincs"
Egy deszkalappal nyomod fel a szigetelésedet. A PURhab meg kitölti a tetőbordák miatti hullámokat. Nem kell zsaluzni, ahogy írtam pár másodpercig kell tartani. Lehet, hogy ebben az esetben, amikor 30 mm vastagra terjedhet a PURhab, akkor több idő kell neki a kristályosodáshoz, Vagy támaszd meg az alátétdeszkát a padlóhoz néhány léccel, ha nincs kedved tartani.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 10:26 #50942

A Mini Heki tetőablak belső burkolatát mennyire macerás lebontani? A beszerelésnél csak be kellett pattintani a helyére a belső keretet, de nem tudom mennyire kapaszkodnak a kis rögzítő rugók. Letörik valami, ha elkezdem feszegetni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 10:25 #50941

Esetleg ez: www.euro-tapes.hu/termek/3m_1300_150ml/ (Létezik ipari kiszerelésben is!)

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 10:12 #50940

Kemény anyagoknál biztosan jó a ragasztóhab, de a kaucsuk lemez puha, és semmi tartása nincs. A hézag is csak max. 1 mm lehet, mert 30 mm-es alu bordák vannak a tetőn, a K-flex lemez meg 29 mm vastag. Ha csak kézzel próbálnám a helyén tartani a szigetelést, biztosan hullámos lenne, ezért be kellene "zsaluzni" amíg köt a hab, de az meg kicsit macerásnak tűnik. Valami erős, és valóban hőálló kontakt ragasztóval könnyebb lenne dolgozni.

A mennyezeten rétegelt lemez burkolat volt régebben, ami behullámosodott, gondolom a mögötte lecsapódó pára miatt. Amikor télen lebontottam a plafon burkolatát, a műanyag tető belső oldalán egy vékony jégréteg volt, ahol nem volt odaragasztva a szigetelés. A rétegelt lemez helyett 3 mm vastag pvc hablemezt raktam fel, ami a nedvességre nem érzékeny, viszont nagy a hőtágulása (8mm/m 100 foknál), ezért mechanikusan nem szabad rögzíteni, mert elrepedhet a furatoknál. Ezért az alu bordákra toldó profilokat ragasztottam fel 90 fokig hőálló kétoldalas ragasztóval, de még az is levált. Mondjuk az is lehet, hogy azért vált el a kétoldalas ragasztó, mert a szigetelés ráterhelt a burkolatra, és azt a súlyt már nem bírta el a napon. Mert amióta hűvösebb van újból tart a ragasztás. A "H" profilokat akár csavarral vagy szegeccsel is rögzíthetem, de a szigetelést akkor is fel kellene ragasztani valamivel, hogy ne terheljen rá a belső burkolatra.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 10:10 #50939

Én olyan Soudal habot vettem, amivel a téglákat, Ytongot, stb. ragasztják össze. XPS-t szeretnék ragasztani vele az üvegszálas tető belsejére. Hamarosan használni fogom, utána beszámolok :)
woodoopilot írta:

Mármint azzal a ragasztóhabbal, amivel a sztirol szigetelést ragasztják a falra? A rezgést bírja a ragasztóhab? Össze lehet nyomni teljesen, vagy kell valami minimális hézag a habnak?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 16 07:46 #50938

Igen, azzal a térkitöltő habbal. Mert, ha hagyom terjedni, akkor nagy lesz. Ám, ha kötés alatt nyomva tartom (és még egy kicsit oldalirányban is megmozgatom), akkor csak annyi teret tölt ki, amennyit hagyok neki. Azért szeretem, mert a kötés erős, tartós és nem kell erőlködni, hogy a két felület pontosan illeszkedjen
Próbáld ki, ragassz össze két deszkát és másnap szedd szét.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 15 23:12 #50937

Mármint azzal a ragasztóhabbal, amivel a sztirol szigetelést ragasztják a falra? A rezgést bírja a ragasztóhab? Össze lehet nyomni teljesen, vagy kell valami minimális hézag a habnak?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 15 09:24 #50934

"Ismertek olyan hőálló ragasztót, amivel a kaucsuk hablemezt fel lehet ragasztani a tetőre?"
Én minden ilyesmit PURhabbal ragasztok fel. Polisztirolt, fát, filcet, stb. Befújom, hogy mindenhova jusson, rányomom, kicsit megmozgatom és tartom 5-10 másodpercig. Eddig jól bevált
A tetőt inkább ezüstszínűre festeném. Minél fényesebbre!


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 14 22:08 #50933

Ismertek olyan hőálló ragasztót, amivel a kaucsuk hablemezt fel lehet ragasztani a tetőre?

A nyáron többnyire a napon parkoltunk, és levált a szigetelés, amit még az előző tulaj ragasztott fel. A bódé teteje sajnos áttetsző, mint a bútorszállító kocsiknál, és nagyon felmelegszik alatta a fekete kaucsuk lemez. Tavasszal le lesz festve 2K fehér festékkel a tető, akkor majd nem melegszik annyira. Ami bevált egy furgon vas tetején, az biztosan jó lesz nekem is.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 09 20:06 #50900

Köszönöm a választ mindkettőtöknek. Egyre jobban belemélyedek a dolgokba, kezdem látni, hogy itt a nagy része a munkálatoknak nem egy nagy hókuszpókusz, persze a kellő odafigyeléssel, és utánajárással. Arra az elhatározásra jutottam, hogy nekiállok kiszedni a fürdőszobában a műanyag elemeket és megfelelően dokumentálva, melyik csavar hol volt, szétkapom, és megnézem mi a helyzet. De van tennivaló még ezen kívül is a járgányon. Az első látásra szerelem kicsit elvakított:)
Tehát, ha kérdésem lenne az adott témában azt ebben a posztban tegyem fel, vagy találok e (nem találtam) erre megfelelőbb topicot?

Ma üvegszálpaplannal és műgyantával húztam egy réteget a zuhanytálcára, aztán, ha kiszedem hátulról is megerősíten egy réteggel. Így a szívárgás megoldva, végre zuhanyozhatunk is a kocsiban :D

Megköszönte: Brigi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 01 10:03 #50859

csatlakozva az előttem szólóhoz a "kis " rohadás ( felpuhulás ) egyrészt hosszú ideje fennálló vízterhelést jelent, másrészt a teljes feltárás mutatja meg, milyen messzire szivárgott el a bejutott nedvesség, és ott mit tett. Egy jól felkészült asztalos az asztalosipari munkákat erőlködés nélkül meg meg tudja csinálni a probléma ott lehet hogy tapasztalat híján elsőre a kibontásnál sokat bíbelődhet mire rájön mit hogyan fogattak be. A ragasztó és tömítő anyagok helyes megválasztásáról és használatáról nem is beszélve. Ettől függetlenül én bele mernék vágni a helyedben.
Sok sikert.MaryJane írta:

Sziasztok!

Új belépőként egy Knaus Travelerrel kezdtük a lakós pályafutásunkat, amit én nagyon megszerettem első látásra, viszont nem vettem észre vásárláskor minden hibát rajta. Talán az ujdonság varázsa, és a nem hozzáértés miatt =D>
Az aprób hibákkal, amiket majd szépen rendbehozok apránént, azzal nem is lenne semmi baj. Viszont két beázást nem vettem észre, egyet a fürdő alatt, egy tenyérnyi helyen elrohadt, illetve elöl a fülke és az építmény közötti szigetelés engedett el egy kicsit, és ott is felpuholt a padló egy kis helyen.

Mit gondoltok Ti, akiknek már van valami halovány lila fogalma arról, hogy ez mekkora munkával jár? A szervízekben elég borsos összegekről beszéltünk, amit a szakértelemért cserében is egy kicsit soknak találok. Persze első lakónk, első hibák, és első próbálkozások.

Érdemes e, akár egy jó asztalos ismerősömmel nekiugrani és szuper, odavaló anyagokkal megoldani? Vagy mindenféleképp a szervízt ajánlanátok?

Segítséget előre is köszönöm.
Üdv
Zsóti


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 szept. 01 08:01 #50857

"egy tenyérnyi helyen elrohadt"
Először is bontsd ki! Ha tényleg tenyérni az a rothadás, akkor jó. Ha már látszik a vázszerkezet, akkor az asztalos meg tudja mondani, hogy a várható munka belefér-e az ő szakértelmébe. Valószínűleg a javítás nagy része igen. Aztán lehet olyan, amivel érdemesebb gyakorlottabb mesterhez fordulni (pl. szigetelőanyagok).


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 31 19:29 #50855

Sziasztok!

Új belépőként egy Knaus Travelerrel kezdtük a lakós pályafutásunkat, amit én nagyon megszerettem első látásra, viszont nem vettem észre vásárláskor minden hibát rajta. Talán az ujdonság varázsa, és a nem hozzáértés miatt =D>
Az aprób hibákkal, amiket majd szépen rendbehozok apránént, azzal nem is lenne semmi baj. Viszont két beázást nem vettem észre, egyet a fürdő alatt, egy tenyérnyi helyen elrohadt, illetve elöl a fülke és az építmény közötti szigetelés engedett el egy kicsit, és ott is felpuholt a padló egy kis helyen.

Mit gondoltok Ti, akiknek már van valami halovány lila fogalma arról, hogy ez mekkora munkával jár? A szervízekben elég borsos összegekről beszéltünk, amit a szakértelemért cserében is egy kicsit soknak találok. Persze első lakónk, első hibák, és első próbálkozások.

Érdemes e, akár egy jó asztalos ismerősömmel nekiugrani és szuper, odavaló anyagokkal megoldani? Vagy mindenféleképp a szervízt ajánlanátok?

Segítséget előre is köszönöm.
Üdv
Zsóti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 22 17:38 #50820

Srychy írta:


Szerintem a 15V az nagyon sok, főleg, ha a töltőáram is sok.
Egy 10v-ra lemerült aksi könnyen megnyekken a töltéskor.
Én olyan töltőt választottam ami max 10A-al tud csak tölteni.
(110 Ah a fedélzeti aksim)

Nem sok a 15 V, az ipari targonca akkutöltők még 2,5V-nál is magasabb feszültségre töltik a cellákat, igaz azoknál már keringetni szokták az elektrolitot, és a szintet is automata állítja. De pl. a Panasonic AGM akkuimra rá is van írva, a 14,9V max. feszültség.
Minden processzoros töltőm 14,9-15V-nál kapcsolt át csepptöltésre, kivéve, ami az indító akkuk töltését is tudja, mert annál állítani kell, hogy csak 14,4V-ig, vagy 15V-ig töltsön. A töltőáramot természetesen vissza veszi az elektronika 14,4V fölött. A nagyon lemerült aksiknál is egészen kis áram impulzusokkal indítja a töltést egy jobbfajta töltő.

Azt még nem mértem meg, hogy a csigánkban a Shaudt Elektroblock meddig tölti a fedélzeti aksit, de majd megnézem legközelebb...

Ha nincs szükség az akkumulátor teljes kapacitására, akkor természetesen növeli az élettartamot, ha nem töltjük 100%-ra, az meg pláne, ha minél kevésbé merítjük le.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 22 06:08 #50811

woodoopilot írta:

gattila írta:
Jó aksik ezek, csak figyelni kell az elektrolit szintet, mert elég nagy a vízveszteségük. A műhelyben mindig érezni lehetett a jellegzetes sav szagot töltés közben. Igaz az én töltőim 15V-ig töltik az akkukat, kisebb feszültségnél kisebb a gázosodás is. Jól szellőző helyen ez nem gond, de zárt térbe én nem merném beépíteni.

Szerintem a 15V az nagyon sok, főleg, ha a töltőáram is sok.
Egy 10v-ra lemerült aksi könnyen megnyekken a töltéskor.
Én olyan töltőt választottam ami max 10A-al tud csak tölteni.
(110 Ah a fedélzeti aksim)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 aug. 21 22:48 #50809

gattila írta:


Jó aksik ezek, csak figyelni kell az elektrolit szintet, mert elég nagy a vízveszteségük. A műhelyben mindig érezni lehetett a jellegzetes sav szagot töltés közben. Igaz az én töltőim 15V-ig töltik az akkukat, kisebb feszültségnél kisebb a gázosodás is. Jól szellőző helyen ez nem gond, de zárt térbe én nem merném beépíteni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.