Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2008 jan. 30 11:15 #5145

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1997-es Ducató Maxi teherautóm, amiből szeretnék néha lakóautót csinálni.(Azért csak néha mert szállítani is kell valamivel.)
Kérdéseim:
-Ha menetközben nem veszem ki a válaszfalat,de a raktér be van rendezve belémköthet a rendőr?
-Ha szeretnék betenni az oldalsó tolóajtóra, és vele szembe egy ablakot kell-e valami engedély vagy nem, hisz gyárilag is létezi k ilyen.
Előre is köszönöm.
FJani.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 jan. 11 19:46 #4636

bringastomi írta:

A gondom, hogy az én kocsim ugyan gyári, de már az előző tulajok "kókányolásának" nyomai ott vannak, főleg a vezetékelésken. Azért picit megnyugtató, hogy nem okvetlenül nálam van a hiba forrása! Köszi a segítséget! Szép napot mindenkinek! :P
Nincs mit.
Vigyázz magatokra! :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 jan. 11 11:51 #4612

GaborApa írta:

Első olvasásra ugyanez a tippem volt....
A gondom, hogy az én kocsim ugyan gyári, de már az előző tulajok "kókányolásának" nyomai ott vannak, főleg a vezetékelésken. Azért picit megnyugtató, hogy nem okvetlenül nálam van a hiba forrása! Köszi a segítséget! Szép napot mindenkinek! :P


Tomika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 jan. 10 19:59 #4587

bringastomi írta:

Sziaszto! ...
Első olvasásra ugyanez a tippem volt. Főleg, ha a villanyszerelő sem talált más hibát.
De feltételezem, hogy a szerelés és telefonálgatás előtt megpróbáltad lekapcsolt kv főzővel is, és menni kellet volna a töltésnek.
Az áramerősségét mérni nem nagy dolog, és egy egyszerű műszer sem drága. pl :) link ,
de neked nem ezt kéne mérni, ugyanis ha mindent lekapcsoltál
akkor csak az akkutöltőd 0,5-1A között vehetett fel áramot a 230V os hálózatról, és ennél kisebb biztosítékokat még a kempingek sem szerelnek :oops:

(feltételezve, hogy egy fedélzeti akkud van és nem töltöd a start akksit, vagy lkegalábbis az nem volt lemerülve nagyon, hiszen éppen megérkeztél)

Nem tudom milyen villanyászt említettél, de lakóautóban érdemes végignézni az egész vezetékelést.
Találkoztunk már gyári lakóautóban olyan kókányolással (szekrényen belül), hogy aki csinálta annak meg kellett volna maradnia gyerek "csoki"nál. :x
Ott nem számoltak azzal, hogy egy szekrénybe esetleg előbb-utóbb cuccokat is pakolnak majd. #-o

A lakóautóban a 230 V nem veszélytelen.
Lakóautó építésnél azért kell, használnunk ezeket a háromvillás campigcsatlakozókat, mert ezekkel lehet elérni, hogy az áram fázishelyesen érkezzen a lakóba és akkor tud működni a Fi relé (ha van). Az életvédelmi relé ugyan nem kötelező de ajánlott.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 jan. 10 18:40 #4582

bringastomi írta:

Sziaszto! Van egy apró kérdésem, de nem akartam ezért új topicot nyitni. Tavaly nyár elején lementünk a kis családommal általam mádott horvát országba, rab szigetére. Annak rendje és módja szerint kultúráltan campingbe leparkol. áramra rácsatlakoz és heverés. de az első kv főzésnél lecsapta az ottani autómatát, és onnantól kezdve nem működött semmi. Felhívtam a villamossági szerelőmet,telefonon tartott kapcsolat alatt kikerültem minden 220 as rendszert csak a töltőt kötöttem direktre, így túléltük. Haza érve autó elvisz villamossági szerelőhöz, ot bedug a 220 ba tökéletesen működik, nem vágja le az órát. augusztus tiszató camping, történet ugyan az, autó levágja az ottani autómatát. itthon megint szerelő, az autó megint tökéletesen működik. VALAKI árulja el nekem MIIIÉRT? Lehet valahogy az áramfelvételt mérni? Hogy lehet a hiba okát(ha van) megtalálni? Köszi!
a A kempingben valószínű csak néhány amperes megszakító volt az oszlopon.Én is jártam így a régi autónkkal.Ott az elektromos bojler lőtte ki.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 jan. 10 10:52 #4571

Sziaszto! Van egy apró kérdésem, de nem akartam ezért új topicot nyitni. Tavaly nyár elején lementünk a kis családommal általam mádott horvát országba, rab szigetére. Annak rendje és módja szerint kultúráltan campingbe leparkol. áramra rácsatlakoz és heverés. de az első kv főzésnél lecsapta az ottani autómatát, és onnantól kezdve nem működött semmi. Felhívtam a villamossági szerelőmet,telefonon tartott kapcsolat alatt kikerültem minden 220 as rendszert csak a töltőt kötöttem direktre, így túléltük. Haza érve autó elvisz villamossági szerelőhöz, ot bedug a 220 ba tökéletesen működik, nem vágja le az órát. augusztus tiszató camping, történet ugyan az, autó levágja az ottani autómatát. itthon megint szerelő, az autó megint tökéletesen működik. VALAKI árulja el nekem MIIIÉRT? Lehet valahogy az áramfelvételt mérni? Hogy lehet a hiba okát(ha van) megtalálni? Köszi!


Tomika

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 24 19:37 #4102

nekem van egy eladó, a Ducato-hoz való.Az ára 10 000 ft.-az egyik tappancsot vissza kell varrni.Egy hetet használtam.
06/70 3876-156

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 23 07:35 #4100

Fittipaldi írta:

Lehet hazánkban kapni szélvédőre tapasztható takarót? 2003-as Renault Masterre
kellene és 1996-os Ducatora.
Természetesen lehet kapni. Ahogy Oldi is írta valószínűleg bármelyik lakóautóval foglalkozó cég be tudja szerezni.
Nálunk mind a két fajta autóra 17.500 Ft-ba kerül. Ebben benne van a szélvédőre és a két oldalsó ablakra való hőpaplan.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 22 23:38 #4099

Fittipaldi írta:

Sziasztok!

Lehet hazánkban kapni szélvédőre tapasztható takarót?Ha jól
tudom németül thermomatte a neve.2003-as Renault Masterre
kellene és 1996-os Ducatora.

Biztos lesz az ismert lakóautós cégeknél, ha megrendeled, - jó pénzért... #-o

Mondjuk én bármelyik barkácsáruházban kapható radiátor mögé való termo fóliából vágtam méretre. Az öntapadós tépőzár meg megtartja, oszt kész.. Fillérekből. =D>


Mindenhova odaérek, csak id

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 22 23:04 #4098

Sziasztok!

Lehet hazánkban kapni szélvédőre tapasztható takarót?Ha jól
tudom németül thermomatte a neve.2003-as Renault Masterre
kellene és 1996-os Ducatora.


Jobb az álló

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 09 21:11 #4020

köszönöm, nekem t2-be kell, de a mechanikája ott is ugyanaz. Köszönöm a tanácsokat. Szétnézek először, hátha készen is lehet kapni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 09 15:47 #4017

bazsa írta:

sziasztok, kisbusz hátsó ülését szeretném átalakítani, úgy hogy vízszintes helyzetbe le tudjam dönteni az üléseket. Kellene egy speciális fém vasalat ehhez, de sehol sem találok ilyet. Tudna valaki segíteni. Esetleg valami ötletet adni ahhoz, hogy lehet ülést ággyá alakítani, hogy a ülés funkciója is használható legyen. Köszönöm
Ahogy utazó67 is mondja, a vasalat neve kétszer kattanós rekamié vasalat.
Az alábbi linken találsz egy T3-ba való ágy készítéséről képet, valamint a vasalatról egy képet, hogy hogyan is néz ki.
T3 lakóautó ágy


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 09 15:08 #4016

Szia bazsa.Ha egyre gondolunk,akkor a megoldás rekamié csuklopánt.Kárpitos boltban lehet beszerezni.De vigyázz,nem kis átalakitás.Üdv. [-X


"Nem a célállomás miatt utazunk,hanem hogy úton legyünk."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 nov. 09 14:07 #4015

sziasztok, kisbusz hátsó ülését szeretném átalakítani, úgy hogy vízszintes helyzetbe le tudjam dönteni az üléseket. Kellene egy speciális fém vasalat ehhez, de sehol sem találok ilyet. Tudna valaki segíteni. Esetleg valami ötletet adni ahhoz, hogy lehet ülést ággyá alakítani, hogy a ülés funkciója is használható legyen. Köszönöm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 ápr. 17 00:24 #2839

c-a-b-a írta:

Többit majd Martfün üdv mindenkinek csaba

Várjuk :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 ápr. 17 00:20 #2838

zsuzsa írta:

Örömmel láttam, hogy :lol:

Jo volt olvasni Zsuzsa irását. Sok emléket ébresztett bennem.
A 80 as évek elején amikor Volga kombi volt a lakom ( volt abba minden kinyithato mandzárt szoba, tusolo, stb ) a Cote Azuron a kempingbe töbszöri betüzés után " V O L G A" kijavitott a recepcios " Á volgvágen ost blok no gut sprechen deusch " De én nem voltam olyan szerencsés mikor a válto csapágy tönkre ment mondták cirilbetüs csapágy legközelebb a vasfüggöny mögöt van. Majd elmesélem hogylehet töröt csapágyal hazajönni.
Vagy mikor a fejlödés már egy Barkasban volt mérhetö és megkaptuk a 3 évente esedékes 30 napos nyugat europai kiutazási engedélyt. Magyar országot Röszkénél elhagyva a határör megkérdezte hova megyyünk? Számomra természetes volt hogy a lejárando 10 ország közül az utolso várost mondom. Igy büszkén mondtam Londonba. Hát igen kikerekedet a szeme és felajánlotta hogy van bent az irodában egy europa térkép ha akarom nagyon szivesen odaadja hogy átnézzem. Ez a lako is töbször probára tett de a jo magyar mindenre felvan készülve kifogni nemtudott rajtunk megcsináltuk az utat. Riekába kezdte ott a függö csapszeg golyos kosara tört porrá. Ezen az uton Monte Carloba gondoltam nekem kell egy kis kár öröm és megáltam a casino elött ( akkor még 45 fokba lehetett a bejárat elött megálni) ezután a két ütemüt nagygázzal szivatoval leállitottam. miután füstbeborult minden kiszáltam és oda adtam a kulcsot a parkolosnak hogy vigye el. Nem lett sikere. Azzal kezdte hogy beült és elöre akarta huzni az ülést de az ülésnek nem volt háttámlája mert akkor nem fért volna be a tartalék motor a hátam mögé ami egy szivaccsal volt letakarva. miután elöre huzta az ülés támla helyett a szivacsot nagyon nem értette mijen technika az aminek ott a motorja. Az inditással sem volt sikere de annál nagyobb volt a füst.
Többit majd Martfün üdv mindenkinek csaba

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 ápr. 16 15:37 #2819

ilyesmi story nekem is volt a neoplannal
franciaországban, történt, hogy a fék levegót tároló tartályról letört a csatlakozás egy rosszúl sikerűlt Y fordulás után
szinte fék nélkül, majdnem csak retarderrel bekecmeregtünk egy kamion szervízbe (26 tonna)
a szervízesek azonnal katalógusokat szedtek elő, és nagy futkosás és telefonálgatás közepette kiderűlt, hogy csak rendelésre van alkatrész
12-en laktunk a buszban, nekünk nem ajánlották fel sem az udvart, sem a vizesblokkot :)
(pedig nagy örömünkre a szomszédos supermarketben 70FT volt egy doboz hideg Kronenburg sör... a lányoknak meg is lett a délutáni programjuk) :)

más nem maardt, kértünk egy fűrészlapot kezdetnek
egy idő után, már teljesen szabadon mozoghattunk a szervízben, elmonták milyen szerszám merre van, leültek, és nézetk minket
a végén pont annyi menet tartott, mint ha újat tettünk volna be
a végén lemeózták, majd nevetve elmesélték, hogy egyszer láttak egy román turistabuszt egy parkoloban, ahol a 2 sofőr éppen a váltót szerelték le a buszról, amiben valamit javítaniuk kellett

nevetve mondták, hogy mi, kelet europaiak mikre nem vagyunk képesek :)

a kényszer... ugyebár? :)

még lenne náhány kaland, de azt inkább a lent említett pia mellett egyszer ;)

ja, és ez nem vicc ;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 febr. 16 20:41 #2314

zsuzsa írta:

Örömmel láttam, hogy .... :lol:

Leírásodat végigolvasva két dolog jutott eszembe:
1. Azt (is) szeretem a lakóautózásban, hogy sokszor adódnak olyan feladatok melyeket meg kell oldani, és ehhez többnyire szükség van némi leleményességre is.
2. Hallottam egy mondást (amit állítólag nem is magyarok találtak ki, és ha így van, pláne büszkeséggel tölt el), hogy "A Magyar bármit meg tud javítani, ha van kéznél egy darab drót és egy kis szigetelőszalag." =D>

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 febr. 15 21:13 #2313

Örömmel láttam, hogy nem csak mi épitgettünk különbőző csodákat, pl. URAL, busz stb.
A lényeggel kezdem, az uram a "ficsor" enyhén szólva nem egy barkács típus, ha bármit kell a lakásban, kiválóan megmagyarázza, hogy az miért nem olyan egyszerü, de közvélemény kutatásaim szerint ez általában jellemző a férjekre.
Az enyém súlyosbitva van, azzal, hogy szerinte neki ez a foglalkozása (már mint a megmagyarázás), miután közlöm, hogy ezt kizárólag az egyetemen gyakorolja, de folyton próbálkozik itthon is.
Lényegre térve kezdettől az utazás volt a fő mániánk, amit főleg anyagilag nem nagyon engedhettünk meg magunknak, akkor még úgy gondoltam, hogy fiatalság felelőtlenség, később már ez a mentség sem volt (van) meg, viszont e nékül teljesen "gürc az élet" számunkra.
Szóval kezdettől irigyeltük a lakóautókat, akkoriban még nem volt olyan sok, de közülük elég sok Volkswagent és egyéb igy-úgy beépitettet is láttunk.
Aztán egyszer úgy adódott, hogy az én kocsimat totálkárosra törték, ekkor úgy döntöttünk, hogy venni kell valamit, amiből lakó lesz.
93-ban nem volt túl nagy választék (abból a pénzből).
Igy lett egy Latvijánk, ha tudod mi az, akkor már nem vagy túl fiatal :lol:
Hamarosan kiderült, hogy Lala (az uram) kapott egy ösztöndíjat Írországba, ahova persze a lakósitott Latvijaval akartunk menni.
Mivel itt bérházban lakunk, hazámba mentünk, Győrbe, ahol udvar, műhely, szerszámok, apám által évtizedeken át gyűjtött akármik, sok mindenhez értő segítség, az öcsém, állt rendelkezésünkre. Itt két hét alatt építettük meg a fotóalbumban megtekinthető akármit.
Volt aki azt mondta, hogy ezzel legfeljebb a szomszéd faluig menne, a határon is "érdeklődve" néztek meg bennünket a fináncok, akkor még nagyon kérdezgették az úticélt, stb.-t #-o
Néhány Latviás élmény.
Eljutottunk Írországba, visszafelé Skócián át jöttünk (lásd "élménybeszámolók") ahol a szokásos szakadó esőben, a világ végén, ablaktörlő motornak annyi.
Keresgélés: szerelő, nem tud ilyet, tipp falu túlsó vége, Kurt a "német" neki mindene van.Kurt meglett, tényleg mindene volt, talált egy Lada ablaktörlő motort, eljött velünk a szerelőhöz hosszan dumáltak, rávette, hogy csináljon belőle valamit, nem nagyon akart de nekiállt, néhány óra, sok káromkodás, asszony közben háromszor telefonált neki, de MEGCSINÁLTA, egész további úton működött, nem kért egy fillért se (SKÓT!), üveg bor, Kurtnak is, örültek, mi is.
Örökös tanulság, mindig betartjuk, légy kedves !, és mindig legyen nálad néhány üveg jó bor !
Köv.,szintén Skócia világ vége után 2 km-rel falu, beáll a hátsó kerékagy csapágy ( ne felejtsd Latvija - Skócia ).
Szerelő megállapítja, hogy a csapágyház is tönkre ment, majd közli, hogy sajnos, csak a legközelebbi kisvárosban tud esztergáltatni. Közben valamilyen ? katalógusban a cirill betűs jelzésű csapágyat !!! megkeresi, és megrendeli a megfelelő méretet.Mivel látja, hogy ebben lakunk, felajánlja, hogy maradjuk itt, a műhely udvarán, használjuk a vizesblokkot, és az ügyfélvárót is, másnap kocsi megszerelve, mivel nem volt elég készpénzünk, be kellett mennünk a városba, én felajánlottam addig egy útlevelet, ezen nagyon csodálkozott, hogy minek az, visszajöttünk, fizettünk + üveg bor, majd tovább. Az alkatrész és szerelés a kocsi életében kitartott.
Élmény még volt bőven, hiszen utána megjártuk vele az Alpok összes "rendes" és nem ajánlott hágóit is, ezen kívül, a Pireneusokban dettó, Andorrából indulva, cikk-cakkban a nyugati oldalig, többször is.
Ezen kivül több országot, Portugáliáig bezárólag ahol 2 hónapot csavarogtunk.
Ott nagyon érdekes kemping bejelentkező lap van, csomó kitöltendő rublika, pl. kocsi tipusa, ennél egy idő után, miután egy kempinges "levolkswagenezte", maradtunk ennél, aminek később a többi nagyon örült.
Másik fontos rublika a lakhely, ez a magyar útlevélben nincs, így lakcímnek több dolog szerepelt pl: "BM Központi Hivatal", ez valahol benne van az útlevélben.
Portugáliában történt: hogy kell tönkrement kempingszék alumínium drótjából kéziféket csinálni ?- cimü jelenet :roll:
Az eset egy gyönyörű halászkikötő parkolójában történt, vasárnap délelőtt, helyi népesség sétányán, ünneplőben templom után #-o , már mint a lakosság.
Parkoláskor kéziféket behúzva az a Lala kezében maradt.
Kézifékkar és a bovden közötti pálca elszakadt, tehát szerelés.
Megjegyzem, hogy általában sok szerszám, és egy negyed kocsira való alkatrész jött velünk a hosszabb utakra, plusz Lala már kiválóan szerelte addigra.
A kempingszék előtte ment tönkre, a két kiváló merevitődrótot nem dobtuk el ! [-X
Igy a kikötőben található vasbólyát üllőnek használva, Lalám ügyesen pótolta az alkatrészt, a helybéliek udvarias érdeklődésétől kisérve :lol:
Ha bárki ezt végig olvasta, hálásan köszönöm a türelmét, további részletek esetleg (némi pia után) a legközelebbi tálálkozón.
Ez csak vicc, ne féljetek :lol:


zsuzsa

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2007 febr. 13 20:48 #2310

GaborApa írta:

Jó is az, ha van egy szőke is a háznál, különben csak az építgetés maradna és sosem lenne utazás. :lol:
Na meg az sem utolsó dolog, ha a fürdésre útközben is meg van a lehetőség. :wink:
Igen van fürdőszoba, Wc,konyha és minden amit fontosnak tartottunk, bár a tapasztalatunk még nem olyan sok mert a neveltetésünkből sajna kimaradt a campingezés/szülőknél már megreklamáltuk a dolgot :x /.Véletlen cseppentünk bele, és egyből beleszerettünk, amint haza jöttünk tudtuk, hogy végünk.
Elkeztünk lakóautokat nézegetni....nézegettünk.....és tudtuk, hogy egyszer nekünk is lesz, de addig is gyűjteni szerettük volna a tapasztalatot és vettünk egy kis lakókocsit.Nem becsülöm le, mert ez is csodálatos nyaralásokat jelentett, de nagyobb szabadságra ......és egy lakóautóra vágytunk.Aztán májusban haza állitott a párom egy furgonnal, hogy idén ezzel fogunk menni.Nagy lelkesedéssel kimentünk személyautóval ausztiába ablakokért, szerelvényekért...., megvettük nagy szeretettel bepakoltunk és indultunk illetve indultunk volna haza, mert az addig kifogástalaniul müködő autónk meg se nyekkent.Ez már délután 5-kor volt az osztrák szerelők 5-kor már nem dolgoznak, mondták majd holnap.Telefon haza a saját szerelőnek.Hosszas kommunikáció után kiderült, hogy az elektromos ac adta meg magát.Szerelő útnak indult új ac-val. Ez a kis kitérő nem tartozott a költségkimélő kategóriába/De már voltak szép ablakaink/És még akadályok tömegén gázoltunk át-nem hiszem ha nem velünk történik- de szépen haladt az épités.Szegény párom annak örült ha nem látott/mert amikor igen akkor mindig volt egy remek ötletem?! #-o /De közreműködésem ellenére elkészült és a már leirt módon elindultunk.A lelkesedés azóta is töretlen a lakóautó családtaggá vált.Bár mostanában egyre nagyobb erővel jelzi a család többi tagja, hogy Ők is jönnének.......szegény István épithet egy nagyobbat :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.