Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2010 márc. 01 22:20 #20648

:lol: Üdvözöllek a klubban! :smt039 Itt én vagyok az egyik (talán az egyetlen) olyan aki egyáltalán NEM ért lakóautó építéshez, ezért majdnem első hozzászólóként nézd a jószándékot. :oops:
mikrohelikopter írta:

...
alapvető megoldandó problémáim:
-olcsó használt szervízajtót honnan tudok venni, Ebay-t folyamatosan figyelem.
Próbáld meg itt mikrohelikopter írta:
-melegvíz bojlert nézegetek, lehet kapni FÉG gázüzemű kéményest, és annélküli kivitelben 15 L-est. nem gyári lakóautó bojler, de újonan csak 30000. Szerintem a célnak megfelel, vagy nem?
Szerintem nem igazán, de ehhez a Többiek jobban hozzá tudnak szólni. Ez nem túl olcsó segítségmikrohelikopter írta:

Nagyon sok sikert kívánok a kivitelezéshez.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 01 22:11 #20647

mikrohelikopter írta:

Üdv tapasztalt lakóautósok. A jelek szerint csatlakozom kicsiny családotokhoz, ha megengeditek. Szóval van egy öreg, már 13 éve nálam szolgáló Ford Tranzitom. Sokat küzdöttünk együtt, sosem hagyott cserben.Most feleslegessé vált, el nem adom, mert többet ér, mint amennyit kapnék érte. Szóval lakóautó lesz...
Szép kihívás, nagy kaland.
a helyzet a következő: 9 személyes a tranzit és az is marad.4 ülést hagytam bent, valamint 3 fekhelyet tervezek egyenlőre. a fejmagasság alatti kiépítést mobilra szeretném, hogy igény esetén átalakítható legyen 9 személyesre. Univerzális. Ez tovább bonyolítja a helyzetet. Csütörtökön megy az asztaloshoz árajánlatra, kíváncsi vagyok a butorozás mit kostálhat.Nos ez a mobilitás további nehézségeket indukál. Megvan a fürdőm összehuzható fala, holnap készítem a szendvicspanel határoló falakat, és a tusoló tálca behelyezést.Megvan a trumatic 2800-as állófűtés, azt valahova olyan helyre szerelném, ami állandóra marad. mivel ez az első ezirányú munkám, minden segítséget, jótanácsot szívesen veszek, és meg is fogadok!
alapvető megoldandó problémáim:
-olcsó használt szervízajtót honnan tudok venni, Ebay-t folyamatosan figyelem.
-melegvíz bojlert nézegetek, lehet kapni FÉG gázüzemű kéményest, és annélküli kivitelben 15 L-est. nem gyári lakóautó bojler, de újonan csak 30000. Szerintem a célnak megfelel, vagy nem?
Hova lenne praktikus rakni a víztartályt?
No elsőre ennyi!
Szép napot!
Tilla

itt tartok
Szia!
Nemes elhatározás amibe belefogtál. =D>
A FÉG gázbojlert nem igazán ajánlanám!!!Ezek nem zárt égéstérrel rendelkező készülékek!!!!!Életveszélyes a lakóban üzemeltetni ezeket!!!Igaz hogy van beépített CO figyelő, ami leállítja az üzemelést ha kritikus szintet ér el a környező légkörben a CO, de gondolj csak bele, ezeket több száz köbméteres légtérrel rendelkező lakásokba tervezték.Ezzel szemben a kocsiban 10-12 köbméter áll a rendelkezésedre. Pillanatok alatt elfogyhat az oxigén.A lakós készülékek teljesen zárt égéstérrel rendelkeznek, és külső levegőt szívnak be az égéshez.Nem véletlenül olyan drágák.Szóval a válasz a kérdésedre a "vagy nem".
A víztartályt álltalában belülre a padlóra, míg a szennyvíztartályt kivülre a padlólemez alá szokták elhelyezni.
Szervízajtót nézd meg a lakókocsibontóban Érden.Elöbb utóbb csak lessz nekik.
Még egy észrevérel.A kocsid körbe rengeteg üvegfelülettel rendelkezik.Mivel az üveg rossz hőszigetelő, ezért javasolnám a nem használt felületek elszigetelését.Ja és a belső fém felületek is ahol csak lehet szigeteld, kárpitozd.
Jó munkát! Nemo


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 01 20:36 #20644

Üdv tapasztalt lakóautósok. A jelek szerint csatlakozom kicsiny családotokhoz, ha megengeditek. Szóval van egy öreg, már 13 éve nálam szolgáló Ford Tranzitom. Sokat küzdöttünk együtt, sosem hagyott cserben.Most feleslegessé vált, el nem adom, mert többet ér, mint amennyit kapnék érte. Szóval lakóautó lesz...
Szép kihívás, nagy kaland.
a helyzet a következő: 9 személyes a tranzit és az is marad.4 ülést hagytam bent, valamint 3 fekhelyet tervezek egyenlőre. a fejmagasság alatti kiépítést mobilra szeretném, hogy igény esetén átalakítható legyen 9 személyesre. Univerzális. Ez tovább bonyolítja a helyzetet. Csütörtökön megy az asztaloshoz árajánlatra, kíváncsi vagyok a butorozás mit kostálhat.Nos ez a mobilitás további nehézségeket indukál. Megvan a fürdőm összehuzható fala, holnap készítem a szendvicspanel határoló falakat, és a tusoló tálca behelyezést.Megvan a trumatic 2800-as állófűtés, azt valahova olyan helyre szerelném, ami állandóra marad. mivel ez az első ezirányú munkám, minden segítséget, jótanácsot szívesen veszek, és meg is fogadok!
alapvető megoldandó problémáim:
-olcsó használt szervízajtót honnan tudok venni, Ebay-t folyamatosan figyelem.
-melegvíz bojlert nézegetek, lehet kapni FÉG gázüzemű kéményest, és annélküli kivitelben 15 L-est. nem gyári lakóautó bojler, de újonan csak 30000. Szerintem a célnak megfelel, vagy nem?
Hova lenne praktikus rakni a víztartályt?
No elsőre ennyi!
Szép napot!
Tilla

itt tartok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 febr. 18 18:09 #20429

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 21:27 #19486

ggerg írta:

Sziasztok,
Egy szuszra végigolvasva az egész topikot még mindig maradt bennem jónéhány kérdés.

Helyzet:
-évek óta nincs autóm, viszont most venni fogok egyet és átalakítom/átalakíttatom/készen megveszem hosszú utazásra&benne lakásra 2 emberre
-minderre van/lesz max 1millió magyar kreditem (igen tudom, hogy kevés - viszont ennyi van/lesz és nincs szükség full komfortra)

Ami kellene:
- egy magas és széles gép (régi Transit-ra vagy Transporter-re gondoltam, ami ha jól meg van bütykölve nem romlik, alkatrész pedig mindenhol és olcsón van hozzá)
- mosogató, hűtő , gáztűzhely, lehajtható ágy, beépített szekrények


Kérdéseim:
-érdemes-e külföldről behozni? (hogyan kell lepapírozni?)
-milyen költségek vannak teherautóból átalakításkor?
-milyen szabályokra kell figyelni az átalakításkor? (válaszfal, övek, székek, ablakok...akármi)
-van-e tippetek más típusra? (a fenti 1MM-ós keretet és a megbízható működést figyelembe véve)
-jobban járok vajon, ha már készen veszem és azt toldozgatom?
-tudtok-e ajánlani olyan linkeket, ahol esetleg nem széthajtott teherfurgikat találhatok?
-van valahol olyan hely, ahol jól megcsinált lakóautókat lehet megnézni ötletekért?

Előre is köszi mindenkinek
Helló!
Tegnap találtam egy '91-es Ducatot 800000kemény forintért egész korekt kinézetű, és a beépítetsége is megfelel az általad kivántaknak.TAlán érdemes lenne megnézned.Magyar okmányokkal rendelkezik.240000km-t futott(hírdetés szerint)Ha Attilát megkéred biztos megnézi neked hogy érdemes-e belenyúlni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 19:25 #19479

reprodesign írta:

Ó ne vedd magadra :lol: vagyis a T3-ra.Tudod nekem is tipusfüggőségem van... :lol: :2010_igen_pacsi.gif

Tudom, tudom de nem lehetett kihagyni. :lol:
GaborApa írta:
nem is csúnya
:lol:

Nem hát. :lol:
somacsek írta:
:ny :2010_rohog.gif

:smt208
reprodesign írta:
Na mivan megtaláltatok??? :2010_nem_gyur.gif

Kellett neked kikezdeni a kicsi sárgával. :lol:


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 15:43 #19473

somacsek írta:

:ny :2010_rohog.gif

Na mivan megtaláltatok??? :2010_nem_gyur.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 15:13 #19470

GaborApa írta:

nem is csúnya
:lol:

:ny :2010_rohog.gif


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 15:07 #19469

nem is csúnya
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 14:23 #19466

Kerti írta:

:smt208
Köszi! :2010_rohog.gif

Ó ne vedd magadra :lol: vagyis a T3-ra.Tudod nekem is tipusfüggőségem van... :lol: :2010_igen_pacsi.gif

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 12:43 #19463

reprodesign írta:

"kicsi,sárga,csúnya de a miénk"
:smt208
Köszi! :2010_rohog.gif


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 jan. 23 11:00 #19459

Battila írta:

Üdv!

Most nem magamnak néztem kocsit. Csak a döntésben segítettem.
Szóval megnéztem.
Az árábol kiindulva nem sok jót vártam a kocsitól, de kellemesen csalódtam.
Kívülről a kocsi egész jól néz ki.Vannak apró hibák, de ezek javíthatóak.Pl. volt a jobb hátsó sarkánál egy sérülés. Javították, de kell még vele foglalkozni.A jobb oldali nagy ablakszárny hiányzott, egy sima barna plexivel pótolták. Ennek pótlása már egy kicsit húzósabb, de nem reménytelen. Alulról a padlón is vannak apró rohadások. Főleg a hátsó kerékdobok környékén.
Kevés munkával teljesen rendbehozhatóak a hibák.
Belülről már lehangolóbb volt a látvány. Szalagparkettával volt leburkolva a padló. Ez nem jó jel, mert ápol és eltakar.
Aki csinálta elég lelkes volt, mert a bútorok nagyrészét kiszerelte és faltól falig burkolt.
A korából eredően a kocsi belseje egy kicsit gondolom megszürkült, ezért a gazdi megpróbálta kicsit feldobni. Fehér tapétával kitapétázta az egész kocsit. Itt ott már jött is le.A bútorajtókra fabetéteket ragasztott. Nem valami szépen.
A szivacsokat átkárpítozták.
Szerkezetileg,és műszakilag egyébként a kocsi rendben volt. Minden készülék működik.
A próbaúton a kocsi teljesen jól ment, a váltó rendben, motor jól húz. A futómű kicsit elhúzott balra, de szerintem egy futómű állítás megoldja a problémát.

Összegezve szerintem a kocsi megérte az árát, de kell rá költeni.
Igy átnézés után a leendő gazdi már nem zsákbamacskát vett. Tisztában volt a várható munkákkal, és remélem a döntésben is segítettem.
Az alkut már nem tudtam megvárni, de szerintem az üzlet létrejött.

Üdv Attila

Köszi a tájékoztatást.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 06:54 #19451

LMC írta:

Korrekt volt az ár, de úgy nézki, mintha eladásra készítette volna fel :wink:

András

Ár-Érték arány! Aki megvette boldog lehet.Tudod"kicsi,sárga,csúnya de a miénk"
Amikor megvettük a C-25-t két napig nem tudtam magamról olyan boldog voltam és azóta is.
Remélem megtalál minket és mi is megnézhetjük.
Amúgy pedig javítgatni sem utolsó kikapcsolódás. :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 23 00:58 #19448

Köszi a leírást Attila a Hymerről.Végül is ez nem rossz egy korosabb lakótól.
A Vanett valóban nem túl nagy és kompromiszumokat kell kötni ha lakót akarsz faragni belőle, de mivel szük a projekt likviditási kerete, és nincs igény a teljes komfortra, ezért lehet alternatíva egy kisebb furgon.Sokan hajtanak VW-eket, és azok sem nagyobbak, mégis szeretik a gazdik őket.Az tényleg igaz, hogy erőtlen és lassú a Vanett.A fogyasztása viszont 8-10 liter között tartható.
Láttátok az '52-es Opel Blitz hírdetését a Hazsnáltautó.hu -n?Kicsit romos és lelakott, de nagyon szép gépezet.Felrakom a fotóalbumomba a képeket, nézzétek meg! :smt039 Nemo


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 22 21:28 #19447

Battila írta:

Üdv!

Most nem magamnak néztem kocsit. Csak a döntésben segítettem.
Szóval megnéztem.
Üdv Attila

Korrekt volt az ár, de úgy nézki, mintha eladásra készítette volna fel :wink:

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 22 21:11 #19446

Battila írta:

Üdv!

Most nem magamnak néztem kocsit. Csak a döntésben segítettem.
Szóval megnéztem.
Az árábol kiindulva nem sok jót vártam a kocsitól, de kellemesen csalódtam.
Kívülről a kocsi egész jól néz ki.Vannak apró hibák, de ezek javíthatóak.Pl. volt a jobb hátsó sarkánál egy sérülés. Javították, de kell még vele foglalkozni.A jobb oldali nagy ablakszárny hiányzott, egy sima barna plexivel pótolták. Ennek pótlása már egy kicsit húzósabb, de nem reménytelen. Alulról a padlón is vannak apró rohadások. Főleg a hátsó kerékdobok környékén.
Kevés munkával teljesen rendbehozhatóak a hibák.
Belülről már lehangolóbb volt a látvány. Szalagparkettával volt leburkolva a padló. Ez nem jó jel, mert ápol és eltakar.
Aki csinálta elég lelkes volt, mert a bútorok nagyrészét kiszerelte és faltól falig burkolt.
A korából eredően a kocsi belseje egy kicsit gondolom megszürkült, ezért a gazdi megpróbálta kicsit feldobni. Fehér tapétával kitapétázta az egész kocsit. Itt ott már jött is le.A bútorajtókra fabetéteket ragasztott. Nem valami szépen.
A szivacsokat átkárpítozták.
Szerkezetileg,és műszakilag egyébként a kocsi rendben volt. Minden készülék működik.
A próbaúton a kocsi teljesen jól ment, a váltó rendben, motor jól húz. A futómű kicsit elhúzott balra, de szerintem egy futómű állítás megoldja a problémát.

Összegezve szerintem a kocsi megérte az árát, de kell rá költeni.
Igy átnézés után a leendő gazdi már nem zsákbamacskát vett. Tisztában volt a várható munkákkal, és remélem a döntésben is segítettem.
Az alkut már nem tudtam megvárni, de szerintem az üzlet létrejött.

Üdv Attila

minden bizonnyal, mert a hirdetést levették.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 22 21:03 #19445

LMC írta:

Ezekszerint megvetted :smt217

András

Üdv!

Most nem magamnak néztem kocsit. Csak a döntésben segítettem.
Szóval megnéztem.
Az árábol kiindulva nem sok jót vártam a kocsitól, de kellemesen csalódtam.
Kívülről a kocsi egész jól néz ki.Vannak apró hibák, de ezek javíthatóak.Pl. volt a jobb hátsó sarkánál egy sérülés. Javították, de kell még vele foglalkozni.A jobb oldali nagy ablakszárny hiányzott, egy sima barna plexivel pótolták. Ennek pótlása már egy kicsit húzósabb, de nem reménytelen. Alulról a padlón is vannak apró rohadások. Főleg a hátsó kerékdobok környékén.
Kevés munkával teljesen rendbehozhatóak a hibák.
Belülről már lehangolóbb volt a látvány. Szalagparkettával volt leburkolva a padló. Ez nem jó jel, mert ápol és eltakar.
Aki csinálta elég lelkes volt, mert a bútorok nagyrészét kiszerelte és faltól falig burkolt.
A korából eredően a kocsi belseje egy kicsit gondolom megszürkült, ezért a gazdi megpróbálta kicsit feldobni. Fehér tapétával kitapétázta az egész kocsit. Itt ott már jött is le.A bútorajtókra fabetéteket ragasztott. Nem valami szépen.
A szivacsokat átkárpítozták.
Szerkezetileg,és műszakilag egyébként a kocsi rendben volt. Minden készülék működik.
A próbaúton a kocsi teljesen jól ment, a váltó rendben, motor jól húz. A futómű kicsit elhúzott balra, de szerintem egy futómű állítás megoldja a problémát.

Összegezve szerintem a kocsi megérte az árát, de kell rá költeni.
Igy átnézés után a leendő gazdi már nem zsákbamacskát vett. Tisztában volt a várható munkákkal, és remélem a döntésben is segítettem.
Az alkut már nem tudtam megvárni, de szerintem az üzlet létrejött.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 22 10:06 #19412

Battila írta:

Üdv mindenkinek!

Ha minden igaz, holnap megyek megnézni ezt a kocsit.

Ha valakit érdekel leírom mit láttam.

Üdv attila

Ezekszerint megvetted :smt217

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 21 19:26 #19402

EdGaR írta:

Sok autó alkatrészt rendelelek a munkámhoz kapcsolódóan beszállítóktól. Szerintem nem nagyon van elérhetetlen utángyártott cucc hozzá:
Azt nem vitatom, hogy lakóautónak nem a legalkalmasabb.

az alap nem volna rossz, mert strapabíró, szívódízel motoros, csak a felépítmény kicsi hozzá. :)

én is felkaptam a fejem a "nincs hozzá utángyártott alkatrész" szavakra, azért néztem a tájékozódás miatt általam leggyakrabban látogatott oldalakon.

mindenesetre van, nem olcsó (mert a gyári árakhoz igazítják az utángyártottakét), de cserébe ritkán kell bele... :)
legalábbis én azt tapasztaltam...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 jan. 21 18:45 #19397

fischer írta:

hm...
a meteor és a fridcar netes oldalán találtam a vanette cargohoz utángyártott alkatrészeket...

Sok autó alkatrészt rendelelek a munkámhoz kapcsolódóan beszállítóktól. Szerintem nem nagyon van elérhetetlen utángyártott cucc hozzá:
Azt nem vitatom, hogy lakóautónak nem a legalkalmasabb.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.