Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2010 márc. 02 20:14 #20682

mikrohelikopter írta:

Kísérlet megvolt.
Egy 220-as 1000w-os vízforralóba 900 ml vizet forraltam fel, és lemértem 3 perc 30 sek volt.
Tehát 40 fokra 84 sec alatt melegítette. csak 160 w-os fűtést használva 6,6 szor annyi idő (1000/150), tehát közel 9, 3 perc kell kb 1 liter víz felmelegítésére 40 c-ra. 15 liter 15 ször annyi, theát az kb 2 és negyed óra.
Az nem kevés.28Ah fogyasztottam el 1 felfűtéssel.Mondjuk az az energia részben ingyen van...
Jól számoltam?
Tilla


Az én ötletem az más lenne.
Ha nyaralásra kell, a tetőre tennék egy sötét tartályt, nem drágán beszerezhető.A szivattyút mindenképp autómatát ajánlanák szerintem a legolcsóbb extra, ami nagyon hasznos. A szivattyú nem őrült nyomáson üzemel ezért nem kell komoly tartály,az alsó részre bekőtőd a hideget, a felsőre az elmenő meleget, szokványos háztartási bojler utánzat.A melegítést bízd a napra megoldja. MI sokszor megoldottuk : sötét 20 literes kanna a tetőre és slaggal levezetve egy kézi öntözőfejjel[nyomókaros] zuhanyoztunk volt mikor túl meleg is volt.Nem tudom mit fogyaszt de nem is érdekelt. Mindenesetre biztonságos is.
DEP76


4

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 20:08 #20681

Kicsit szégyenlem magam a megjegyzésemért és lehet, hogy ezért sokan meg fognak haragudni rám, de ez olyan mint egy paródia 8O
Én nagyon-nagyon tisztelem klubtársaimat akik saját ötletükből újítanak fel és már felújították saját lakóautóikat szinte a nulláról. Egy kissé komikusnak tartom, hogy a víz felmelegítésében - az alább jószándékú hozzászólásokból - egy merülőforraló ötletet tartasz a legmegfelelőbbnek. #-o Biztos vagyok benne, hogy a sok segítő klubtársam rendelkezik még sok költségkímélő ötlettel és abban is biztos vagyok, hogy a segíteni akarásban nem található szemernyi sznobizmus sem. Ez csak az én véleményem és lehet, hogy egyedül vagyok vele.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 19:15 #20679

Kísérlet megvolt.
Egy 220-as 1000w-os vízforralóba 900 ml vizet forraltam fel, és lemértem 3 perc 30 sek volt.
Tehát 40 fokra 84 sec alatt melegítette. csak 160 w-os fűtést használva 6,6 szor annyi idő (1000/150), tehát közel 9, 3 perc kell kb 1 liter víz felmelegítésére 40 c-ra. 15 liter 15 ször annyi, theát az kb 2 és negyed óra.
Az nem kevés.28Ah fogyasztottam el 1 felfűtéssel.Mondjuk az az energia részben ingyen van...
Jól számoltam?
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 18:55 #20677

útban a melóban filóztam az ügyön és megpróbáltam megfogalmazni a melegvíz igényünket.
Szóval naponta egyszer kell melegvíz, kb 15-20 liter, az hideg vízzel keverve elég lesz.
A hajómon van egy fekete melegvizes tömlő, napon 70 fokos vizet produkál, az is besegíthet.
3-an vagyunk, de abból 1 még törpe.
Kell nekem ehhez gáz?
És ha így produkálnám?
Az istenért nem tudok képet feltenni, avassatok be a varázslatba... nekem a kép sehogy se áll össze, így link:
12 voltos fűtés regulátorral
síma 12 V-os melegítő.
Szóval az első egy 60 w-os melegítő, a második az 150 w-os.
Ez azt jelenti, hogy ha jól számolok 12 A körül vesz fel a nagyobb, egy 80 Ah-ás board aksival 7 órán keresztül mehet.
A kérdés az, mennyi idő alatt melegíti fel a kb 15-20 liter vizet.
nekem a nagyobb szimpibb, csak ahhoz nincs hőfokszabályzó, azt még ki kell valahogy okkumlálni.
Ha jól leszigetelném körbe a tartájt akkor nem veszne el a hő se.
Ha mondjuk 30 perc alatt felnyomná a vizet, akkor legfeljebb azidőre beindítom a motort, 13-15 A plusz tuti van még a generátornak. CSak ezt nem tudom, hogy mondjuk 60 fokra mennyi idő kell?
Tapasztalat, gondolat?
Ezesetben két külön tartály kell, egy a nagy főtartály, ami produkálja a hideg vizet, és amiből töltöm a második kisebb melegvzes tartályt. akárhogy számolom, legalább 2 szivattyú kellés akkor még kell egy kapcsoló, irányváltó, amivel eldönthetem, hogy a melegvizes tartályt töltöm a főtartályról, vagy a csapra megy a hideg víz.
Jól gondolom, vagy van egyszerübb?
ha a nyomásos szívattyúval csinálnám, akkor elég lenne egy, de akkor a melegvíz tartályt nyomásállóvá kell tennem, ami nem egyszerű, szerintem.
Van tapasztalata valakinek, mennyi idő alatt melegíti fel 15 l vizet 150 w?
Kísérlet indul, most el.
Szép estét mindenkinek.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 11:52 #20670

mikrohelikopter írta:

Konkrétan erre a boylerre gondolok, de ebből nincs kéményes, tehát, csak kívülre.a mérete pont jó, szerintem a 12 liter elegendő is.
bojler
Az ügy felvet még egy problémát!
Síma kapcsolós szivattyúval meg tudom vajon a víz táplálást itt oldani, mert ugye a víznek oda fel kéne jutni valahogy, vagy az állandó nyomáson, a nyomás csökkenést érzékelő autómata szivattyú kéne?
Ha a síma kapcsolos rendszerűt alkalmazom, akkor az gond lehet, hogy ha többet használunk, mint amennyit felnyom ugyanannyi idő alatt a szivattyú (mert csak akkor működik, ha a csap nyitva), akkor lassan kifogyhat a bojlerből a víz. Vagy csak én gondolom, hogy ez probléma lehet?
Tilla

ha lent helyezed el a bojlert (súlypont miatt amúgy is ott a helye), hogy a víznyomás, ne pedig a gravitáció útján távozzon a víz a zuhany irányába, akkor nem tudsz többet fogyasztani, mint amennyit a szivattyú szállít.

mivel ezek statikus elhelyezésre és használatra készültek, nem tudom, hogy az oldható kötéseik mennyire rázkódásállóak.

az önzáró anyák mellett létezik csavarbiztosító tömítő hőálló kivitelben, a tűzállót már nem tudom, de ennek tükrében egyszerűbbnek tűnik a lakóautós célra gyártott készülék, mint az épületi célra készítettet beépítés előtt miszlikre szedni és minden csavart lebiztosítani...
igaz, az utóbbi olcsóbb.
a karosszéria kialakítható úgy, hogy a lakótértől légmentesen le legyen zárva a bojler, de a vele járó lemezmunka, festés, tömítések a be- és kimenő vízcsövekhez is plusz költség, szóval érdemes számolnod, meg a kipróbálható(!) bontott készülékek közt szemezgetni, hátha találsz jót normális árért...

a nyomáskapcsolós szivattyú szerintem nem elengedhetetlen, de kényelmes. :wink:

a bekóstolásokkal ne törődj, a "falka felmér", aztán már béke lesz, főleg, ha találkozón személyesen is megismernek... :D :wink:



ja, jut eszembe.
mi van, ha egy vizes állófűtést, pl. buszokét szerzel használtan?
méretben nem nagyobb, de legalábbis nem sokkal, mint a lakós és a statikus bojlerek és nem gázos, hanem gázolajos, egyszerűbb a beépítése és a kezelése is...

az igazat megvallva rég nem nézegettem árakat, csak tavaly előtt tudtam volna 50 ezerért venni egy ikarusba valót, azóta lehet drágább, olcsóbb, attól függően, mit találsz elfekvőben...

akkor még a személyautónk téliesítése miatt spekuláltam, de amilyen sebességgel képesek ezek felfűteni 5-10 liter vizet, az alapján akár bojlernek is jók lehetnek... :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 11:42 #20669

mikrohelikopter írta:

Tisztelt nálam sokkal többet tudó!
Kérlek olvasd el figyelmesen a lentebb írtakat, és rögtön megtalálod a "bojler" linket.
a magam 40 évével és élettapasztalatával már megtanultam, hogy ne szaladjak el az első "mert még csak hallani sem hallottam ekkora hülyeséget" mondat után.
De azt is, hogy tiszteljem más véleményét, még akkor is ha az nem egyezik az enyémmel.
Egyébiránt nem érzem olyan óriási kockázatnak, ha a fent említett rendszer a kocsin kívül van elhelyezve, illetve csak álló helyzetben működik, és a rendszerbe be van építve egy lángvisszacsapó szelep.
Azt ugye ne felejtsük el, hogy a beépített gyári bojlerek megfelelő reduktorral menet közben is működhet. Nekem ez nem kell.
És hogy oldjam a feszültséget:
- azt az általunk jól ismert embert is bolondnak tartották sokáig, aki azt mondta elöszőr... kerek a föld!
Ez most még egy játék, nem vettem bojlert, nem szereltem be....

Én kérek elnézést. :oops: :lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 10:31 #20668

mikrohelikopter írta:

Nem a kempingvilágnál van a bojler, csak a csatlakozó csövet vettem meg ott.
Ezzel tisztánban vagyok, nem is feltételeztem ilyesmit.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 10:26 #20666

GaborApa írta:

Ez úgy lehet, hogy szabad használni flexibilis csöveket is, de azoknak a lehető legrövidebbnek kell lennie.
Ez azt jelenti, hogy pl.
-ha 1 db gázkészüléked van, közel a reduktorhoz, akkor az ok
-a reduktortól (palacktól) a fix csőig ok.
-külső gázcsatlakozó és a gázgrill közé ok.
-ha a beépítésből adódóan máshogy nem lehet megoldani (pl.hozzáférhetetlen helyen van a csonk) ok

Ha a csövet a reduktor és a fűtés közé vetted, akkor hogy akarod bekötni a többi gázkészüléket?
Ha több készüléked is van (fűtés+bojler+tűzhely+hűtő) akkor azokat elosztócsapon keresztül külün-külön ágra kell kötni. Az elosztócsapot flexicsőre szerelni nem szabad.

A Kempingvilágnál említetted a FÉG bojlert?

Ha olcsón akarod, akkor kersgélj inkább a bontóban.
Hidd el, ha meg lehetne oldani olcsón, akkor a gyártók is azt választanák, főleg ilyen válságos időszakban.
Az hogy láttál hirdetésben házibarkács megoldást, még nem jelenti azt, hogy az biztonságos is.
Telepített lakókocsikban, büfékocsikban persze elmegy a háztartási készülék is, de ha közutakon közlekedsz vele akkor már nem javasolnám.

Köszönöm!
Korrekt informatív válasz volt.
Nem a kempingvilágnál van a bojler, csak a csatlakozó csövet vettem meg ott.
A bojler linkje 2-3 megszolalásommal lejebb van.
De beteszem újra:
12 l-es bojler
A segítő választ köszönöm!
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 10:19 #20665

miska írta:

Meg a körülötted lévők is megússzák. Ha ennyire ragaszkodsz a háztartási gázkészülékhez, miért kérsz tanácsot? Nagyon sok olyan eladó lakó van, melyeket már nem utazgatásra használnak, azokban elképzelhető a kéményes bojler.Én nem mernék ilyenben utazgatni. [-X

Nem ragaszkodom, keresem a megoldást, és nem adom könnyen a börömet....
Egyébiránt nem értem, mért kell lehurrogni rögtön azt, aki nem ért rögtön egyet veled.
Szerintem mindenki tudja, hogy az asszonyok sok mindent kibírnak, nem esznek, nem isznak, nem alszanak egy utazás során, ha úgy adódik....
De egy fontos nekik, a nap végi fürdés. nekem nem annyira, csavarogtam sokáig ázsiába ahhoz, hogy ez ne legyen gond.
De tisztelem ettől még őket, és ha az asszonyommal akarok utazni, meg a lányommal ezt meg akarom oldani.
Építettem már egy lakóhajót, hajóztam velük sokat és megértem ezirányú igényeiket.
Nézegettem a nagyvilágba a bontott cuccokat is, és az előtted szoló el is mondta, ha nem működik... no ez a gond. abba bizony nagy százalékban ezt is be kell kalkulálni.
Szóval azt már elértem, hogy éled a topik, és sajnos szerintem lesz még 1-2 ilyen "hülye" ötletem.
De ha nem csak belém kötni akartok,hanem talán segíteni mutassatok reális áron bontottat kishazánkban.
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 10:15 #20664

mikrohelikopter írta:

Pillanat! Most vettem egy gyári gáz csatlakozót a reduktortól trumatic fűtéshez (forgalmazótól, kempingvilág), és az egy szabványos sárga gáz gumicső kétoldali csatlakozóval. Hogy lehet ez?
Tilla
Ez úgy lehet, hogy szabad használni flexibilis csöveket is, de azoknak a lehető legrövidebbnek kell lennie.
Ez azt jelenti, hogy pl.
-ha 1 db gázkészüléked van, közel a reduktorhoz, akkor az ok
-a reduktortól (palacktól) a fix csőig ok.
-külső gázcsatlakozó és a gázgrill közé ok.
-ha a beépítésből adódóan máshogy nem lehet megoldani (pl.hozzáférhetetlen helyen van a csonk) ok

Ha a csövet a reduktor és a fűtés közé vetted, akkor hogy akarod bekötni a többi gázkészüléket?
Ha több készüléked is van (fűtés+bojler+tűzhely+hűtő) akkor azokat elosztócsapon keresztül külün-külön ágra kell kötni. Az elosztócsapot flexicsőre szerelni nem szabad.

A Kempingvilágnál említetted a FÉG bojlert?

Ha olcsón akarod, akkor kersgélj inkább a bontóban.
Hidd el, ha meg lehetne oldani olcsón, akkor a gyártók is azt választanák, főleg ilyen válságos időszakban.
Az hogy láttál hirdetésben házibarkács megoldást, még nem jelenti azt, hogy az biztonságos is.
Telepített lakókocsikban, büfékocsikban persze elmegy a háztartási készülék is, de ha közutakon közlekedsz vele akkor már nem javasolnám.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 10:07 #20662

reprodesign írta:

:2010_megad.gif :2010_nem_guluszem.gif Bocs,hogy bele p@fázok,de ha küldenél,vagy feltennél egy képet...mert még csak hallani sem hallottam ekkora hülyeséget.Mégegyszer bocs. :oops:

Jobban jársz,ha inkább bontott cuccokkal építed.Akkor ha beszarik nem fog működni,de legalább életben maradsz. :P

Tisztelt nálam sokkal többet tudó!
Kérlek olvasd el figyelmesen a lentebb írtakat, és rögtön megtalálod a "bojler" linket.
a magam 40 évével és élettapasztalatával már megtanultam, hogy ne szaladjak el az első "mert még csak hallani sem hallottam ekkora hülyeséget" mondat után.
De azt is, hogy tiszteljem más véleményét, még akkor is ha az nem egyezik az enyémmel.
Egyébiránt nem érzem olyan óriási kockázatnak, ha a fent említett rendszer a kocsin kívül van elhelyezve, illetve csak álló helyzetben működik, és a rendszerbe be van építve egy lángvisszacsapó szelep.
Azt ugye ne felejtsük el, hogy a beépített gyári bojlerek megfelelő reduktorral menet közben is működhet. Nekem ez nem kell.
És hogy oldjam a feszültséget:
- azt az általunk jól ismert embert is bolondnak tartották sokáig, aki azt mondta elöszőr... kerek a föld!
Ez most még egy játék, nem vettem bojlert, nem szereltem be....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2010 márc. 02 09:36 #20661

Meg a körülötted lévők is megússzák. Ha ennyire ragaszkodsz a háztartási gázkészülékhez, miért kérsz tanácsot? Nagyon sok olyan eladó lakó van, melyeket már nem utazgatásra használnak, azokban elképzelhető a kéményes bojler.Én nem mernék ilyenben utazgatni. [-X

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 09:26 #20660

mikrohelikopter írta:

Jópár fürdőszobában láttam a falon a normál kéményes bojlert... Persze ezek 20-30 éves autók, de vélhetőleg futhattak vele néhány kilómétert.
Tilla

:2010_megad.gif :2010_nem_guluszem.gif Bocs,hogy bele p@fázok,de ha küldenél,vagy feltennél egy képet...mert még csak hallani sem hallottam ekkora hülyeséget.Mégegyszer bocs. :oops:

Jobban jársz,ha inkább bontott cuccokkal építed.Akkor ha beszarik nem fog működni,de legalább életben maradsz. :P

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 09:13 #20659

GaborApa írta:


Ha kijössz a kiállításra, keresd meg a BIWAK standot, adok egy katalógust.

Ja szegedi vagyok, de valahogy felmegyünk.
A bojlerhez még valamit...
Az utobbi időben sok lakóautó hírdetést nézegettem, sok infót lehet a képekből ellopni, főleg a dologhoz hozzá nem értő műszaki embernek. Jópár fürdőszobában láttam a falon a normál kéményes bojlert... Ezt nem azért mondtam, mert nincs igazad, de valószínűleg másnak is megfordult az agyában, hogy ne a méregdrága gyárival foglakozzon.Persze ezek 20-30 éves autók, de vélhetőleg futhattak vele néhány kilómétert.
Ha a bojlert az autón kívülre szerelem, mint egy külső légkondi, mint ahogy a grill is van, akkor gyorscsatlakozóval kint köthetek vajon?
azért keresem a megoldást, mert tudom, többe kerül majdnem a gyári bojler, mint az autom...
:D
(mondjuk, ha kész lesz, talán már nem...)
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 08:59 #20657

GaborApa írta:

Gáz és egyéb készülékekről (bojler, klíma, hűtő stb):
Ha ilyen egyszerű lenne a háztartási készülékek használata, akkor a lakóautó gyárakba vajon miért használnak ilyen drága készülékeket?
Ami talán a legfontosabb, hogy a lakóautók rengeteget mozognak, rázkódnak. A háztartási készülékek anyagai, forrasztásai nem erre lettek tervezve.
Az még a kisebbik, baj, ha a 30.000 Ft-os gázkészülék széthullik, a nagyobbik az, hogy életveszélyes.

A gyorscsatlakozókkal kapcsolatban: Gáz gyorscsatlakozót csak szabadtérben szabad használni (pl. külső gázgrillhez)
A lakóautóknak fix kiépített gázrendszert kel kiépíteni szilárd (réz) csövek alkalmazásával.

Kétévente gáztömörségi vizsgálatot kell végezni, ami kell a műszaki vizsgádhoz is. A vizsgálatkor, többek között, fel kell jegyezni az összes fogyasztó típusát is.
Kíváncsi leszek, ki fogja azt aláírni egy Fég bojlerrel.

Nem a kedved akartam elvenni, de sajnos rengeteg a buktató.
Kérdezz bátran, és sok sikert a sok munkához.

Ha kijössz a kiállításra, keresd meg a BIWAK standot, adok egy katalógust.

Pillanat! Most vettem egy gyári gáz csatlakozót a reduktortól trumatic fűtéshez (forgalmazótól, kempingvilág), és az egy szabványos sárga gáz gumicső kétoldali csatlakozóval. Hogy lehet ez?
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 08:48 #20655

mikrohelikopter írta:

-melegvíz bojlert nézegetek, lehet kapni FÉG gázüzemű kéményest, és annélküli kivitelben 15 L-est. nem gyári lakóautó bojler, de újonan csak 30000. Szerintem a célnak megfelel, vagy nem?[/url]

ha megoldod, hogy az utastértől teljesen és légmentesen el legyen zárva és kívülről szívjon és kintre nyomjon levegőt, égésterméket, akkor akár még jó is lehet.

mindenesetre sem lakóautóépítő szakember nem vagyok, sem gázszerelő... :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 08:37 #20654

Gáz és egyéb készülékekről (bojler, klíma, hűtő stb):
Ha ilyen egyszerű lenne a háztartási készülékek használata, akkor a lakóautó gyárakba vajon miért használnak ilyen drága készülékeket?
Ami talán a legfontosabb, hogy a lakóautók rengeteget mozognak, rázkódnak. A háztartási készülékek anyagai, forrasztásai nem erre lettek tervezve.
Az még a kisebbik, baj, ha a 30.000 Ft-os gázkészülék széthullik, a nagyobbik az, hogy életveszélyes.

A gyorscsatlakozókkal kapcsolatban: Gáz gyorscsatlakozót csak szabadtérben szabad használni (pl. külső gázgrillhez)
A lakóautóknak fix kiépített gázrendszert kel kiépíteni szilárd (réz) csövek alkalmazásával.

Kétévente gáztömörségi vizsgálatot kell végezni, ami kell a műszaki vizsgádhoz is. A vizsgálatkor, többek között, fel kell jegyezni az összes fogyasztó típusát is.
Kíváncsi leszek, ki fogja azt aláírni egy Fég bojlerrel.

Nem a kedved akartam elvenni, de sajnos rengeteg a buktató.
Kérdezz bátran, és sok sikert a sok munkához.

Ha kijössz a kiállításra, keresd meg a BIWAK standot, adok egy katalógust.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 08:27 #20652

nemo25 írta:

Szia!
Nemes elhatározás amibe belefogtál. =D>
A FÉG gázbojlert nem igazán ajánlanám!!!Ezek nem zárt égéstérrel rendelkező készülékek!!!!!Életveszélyes a lakóban üzemeltetni ezeket!!!Igaz hogy van beépített CO figyelő, ami leállítja az üzemelést ha kritikus szintet ér el a környező légkörben a CO, de gondolj csak bele, ezeket több száz köbméteres légtérrel rendelkező lakásokba tervezték.Ezzel szemben a kocsiban 10-12 köbméter áll a rendelkezésedre. Pillanatok alatt elfogyhat az oxigén.A lakós készülékek teljesen zárt égéstérrel rendelkeznek, és külső levegőt szívnak be az égéshez.Nem véletlenül olyan drágák.Szóval a válasz a kérdésedre a "vagy nem".
Konkrétan erre a boylerre gondolok, de ebből nincs kéményes, tehát, csak kívülre.a mérete pont jó, szerintem a 12 liter elegendő is.
bojler
Az ügy felvet még egy problémát!
Síma kapcsolós szivattyúval meg tudom vajon a víz táplálást itt oldani, mert ugye a víznek oda fel kéne jutni valahogy, vagy az állandó nyomáson, a nyomás csökkenést érzékelő autómata szivattyú kéne?
Ha a síma kapcsolos rendszerűt alkalmazom, akkor az gond lehet, hogy ha többet használunk, mint amennyit felnyom ugyanannyi idő alatt a szivattyú (mert csak akkor működik, ha a csap nyitva), akkor lassan kifogyhat a bojlerből a víz. Vagy csak én gondolom, hogy ez probléma lehet?
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 02 07:50 #20651

nemo25 írta:

Szia!
Nemes elhatározás amibe belefogtál. =D>
A FÉG gázbojlert nem igazán ajánlanám!!!Ezek nem zárt égéstérrel rendelkező készülékek!!!!!Életveszélyes a lakóban üzemeltetni ezeket!!!Igaz hogy van beépített CO figyelő, ami leállítja az üzemelést ha kritikus szintet ér el a környező légkörben a CO, de gondolj csak bele, ezeket több száz köbméteres légtérrel rendelkező lakásokba tervezték.Ezzel szemben a kocsiban 10-12 köbméter áll a rendelkezésedre. Pillanatok alatt elfogyhat az oxigén.A lakós készülékek teljesen zárt égéstérrel rendelkeznek, és külső levegőt szívnak be az égéshez.Nem véletlenül olyan drágák.Szóval a válasz a kérdésedre a "vagy nem".
A víztartályt álltalában belülre a padlóra, míg a szennyvíztartályt kivülre a padlólemez alá szokták elhelyezni.
Szervízajtót nézd meg a lakókocsibontóban Érden.Elöbb utóbb csak lessz nekik.
Még egy észrevérel.A kocsid körbe rengeteg üvegfelülettel rendelkezik.Mivel az üveg rossz hőszigetelő, ezért javasolnám a nem használt felületek elszigetelését.Ja és a belső fém felületek is ahol csak lehet szigeteld, kárpitozd.
Jó munkát! Nemo

Köszönöm!
megígértem, megfogadom, de azért még véleményt cserélhetünk... :-)
Ha a boylerből a kéményest veszem, akkor az égéstermék kifelé távozik, és ezesesetben, ha egy elszeparált, mondjuk 30 X60-as a lakótértől elzárt dobozba teszem, melynek két szellözője van a tetőn keresztül kifelé?
Ezesetben csak kinti levegőt szívhat, és csak kifelé meghet az égéstermék.
De jobb ötletem is van.
Hátul a tetőablak direkt jobbra húz, gondoltam a tusolón ne legyen plusz ablak. ott van egy 80 X60-as felületem, ahova mint egy külső légkondi kiépíthetem a boylert, ott dolgozhat maga. csak a gázt kell kivinnem, a ki és a belépő vízágat kell megoldanom, meg természetesen a vízszigetelést.
Vélemény?

Más, tegnap voltam egy gázszervízbe, ahol gázra gyorcsatlakozót kerestem. Kaptam is , de ez egy sárgaréz gyorscsatlakozó, üres állapotban záró, az a normál légtechnikai gyorscsatlakozó. A szaki azt mondta, hogy jó a palackos gázhoz is mert az semleges gáz. tényleg így van?
Van nektek is véletlen a lakóautótokban gyorscsatlakozó?

Az ablakokban igazad van, megfogadom. Az milyen megoldás lenne, ha tudok szerezni 3 mm-es akril átlátszo táblát, abbol kívágnám az ablak belső méretét plusz 6-6 cm körbe, és azt a belső fémhez körbe tépőzárral rögzíteném, vagy felcsavaroznám.gyorsan bontható és elméletben szigetel, mert ugye így 2 rétegű ablakot kapok.
Vagy van jobb ötletetek?
Tilla

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2010 márc. 01 22:20 #20648

:lol: Üdvözöllek a klubban! :smt039 Itt én vagyok az egyik (talán az egyetlen) olyan aki egyáltalán NEM ért lakóautó építéshez, ezért majdnem első hozzászólóként nézd a jószándékot. :oops:
mikrohelikopter írta:

...
alapvető megoldandó problémáim:
-olcsó használt szervízajtót honnan tudok venni, Ebay-t folyamatosan figyelem.
Próbáld meg itt mikrohelikopter írta:
-melegvíz bojlert nézegetek, lehet kapni FÉG gázüzemű kéményest, és annélküli kivitelben 15 L-est. nem gyári lakóautó bojler, de újonan csak 30000. Szerintem a célnak megfelel, vagy nem?
Szerintem nem igazán, de ehhez a Többiek jobban hozzá tudnak szólni. Ez nem túl olcsó segítségmikrohelikopter írta:

Nagyon sok sikert kívánok a kivitelezéshez.


EDit & GÁbo®

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.