Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2019 márc. 27 20:06 #54705

SirTom írta:

Üdv tagok, új vagyok, pár órát már olvasgattam a fórumban.
Először is, nit jelent a biwakolás szó?:)

Ducato kisteherautót vettem 4éves, és két hete benne lakom, külföldön élek,de magyar a furgon,. matrac+hálózsák kombó jelenti az összes kényelmet. :evil: Van már egy 100ah-s akksi meg egy ledfüzér rákötve világításként, szal mihez kell,és mihez nem kelk engedély? Felhívtam egy autómérnököt,akit a NKH javasolt,szerinte ha hőszigetelés kerül a raktérre,azt is engedélyezni kell,mert változik az össztömeg.....:smt208

Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40x40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt (

A hőszigeteléshez nem kell engedély!!!!! Túlbuzgó mérnököt felejtsd el, gondolom csak le szeretne húz, feleslegesen.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 27 19:43 #54702

Sziasztok, lakóautó felújítót vagy segítséget keresek a felújításban, csatolom a képet a kijavítandó hibáról .

köszönöm
üdv
Jani

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 27 19:36 #54701

Tisztelt Bergember !
Az egyik hozzászólásban írtad, hogy tudsz vérprofi lakóautó felújítót .
Nekem szükségem lenne erre az infóra, kérlek küld el a kapcsolatot,
Köszönöm, Kincs Jani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 27 17:11 #54698

SirTom írta:

Üdv tagok, új vagyok, pár órát már olvasgattam a fórumban.
Először is, nit jelent a biwakolás szó?:)

Ducato kisteherautót vettem 4éves, és két hete benne lakom, külföldön élek,de magyar a furgon,. matrac+hálózsák kombó jelenti az összes kényelmet. :evil: Van már egy 100ah-s akksi meg egy ledfüzér rákötve világításként, szal mihez kell,és mihez nem kelk engedély? Felhívtam egy autómérnököt,akit a NKH javasolt,szerinte ha hőszigetelés kerül a raktérre,azt is engedélyezni kell,mert változik az össztömeg.....:smt208

Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40x40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt (

Én azt javaslom, hogy olvasgass tovább!
Minden kérdésedre találsz választ.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 27 10:08 #54690

Szerintem,a menetkész tömege változik a hőszigeteléssel.Az úgynevezett "üres" tömeget növeled a beépítéssel. Ehhez jön az üzemanyag,ablakmosó, eü. csomag,izzó készlt ezekkel együtt már menetkész tömeg. Ezen túl a forgalmiban szereplő megengedett össztömeg NEM változik. A komfort és hőérzet fokozására javasolnék neked nem- engedély köteles KÉT személyes hálózsákot ! üdv apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 26 21:54 #54689

Üdv tagok, új vagyok, pár órát már olvasgattam a fórumban.
Először is, nit jelent a biwakolás szó?:)

Ducato kisteherautót vettem 4éves, és két hete benne lakom, külföldön élek,de magyar a furgon,. matrac+hálózsák kombó jelenti az összes kényelmet. :evil: Van már egy 100ah-s akksi meg egy ledfüzér rákötve világításként, szal mihez kell,és mihez nem kelk engedély? Felhívtam egy autómérnököt,akit a NKH javasolt,szerinte ha hőszigetelés kerül a raktérre,azt is engedélyezni kell,mert változik az össztömeg.....:smt208

Ezeket akarom beépíteni:
Tetőablak 1db 40x40
Dízel kályha (már megvan)
Split charge az akksihoz.
Ágy
Falakat hőszigetelése(e heti projekt (

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 09 21:23 #54610

Gyusza ez szép munka, gratulálok


Szeret
Megköszönte: gyusza T3

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 márc. 09 18:26 #54609

Csórisztor. SK az utolsó varrásig. Most lett kész:)
photos.app.goo.gl/3hRwD2dJ4t46Lxs38

Remélem így jó a link.

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 28 22:04 #54597

Csaba111 írta:

Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?

Lehet, de sokkal nehezebb jó eredménnyel ragasztani. Valamivel könnyebb és az is zárt cellás, így megfelel a feladatra. Ellenben az ára közel ugyan annyi, így nagy zsetont nem lehet megtakarítani vele, viszont a műkaucsukhab lemezek, lényegesen flexibilisebbek, ezért jobban be lehet fektetni amorf felületekre is, míg a merev Polifoam beillesztése nagyobb kihívásokkal jár.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Csaba111

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 28 11:19 #54595

Csaba111 írta:

Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?
Az armaflex szigetelőben van penész és gombásodás gátló. a polifoam-ban nem hinném, hogy van...
Polifoam-ot már láttam bepenészedni.

Megköszönte: istozi, Kerti, Csaba111

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 28 07:21 #54594

Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 25 10:18 #54584

Én a kazánhoz vettem hasonlót. szunetmentes.hu/futeshez-valo-szunetment...luxe-keszulekcsalad/

A legkisebbet vettem, 2db Grundfos Alpha (20 és 50Wattosak) szivattyút kötöttem rá, 2 db 80 A-s akkuval.
Kifogástalanul bírta a próbát.
Nagyon udvariasan elmondták telefonon, hogy mit tudnak a készülékek.


Szeret
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 25 07:22 #54583

Srychy írta:

gattila írta:
Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő :) )

www.iparielektronikai.hu/webaruhaz/inver...00w-/521680/#webshop
istozi írta:
Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.

Általában a dupláját tudják. Kb 1.2KW jelen esetben. Elvileg elviszi a mostani hűtőket, de az indító tekercsesre nem vennék mérget. Az én hűtőm kondenzátorral indul.
Mielőtt beépíted, próbáld, ki, hogy működik-e vele...

Nekem az 1200/2400 wattos panelectron inverter nem tudta elindítani az ellenállásos kompresszoros 140 literes hűtőmet!!
Ezeket a szünetmentes áramkörre tervezett és gyártott invertereket használjuk szünetmentes tápegységnek a PLC vezérléseinkhez, oda tökéletesen jók...
:sorry


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 25 04:19 #54582

gattila írta:

Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő :) )

www.iparielektronikai.hu/webaruhaz/inver...00w-/521680/#webshop
istozi írta:
Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.

Általában a dupláját tudják. Kb 1.2KW jelen esetben. Elvileg elviszi a mostani hűtőket, de az indító tekercsesre nem vennék mérget. Az én hűtőm kondenzátorral indul.
Mielőtt beépíted, próbáld, ki, hogy működik-e vele...

Megköszönte: gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 24 17:24 #54581

Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő :) )

www.iparielektronikai.hu/webaruhaz/inver...00w-/521680/#webshop
istozi írta:

Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 24 14:44 #54577

Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 24 14:13 #54576

Ezek mennyire lehetnek alkalmasak lakóautóba? Hasonló funkciókat látnak el, ahogy értem.

www.iparielektronikai.hu/inverterek/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 22 11:14 #54570

Srychy írta:

Ettől azért egyszerűbb a megoldás.
A kicserélni kívánt deszkákat penész és gomba mentes faanyaggal kell pótolni, akkor örökös , mint a (nyomorúság).
Ennek a típusnak nagyon jó az elosztása. szerintem csak restaurálni kell. Nem kell engedélyeztetni és nincs további költsége.

körültekintően kell felújítani ez a titka...

Ha már a padló is szét van rohadva, akkor biztosan nem elég néhány lécet kicserélni. Nemonak van talán a legtöbb tapasztalata ezen a téren, ha azt mondja 1,5-2 évig tartana megcsinálni, akkor én biztosan bele se kezdenék. De én elfogult vagyok, mert utálom a fát, ha felépítményt akarnék építeni, valami korszerű anyagból, pl. műanyag szendvicspanelből csinálnám.

A bódé csere engem azért érdekel, mert nagyon tetszenek a csőrös Transitok, pláne az első szériás kerek lámpások, de azokon nagyon rossz felépítmények vannak. Ha ki lehetne cserélni a régi bódét egy expedíciós stílusú kocka dobozra, az nekem nagyon bejönne...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 22 10:36 #54569

nemo25 írta:

bergember írta:
Üdv Mindenkinek!


A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
Mit gondoltok?

A gondolatok, amit tapasztalat alapján tudok mondani.

Ehhez a munkához nem autószerelő kell, hanem multimester. Köze nincsen az autószereléshez, inkább az asztaloshoz áll közelebb, de még másik 10 szakma ismeretei kellenek hozzá, és sok, sok rutin, és tapasztalat.
A két hónap kevés a teljes körű munkához, még 6-8 kezes teamnek is.
Viszont, amennyiben eléggé elszánt vagy, és megfogadod a tanácsainkat, akkor az a jó hírem, hogy meg lehet csinálni, ahogy azt már több barátom is tette, igaz nekik 1.5-2 év kellet a projekt kivitelezéséhez.
A leghatékonyabb módszer, ha lapra szeditek a felépítményt, és úgy újítjátok fel a szendópaneleket, majd újra összeszerelitek. Így a padló felújítása is megfelelő minőségben kivitelezhető.
Készülj fel rá, hogy nagyon sok munkaóra szükséges hozzá!!!!!!!
Azért gondold át, hogy biztosan szeretnéd-e a nyakadba venni, mert nem egyszerű feladat. Tudok neked ajánlani valakit, aki vér profi az ilyen felújításokban.

Ne feledkezzünk meg a nem kis anyagi vonzatról sem.
Mivel az építés során sok esetben alkalmaznak nem oldható kötéseket is (pl. ragasztást) ezért bontásnál még keletkezhetnek plusz sérülések.
Az alapnak nagyon jónak kell lennie, hogy megérje rááldozni a sok munkát és pénzt. Gondolom a 2700000 km csak elírás. Na nem, akkor én biztosan nem állnék neki. :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2019 febr. 21 20:52 #54568

bergember írta:

Üdv Mindenkinek!


A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
Mit gondoltok?

A gondolatok, amit tapasztalat alapján tudok mondani.

Ehhez a munkához nem autószerelő kell, hanem multimester. Köze nincsen az autószereléshez, inkább az asztaloshoz áll közelebb, de még másik 10 szakma ismeretei kellenek hozzá, és sok, sok rutin, és tapasztalat.
A két hónap kevés a teljes körű munkához, még 6-8 kezes teamnek is.
Viszont, amennyiben eléggé elszánt vagy, és megfogadod a tanácsainkat, akkor az a jó hírem, hogy meg lehet csinálni, ahogy azt már több barátom is tette, igaz nekik 1.5-2 év kellet a projekt kivitelezéséhez.
A leghatékonyabb módszer, ha lapra szeditek a felépítményt, és úgy újítjátok fel a szendópaneleket, majd újra összeszerelitek. Így a padló felújítása is megfelelő minőségben kivitelezhető.
Készülj fel rá, hogy nagyon sok munkaóra szükséges hozzá!!!!!!!
Azért gondold át, hogy biztosan szeretnéd-e a nyakadba venni, mert nem egyszerű feladat. Tudok neked ajánlani valakit, aki vér profi az ilyen felújításokban.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.