Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2017 nov. 14 22:26 #51591

Döme írta:

Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

Nekem ez pont a duplája az oldalfalakon. A tető 19 + 25mm+ légrés a belső borítás oldalán. A bordák is ki vannak szigetelve, úgy hogy maradt még légrés a szigetelés mellett az átszellőztetés számára. Mindenhol átfedéssel vannak megoldva a vágási illesztések. Mindent megtettünk, a hőhidak minimalizálására. Az biztos, hogy kevés gáz fogy a fűtésnél.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:14 #51590

Az új paripám 1,8 mm vastag ARMAFELX-el van körbe szigetleve, (ipari lángálló polifoam szerűség) az elég lehet, vagy még burkoljam tovább? Elég jó bent a hőérzet amúgy.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 14 22:03 #51589

viktor108 írta:

Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.

www.kaimann.com/hu-hu/products/elastomer...ms/benefits?sid=1496


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 07 20:48 #51535

Szia. Tudnál segíteni, hogy után tudjak nézni a műkaucsuk hablemeznek?
Kerestem net-keresővel, de elég hülyeségeket dobott ki.
Előre is köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 03 20:23 #51477

:smt039
nemo25 írta:

Neogyuri írta:
istozi írta:
"
Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 02 20:01 #51462

Neogyuri írta:

istozi írta:
"
...A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni...

Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:

Ezért ajánlottam neked a műkaucsuk hab lemezeket. Az egy bevált technológia. Van hozzá vízbázisú ragasztó, ami egyszerűen, és jól működik. A könnyű alkalmazhatóság mellett remek a hőszigetelése, és a hangszigetelés terén is remekül teljesít. További fontos előnye, hogy egészségre káros anyagokat nem tartalmaz!!!!!!!
Egyedüli hátránya az ára, de tudok segíteni a beszerzésben, igen kedvező áron, amennyiben szükségét érzed.
Én is azt használtam a sajátunk beépítésénél, nem véletlenül. 6 éve került be a lemezek alá, és a napokban néztem meg, hogy ugyan milyen az állapota, és mondhatom, olyan mint új korában. Bírja a meleget, nincsen vele semmi gond.
Alaposan körbejártam a témát, és amennyiben nem a legalacsonyabb ár a legfontosabb tényező, akkor véleményem szerint a legjobb választás.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 nov. 01 18:24 #51458

istozi írta:

"
...A szigetelésre tervezett 4-5 cm bőven elég. A kőzetgyapottal vigyázz, bármelyik nem jó autóba (ami a jármű rezgése miatt képes arra, hogy összeessen, azt nem érdemes beépíteni). Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni...

Most, hogy nézegetem a xps lap adatait, azt írják, hogy 60-80 fok feletti hőtől védeni kell. Akkor a tetőre nem használható?! Még sosem mértem de tapintásra elérheti ezt a hőfokot a lemez. Na és mi a helyzet a ragasztással? Nem lenne szerencsés ha elválna a lemeztől. :unsure:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 30 19:33 #51435

ekatona írta:

Már en is játszottam ezzel a gondolattal. Ahogy Nyomi mondta az alkotás a fontos, nem is annyira a végeredmény. Az egyetlen gond amire meg nem találtam megoldást hogy Európában elég kevés az olyan hely ahova be lehet férni vele! A kempingek és lakóautó parkolók alltalaban 10m ig fogadnak.

Láttam egy verziót ahol az alsó rész oldalát hidraulikaval lenyithatová tették és egy garázs lett kialakítva a két tengely között.

Elég nehéz beszerezni ezt a modellt. Ha nem titok mennyibe jött ki maga a busz?
Üdv
Endre

Viszont sok olyan hely van ahol a busz ingyen állhat. Jó gondolom nem hetekig. Egyelőre csak személyautóval volt olyan gondom, hogy az ordnungsamt egy matricát hagyott a szélvédőmön, hogy csak érvényes rendszámmal állhatok közterületen. A kis buták nem tudják, hogy '16.jan-óta nem kapunk matricát a rendszámra. bis 10.000€ büntivel fenyegettek. Ennek már több hónapja. :)

erre gondoltál? Ez megoldaná a motor szállítási problémámat nekem is :D
Csak nem tudom, hogy az enyémen ez megoldható-e. :unsure:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 30 18:29 #51433

Már en is játszottam ezzel a gondolattal. Ahogy Nyomi mondta az alkotás a fontos, nem is annyira a végeredmény. Az egyetlen gond amire meg nem találtam megoldást hogy Európában elég kevés az olyan hely ahova be lehet férni vele! A kempingek és lakóautó parkolók alltalaban 10m ig fogadnak.

Láttam egy verziót ahol az alsó rész oldalát hidraulikaval lenyithatová tették és egy garázs lett kialakítva a két tengely között.

Elég nehéz beszerezni ezt a modellt. Ha nem titok mennyibe jött ki maga a busz?
Üdv
Endre

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 30 17:52 #51430

ekatona írta:

Ha jol látom akkor ez egy Neoplan 117 Spaceliner. Ez a modell az egyik legideálisabb lakoautonak. Ha belekezdel a munkába, szívesen megnézném egyszer élőben is.

Üdv
Endre

Szia!
Igen az. Sok típust megnéztem és nekem is úgy tűnt, hogy ebben a kategóriában ez egy nagyon jó alap. Sok hely van alul a technikának, jó a belmagasság és az elejétől a végéig beépíthető. Na meg fent a kilátás is jó. :D
Ha minden jól megy akkor decemberben haza is tudom vinni. Bár lehet, hogy január ésszerűbb lenne. Meglátom...
Majd egyeztetünk. ;)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 30 15:23 #51427

Urak!
Ötletet, tippeket szeretnék.
Zuhanykabin ajtajának valami harmonikaajtó szerűséget szeretnék, mint pl. REMIform, vagy ehhez hasonlatos megoldást. Gondoltam már műanyag redőnyre, alul, felül sínnel, stb, megoldásokra , meg derékszögben széthúzható sarokra rakott 2 szárnyú tolóajtóra is. A lényeg, hogy menet közben ne zörögjön, kis helyet foglaljon, és ne legyen arányaihoz képest csillagászi árú kivitelezhetősége. (az a zuhanytálca köré húzható rolós megoldás is érdekes lehet akár, de arról kézzelfogható infót egyenlőre nem találtam)
A segítséget előre is köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 30 08:54 #51424

Ha jol látom akkor ez egy Neoplan 117 Spaceliner. Ez a modell az egyik legideálisabb lakoautonak. Ha belekezdel a munkába, szívesen megnézném egyszer élőben is.

Üdv
Endre

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 19:53 #51420

Neogyuri írta:

istozi írta:
Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni.

A PURhabos ragasztást, hogy csinálod? Eddig az bejárati ablakok és ajtók berakásánál használtam meg csövek köré.
Csíkokat fújsz egymás mellé és rányomod a szigetelő lapot vagy nem ha hagyományos flakonos habot használod? A dagadásával van csak problémám.
Ja és ebből is zárt cellásat hasznlálsz, igaz?

Vagy nem kell a teljes felületen ragasztani mint itt?

A kevésbé dagadó, ragasztó PUR habot használjátok! Annak az utódagadása igen csekély, nem mozdítja ki a helyéről a felragasztott elemet!!!!

Ezzel együtt, én inkább a műkaucsukhab lemezt ajánlanám szigetelésre.
Érdemes arra is figyelni, hogy a karosszéria merevítő bordáit nem szabad teljesen lezárni. Mindenképpen kell légrést biztosítani, a kaszni kényszer szellőzéséhez!!!! A lecsapódó párát, menet közben kiszárítja a fellépő huzat. Amennyiben ezt megakadályozzuk a teljes lezárással, számíthatunk a szerkezet károsodására. (Penész, gomba, rothadás, korrózió) Ezért nem szabad habbal kifújni minden rést!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: istozi, Kerti, Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 17:29 #51419

Szia Attila! Koszonom, szivesen megnezem! Adsz elerhetoseget, ahol tudlak keresni? Koszi :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 17:25 #51418

Szia Istvan!

Koszonom, foglak keresni! :) :)

Udv.

Dori

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 13:34 #51417

Igen, így csinálom. De!
Mivel az a cél, hogy ne legyen lehetőség vízpára kicsapódásnak, ezért a teljes felületen kell legyen hab. Egy-két cm-rel kisebb legyen a szigetelés, mint a hely, ahova tenni akarom, mert a dagadás elkerülése céljából mozgatni kell oldalirányba (széttöröm a kristályosodást) és kézzel nyomom 10 -15 sec ideig. A dagadás megakadályozásához nem sok erő kell.
Az a jó benne, hogy az egyenetlen, vagy ívelt felületen is jól lehet ezzel a módszerrel ragasztani (pl. padlólemezre, íves oldalfalra, stb). És nagyon erősen köt. Volt, hogy rétegelt lemezt felragasztottam és egy hét múlva le akartam venni. Inkább eltört, de nem jött fel.


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Neogyuri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 11:14 #51416

istozi írta:

Én a polisztirolt használom, PUR-habbal felragasztva, mert így el tudom érni, hogy a fémlemez és a szigetelés között nem tud a vízpára megjelenni.

A PURhabos ragasztást, hogy csinálod? Eddig az bejárati ablakok és ajtók berakásánál használtam meg csövek köré.
Csíkokat fújsz egymás mellé és rányomod a szigetelő lapot vagy nem ha hagyományos flakonos habot használod? A dagadásával van csak problémám.
Ja és ebből is zárt cellásat hasznlálsz, igaz?

Vagy nem kell a teljes felületen ragasztani mint itt?

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 10:21 #51415

Dunakeszin most építek. Megnézheted.
cheresznye írta:

Sziasztok!

Biztosan lesznek majd konkrétabb kérdéseim is, most egyelőre leginkább arra volna szükségem, hogy valakivel, akinek van saját tapasztalata, beszélhessek - akár személyesen
Dóri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 09:32 #51414

Üdv Dóri
Nemrég építettem át egy furgont lakónak. Ha eljössz hozzánk, megmutatom és megpróbálok válaszolni a kérdéseidre. Ozorák István 30/928 7704


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 okt. 29 08:10 #51413

Sziasztok!

Új vagyok én is - a fórumon és a témát illetően is. :) Eddig csak messziről nézegettem vágyakozva azt a szabadságot, amit egy lakóautós utazás ad. Most viszont úgy tűnik, hogy szeretett kisautóm megadta magát, és ha nem sikerül ésszerű keretek között újra életet lehellni bele, akkor új guruló alkalmatosság után kell néznem. Ha így lesz, akkor talán eljött az ideje, hogy nyáron már ne csak nézegessem mások szép kis buszát, de éljem én is ezt a szabadságot.
Az egyetlen bökkenő, hogy (lányként) egyáltalán halvány fogalmam sincs a fő szempontokat illetően onnantól kezdve, hogy egyáltalán milyen buszt érdemes vásárolni, egészen odáig, hogy mire érdemes majd figyelni az utazgatások során (parkolás, útdíjak). Mindennek a tetejébe saját kezűleg szeretném a buszt átépíteni. :D Azt sose mondtam, hogy normális vagyok, cserébe viszont nem riadok meg a kihívásoktól.
Biztosan lesznek majd konkrétabb kérdéseim is, most egyelőre leginkább arra volna szükségem, hogy valakivel, akinek van saját tapasztalata, beszélhessek - akár személyesen meghívhassam egy kávéra/ebédre, vagy skype-on és akkor küldök ajándékot hálám jeléül. :) Egyelőre olyasmik foglalkoztatnak, hogy mik legyenek a vásárlásnál a legfőbb szempontjaim, illetve milyen fenntartási költségekre számítsak majd. Bocsi, ha fura a kérés, de nem vagyok egy nagy fórumozó, pötyögő, óriási segítség lenne, ha nem kellene végigbújnom ezer topikot és siteot az elinduláshoz. Cserébe ha megépült a busz, összeírom szívesen a saját tapasztalataimat mások okulására. :)
Szóval kapható valaki esetleg ilyesmire?

Üdv.

Dóri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.