Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2018 nov. 21 23:13 #53835

Nekünk tökéletesen bevált az Aqua-Step laminált padló. A megtévesztésig hasonlít a fára, még a struktúrája is. Mivel műgyantából készült, 100%-ig vízálló, és átlagon felüli a kopásállósága is. A belseje üreges, ezért sokkal könnyebb a hagyományos laminált padlónál.
Egy hátránya van csak, elég drága, kb. 40e Ft-ba került a 2 doboz, amivel leburkoltam a Transit padlóját. Csak rendelésre hozzák be, 1,5-2 hónap volt mire megjött.

www.aquastep.be/hu/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 21 20:13 #53830

Ha valaki sk. építene be DUCATOt a korábbi beépítésem bútorai komplett eladók. Figyelmetekbe ajánlom az apróhirdetéseket.
Nyomi.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 20 20:40 #53815

magam részéről a " platólemezt " ajánlom padlónak. Ez a rétegelt lemez "víz és főzésálló" . Felülete sötétbarna sima az egyik oldalon, érdesített a másikon. Teherautók platóját borítják vele. A 9 mm-es tökéletesen bevált nekem. Fajsúlya hasonló az OSB-hez, de mivel merevebb, a vékonyabb is tökéletes a feladatra. A bevonata alkalmassá teszi a mindennapos használatra, vagy a további borításra pl: linóleum, szőnyeg stb., de festeni nem kell mint az OSB-t.


Nyomi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 20 11:30 #53812

Egyetértek gattilával a falburkolat tekintetében (nekem is jól bevált), mert természetes hatású. Padlónak én természetes fenyő padlót használok. Jobb a melegérzetem, ha rálépek, mint a nagytömörségű, műanyagalapú padlóknál (azok hidegebbnek tünnek). A padlóra csak este teszünk szőnyeget, mert napközben a ki-be járkálás miatt felesleges.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 19 22:21 #53811

Szigetelésnek én Kaiflexet használtam, ajánlom. Jó és könnyen kezelhető. A fórumon szereztem be. Oldalra a 3 vagy 4 mm-es nyír rétegelt lemez szerintem megfelelő, egy irányban hajlítható is. Padlónak 10 mm-es ipari kopásállóságú parkettát tettem. Drága és legalább olyan nehéz mint az OSB, de szebb és könnyen takarítható.
csekl írta:

Sziasztok!

Még ugyan messze van számomra, de már szeretnék nézelődni anyagárakban és súlyokban.

Egy VW Caddyt fogok majd remélhetőleg átalakítani szóval egy puttonyos autóba milyen burkolóanyagot javasoltok?
OSB lapot gondoltam padlónak, amit vékony kárpit borítana (bár ha van jobb ötlet, nagyon örülnék neki), de falnak és plafonnak valami vékonyabb és könnyebb kéne. Egyébként a fémváz és a burkolat között persze lenne hőszigetelés, amire szintén örömmel fogadok tanácsokat. És honnan lehet ezeket a legolcsóbban beszerezni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 19 22:03 #53810

Sziasztok!

Még ugyan messze van számomra, de már szeretnék nézelődni anyagárakban és súlyokban.

Egy VW Caddyt fogok majd remélhetőleg átalakítani szóval egy puttonyos autóba milyen burkolóanyagot javasoltok?
OSB lapot gondoltam padlónak, amit vékony kárpit borítana (bár ha van jobb ötlet, nagyon örülnék neki), de falnak és plafonnak valami vékonyabb és könnyebb kéne. Egyébként a fémváz és a burkolat között persze lenne hőszigetelés, amire szintén örömmel fogadok tanácsokat. És honnan lehet ezeket a legolcsóbban beszerezni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 08 11:15 #53775

Döme írta:

gattila írta: Ha 232 db és 5,5 Ah/db akkor miért csak 320?

Ezek 32650-es cellák, ilyeneket használok én is az elektromos biciklikben.
A névleges feszültségük 3,2V, és gyártótól függően 4-5Ah kapacitást szoktak "ráírni".
58p4s az akkupakk felépítése, tehát a névleges feszültség 4x3,2= 12,8V, a névleges kapacitás pedig 58x5= 290Ah.
Ha valóban újak és "A" minősítésűek a cellák, akkor jó lenne ez a pakk, de ha kínából rendelték a cellákat (aliexpress, ebay), akkor jó eséllyel használt, vagy a gyártás utáni minőségellenőrzésen kiselejtezett cellákból van összerakva. Szóval elég rizikós ennyi pénzért, ráadásul BMS sincs a pakkban, ami nélkül lítium akkukat nem szabad használni. Léteznek válogatott cellákból gyárilag összerakott pakkok, amik hosszú évek alatt sem másznak el egymástól, de ez egy ilyen házilag összerakott akkunál kizárt...

1000 EUR-ért már lehet venni 4 db vadonat új 260Ah-s Winston cellát EU raktárból, ami szerintem jobban megéri.

Megköszönte: nemo25, NagyPapa, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 23:07 #53774

repi írta:

:sorry lehet a Biwak többet tud..](*,) de az is lehet törli a bejegyzést :rohog :rohog

Hááááát, hallott már ilyet a Biwak, de nem hinném, hogy ez túlságosan biztonságos és életszerű. ](*,)
Az interneten lehet találni furcsa dolgokat. :smt216


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: repi, Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 21:58 #53773

gattila írta:

Nem én hirdetem :)
Azt láttam.
A 232x5,5 az 1276 (kis Paks) hogy lesz ez 320, csak azt nem tudom.
Profi holmi amúgy.
(1500/ henger) kisebb holmi érdekelne is
:-)

update:
Közben rájöttem egy másik hirdetés által, hogy ezek a hengerek, csak 3,2V-osak. Így már értem, miért csak 320 Ah. :-)
www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Li...eladok__83400170.htm

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 21:35 #53772

Nem én hirdetem :)

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 19:23 #53771

gattila írta:

Ha 232 db és 5,5 Ah/db akkor miért csak 320?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 18:37 #53770

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 07 12:54 #53768

Gent írta:

saját kezűleg épített lakóautókba, hogy sokan fatüzelésű kis kályhát szereltek be.

:sorry lehet a Biwak többet tud..](*,) de az is lehet törli a bejegyzést :rohog :rohog

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 06 21:43 #53767

Üdvözlöm a közösséget!

Elsőként had köszönjem meg ennek az oldalnak a létezését, és hogy ilyen nívós tartalommal töltitek meg, már most rengeteget segített pedig még a pénzem sincs meg a saját projektemre!

Egy gyors kérdéssel indítanék: Láttam elsősorban tengeren túli saját kezűleg épített lakóautókba, hogy sokan fatüzelésű kis kályhát szereltek be. Tud valaki esetleg arról információt adni, hogy ez a magyar/európai jogszabályok alapján lehetséges e és ha igen milyen feltételekkel? Köszönöm a választ!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 03 15:54 #53757

csekl írta:

Sziasztok!

Tavasszal szeretnék belekezdeni egy két személyes 2008-as VW Caddy átalakításába.

Ha jól látom ez is egy VW furgon, elég gyorsan átalakítható ezzel a megoldással kempingautóvá. A berendezés nagyon könnyű, valószínűleg üvegszálas poliészterből gyártották, de rétegelt lemezből is lehet hasonlót építeni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 21:16 #53735

Nagyon szépen köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 20:29 #53733

woodoopilot írta:

Elrepedtek az oldal ablakok tömítései, és beszivárog a víz. Valami fehér ragasztóval vannak beragasztva az ablakok. Ide szerkezeti ragasztót kell használni, vagy jó a butil is? A tetőablakoknál butil tömítőanyagot használtam, azok jók lettek, nem ázik be egyik sem.

Ahogy Laci is írta, butil tömítő kell a beépítéshez. Ragasztó-tömítővel nem szabad ezeket beépíteni, mert a műanyagok felületén nem minden esetben ragadnak meg felelően, így a használat során, megnyílnak, utat engedve a víznek. Ellenben, mikor ki szeretnéd bontani a helyéről, nem tudod, csak nagy nehézségek árán kiszabadítani, ami töréssel, károsodással jár nagy eséllyel.
Nedves mosószeres, éles pengével próbálkozz, és sok türelemmel.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 13:46 #53731

woodoopilot írta:

Elrepedtek az oldal ablakok tömítései, és beszivárog a víz. Valami fehér ragasztóval vannak beragasztva az ablakok. Ide szerkezeti ragasztót kell használni, vagy jó a butil is? A tetőablakoknál butil tömítőanyagot használtam, azok jók lettek, nem ázik be egyik sem.
Csak a Butyl, Butyl-kaucsuk tömítők a jók erre a feladatra. Pl.: Sikalastomer 710, Dekalin Dekaseal 8936.
Reménykedj, hogy ilyennel volt berakva mert ezek bonthatóak, a szerkezeti ragasztó csak roncsolással.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 10:39 #53729

Elrepedtek az oldal ablakok tömítései, és beszivárog a víz. Valami fehér ragasztóval vannak beragasztva az ablakok. Ide szerkezeti ragasztót kell használni, vagy jó a butil is? A tetőablakoknál butil tömítőanyagot használtam, azok jók lettek, nem ázik be egyik sem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 25 21:38 #53725

csekl írta:

Sziasztok!

Tavasszal szeretnék belekezdeni egy két személyes 2008-as VW Caddy átalakításába. Tervem röviden annyi, hogy leszigetelem a puttonyát, és egy könnyen kiszerelhető "lakórészt" (ágy, polcok, tároló rekeszek) raknék bele. Ebben az esetben milyen engedélyek kellenek? Tekintve, hogy ami fix lesz a kocsiban, az csak a szigetelés, konnektor, lámpa, a maradék, azaz a lakórész pedig olyan, mint egy áru, kell egyáltalán valamilyen engedély? Súlyát tekintve még sajnos nem tudok konkrétat, mert az autó nincs meg, de ha szerencsém lesz tavasszal szabaddá válik és akkor tudok számolgatni.

Előre is köszönöm a válaszokat

Délután voltam vizsgáztatni az igáslovat, és rákérdeztem Gábor barátomnál a témára. Az általad leírt tervezett szerint kivitelezett fejlesztés, nem számít átalakításnak, így nincsen engedélyhez kötve.
Az ülésekhez nem nyúlhatsz, a jellege nem változhat meg. A raktér elválasztás lehet gyári lemez, vagy rács, akár nyitható elemmel, de újabban elfogadják már a hevederes raktér elválasztást is, aminek komfortosabb jellege van az előzőekhez viszonyítva. A lényeg, hogy a raktérben elhelyezett rakomány, ne tudjon kárt tenni az első üléseken utazókban.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.