Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Több
2018 szept. 24 12:22 #53519

Döme írta:

Rokonlelkűek vagyunk! Az én tusolóm is pont ilyen mozaikos! :cheer:
:smt204

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 22:50 #53510

Rokonlelkűek vagyunk! Az én tusolóm is pont ilyen mozaikos! :cheer:

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 22:45 #53509

Jó a mozaikcsempe-mintás falburkolat.

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 23 22:39 #53508

Laccci írta:

Tud valaki segíteni abban, hogy hol tudok nagy méretű szervízajtót vagy garázsajtót venni?
Szélességben 80-100cm, magasságban min. 60cm kellene.
Lehet használt vagy új jó áron.

Köszi.
Na mindegy...
Addig készül a fürdő.
Ami fa színű a csak kitámasztás amíg kötnek a kemikáliák...

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 18 16:04 #53468

Tud valaki segíteni abban, hogy hol tudok nagy méretű szervízajtót vagy garázsajtót venni?
Szélességben 80-100cm, magasságban min. 60cm kellene.
Lehet használt vagy új jó áron.

Köszi.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 16 14:38 #53460

Döme írta:

Olyan emberkét keresek, aki szedett már le 02-06 közötti duxi/boxer/jumer tankot. Az érdekelne, hogy a nafta visszafolyó cső mennyire mélyen van ledugva a tartályba.
Az állófűtésem üzemanyag ellátását onnan tervezném. Ehhez az kell, hogy a cső elég mélyre menjen.
( a szondás megoldásoktól fázom, mert még nem láttam olyat, ami egy idő után ne eresztette volna a gázolajat az utólagos fúrás mentén.)
Szóval egy felesleges leszerelést spórolnék meg az infóval. B)
Köszönöm!

Ezek szerint lassan üzembe kerül az új "kazán". :-)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 15 08:22 #53456

Döme írta:

Olyan emberkét keresek, aki szedett már le 02-06 közötti duxi/boxer/jumer tankot. Az érdekelne, hogy a nafta visszafolyó cső mennyire mélyen van ledugva a tartályba.
Az állófűtésem üzemanyag ellátását onnan tervezném. Ehhez az kell, hogy a cső elég mélyre menjen.
( a szondás megoldásoktól fázom, mert még nem láttam olyat, ami egy idő után ne eresztette volna a gázolajat az utólagos fúrás mentén.)
Szóval egy felesleges leszerelést spórolnék meg az infóval. B)
Köszönöm!
Nem kell leszerelni a tartályt.
Felszeded a gumipadlót. A vezető ülés előtt van a tartály tisztító nyílása.
Leszeded a burkolatát (egy 15x25 cm-es egyik oldalt lekerekített burkolat.) és alatta van az üzemanyagszint mérő és a tisztítónyílás.
Én úgy építettem be a csövet, hogy fúrtam egy 6-os lukat a tisztítónyílás műanyag fedelére.
Letoltam a csövet ütközésig és visszahúztam kb 10 centit. Azért kell visszahúzni, hogy ne égesse el véletlenül az összes üzemanyagot a kályhád, mert akkor nem fogsz tudni elindulni.
utána rögzítettem a csövet.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 14 23:38 #53454

Olyan emberkét keresek, aki szedett már le 02-06 közötti duxi/boxer/jumer tankot. Az érdekelne, hogy a nafta visszafolyó cső mennyire mélyen van ledugva a tartályba.
Az állófűtésem üzemanyag ellátását onnan tervezném. Ehhez az kell, hogy a cső elég mélyre menjen.
( a szondás megoldásoktól fázom, mert még nem láttam olyat, ami egy idő után ne eresztette volna a gázolajat az utólagos fúrás mentén.)
Szóval egy felesleges leszerelést spórolnék meg az infóval. B)
Köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 12 08:28 #53418

Dzsoze írta:

Jó estét kívánok! Sziasztok!

Férjemmel vettünk egy egy Ford Transzportert, melyet szeretnénk kempingautóvá alakítani. Érdeklődnék, hogy az átalakítás előtt szükségünk van-e engedélyekre az átalakításhoz vagy már a kész kempingautót elég elvinni műszaki vizsgára.

Köszönettel

Papp Zsófia
Szia.
Most jutottam túl rajta. A legegyszerűbb, ha nagyjából elgondolod mit is szeretnél, keresel egy mérnököt, aki ezzel foglalkozok és egyeztetsz vele ( anyaghasználat , előírások , stb ) utána ő el fogja mondani mit hogy csinálj , csináltass. Mindig elhangzik, hogy így átépítettem, vagy úgy átalakítottam. A most nekikezdőknek azért felhívnám a figyelmét, hogy az átalakítás engedélyezéséhez felelős és jogosult kivitelező is kell. Aki sok esetben csak felügyeli a munkát, de ő ír alá, és ő vállal fellelőséget a kivitelezés megfelelőségéért.
Sok sikert: Nyomi


Nyomi
Megköszönte: gattila, Dzsoze

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 21:26 #53409

Dzsoze írta:

Jó estét kívánok! Sziasztok!

Férjemmel vettünk egy egy Ford Transzportert, melyet szeretnénk kempingautóvá alakítani. Érdeklődnék, hogy az átalakítás előtt szükségünk van-e engedélyekre az átalakításhoz vagy már a kész kempingautót elég elvinni műszaki vizsgára.

Köszönettel

Papp Zsófia

Egy autómérnökkel meg kell terveztetni, amit engedélyeztetni kell a közlekedési hatósággal. Ez az engedély egy évig érvényes!!!!
Utána a tervekben előírtaknak megfelelően lehet átépíteni, átalakítani a szekeret, majd egy NKH vizsgát követően, már át is lehet íratni a forgalmiban szereplő adatokat, persze a regadó, és többi sarc befizetése után.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Dzsoze

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 11 21:06 #53407

Jó estét kívánok! Sziasztok!

Férjemmel vettünk egy egy Ford Transzportert, melyet szeretnénk kempingautóvá alakítani. Érdeklődnék, hogy az átalakítás előtt szükségünk van-e engedélyekre az átalakításhoz vagy már a kész kempingautót elég elvinni műszaki vizsgára.

Köszönettel

Papp Zsófia

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 04 22:09 #53332

paradam írta:

A zuhanyzó nélkülözésének több oka van:
-10 évig szülőkkel lakókocsiztunk, amiben volt egy kis wc-zuhany blokk. A zuhanyzót sosem használtuk (még az akkor 40 körüli szülők sem) én meg végképp nem, talán néha-néha a WC -t... ma 30 éves fejjel szintén nem érzem szükségességét
- ahogy eddig nézegettem nagy mértékben befolyásolja a vizesblokk a lakó méretét - elsősorban a hosszát -, mivel városi körülmények között élek és előreláthatóan így is fogok, így valamilyen úton módon meg kell oldanom a lakó tárolását, amit értelemszerűen utcán nem szívesen tárolnák. Tehát bérelni kell egy parkolóhelyet, ami gondolom egyszerűbb kisebb lakóval.
- bár az anyagi vonzatát még nem látom teljes mértékben, de nagy mértékben fog befolyásolni ez is, ha oda kerül a a tervezési fázis. Persze ha ez egy év múlva jön és és pénz nem számít, nem fogok hezitálni :)
Illetve felmerül még bennem a melegvíz készítés kérdése is: ha van zuhanyzó kell melegvíz, ha nincs az szintén megspórolható.
Továbbá hogy érdemes melegvízet készíteni? Láttam a napokban egy Fiat-ot egy kis gázolajos kazánnal a kaszni aljára szerelve ami a melegvizet és fűtést is csinálja. Ha nem gondolkodik fűtésben az ember, akkor lehet árammal is csinálni a meleg vizet, bár fűteni is lehetne azzal?
Lehet például ma még engedélyezni szennyvíz tározó nélkül lakót? (régen aláraktunk egy vödröt a mosogat/mosdó szennyvizének.
Szóval sok a kérdés....de minél többet hal és lát az ember, annál egyszerűbb a felállítani a saját prioritási listáját.

Fűtés és meleg víz, gáz, vagy gázolajos variációban működik, elektromos készülékkel, csak akkor számolhatsz, ha rácsatlakozol a 230-ra.
Bontott gáz Truma bojlert már lehet kapni 50-80 ezres körül. Gázolajos fűtést, 80 ezresért lehet rendelni újat.

Ezzel együtt, ne keverjük össze a lakóautót, egy kempingautóval.
Lakóautó, minden komforttal felszerelt mobil garzon. Amiben nem található vizesblokk, az kempingautó.
Lakókocsiban nem szokott zuhanyzó lenni, csak mosdófülke wc-vel. De azzal szinte minden esetben kempingben áll meg a vándor.
Első körbe azt kell eldöntened, hogy, mire is szeretnéd használni a csigádat!!!!
Utána jön a tervezés, és építés.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 04 08:30 #53329

A zuhanyzó nélkülözésének több oka van:
-10 évig szülőkkel lakókocsiztunk, amiben volt egy kis wc-zuhany blokk. A zuhanyzót sosem használtuk (még az akkor 40 körüli szülők sem) én meg végképp nem, talán néha-néha a WC -t... ma 30 éves fejjel szintén nem érzem szükségességét
- ahogy eddig nézegettem nagy mértékben befolyásolja a vizesblokk a lakó méretét - elsősorban a hosszát -, mivel városi körülmények között élek és előreláthatóan így is fogok, így valamilyen úton módon meg kell oldanom a lakó tárolását, amit értelemszerűen utcán nem szívesen tárolnák. Tehát bérelni kell egy parkolóhelyet, ami gondolom egyszerűbb kisebb lakóval.
- bár az anyagi vonzatát még nem látom teljes mértékben, de nagy mértékben fog befolyásolni ez is, ha oda kerül a a tervezési fázis. Persze ha ez egy év múlva jön és és pénz nem számít, nem fogok hezitálni :)
Illetve felmerül még bennem a melegvíz készítés kérdése is: ha van zuhanyzó kell melegvíz, ha nincs az szintén megspórolható.
Továbbá hogy érdemes melegvízet készíteni? Láttam a napokban egy Fiat-ot egy kis gázolajos kazánnal a kaszni aljára szerelve ami a melegvizet és fűtést is csinálja. Ha nem gondolkodik fűtésben az ember, akkor lehet árammal is csinálni a meleg vizet, bár fűteni is lehetne azzal?
Lehet például ma még engedélyezni szennyvíz tározó nélkül lakót? (régen aláraktunk egy vödröt a mosogat/mosdó szennyvizének.
Szóval sok a kérdés....de minél többet hal és lát az ember, annál egyszerűbb a felállítani a saját prioritási listáját.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 03 23:15 #53328

paradam írta:

Köszönöm a hasznos információkat.
Mi az oka egyébként, hogy a legtöbb helyen a Fiat-ot javasolják elsősorban?
Van valami ököl szabály a raktér hosszra 2 fő esetén fürdőblokk nélkül?

Ár-érték arányban a legkedvezőbb választás, továbbá a Fiat kasznija a legátgondoltabb, és leghasználhatóbb szerkezet lakóautó beépítéshez. A gyártók is 70 %-ban azt használják, és a maradék 30 teszi ki a többi típust. Ez nem véletlen. Ráadásul a legkényelmesebb is az összes között, bár ez ízlés dolga, de azt mondhatom, hogy én már kipróbáltam szinte az összes furgon fajtát, és egyedül a Fityó nem gyűrt össze hosszú távon.Ráadásul megbízható motorokkal, és kedvező fogyasztással rendelkeznek.
Ökölszabályok nincsenek, egyedül az igények határozzák meg, hogy mire van szükséged, és annak függvényében változik a beépítéshez kellő raktérméret.
Azt gondold át, hogy miért is nélkülöznéd a zuhanyzót??? Igazi mobilitást éppen az ad, ha minden komfort be van építve.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 03 14:34 #53325

Kedves Srychy!
Köszönöm a hasznos infókat.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 03 14:31 #53324

Köszönöm a hasznos információkat.
Mi az oka egyébként, hogy a legtöbb helyen a Fiat-ot javasolják elsősorban?
Van valami ököl szabály a raktér hosszra 2 fő esetén fürdőblokk nélkül?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 03 10:41 #53322

Gördülő jóvoltából egy remek Trav-l-Cool -lal gazdagodott a lakónk felszerelése. Köszönet érte. hurrá

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 30 21:34 #53315

Laccci írta:

Sziasztok!

Teszek fel pár képet a saját tervezésű és gyártású fülke feletti ágyról (hubbet).
3850 Eurós ajánlatot kaptam rá.... ezért inkább csináltam egyet...
Ha valaki ilyenre adná a fejét, talán tud ötletet meríteni belőle.
Nyaralás alatt az elvárásaimon felül teljesített, nagyon stabil, nem zörög, nem mozdul meg még rossz úton sem.
Az omnisztor tekerő karjával lehet fel-le mozgatni.
Természetesen menet közben hátul két biztonsági retesz, elöl pedig egy csatos heveder biztosítja.


Szép munka! :smt204


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Srychy, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 30 21:08 #53314

Mondjuk azt nem tudom, hogy a 2. , 3. és 5. képet miért fordult el!?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 30 20:53 #53313

Sziasztok!

Teszek fel pár képet a saját tervezésű és gyártású fülke feletti ágyról (hubbet).
3850 Eurós ajánlatot kaptam rá.... ezért inkább csináltam egyet...
Ha valaki ilyenre adná a fejét, talán tud ötletet meríteni belőle.
Nyaralás alatt az elvárásaimon felül teljesített, nagyon stabil, nem zörög, nem mozdul meg még rossz úton sem.
Az omnisztor tekerő karjával lehet fel-le mozgatni.
Természetesen menet közben hátul két biztonsági retesz, elöl pedig egy csatos heveder biztosítja.

Megköszönte: nemo25, Srychy, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.