Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2018 jan. 10 17:51 #52065

Ketté kell választani ezt a visszaáramlós, befújós dolgot. A hagyományos konvektornak van egy szívónyílása és egy (nevezzük) kipufogója. A kettő lehet egymás mellett, egyáltalán nem kerülhet kapcsolatba a benti levegővel, legrosszabb esetben is csak az égést befolyásolhatja, kicsit sárgább láng látható formájában. Jelzem így működik a truma vízmelegítő bojler is és a lakótelepi gázkonvektorok is. DE!!! Ha ha Döme topiktársunk "friss levegő cső" alatt egy olyan csövet értett, amin ventillátor szívja be a levegőt az utastérbe, vagy esetleg a körfűtésbe, akkor az szigorúan tilos az égéstermék kivezetőnek még csak a közelébe is tenni. Bár nem hinném hogy erről, illetve ilyen csőröl lenne itt szó, nem is nagyon láttam még ilyen, kívülről bevezetett szellőzést, csak max. ami a hűtőszekrény extra szellőzését biztosítja nyári melegben. Szóval röviden: a konvektor működését lényegesen nem befolyásolja a szívó és a kipufogó oldal egymás mellé helyezése.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 17:32 #52064

Döme írta:

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

:cheer: :-( ;) :P :angry: :unsure: :o :huh: :smt209 :smt208 :smt100 :smt216 :huh: :woohoo: :meghajol hurrá :smt204
Nekünk ugyan nem hullottak csontvázak, mert új alapból kezdtük az építést, de nem kevés megoldásra váró feladat, probléma, és anomália ütötte fel a fejét, sőt, a tér-idő kontinuum megbontására is olykor tervek születtek, kockáztatva a világegyetem pusztulását, hogy működőképes legyen a csiga. Aztán végül sikerült mindent elhelyezni, csak tologatni kellett a centiket, millimétereket egy kicsit. Sajnos ezeket a konvektorokat nehézkes a kastenekbe elhelyezni.
Ezeknek a készülékeknek gravimetriás a kivezetésük, ezért nem szabad az égéstérnél alacsonyabbra befaragni a kipufogó nyílásukat. Ezt egyértelműen mutatja a beépítési rajz.
Egyébként a tolóajtó mögé helyezett kivezetés is meglehetősen necces megoldás. Túlságosan nagy mennyiségű, és meleg az égéstermék, ami a cső végén kilép.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 16:39 #52063

Döme írta:

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

Sajnos ez, egy ilyen játék...
Kitartás!
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 16:36 #52062

Én is így kezdtem :) Most ott tartok, amit a profilképemen látsz .... de már megy össze, és szinte minden meg van hozzá.
Döme írta:

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 14:09 #52058

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 13:54 #52057

Ezek szerint neked oldalkivezetéses változat volt. (még nem is láttam ilyet) Esetleg:
www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&s...4Fq-tmdkoFds29-B7Vk5
Döme írta:

www.reimo.com/de/M73314-trumatic_s2200_f...ns_und_faltcaravans/
Ez amúgy Truma 223S, és mint a bal oldali rajzon, úgy volt bekötve.
Ahol eddig volt, ott nem tud maradni amúgy sem.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 13:19 #52056

www.reimo.com/de/M73314-trumatic_s2200_f...ns_und_faltcaravans/
Ez amúgy Truma 223S, és mint a bal oldali rajzon, úgy volt bekötve.
Ahol eddig volt, ott nem tud maradni amúgy sem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 13:12 #52055

Truma e4000- nél kivezetheted alul is.
Talán az e188 és az e2400- nál is.
Döme írta:

Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
A gázkonvektorom "légcsöveit" az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! :-)
Köszi addig is!

Mellékletek:
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 13:00 #52054

Egyetértek veled gattila. A Truma leírásban benne van, hogy milyen magas legyen (minimálisan!) az égéstermék-kivezetés (2 m, ha jól emlékszem).
Döme: Azt hiszem, korán hegesztetted be azt a nyílást.
Javasolt lehetőség: Mivel az év nagyobb részében nem kell a fűtés, meg menet közben is rontja a légellenállást, de meg kell hagyni a felső kivezetést, csináld levehetőre a "kéményt" és a lyukra tegyél egy lapos kupakot (mint a befőttes üveg teteje). Ha letáborozol és fűteni akarsz, akkor visszacseréled ezeket a cuccokat. Csak ne felejtsd így!


A legjobb lakóautó az enyém!
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 11:00 #52053

Az általam ismert Truma konvektorok nem kényszer "szellőzésűek" mint mondjuk egy turbós cirkó. Így az égésgázok fajsúly alapján mennek ki - azaz a meleg égéstermék fölfelé. Ebben az esetben általad leírt megoldás nem jó. Ha ventilátoros készüléked van, ahhoz nem tudok hozzászólni, de az talán nem is a hagyományos konvektor kategória.
Döme írta:

Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
A gázkonvektorom "légcsöveit" az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! :-)
Köszi addig is!

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 09:25 #52052

Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
A gázkonvektorom "légcsöveit" az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! :-)
Köszi addig is!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 14 09:53 #51845

Miska2 írta:

Az autógázban azért egy picivel több a propán (60%bután,40%propán) csak jóval tisztább, mint a háztartási pb gáz. A 15.ker. késmárk u.ban, és lőrincen 5200 FT/palack (akár német palackba is) a tiszta propán. (gázfutár 1158 Bp. késmárk u 9. 06/3052272) Az egyik barátom ajánlotta, és valóban működik.
hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z
A telefonszám helyesen:
0630/5052272


Miska2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 11 12:07 #51821

A szöveg "kiváló" a készülék nem tudom milyen. :)

m.hu.parkingpreheater.com/car-heater/12v...-parking-heater.html

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 14:57 #51729

repi írta:


Egyetértek veled Papa,bár nekem az LPG a lakókocsiba még -17 be is kijött teljesen...nem fűtött helyen.

Ez a gyakorlat és a személyes tapasztalatom. Azt vallom,hogy a gáz kivét a palackból ha nem túl gyors kevésbé dermed le.

Mint írtam ez a lakómérettől és kályha teljesítménytől is függ.
Nálam szó szerint el van hőszigetelve a palacktárolóm a lakótól és tenyérnyi lyuk van gyárilag alul.
Amikor a gondjaim voltak vele kb - 15 fok volt egy kisebb szél kiséretében. Megnéztem a palackokat a tárolóban és körkörösen félmagasságban tiszta jég borította...
Ez pontosan 2010-december végén volt, az akkor szinte zsír új járgánnyal, Hegykőn!!
Összesen 3 palackom volt -öt napra mentünk- és szilveszter napján jártuk körbe Sopront gáz ügyben eredménytelenül, végül vettünk egy 2 KW teljesítményű kerámiás főtőtestet kisebb re vettük a nagykazán fűtését és úgy vészeltük át a napokat, a vegyes fűtéssel..
REPI! Te tudod, azért az én járgányomnak azért van bőven légtérfogata és mellette van bőven ablakfelülete is, no és az ÉvaMama nem viseli el a bezártságot, nem szabad eltakarni semminemű kilátást előle nappalra!!
Mint írtam korábban én pedig nagyon fázós vagyok, nekem kell a járgányba a 23 - 25 fok meleg...elsősorban nappalra.
Tudod, én imádom a nyarat, süssön a nap ezerrel és "rotyogjon a kövérek zsírja"!!
:meghajol :rohog :smt056


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: repi, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 13:42 #51728

Tegyél rá egy ülésfűtést :)
woodoopilot írta:

Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 13:22 #51727

woodoopilot írta:

Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja...

Nulla feletti tartományban nem lehet baj. 8O

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 13:19 #51726

Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 13:00 #51725

NagyPapa írta:

Döme írta:
Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.

Döme!
Azzal, hogy LPG tartályt teszel bele sajnos nem lesz benne PROPÁN, mert ilyet LPG tartályba sehol sem töltenek.
Kapsz PROPÁN töltést sok helyen de csak a normál palackokba töltik, sajna 1000.-Ft/kg áron a legtöbb helyen...
Az autógáz nem propán, sőt az autogázban alig van PROPÁN annak a zöme BUTÁN, mert az autók tartályai búvárcsövesek és elegendő a tetején egy kevés PROPÁN, hogy az benyomja az elpárologtatóba, mert ezen járgányok a porlasztóig folyékony állapotú gázt kérnek és kapnak...!!!

Egyetértek veled Papa,bár nekem az LPG a lakókocsiba még -17 be is kijött teljesen...nem fűtött helyen.

Ez a gyakorlat és a személyes tapasztalatom. Azt vallom,hogy a gáz kivét a palackból ha nem túl gyors kevésbé dermed le.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 07:35 #51724

Az autógázban azért egy picivel több a propán (60%bután,40%propán) csak jóval tisztább, mint a háztartási pb gáz. A 15.ker. késmárk u.ban, és lőrincen 5200 FT/palack (akár német palackba is) a tiszta propán. (gázfutár 1158 Bp. késmárk u 9. 06/3052272) Az egyik barátom ajánlotta, és valóban működik.
hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z


Miska2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 dec. 01 06:24 #51721

Döme írta:

Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.

Döme!
Azzal, hogy LPG tartályt teszel bele sajnos nem lesz benne PROPÁN, mert ilyet LPG tartályba sehol sem töltenek.
Kapsz PROPÁN töltést sok helyen de csak a normál palackokba töltik, sajna 1000.-Ft/kg áron a legtöbb helyen...
Az autógáz nem propán, sőt az autogázban alig van PROPÁN annak a zöme BUTÁN, mert az autók tartályai búvárcsövesek és elegendő a tetején egy kevés PROPÁN, hogy az benyomja az elpárologtatóba, mert ezen járgányok a porlasztóig folyékony állapotú gázt kérnek és kapnak...!!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: Nyomi, Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.