Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2008 márc. 27 13:57 #6458

rlacika írta:

.Igy elmesélve elég zavaros,

Értem. :lol: Az egyik fényképeden látszott a kályha. Ez az elrendezés volt a második tipp amit leírtam. A padló alatt, kívül veztető cső sem túl jó megoldás, de van amikor elkerülhetetlen.
Mindenképpen nézd meg, hogy nem nyomódott e össze.
Ezenkívül ki is lukadhatott, szétázhatott stb.
Szigetelés sem ártana rá (zártcellás hab, polifoam cső)
..Ha hozol Martfűre egy olyan állitószelepet és estleg vagy két szellözőt-T idomost- előre is megköszönöm.

Meg egy kis csövet is. #-o viszünk.
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 20:59 #6434

GaborApa írta:


Abba a csőbe amelyik az első szellőző felé megy be lehet tenni egy közbeépíthető pillangószelepet (vihetünk Martfúre egyet) ami bowdennel állítható.

A 3 befújás nagyon kevés. :cry:
Hát az biztos hogy azon az oldalon ahol gyenge a fűtés elég hosszú a cső...és ráadásul még ki is jön a kocsi alá a lépcső alatt...Holnap ha az idő megengedi befetrengek egy kicsit a kocsi alá, hogy lássam nincs e megnyomva a cső azon a részen ahol kint van vezetve? Mert aránytalanul kevés levegőt fúj azon az oldalon. Úgy van megoldva a fűtésút, hogy előre elmegy az ülések háta mögött levő mélyedésben, bemegy az ágyfotel alá és ott egy szellőzön ki. A másik cső elindul a Trumatol (az útasülés háta mögött van, egy magas szekrény oldalán), kimegy a kocsi alá a lépcső háta mögé, visszajön a kocsitérbe a hűtőszekrény mögött, egy faburkolatban elmegy hátrafelé, egy T idomon keresztűl egy szellöző ami a hátsó asztal alá, a két szék közé vezeti a meleget, a cső folytatja az útját a hátsó raktérdobozban, onnan bemegy a fürdőbe és ott egy szellözővel befejezödik.Igy elmesélve elég zavaros, de tulajdonképen egyszerű. Sajnos nem nagyon látom hova tehetnék még szellözőket mert ezen a hosszú hátrafelé úton szabad hely csak ott van ahol most van a szellöző. Esetleg oda lehet még egyett tenni...Ha hozol Martfűre egy olyan állitószelepet és estleg vagy két szellözőt-T idomost- előre is megköszönöm.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 18:30 #6401

rlacika írta:

pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni.
Ezek szerint ilyened van, csak állítókar nélkül: link
Az nem nagy gond ha nincs rajta állítókar, de a 3 befúvás (abból egy a fürdő) nagyon kevés egy lakóautóban.

A trumaventről ugyebár 2 cső indul el.
Megnéztem a fotóalbumodat, de sajnos nem sok látszik abból, hogyan lehet csövezve a kocsid. A jobboldalról átmegy bal oldalra, és ott egymás után fűzve van a 3 beömlő?
Akkor hova fúj a másik cső?
Vagy
Az egyik cső átmegy baloldalra az asztal alá, a másik meg valahol hátra? Esetleg kocsi alatt? (ott a lépcsőd)
Látni kéne a rendszert. :-k

Ami biztos, a csőhossz iszonyúan "zabálja" a fűtést.

Abba a csőbe amelyik az első szellőző felé megy be lehet tenni egy közbeépíthető pillangószelepet (vihetünk Martfúre egyet) ami bowdennel állítható. Már ez is jobb megoldás lenne, mint a végét fojtogatni.
De az igazán jó az lenne, ha a lakó hűvösebb hátső részében kialakítanánk még befúvásokat.
Nem az a jó ha terheljük a ventillátort, hanem ha minél több helyen van befújás.
Halkabb üzemelés, egyenletesebb meleg.

Nekem gyárilag volt 5, most van 8 + 1 résfűtés

A 3 befújás nagyon kevés. :cry:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 18:06 #6400

rlacika írta:

A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a
csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

Üdv!

Ahol a két cső csatlakozik a venthez, ott kéne lennie egy állító karnak, amivel lehet kismértékben állítani,hogy melyik csőbe menjen a több levegő.A hosszabbikba érdemes a több levegőt engedni.Ha az említett kar nincsen,akkor csak a kifúvók elzárásával lehet beállítani a levegőeloszlást.Sokszor a gyártók idézik elő a hibát azzal,hogy ellapítva teszik be a csövet.Szerintem valami hasonló probléma lehet.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 17:44 #6398

A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.