Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2016 márc. 11 12:43 #47553

Én is erre gondoltam, hogy a gyújtónak két funkciója van, mert máshova nincs bekötve, ami le tudná állítani a szikrát . Igen, az elektromos szikráztató még a régi kályhából maradt meg. A mostani fűtésnek mechanikus szikragyújtója volt, de azt már nem tudom, hogy hova tettem.:). Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen elven működik ez a lángfigyelés, talán valami bimetallos rendszerű a szikragyújtó belseje.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 11 10:06 #47552

Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 10 20:09 #47546

Eltelt egy év és újra fűtés bajom van.:-( Utoljára ki lett cserélve a komplett kályha egy szép állapotú, fiatalabb használtra. Működött is, de a nyáron, egy hideg este új hiba jelentkezett. Működik és fűt is csak az elektromos szikragyújtás nem kapcsol le. Szétszedtem, a fűtés erősség állító rúd tövében van a szikráztató érintkező párja. Ha elfordítom össze is zár, csak arra nem jövök rá, hogy a gáz meggyulladásakor mi kapcsolja le.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 06 21:06 #44059

Pontosan ezt szerettem volna írni én is, csak nem voltam gépközelben. hurrá
A párod meg abban reménykedik, hogy nem olvasod az ő fórumát, ahol kiderült mennyi volt az utolsó táska! :rohog
Viccet félretéve, úgy néz ki lesz másik kályha, mert csak a biztonsági szelep 100EUR környékén van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 05 23:09 #44048

csendi írta:

eduvill írta:
Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002!
Nalam pont ez volt a problema. Elöször ejjel hibajelzessel leallt a fütes, utana pedig a biztonsagi erzekelö nem engedte begyujtani. Elvittem a szervizbe, ott kicsereltek a biztonsagi erz.-t. Ezutan pedig ugyan az volt a helyzet mint nalad. Visszavittem a szervizbe, ott azt mondtak, hogy hibaztak az elözö alkalommal (mindjart megörültem) mert a kalyha idösebb 10 evesnel es nem javithatjak, hanem ujat kell beepiteni. (de beleszamoljak azt a 380€-t amit a multkor fizettem, igy eleg, ha 450€-t rafizetek :sir . Vegül kiegyeztünk 360€-ban mivel nem kellett az uj burkolat, jo nekem a regi is. (különben is, nem akartam, hogy az asszony eszrevegye. Ö összesen 300€-rol tud) Most ugy nez ki, hogy müködik, de eleg sokaig kell lenyomva tartani amig egve marad. :dry:


remenykedj, hogy az asszonyod nem olvassa a forumot :rohog

Megköszönte: Kerti, csendi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 05 19:28 #44047

eduvill írta:

Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002!
Nalam pont ez volt a problema. Elöször ejjel hibajelzessel leallt a fütes, utana pedig a biztonsagi erzekelö nem engedte begyujtani. Elvittem a szervizbe, ott kicsereltek a biztonsagi erz.-t. Ezutan pedig ugyan az volt a helyzet mint nalad. Visszavittem a szervizbe, ott azt mondtak, hogy hibaztak az elözö alkalommal (mindjart megörültem) mert a kalyha idösebb 10 evesnel es nem javithatjak, hanem ujat kell beepiteni. (de beleszamoljak azt a 380€-t amit a multkor fizettem, igy eleg, ha 450€-t rafizetek :sir . Vegül kiegyeztünk 360€-ban mivel nem kellett az uj burkolat, jo nekem a regi is. (különben is, nem akartam, hogy az asszony eszrevegye. Ö összesen 300€-rol tud) Most ugy nez ki, hogy müködik, de eleg sokaig kell lenyomva tartani amig egve marad. :dry:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 02 19:08 #44030

Szétszedtem, mivel szakember vagyok. :smt204
Elég koszos volt, kipucoltam mindent, de továbbra sem működik a nagyobbik gázégő. A fúvókákat is kifújattam, de úgy néz ki, hogy a biztonsági szeleppel lesz a baj. Ennek javítására viszont sok esélyt nem látok. Valamint szerelés közben, úgy néz ki tönkrement a termokábel is, elég rosszul nézett már ki, és most már csak akkor ég a kis láng ha nyomva tartom a kapcsolóját. Ez mondjuk nem nagy tétel, ha cserélni kell. Nem is csodálkozom, 31 éves a technika már. :) A szelep elég húzós, meggondolom, hogy mi a jobb megoldás.

Kerti írta:

Szerintem ennek az az oka, hogy nem indul el a gázégőben a nagy kör csak a kicsi. Amikor beindítod először be kell lobbannia egy kisebb lángnak, ami nálad amint mondod meg is van, aztán ha feljebb tekered akkor be kéne lobbannia a teljes égőfejnek. A kicsi rész valóban nem ad túl sok meleget, szóval ez lehet a gond nálad.
Ennek lehet oka elkoszolódás is, vagy maga a szelep ment tönkre.
Mindkettő szétszedést igényel, ezért azt javaslom, hogy vidd el szakszervizbe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 02 00:19 #44023

Köszönöm a segítséget, holnap szemügyre veszem.
Jó éjszakát!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 02 00:12 #44022

A nagynak nincsen. Azért van két kémlelő nyílás, mert van jobbos meg balos beépítés.
Az előlapon ezért két nyílás van aminél elvileg a másik nyílásba a Truma logóját teszik bele.
Ha beindul a nagy égőfej, akkor azt lehet hallani egy lobbanás hangjával és a kémlelő nyíláson látható is a fényváltozás.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 23:24 #44021

De jó!!!
Igen, így már egyértelmű, hogy ez lehet a probléma! Azt a kicsi égőfejet látom égni a kémlelőn. A nagy égőfejnek nincs kémlelő ablaka? Mert úgy emlékszem, hogy az előlapi burkolaton két hosszúkás ovális nyílás van alul, és én a bal oldaliban látom a kis lángot.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 23:00 #44020

Így néz ki az égőfej. Neked csak a kicsi kör alakú indul be. (az egyik legnagyobb ellenségük a pók)

Mellékletek:

Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: repi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 22:13 #44019

Értem!
A bojlerrel is ilyen baj volt, tele volt pókpetével a gázégőnél. Ha benézek a kémlelőnyíláson akkor kb. egy 2cm-es átmérőjű lángot látok. Csodálkoztam is , hogy képes meleget adni egy ekkora égőfej, de ezek szerint nagyobb égőfej is van. Ebben az esetben a szabályzóm is lehet rossz...
Köszönöm a segítséget!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 21:46 #44016

Szerintem ennek az az oka, hogy nem indul el a gázégőben a nagy kör csak a kicsi. Amikor beindítod először be kell lobbannia egy kisebb lángnak, ami nálad amint mondod meg is van, aztán ha feljebb tekered akkor be kéne lobbannia a teljes égőfejnek. A kicsi rész valóban nem ad túl sok meleget, szóval ez lehet a gond nálad.
Ennek lehet oka elkoszolódás is, vagy maga a szelep ment tönkre.
Mindkettő szétszedést igényel, ezért azt javaslom, hogy vidd el szakszervizbe.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: eduvill

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 20:36 #44015

Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 15 19:25 #42786

Peter_Nizza írta:

Kedves szakik:

Kérdésem lenne:
Milyen állófűtés típusok vannak? Milyen készülékek?

Amiről hallottam: Truma (ez van nekem is) Sokaknak van Webasto, de van akinek "eberspacher D4S tipusú 3.5 KW" állófűtése van. Vannak további márkák is?

Köszönettel, Péter

Nálunk ez a három típus a legelterjedtebb ezért hallottál ezekről, de vannak még egyéb márkák is.

Típus szerint van gázos, gázolajos, benzines, elektromos működésű. Van, hogy ezeket kombinálják egy fűtésen belül (gáz/230V, gázolaj/230V).


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 júl. 13 17:32 #42768

Kedves szakik:

Kérdésem lenne:
Milyen állófűtés típusok vannak? Milyen készülékek?

Amiről hallottam: Truma (ez van nekem is) Sokaknak van Webasto, de van akinek "eberspacher D4S tipusú 3.5 KW" állófűtése van. Vannak további márkák is?

Köszönettel, Péter


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 23:30 #17858

GaborApa írta:

Ha webasto (vagy eberspraher) fűtésed van akkor nem szabad boidízelt tankolni.
Nekem két év alatt egyszer "sikerült", de úgy 20 liternél észrevettem, és átváltottam a normál kútoszlopra.
Ezek a készülékek működnek biodízellel is, de nem szabad mert az égőkosár hamar bekormol.
Ezt azonban lehet tisztítani és cserélni is, tehát nem az egész a készülék megy a kukába.
Köszi. Így már tisztább a kép.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2009 dec. 13 23:26 #17856

GaborApa írta:

...Mivel ez a készülék még a webastonál is prototípus volt, az elején volt egy két apró probléma vele, de az új elektronikával már nincs semmi gond.
-Melegvíz csonknál még nem szállt el tömítés, pedig már jópárat beraktuk.
- a Dual top árában minden benne van, ami nem járműspecifikus. Ezért nincs benne felfogatókonzol (ezt egyedileg gyártjuk le adott kocsihoz) és nincs védőlemez sem, de ez nem is kötelező. A készülékház erre van kitalálva. Nekem direkt védőlemez nélkül van. A házon egyelőre semmi gond.
Ugyanakkor benne van az árban pár olyan dolog ami a sim,a fűtőkészülékeknél nioncs (pl kipufogódob , hangtompító)

Ez jo hir! Valo igaz, hogy amit olvatam azok szinten meg a kezdeti idoszak problemai voltak.

Azt sikerult megfejtenm, hogy Te es Kerti = BIWAK. :)
Így ha kerhetlek akkor privatban irjal nekem egy osszeget a dualtop-ra szerelessel egyutt. Ducatoba. Persze eleg lesz egy jo tol-ig ár is.
Ja es az RHA-100 eleg lesz...

köszi
M.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 10:35 #17839

nemo25 írta:

Mivel a gázolajban egyre magasabb százalékban kevernek bioolajat, sőt nyugaton már kimondott bio üzemanyagot is lehet kapni, nem károsítja a keverékképző rendszert a bio komponens?
Ha webasto (vagy eberspraher) fűtésed van akkor nem szabad boidízelt tankolni.
Nekem két év alatt egyszer "sikerült", de úgy 20 liternél észrevettem, és átváltottam a normál kútoszlopra.
Ezek a készülékek működnek biodízellel is, de nem szabad mert az égőkosár hamar bekormol.
Ezt azonban lehet tisztítani és cserélni is, tehát nem az egész a készülék megy a kukába.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 10:25 #17838

muerto írta:

.....a webasto dual top rendszerét szeretném. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha kivülre van szerelve télen nem fagy el a hideg víz csőve?

..... a melegvíz csonkjánál elszállt a tömítés. Rossz szerelés lehetett vagy masnak is volt már ilyen?

.....az árban ne voltak benne bizonyos alkatrészek, kiegészítők amik kellettek volna ahhoz, hogy kívűlre tegyék fel. Szóval a kérdés, hogy a 650e Ft árban minden benne van?
Kell vakami külső borítás esetleg?
...... :|

-Magyarországon a legelső Dual Top készüléket az én lakómba építettük be, gyakorlásképpen és hogy a készülékről is legyenek tapasztalataink, mielőtt másnak kínáljuk. Bár a gázfűtés is bentmaradt két éve a webastoval fűtök.
-Mivel ez a készülék még a webastonál is prototípus volt, az elején volt egy két apró probléma vele, de az új elektronikával már nincs semmi gond.
-Melegvíz csonknál még nem szállt el tömítés, pedig már jópárat beraktuk.
- a Dual top árában minden benne van, ami nem járműspecifikus. Ezért nincs benne felfogatókonzol (ezt egyedileg gyártjuk le adott kocsihoz) és nincs védőlemez sem, de ez nem is kötelező. A készülékház erre van kitalálva. Nekem direkt védőlemez nélkül van. A házon egyelőre semmi gond.
Ugyanakkor benne van az árban pár olyan dolog ami a sim,a fűtőkészülékeknél nioncs (pl kipufogódob , hangtompító)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.