Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2018 jan. 16 20:11 #52114

Szerintem is járható ez a megoldás.
Bár nem vagyok benne biztos, hogy kell neki áram, vagy valami analóg módon működik.
Ha igen akkor nem tud jelet adni a ventillátornak.
A kényszerszellőzés viszont biztosan működik.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 19:49 #52113

"kényszerszellőzésű dobozban esetleg elképzelhető a használata."
Mi lenne, ha elektromosan összekötnéd a vízmelegítőt meg a szellőzőventillátort? Amikor beindul az égés (a vízmelegítés), akkor indulhat az elszívás is, ami kb 1 perccel később állhatna le, mint a bojler.
Vélemény?


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 17:50 #52107

Egy balatoni nyaralóban láttam az elődjét. Abban persze nem volt oxi-szenzor, csak egy égésbiztosító. Olyan, mint pl. ZV-4 gázbojler, de nincs kéménye, csak egy rács a tetején a kis teljesítmény miatt. Ha rossz minőségű volt a PB gáz, jó büdös volt. Az égéslevegőt a helyiségből veszi, és oda is "ürít". Egy zárt, kényszerszellőzésű dobozban esetleg elképzelhető a használata.
Laccci írta:

Szia Nyomi!

Mint írtam át lehet állítani PB-re, van rá gyári megoldás.
A víz nyomásnak 0,18-12 Bar között kell lennie.
Szerintem minden paraméterre megfelelne.
Gyári, lakossági felhasználásra tervezett, biztonságos kütyü ez, Oxystop funkcióval.
Egyedül a kiszellőztetése nem tiszta...nem találkoztam még kémény nélküli gázkészülékkel a Siesta-n kívűl.
Ha egy kis konyhába jó, akkor egy lakóautóba is kell működnie.

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 14:27 #52106

Szia Nyomi!

Mint írtam át lehet állítani PB-re, van rá gyári megoldás.
A víz nyomásnak 0,18-12 Bar között kell lennie.
Szerintem minden paraméterre megfelelne.
Gyári, lakossági felhasználásra tervezett, biztonságos kütyü ez, Oxystop funkcióval.
Egyedül a kiszellőztetése nem tiszta...nem találkoztam még kémény nélküli gázkészülékkel a Siesta-n kívűl.
Ha egy kis konyhába jó, akkor egy lakóautóba is kell működnie.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 10:44 #52100

hasonló van a Falle katalógusban, de ők is a fényképek alapján nem beépítetten alkalmazzák. És az palackra és PB-re beállított a kocsik szivattyújához méretezve. Az ár magasabb, de erre van kitalálva. És a gáz olyan mint a medve. És az nem játék.:meghajolLaccci írta:

Bár ez inkább vízrendszer, de erről tud valaki valamit?

www.ventil-team.hu/bosch-therm-4000-oc-w...zmelegito.4131.phtml

Pici, könnyű, működik PB gázzal is, nem kell hozzá kémény és 5l/perc vizet tud melegíteni.
Egy kiszellőztetett szekrénybe be lehetne rakni.
Még nem sikerült megfejtenem, hogy hogyan működik de egy próbálkozást lehet, hogy megérne.
Ha van benne elektronika akkor a tápot valszeg ki lehet iktatni, vagy átalakítani.


Nyomi
Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 09:56 #52099

Szia Nagypapa!

Én is csak azért mertem írni mert át lehet fúvókázni.

Itt írják is:
netkazan.hu/termek/4117/bosch-therm-4000...elegito-csapteleppel

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 09:39 #52098

Ezeket a készülékeket általában át lehet fúvókázni BP gázra. Én is gondolkodtam ilyesmi megoldáson, de egy szűk, felettébb gyúlékony térbe nem szívesen tettem volna be.
NagyPapa írta:

Laccci írta:
Bár ez inkább vízrendszer, de erről tud valaki valamit?

www.ventil-team.hu/bosch-therm-4000-oc-w...zmelegito.4131.phtml

Pici, könnyű, működik PB gázzal is, nem kell hozzá kémény és 5l/perc vizet tud melegíteni.
Egy kiszellőztetett szekrénybe be lehetne rakni.
Még nem sikerült megfejtenem, hogy hogyan működik de egy próbálkozást lehet, hogy megérne.
Ha van benne elektronika akkor a tápot valszeg ki lehet iktatni, vagy átalakítani.

Ez kifejezetten FÖLDGÁZ üzemre gyártott és méretezett termék!
:meghajol
Lakóautós használatát én pontosan emiatt nem merném javasolni!
A fölgáz fűtőértéke itthon 27 - 35 MJ/m3 között mozog, a PB gázé viszont 45 - 47 MJ/m3!

Ez igen jelentős eltérés!!
:sorry
Óvatosan a lakóautós használati javaslattal!!!

Megköszönte: Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 16 08:02 #52097

Laccci írta:

Bár ez inkább vízrendszer, de erről tud valaki valamit?

www.ventil-team.hu/bosch-therm-4000-oc-w...zmelegito.4131.phtml

Pici, könnyű, működik PB gázzal is, nem kell hozzá kémény és 5l/perc vizet tud melegíteni.
Egy kiszellőztetett szekrénybe be lehetne rakni.
Még nem sikerült megfejtenem, hogy hogyan működik de egy próbálkozást lehet, hogy megérne.
Ha van benne elektronika akkor a tápot valszeg ki lehet iktatni, vagy átalakítani.

Ez kifejezetten FÖLDGÁZ üzemre gyártott és méretezett termék!
:meghajol
Lakóautós használatát én pontosan emiatt nem merném javasolni!
A fölgáz fűtőértéke itthon 27 - 35 MJ/m3 között mozog, a PB gázé viszont 45 - 47 MJ/m3!

Ez igen jelentős eltérés!!
:sorry
Óvatosan a lakóautós használati javaslattal!!!


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: becs, Laccci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 15 22:41 #52095

Döme írta:


nemo! Hozzád meg át fogom vinni megmutatni, az a legegyszerűbb. :-)

Helyes!!! Ne csak fenyegetőzz, hanem gyere!!!!!!!!! :cheer:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 15 21:23 #52094

Bár ez inkább vízrendszer, de erről tud valaki valamit?

www.ventil-team.hu/bosch-therm-4000-oc-w...zmelegito.4131.phtml

Pici, könnyű, működik PB gázzal is, nem kell hozzá kémény és 5l/perc vizet tud melegíteni.
Egy kiszellőztetett szekrénybe be lehetne rakni.
Még nem sikerült megfejtenem, hogy hogyan működik de egy próbálkozást lehet, hogy megérne.
Ha van benne elektronika akkor a tápot valszeg ki lehet iktatni, vagy átalakítani.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 15 20:52 #52089

Ha megjön beszámolok róla, hogy tapintásra, ránézésre milyen. (borítékolom, hogy pont ugyanazon a soron készül, ahol a nevesebb társai nappal :D )
Azt amúgy sikerült kideríteni, hogy a Planar is annyira orosz, mint a többi, ...sehogy. Az is Kínában készül.
A gáz cuccot 50 ezerért vitték el. Mondjuk tény, hogy szinte új volt.
Az 5KW-os gyakorlatilag ugyanennyibe kerül.

nemo! Hozzád meg át fogom vinni megmutatni, az a legegyszerűbb. :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 15 20:33 #52088

Szia Döme!

Ha megérkezett és sikerült kipróbálni, akkor írj légyszi pár szót róla.
Nézegettem én is őket de nekem 3-5kw-os kellene.
Mennyiért sikerült eladni a gázost?
Üdv.
LaccciDöme írta:

Közben már úton van felém egy ilyen:
www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2...e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, ... pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) :-)
A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még....
A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 15 20:18 #52087

Döme írta:

Közben már úton van felém egy ilyen:
www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2...e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, ... pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) :-)
A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még....
A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.

Nagyon kíváncsi leszek a minőségére. Sok évvel ezelőtt szemeztem egy ilyennel, igaz, akkor még jelentősen vastagabb áron kínálták, és csak Kínából lehetett rendelni. Ennyiért simán megéri még tartalék fűtésnek is beszerelni, amennyiben megfelelő a működése. B)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 15 14:02 #52085

Közben már úton van felém egy ilyen:
www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2...e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, ... pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) :-)
A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még....
A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.

Megköszönte: nemo25, gattila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 18:42 #52066

A problémám többek között az is, hogy jobb oldalt nem nagyon vezetném ki. Mert akkor nem tudok a "csórisztorom" köré oldalfalak felrakni, mert akkor egyből lenne egy saját külön bejáratú gázkamrám. ...meg ha már mindenképp szénmonoxid mérgezésben kéne eltávozni a sóderba, akkor meg inkább egy borospincét választanék :woohoo: :woohoo: :woohoo:
A másik nagy gond, hogy ebben a szerencsétlen kocsiban a toldás a B oszlop után van, így a tolóajtó majdnem középre került. (aki ezt így tervezte, azt fellőném a Holdra) :D
Egy olyan verziót azért még átgondolok, hogy a kipufogót felvezetem a tetőre a "D" oszlop mentén, az égéstérhez szükséges másik gégecsövet meg a padlón át alulra.
(elvileg azt mindegy, hogy honnan viszem nem? ) De ezeket még ki kell matekozni, meg hogy ne legyen kényelmetlen a dolog a kémény tetejére egy szellőző gombát raknék, nem rakosgatnék kupakokat fel-le.
Adott ez a készülékem, ami szinte új, meg van hozzá egy 63 literes LPG tartály is, ráadásul a tartály tetején pont elférne a víztartály, és mindez az ágy alatt. :-)
Ma amúgy próbáltam felhívni a Planárosokat, de nem kapcsolható a mobilszámuk..... Majd holnap újra nekifutok! (meg a szomszéd faluban van a Webasto is. Elgurulok alkudozni Nagytarcsára)
Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!! :-)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 17:51 #52065

Ketté kell választani ezt a visszaáramlós, befújós dolgot. A hagyományos konvektornak van egy szívónyílása és egy (nevezzük) kipufogója. A kettő lehet egymás mellett, egyáltalán nem kerülhet kapcsolatba a benti levegővel, legrosszabb esetben is csak az égést befolyásolhatja, kicsit sárgább láng látható formájában. Jelzem így működik a truma vízmelegítő bojler is és a lakótelepi gázkonvektorok is. DE!!! Ha ha Döme topiktársunk "friss levegő cső" alatt egy olyan csövet értett, amin ventillátor szívja be a levegőt az utastérbe, vagy esetleg a körfűtésbe, akkor az szigorúan tilos az égéstermék kivezetőnek még csak a közelébe is tenni. Bár nem hinném hogy erről, illetve ilyen csőröl lenne itt szó, nem is nagyon láttam még ilyen, kívülről bevezetett szellőzést, csak max. ami a hűtőszekrény extra szellőzését biztosítja nyári melegben. Szóval röviden: a konvektor működését lényegesen nem befolyásolja a szívó és a kipufogó oldal egymás mellé helyezése.

Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 17:32 #52064

Döme írta:

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

:cheer: :-( ;) :P :angry: :unsure: :o :huh: :smt209 :smt208 :smt100 :smt216 :huh: :woohoo: :meghajol hurrá :smt204
Nekünk ugyan nem hullottak csontvázak, mert új alapból kezdtük az építést, de nem kevés megoldásra váró feladat, probléma, és anomália ütötte fel a fejét, sőt, a tér-idő kontinuum megbontására is olykor tervek születtek, kockáztatva a világegyetem pusztulását, hogy működőképes legyen a csiga. Aztán végül sikerült mindent elhelyezni, csak tologatni kellett a centiket, millimétereket egy kicsit. Sajnos ezeket a konvektorokat nehézkes a kastenekbe elhelyezni.
Ezeknek a készülékeknek gravimetriás a kivezetésük, ezért nem szabad az égéstérnél alacsonyabbra befaragni a kipufogó nyílásukat. Ezt egyértelműen mutatja a beépítési rajz.
Egyébként a tolóajtó mögé helyezett kivezetés is meglehetősen necces megoldás. Túlságosan nagy mennyiségű, és meleg az égéstermék, ami a cső végén kilép.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Döme

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 16:39 #52063

Döme írta:

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

Sajnos ez, egy ilyen játék...
Kitartás!
:)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 16:36 #52062

Én is így kezdtem :) Most ott tartok, amit a profilképemen látsz .... de már megy össze, és szinte minden meg van hozzá.
Döme írta:

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 jan. 10 14:09 #52058

Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam....( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez :D Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak....
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. :D :D :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.