Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2016 dec. 28 20:14 #49047

Lassan ki kellene találnom, hogy hová kerüljenek meleg levegő kifúvónyílásai. A kazánnak 4 db 65-ös csőcsatlakozója van, de a leírás szerint elég csak 3 db-ot bekötni. 2 csövet előre vezetek a második üléssor alá/mögé, plusz terveztem egy résbefúvót hátul az alsó ágy alá.

A kérdés az lenne, hogy a hálófülkékbe érdemes befúvatni a meleg levegőt, vagy a negyedik csővel fűtsem csak a csomagtartót?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 23 15:59 #49019

A Kempingvilág-nál szoktam vizsgáztatni a lakókocsit, és ott pár ezerért megcsinálták a gáz és villany felülvizsgálatot is. Nekem jó tapasztalatom volt velük.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 23 14:46 #49017

Kerti írta:

Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz.

A fagylalt hűtőket nitrogénnel szoktuk nyomáspróbázni, ha az jó a gázrendszer ellenőrzéséhez, akkor akár meg is tudnánk csinálni, de nem feltétlenül akarok ezen spórolni. Gondolom akkor érdemes a nyomáspróbát megcsinálni, ha már a helyén van a tűzhely és a hűtő is. Hány Bar nyomással szoktátok megnyomni a rendszert?

Jövő nyáron jár le a műszakija a Transitnak, a vizsgához meg úgy is kell egy gáztömörségi vizsgálat, csak nem tudom mennyi annak az érvényessége. Amikor honosítottuk a járgányt, a pár hónapos német jegyzőkönyv nem volt jó az NKH-nak, csináltatnunk kellett egy új vizsgálatot itthon. De a szerelő rá se nézett akor, azt mondta ha a németeknek megfelelt 3 hónapja, akkor jó az most is, és 5e Ft-ért adott egy friss papírt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 21 22:37 #49008

Kerti írta:

woodoopilot írta:
Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.

Ha úgy gondolod, hogy nem tudod elrontani, akkor kitisztíthatod. Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. Ha más nem akkor el kell menni egy gáztömörséget ellenőrzó céghez (nem háztartási gázszerelőzöz!), aki leellenőrzi, hogy mindent rendben visszaszereltél e. Bár én azt mondom, hogy a gáz dolgot érdemes olyanra bízni aki ért hozzá (sajnos ez nem mindig egyezik a szakemberrel).

Szívemből beszéltél. ;)
Komoly igazságtartalma van az alant leírtaknak!!!! :woohoo:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 21 22:28 #49007

woodoopilot írta:

Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.

Ha úgy gondolod, hogy nem tudod elrontani, akkor kitisztíthatod. Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. Ha más nem akkor el kell menni egy gáztömörséget ellenőrzó céghez (nem háztartási gázszerelőzöz!), aki leellenőrzi, hogy mindent rendben visszaszereltél e. Bár én azt mondom, hogy a gáz dolgot érdemes olyanra bízni aki ért hozzá (sajnos ez nem mindig egyezik a szakemberrel).


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 18 17:51 #49006

Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 09 16:52 #47961

Kerti írta:

Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.

Szégyen nem szégyen ezért kerüljük mi az autómatikát....
Ha lehet állítsd át kézi szabályzásra....


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 11 12:43 #47553

Én is erre gondoltam, hogy a gyújtónak két funkciója van, mert máshova nincs bekötve, ami le tudná állítani a szikrát . Igen, az elektromos szikráztató még a régi kályhából maradt meg. A mostani fűtésnek mechanikus szikragyújtója volt, de azt már nem tudom, hogy hova tettem.:). Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen elven működik ez a lángfigyelés, talán valami bimetallos rendszerű a szikragyújtó belseje.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 11 10:06 #47552

Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 10 20:09 #47546

Eltelt egy év és újra fűtés bajom van.:-( Utoljára ki lett cserélve a komplett kályha egy szép állapotú, fiatalabb használtra. Működött is, de a nyáron, egy hideg este új hiba jelentkezett. Működik és fűt is csak az elektromos szikragyújtás nem kapcsol le. Szétszedtem, a fűtés erősség állító rúd tövében van a szikráztató érintkező párja. Ha elfordítom össze is zár, csak arra nem jövök rá, hogy a gáz meggyulladásakor mi kapcsolja le.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 06 21:06 #44059

Pontosan ezt szerettem volna írni én is, csak nem voltam gépközelben. hurrá
A párod meg abban reménykedik, hogy nem olvasod az ő fórumát, ahol kiderült mennyi volt az utolsó táska! :rohog
Viccet félretéve, úgy néz ki lesz másik kályha, mert csak a biztonsági szelep 100EUR környékén van.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 05 23:09 #44048

csendi írta:

eduvill írta:
Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002!
Nalam pont ez volt a problema. Elöször ejjel hibajelzessel leallt a fütes, utana pedig a biztonsagi erzekelö nem engedte begyujtani. Elvittem a szervizbe, ott kicsereltek a biztonsagi erz.-t. Ezutan pedig ugyan az volt a helyzet mint nalad. Visszavittem a szervizbe, ott azt mondtak, hogy hibaztak az elözö alkalommal (mindjart megörültem) mert a kalyha idösebb 10 evesnel es nem javithatjak, hanem ujat kell beepiteni. (de beleszamoljak azt a 380€-t amit a multkor fizettem, igy eleg, ha 450€-t rafizetek :sir . Vegül kiegyeztünk 360€-ban mivel nem kellett az uj burkolat, jo nekem a regi is. (különben is, nem akartam, hogy az asszony eszrevegye. Ö összesen 300€-rol tud) Most ugy nez ki, hogy müködik, de eleg sokaig kell lenyomva tartani amig egve marad. :dry:


remenykedj, hogy az asszonyod nem olvassa a forumot :rohog

Megköszönte: Kerti, csendi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 05 19:28 #44047

eduvill írta:

Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002!
Nalam pont ez volt a problema. Elöször ejjel hibajelzessel leallt a fütes, utana pedig a biztonsagi erzekelö nem engedte begyujtani. Elvittem a szervizbe, ott kicsereltek a biztonsagi erz.-t. Ezutan pedig ugyan az volt a helyzet mint nalad. Visszavittem a szervizbe, ott azt mondtak, hogy hibaztak az elözö alkalommal (mindjart megörültem) mert a kalyha idösebb 10 evesnel es nem javithatjak, hanem ujat kell beepiteni. (de beleszamoljak azt a 380€-t amit a multkor fizettem, igy eleg, ha 450€-t rafizetek :sir . Vegül kiegyeztünk 360€-ban mivel nem kellett az uj burkolat, jo nekem a regi is. (különben is, nem akartam, hogy az asszony eszrevegye. Ö összesen 300€-rol tud) Most ugy nez ki, hogy müködik, de eleg sokaig kell lenyomva tartani amig egve marad. :dry:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 02 19:08 #44030

Szétszedtem, mivel szakember vagyok. :smt204
Elég koszos volt, kipucoltam mindent, de továbbra sem működik a nagyobbik gázégő. A fúvókákat is kifújattam, de úgy néz ki, hogy a biztonsági szeleppel lesz a baj. Ennek javítására viszont sok esélyt nem látok. Valamint szerelés közben, úgy néz ki tönkrement a termokábel is, elég rosszul nézett már ki, és most már csak akkor ég a kis láng ha nyomva tartom a kapcsolóját. Ez mondjuk nem nagy tétel, ha cserélni kell. Nem is csodálkozom, 31 éves a technika már. :) A szelep elég húzós, meggondolom, hogy mi a jobb megoldás.

Kerti írta:

Szerintem ennek az az oka, hogy nem indul el a gázégőben a nagy kör csak a kicsi. Amikor beindítod először be kell lobbannia egy kisebb lángnak, ami nálad amint mondod meg is van, aztán ha feljebb tekered akkor be kéne lobbannia a teljes égőfejnek. A kicsi rész valóban nem ad túl sok meleget, szóval ez lehet a gond nálad.
Ennek lehet oka elkoszolódás is, vagy maga a szelep ment tönkre.
Mindkettő szétszedést igényel, ezért azt javaslom, hogy vidd el szakszervizbe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 02 00:19 #44023

Köszönöm a segítséget, holnap szemügyre veszem.
Jó éjszakát!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 02 00:12 #44022

A nagynak nincsen. Azért van két kémlelő nyílás, mert van jobbos meg balos beépítés.
Az előlapon ezért két nyílás van aminél elvileg a másik nyílásba a Truma logóját teszik bele.
Ha beindul a nagy égőfej, akkor azt lehet hallani egy lobbanás hangjával és a kémlelő nyíláson látható is a fényváltozás.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 23:24 #44021

De jó!!!
Igen, így már egyértelmű, hogy ez lehet a probléma! Azt a kicsi égőfejet látom égni a kémlelőn. A nagy égőfejnek nincs kémlelő ablaka? Mert úgy emlékszem, hogy az előlapi burkolaton két hosszúkás ovális nyílás van alul, és én a bal oldaliban látom a kis lángot.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 23:00 #44020

Így néz ki az égőfej. Neked csak a kicsi kör alakú indul be. (az egyik legnagyobb ellenségük a pók)

Mellékletek:

Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: repi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 22:13 #44019

Értem!
A bojlerrel is ilyen baj volt, tele volt pókpetével a gázégőnél. Ha benézek a kémlelőnyíláson akkor kb. egy 2cm-es átmérőjű lángot látok. Csodálkoztam is , hogy képes meleget adni egy ekkora égőfej, de ezek szerint nagyobb égőfej is van. Ebben az esetben a szabályzóm is lehet rossz...
Köszönöm a segítséget!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2014 nov. 01 21:46 #44016

Szerintem ennek az az oka, hogy nem indul el a gázégőben a nagy kör csak a kicsi. Amikor beindítod először be kell lobbannia egy kisebb lángnak, ami nálad amint mondod meg is van, aztán ha feljebb tekered akkor be kéne lobbannia a teljes égőfejnek. A kicsi rész valóban nem ad túl sok meleget, szóval ez lehet a gond nálad.
Ennek lehet oka elkoszolódás is, vagy maga a szelep ment tönkre.
Mindkettő szétszedést igényel, ezért azt javaslom, hogy vidd el szakszervizbe.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: eduvill

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.