Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2009 dec. 13 23:30 #17858

GaborApa írta:

Ha webasto (vagy eberspraher) fűtésed van akkor nem szabad boidízelt tankolni.
Nekem két év alatt egyszer "sikerült", de úgy 20 liternél észrevettem, és átváltottam a normál kútoszlopra.
Ezek a készülékek működnek biodízellel is, de nem szabad mert az égőkosár hamar bekormol.
Ezt azonban lehet tisztítani és cserélni is, tehát nem az egész a készülék megy a kukába.
Köszi. Így már tisztább a kép.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2009 dec. 13 23:26 #17856

GaborApa írta:

...Mivel ez a készülék még a webastonál is prototípus volt, az elején volt egy két apró probléma vele, de az új elektronikával már nincs semmi gond.
-Melegvíz csonknál még nem szállt el tömítés, pedig már jópárat beraktuk.
- a Dual top árában minden benne van, ami nem járműspecifikus. Ezért nincs benne felfogatókonzol (ezt egyedileg gyártjuk le adott kocsihoz) és nincs védőlemez sem, de ez nem is kötelező. A készülékház erre van kitalálva. Nekem direkt védőlemez nélkül van. A házon egyelőre semmi gond.
Ugyanakkor benne van az árban pár olyan dolog ami a sim,a fűtőkészülékeknél nioncs (pl kipufogódob , hangtompító)

Ez jo hir! Valo igaz, hogy amit olvatam azok szinten meg a kezdeti idoszak problemai voltak.

Azt sikerult megfejtenm, hogy Te es Kerti = BIWAK. :)
Így ha kerhetlek akkor privatban irjal nekem egy osszeget a dualtop-ra szerelessel egyutt. Ducatoba. Persze eleg lesz egy jo tol-ig ár is.
Ja es az RHA-100 eleg lesz...

köszi
M.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 10:35 #17839

nemo25 írta:

Mivel a gázolajban egyre magasabb százalékban kevernek bioolajat, sőt nyugaton már kimondott bio üzemanyagot is lehet kapni, nem károsítja a keverékképző rendszert a bio komponens?
Ha webasto (vagy eberspraher) fűtésed van akkor nem szabad boidízelt tankolni.
Nekem két év alatt egyszer "sikerült", de úgy 20 liternél észrevettem, és átváltottam a normál kútoszlopra.
Ezek a készülékek működnek biodízellel is, de nem szabad mert az égőkosár hamar bekormol.
Ezt azonban lehet tisztítani és cserélni is, tehát nem az egész a készülék megy a kukába.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 10:25 #17838

muerto írta:

.....a webasto dual top rendszerét szeretném. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha kivülre van szerelve télen nem fagy el a hideg víz csőve?

..... a melegvíz csonkjánál elszállt a tömítés. Rossz szerelés lehetett vagy masnak is volt már ilyen?

.....az árban ne voltak benne bizonyos alkatrészek, kiegészítők amik kellettek volna ahhoz, hogy kívűlre tegyék fel. Szóval a kérdés, hogy a 650e Ft árban minden benne van?
Kell vakami külső borítás esetleg?
...... :|

-Magyarországon a legelső Dual Top készüléket az én lakómba építettük be, gyakorlásképpen és hogy a készülékről is legyenek tapasztalataink, mielőtt másnak kínáljuk. Bár a gázfűtés is bentmaradt két éve a webastoval fűtök.
-Mivel ez a készülék még a webastonál is prototípus volt, az elején volt egy két apró probléma vele, de az új elektronikával már nincs semmi gond.
-Melegvíz csonknál még nem szállt el tömítés, pedig már jópárat beraktuk.
- a Dual top árában minden benne van, ami nem járműspecifikus. Ezért nincs benne felfogatókonzol (ezt egyedileg gyártjuk le adott kocsihoz) és nincs védőlemez sem, de ez nem is kötelező. A készülékház erre van kitalálva. Nekem direkt védőlemez nélkül van. A házon egyelőre semmi gond.
Ugyanakkor benne van az árban pár olyan dolog ami a sim,a fűtőkészülékeknél nioncs (pl kipufogódob , hangtompító)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 10:17 #17836

muerto írta:

Remélem senkit nem zavarok a h. hérdéseimmel... :|
Üdv a klubban!
Biztos, hogy senkit nem zavarsz a kérdéseiddel, hiszen éppen az a klub egyik fő célja, hogy megoszthassuk egymással a lakóautós tapasztalsztalatokat legyenek azok műszakiak, vagy utazással, éjszakázással, vagy bármi egyébbel kapcsolatosak.
Többeknek van jó tapasztalatuk a gázolajos fűtéssel, következő lakóautóba én is ilyet szeretnék.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 13 01:27 #17830

GaborApa írta:

A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.

Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.
Igen ezek komoly előnyök, és az üzembiztonságuk is jelentősen jobb mint a gázos rendszereknek no meg az energia ellátásuk sem macerás. :smt204 De felmerült bennem még egy kérdés.Mivel a gázolajban egyre magasabb százalékban kevernek bioolajat, sőt nyugaton már kimondott bio üzemanyagot is lehet kapni, nem károsítja a keverékképző rendszert a bio komponens? Itt a lerakódásokra gondolok, amit a növényi olaj okozhat.Ugye kimondottan tíltják a modern motorokban a növényi olaj használatát, míg az öreg ketyerék vígan elszaladgálnak a sima vénusszal.Tudom az üzemanyagban modifikálják a bio komponens, de akkor sem teljesen problémamentes. :-k
Lehet hogy nem okoz semmi gondot,és csak én kombináltam túl a kérdést, de érdekelne a véleményed.
Nemo


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2009 dec. 13 01:21 #17829

Sziasztok

Teljesen új vagyok a lakóautós világban, annyira, hogy még csak most tervezgetem, hogy milyet is szeretnék. :oops: Ami már biztos, hogy a webasto dual top rendszerét szeretném. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha kivülre van szerelve télen nem fagy el a hideg víz csőve?

Egy német user blogját olvastam akinek belülre szerelték és már 2x volt vízkárja mert a melegvíz csonkjánál elszállt a tömítés. Rossz szerelés lehetett vagy masnak is volt már ilyen?
Amit még írt az az, hogy az árban ne voltak benne bizonyos alkatrészek, kiegészítők amik kellettek volna ahhoz, hogy kívűlre tegyék fel. Szóval a kérdés, hogy a 650e Ft árban minden benne van?
Kell vakami külső borítás esetleg?

hmmm... hirtelen ennyi jutott eszembe Ha van még vmi amit el tudtok mondani róla annak örülnék. Elég morcos lenneék ha ennyi pénzért fejfajast kapnék. :evil:

na megyek megkeresem a többi témát is ami nem világos (sok van) :)
Remélem senkit nem zavarok a h. hérdéseimmel... :|

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 dec. 11 19:22 #17781

GaborApa írta:

A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.

Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.

Igen, nekem is kívül van, és nagyon csendes.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 11 09:38 #17757

nemo25 írta:

..Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a készülék a kocsi belső terében, vagy a felépítmény alatt van elhelyezve? Köszi! Nemo

A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.

Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 11 00:18 #17753

miska írta:

Nekem a lakómban egy eberspacher D4S tipusú 3.5 KW-os állófűtésem van.2006-os modell. Hasonló a Webastóhoz. Eddig semmi problémám nem volt vele. A -10C fokban is +30C fokot tud csinálni 3/4-es teljesítménnyel.
Köszönöm a gyors választ.Ha minden jól alakul akkor a jövő télre én is beszereltetek egyet.A nagy hidegben számomra a gázos fűtés macerás és nem túl üzembiztos.
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a készülék a kocsi belső terében, vagy a felépítmény alatt van elhelyezve? Köszi! Nemo


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 dec. 10 17:28 #17747

nemo25 írta:

Szia! Tervezem egy diesel állófűtés beszerelését a lakómba, és érdekelne, hogy neked mekkora teljesítményű (kW) a webastod, és kemény minuszokban megfelelően kifűti-e a kocsit?Műszaki probléma, vagy meghibásodás volt vele? Előre is köszi a választ. Nemo

Nekem a lakómban egy eberspacher D4S tipusú 3.5 KW-os állófűtésem van.2006-os modell. Hasonló a Webastóhoz. Eddig semmi problémám nem volt vele. A -10C fokban is +30C fokot tud csinálni 3/4-es teljesítménnyel.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 10 01:50 #17728

miska írta:

Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039

Szia! Tervezem egy diesel állófűtés beszerelését a lakómba, és érdekelne, hogy neked mekkora teljesítményű (kW) a webastod, és kemény minuszokban megfelelően kifűti-e a kocsit?Műszaki probléma, vagy meghibásodás volt vele? Előre is köszi a választ. Nemo


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 08 08:53 #17668

reprodesign írta:

Akkor van kérdés?? :P

Miért jó a webastó fűtés :smt217 :)

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 08 07:02 #17665

FuredyLaci írta:

És az már bőven elég :lol: :lol: :lol: egy hétre

Akkor van kérdés?? :P

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 08 06:44 #17664

reprodesign írta:

Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok :(
És az már bőven elég :lol: :lol: :lol: egy hétre


Laci

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 08 06:07 #17663

miska írta:

Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039
Ha fúj a szél, akkor is elindulok, csak lassabban megyek. :lol:
A viccet félretéve, bármilyen kicsi is a felépítmény, télen villannyal fűteni akksiról, szinte lehetetlen. Azért azt tudja mindenki, semmiből nincs energia.

Nem tudom Repinek mi baja a szelekkel :roll: de a mi öreg paripáinknak jót is tesz menet közben egy kis hát szél. :lol:


SOMA

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  • miska
  • miska profilkép
2009 dec. 07 21:43 #17660

reprodesign írta:

Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok ami elég kevés.Ha kinn 0 fok körül van akkor alig éri el a benti hőmérséklet a 10 fokot.Ha a szél is fúj akkor felezz.És ez 1000W!!! :(
Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039
Ha fúj a szél, akkor is elindulok, csak lassabban megyek. :lol:
A viccet félretéve, bármilyen kicsi is a felépítmény, télen villannyal fűteni akksiról, szinte lehetetlen. Azért azt tudja mindenki, semmiből nincs energia.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 07 19:54 #17658

GaborApa írta:

De szerintem a 300 W nem elég fűtésnek. :cry:

Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok ami elég kevés.Ha kinn 0 fok körül van akkor alig éri el a benti hőmérséklet a 10 fokot.Ha a szél is fúj akkor felezz.És ez 1000W!!! :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 07 18:52 #17656

sevapomaz írta:

A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni
..... Látott már valaki 300 W körülit?

Ha a 300 W elég lenne fűtésnek, akkor is legalább 3 db fedélzeti akkumulátor kéne, kb 300 Ah kapacitással, egy 10 órás üzemhez.
Utána pedig egy jó erős generátor, aminek nem gond a 30-40 A-es terhelés.
De szerintem a 300 W nem elég fűtésnek. :cry:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2009 dec. 05 00:22 #17619

sevapomaz írta:

Üdv Mindenkinek!
Új vagyok, ezért nézzétek el, ha esetleg rossz helyen kérdezek.
Párom épített néhány lakóautó-felépítményt, de eddig még nemigen volt szükségünk arra, hogy télen is használjuk, ezért most szembesültünk a fűtés problémájával.
A kérdés az volna, hogy a gázüzemen kívül pl. elektromos fűtést tud valaki valami frappánsat? A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni és a legegyszerűbb fűtőventillátorok is csak 7-800 W-nál kezdődnek. Látott már valaki 300 W körülit? Mivel pici a kicsike elegendő lenne talán a befűtésére.
Előre is köszi ha van valakinek érdembeli válasza, esetleg ötlete :D
A Tesco árult 600 W-os olajradiátort, amely amely 0-100% között állítható (szakaszos üzemben!).
De elektromos fűtés csak hálózatra kötött kocsinál használható tartósan. Nekem 200 Ah fedélzeti akkuról pár órát tud fűteni, de ez csak ideiglenes megoldás.
Találtam még az OBI-ban 140 W-os, 12 V-os fűtőszálas ventillátort. Talán abból 2 db? De nagyon zajos.
Más lehetőség, hogy nem az egész utasteret fűtöm be, hanem csak a fekhelyet. A hálózsák alá, vagy a hálózsákba belülre tett ülésfűtés-párna áramfelvétele 2-3 A, szivargyújtóról. Kipróbáltam, egész jó meleget csinál.
De arra ügyelj, hogy külön akku kell a motor indításra és másik a lakótér áramellátására. Ugyanis nem jó, ha lemerül az indítóakkumulátor.


A legjobb lakóautó az enyém!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.