Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2017 jan. 01 20:12 #49083

Én infrás hőmérő el próbálkoztam...De -4fokban nem tudtam különbséget mérni.

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 01 18:38 #49082

Sziasztok!

Én egy egyszerű, digitális bőröndmérleget használok. Még a LIDL-ben vettem és teljesen jól bevált. A palackot sem kell kivenni.

www.provitamin.hu/beurer-ls-10-borond-merleg-c49-p47823.html

Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2017 jan. 01 14:22 #49080

Nekem van, ezért merem leírni: SEMMIRE


A munkához túl öreg, az elmúláshoz túl fiatal, a lakóautózáshoz extrán fitt...
Megköszönte: nemo25, woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 31 19:14 #49075

A gázpalackban a gázszint mérésére melyik módszer vált be a legjobban? Digitális mérlegen szoktam mérni a palackot, de ahhoz mindig ki kell vennem.

A Dometic GasChecker 11e Ft körül van az ebay.de-n, gondolom annyiért már jó lehet, de láttam olcsóbb megoldásokat is.

Pl. 1000 Ft-ért van színváltó szalag: www.ebay.com/itm/Gas-Level-Indicator-Liq...c:g:40oAAOSwOVpXaBX2

Vagy itt van egy másik szintjelző kínából ingyen postával 350 Ft-ért:
www.ebay.com/itm/1PC-Propane-Butane-LPG-...9:g:7bsAAOSwcUBYHN6L

Ezek jók valamire?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 31 19:05 #49074

Na erre a vízoszlopos módszerre nem gondoltam volna, sokszor a pofon egyszerű dolgok a legeredményesebbek. A gázszivárgás vizsgálatához is van már elektromos kütyü, de a szappanhab is ugyan úgy kimutatja ha szivárog a gáz...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 30 22:47 #49065

woodoopilot írta:

Kerti írta:
Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz.

A fagylalt hűtőket nitrogénnel szoktuk nyomáspróbázni, ha az jó a gázrendszer ellenőrzéséhez, akkor akár meg is tudnánk csinálni, de nem feltétlenül akarok ezen spórolni. Gondolom akkor érdemes a nyomáspróbát megcsinálni, ha már a helyén van a tűzhely és a hűtő is. Hány Bar nyomással szoktátok megnyomni a rendszert?

Jövő nyáron jár le a műszakija a Transitnak, a vizsgához meg úgy is kell egy gáztömörségi vizsgálat, csak nem tudom mennyi annak az érvényessége. Amikor honosítottuk a járgányt, a pár hónapos német jegyzőkönyv nem volt jó az NKH-nak, csináltatnunk kellett egy új vizsgálatot itthon. De a szerelő rá se nézett akor, azt mondta ha a németeknek megfelelt 3 hónapja, akkor jó az most is, és 5e Ft-ért adott egy friss papírt.

A gáztömörségi vizsgálatot, nem megnyomják több bárral, hanem 1600 mm magas vízoszloppal vizsgálják. Amennyiben esik a vízszint, nyitott a rendszer, viszont ha kibuggyan egy kicsit a cső tetején, akkor megfelelő.
Ehhez a vizsgálathoz, a műszernek, és a mérést végző szakinak is érvényes vizsgával kell rendelkeznie.
Természetesen a vizsgálatot, a teljes gázhálózat kiépítése és végleges bekötése után érdemes elvégezni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 30 08:25 #49056

A legegyszerűbb megoldás, ha egy olyan "T" idomot teszel be függőleges állásban, amibe bele lehet tekerni a kifúvót és a "T" idomba felülről vezeted be a fűtéscsövet az alsó részét pedig ledugózod. Így ha bele is megy a víz, akko a műanyagban lesz csak. Ha a kifúvóra teszel lamellás fedelet, akkor nagyon kicsi az esélye, hogy bele menjen a víz.

"T" idom:



Végzáró:


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: woodoopilot

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 29 22:29 #49055

Gondoltam rá, hogy bevezetem a zuhanyzóba is a meleg levegőt, csak azt nem tudom, oda milyen befúvó kellene, amin nem megy be a víz, mert nem lenne jó, ha elázna a papírcső.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 29 16:45 #49053

Ha javasolhatom, akkor a fürdőbe építsd be a felesleges befúvót. Tavasszal és ősszel, mikor még nem nagy az igény a fűtésre, akkor a tusolóba elkél a kellemes meleg.


Szeret

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 29 10:10 #49051

woodoopilot írta:

Lassan ki kellene találnom, hogy hová kerüljenek meleg levegő kifúvónyílásai. A kazánnak 4 db 65-ös csőcsatlakozója van, de a leírás szerint elég csak 3 db-ot bekötni. 2 csövet előre vezetek a második üléssor alá/mögé, plusz terveztem egy résbefúvót hátul az alsó ágy alá.

A kérdés az lenne, hogy a hálófülkékbe érdemes befúvatni a meleg levegőt, vagy a negyedik csővel fűtsem csak a csomagtartót?
Az biztos, hogy minél több helyen vezeted ki a fűtéscsöveket, annál egyenletesebben tudod kifűteni a csigát és annál nagyobb lesz a komfortérzet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 28 20:14 #49047

Lassan ki kellene találnom, hogy hová kerüljenek meleg levegő kifúvónyílásai. A kazánnak 4 db 65-ös csőcsatlakozója van, de a leírás szerint elég csak 3 db-ot bekötni. 2 csövet előre vezetek a második üléssor alá/mögé, plusz terveztem egy résbefúvót hátul az alsó ágy alá.

A kérdés az lenne, hogy a hálófülkékbe érdemes befúvatni a meleg levegőt, vagy a negyedik csővel fűtsem csak a csomagtartót?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 23 15:59 #49019

A Kempingvilág-nál szoktam vizsgáztatni a lakókocsit, és ott pár ezerért megcsinálták a gáz és villany felülvizsgálatot is. Nekem jó tapasztalatom volt velük.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 23 14:46 #49017

Kerti írta:

Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz.

A fagylalt hűtőket nitrogénnel szoktuk nyomáspróbázni, ha az jó a gázrendszer ellenőrzéséhez, akkor akár meg is tudnánk csinálni, de nem feltétlenül akarok ezen spórolni. Gondolom akkor érdemes a nyomáspróbát megcsinálni, ha már a helyén van a tűzhely és a hűtő is. Hány Bar nyomással szoktátok megnyomni a rendszert?

Jövő nyáron jár le a műszakija a Transitnak, a vizsgához meg úgy is kell egy gáztömörségi vizsgálat, csak nem tudom mennyi annak az érvényessége. Amikor honosítottuk a járgányt, a pár hónapos német jegyzőkönyv nem volt jó az NKH-nak, csináltatnunk kellett egy új vizsgálatot itthon. De a szerelő rá se nézett akor, azt mondta ha a németeknek megfelelt 3 hónapja, akkor jó az most is, és 5e Ft-ért adott egy friss papírt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 21 22:37 #49008

Kerti írta:

woodoopilot írta:
Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.

Ha úgy gondolod, hogy nem tudod elrontani, akkor kitisztíthatod. Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. Ha más nem akkor el kell menni egy gáztömörséget ellenőrzó céghez (nem háztartási gázszerelőzöz!), aki leellenőrzi, hogy mindent rendben visszaszereltél e. Bár én azt mondom, hogy a gáz dolgot érdemes olyanra bízni aki ért hozzá (sajnos ez nem mindig egyezik a szakemberrel).

Szívemből beszéltél. ;)
Komoly igazságtartalma van az alant leírtaknak!!!! :woohoo:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Kerti

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 21 22:28 #49007

woodoopilot írta:

Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.

Ha úgy gondolod, hogy nem tudod elrontani, akkor kitisztíthatod. Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. Ha más nem akkor el kell menni egy gáztömörséget ellenőrzó céghez (nem háztartási gázszerelőzöz!), aki leellenőrzi, hogy mindent rendben visszaszereltél e. Bár én azt mondom, hogy a gáz dolgot érdemes olyanra bízni aki ért hozzá (sajnos ez nem mindig egyezik a szakemberrel).


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?
Megköszönte: nemo25

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 dec. 18 17:51 #49006

Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 máj. 09 16:52 #47961

Kerti írta:

Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.

Szégyen nem szégyen ezért kerüljük mi az autómatikát....
Ha lehet állítsd át kézi szabályzásra....


A legnagyobb üdvözlettel,
---
Nagy-Márton Péter
Élménymilliomos - Mert utazni érdemes....

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 11 12:43 #47553

Én is erre gondoltam, hogy a gyújtónak két funkciója van, mert máshova nincs bekötve, ami le tudná állítani a szikrát . Igen, az elektromos szikráztató még a régi kályhából maradt meg. A mostani fűtésnek mechanikus szikragyújtója volt, de azt már nem tudom, hogy hova tettem.:). Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen elven működik ez a lángfigyelés, talán valami bimetallos rendszerű a szikragyújtó belseje.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 11 10:06 #47552

Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.


Lakóautó nélkül lehet élni...... de minek?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2016 márc. 10 20:09 #47546

Eltelt egy év és újra fűtés bajom van.:-( Utoljára ki lett cserélve a komplett kályha egy szép állapotú, fiatalabb használtra. Működött is, de a nyáron, egy hideg este új hiba jelentkezett. Működik és fűt is csak az elektromos szikragyújtás nem kapcsol le. Szétszedtem, a fűtés erősség állító rúd tövében van a szikráztató érintkező párja. Ha elfordítom össze is zár, csak arra nem jövök rá, hogy a gáz meggyulladásakor mi kapcsolja le.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.