Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2009 dec. 04 20:47 #17618

Üdv Mindenkinek!
Új vagyok, ezért nézzétek el, ha esetleg rossz helyen kérdezek.
Párom épített néhány lakóautó-felépítményt, de eddig még nemigen volt szükségünk arra, hogy télen is használjuk, ezért most szembesültünk a fűtés problémájával.
A kérdés az volna, hogy a gázüzemen kívül pl. elektromos fűtést tud valaki valami frappánsat? A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni és a legegyszerűbb fűtőventillátorok is csak 7-800 W-nál kezdődnek. Látott már valaki 300 W körülit? Mivel pici a kicsike elegendő lenne talán a befűtésére.
Előre is köszi ha van valakinek érdembeli válasza, esetleg ötlete :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 23 17:18 #10581

Sikerült ! Ebben a kocsiban,a Truma felett egy fiók van ,tehát azt kellett kihúzni és egy elég keskeny nyiláson lehet csak hozzáférni a ventilátor házhoz,amit sikerült is portalanitani,kompreszorral és elhalgatott a nyikorgása.Ellenben ahogyan azt Murphy bá mondotta volt,a fiók apró görgőit sikerűlt széthúznom egy mozulattal és pár golyócska kihullott.A maradék 5 db-al üzemel a fiók is.Köszönöm a segitséget. =D>

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 23 08:15 #10573

Köszönöm !Megppróbálom ! :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 22 23:50 #10569

cv2adi írta:

Lacika:még csak annyit irj le hogy mi törhet le vagy mehet tönkre a szétszerelés folyamán mert ez nálam törvényszerű
Ja...hát ha valami elromolhat...akkor bizti el is romlik mert hát Murphy tata nem alszik! #-o De nagyon elrontható dolog ott nem nagyon van...csak ha nagyon balkezes vagy, de akkor inkább hagyd másra. Vigyázz hogy a légcsöveket ügyesen húzd le az illesztő csonkról, mert ha régiek akkor elég törékenyek. Ne probálgasd szétszedni a motort hanem használj az olajozóra egy vékony kis fúvócsövet amivel probáld elérni a csapágyakat/perselyeket.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 22 18:42 #10567

cv2adi írta:

Köszi még egyszer az infót és egyben kivánok Nektek és T. Családotoknak is Kellemes Ünnepeket és egy gazdag lakóautós 2009-es évet!
Nektek is boldog, békés Karácsonyt és sokat utazós új évet kívánok.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 22 17:20 #10566

Köszönöm R.lacika és Briginek is mindkét témában a hozzászólást és tanácsot.Megpróbálom megolajozni az általad emlitett módon a ventilátort,remélem sikerűl.Ami a lakónkat illeti ez egy igen fura u.n.köztes méret se nem a 4 méteres rövid se nem aluxus 7 méteres,hanem 5.20.a becsületes neve.Az eladó szerint ez egy teljesen egyedi valami lehet mert Ő az életét a kempingekbe bolyongva élte le de ezt a méretet nem látta egyszer sem.Köszi még egyszer az infót és egyben kivánok Nektek és T. Családotoknak is Kellemes Ünnepeket és egy gazdag lakóautós 2009-es évet!
Lacika:még csak annyit irj le hogy mi törhet le vagy mehet tönkre a szétszerelés folyamán mert ez nálam törvényszerű,azt előre megrendelem,u.i. még nem volt olyan javitani való ezen a csotrogányon amibe ne kellet volna mélyebben belenyúlni mint a tervezett javitás? !

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 22 07:17 #10561

LMC25 írta:

Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.
A mi tapasztalatunk LMC-hez közelít, amikor télen síelni megyünk és kemény mínuszok vannak, akkor kb. 3 napig elég egy tartály. Persze ez biztosan függ a kifűtendő tértől is, kisebb lakóban tovább tart (ha jól emlékszem az előző lakónál 4-5 napig is elég volt), nagyobbnál még rövidebb ideig.


Judit

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 20:34 #10559

LMC25 írta:

:amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?
Ha elmész Miskolcig, a Biwak biztos segit! :wink:
De egy kis "mesterkézzel" te is megoldhatod: a Truma felett levő szekrény alját kiemeled és elérhetővé válik a ventilátor. Három-négy csavart, a fűtéscsöveket és a tápkábelt leszerelve kezedben van a ventilátor. Vigyázz milyen olajat használsz a csapágy kenésésre, mert magas hőmérsékleten működik a cucc. Ha teflonperselyezésű, akkor egy jó portalanitás és egy fúlyás a szilikonsprayból sokáig csendesen tartja a fújókát! Sok sikert!


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

  •  profilkép
2008 dec. 21 20:14 #10557

LMC25 írta:

Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi :(
Nekem Truma 3002-es van a lakóban,amivel most is fűtök.Simán elmegy 8-10 napot a 11kg-os palackal.A nyikorgás jöhet a tengelytől,vagy a ventillátor lapát hozzáér a házához egy picit.Ez lehet a kopásából eredő lötyögéstől is Üdv és Mindenkinek,Boldog, Áldott Ünnepeket kívánunk!Gyuri és Ági.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 15:00 #10551

Köszi a választ.Szép napot,üdvözlettel cv2adi :D

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 12:20 #10546

LMC25 írta:

Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi :(

+ 10 fokban kb. 3 nap - 10 fokban 2 nap + - :( 1 gázpalack.
a nyikorgásra nem tudok választ adni, de biztos kellemetlen

András


" Mindenhol jó de legjobb útk

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 dec. 21 11:56 #10545

Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi :(

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 27 21:32 #6479

GaborApa írta:

A cső normál Truma cső, de nem elég visszadugni, mert újra szét fog csúszni a rázkódástól. Két db pici csavart bökj át a csövön és az idomon. :wink:
Holnap lebiztositom! Köszönöm! :smt206


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 27 18:18 #6466

rlacika írta:

..Visszanyomtam a helyére és már mükődik is a dolog ................azt hiszem ez szabványméret (belseje aluminium, kivűl barnás papir)
A cső normál Truma cső, de nem elég visszadugni, mert újra szét fog csúszni a rázkódástól. Két db pici csavart bökj át a csövön és az idomon. :wink:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 27 18:11 #6463

Megvaaaaaaaaaaaaaaan! A kocsi alatt semmi baj, jól szigetelve, lekötve, ép. De a hátsókerékvédő után, ott ahol egy kis faskatulyával van védve, a cső ami hátra kanyarodik a fürdőhöz ki volt csúszva a szellőztető T idomából. Visszanyomtam a helyére és már mükődik is a dolog tűrhetően. Azért még apró szépséghibák vannak: még mindig kevesebb levegő jut hátra mint előre, úgyhogy az állitható pilangószelepet kérlek hozd. És egy helyen csunyán be van tűrve a cső, úgyhogy kéne két csőtoldó elem is és egy darab cső is. Holnap megmérem az átmérőjét és megirom...habár azt hiszem ez szabványméret (belseje aluminium, kivűl barnás papir)


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 27 13:57 #6458

rlacika írta:

.Igy elmesélve elég zavaros,

Értem. :lol: Az egyik fényképeden látszott a kályha. Ez az elrendezés volt a második tipp amit leírtam. A padló alatt, kívül veztető cső sem túl jó megoldás, de van amikor elkerülhetetlen.
Mindenképpen nézd meg, hogy nem nyomódott e össze.
Ezenkívül ki is lukadhatott, szétázhatott stb.
Szigetelés sem ártana rá (zártcellás hab, polifoam cső)
..Ha hozol Martfűre egy olyan állitószelepet és estleg vagy két szellözőt-T idomost- előre is megköszönöm.

Meg egy kis csövet is. #-o viszünk.
:lol:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 20:59 #6434

GaborApa írta:


Abba a csőbe amelyik az első szellőző felé megy be lehet tenni egy közbeépíthető pillangószelepet (vihetünk Martfúre egyet) ami bowdennel állítható.

A 3 befújás nagyon kevés. :cry:
Hát az biztos hogy azon az oldalon ahol gyenge a fűtés elég hosszú a cső...és ráadásul még ki is jön a kocsi alá a lépcső alatt...Holnap ha az idő megengedi befetrengek egy kicsit a kocsi alá, hogy lássam nincs e megnyomva a cső azon a részen ahol kint van vezetve? Mert aránytalanul kevés levegőt fúj azon az oldalon. Úgy van megoldva a fűtésút, hogy előre elmegy az ülések háta mögött levő mélyedésben, bemegy az ágyfotel alá és ott egy szellőzön ki. A másik cső elindul a Trumatol (az útasülés háta mögött van, egy magas szekrény oldalán), kimegy a kocsi alá a lépcső háta mögé, visszajön a kocsitérbe a hűtőszekrény mögött, egy faburkolatban elmegy hátrafelé, egy T idomon keresztűl egy szellöző ami a hátsó asztal alá, a két szék közé vezeti a meleget, a cső folytatja az útját a hátsó raktérdobozban, onnan bemegy a fürdőbe és ott egy szellözővel befejezödik.Igy elmesélve elég zavaros, de tulajdonképen egyszerű. Sajnos nem nagyon látom hova tehetnék még szellözőket mert ezen a hosszú hátrafelé úton szabad hely csak ott van ahol most van a szellöző. Esetleg oda lehet még egyett tenni...Ha hozol Martfűre egy olyan állitószelepet és estleg vagy két szellözőt-T idomost- előre is megköszönöm.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 18:30 #6401

rlacika írta:

pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni.
Ezek szerint ilyened van, csak állítókar nélkül: link
Az nem nagy gond ha nincs rajta állítókar, de a 3 befúvás (abból egy a fürdő) nagyon kevés egy lakóautóban.

A trumaventről ugyebár 2 cső indul el.
Megnéztem a fotóalbumodat, de sajnos nem sok látszik abból, hogyan lehet csövezve a kocsid. A jobboldalról átmegy bal oldalra, és ott egymás után fűzve van a 3 beömlő?
Akkor hova fúj a másik cső?
Vagy
Az egyik cső átmegy baloldalra az asztal alá, a másik meg valahol hátra? Esetleg kocsi alatt? (ott a lépcsőd)
Látni kéne a rendszert. :-k

Ami biztos, a csőhossz iszonyúan "zabálja" a fűtést.

Abba a csőbe amelyik az első szellőző felé megy be lehet tenni egy közbeépíthető pillangószelepet (vihetünk Martfúre egyet) ami bowdennel állítható. Már ez is jobb megoldás lenne, mint a végét fojtogatni.
De az igazán jó az lenne, ha a lakó hűvösebb hátső részében kialakítanánk még befúvásokat.
Nem az a jó ha terheljük a ventillátort, hanem ha minél több helyen van befújás.
Halkabb üzemelés, egyenletesebb meleg.

Nekem gyárilag volt 5, most van 8 + 1 résfűtés

A 3 befújás nagyon kevés. :cry:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 18:06 #6400

rlacika írta:

A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a
csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

Üdv!

Ahol a két cső csatlakozik a venthez, ott kéne lennie egy állító karnak, amivel lehet kismértékben állítani,hogy melyik csőbe menjen a több levegő.A hosszabbikba érdemes a több levegőt engedni.Ha az említett kar nincsen,akkor csak a kifúvók elzárásával lehet beállítani a levegőeloszlást.Sokszor a gyártók idézik elő a hibát azzal,hogy ellapítva teszik be a csövet.Szerintem valami hasonló probléma lehet.

Remélem tudtam segíteni.

Üdv Attila

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2008 márc. 26 17:44 #6398

A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.