Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
ma 08:42 #53787

Üdv mindenkinek!

Keresgéltem itt méretezés ügyben, de nem leltem választ.
Egy 24 m3 lakterű integrált 12V Hymerbe kellene levegős fűtés.
Amiket találok bontottan azok D4 D5 Eberspacherek kompletten vagy ujrafűzött nem gyári madzagokkal. Nem digi hanem manuális hőmérséklet szabályzóval.
Ezek 120-150 ezer között vannak, nem tudom elég-e egy D4 méretű nekem télre?
És a másik kérdés, hogy állítólag van kinai új, itt a klubban, és jól megy. Igaz lehet?
Nem tudom egy új rendszer mennyibe kerül, és megéri-e inkább arra rámenni mint egy használt?
Tud valaki ezekben a kérdésekben segíteni?
Köszönöm szépen!!!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 09 20:45 #53778

Lovi írta:

nemo25 írta:
Lovi írta:
A puding próbája az evés.
Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.

Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?

Ez ilyen formán, nem túl gazdaságos üzemeltetés. Az rendben van, hogy este bekapcsolod a fűtést, és felmelegíted a lakót, de utána ne kapcsold ki, hanem állítsd be a termosztátot egy 19-20 fok körüli értékre, és engedd, hogy tegye a dolgát. Mivel a lekapcsolással hagyod újra lehűlni a belteret, ezért az újbóli felfűtés, több energiát emészt fel, mintha szinten tartanád a meleget, és számotokra sem biztosít, megfelelő komfortérzetet a kihűlt bódé.
Az, hogy meddig elég a másfél palack, az a felépítmény hőveszteségéből, a külső környezet hőmérsékletéből, továbbá, ezeken felül, még számtalan tényezőből adódik. Mivel több ismeretlenes egyenlet, ezért igen nehéz erre a kérdésedre választ adni. ;)

Na hát, nem tudtam mennyire lesz elég az a 1,5 palack gáz. Így spóroltunk vele. Nem fűtöttünk menet közben, Nem fűtöttünk éjszaka alvás közben. Csak este kajálásnál, és a reggeli készülődésnél.
Aludtunk 2 °C-ban. Reggelenként annyi volt. Nappal 7-8 °C fok volt.
Volt hálózsák, sok takaró, vastag pizsi. Ez olyan élmény volt, hogy egy percig sem bántam meg a mai napig sem.
A lényeg: összesen 3,5 kg gázt használtam el. Szóval nem kellett volna spórolni. De különleges élményt adott.

Nem mondom, hogy mindig így akarnám, de ez a mostani kirándulásnak ez adta meg a különlegességét.

A Truma Combi-k, jó készülékek. Meglehetősen jó hatásfokkal dolgoznak, az adottságokhoz képest, így akár még takarékosnak is mondhatóak. Persze nagyban függ a felépítmény minőségétől, szigetelésétől, hogy mennyi gázt kell lenyomni a torkán, ahhoz, hogy kellemes klímát biztosítson a beltérben.

Ezzel együtt, a lényeg, hogy jól éreztétek magatokat. :woohoo:


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 09 20:28 #53777

nemo25 írta:

Lovi írta:
A puding próbája az evés.
Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.

Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?

Ez ilyen formán, nem túl gazdaságos üzemeltetés. Az rendben van, hogy este bekapcsolod a fűtést, és felmelegíted a lakót, de utána ne kapcsold ki, hanem állítsd be a termosztátot egy 19-20 fok körüli értékre, és engedd, hogy tegye a dolgát. Mivel a lekapcsolással hagyod újra lehűlni a belteret, ezért az újbóli felfűtés, több energiát emészt fel, mintha szinten tartanád a meleget, és számotokra sem biztosít, megfelelő komfortérzetet a kihűlt bódé.
Az, hogy meddig elég a másfél palack, az a felépítmény hőveszteségéből, a külső környezet hőmérsékletéből, továbbá, ezeken felül, még számtalan tényezőből adódik. Mivel több ismeretlenes egyenlet, ezért igen nehéz erre a kérdésedre választ adni. ;)

Na hát, nem tudtam mennyire lesz elég az a 1,5 palack gáz. Így spóroltunk vele. Nem fűtöttünk menet közben, Nem fűtöttünk éjszaka alvás közben. Csak este kajálásnál, és a reggeli készülődésnél.
Aludtunk 2 °C-ban. Reggelenként annyi volt. Nappal 7-8 °C fok volt.
Volt hálózsák, sok takaró, vastag pizsi. Ez olyan élmény volt, hogy egy percig sem bántam meg a mai napig sem.
A lényeg: összesen 3,5 kg gázt használtam el. Szóval nem kellett volna spórolni. De különleges élményt adott.

Nem mondom, hogy mindig így akarnám, de ez a mostani kirándulásnak ez adta meg a különlegességét.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 09 20:22 #53776

nemo25 írta:

Lovi írta:
Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?

A menet közbeni gázberendezések használatánál, szükséges a MonoControl, DuoControl, vagy a Secu Motion reduktor megléte, és ezeken felül, a szakadást érzékelő, és szakadás esetén, önmagát elzáró flexicsövek is szükségesek. Ezek hiányában TILOS bárminemű gázberendezés használata mozgásban lévő járműben, továbbá, a jogszabály még arról is rendelkezik, hogy a gázpalacknak, a szelepnél, elzárt állapotban kell lennie!!!!!!!!
Aztán az élet azt adta, hogy nem kellett használni menet közben. Az autó fűtött, mögöttünk a függönyt behúztuk.Hátul lehűlt, de ha begyújtottunk hamar bemelegedett. Talán felesleges is lett volna hosszú út alatt végig fűteni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 01 19:36 #53756

Eddig úgy néz ki a vezérlő a hibás, nem jön ki áram a ventilátorhoz. Eddig itt tart a dolog. Most megy majd egy műszerészhez, aztán kiderül majd. Kapható hozzá csak elektronika is, már megtaláltam.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 nov. 01 17:57 #53754

Érdemes azt is megnézni, hogy nem rágta-e el valami a vezetékeket (egyik barátunk így járt, hogy nem ment a fűtés, már mindent kipróbáltak és a végén kiderült, hogy nyest volt a ludas).


Judit
Megköszönte: Királyfi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 29 21:47 #53747

Királyfi írta:

Királyfi írta:
Sziasztok!
Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
Köszönöm a válaszokat!

A mellékelt képen megtaláltam a pontos készülék típusát is, annyira gondos volt az előző gazda hogy minden dokumentum mindenről megvan.

Ez a készülék, egy megbízható szerkezet, kevés gond szokott velük lenni.
Próbálkozz első körben a csatlakozók ellenőrzésével! Gyakori a kezelőpanel érintkezőiénél az oxidáció miatt keletkezett kontakthiba. amennyiben ezek kizárhatóak, csak ezután érdemes a panel, vagy a motor hibáját keresni.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Laccci, Királyfi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 29 21:39 #53744

Lovi írta:

A puding próbája az evés.
Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.

Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?

Ez ilyen formán, nem túl gazdaságos üzemeltetés. Az rendben van, hogy este bekapcsolod a fűtést, és felmelegíted a lakót, de utána ne kapcsold ki, hanem állítsd be a termosztátot egy 19-20 fok körüli értékre, és engedd, hogy tegye a dolgát. Mivel a lekapcsolással hagyod újra lehűlni a belteret, ezért az újbóli felfűtés, több energiát emészt fel, mintha szinten tartanád a meleget, és számotokra sem biztosít, megfelelő komfortérzetet a kihűlt bódé.
Az, hogy meddig elég a másfél palack, az a felépítmény hőveszteségéből, a külső környezet hőmérsékletéből, továbbá, ezeken felül, még számtalan tényezőből adódik. Mivel több ismeretlenes egyenlet, ezért igen nehéz erre a kérdésedre választ adni. ;)


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 29 06:40 #53741

Királyfi írta:

Sziasztok!
Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
Köszönöm a válaszokat!

A mellékelt képen megtaláltam a pontos készülék típusát is, annyira gondos volt az előző gazda hogy minden dokumentum mindenről megvan.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 28 18:48 #53739

A puding próbája az evés.
Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.

Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 20:43 #53734

Lovi írta:

Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?

A menet közbeni gázberendezések használatánál, szükséges a MonoControl, DuoControl, vagy a Secu Motion reduktor megléte, és ezeken felül, a szakadást érzékelő, és szakadás esetén, önmagát elzáró flexicsövek is szükségesek. Ezek hiányában TILOS bárminemű gázberendezés használata mozgásban lévő járműben, továbbá, a jogszabály még arról is rendelkezik, hogy a gázpalacknak, a szelepnél, elzárt állapotban kell lennie!!!!!!!!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 18:05 #53732

Szia
Nekem is ilyen gomdom van.
A gyujtó szikrát adóhoz jön két vezeték a kapcsolótól ami a hőfoksztabályozó alatt van.
A innen jövő piros szálat egy kis kapcsolóval megszakítottam és bekapcsoláskor zárt állapotban van
Miután megjelent az őrláng lekapcsolom és csendben van.
Csak őrlángon gyújtogat , ha valóban fűt a kályha csendben van. Gondolom nálad is így van.
A kapcsoló átmeneti megoldás de jól működik és a biztonságpt nem befolyásolja. Ha nagy szél van érdemes bekapcsolni mert az őrláng kialudhat és fázni fogsz

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 10:16 #53728

www.truma.com/hu/hu/termekek/truma-gazel...-monocontrol-cs.html Erröl írt repi.
Vigyázz, mert van 30 és 50 mbáros is. A régebbi gázberendezések 50 mbár az újabbak 30 mbár.
A meglévő gázreduktorodon rá van írva, hogy milyen. Nekem az 50 mbár és vízszintes elhelyezésű van beszerelve. A hűtőt használtuk folyamatosan, mikor még háromüzemű volt.
Most volt vele az első gond, ami nem is gond, mert bebizonyosodott, hogy jól működik. Mentünk most javított, felújított úton, ahol egy kanyarba ottfelejtették a szépen előkészített 80x80 cm és 6 cm mély lyukat. Kb 40 km/órával belefutottam. A kempingbe érve az otthon kipróbált berendezésekből (gáz) semmi nem működött. A készülék tette a dolgát és lezárt. DICSŐSÉG a Magyar utaknak és javítóiknak.


Szeret
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 26 07:02 #53727

Lovi írta:

Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?

Nem kell a fűtést őrizni szerintem. De ha lemerül a akku akkor a körfűtésnek lőttek. Véleményem szerint a konvektort érdemes használni 2-3 fokozatban ha parkolsz.
Menet közben szerintem mindenki fűt akinek nem elektromos a fűtése. A gáz palackra kell szerelni ( ha nincs rajra) egy kitörés gátlót ;) ( nem tudom mi a pontos neve) ami baleset esetén lezárja a palackot. Enélkül meg sem próbálnám.
Ha diesel a fűtésed akkor meg természetesen mehet gond nélkül.

Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 25 23:33 #53726

Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 okt. 08 16:04 #53622

Sziasztok!
Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
Köszönöm a válaszokat!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 17:09 #53542

Működik a kínai állófűtésem.
Teljesen korrekt cucc, nem hangos, pontosan működik ( kiszellőztet, stb...)
A szerelési útmutatóját el kell dobni, szarul van fordítva meg rajzolva :smt209 :smt204 amúgy tök profi szett, az utolsó bilincsig mindent adtak hozzá.
Ezt a cca. Hetven ezrest bőven megérte.

Megköszönte: repi, nemo25, Srychy, gattila, Laccci, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 10:37 #53529

rlacika írta:

Lehet hogy egy fenykep segitene hogy jobban lassam. De: ha az az valami ami Neked oda be van epitve a ventilatort ki-be kapcsolgato automatika doboza (Truma) akkor meggyozodesem hogy egy rosszul, utolag beepitett szerkezetrol van szo. Ha csak egy szimpla kapcsolo ami a ventit inditja-allitja akkor ott is jol van, csak a kabalezese veszelyes. Probalj egy kepet feltenni.
sejtem mire gondolsz. Ennek beépített szabályzója van. Aztán láttam jutubon, hogy az a vezeték az ott van, pont hogy a burkolat levehető legyen azért hosszú, de hátra kell dugdosni összerakásnál. Szerintem eredeti kábel lehet,így utólag megnézve.
A termosztát gombja lejött, valóban 0 állásban lehetett lehúzni. Viszont így leszedve, mintha nem lehetne benyomni a pálcáját. Kitakarítom, mert ez volt a szétszedés célja, aztán kíváncsi leszek működik-e még a szelep.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 25 08:17 #53527

Lehet hogy egy fenykep segitene hogy jobban lassam. De: ha az az valami ami Neked oda be van epitve a ventilatort ki-be kapcsolgato automatika doboza (Truma) akkor meggyozodesem hogy egy rosszul, utolag beepitett szerkezetrol van szo. Ha csak egy szimpla kapcsolo ami a ventit inditja-allitja akkor ott is jol van, csak a kabalezese veszelyes. Probalj egy kepet feltenni.


Soha se hajts gyorsabban mint ahogy az őrangyalod tud repulni

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 24 21:15 #53524

Köszönöm a sok segítséget!
Egyszerűen nem jutok a nap végére hamarabb. Ilyenkor meg már nem megyek ki a lakóba. Lehet csak hétvégén lesz alkalmam szét szedni.
Rlacika!
"A ventilátor kapcsoló automatika biztos utólag lett szerelve, teljesen helytelenül. Annak a helye valahol 70-100 centi magasságban kell legyen..."

Ezt hogy érted? Nekem ott beépített helye van a fűtőtest tetején. Vagy rosszul értelmeztem a mondatot?

Találtam én is robbantott ábrát. Most tanulmányozom.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.