Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

Regisztráció
Emlékezz rám

emo Lakóautó fűtés

Több
2018 dec. 25 12:05 #54097

Volt valaha egy kis buszom. Mitshubishi L300-as. Abban volt a vezető ülés mögött a második üléssor alatt agy fűtőtest, Nagyin egyszerűen és kiválóan működött. A szokványos utastér fűtéssel volt párhuzamosan kötve. A helyszínen volt egy csap amivel rá lehetett engedni a meleg vizez. A műszerfalon volt egy kapcsoló, KI, I., II. állással, ami a fűtőtesten lévő két fokozatú ventilátort kapcsolta. Járó motornál az I.-fokozatot nem lehetett hallani, olyan csendes volt. Nem volt a mellékelt ábrán látható "áramlás terelő" bele építve. Nem volt benne szivattyú. A kocsi vízpumpája keringette e vizet. Gyári szerelés volt!

Nyáron nem fűtött az elzárt csap okozta folyadék torlódás következtében.
Ventilátor nélkül, alig észrevehetően kellemes volt az utastér hőmérséklete.
I. fokozaton jó meleg volt az egész utastér.
II. fokozat csak befűtés elején kellett használni, illetve -10C° alatt.

Nekem az a tanulság, hogy az egyszerű megoldások működnek jól. Ezeknél kevés a meghibásodási lehetőség. Kicsi vagy nincs szervíz költség. Nincs bosszankodás!

Mellékletek:
Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 25 08:13 #54096

Innentől Gyurcsok féle távoperáció.
Boldog Karácsonyt!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 25 00:20 #54095

Még nincs szivattyúm. Keresek olyat akinek van...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 24 23:39 #54094

Az elméletet félre téve, légtelenítést követően:Amikor felkapcsolod a műszerfali ventilátort a szivattyú is kap áramot ?Hallod a hangját? Ha barkácsolt, a pólus jól van bekötve?Netalán az előremenő szárban az áramlással szemben tol ? Lehetséges ---fagy mellet/után beindítottam a kis búvár szivattyút az ott rekedt víz megfogta a propellert az meg letáncolt a tengelyről---hogy jó a polaritás forog a tengely de a propeller áll? üdv apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 14:21 #54083

Nem tudom. Nálam van 2 éve. Azota nem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 13:53 #54082

apóka írta:

...felnyúlok a műszerfal...ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.

Akkor ha jól értem, itt egy utólag felrakott kiegészítő radiátorról van szó.Ebben nem fordul meg a víz.
Tiszta fizika, a kisebb ellenállás felé igyekszik, főleg ha az utólagos még levegős is. Működött valaha normálisan?
:)

Megköszönte: apóka

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 11:21 #54081

...felnyúlok a műszerfal...ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 09:02 #54080

szobrászok írta:

Ez csak akkor megy ha a motor megy. Menetben... Akikkel eddig beszéltem és integráltjuk van, azok mind betették mert a kasztni fel lett emelve, majd 30 cmrel feljebb van az utastér mint az eredeti ducatonak. És betéve ezt a kis vackot, felnyomta a melegvizet. Amúgy meglehet, csak az a 4 különböző autósműhely kb 10 szerelője volt tudatlan marha, de senki sem tudta megmondani, hogy a felső műszerfali radiátorba miért nem megy fel kényszerülve a melegvíz???!!! Ez csak azért is fura, mert más integrált tulajok más szerelői sem tudták.... és gyerekbetegségnek titulálták... Mondom, foggalmam sincs nekem sem... ezért lenne jó ha integrált tujal írna akinek bentvan ez a cucc. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat!!!


A szerelők 90%-ának fingja sincs mitől és merre áramlik bármi egy autóban. Olajcserés "szerelők".

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 23 08:56 #54079

ÜdvW!
Én első körben megnézném az elzáró csapot, ha van és nem állandó átfolyású. 2. légtelenítés, ha lehetséges.
Azt ne várjuk, hogy a hőmérséklet különbség miatt magától megindul az áramlás, ez nem gravitációs fűtés, ahhoz sokkal nagyobb keresztmetszetű csövek kellenek. A kis szivattyú jó ötlet rásegít az áramlásra, pár ezerért kínából boldogan postáznak egyet. pl www.ebay.com/itm/Quiet-DC12V-280L-H-Micr...Sw-H9alpIf:rk:5:pf:0 Ez csak példa, sajnos kicsi a csonk méret, de a jó méretű se sokkal drágább.
De ha gáz az olcsó, akkor, www.ebay.com/itm/Gates-Heater-Engine-Aux...d:g:IKgAAOSwC0dbu9bu
erre lehet még vámot és Áfát fizetni:)
Amúgy nem a 30 cm emeléstől áll meg a rendszer, szervi baja lehet.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 22:03 #54077

Simán lehet hogy van gomba, vagy csap, de eddig akkor azt minimum 20 szerelő nem lelte meg... felnyúlok neki a műszerfal alá, és van cső ami meleg, de azt valahová a radiátor fölé megy. Hogy lehetne itt márkatársat keresni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 21:53 #54076

Találgatok: a műszerfal radiátornak is lehet termosztát-gombája ,kis elzáró csapja/nyári üzemre/ berohadva?A modern műhelyek kibontanák a műszerfalat a diagnosztikához .Öreg ducato -t olasz bontóban kérdeznék rá. apóka

Megköszönte: szobrászok

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 19:30 #54075

Ez csak akkor megy ha a motor megy. Menetben... Akikkel eddig beszéltem és integráltjuk van, azok mind betették mert a kasztni fel lett emelve, majd 30 cmrel feljebb van az utastér mint az eredeti ducatonak. És betéve ezt a kis vackot, felnyomta a melegvizet. Amúgy meglehet, csak az a 4 különböző autósműhely kb 10 szerelője volt tudatlan marha, de senki sem tudta megmondani, hogy a felső műszerfali radiátorba miért nem megy fel kényszerülve a melegvíz???!!! Ez csak azért is fura, mert más integrált tulajok más szerelői sem tudták.... és gyerekbetegségnek titulálták... Mondom, foggalmam sincs nekem sem... ezért lenne jó ha integrált tujal írna akinek bentvan ez a cucc. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 17:56 #54074

Te magad leírtad.Viszont egy újabb kütyü ami áramot fogyaszt.Emiatt napelem-aksi vagy járó motor kell.A lakásom pincéjében van a fűtés kazán ez mínusz 3 m. Felette a födém fél- 1 m. A földszint belmagassága 4 m újabb födém 0,4 m és radiátor felső szelep 1 m.Ekkora/9 m/ szint különbségnél a meleg víz magától elindul felfelé leadva a hőt vissza. Feltételezem a szintkülönbség hiánya mellett ,a motor hűtővize -az a fránya - az eredeti terv szerint a motor és a hűtő között akar téblábolni.Így tervezték helyzetüket , átereszeket ,paramétereiket.Ebbe a kiszámolt rendszerbe nyúlunk bele.Egy kényszer pályára terelve a meleg vizet. Nem vagyok gépész. apóka :meghajol

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 22 16:59 #54073

Sziasztok!
Nekem már jön az 5kw kinai levegős diesel kályha.

Kérdésem lenne segitséget kérek.

Mi az a keringető miniszivattyu amit a felmenő melegvizes vízcsőbe kell kötni, hogy jobb legyen az utastéri motorvizes fűtés?
Van akinek van csak már nem tudom ki beszélt erről anno...
Szóval 12voltos kis cucc, ami beindul ha bekapcsolom a műszerfali ventillátort.
És felnyomja a melegvizet a felső radiátorhoz mert most nem elégséges e kényszerkeringetés.

Köszi a segitséget!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 18:24 #54072

Hangulatos a recsegő-ropogó hajón. Más tészta, mint a lakó, ne vessük egybe.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 16:43 #54069

A régi "cirkuszos" lakókocsikban és a halászhajókon, ahol a kabin a fedélzet fölött van, tökéletes.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 15:11 #54068

Szerintem azért gyártják, mert sok régi hajón ilyen volt - és ki tudják cserélni. Lásd veteránautók "hülyeségeit"
Nyomi írta:

nemo25 írta:
woodoopilot írta:
Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.

dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/

Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.

Ez az életveszély kategória.
Nézzétek meg, a kabin belső levegőjét használja az égés során. Ahogy írja a specifikációja is, "Állandó friss levegő szellőztetés szükséges az egység területén." Egyértelműen nem biztonságos egy szűk kabin fűtésére.
Bocsi, de egy 7,5 méteres hajó kabinja nem hiszem hogy nagyobb egy lakó belsőnél. A fordítás megtévesztő, mert gépi. Állandó levegő utánpótlás szükséges. Használható szabályosan, de ki az aki colos deszkát, vagy préselt fabriketet szállít, és a hamuval szemetel a lakóban, valamint folyamatosan rakja . Pláne éjjel. A termék felelősség miatt a gyártó nem is hozná forgalomba ha nem tudna üzemelni biztonságosan.
Szerintem.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 21 11:03 #54065

nemo25 írta:

woodoopilot írta:
Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.

dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/

Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.

Ez az életveszély kategória.
Nézzétek meg, a kabin belső levegőjét használja az égés során. Ahogy írja a specifikációja is, "Állandó friss levegő szellőztetés szükséges az egység területén." Egyértelműen nem biztonságos egy szűk kabin fűtésére.
Bocsi, de egy 7,5 méteres hajó kabinja nem hiszem hogy nagyobb egy lakó belsőnél. A fordítás megtévesztő, mert gépi. Állandó levegő utánpótlás szükséges. Használható szabályosan, de ki az aki colos deszkát, vagy préselt fabriketet szállít, és a hamuval szemetel a lakóban, valamint folyamatosan rakja . Pláne éjjel. A termék felelősség miatt a gyártó nem is hozná forgalomba ha nem tudna üzemelni biztonságosan.
Szerintem.


Nyomi
Megköszönte: becs

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 20 21:28 #54064

woodoopilot írta:

Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.

dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/

Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.

Ez az életveszély kategória.
Nézzétek meg, a kabin belső levegőjét használja az égés során. Ahogy írja a specifikációja is, "Állandó friss levegő szellőztetés szükséges az egység területén." Egyértelműen nem biztonságos egy szűk kabin fűtésére.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: apóka, Vincsenzo

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 dec. 20 18:30 #54061

Te ezt most komolyan írtad?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.