Üdvözlünk téged Vándor,

egy Önszerveződő, Szabad és Nyitott, Baráti társaságban, a Magyar Lakóautó Klub-ban!

emo Tetöbeázás

Több
2018 szept. 09 15:55 #53380

Lovi írta:

Igen, igen. Feltétlen meg akarom nézni, hogy van összerakva a két kabin. Ráadásul az Elnagh is McLouis.
Sabat nem talaltam árulni a neten, de Sika képviselet van nálunk Debrecenben, ráadásul arra járok munkába.
Majd megkérdem melyik típus jó hozzá. A Sikatack-ot szélvédő ragasztónak írták.
A tubushoz van kinyomóm, a tömlőt nem tudom, hogy kell használni.

Persze lehet kartusos csomagolásban is kapni, neked az most jobb, csak úgy drágább, és a fóliatömlőst, ha beköt a vége, könnyedén újra használhatóvá lehet tenni, míg a kartusost kidobhatod. Ezért én csak a nagyot használom.
Ezeknek a paramétereknek feleljen meg:

Nyitott idő 10 perc kb.
A szakítószilárdság (Fmax) 3,6 N / mm² kb.
Keménység Shore A 55 kb.
Szakadási nyúlás kb 240%.
Széles kötési spektrum
Nem tartalmaz oldószereket, izocianátokat vagy szilikonokat


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Cimbi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 09 15:31 #53378

Igen, igen. Feltétlen meg akarom nézni, hogy van összerakva a két kabin. Ráadásul az Elnagh is McLouis.
Sabat nem talaltam árulni a neten, de Sika képviselet van nálunk Debrecenben, ráadásul arra járok munkába.
Majd megkérdem melyik típus jó hozzá. A Sikatack-ot szélvédő ragasztónak írták.
A tubushoz van kinyomóm, a tömlőt nem tudom, hogy kell használni.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 08 13:25 #53368

Lovi írta:

Köszönöm. Ez alapos leírás.
Néhány pontosító kérdésem van.
A ragasztót a lakóra kenem és nem a spoylerre, ha jól értettem.
Annyi ragasztó kell rá, hogy kinyomja egy picit, épp annyira, hogy le lehessen húzni és ne maradjon sok a maszkolón.
Ezek után nem kell a lakó oldala és a spoyler éle találkozásánál még egy plusz csíkot ráhúzni a ragasztóval?
Mennyi ragacs kellhet hozzá? CCa 3,5 m a spoyler kerülete. Elég csak a kerületére kenni, vagy középre is kell?

A kenés helyét mindig az adott elem adottságai határozzák meg. Neked kell e belátásod szerint meghatározni a jó megoldást. Már volt olyan is, hogy kombinálva oldottam meg, mert a behelyezést megkönnyíttette az, hogy egy részénél az alapra, a másik részénél az idomra kentem.
A plusz csík is szituáció függő. Amennyiben kevésnek ítéled meg a már felhelyezett idom résében a ragacsot, vagy az elhúzás során nagyon beesik, és mélyen ül a ragacs, nyugodtan kenhetsz rá még anyagot. Ezeknek a ragasztóknak a nagy előnye, hogy még kikötés után is tudsz csinosítani a felületén, mert tökéletesen ragad saját magához is, szembe a szilikonnal. !!!!!
Azzal együtt, figyelni kell, hogy ne legyen indokolatlanul sok ragacs a felületen, mert a felesleget, nehézkes, és melós eltávolítani.
Elméletileg ez csak a kerületén van rögzítve, de ezt majd meglátod, mikor leszeded.
Hogy mennyi kell, azt nehéz megsaccolni. Nekem mindig több tömlővel van itthon ragasztó, ezért nem szokott problémát jelenteni, hogy kevés lenne az anyag. Szerintem egy 600 ml-es fóliatömlős elég hozzá, de azért nem ezt ne vedd biztosra!

Gondolkodtam azon, hogy mi okozhatta az elválást, és az jutott az eszembe, hogy mielőtt visszaraknád a spoilert, érdemes lenne a jelenség okának a végére járni. Alap esetben nem lenne szabad elválnia. Nekem gyanús, hogy esetleg lelazult a felépítmény rögzítése a kabinnál. Már találkoztam olyan esettel egy Elnagh-nál, hogy lelazultak a csavarok, és lebegett a bódé a fülke mögött. Meghúzva az anyákat, és megfelelően kontrázva, ( nem értem, agyárban miért nem tették ezt meg??) orvosoltuk a hibát, megszüntetve az elviselhetetlen nyekergést is. Nézz utána!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Cimbi, Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 07 21:06 #53360

Köszönöm. Ez alapos leírás.
Néhány pontosító kérdésem van.
A ragasztót a lakóra kenem és nem a spoylerre, ha jól értettem.
Annyi ragasztó kell rá, hogy kinyomja egy picit, épp annyira, hogy le lehessen húzni és ne maradjon sok a maszkolón.
Ezek után nem kell a lakó oldala és a spoyler éle találkozásánál még egy plusz csíkot ráhúzni a ragasztóval?
Mennyi ragacs kellhet hozzá? CCa 3,5 m a spoyler kerülete. Elég csak a kerületére kenni, vagy középre is kell?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 06 22:31 #53350

Lovi írta:

Hát sorban érnek a meglepetések. Álmomban sem gondoltam volna, hogy a szilikon nem jó. Tény, hogy tényleg nem jön le, és utána semmi nem ragad oda csak saját maga. Eddig az FBS-t akváriumnál használtam, ott igen erős.
Bizonytalan vagyok, hogy sk csináljam, vagy szakira bízzam. Még nem csináltam ilyet, nem akarom elrontani, de meg is kellene ezeket tanulni. Debrecenből nem lehet minden "csip-csup" dologgal Pestre szaladgálni.
Ha elmondod hogy csináljam azt megköszönöm. Alapvetően tudok barkácsolni, csak megoldom.
A ragasztót is mondd el, milyet honnan mennyiért,
Úgy láttam csak ragasztva van, mert nem láttam csavar helyét. Hacsak nincs alatta patent.
Arra is kíváncsi lennék mi van alatta, hogy kapcsolódik a Ducato a dobozhoz.

Ott vannak Miskolcon Kerti Gabiék, az nincsen olyan messze tőled, de szívesen elmondom mit is kell tenned.
Ami kell a történethez:
MS hibrid ragasztó, UV álló. Én a SABAtack 780-as ajánlom, de megfelel a SIKA 552 AT,vagy ezeknek megfelelő egyéb termék is.
Műanyag ragasztásnál mindenképpen kell primer alapozó, és ebből is színtelen. A SABA 4518
Maszkoló szalag, éles tapétavágó kés, Aceton (tiszta, nem körömlakklemosó!), szigetelő szalag, sebbenzin, és jó minőségű (LIDL 3 rétegű) wc papír.

Éles szikével levágod a spoilert a helyéről, úgy hogy ne sértsd meg egyik felületet sem lehetőleg. Mikor elváltak egymástól, letisztítod mindkét oldalon a ragasztómaradványokat. Vigyázz, mert mikor már csak kevés ragacs tartja a helyén, könnyen megeshet, hogy elreped a műanyag.
Tisztítást követően zsírtalanítod acetonnal a felületeket. Amennyibe műanyag a szendvicspanel borítása, végezz egy nem látható helyen próbát, hogy esetleg nem oldja-e az aceton a felületet. Ha festett alu borítású, akkor ne is próbálkozz acetonnal, csak absz. alkohollal. Ezek után jön a ragasztási felületek kezelése a primer alapozóval, ami tapadóhidat képez a felület és a ragasztó között. Lehet kapni vatta csomót hozzá, de megteszi egy puha, de nem szöszölő, tiszta rongydarab is. Viselj gumikesztyűt ennél a munkafázisnál!!!! Nem kell sokat pacsmagolni, vékonyan, egyszer végig kell húzni a felületen, arra vigyázva, hogy mindenhova egyenletesen jusson a vegyszer. Mivel ez szinte biztos, hogy nyomot hagy a felületen, ezért érdemes kimaszkolni a ragasztás vonalát, hogy kizárólag azon belül legyen felhordva az anyag.
Mikor elkészült az alapozás, akkor felkened a maszkoló mellett a ragacsot, szép hosszú, egyenletes hurkában, majd belenyomod a szintén kezelt, és kimaszkolt spoilert a ragasztóba. A maszkolást szigetelő szalaggal lehet szépen megoldani, mert azt tudod nyújtással a megfelelő ívekben felragasztani. Mivel az keskeny, ezért krepp maszkolóval lehet szélesebb sávban is védeni a felületet a kikenődő ragasztótól. Mikor belenyomtad az idomot, megfelelően rögzíted a helyére ragasztószalag csíkokkal. Ezek után elhúzod nedves szappanos újjal a ragasztót, hogy szép egyenletes legyen a felülete, és mindenhol tökéletesen zárjon, tömítsen. Ez meglehetősen nagy gyakorlatot igényel, annak érdekében hogy szép legyen. Arra figyelj, hogy a maszkoló szalag szélénél, ne legyen vastag a ragasztó!! Mikor Amennyiben valahol mégis ragasztós lett a lakó, ahol nem kellene, akkor sebbenzinnel és wc papír darabokkal le tudod mosni, amíg nem kötött ki. Azért papír, mert azt egy-két törlés után kidobod, és újjal folytatod, hogy ne kenjen vissza a már letörölt ragasztóval.
Az elhúzás után 3-4 perccel leszeded a maszkolást, aminek a szélén ugye nem vastag a ragasztó rétege. Mivel a szalag eltávolítása után némi vállat képez a ragacs, (ezért kell hogy vékony legyen ott) ismét nedves újjal elhúzod, lesimítod. Határozott, de könnyed mozdulatokkal, szépen hosszában dolgozz!!!! Mikor szép sima a felület, hagyod kötni legalább 3 napig mozdulatlanul. 20 fokos melegben, és 65% páratartalom mellett 3 mm az átkötése 24 óra alatt. Miután lesimítottad már nem árt neki a víz, de azért még frissen ne érje erős zápor.
Jó munkát, és ne legyél türelmetlen a munka során! Ilyen munkánál nem lehet kapkodni.
A kezedről, a ragacsot, nitrohígítóval, folttisztító benzinnel, vagy sebbenzinnel tudod még a kötés előtt lemosni.
A lakóról sebbenzinnel, de még az oldhatja festéket, ha festett alu borítású!!!!!!
Azért gondold át, mert kell a dologhoz rutin!


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Cimbi, Laccci, Lovi, reset67

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 05 21:52 #53341

Hát sorban érnek a meglepetések. Álmomban sem gondoltam volna, hogy a szilikon nem jó. Tény, hogy tényleg nem jön le, és utána semmi nem ragad oda csak saját maga. Eddig az FBS-t akváriumnál használtam, ott igen erős.
Bizonytalan vagyok, hogy sk csináljam, vagy szakira bízzam. Még nem csináltam ilyet, nem akarom elrontani, de meg is kellene ezeket tanulni. Debrecenből nem lehet minden "csip-csup" dologgal Pestre szaladgálni.
Ha elmondod hogy csináljam azt megköszönöm. Alapvetően tudok barkácsolni, csak megoldom.
A ragasztót is mondd el, milyet honnan mennyiért,
Úgy láttam csak ragasztva van, mert nem láttam csavar helyét. Hacsak nincs alatta patent.
Arra is kíváncsi lennék mi van alatta, hogy kapcsolódik a Ducato a dobozhoz.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 05 21:14 #53340

Lovi írta:

Egyik napról a másikra lett egy rés a lakón. Elengedte a szilikon.
Hogyan tudom rendbe tenni.
Van FBS ragasztóm, ami átlátszó, ezzel akváriumot szoktak ragasztani. És van építőipari szilikon fugázóm, amit szanitereknél szoktak használni.
Vagy, vegyek valamit a spéci ehhez való. Ezzel annyi gondom adódhat, hogy mire megrendelem, és ideér addig az eső nem bírja ki.

Na azt NEEEEEE! Csak szilikont NEEEEEE!

Szilikont NEM használ komoly ember lakó javításánál.(F.B.S.-t sem!) Az egy ipari hulladék, amit eladnak a jó népnek jó drágán, és egy hajító fát nem ér. Mikor tömíteni kéne neki, elengedi a felületet, mikor meg le szeretnéd kaparni, nincs az az isten, akinek elengedné. Ráadásul, szilikonnal összekent felületet, hiába kaparod le, mindig marad nyomokban belőle, és a jó ragasztó sem tud már tökéletes eredményt adni.

Ahogy nézem, csak a spoiler engedte el, túl nagy gond nincsen vele, azzal együtt érdemes lenne leszedni az egészet, letisztítani, és úgy visszaragasztani, megfelelő járműipari ragasztóval.
Ebben a sorrendben szakszerű lenne a javítás. A résbe történő kenegetés, nem lesz hosszú élettartamú, az csak mókolás. Látszik is, hogy már valaki próbálkozott a rés kikenésével.
A ragasztásnak megvan a maga technológiája, ha sk. szeretnéd megcsinálni, akkor elmondom szívesen, hogy miképpen végezd el, még ragasztót is tudok neked adni, ami alkalmas a feladatra, de ha inkább szakira bíznád, akkor azt is tudok neked ajánlani.

Amíg nem tudod elvégezni a javítást, ragaszd le széles szigetelő szalaggal, azzal a nyúlós, villanyász fajtával, nem barna, meg átlátszó csomagolóval, és Duck-ot se használj, mert azok ráégnek 3 nap alatt a felületre, és nem tudod leszedni mikor már nem kell.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: Lovi

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 szept. 05 15:23 #53338

Egyik napról a másikra lett egy rés a lakón. Elengedte a szilikon.
Hogyan tudom rendbe tenni.
Van FBS ragasztóm, ami átlátszó, ezzel akváriumot szoktak ragasztani. És van építőipari szilikon fugázóm, amit szanitereknél szoktak használni.
Vagy, vegyek valamit a spéci ehhez való. Ezzel annyi gondom adódhat, hogy mire megrendelem, és ideér addig az eső nem bírja ki.

Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 aug. 25 16:09 #53275

Sziasztok!
A szezon végén eljutottam a későbbi beázást megelőző szigetelésig, ami a teljes tetőpanelt, annak élét, valamint a fenti ablakok, antennakivezetés stb. környékét érintette. A korábbról ismert Mariseal anyagot használtam, mivel szigetelési szakemberek és kinti fórumok is megerősítették, hogy erre a célra korrekt, hosszú távú megoldást ad.

Munkamenet:
- felesleges tetőelemek leszedése (pl.: szakadozott lépőfólia, mozgó antenna elemek stb.)
- tető kefés, mosószeres lemosása, öblítése
- tető portalanítása (rongy, illetve kompresszoros levegő)
- tető zsírtalanítása (hígítós rongy)
- karosszéria fóliás burkolása (4 db OBI festőfólia + 1 db 15 méteres TESA festőszalag)
- első Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- a még nedves rétegbe dilatációs Mariseal geotextil csík behelyezése (ablakok körül, tetőélnél)
- száradás 2 óra
- második Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 2 óra
- harmadik Mariseal réteg felvitele (szivacsos festőhengerrel, éleknél ecsettel)
- száradás 30 perc
- festőfólia és festőszalag levétele
- száradás egy óra

Megjegyzés:
- a felvitt anyag világosszürke, enyhén fényvisszaverő, járható, hő-, és vízszigetelő
- az anyag a teljes száradását követően sem keményedik ki teljesen
- kizárólag száraz, napos időben végezhető munka
- a Mariseal-t megfolyás nélkül, vékony rétegekben kell felhordani
- a még nedves Mariseal átlagos nitro hígítóval oldható kézről, felületről, eszközről
- a tetőn végzett munkához javasolt 2 db járópalló felhelyezése
- gumikesztyű viselése nem ajánlott, mivel ragadós lesz az anyagtól
- létezik un. gyorsító katalizátor, ami kb. felezi a Mariseal száradási idejét
- a speciális geotextil ollóval is nehezen vágható, rendkívül ellenálló anyag

Időszükséglet:
- 10 óra (amiben benne van felülettisztítás, fóliázás, alapkenés + geotextilezés + kétszeri átkenés, valamint a köztes száradási idők)

Anyag-, és eszközszükséglet:
- kb. 10 méter geotextil
- kb. 5-7 liter Mariseal - Polyurethane Liquid Membrane (Maris Polymers)
- 1 db ecset, 1 db kézi festőhenger, 2 liter hígító, rongy, 2 db palló, létra, fólia, festőszalag)

Kapcsolat:
- További ár-, és műszaki információ, valamint Mariseal kivitelezés: Fodor Adrián (06-30-258-1753)

Megköszönte: Lovi, reset67

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 05 07:43 #52650

Nagyon szépen köszönöm!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 04 19:34 #52649

BluElite írta:

Kedves Kollégák!


Nemo25 kolléga még február 19-én tett fel egy képet egy lakóautó kijavításáról. A végeredmény c. képen látszik, hogy belső burkolatnak alkalmazott egy világos színű, famintás burkoló anyagot. Az iránt érdeklődnék tisztelettel, hogy mi ennek a neve, és hol lehet beszerezni?

Ez egy spéci burkoló tapéta. Könnyű felragasztani, ellenáll a pára okozta terhelésnek, könnyen tisztítható,továbbá, szép, strukturált felületet ad.
Különösebb neve nincsen, kiskereskedelmi forgalomban nem forgalmazzák, viszont Takizse kolléga tud segíteni a beszerzésébe. Írjál neki, biztos vagyok benne, hogy neked is be tudja szerezni.

lakoautoklub.hu/klub/profil/529takizse


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
Megköszönte: takizse, BluElite

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 ápr. 03 13:15 #52645

Kedves Kollégák!

Ezen a fórumon új vagyok, ezúton is köszöntök mindenkit. Kicsit "mellékvágányról" csatlakoztam be, mert lakókocsizunk és nem lakóautózunk, viszont nézegetve ezt a topicot felmerült egy kérdésem, talán tudtok tanácsot adni:

Nemo25 kolléga még február 19-én tett fel egy képet egy lakóautó kijavításáról. A végeredmény c. képen látszik, hogy belső burkolatnak alkalmazott egy világos színű, famintás burkoló anyagot. Az iránt érdeklődnék tisztelettel, hogy mi ennek a neve, és hol lehet beszerezni?

Köszönöm szépen előre is a választ, kellemes időtöltést mindenkinek erre a szezonra!

Üdvözlettel: BluElite

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 23 14:09 #52566

SzFeri írta:

Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.


Én is ilyennel csináltam a lakót, a bútorokat is áttapétáztam. A youtube-on van sok video a hsználatáról.

Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 23 12:54 #52565

nemo25 írta:

Jól látod, a szendó panel, fa lécekből (régebben vas zártszelvényeket is használtak, mostanában alu szelvényeket is beépítenek, de léteznek műanyag vázas próbálkozások is) , EPS, vagy jobb esetben XPS hőszigetelő lapokból, belülről 3 mm-es rétegelt lemezből áll, a külső fegyverzete (borítása) 05-07 mm-es alulemezből, vagy jobb esetben üvegszál erősítésű poliészter lemezből készül..

Tök véletlenül vettem üvegszálas bódét, de nagyon mázlistának érzem magam, amikor itt a beázott tetőkről, és a szétrohadt vázszerkezetről olvasgatok. Eleinte sokallottam a csigánk tömegét, azt gondoltam a vastag üvegszálas lemez (belül 3 mm, kívül 3-7 mm vastag) miatt lett 2,9 tonna üresen a csigánk. De úgy látom 5 ülőhely esetén nem könnyebbek a lécvázasok sem. Bár a mi bódénk nem lakóautónak készült, hanem egy rolóajtós teherautó felépítmény volt eredetileg, de szerintem nagyon jó a konstrukció. A külső burkolat egy darabból van gyártva, és egy alumínium vázszerkezet merevíti belül. Ez egy nagyon erős konstrukció, és beázni sem tud, mert nincsenek ragasztott illesztések a külső burkolaton, csak az utólag beépített tetőablakoknál. Ha esetleg összetörnénk a tetőt, az üvegszálas lemezt jól lehet javítani. De ha mégis beázna valahol, akkor sincs olyan tartószerkezet ami elrohadhatna. Nem tudom a gyári lakóautóknál miért nem jellemző ez a technológia, igaz jó nagy szerszámot kell hozzá készíteni, de az nagyobb darabszámnál már nem nagy költség...

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 22:24 #52557

A Bauhausban keresd, ott jó sok féle van. Kb. 2500 Ft egy tekercs. Próbáld ki, az első negyed órában könnyű leszedni. Nekem szinte mindenen - még nyers rétegelt lemezen is megtapadt.
SzFeri írta:

Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 22:02 #52555

SzFeri írta:

Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

Jól látod, a szendó panel, fa lécekből (régebben vas zártszelvényeket is használtak, mostanában alu szelvényeket is beépítenek, de léteznek műanyag vázas próbálkozások is) , EPS, vagy jobb esetben XPS hőszigetelő lapokból, belülről 3 mm-es rétegelt lemezből áll, a külső fegyverzete (borítása) 05-07 mm-es alulemezből, vagy jobb esetben üvegszál erősítésű poliészter lemezből készül. Mindezeket szendvicspanel ragasztóval egyesítik egy szerkezetté. Ez a ragasztás adja a merevségét, tartását, no meg a belső bútorokhoz történő csavarozása. A belső rétegelt lemezek felületkezelését, melamin gyantás átitatással, papír kasírozással oldják meg a legtöbb esetben, ami szerves részét képezi a rétegelt lemeznek, ezért eltávolíthatatlan róla. Ezekre a felületekre igen rossz eredménnyel lehet bármit is ragasztani. Az öntapis fóliákat sok esetben egyszerűen ledobja magáról. A másik lehetőség, ha sima laminálással készült a felület. Arra lényegesen jobb eredménnyel lehet "tapétázni" utólag, bár véleményem szerint, nem igazán szoktak jól sikerülni ezek a házi megoldások, esztétikai szempontból. Léteznek vízálló tapéták, amivel profin meg lehet oldani a felújítást, de rutin, és gyakorlat nélkül, azokkal sem könnyű dolgozni.
A tetőn történő járkálásról meg mindenkit lebeszélnék. Ugyan a gyártók felszerelték a tető csomagtartókat, és állítják, hogy vannak járható tetők, de én még nem találkoztam olyan csigával, ami károsodás nélkül elviselné a sok taposást, és a nehéz terheket. Szinte mindenhol beszakadt lemezek, megroggyant tetőszerkezetek, megsérült vízszigetelések mutatják a tető túlterhelését.


"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 19:55 #52548

Köszönöm a tippet. Most hallok először erről az anyagról. Van nálunk egy nagy tapétabolt, nekik biztosan van, bár őszintén szólva szerettem volna felfrissíteni az egész belsejét egy teljesen új anyaggal. Kicsit félek ettől a tapéta dologtól, mert ha elszúrom, vagy egyszerűen csak nem teszik, akkor rosszabb helyzetben leszek, mint most vagyok.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 14:54 #52547

Esetleg ha egy vízálló d-c-fix design tapétát tennél rá? Öntapadó, de könnyű vele dolgozni, mert nyújtható és csak később kezd el igazán tapadni.
SzFeri írta:

Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

Megköszönte: SzFeri

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 22 10:09 #52538

Sziasztok! Végigböngésztem a korábbi hozzászólásokat, de nem igazán találtam olyan információt, hogy miként kell pl. a lakóautó belső oldalfalának cseréjét elkezdeni, ill. elvégezni. Továbbá nem értem, hogy mi merevíti a tetőt. Mert a feltöltött képek tanúsága szerint a tető egy-két vékony keresztmerevítő, némi rétegelt lemez és hungarocell, ami így első hallásra egyáltalán nem tűnik egy stabil dolognak. Az én lakóm tetején járkálni szoktam, szerencsére meg se moccan. De nem tetszik a gyári belső oldalfal (egyfajta műanyag tapéta lehet néhol erősen megkopva) és szeretném a későbbiekben kicserélni valami modern, mosható szintetikus anyagra. Nem igazán látom, hol kellene nekikezdeni, mert az oldalfalak a szekrények belsejében is folytatódnak, ergo a szekrények és polcok kiszerelésével kellene kezdeni. És azt sem látom, hogy az oldalfalak burkolatát mi tartja a helyén. Mitől nem válik el az alatta lévő szigeteléstől?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Több
2018 márc. 14 21:26 #52508

Megértettem. Ezért is nem vállalnám. Elolvasom a blogot köszi!!!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

Moderátorok: MLK

Partnereink:

Egyedi lakóautók gyártása. Lakóautók szervizelése, átépítése, felújítása.